30v. vuorotteluvapaalle?

pois oravanpyörästä

Kysymykseni koskee vuorotteluvapaan ehtona olevaa 10v. työssäoloehtoa. Itse olen ollut päätoimisesti töissä viim. 4 vuotta, ennen sitä opiskellut osan tästä ajasta käyden kuitenkin säännöllisen epäsäännöllisesti töissä koko ajan. Lisäksi olen ollut ulkomailla välillä töissä. Nämä on tietenkin asioita, jotka saa selville viranomaisilta, mutta ennen sitä haluaisin kuulla teidän kokemuksianne. Eli miten nämä otetaan huomioon vai otetaanko tällaisia ollenkaan huomioon asiaa harkitessa?

5

1465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nettitarkistusta
      • Sivusta....

        Eli mikäli ihminen työskentelee monessa eri valtiossa, ei hän oikeastaan ikinä voi jäädä vuorotteluvapaalle (ellei sitten ole samassa maassa yhteensä 10v. putkeen töissä)??
        En tajua, eikä tässä ole mielestäni mitään tolkkua, sama määrä ellei enempikin on varmaan töitä tehnyt!


      • Suomalainen työhist.
        Sivusta.... kirjoitti:

        Eli mikäli ihminen työskentelee monessa eri valtiossa, ei hän oikeastaan ikinä voi jäädä vuorotteluvapaalle (ellei sitten ole samassa maassa yhteensä 10v. putkeen töissä)??
        En tajua, eikä tässä ole mielestäni mitään tolkkua, sama määrä ellei enempikin on varmaan töitä tehnyt!

        Ne 10 vuotta pitää olla töissä Suomessa tai lähetettynä, sillä työhistoriaan lasketaan vain Suomen eläkelakien mukainen työhistoria vuorotteluvapaalain 4 §:ssä luetellut esim. perhevapaat. Näin on eduskunta säätänyt. Ruotsissa on voinut saada paljon lyhyemmällä ruotsalaisella työhistorialla vapaavuoden ja suomalaista vuorottelukorvausta vastaavan korvauksen, mutta siitä on kai luovuttu.


    • vuoden

      jälkeen pois oravanpyörästä? Huh huh... Olet ilmeisesti nainen, koska kukaan mies ei kehtaisi porata tuollaista, joten oletko lesbo, koska et ole käyttänyt yleisintä työstä lomalle jääntikeinoa eli hankkiutunut raskaaksi? Vaikka voihan lesbokin hankkiutua raskaaksi. Eli en ymmärrä tätä vuodatusta.

      • HuhHUHuu

        Ahaa, että jos ei jaksa kahdeksan tuntista viiden päivän työviikkoa niin se pitäisi vaihtaa 24/7 työviikkoihin seuraavaksi 20:ksi? Sitähän se penskojen teko on ja vielä kroppansa pilata siinä samassa syssyssä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      348
      4594
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      28
      2875
    3. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      93
      1959
    4. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      134
      1895
    5. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1825
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      39
      1713
    7. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      31
      1623
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      110
      1424
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1319
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1292
    Aihe