Kappaleiden deaktivointi

Orfeus tai Eurydice

Onko jotain kikkaa, jolla saisi sen "soita" -boksin tyhjennettyä useasta ns. kappaleesta kerrallaan?

Selittäisinkö? No, yritän. Pop-musiikissa tämä ei varmaankaan tule usein vastaan, mutta minä onneton kun kuuntelen lähinnä ns. klassista musiikkia. Mutta en pelkästään… On joskus ihan mukavaa, että iTunes valitsee musan laajasta 1950-70 -lukujen soul- ja R&B-kokoelmastani, mutta en todellakaan halua ooppera-aariaa tai sinfonian osaa siihen.

Joo, on kokeiltu Smart Playlist. Lähellä, mutta ei sikaaria: tarvitsen liian monta "Genre is not" -kriteeriä.

2

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

Sekin on yksi konsti, että teet joko useita älykkäitä soittolistoja tai tavallisia soittolistoja. Miksi muuten Genre is NOT- miksei Genre IS Soul ja R&B?

Sen boksin tyhjennys on liian raju konsti tähän.

• Orfeus tai Eurydice

Kun musiikkia on riittävän montaa genreä, inklusiivisen listan tekeminen ei ole ollenkaan helppoa. Eikä ole eksklusiivisenkaan. Kun olen kevytmielisellä tuulella, kaikki muu paitsi klassinen kelpaa, mutta kun se klassinen on minulla jakautunut n. 20 alaryhmään.

Kätevintä olisi – minulle – että voisin "uncheck" kaikki oopperan näytökset tai sinfonian osat (tai siis "songs", kuten iTunes niitä söpösti kutsuu) ja sitten halutessani soittaa ne yksi kerrallaan.

Niin, toki sitä voisi soittaa ne CD:t, mutta en viitsisi levyjä hakeakseni siirtyä sohvalta pyörätuoliin ja takaisin kovin montaa kertaa illan kuluessa.

Miksi sen boksin tyhjennyt olisi "raju konsti"? Koska Apple on niin päättänyt? Heh, minulla on ollut Mac vuodesta 1986, joten saan kritisoida ihan niin paljon kuin haluan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      177
      11208
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5328
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2565
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2256
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1781
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      43
      1685
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1320
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      36
      1275
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1096
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      112
      1014
    Aihe