Hei,
Hiukseni ovat vaalennetut, ohuet, luonnonkiharat ja todella huono kuntoiset. Pesen ne melkein joka päivä koska hiukseni rasvoittuvat todella nopeasti ! Joudun myös suoristamaan niitä päivittäin, koska mulla on luonnonkiharat hiukset, jotka kihartuvat heti jos on vähänkin kostea ilma tai jos on kova tuuli :( Tarvitsen nopeasti apua , koska mun hiukset on niin huonossa kunnossa , ja ne katkeavat latvoista. En ole värjännyt hiuksiani n. puoleen vuoteen, ja juurikasvua on melkein 10cm ! mutta ne katkeavat latvoista, koska ne ovat niin kuivat ja suoristan niitä päivittäin, hiusteni kasvu ei siis ole pysähtynyt, tarvitsisin nyt vaan jotain hoitoainetta tms jolla saisin hiukset kuntoon. Olen 14 vuotias tyttö, enkä halua että hiukseni ovat aina vaan yhtä lyhyet , juurikasvu on ihan sileää ja hyvä kuntoista, mutta latvat ovat ihan järkyttävän näköiset ! (ja noin 10cm latvoista ylöspäin on huonossa kunnossa) joudun myös tupeeraamaan hiuksiani koska ne ovat niin ohuet, että olisivat aina ihan lytyssä :/
Toinen kysymys, onko kenelläkään kokemusta silkkisuoristukesta? olen miettinyt sitä, jos ottaisin sen niin ei tarvitsisi suoristaa hiuksia vähään aikaan, niin ne voisivat tulla parempaan kuntoon ilman joka päiväistä suoristamista. Mutta pelkään toisaalta sitä että silkkisuoristus pahentaisi tilannetta? kauanko hiukset pysyisivät suorina tuon käsittelyn jälkeen? ja onko ne oikeasti suorat, niin ettei tarvitse suoristaa?
olen harkinnut pidennysten ottoa, mutta nytten kun huomasin että omat hiukseni todella kasvavat, mutta katkeavat aina latvoista, niin tuntuu turhalta maksaa kalliit pidennykset.
mitä pitäisi tehdä, että saisin hiukset taas hyvään kuntoon? kiitos jo etukäteen :)
Vaalennetut hiukset kuntoon !
11
4827
Vastaukset
- Vieruska
Noin huonokuntosia hiuksia ei kyllä kannattais suoristaa varsinkaan joka päivä, muutenkin kaikki käsittelyt ja muotoilutuotteet mahdollisimman vähiin! Ja sinuna en kyllä tosiaankaan uskaltaisi tupeerata hiusta :o Tottakai se katkeilee latvasta kun sitä riuhtoo ja käsittelee, eikä tilanne parannu ennenkun lopetat nuo käsittelyt. Jos on pakko suoristaa, niin aina lämpösuojaa! Oletko kokeillut pitää väliä hiustenpesussa? Hius kyllä tottuu pesemättömyyteenkin eikä rasvoitu niin nopeasti, vaikka pesisi hiukset 2-3 kertaa viikossa. Kannattaa myös katkoa reilusti niitä huonoja latvoja pois, ja ottaa käyttöön kunnon hoitotuotteet. Latvasuoja, kosteuttava&paikkava hoitoaine, hiuksiin jätettävä hoitoaine jne. Ja kannattaa tehdä itse esim.oliiviöljyhoitoja hiuksille, ja antaa vaikuttaa parikin tuntia. Enkä kyllä usko että mitään suoristuskäsittelyä tehdään noin huonokuntoiseen hiukseen! Mutta tosiaan lopeta ehdottomasti tuo tupeeraus ja ylimääräinen hiusten suoristus...
- ^**^
todella kuivista ja huonokuntoisista hiuksista kärsineenä sain avun Sunsilkin Summer Intense-sarjasta. Marketeissa pari euroa/pullo. Lukuisia muitakin sarjoja ehdin kokeilla, vain tämä auttoi. Leikkaa myös latvoja...
