Lahjat ja lahjominen ärsyttää...

Insinööri34

Työstäni johtuen saan asiakkailta lahjaksi ja toimittajilta lahjuksina kaikenlaista viinipulloista ulkomaanmatkoihin. Jouluisin alkaa menemään hermot, kun viinipulloja, shampanjaa, suklaata, juustolaatikoita yms. tulee kuriirikyydillä kymmenittäin ja niissä on täysi työ jakaa kollegoille.

Ilmeisesti näytän siltä, että viinin ja juuston lisäksi tykkään pelata Golfia Thaimaassa ja ajaa moottorikelkalla Suomen Lapissa koko perheen voimin. Nytkin tuli yhteistyökumppanilta lahjaksi loma Khao Lakiin.

Miksi pitää tällaista lahjontaa harrastaa? Kyllä minulle riittää pelkkä kiitos ihan noin kasvotusten. Kissanristiäisiä yms. juhlaillallisia ja bileitä on ihan riittämiin. Alkaa nimittäin katoamaan lahjojen arvotus, kun niitä tippuu tasaiseen tahtiin.

3

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voivoivoivoivoivoivo

rassukkaa. Kyllä insinöörinä on rankkaa.
      Nimim. "kade siivooja"

• näinseon

Niin kyllähän asia on niin, että minua ei ainakaan yhtään harmittaisi saada jotain ilmaiseksi, mutta jos sinä et halua niit etkö voi kieltäytyä? Tai mikä estää sinua jakamasta lahjoja eteenpäin omille ystävillesi tai sukulaisillesi? On se vaan niin rankkaa kun joutuu lähtemään ihan ilmaiseksi matkoille...
      Minua ainakin eniten ottaa pannuun nää jokavuotiset joululahjat, kun ne jaetaan yleensä aina vain firman omistajilla tai työnjohdolle. Kun kuitenkin kaiken sen, mitä yritys saavuttaa johtuu suurelta osin juuri siitä työtätekevästä duunarista, joka hiki hatussa painaa, että saisi säilyttää työpaikkansa. Ja sitten tulee nää lahjojenjakajat kiittelemään pomoja/omistajia hyvästä yhteistyöstä mennenä vuonna.
      Jos joku oikein hyvä johtaja ymmärtäisi, niin se jakaisi lahjansa henkilökunnan kanssa ja vieläpä bonuksilla lisättynä.

• Reservin johtaja..

Etkös armeijassa oppinut, että johtajisto palkitaan rivin edessä? Etkö? Ei rivimiehiä pidä mennä palkitsemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      222
      1537
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1207
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      942
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe