Työstäni johtuen saan asiakkailta lahjaksi ja toimittajilta lahjuksina kaikenlaista viinipulloista ulkomaanmatkoihin. Jouluisin alkaa menemään hermot, kun viinipulloja, shampanjaa, suklaata, juustolaatikoita yms. tulee kuriirikyydillä kymmenittäin ja niissä on täysi työ jakaa kollegoille.
Ilmeisesti näytän siltä, että viinin ja juuston lisäksi tykkään pelata Golfia Thaimaassa ja ajaa moottorikelkalla Suomen Lapissa koko perheen voimin. Nytkin tuli yhteistyökumppanilta lahjaksi loma Khao Lakiin.
Miksi pitää tällaista lahjontaa harrastaa? Kyllä minulle riittää pelkkä kiitos ihan noin kasvotusten. Kissanristiäisiä yms. juhlaillallisia ja bileitä on ihan riittämiin. Alkaa nimittäin katoamaan lahjojen arvotus, kun niitä tippuu tasaiseen tahtiin.
Lahjat ja lahjominen ärsyttää...
3
304
Vastaukset
- voivoivoivoivoivoivo
rassukkaa. Kyllä insinöörinä on rankkaa.
Nimim. "kade siivooja" - näinseon
Niin kyllähän asia on niin, että minua ei ainakaan yhtään harmittaisi saada jotain ilmaiseksi, mutta jos sinä et halua niit etkö voi kieltäytyä? Tai mikä estää sinua jakamasta lahjoja eteenpäin omille ystävillesi tai sukulaisillesi? On se vaan niin rankkaa kun joutuu lähtemään ihan ilmaiseksi matkoille...
Minua ainakin eniten ottaa pannuun nää jokavuotiset joululahjat, kun ne jaetaan yleensä aina vain firman omistajilla tai työnjohdolle. Kun kuitenkin kaiken sen, mitä yritys saavuttaa johtuu suurelta osin juuri siitä työtätekevästä duunarista, joka hiki hatussa painaa, että saisi säilyttää työpaikkansa. Ja sitten tulee nää lahjojenjakajat kiittelemään pomoja/omistajia hyvästä yhteistyöstä mennenä vuonna.
Jos joku oikein hyvä johtaja ymmärtäisi, niin se jakaisi lahjansa henkilökunnan kanssa ja vieläpä bonuksilla lisättynä.- Reservin johtaja..
Etkös armeijassa oppinut, että johtajisto palkitaan rivin edessä? Etkö? Ei rivimiehiä pidä mennä palkitsemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855