- vinkkejä vaa
^**^ kirjoitti:
todella kuivista ja huonokuntoisista hiuksista kärsineenä sain avun Sunsilkin Summer Intense-sarjasta. Marketeissa pari euroa/pullo. Lukuisia muitakin sarjoja ehdin kokeilla, vain tämä auttoi. Leikkaa myös latvoja...
käy kampaajalla leikkauttamassa joku kiva lyhyekö malli tukkaan, jolloin ne huonot latvat saadaan pois, tiedän että se kasvattaminen on sitten työlästä mutta kuivat ja huonokuntoiset hiukset eivät yleensä parane enää jos noin pahaan kuntoon pääsevät. Sitten, se suoristus, jätä se pois, luonnonkiharat hiukset ovat ihanat, itsekkin haluaisin, miksi siis suoristat niitä??? Olne myös kuullut ns. suoristus permiksestä, joka kait suoristaa tukkaa, mutta se tuskin tekee hyvää hiuksille, käy kysymässä kampaajalta.
Sitten värjätyille hiuksille paras shampoo MUN mielestä on loreal elvitalin punaisessa pullossa oleva shampoo, 2-3 € kaupassa, mun tukka on tosi hyvä kuntoinen sen takia, ja vaalennan myös. Ehkä värisikin, siis tämä vaalennus väri ei ole oikeanlainen tukallesi, mitä käytät? itse käytän garnierin värejä, hoitaa hiusta hyvin! - jennajayh
vinkkejä vaa kirjoitti:
käy kampaajalla leikkauttamassa joku kiva lyhyekö malli tukkaan, jolloin ne huonot latvat saadaan pois, tiedän että se kasvattaminen on sitten työlästä mutta kuivat ja huonokuntoiset hiukset eivät yleensä parane enää jos noin pahaan kuntoon pääsevät. Sitten, se suoristus, jätä se pois, luonnonkiharat hiukset ovat ihanat, itsekkin haluaisin, miksi siis suoristat niitä??? Olne myös kuullut ns. suoristus permiksestä, joka kait suoristaa tukkaa, mutta se tuskin tekee hyvää hiuksille, käy kysymässä kampaajalta.
Sitten värjätyille hiuksille paras shampoo MUN mielestä on loreal elvitalin punaisessa pullossa oleva shampoo, 2-3 € kaupassa, mun tukka on tosi hyvä kuntoinen sen takia, ja vaalennan myös. Ehkä värisikin, siis tämä vaalennus väri ei ole oikeanlainen tukallesi, mitä käytät? itse käytän garnierin värejä, hoitaa hiusta hyvin!joo, oon menossa maanantaina kampaajalle. mutta en pysty kyllä leikkaamaan kun pari senttiä korkeintaan =/ Yleensä se menee juuri näin että jos on luonnostaan suorat hiukset, haluaa kiharat ja jos on luonnonkiharat, haluaa suorat hiukset. Olen jo vähentänyt suoristamista, ja ajattelinkin että nyt kun tuo kesäloma alkaa, voisi olla suoristamatta aina kun on kotona, ja voinhan laittaa hiukset vaikka kiinni jos jonnekkin pitää mennä. jos ne vaikka sitten tulisi parempaan kuntoon kun on kesän melkein kokonaan suoristamatta. Mulla on siis luonnostaan ihan vaaleat hiukset, mutta värjäsin ne pari vuotta sitten mustiksi, ne oli noin vuoden mustat, jonka jälkeen halusin vaalentaa ne kesäksi. jouduin ottamaan 2 värinpoistoa, ja sen jälkeen hiukset on ollu tässä kunnossa. Voiko siis olla mahdollista ettei tää väri sopis mulle ku mulla on luonnostaankin ihan vaaleat hiukset? En yleensä värjää hiuksiani itse vaan käyn kampaajalla aina vaalentamassa.
- Vieruska
jennajayh kirjoitti:
joo, oon menossa maanantaina kampaajalle. mutta en pysty kyllä leikkaamaan kun pari senttiä korkeintaan =/ Yleensä se menee juuri näin että jos on luonnostaan suorat hiukset, haluaa kiharat ja jos on luonnonkiharat, haluaa suorat hiukset. Olen jo vähentänyt suoristamista, ja ajattelinkin että nyt kun tuo kesäloma alkaa, voisi olla suoristamatta aina kun on kotona, ja voinhan laittaa hiukset vaikka kiinni jos jonnekkin pitää mennä. jos ne vaikka sitten tulisi parempaan kuntoon kun on kesän melkein kokonaan suoristamatta. Mulla on siis luonnostaan ihan vaaleat hiukset, mutta värjäsin ne pari vuotta sitten mustiksi, ne oli noin vuoden mustat, jonka jälkeen halusin vaalentaa ne kesäksi. jouduin ottamaan 2 värinpoistoa, ja sen jälkeen hiukset on ollu tässä kunnossa. Voiko siis olla mahdollista ettei tää väri sopis mulle ku mulla on luonnostaankin ihan vaaleat hiukset? En yleensä värjää hiuksiani itse vaan käyn kampaajalla aina vaalentamassa.
