Sisko nai rikollisen

Mariellala

Siskoni meni noin vuosi sitten naimisiin raiskaajan kanssa. On suurinpiirtein yleistä tietoa tällä paikkakunnalla, että kyseinen mies raiskasi 5 vuotta sitten nuoren naisen. Muutenkin väkivaltaisuutta menneisyydessä ym. En pidä yhtään siskoni miehestä. Koen todella loukkaavana, että siskoni meni naimisiin raiskaajan kanssa, tietäen että olen nuoruudessani kokenut ''sen''... Ennen olimme siskoni kanssa erottomattomia ja hän on ainoa, jolle olen kertonut siitä, mutta nyt emme edes puhu puhelimessa.

Olen todella huolissani hänestä. Sisko selittää, että mies on ihan eri ihminen nyt ym. Mutta mitä sitten?
Minua oksettaa vain ajatellakin häntä. Miesten ''hallitsemassa'' maailmassa naisten välinen solidaarisuus on mielestäni todella tärkeää. Sormus sormessa osoittaa jotain aivan muuta.

Toivon asiallisia kommentteja. Tekee pahaa, kun tämmöisillä asioilla vitsaillaan ja provoillaan keskustelupalstoilla.

Pystyisittekö siis te antamaan anteeksi miehelle väkivaltaisen menneisyyden?

168

9658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m.n.b1

      mutta jos kohdalle sattuisi nyt tässä tilanteessa, niin enpä usko. Monestihan käy niin, että ensin rakastutaan ja vasta sitten ollaan rehellisiä menneisyydestä, jos ollaan. On käsittämätöntä, että siskosi voisi olla yhdessä miehen kanssa, joka julkisesti tiedetään raiskaajaksi..tietysti ihminen voi muuttua, mutta enpä tiedä..

      Siskosi on tietysti vapaa tekemään elämässään mitä hän haluaa. Ehkä hän haluaa selvittää sinun vuoksesi sen, mitä sellaisen ihmisen päässä liikkuu. Leikkii tulella..

      Pidä neutraalit välit siskoosi ja pidä huoli siitä, että et itse joudu miehen kanssa tekemisiin. Jos siskosi jostain syystä kertoisi miehelle sinun kokemastasi, niin kukaties hän voisi uusia rikoksen ja kohdistaa sen sinuun, jos on sairas ihminen..

      Ilmaise huolesi, puhu vanhempiesi ja sukulaistesi kanssa, pidä huoli omasta jaksamisestasi. Tuo on kyllä kuin veistä kääntäisi haavassa sinulle, ja voin ajatella vain että joko siskosi on niin rakastunut että ei tajua tilannetta tai sitten hän on erittäin kateellinen sinulle jostain niin että hän maksaa nyt kalavelkoja..?

      Onko tiedossa miten tuo raiskaaminen tapahtui tämän miehen toimesta?

      Koita jaksaa ja paha juttu, mutta siskosi on nyt ihan omassa elämässään johon sinä et voi osallistua eikä tarvitse, mutta jotta välit ei mene kokonaan niin tapaa häntä ainoastaan jos hän on yksin..

      • naiset---

        nyt vaan ovat sellaisia että niitä kiehtoo nimenomaan väkivaltainen ja rikollinenkin mies. Monet naiset haluavat nimenomaan miehen joka 'tietää mitä tahtoo ja miten sen saa' eli naiset vähän niinkuin haluavat miehen joka raiskaa heidät tai ainakin käy varmoin ottein heihin kiinni ja nussii.
        N.s. nice-guy tyyppi puolestaan on naisille niitä pahimpia turn-offeja. Nainen nimittäin tulkitsee miehen nice-guy käytöksen epävarmuudeksi joka on se pahin turn-off naiselle joka miehessä voi olla.


      • sellainen nainen
        naiset--- kirjoitti:

        nyt vaan ovat sellaisia että niitä kiehtoo nimenomaan väkivaltainen ja rikollinenkin mies. Monet naiset haluavat nimenomaan miehen joka 'tietää mitä tahtoo ja miten sen saa' eli naiset vähän niinkuin haluavat miehen joka raiskaa heidät tai ainakin käy varmoin ottein heihin kiinni ja nussii.
        N.s. nice-guy tyyppi puolestaan on naisille niitä pahimpia turn-offeja. Nainen nimittäin tulkitsee miehen nice-guy käytöksen epävarmuudeksi joka on se pahin turn-off naiselle joka miehessä voi olla.

        Jos naisen isä tai isän puuttuessa, joku muu miespuolinen sukulainen on "pahis", varma otteissaan niin se on ainoa miehen malli joka hänellä on, eikä naisella ole KOKEMUSTA nice-guy miehistä. Toinen asia mikä vaikuttaa on se, että kun "pahis" on vanhempana niin lapsen (naisen) tunne-elämä rakentuu "pahiksen" mukaan ja siinä ystäväni ei ole järjellä mitään tekoa tai jakoa, se on puhtaasti tunneasia, joka ei järkeilemällä muutu tai ratkea! Lapsi ei osaa erotella vamhempansa ominaisuuksia, ei tunteillaan eikä järjellään, se on vanhempi ja sen mukaan kasvetaan!

        Niin sanotut nice-guy miehet eivät ole mitään turn-offeja, he eivät vain herätä tunnepuolta ja tulkintasi asiasta on oikea, koska nainen EI OLE TOTTUNUT, HYVÄÄN, se on HÄNELLE OUTOA JA VIERASTA, PELOTTAVAA!!! Järkeile rauhassa, ihmettele, asia ei siitä muutu!


      • wamic
        naiset--- kirjoitti:

        nyt vaan ovat sellaisia että niitä kiehtoo nimenomaan väkivaltainen ja rikollinenkin mies. Monet naiset haluavat nimenomaan miehen joka 'tietää mitä tahtoo ja miten sen saa' eli naiset vähän niinkuin haluavat miehen joka raiskaa heidät tai ainakin käy varmoin ottein heihin kiinni ja nussii.
        N.s. nice-guy tyyppi puolestaan on naisille niitä pahimpia turn-offeja. Nainen nimittäin tulkitsee miehen nice-guy käytöksen epävarmuudeksi joka on se pahin turn-off naiselle joka miehessä voi olla.

        eihän raiskaaja mikään mies ole. niskalaukaus vain tuollaiselle hullulle.


    • niinpäniin...

      " Sisko selittää, että mies on ihan eri ihminen nyt ym"

      sitähän se yksi jyväskyläläinenkin täällä suomi24-palstalla vakuutti siitä tuomitusta tappajasta, että on muuttunut mies. eipä ollut, henki lähti.

      • ewerwer

        jyväskyläläinen tappaja ja tuo raiskaaja eivät ole samoja ihmisiä. vai oletko sinäkin samanlainen?


    • Ol Playa

      Haluan kirjoittaa asiallisen vastauksen.

      Tekstistäsi huokuu se, että sinulla ja siskollasi on henkisesti sama napanuora. On eri asia olla huolissaan siskosta, ja olla loukkaantunut siitä, että mies nai ihmisen, joka on tehnyt jotain sellaista pahaa, jota sinulle on joskus tehty.

      Arvaas mitä? Jos me miehet valitsisimme kumppanimme noin (tai valitisisimme veljillemme kumppanin noin), emme huolisi yhtäkään naista, koska lähes järjestäen naiset ovat kohdelleet miehiä todella kaltoin. En tiedä yhtäkään miestä lähipiirissä, jolle nainen ei olisi tehnyt syviä henkisiä haavoja!! Ainoa ero on siinä, että se ei ole rikos ihmisten laissa.

      Luettelet syitä:
      -" En pidä yhtään siskoni miehestä."
      - " Koen todella loukkaavana, että siskoni meni naimisiin raiskaajan kanssa"
      -" Ennen olimme siskoni kanssa erottomattomia"

      Minusta tuntuu siltä, että olipa mies kuka hyvänsä, kokisit sen loukkaavana, kun sinä et enää olisikaan siskollesi se No1. Hyväksy tosiasia: tuo entinen (huom entinen) raiskaaja on nyt siskosi TÄRKEIN ihminen koko hänen elämässään ja siskosi on tuolle miehelle tärkeämpi kuin hän on sinulle.

      "Sisko selittää, että mies on ihan eri ihminen nyt ym. Mutta mitä sitten?
      Minua oksettaa vain ajatellakin häntä. Miesten ''hallitsemassa'' maailmassa naisten välinen solidaarisuus on mielestäni todella tärkeää. Sormus sormessa osoittaa jotain aivan muuta. "

      Voi hirvittävää, mikä ajatus! Etkö tiedä, että avioliittoon meneminen on yksi elämän tärkeimpiä päätöksiä ja on erittäin tärkeää, että se kumppani on sille NAIMISIIN MENEVÄLLE sopiva, eikä niille sukulaisille? Siskosi meni naimsiiin toivottavasti siksi, että tuo mies on HÄNELLE sopiva. Tyttö-rukka, uskotko todella, että avioliitot solmitaan naisten välisen solidaarisuuden hengessä?

      Sinun pitäisi myös päästä eroon tuollaisesta miesten hallitsema maailma -ajattelusta. Sinulla selvästi on tunnelukkoja ja harhakäsityksiä siitä asiasta, mikä tulee aiheuttamaan elämässäsi paljon hankaluuksia kaikilla elämäsi osa-alueilla. Hyväksy, että olet itse oman onnesi seppä. Et voi syyttää yhteiskuntaa, miehiä tai sisartasi tai olla niistä riippuvainen. Vaikka siskosi hylkäisi sinut, sinun pitäisi joka tapauksessa tulla onnelliseksi. Vaikka kaikki läheisesi kuolisivat ja miehet ottaisivat vallan koko maailmassa yhtäkkiä, sinun pitäisi omin voimin pystyä tulemaan onnelliseksi.

      "Pystyisittekö siis te antamaan anteeksi miehelle väkivaltaisen menneisyyden?"

