Kappaleiden deaktivointi

Orfeus tai Eurydice

Onko jotain kikkaa, jolla saisi sen "soita" -boksin tyhjennettyä useasta ns. kappaleesta kerrallaan?

Selittäisinkö? No, yritän. Pop-musiikissa tämä ei varmaankaan tule usein vastaan, mutta minä onneton kun kuuntelen lähinnä ns. klassista musiikkia. Mutta en pelkästään… On joskus ihan mukavaa, että iTunes valitsee musan laajasta 1950-70 -lukujen soul- ja R&B-kokoelmastani, mutta en todellakaan halua ooppera-aariaa tai sinfonian osaa siihen.

Joo, on kokeiltu Smart Playlist. Lähellä, mutta ei sikaaria: tarvitsen liian monta "Genre is not" -kriteeriä.

2

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

Sekin on yksi konsti, että teet joko useita älykkäitä soittolistoja tai tavallisia soittolistoja. Miksi muuten Genre is NOT- miksei Genre IS Soul ja R&B?

Sen boksin tyhjennys on liian raju konsti tähän.

• Orfeus tai Eurydice

Kun musiikkia on riittävän montaa genreä, inklusiivisen listan tekeminen ei ole ollenkaan helppoa. Eikä ole eksklusiivisenkaan. Kun olen kevytmielisellä tuulella, kaikki muu paitsi klassinen kelpaa, mutta kun se klassinen on minulla jakautunut n. 20 alaryhmään.

Kätevintä olisi – minulle – että voisin "uncheck" kaikki oopperan näytökset tai sinfonian osat (tai siis "songs", kuten iTunes niitä söpösti kutsuu) ja sitten halutessani soittaa ne yksi kerrallaan.

Niin, toki sitä voisi soittaa ne CD:t, mutta en viitsisi levyjä hakeakseni siirtyä sohvalta pyörätuoliin ja takaisin kovin montaa kertaa illan kuluessa.

Miksi sen boksin tyhjennyt olisi "raju konsti"? Koska Apple on niin päättänyt? Heh, minulla on ollut Mac vuodesta 1986, joten saan kritisoida ihan niin paljon kuin haluan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      108
      2314
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      2051
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      55
      1616
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      52
      1543
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      154
      1528
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1416
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      145
      1350
    8. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1176
    9. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      112
      1170
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      25
      1114
    Aihe