Tuotesuosituksia vielä...Itse kun vaalensin hiukseni niin käytin Joicon K-Pak sarjan tehohoitoa, oli tosi hyvä ja paikkasi hiusta...Ja sitten siihen rinnalle jotain kosteuttavia tuotteita, jos ei kampaamotuotteita halua käyttää niin kaupastakin löytyy, esim. Xz kosteuttava tehohoito. Ja sitten vaikka näitä Erittäin hyvä suomalainen-hoitoaineita pitkällä vaikutusajalla päähän...
- vinkkejä vaa
jennajayh kirjoitti:
joo, oon menossa maanantaina kampaajalle. mutta en pysty kyllä leikkaamaan kun pari senttiä korkeintaan =/ Yleensä se menee juuri näin että jos on luonnostaan suorat hiukset, haluaa kiharat ja jos on luonnonkiharat, haluaa suorat hiukset. Olen jo vähentänyt suoristamista, ja ajattelinkin että nyt kun tuo kesäloma alkaa, voisi olla suoristamatta aina kun on kotona, ja voinhan laittaa hiukset vaikka kiinni jos jonnekkin pitää mennä. jos ne vaikka sitten tulisi parempaan kuntoon kun on kesän melkein kokonaan suoristamatta. Mulla on siis luonnostaan ihan vaaleat hiukset, mutta värjäsin ne pari vuotta sitten mustiksi, ne oli noin vuoden mustat, jonka jälkeen halusin vaalentaa ne kesäksi. jouduin ottamaan 2 värinpoistoa, ja sen jälkeen hiukset on ollu tässä kunnossa. Voiko siis olla mahdollista ettei tää väri sopis mulle ku mulla on luonnostaankin ihan vaaleat hiukset? En yleensä värjää hiuksiani itse vaan käyn kampaajalla aina vaalentamassa.
Joo, no ne värinpoistot kuluttaa hiuksia ja sitten se suoristus siihen päälle.
Mulla itsellä on luonnostaankin vaalea tukka mutta käytän sitä garnierin väriä kirkastamaan sitä omaa väriä joten se voi olla syy miksi mun tukka on pysynyt kunnossa.
Ja pakko vielä mainita että muutamilla mun kavereilla on luonnonkihara tukka ja olen heille siitä hieman kateellinen, koska se näyttää aina laitetulta ja kuohkealta, itselläni on kylläkin paksu tukka mutta niin piikkisuora, ettei sitä saa kuohkeaksi tai edes hieman kiharalle kuin monen tunnin laittamisella ja kolmella pullolla hiuslakkaa ja muita tököttejä... kunpa vain olisin saanut helposti käsiteltävän tukan...
:) - Miramaret
vinkkejä vaa kirjoitti:
Joo, no ne värinpoistot kuluttaa hiuksia ja sitten se suoristus siihen päälle.
Mulla itsellä on luonnostaankin vaalea tukka mutta käytän sitä garnierin väriä kirkastamaan sitä omaa väriä joten se voi olla syy miksi mun tukka on pysynyt kunnossa.
Ja pakko vielä mainita että muutamilla mun kavereilla on luonnonkihara tukka ja olen heille siitä hieman kateellinen, koska se näyttää aina laitetulta ja kuohkealta, itselläni on kylläkin paksu tukka mutta niin piikkisuora, ettei sitä saa kuohkeaksi tai edes hieman kiharalle kuin monen tunnin laittamisella ja kolmella pullolla hiuslakkaa ja muita tököttejä... kunpa vain olisin saanut helposti käsiteltävän tukan...