      Anteeksiantamattomuus kalvaa ainoastaan sinua, se ei haittaa miestäsi eikä siskoasi. Se, että annat anteeksi, vapauttaisi ennen kaikkea sinut katkeruuden kahleista.

      Ellet anna miehelle anteeksi, niin älä sinäkään astu ikinä elämässäsi avioon äläkä perusta perhettä vaan kärsi naimattomana, koska let's face it: sinä olet joskus haavoittanut jotakuta miestä erittäin syvillä haavoilla ja tehnyt muutenkin vääriä tekoja (ehkä valehdellut ollen petturi tai näpistänyt koulusta kynän ollen varas tai muuta). Sinua vain ei ole tuomittu.

      • s<s<gjkopmkg

        Minä en kyllä voi käsittää, miten joku voi olla yhdessä raiskaajan kanssa. Raiskaajilla on pahasti päässä vikaa, kun eivät ymmärrä mitä moinen aiheuttaa sille toiselle ihmiselle. Voi olla että mies ei enää ikinä raiskaa uudelleen, mutta mitä sitten? Ne aiemmat teot eivät häviä mihinkään.

        Itse tulkitsin asian niin, että alkuperäinen kirjoittaja tarkoitti tuota edellä mainitsemaani asiaa sanoessaan, että häntä loukkaa kun sisko nai raiskaajan. Siskon luulisi ymmärtävän, mitkä traumat raiskauksesta jäi, joten hänen luulisi olevan (sen raiskatun jälkeen) vihoviimeinen, jolle tulisi edes mieleen hiljaa hyväksyä raiskaus. Minun mielestäni se, että on raiskaajan kanssa tietäen asiasta, on juuri sitä.

        Ja ei tosiaan sitä puolisoa valita perheelle vaan itselle. Mutta minä ainakaan en olisi puolison takia valmis rikkomaan välejäni perheeseen ja sukulaisiin. Enkä usko että perhe vihaisikaan mitään normityyppiä, vaan kyllä siihen joku hyvä syy pitäisi olla. Perhe ehkä nimenomaan olisi oikeassa, että puoliso on väärä, mutta sitä vain ei itse rakastumisen huumassa huomaisi.


      • hahahahahahahahahaha

        Ol Playan mielestä raiskaajamiehet ovat ilmeisesti TOSI OKEI! Ettei vaan itse tykkäisi raiskata naisia.


      • Ol Playa
        s<s<gjkopmkg kirjoitti:

        Minä en kyllä voi käsittää, miten joku voi olla yhdessä raiskaajan kanssa. Raiskaajilla on pahasti päässä vikaa, kun eivät ymmärrä mitä moinen aiheuttaa sille toiselle ihmiselle. Voi olla että mies ei enää ikinä raiskaa uudelleen, mutta mitä sitten? Ne aiemmat teot eivät häviä mihinkään.

        Itse tulkitsin asian niin, että alkuperäinen kirjoittaja tarkoitti tuota edellä mainitsemaani asiaa sanoessaan, että häntä loukkaa kun sisko nai raiskaajan. Siskon luulisi ymmärtävän, mitkä traumat raiskauksesta jäi, joten hänen luulisi olevan (sen raiskatun jälkeen) vihoviimeinen, jolle tulisi edes mieleen hiljaa hyväksyä raiskaus. Minun mielestäni se, että on raiskaajan kanssa tietäen asiasta, on juuri sitä.

        Ja ei tosiaan sitä puolisoa valita perheelle vaan itselle. Mutta minä ainakaan en olisi puolison takia valmis rikkomaan välejäni perheeseen ja sukulaisiin. Enkä usko että perhe vihaisikaan mitään normityyppiä, vaan kyllä siihen joku hyvä syy pitäisi olla. Perhe ehkä nimenomaan olisi oikeassa, että puoliso on väärä, mutta sitä vain ei itse rakastumisen huumassa huomaisi.

        Tuomitsisitko sinäkin itsesi aviottomuuteen vääryyksien takia, joita olet tehnyt. Niin, ehkä ne ovat menneissä suhteissa tehtyjä tekoja, anteeksisaatuja ja pyydettyjäkin, mutta "Ne aiemmat teot eivät häviä mihinkään".

        Anteeksi olette saaneet, anteeksi antakaa!

        Todellinen anteeksianto on todellakin sitä. Myös anteeksiantamaton ihminen on sairas.


      • hbgfvcxcvbn
        s<s<gjkopmkg kirjoitti:

        Minä en kyllä voi käsittää, miten joku voi olla yhdessä raiskaajan kanssa. Raiskaajilla on pahasti päässä vikaa, kun eivät ymmärrä mitä moinen aiheuttaa sille toiselle ihmiselle. Voi olla että mies ei enää ikinä raiskaa uudelleen, mutta mitä sitten? Ne aiemmat teot eivät häviä mihinkään.

        Itse tulkitsin asian niin, että alkuperäinen kirjoittaja tarkoitti tuota edellä mainitsemaani asiaa sanoessaan, että häntä loukkaa kun sisko nai raiskaajan. Siskon luulisi ymmärtävän, mitkä traumat raiskauksesta jäi, joten hänen luulisi olevan (sen raiskatun jälkeen) vihoviimeinen, jolle tulisi edes mieleen hiljaa hyväksyä raiskaus. Minun mielestäni se, että on raiskaajan kanssa tietäen asiasta, on juuri sitä.

        Ja ei tosiaan sitä puolisoa valita perheelle vaan itselle. Mutta minä ainakaan en olisi puolison takia valmis rikkomaan välejäni perheeseen ja sukulaisiin. Enkä usko että perhe vihaisikaan mitään normityyppiä, vaan kyllä siihen joku hyvä syy pitäisi olla. Perhe ehkä nimenomaan olisi oikeassa, että puoliso on väärä, mutta sitä vain ei itse rakastumisen huumassa huomaisi.

        Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Olet varmasti kateellinen niille ryöväreille jotka olivat Jeesuksen rinnalla ristillä.


      • Ol Playa
        hahahahahahahahahaha kirjoitti:

        Ol Playan mielestä raiskaajamiehet ovat ilmeisesti TOSI OKEI! Ettei vaan itse tykkäisi raiskata naisia.

        En ole itse raiskaaja, mutta kylläkin hyvilläni siitä, että pahat tekoni kuten ilkeilyt ja itsekkyys on annettu anteeksi.

        On eri asia naida rasikari kuin naida entinen raiskari. Jotain miehessä on selkeästi muuttunut, kun kerran sen Mariellalan siskokin huomaa.

        Anteeksiantamattomuudella kokoat vain oman pääsi päälle kuumia hiiliä -et sen päälle, jota kohtaan kaunaa kannat.


      • nbcvbn
        hahahahahahahahahaha kirjoitti:

        Ol Playan mielestä raiskaajamiehet ovat ilmeisesti TOSI OKEI! Ettei vaan itse tykkäisi raiskata naisia.

        Naurattiko oikeasti noin kovasti? Aika outoa...


      • Ol Playa
        s<s<gjkopmkg kirjoitti:

        Minä en kyllä voi käsittää, miten joku voi olla yhdessä raiskaajan kanssa. Raiskaajilla on pahasti päässä vikaa, kun eivät ymmärrä mitä moinen aiheuttaa sille toiselle ihmiselle. Voi olla että mies ei enää ikinä raiskaa uudelleen, mutta mitä sitten? Ne aiemmat teot eivät häviä mihinkään.

        Itse tulkitsin asian niin, että alkuperäinen kirjoittaja tarkoitti tuota edellä mainitsemaani asiaa sanoessaan, että häntä loukkaa kun sisko nai raiskaajan. Siskon luulisi ymmärtävän, mitkä traumat raiskauksesta jäi, joten hänen luulisi olevan (sen raiskatun jälkeen) vihoviimeinen, jolle tulisi edes mieleen hiljaa hyväksyä raiskaus. Minun mielestäni se, että on raiskaajan kanssa tietäen asiasta, on juuri sitä.

        Ja ei tosiaan sitä puolisoa valita perheelle vaan itselle. Mutta minä ainakaan en olisi puolison takia valmis rikkomaan välejäni perheeseen ja sukulaisiin. Enkä usko että perhe vihaisikaan mitään normityyppiä, vaan kyllä siihen joku hyvä syy pitäisi olla. Perhe ehkä nimenomaan olisi oikeassa, että puoliso on väärä, mutta sitä vain ei itse rakastumisen huumassa huomaisi.

        Anteeksiantaminen ja hyväksyminen ovat nekin eri asioita!

        Jos minä annan puolisolleni anteeksi sen, että hän on ollut irtosuhteissa ennen tapaamistamme, särkenyt sydämiä, tai vaikka mitä hän ei enää tee, ei se tarkoita, että minä hyväksyisin nämä hänen tekemänsä teot. Se, että ympärilläni on joku loukattu ihminen, joka on tullut haavoitetuksi tällaisen kautta, ei voi velvoittaa minua kantamaan kaunaa puolisoani kohtaan.

        Pitääkö vääristä teoista, joista on rangaistukset lusittu, kärsiä lopun ikää? Jos näin on, niin hakkaa irti kätesi, jolla olet joskus jotakin toisen omaa luvatta ottanut ja kaiva irti silmäsi, jolla olet toisen omaa himoinnut ja huulesi, jolla olet pettänyt ja valehdellut äläkä mene naimisiin.

        Se mitta, jolla mittaat toisille, pidä huoli että mittaat yhtä reilusti itsellesikin! Kukaan meistähän ei halua olla tekopyhä.

        Eihän se sisko niitä välejään perheeseensä ole rikkomassa! Tässähän Mariellala itse on rikkomassa välit siskoonsa ja hän on tekemässä väärin siinä kohtaa.


      • Morituri

        Olla oman onnen seppä? Onko joutua raiskatuksi, olla oman onnen seppä? Onko sinun tuomiosi se, että ihminen joka on raiskattu ei kykene antamaan anteeksi sitä, että hänellä ei ole koskaan mahdollisuutta olla oman onnensa seppä koska onnihan on jo viety?
        Syyllistäminenhän auttaa paljon. Mistä sinä tiedät miten hän on haavoittanut jotan miestä--Lienee, että sinä olet anteeksiantamaton syyllistäjä koska joku nainen vain petti sinut--

        En jaksa edes verrata sinun "kynänvarastamis asiaa" raiskaukseen ja anteeksiantoon--


      • Ol Playa
        Morituri kirjoitti:

        Olla oman onnen seppä? Onko joutua raiskatuksi, olla oman onnen seppä? Onko sinun tuomiosi se, että ihminen joka on raiskattu ei kykene antamaan anteeksi sitä, että hänellä ei ole koskaan mahdollisuutta olla oman onnensa seppä koska onnihan on jo viety?
        Syyllistäminenhän auttaa paljon. Mistä sinä tiedät miten hän on haavoittanut jotan miestä--Lienee, että sinä olet anteeksiantamaton syyllistäjä koska joku nainen vain petti sinut--

        En jaksa edes verrata sinun "kynänvarastamis asiaa" raiskaukseen ja anteeksiantoon--

        Kukaan meistä ei välty elämässä kolhuilta. Jos kolhuja kokeneella olisi joku kortti, jolla hän saisi kiristää ja käskeä läheisiään, olisimme kaikki täällä riippuvaisia toisistamme ja määräilisimme toistemme asiosta koska mehän olemme kaikki niin vääryyttä kokeneita ja rikkinäisiä, että kyllähän meidät pitäisi huomioida.

        Tämän takia ihmisten pitää oppia antamaan anteeksi ja eheytyä! Muuten tulee hulluksi, koska väistämättä elämässä tulee tilanteita, että kaikki ei mene ihan just meidän pillimme mukaan. Meidän on opittava toimimaan ristitulessa ja vain anteeksianto on lopullinen vastaus. Se ei ole helppo vastaus eikä helposti toteutettava, mutta se on ainoa, joka voi sitä anteeksiantajaa itseään auttaa.

        Kyllä minuakin on kohdeltu kaltoin ja jouduin kärsimään henkistä ja fyysistä väkivalta useiden vuosien ajan. Siihen ei kukaan puuttunut ja niin miehet kuin naisetkin ilkkuivat ja hiljaa hyväksyivät vierestä. Onneni vietiin ja masennuin. Tarkoittaako tämä, etten voi olla onnellinen? Onko minun nyt alettava velkomaan läheisiltäni ja minua vastaan rikkoneilta sitä onnea takaisin, kuten Mariellala on tekemässä? Pitäisikö minun pyytää esim omalta siskoltani, ettei menisi naimisiin ihmisen kanssa, jonka tiedän olleen sellainen ihminen, joka on tehnyt väkivaltaa toisille aiemmassa elämässään?

        Ehkei se kynän varastaminen ole kovin paha asia, mutta sydänten rikkominen ja henkinen väkivalta esimerkiksi on varmasti sellainen asia, jota todella moni on harrastanut täälläkin. On vain helppo tuomita toiset, kun omasta rikoksesta ei linnatuomioita jaella.


      • ei anteeksiantoa
        Ol Playa kirjoitti:

        Tuomitsisitko sinäkin itsesi aviottomuuteen vääryyksien takia, joita olet tehnyt. Niin, ehkä ne ovat menneissä suhteissa tehtyjä tekoja, anteeksisaatuja ja pyydettyjäkin, mutta "Ne aiemmat teot eivät häviä mihinkään".

        Anteeksi olette saaneet, anteeksi antakaa!

        Todellinen anteeksianto on todellakin sitä. Myös anteeksiantamaton ihminen on sairas.

        on sellainen asia mitä EI PIDÄ antaa anteeksi. Se kertoo, että ihmsellä on todella pahasti ollut päässä vikaa. Ja jos on ollut noin paljon vikaa päässä, tulee sitä siellä olemaan aina jatkossakin. Ja myös ihmisellä, joka noin kevyesti neuvoo antamaan ko. kaltaisen asian anteeksi, on päässä vikaa...
        Iltalehti kirjoittaa, kunhan joutuu...


      • ei haittaisi ?
        Ol Playa kirjoitti:

        Anteeksiantaminen ja hyväksyminen ovat nekin eri asioita!

        Jos minä annan puolisolleni anteeksi sen, että hän on ollut irtosuhteissa ennen tapaamistamme, särkenyt sydämiä, tai vaikka mitä hän ei enää tee, ei se tarkoita, että minä hyväksyisin nämä hänen tekemänsä teot. Se, että ympärilläni on joku loukattu ihminen, joka on tullut haavoitetuksi tällaisen kautta, ei voi velvoittaa minua kantamaan kaunaa puolisoani kohtaan.

        Pitääkö vääristä teoista, joista on rangaistukset lusittu, kärsiä lopun ikää? Jos näin on, niin hakkaa irti kätesi, jolla olet joskus jotakin toisen omaa luvatta ottanut ja kaiva irti silmäsi, jolla olet toisen omaa himoinnut ja huulesi, jolla olet pettänyt ja valehdellut äläkä mene naimisiin.

        Se mitta, jolla mittaat toisille, pidä huoli että mittaat yhtä reilusti itsellesikin! Kukaan meistähän ei halua olla tekopyhä.

        Eihän se sisko niitä välejään perheeseensä ole rikkomassa! Tässähän Mariellala itse on rikkomassa välit siskoonsa ja hän on tekemässä väärin siinä kohtaa.

        ei haittaisi vaikka miehesi olisi raiskannut jonkun, täysin sairasta himoa tuntien !? Eikö se häiritsisi sinua teidän harrastaessanne seksiä, että miehesi kenties haaveilee silläkin hetkellä siitä sairaasta teosta !? Siis nyt ei oo kysymys mistään mielen pahoittamisesta ja normaaleiden ihmissuhteiden romuttumisesta, vaan RAISKAUKSESTA. Siis A J A T T E L E vähän !!!!!


      • Bibendum

        "Jos me miehet valitsisimme kumppanimme noin (tai valitisisimme veljillemme kumppanin noin), emme huolisi yhtäkään naista, koska lähes järjestäen naiset ovat kohdelleet miehiä todella kaltoin. En tiedä yhtäkään miestä lähipiirissä, jolle nainen ei olisi tehnyt syviä henkisiä haavoja!!"

        Aika katkeraa tekstiä. Minkähänlaisissa piireissä liikut, kun noin syviä haavoja tulee? Suhteiden katkeamien ja muut pettymykset kuuluvat normaaliin elämään. Raiskaus tai muu fyysinen väkivaltaisuus on ihan omalla tasollaan. Jos sellaiseen on joku syyllistynyt, niin varovaisuus on täysin perusteltua ja oikeutettua. Muutenkaan normaaliin parisuhteeseen ei kuulu tuollainen omistushaluisuus.


      • ihme touhua
        Ol Playa kirjoitti:

        En ole itse raiskaaja, mutta kylläkin hyvilläni siitä, että pahat tekoni kuten ilkeilyt ja itsekkyys on annettu anteeksi.

        On eri asia naida rasikari kuin naida entinen raiskari. Jotain miehessä on selkeästi muuttunut, kun kerran sen Mariellalan siskokin huomaa.

        Anteeksiantamattomuudella kokoat vain oman pääsi päälle kuumia hiiliä -et sen päälle, jota kohtaan kaunaa kannat.

        Jos on kerran sen tehnyt jo, niin mistä osaat määritellä, että se on "entinen raiskari" ? Mikä on se mitta ja määrite millä voi sanoa, että entinen - millä varmuudella voit sanoa, ettei hän tule sitä tekemään uudestaan ? Päinvastoin ! Jos se on jo kerran tehnyt, on ERITTÄIN suuri todennäköisyys, että tulee tekonsa uusimaan ! Paljon paljon suurempi todennäköisyys kuin se, että hän ei sellaista enää tekisi.
        Millaisilla aivoilla varustettuja raiskaajaihannoijia täällä palstalla liikkuu vai onko se teidän kaikkien salainen haave tehdä niin tai joutua itse uhriksi, kun puolustelette täysin sairasta tekoa ?
        Miettikääs, jos tälle parille tulee lapsia - kuka turvaa kenties sen kasvavan tyttölapsen joka nuoreksi naiseksi muuttuessaan saattaa herättää tämmösessä paskiaisessa entisen himon jota ei silloinkaan pystynyt pidättelemään ????!!!!
        Sairasta porukkaa kaikki jotka ymmärtää raiskaajaa.
        Todellakin - määrittelepä järkevästi missä menee raiskaajan ja entisen raiskaajan ero ?
        Kyllä se on niin, että joka kerran on raiskannut, on raiskaaja - ei mikään entinen, koska ikinä ei tiedä milloin tekee sen uudestaan !


      • ajatus ta

        Ol playa.n vastaus oli asiallinen ja hyvä, kiitos hänelle, toivottavasti ap luki sen ajatuksella, ja jäisi miettimään näitä asioita.

        Oma kantani on, että ihminen voi muuttua, tottakai voi !! ja luulen että kyseinen mies on rikoksensa kärsinyt ja eikö se riitä. Jokaisella miellä on oikeus aloittaa alusta, oikeus rakkauteen ja hyväksytyksi tulemiseen.


      • Siis ihan raiskaajan
        s<s<gjkopmkg kirjoitti:

        Minä en kyllä voi käsittää, miten joku voi olla yhdessä raiskaajan kanssa. Raiskaajilla on pahasti päässä vikaa, kun eivät ymmärrä mitä moinen aiheuttaa sille toiselle ihmiselle. Voi olla että mies ei enää ikinä raiskaa uudelleen, mutta mitä sitten? Ne aiemmat teot eivät häviä mihinkään.

        Itse tulkitsin asian niin, että alkuperäinen kirjoittaja tarkoitti tuota edellä mainitsemaani asiaa sanoessaan, että häntä loukkaa kun sisko nai raiskaajan. Siskon luulisi ymmärtävän, mitkä traumat raiskauksesta jäi, joten hänen luulisi olevan (sen raiskatun jälkeen) vihoviimeinen, jolle tulisi edes mieleen hiljaa hyväksyä raiskaus. Minun mielestäni se, että on raiskaajan kanssa tietäen asiasta, on juuri sitä.

        Ja ei tosiaan sitä puolisoa valita perheelle vaan itselle. Mutta minä ainakaan en olisi puolison takia valmis rikkomaan välejäni perheeseen ja sukulaisiin. Enkä usko että perhe vihaisikaan mitään normityyppiä, vaan kyllä siihen joku hyvä syy pitäisi olla. Perhe ehkä nimenomaan olisi oikeassa, että puoliso on väärä, mutta sitä vain ei itse rakastumisen huumassa huomaisi.

        Vai tovin mietinnän aamulla ja muutetun mielipiteen jälkeen, esim kostean treffi-illan jäljiltä saatu morkkis, itsellensä valehtelu ja toiminnan suorittajalle "valtionvarainministerin"-kaltainen arvonimike?


      • hahahahahahahah
        nbcvbn kirjoitti:

        Naurattiko oikeasti noin kovasti? Aika outoa...

        Lähinnä huvittaa joidenkin ihmesten tyhmyys... :)


      • höhä
        ajatus ta kirjoitti:

        Ol playa.n vastaus oli asiallinen ja hyvä, kiitos hänelle, toivottavasti ap luki sen ajatuksella, ja jäisi miettimään näitä asioita.

        Oma kantani on, että ihminen voi muuttua, tottakai voi !! ja luulen että kyseinen mies on rikoksensa kärsinyt ja eikö se riitä. Jokaisella miellä on oikeus aloittaa alusta, oikeus rakkauteen ja hyväksytyksi tulemiseen.

        mitä ihmeen sovinistisikoja täältä löytyykään?


      • oooooooooooooooooooo
        Ol Playa kirjoitti:

        En ole itse raiskaaja, mutta kylläkin hyvilläni siitä, että pahat tekoni kuten ilkeilyt ja itsekkyys on annettu anteeksi.

        On eri asia naida rasikari kuin naida entinen raiskari. Jotain miehessä on selkeästi muuttunut, kun kerran sen Mariellalan siskokin huomaa.

        Anteeksiantamattomuudella kokoat vain oman pääsi päälle kuumia hiiliä -et sen päälle, jota kohtaan kaunaa kannat.

        No onneksi et ole ITSE raiskaaja. :D Kylläpä nyt helpottikin...


      • Ol Playa
        ei anteeksiantoa kirjoitti:

        on sellainen asia mitä EI PIDÄ antaa anteeksi. Se kertoo, että ihmsellä on todella pahasti ollut päässä vikaa. Ja jos on ollut noin paljon vikaa päässä, tulee sitä siellä olemaan aina jatkossakin. Ja myös ihmisellä, joka noin kevyesti neuvoo antamaan ko. kaltaisen asian anteeksi, on päässä vikaa...
        Iltalehti kirjoittaa, kunhan joutuu...

        No tuossa häviää vain se, joka ei anna anteeksi ja päätyy kantamaan katkeruuden kahleita lopun elämäänsä. Raiskaaja ei siitä kärsi.


      • niiskuttaja
        Ol Playa kirjoitti:

        Kukaan meistä ei välty elämässä kolhuilta. Jos kolhuja kokeneella olisi joku kortti, jolla hän saisi kiristää ja käskeä läheisiään, olisimme kaikki täällä riippuvaisia toisistamme ja määräilisimme toistemme asiosta koska mehän olemme kaikki niin vääryyttä kokeneita ja rikkinäisiä, että kyllähän meidät pitäisi huomioida.

        Tämän takia ihmisten pitää oppia antamaan anteeksi ja eheytyä! Muuten tulee hulluksi, koska väistämättä elämässä tulee tilanteita, että kaikki ei mene ihan just meidän pillimme mukaan. Meidän on opittava toimimaan ristitulessa ja vain anteeksianto on lopullinen vastaus. Se ei ole helppo vastaus eikä helposti toteutettava, mutta se on ainoa, joka voi sitä anteeksiantajaa itseään auttaa.

        Kyllä minuakin on kohdeltu kaltoin ja jouduin kärsimään henkistä ja fyysistä väkivalta useiden vuosien ajan. Siihen ei kukaan puuttunut ja niin miehet kuin naisetkin ilkkuivat ja hiljaa hyväksyivät vierestä. Onneni vietiin ja masennuin. Tarkoittaako tämä, etten voi olla onnellinen? Onko minun nyt alettava velkomaan läheisiltäni ja minua vastaan rikkoneilta sitä onnea takaisin, kuten Mariellala on tekemässä? Pitäisikö minun pyytää esim omalta siskoltani, ettei menisi naimisiin ihmisen kanssa, jonka tiedän olleen sellainen ihminen, joka on tehnyt väkivaltaa toisille aiemmassa elämässään?

        Ehkei se kynän varastaminen ole kovin paha asia, mutta sydänten rikkominen ja henkinen väkivalta esimerkiksi on varmasti sellainen asia, jota todella moni on harrastanut täälläkin. On vain helppo tuomita toiset, kun omasta rikoksesta ei linnatuomioita jaella.

        No voi että, onko vähän elämä kolhaissut? :' 


      • Ol Playa
        ei haittaisi ? kirjoitti:

        ei haittaisi vaikka miehesi olisi raiskannut jonkun, täysin sairasta himoa tuntien !? Eikö se häiritsisi sinua teidän harrastaessanne seksiä, että miehesi kenties haaveilee silläkin hetkellä siitä sairaasta teosta !? Siis nyt ei oo kysymys mistään mielen pahoittamisesta ja normaaleiden ihmissuhteiden romuttumisesta, vaan RAISKAUKSESTA. Siis A J A T T E L E vähän !!!!!

        Niin... kyllähän minua loukkaa jos vaimoni haaveilisi esim edellisistä yhdenillan säädöistään ja silloisen miehensä pettämisestä rakastelumme aikana. Silloin hän ei olisi entinen pettäjä vaan myös nykyinen pettäjä. Jos hän olisi raiskannut jonkun ja haaveilisi siitä rakastellessamme, hän olisi nykyinen raiskaaja.

        Mutta kaiketi entisestä on kyse. Jotkut oikeasti kykenevät antamaan menneiden olla menneitä.

        Minäkään en puhunut mielen pahoittamisesta vaan oikeasti henkisestä haavoittamisesta. Myös pettämiset ja henkinen väkivalta oikein kohdistettuna tekevät haavoja seksuaalisuuteen, seksuaaliseen itsetuntoon, seksuaalisiin haluihin ja loukkaavat ihmisen pyhintä sisintä aivan kuten raiskaaminenkin. Vielä kun yhdistetään siihen fyysistä väkivaltaa niin avot. Siitä vaan ei jaella linnatuomioita.


      • Ol playa
        ihme touhua kirjoitti:

        Jos on kerran sen tehnyt jo, niin mistä osaat määritellä, että se on "entinen raiskari" ? Mikä on se mitta ja määrite millä voi sanoa, että entinen - millä varmuudella voit sanoa, ettei hän tule sitä tekemään uudestaan ? Päinvastoin ! Jos se on jo kerran tehnyt, on ERITTÄIN suuri todennäköisyys, että tulee tekonsa uusimaan ! Paljon paljon suurempi todennäköisyys kuin se, että hän ei sellaista enää tekisi.
        Millaisilla aivoilla varustettuja raiskaajaihannoijia täällä palstalla liikkuu vai onko se teidän kaikkien salainen haave tehdä niin tai joutua itse uhriksi, kun puolustelette täysin sairasta tekoa ?
        Miettikääs, jos tälle parille tulee lapsia - kuka turvaa kenties sen kasvavan tyttölapsen joka nuoreksi naiseksi muuttuessaan saattaa herättää tämmösessä paskiaisessa entisen himon jota ei silloinkaan pystynyt pidättelemään ????!!!!
        Sairasta porukkaa kaikki jotka ymmärtää raiskaajaa.
        Todellakin - määrittelepä järkevästi missä menee raiskaajan ja entisen raiskaajan ero ?
        Kyllä se on niin, että joka kerran on raiskannut, on raiskaaja - ei mikään entinen, koska ikinä ei tiedä milloin tekee sen uudestaan !

        Kiitos hyvästä vastauksesta!

        Sinulla kun tuota tietoa aiheesta selkeästi on, niin heitäpäs jotain kovaa faktaa kehiin, joka todistaa sen, että seksuaalinen väkivallan taipumus on parantumaton sairaus. Menen heti kirjastoon tutkimaan asiaa kunhan saan vain tutkimusten nimet ja tekijät tähän.


        Määrittelepä sinä, missä menee entisen lapsiaan manipulointina käyttävän sairaan eroäidin ja nykyisin uudelleen uuden miehen kanssa avioituvan ihanan yh-morsmaikin ero? Syntyy mahdollisesti uusia lapsia ja mitäs sitten, kun menee tämän miehen kanssa sukset ristiin? Taas joutuvat lapset tulilinjalle, vai onko äiti oppinut aiemmista virheistään? Lapset ovat vaarassa - uudelleenavioituminen pitäisi siis kieltää vai mitä? Etenkin jokainen sosiaaliviranomaisten kanssa tekemisissä ollut vanhempi tulisi kieltää kasvattamasta yhtäkään lasta ja oikeudet parisuhteisiin evättävä. Tähänhän tämä ajattelutapa vie.