:)Suoristurauta kaappiin ja nopeasti. Mikään lämpösuoja ei auta, kyseessähän on noin 200 asteinen rauta! Kuuma mikä kuuma.
Käytä hoitoaineena mieluummin jotain hiuksiin jätettävää hoitista, näin vähenee myös pesurasitus puoleen.
Leikkaa latvat kunnolla. Kuivat pois. Ei ole mitään syytä pitää rispaisia latvoja, ne on menetettyä hiusta. Pahimmassa tapauksessa vain kasa kaksihaaraisia, joita ei voi herättää henkiin.
Radikaalit värjäykset kuluttaa aina hiusta.
Luonnonkiharat on ihanat!
- hiukSet
Itselläni myös luonnonkiharat hiukset, ohuehkot ja blondatut. Kasvattelen kans pois huonoa latvaa.
Ehkä vähän samassa veneessä siis..
Tässä muutama vinkki:
1. Mä suosin hiuksia pestessä hoitoaine-shampoo-hoitoaine järjestystä. Se säästää erityisesti latvoja, ja hiukset (luonnonkiharatkin!) on ihanan helposti käsiteltävät pesun jälkeen. Käytännössä siis hiusten kastelemisen jälkeen levität ensimmäiseksi hoitsun latvoihin ja sitten shamppoon hiuksen tyveen ja päänahkaan. Sitten huuhtelu, molemmat aineet huolellisesti pois. Lopuksi vielä pyyhekuiviin hiuksiin kannattaa hetkeksi laittaa vaikuttaan hoitoainetta, ihan latvoihin siis. Ja sitten huolellinen huuhtelu haalealla vedellä. Toimii ainakin minun huonoon latvaan!
Ai niin, ja hiuksien ollessa märät, käsittelen niitä aina hellävaroin, silloin ne on haavoittuvimmillaan.
2. Biotiini-valmisteen syöminen on minulla vähän vauhdittanut hiusten kasvua. Jotkut sanoo että sillä saa myös hiuksesta paksumman, mutta tuosta voi varmaan olla montaa mieltä.. Biotiini-tableteista on muuten paljon juttua täällä kaksnelosen hiuskeskusteluissa, jos siitä haluaa lisätietoa.
Tietty se terveellinen ruokavalio muutenkin takaa ne hyväkuntoiset hiukset.
3. Mulle on myös tehty CHI-suoristus joku vuosi sitten. Sen verran voin sanoa, että suosittelen sitä sulle jos et voi elää luonnonkiharien kanssa. Minä en voinut, suoristelin ennen raudalla joka päivä. Rasitti hiusta, vei aikaa eikä hius edes pysynyt suorana millään suoristusaineilla.. CHI:n jälkeen hius oli hyväkuntoisen näköinen, todella suora ja pysyi suorana. Tietenkin juurikasvu tulee aikanaan, nyt mullakaan ei enää ole suoristusta jäljellä.
CHI on hyvä käsittely ja toimii, MUTTA vain jos hius kestää sen! Vaikka säästyt hiukset tuhoavalta joka päiväiseltä suoristusrauta-rallilta, on kemiallinen kertalaaki käsittelykin aina rasitus hiuksille. Siispä kertomasi perusteella latvat ei sinulla sitä varmaan kestäisi. Mutta kun se käsittelemätön juuri sieltä kasvaa ja pääset huonoista latvoista, niin voihan sitä sitten harkita. Kampaajat ovat kuitenkin asiantuntijoita ja heidän kannattaa sanoa viimeinen sana jos tuota käsittelyä halajat. - yuujikkala
...tällaista tuotetta
http://www.cybershop.fi/product/5032/ginseng-treatment
kai sitä voi normaaliinkin tukkaan käyttää, kun aitohiuskuituun toimii? Kuidut ovat pysyneet todella hyvässä kunnossa tämän kanssa ja etenkin latvat ovat pysyneet elinvoimaisina :) - Anonyymi
Ei siihen auta muukuin sakset.. tai moottorisaha, jos koko tyhmä pää pitää poistaa.. Lisää myrkkyjä vaan ;(
- Anonyymi
Osta isot poplarit ja pistä ne päähän. Sen jälkeen harjaa hiukset ja suihkuta päälle hiuslakkaa.Avot, hiukset ovat suorat!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1931321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 70860
- 48854
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657