        Mikäli et ole kanssani samaa mieltä, olet varmasti neurootikkoäitien ihannoija. jokainen maahanmuuttajia suvaitsevahan on [laita tähän eri värisiä ihmisiä loukkaava ilmaus]:n rakastaja! Jokainen, joka suostuu antamaan raiskaajalle toisen tilaisuuden on raiskaajanihannoija. Ymmärsinkö oikein?

        Ei sitä voi määritellä ja se on täysin tapauskohtaista. Juuri siksi, mitä sanoit, emme voi vetää mitään ehdotonta linjausta. Tuskin monikaan tuntee tuota miestä paremmin kuin tämä avioitunut nainen, Mariellalan sisko. Eikö hänen pitäisi antaa päättää tämä asia? mikäli hän on avioitunut hetken mielijohteesta, on se tietysti huolestuttavaa joka tapauksessa vaikka olisi nainut koulun hymypojan.

        Mutta kun ei suostuta näkemään kenessäkään muussa vikaa kuin raiskaajissa. En väitä, etteikö osa raiskaajista olisi näitä toivottomia tapauksia. Muuten yh-äideissäkin on sairaita toivottomia tapauksia samoin kuin tihutöitä tekevissä ja veroeuroja syövissä alkoholisteissa - mutta heitähän saa vain taputella päähän.


        Raiskaaja on punainen vaate. Se saa keskustelijoissa esiin oikeutetun vihan tunteen. Ja kun ihmisellä on oikeus tuntea vihaa, se on kuin henkistä masturbaatiota.


      • Ol playa
        niiskuttaja kirjoitti:

        No voi että, onko vähän elämä kolhaissut? :' 

        Sitä voisi jatkaa nyykytystä tai alkaa käyttäytymään kuten Mariellala.


      • -mirkku-
        Ol Playa kirjoitti:

        No tuossa häviää vain se, joka ei anna anteeksi ja päätyy kantamaan katkeruuden kahleita lopun elämäänsä. Raiskaaja ei siitä kärsi.

        On eri asia varastaa kynä koulusta, kuin raiskata joku. Jokainen tekee joskus virheitä, mutta on olemassa myös ihmisiä, jotka eivät tunnu oppivan virheistään vaan toistavat niitä tavan takaa.

        Kaverini seurustelee narkkimiehen kanssa, joka on tappanut, osallistunut 14-vuotiaan ryhmäraiskaukseen (selvisi kavereineen sakolla-suomen oikeuslaitos näyttää taas kyntensä) ja lisäksi kontolla on useita lievempiä pahoinpitelyitä. Monet ihmiset katuvat aidosti tekemisiään, mutta noitakin on, jotka eivät kanna vastuuta ja jatkavat rötköilyään maailman tappiin niin kauan kuin vierellä on yltiöymmärtäjiä.

        Jos mies on tavan takaa väkivaltainen (ja toki jokaiseen tapaukseen löytyy "hyväksyttävä" selitys), niin kyllä halytyskelloja kannattaa jossakin vaiheessa uskoa.
        Kyllä häkytyskellojen ääntä jossakin vaiheessa kannattaa kuunnella.


      • Ol playa
        Bibendum kirjoitti:

        "Jos me miehet valitsisimme kumppanimme noin (tai valitisisimme veljillemme kumppanin noin), emme huolisi yhtäkään naista, koska lähes järjestäen naiset ovat kohdelleet miehiä todella kaltoin. En tiedä yhtäkään miestä lähipiirissä, jolle nainen ei olisi tehnyt syviä henkisiä haavoja!!"

        Aika katkeraa tekstiä. Minkähänlaisissa piireissä liikut, kun noin syviä haavoja tulee? Suhteiden katkeamien ja muut pettymykset kuuluvat normaaliin elämään. Raiskaus tai muu fyysinen väkivaltaisuus on ihan omalla tasollaan. Jos sellaiseen on joku syyllistynyt, niin varovaisuus on täysin perusteltua ja oikeutettua. Muutenkaan normaaliin parisuhteeseen ei kuulu tuollainen omistushaluisuus.

        Tämä juuri on se ajatus, että no sehän on täysin normaalia, että ihmiset ovat läpeensä ilkeitä toisilleen.

        Ihan normaalissa elämässä nykyään kohtaa fyysistä väkivaltaa vaikka koittaisi luistella elämän läpi mahdollisimman vähän verta nenästään kaivaen. Tervetuloa kaupunkeihin ja lähiöihin sieltä maalta. Näissä "piireissä" meikäläinenkin on joutunut onnensa takomaan. Ei siinä auta katkeroituminen ja se, että alkaa läheistensä naimatouhuja määräilemään.


      • oooooo9999

        Olipa älytön kirjoitus..on vähän eri asia valehdella ja näpistää koulusta kuin raiskata. Ne on niin kuin pikkusen erilaisia rikoksia.
        Enkä usko, että on entisiä raiskaajia. Ne pysyy raiskaajina koko ikänsä ja kaikilta raiskaajilta vaan munat pois!!


      • Ol Playa
        -mirkku- kirjoitti:

        On eri asia varastaa kynä koulusta, kuin raiskata joku. Jokainen tekee joskus virheitä, mutta on olemassa myös ihmisiä, jotka eivät tunnu oppivan virheistään vaan toistavat niitä tavan takaa.

        Kaverini seurustelee narkkimiehen kanssa, joka on tappanut, osallistunut 14-vuotiaan ryhmäraiskaukseen (selvisi kavereineen sakolla-suomen oikeuslaitos näyttää taas kyntensä) ja lisäksi kontolla on useita lievempiä pahoinpitelyitä. Monet ihmiset katuvat aidosti tekemisiään, mutta noitakin on, jotka eivät kanna vastuuta ja jatkavat rötköilyään maailman tappiin niin kauan kuin vierellä on yltiöymmärtäjiä.

        Jos mies on tavan takaa väkivaltainen (ja toki jokaiseen tapaukseen löytyy "hyväksyttävä" selitys), niin kyllä halytyskelloja kannattaa jossakin vaiheessa uskoa.
        Kyllä häkytyskellojen ääntä jossakin vaiheessa kannattaa kuunnella.

        Olet aivan oikeassa. Raiskauksista pitäisi saada kunnon rangaistus, mutta rangaistuksiin eivät kuulu mitkään naisten solidaarisuusliikkeet.

        Asia on juuri niin kuin kuvailit ja juuri siksi emme voi vetää mitään ehdotonta linjaa vaan kaikki pitää arvioida tapauskohtaisesti. Antamani kynäesimerkki oli juuri tarkoitus ohjata siihen ajatteluun, että emmehän voi olla ehdottomia.

        Tässäkin on kyseessä tilanne, jossa Mariellalaa kohtaan on tehty väkivaltaa aivan täysin eri miehen taholtakin kuin kenen kanssa sisarensa on mennyt naimisiin. Siis täysin eri tilanteista tulevat nämä ihmiset.


      • mielestäni...

        kohtuuton...ja kylmä ihminen...huh...miten voit tuomita jo raiskatun ihmisen?... en minäkään uskoisi miehistä sen jälkeen hyvää vaikka tietäisinkin hyvää...se jää kalvamaan ja minullakin on kokemusta juuri miehistä jotka on todella syvältä...kumma juttu yksikään nainen ei ole minua pistänyt maksamaan omia velkojaan 16v...joten kyllä miehet on syvältä...ja loppua ei vain näy...miehillä on se parinsentin pikkurilli jonka varassa he luulee olevansa jotenkin viimpia, muttei he ole, vain tyhmempiä mitä enemmän ajattelevat...


      • myös...
        Ol Playa kirjoitti:

        Tuomitsisitko sinäkin itsesi aviottomuuteen vääryyksien takia, joita olet tehnyt. Niin, ehkä ne ovat menneissä suhteissa tehtyjä tekoja, anteeksisaatuja ja pyydettyjäkin, mutta "Ne aiemmat teot eivät häviä mihinkään".

        Anteeksi olette saaneet, anteeksi antakaa!

        Todellinen anteeksianto on todellakin sitä. Myös anteeksiantamaton ihminen on sairas.

        asioita joita ei tarvitse antaa anteeksi ja raiskaus on juuri sellainen ja hurskastelijan jota ei ole raiskattu ei tarvitse antaa antaa anteeksi mutta kylläkin yrittää syyttömän syyllistää ja näin väärisdtää totuutta...olet oikeasti itse kuvottava...


      • on...
        Ol Playa kirjoitti:

        En ole itse raiskaaja, mutta kylläkin hyvilläni siitä, että pahat tekoni kuten ilkeilyt ja itsekkyys on annettu anteeksi.

        On eri asia naida rasikari kuin naida entinen raiskari. Jotain miehessä on selkeästi muuttunut, kun kerran sen Mariellalan siskokin huomaa.

        Anteeksiantamattomuudella kokoat vain oman pääsi päälle kuumia hiiliä -et sen päälle, jota kohtaan kaunaa kannat.

        rikos ja siitä pitää tuomita...miksiköhän vankilassakin he on alin kasti...jopa murhaajia alempana...jokainen kunnon mies tietää että saa naisen suosiollaan ja saa samalla yhdessä nautintoa - ei raiskaamalla!!!!!!


      • kissalady-82
        ihme touhua kirjoitti:

        Jos on kerran sen tehnyt jo, niin mistä osaat määritellä, että se on "entinen raiskari" ? Mikä on se mitta ja määrite millä voi sanoa, että entinen - millä varmuudella voit sanoa, ettei hän tule sitä tekemään uudestaan ? Päinvastoin ! Jos se on jo kerran tehnyt, on ERITTÄIN suuri todennäköisyys, että tulee tekonsa uusimaan ! Paljon paljon suurempi todennäköisyys kuin se, että hän ei sellaista enää tekisi.
        Millaisilla aivoilla varustettuja raiskaajaihannoijia täällä palstalla liikkuu vai onko se teidän kaikkien salainen haave tehdä niin tai joutua itse uhriksi, kun puolustelette täysin sairasta tekoa ?
        Miettikääs, jos tälle parille tulee lapsia - kuka turvaa kenties sen kasvavan tyttölapsen joka nuoreksi naiseksi muuttuessaan saattaa herättää tämmösessä paskiaisessa entisen himon jota ei silloinkaan pystynyt pidättelemään ????!!!!
        Sairasta porukkaa kaikki jotka ymmärtää raiskaajaa.
        Todellakin - määrittelepä järkevästi missä menee raiskaajan ja entisen raiskaajan ero ?
        Kyllä se on niin, että joka kerran on raiskannut, on raiskaaja - ei mikään entinen, koska ikinä ei tiedä milloin tekee sen uudestaan !

        niinpä,samahan pätee myös naisten hakkaajiin.. kun lyö kerran niin lyö AINA!! on tullut huomattua,ei se jää siihen yhteen kertaan..............


      • noin...
        Ol playa kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta!

        Sinulla kun tuota tietoa aiheesta selkeästi on, niin heitäpäs jotain kovaa faktaa kehiin, joka todistaa sen, että seksuaalinen väkivallan taipumus on parantumaton sairaus. Menen heti kirjastoon tutkimaan asiaa kunhan saan vain tutkimusten nimet ja tekijät tähän.


        Määrittelepä sinä, missä menee entisen lapsiaan manipulointina käyttävän sairaan eroäidin ja nykyisin uudelleen uuden miehen kanssa avioituvan ihanan yh-morsmaikin ero? Syntyy mahdollisesti uusia lapsia ja mitäs sitten, kun menee tämän miehen kanssa sukset ristiin? Taas joutuvat lapset tulilinjalle, vai onko äiti oppinut aiemmista virheistään? Lapset ovat vaarassa - uudelleenavioituminen pitäisi siis kieltää vai mitä? Etenkin jokainen sosiaaliviranomaisten kanssa tekemisissä ollut vanhempi tulisi kieltää kasvattamasta yhtäkään lasta ja oikeudet parisuhteisiin evättävä. Tähänhän tämä ajattelutapa vie.

        Mikäli et ole kanssani samaa mieltä, olet varmasti neurootikkoäitien ihannoija. jokainen maahanmuuttajia suvaitsevahan on [laita tähän eri värisiä ihmisiä loukkaava ilmaus]:n rakastaja! Jokainen, joka suostuu antamaan raiskaajalle toisen tilaisuuden on raiskaajanihannoija. Ymmärsinkö oikein?

        Ei sitä voi määritellä ja se on täysin tapauskohtaista. Juuri siksi, mitä sanoit, emme voi vetää mitään ehdotonta linjausta. Tuskin monikaan tuntee tuota miestä paremmin kuin tämä avioitunut nainen, Mariellalan sisko. Eikö hänen pitäisi antaa päättää tämä asia? mikäli hän on avioitunut hetken mielijohteesta, on se tietysti huolestuttavaa joka tapauksessa vaikka olisi nainut koulun hymypojan.

        Mutta kun ei suostuta näkemään kenessäkään muussa vikaa kuin raiskaajissa. En väitä, etteikö osa raiskaajista olisi näitä toivottomia tapauksia. Muuten yh-äideissäkin on sairaita toivottomia tapauksia samoin kuin tihutöitä tekevissä ja veroeuroja syövissä alkoholisteissa - mutta heitähän saa vain taputella päähän.


        Raiskaaja on punainen vaate. Se saa keskustelijoissa esiin oikeutetun vihan tunteen. Ja kun ihmisellä on oikeus tuntea vihaa, se on kuin henkistä masturbaatiota.

        ajattelussasi on se vika että yrität saada kaiken kirjoista asiat jotka täytyy elää ja olla nykyhetkessä ei niitä lueta kirjoista eikä tehdä kaikista tutkielmia...joku maalaisjärjellä ajatteleva sanoisi sinua idiootiksi, mutten usko niin olet vain sosiaalisen elämässäsi sellaisessa tilanteessa että siellä on ihmisen kokoinen aukko...:)


      • Ol Playa
        on... kirjoitti:

        rikos ja siitä pitää tuomita...miksiköhän vankilassakin he on alin kasti...jopa murhaajia alempana...jokainen kunnon mies tietää että saa naisen suosiollaan ja saa samalla yhdessä nautintoa - ei raiskaamalla!!!!!!

        Sinä puhut nyt siitä, että lain edessä raiskaaminen on rangaistava teko. Olemme siitä yhtä mieltä. Laki myös määrää rangaistuksen muodon, ja siellä laissa ei todellakaan lue, että rangaistuksen tulisi olla naimattomuus tai naisten solidaarisuusliikkeen määräysvalta naima-asioissa.


      • totta...
        ajatus ta kirjoitti:

        Ol playa.n vastaus oli asiallinen ja hyvä, kiitos hänelle, toivottavasti ap luki sen ajatuksella, ja jäisi miettimään näitä asioita.

        Oma kantani on, että ihminen voi muuttua, tottakai voi !! ja luulen että kyseinen mies on rikoksensa kärsinyt ja eikö se riitä. Jokaisella miellä on oikeus aloittaa alusta, oikeus rakkauteen ja hyväksytyksi tulemiseen.

        muttei miksei hän voi ottaa tassoistaan jotakin venäläistä joka on jo myynyt itseään tai virolaista olisi tasaväkisempi pari eikä kilttiä tyttöä...ja saisivat yhdessä keksiä lisää sairaita puuhiaan...


      • Ol Playa
        noin... kirjoitti:

        ajattelussasi on se vika että yrität saada kaiken kirjoista asiat jotka täytyy elää ja olla nykyhetkessä ei niitä lueta kirjoista eikä tehdä kaikista tutkielmia...joku maalaisjärjellä ajatteleva sanoisi sinua idiootiksi, mutten usko niin olet vain sosiaalisen elämässäsi sellaisessa tilanteessa että siellä on ihmisen kokoinen aukko...:)

        No tee sinä vain johtopäätöksiä muutaman tekstini perusteella minusta. Sehän onkin tosi fiksua.

        Ensin yritin kyllä vedota maalaisjärkeen, mutta koska se ei tehonnut, niin päätinpä pyytää tieteellistä aineistoa :D.. Kas maalaisjärjessämme on juuri se vika, että se pettää!

        Aukko se näyttäisi olevan sinullakin, kun et voi ymmärtää, että sama pätee myös toisinpäin: kerran raiskannut ei välttämättä ole aina raiskaaja.

        Niin... paitsi yksinkertaisemmille tyypeille jos maalaisjärki sanoo että raiskaajuus on parantumaton sairaus niin sehän toki on sosiaalisten tilanteiden siunaamana oikea totuus, vaikka lääketiede muuta väittäisikin.


      • samaa...
        oooooo9999 kirjoitti:

        Olipa älytön kirjoitus..on vähän eri asia valehdella ja näpistää koulusta kuin raiskata. Ne on niin kuin pikkusen erilaisia rikoksia.
        Enkä usko, että on entisiä raiskaajia. Ne pysyy raiskaajina koko ikänsä ja kaikilta raiskaajilta vaan munat pois!!

        mieltä joka ikinen USA:ssa tehty tutkimus paljasti raiskaajat ei muutu ja niitä oli tehty 200 tutkimusta eri osavaltioista...10v aikana...tuli joku dokumentti tässä talvella...joten munat pois kuten eunukeilta aikoinaan ei miehet siihen kuole hyvin jatkaneet elämää...:)


      • -mirkku-
        Ol Playa kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa. Raiskauksista pitäisi saada kunnon rangaistus, mutta rangaistuksiin eivät kuulu mitkään naisten solidaarisuusliikkeet.

        Asia on juuri niin kuin kuvailit ja juuri siksi emme voi vetää mitään ehdotonta linjaa vaan kaikki pitää arvioida tapauskohtaisesti. Antamani kynäesimerkki oli juuri tarkoitus ohjata siihen ajatteluun, että emmehän voi olla ehdottomia.

        Tässäkin on kyseessä tilanne, jossa Mariellalaa kohtaan on tehty väkivaltaa aivan täysin eri miehen taholtakin kuin kenen kanssa sisarensa on mennyt naimisiin. Siis täysin eri tilanteista tulevat nämä ihmiset.

        Tietenkin tilanteita on monia, mutta aloittajahan kertoi, että mies on ollut väkivaltainen tyyppi. Keskustelu on nyt keskittynyt tuohon raiskaukseen, mutta itse nostaisin esille myös tuon yleisen väkivaltaisen käytöksen, josta aloittaja mainitsi. Väkivallantekoja on siis ollut useita vielä tuo raiskaus.

        Jos mies olisi vaikka 50-vuotias ja olisi pahoinpidellyt jonkun 20-vuotiaana, niin jos hän sitten olisi elänyt 30 vuotta "kunnolla" voisi sanoa hänen muuttuneen. Vielä jos hän katuisi nuoruuden hölmöilyään, ei olisi mitään syytä inhota häntä syvästi. En minäkään kannata sitä, että yksi erehdys (varsinkaan sellainen, jota _aidosti_ katuu) leimaisi ihmistä koko loppuelämän.

        Sanot, että ehdoton ei pidä olla tuomitsemisen kanssa. Olen siis samaa mieltä. Mutta miksi sitten itse olet niin ehdoton sen kanssa, että aivan kaikki täytyy antaa anteeksi? Kuten sanoit, tilanteita on monia. Itsekin sanoit, ettei kuitenkaan pidä olla tekopyhä.

        Jokainen varmasti tekee joskus väärin. Vaikka kuinka yrittäisi olla muita kohtaan hyvä, ei siltikään kaikkia voi miellyttää. Sitä tulee väkisinkin loukattua jotakuta joko tahallisesti tai tahtomattaan. Jos on tullut loukatuksi, on oikeus olla loukkaantunut. Asioita voidaan sopia. Mielestäni anteeksiantoa edeltää kuitenkin katumus ja anteeksipyyntö. Jos toinen _ihan oikeasti_ katuu tekemisiään, asiasta voidaan ehkä päästä yli. Itse en tuomitse teon, vaan motiivin perusteella. Mutta jos ihminen ajautuu tavan takaan pahoinpitelemään jotakuta, niin selvästikään hän ei osaa kantaa vastuuta teoistaan.

        Tuokin kaverini poikaystävä rötkyilee edelleen, eikä tuosta ryhmäraiskauksestakaan ole kuin pari kuukautta. Tyyppi lisäksi ikään kuin rehvastelee teoillaan, eikä tasan kanna vastuuta. Moni väkivaltainen ihminen saattaa olla suhteen alussa hyvin miellyttävä, mutta arjen tullessa vastaan todellinen karva paljastuu. Kuinka moni väkivaltaa alituiseen kohdannut nainen (tai mies) onkaan kertonut, että puoliso oli aluksi hyvin miellyttävä. Liian sinisilmäinen ei kuitenkaan kannata olla. Jos itse tutustuisin väkivaltaisenaa tiedettyyn mieheen jolla olisi vielä raiskaus kontollaan, olisin kyllä ennakkoluuloinen. Ei se niinkään voi mennä, että yksi saa tehdä mitä vaan ja muiden tehtävä on vain ymmärtää ja sopeutua.


      • -mirkku-
        -mirkku- kirjoitti:

        Tietenkin tilanteita on monia, mutta aloittajahan kertoi, että mies on ollut väkivaltainen tyyppi. Keskustelu on nyt keskittynyt tuohon raiskaukseen, mutta itse nostaisin esille myös tuon yleisen väkivaltaisen käytöksen, josta aloittaja mainitsi. Väkivallantekoja on siis ollut useita vielä tuo raiskaus.

        Jos mies olisi vaikka 50-vuotias ja olisi pahoinpidellyt jonkun 20-vuotiaana, niin jos hän sitten olisi elänyt 30 vuotta "kunnolla" voisi sanoa hänen muuttuneen. Vielä jos hän katuisi nuoruuden hölmöilyään, ei olisi mitään syytä inhota häntä syvästi. En minäkään kannata sitä, että yksi erehdys (varsinkaan sellainen, jota _aidosti_ katuu) leimaisi ihmistä koko loppuelämän.

        Sanot, että ehdoton ei pidä olla tuomitsemisen kanssa. Olen siis samaa mieltä. Mutta miksi sitten itse olet niin ehdoton sen kanssa, että aivan kaikki täytyy antaa anteeksi? Kuten sanoit, tilanteita on monia. Itsekin sanoit, ettei kuitenkaan pidä olla tekopyhä.

        Jokainen varmasti tekee joskus väärin. Vaikka kuinka yrittäisi olla muita kohtaan hyvä, ei siltikään kaikkia voi miellyttää. Sitä tulee väkisinkin loukattua jotakuta joko tahallisesti tai tahtomattaan. Jos on tullut loukatuksi, on oikeus olla loukkaantunut. Asioita voidaan sopia. Mielestäni anteeksiantoa edeltää kuitenkin katumus ja anteeksipyyntö. Jos toinen _ihan oikeasti_ katuu tekemisiään, asiasta voidaan ehkä päästä yli. Itse en tuomitse teon, vaan motiivin perusteella. Mutta jos ihminen ajautuu tavan takaan pahoinpitelemään jotakuta, niin selvästikään hän ei osaa kantaa vastuuta teoistaan.

        Tuokin kaverini poikaystävä rötkyilee edelleen, eikä tuosta ryhmäraiskauksestakaan ole kuin pari kuukautta. Tyyppi lisäksi ikään kuin rehvastelee teoillaan, eikä tasan kanna vastuuta. Moni väkivaltainen ihminen saattaa olla suhteen alussa hyvin miellyttävä, mutta arjen tullessa vastaan todellinen karva paljastuu. Kuinka moni väkivaltaa alituiseen kohdannut nainen (tai mies) onkaan kertonut, että puoliso oli aluksi hyvin miellyttävä. Liian sinisilmäinen ei kuitenkaan kannata olla. Jos itse tutustuisin väkivaltaisenaa tiedettyyn mieheen jolla olisi vielä raiskaus kontollaan, olisin kyllä ennakkoluuloinen. Ei se niinkään voi mennä, että yksi saa tehdä mitä vaan ja muiden tehtävä on vain ymmärtää ja sopeutua.

        Tietty jos mies ei enää jostain syystä olisikaan ollenkaan väkivaltainen ja katuisi oikeasti menneisyyttään, voisi juttu toimia. Mutta vähän epäilen. Väkivaltainen raiskaukseenkin kykenevä tyyppi ei ihan hevillä muutu. Uhriksi joutumista voi jonkun verran kuitenkin välttää silläkin että ei ihan kenen kanssa tahansa ala heilastella.


      • ......

        Ja miehetkö ei aiheuta naisille samanlaisia henkisiä haavoja kuin naiset miehille?! Ei raiskausta voi verrata niihin!


      • huhhuhhu

        Raiskaus sama, kuin sydämen särkmeminen??? Sinusta voisi päätellä jotain todella oleellista, tuolla ajatusmaailmalla..


      • ......
        Ol Playa kirjoitti:

        Anteeksiantaminen ja hyväksyminen ovat nekin eri asioita!

        Jos minä annan puolisolleni anteeksi sen, että hän on ollut irtosuhteissa ennen tapaamistamme, särkenyt sydämiä, tai vaikka mitä hän ei enää tee, ei se tarkoita, että minä hyväksyisin nämä hänen tekemänsä teot. Se, että ympärilläni on joku loukattu ihminen, joka on tullut haavoitetuksi tällaisen kautta, ei voi velvoittaa minua kantamaan kaunaa puolisoani kohtaan.

        Pitääkö vääristä teoista, joista on rangaistukset lusittu, kärsiä lopun ikää? Jos näin on, niin hakkaa irti kätesi, jolla olet joskus jotakin toisen omaa luvatta ottanut ja kaiva irti silmäsi, jolla olet toisen omaa himoinnut ja huulesi, jolla olet pettänyt ja valehdellut äläkä mene naimisiin.

        Se mitta, jolla mittaat toisille, pidä huoli että mittaat yhtä reilusti itsellesikin! Kukaan meistähän ei halua olla tekopyhä.

        Eihän se sisko niitä välejään perheeseensä ole rikkomassa! Tässähän Mariellala itse on rikkomassa välit siskoonsa ja hän on tekemässä väärin siinä kohtaa.

        Ei kai sitä nyt anteeksi kenellekään tarvi antaa jos on ollut suhteita ennen sua tai särkenyt sydämiä?! "Anteeksi kulta mutta mulla on ollut miehiä ennen sua, voitko antaa anteeksi?". Tuntuu olevan vähän suhteellisuuden taju hukassa. Se on NORMAALIA elämää että sydän särkyy yms. Mutta raiskaus ei ole normaalia elämää.


      • tuomittu?
        ihme touhua kirjoitti:

        Jos on kerran sen tehnyt jo, niin mistä osaat määritellä, että se on "entinen raiskari" ? Mikä on se mitta ja määrite millä voi sanoa, että entinen - millä varmuudella voit sanoa, ettei hän tule sitä tekemään uudestaan ? Päinvastoin ! Jos se on jo kerran tehnyt, on ERITTÄIN suuri todennäköisyys, että tulee tekonsa uusimaan ! Paljon paljon suurempi todennäköisyys kuin se, että hän ei sellaista enää tekisi.
        Millaisilla aivoilla varustettuja raiskaajaihannoijia täällä palstalla liikkuu vai onko se teidän kaikkien salainen haave tehdä niin tai joutua itse uhriksi, kun puolustelette täysin sairasta tekoa ?
        Miettikääs, jos tälle parille tulee lapsia - kuka turvaa kenties sen kasvavan tyttölapsen joka nuoreksi naiseksi muuttuessaan saattaa herättää tämmösessä paskiaisessa entisen himon jota ei silloinkaan pystynyt pidättelemään ????!!!!
        Sairasta porukkaa kaikki jotka ymmärtää raiskaajaa.
        Todellakin - määrittelepä järkevästi missä menee raiskaajan ja entisen raiskaajan ero ?
        Kyllä se on niin, että joka kerran on raiskannut, on raiskaaja - ei mikään entinen, koska ikinä ei tiedä milloin tekee sen uudestaan !

        Sama juttu, että jos joku eä vielä tänään olekaan tehnyt rikosta, vaikka raiskannut, niin hän voi tehdä sen joskus tulevaisuudessa.

        Mutta ihminen voi kuitenkin muuttua ja ottaa opiksi. Väkivaltaisuus on tosin jossain määrin kanssa aivosauraus, monesti kuitenkin yhteydessä viinaan, ja keino parantua voi olla vaikka alkoholin käytön välttäminen tai rajoittaminen.

        Ei kenenkään tulevaisuuttaa pidä tuomita menneisyyden perusteella, eikä myöskään pidä luottaa siihe, että henkilö joka tänää on puhdas pulmunen on sitä myös huomenna.

        Ehkä jopa perempi kun henkilöllö on rikoksia takana ja niistä voi keskustella, että miten tulevaisuduessa, alapa tuomitsemattoman kanssa keskustella samoista jutuista...


      • on se kyllä
        Ol playa kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta!

        Sinulla kun tuota tietoa aiheesta selkeästi on, niin heitäpäs jotain kovaa faktaa kehiin, joka todistaa sen, että seksuaalinen väkivallan taipumus on parantumaton sairaus. Menen heti kirjastoon tutkimaan asiaa kunhan saan vain tutkimusten nimet ja tekijät tähän.


        Määrittelepä sinä, missä menee entisen lapsiaan manipulointina käyttävän sairaan eroäidin ja nykyisin uudelleen uuden miehen kanssa avioituvan ihanan yh-morsmaikin ero? Syntyy mahdollisesti uusia lapsia ja mitäs sitten, kun menee tämän miehen kanssa sukset ristiin? Taas joutuvat lapset tulilinjalle, vai onko äiti oppinut aiemmista virheistään? Lapset ovat vaarassa - uudelleenavioituminen pitäisi siis kieltää vai mitä? Etenkin jokainen sosiaaliviranomaisten kanssa tekemisissä ollut vanhempi tulisi kieltää kasvattamasta yhtäkään lasta ja oikeudet parisuhteisiin evättävä. Tähänhän tämä ajattelutapa vie.

        Mikäli et ole kanssani samaa mieltä, olet varmasti neurootikkoäitien ihannoija. jokainen maahanmuuttajia suvaitsevahan on [laita tähän eri värisiä ihmisiä loukkaava ilmaus]:n rakastaja! Jokainen, joka suostuu antamaan raiskaajalle toisen tilaisuuden on raiskaajanihannoija. Ymmärsinkö oikein?

        Ei sitä voi määritellä ja se on täysin tapauskohtaista. Juuri siksi, mitä sanoit, emme voi vetää mitään ehdotonta linjausta. Tuskin monikaan tuntee tuota miestä paremmin kuin tämä avioitunut nainen, Mariellalan sisko. Eikö hänen pitäisi antaa päättää tämä asia? mikäli hän on avioitunut hetken mielijohteesta, on se tietysti huolestuttavaa joka tapauksessa vaikka olisi nainut koulun hymypojan.

        Mutta kun ei suostuta näkemään kenessäkään muussa vikaa kuin raiskaajissa. En väitä, etteikö osa raiskaajista olisi näitä toivottomia tapauksia. Muuten yh-äideissäkin on sairaita toivottomia tapauksia samoin kuin tihutöitä tekevissä ja veroeuroja syövissä alkoholisteissa - mutta heitähän saa vain taputella päähän.


        Raiskaaja on punainen vaate. Se saa keskustelijoissa esiin oikeutetun vihan tunteen. Ja kun ihmisellä on oikeus tuntea vihaa, se on kuin henkistä masturbaatiota.

        lukea edellistä tekstiäsi kokonaan kun et nyt selvästikään nää metsää puilta.
        Mene hoitoon, kysypäs joltain ihan ammattiauttajalta onko raiskaajan teossa puolustelemista ja onko olemassa todellinen riski että tapahtuma tulee toistumaan.


      • Ol Playa
        -mirkku- kirjoitti:

        Tietty jos mies ei enää jostain syystä olisikaan ollenkaan väkivaltainen ja katuisi oikeasti menneisyyttään, voisi juttu toimia. Mutta vähän epäilen. Väkivaltainen raiskaukseenkin kykenevä tyyppi ei ihan hevillä muutu. Uhriksi joutumista voi jonkun verran kuitenkin välttää silläkin että ei ihan kenen kanssa tahansa ala heilastella.

        Aletaan päästä sellaiselle keskustelun tasolle, jossa voidaan jo puhua järkevästi eri vaihtoehdoista.

        Kiitos tuosta tuomastasi esimerkistä. Siinä on selkeästi kyse ongelmatapauksesta, jossa huolenaihetta on.

        Totta on myös tuo väkivaltaisuuden ongelmallisuus. Muuttumisesta ei ole takeita. Nämä ovat kuitenkin asioita, joita Mariellalan ei pitäisi miettiä, vaan antaa niiden olla sisarensa vastuulla tukien häntä mitä ikinä tapahtuukaan. Olen jo vastannut ehkä liiankin rönsyillen kaikkien oikeutetun vihan syövyttämiin kommentteihin, mutta jos palataan takaisin ensimmäiseen vastaukseeni, olen siinä enemmänkin käsitellyt Mariellalan omaa tilannetta.

        Tässä on kyseessä tilanne, jossa naimakaupat on jo tehty. Olisi aika turhaa nyt yrittää peruuttaa tilannetta tai protestoida. Hyödyllisempää olisi Mariellalan koittaa elää asian kanssa ja työstää niitä sisäisiä haavojaan ja eheytyä. Eheytyminen ei tapahdu sillä, että kantaa kaunaa kaikille maailman raiskareille ja koittaa poistaa elämästään niitä koskevat tekijät, kuten moni on täällä ehdottanut tyyliin "älä ole tekemisissä miehen kanssa".

        Myös tuo Mariellalan käsitys miesten hallintavallasta yli naisten kielii siitä, että Mariellalla itsellään ei ole ihan hyvin asiat käsitemaailmassa, vaan hän itseasiassa uskoo raiskaajien maailmankuvaan siitä, että nainen olisi alisteinen, mitä nainen ei todellakaan ole. Siitäkin käsitysmaailmasta pitäisi päästä kuiville ilman naisten solidaarisuusliikettä - omana vahvana yksilönä.

        Se, mikä tässä anteeksiantamisessa on se pääpointti, on vapauttaa itsensä. Se ei tarkoita väärän teon hyväksymistä, eikä varovaisuuden lopettamista. On kuitenkin itsensä kiusaamista jäädä kiinni menneisiin tai tulehduttaa välit siskoonsa ja tämän mieheen.


      • Ol Playa
        on se kyllä kirjoitti:

        lukea edellistä tekstiäsi kokonaan kun et nyt selvästikään nää metsää puilta.
        Mene hoitoon, kysypäs joltain ihan ammattiauttajalta onko raiskaajan teossa puolustelemista ja onko olemassa todellinen riski että tapahtuma tulee toistumaan.

        Tietysti on riski. Kyllähän minä sen tiedän. Mutta jos elää kokoajan riskien mukaan ja pelkää, ei kohta uskalla ylittää edes suojatietä.

        Mariellala ei kuitenkaan voi tilanteelleen mitään muuta kuin opetella elämään asian kanssa. Kiukuttelu siskolle ja miehelle tuskin parantaa hänen oloaan yhtään.


      • Ol Playa
        ...... kirjoitti:

        Ei kai sitä nyt anteeksi kenellekään tarvi antaa jos on ollut suhteita ennen sua tai särkenyt sydämiä?! "Anteeksi kulta mutta mulla on ollut miehiä ennen sua, voitko antaa anteeksi?". Tuntuu olevan vähän suhteellisuuden taju hukassa. Se on NORMAALIA elämää että sydän särkyy yms. Mutta raiskaus ei ole normaalia elämää.

        No miksi sitten Mariellalan pitää kamppailla, että joutuu antamaan TOISELLE miehelle anteeksi, kun tämä mies ei edes raiskannut Mariellalaa vaan joku ihan muu. Mariellalalla on lisäksi yleisesti ottaen jotain hampaankolossa miehiä vastaan koska hänen mielestään miehet hallitsevat tätä palloa.

        On muuten ihan normaalia, että ihmiset jää täällä jyrän alle. Katso nyt vähän ympärillesi. Sotaa, raiskauksia, tappoja, perheväkivaltaa, sadistisia johtajia, työpaikkakiusaamista, vammaisten nöyryytystä lööpit pullollaan. Eipä täällä pettäjiäkään päähän taputella... kerran pettäjä, aina pettäjä -sanotaan.

        Pointti on siinä, että jokainen joutuu kokemaan täällä JOTAKIN hyvin epämiellyttävää. On ihmisestä itsestä kiinni, jääkö surkuttelemaan tilannettaan että "voi voi kun minulle kävi näin, nyt kaikkien muiden on elettävä minun vammojeni mukaan", vai selviääkö tilanteestaan. Aina ei selviä, mutta aina pitäisi kuitenkin yrittää. Niin ne ovat joutuneet kaikki keskitysleireiltä selvinneet ja työpaikkakiusatut, hylätyt ja väkivaltaa kokeneetkin selviämään.

        En ole ollenkaan epäempaattinen ihminen. Ihminen tarvitsee sääliäkin, mutta jokaisen pitäisi koittaa päästä ylös ja eteenpäin oman itsensä tähden.


      • hihna luistaa
        Ol Playa kirjoitti:

        Tietysti on riski. Kyllähän minä sen tiedän. Mutta jos elää kokoajan riskien mukaan ja pelkää, ei kohta uskalla ylittää edes suojatietä.

        Mariellala ei kuitenkaan voi tilanteelleen mitään muuta kuin opetella elämään asian kanssa. Kiukuttelu siskolle ja miehelle tuskin parantaa hänen oloaan yhtään.

        Onkohan tuo suojatien ylittämisen riski ihan varmasti taaskaan verrattavissa raiskaukseen...


      • mulla oli kivaa?
        Ol Playa kirjoitti:

        No tuossa häviää vain se, joka ei anna anteeksi ja päätyy kantamaan katkeruuden kahleita lopun elämäänsä. Raiskaaja ei siitä kärsi.

        ei raiskaaja kärsi, ei varmaan ajattele tekoaan ja jos ajattele ei välitä , mennyt on mennyttä, mutta uhri ei parane koskaan. Myöskin se että mies on kyennyt tekemään tuollaisen teon, mitä suurin osa miehistä ei missään nimessä tekisi, kertoo millainen "mies" on kyseessä.


      • Ärhh!!
        hbgfvcxcvbn kirjoitti:

        Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Olet varmasti kateellinen niille ryöväreille jotka olivat Jeesuksen rinnalla ristillä.

        tarkistappa syömiesi lääkkeiden viimeinen myyntipäivä tai ota selvää että ovatko kyseiset lääkkeet sinulle soveltuvia... Urpo!


      • -mirkku-
        Ol Playa kirjoitti:

        Aletaan päästä sellaiselle keskustelun tasolle, jossa voidaan jo puhua järkevästi eri vaihtoehdoista.

        Kiitos tuosta tuomastasi esimerkistä. Siinä on selkeästi kyse ongelmatapauksesta, jossa huolenaihetta on.

        Totta on myös tuo väkivaltaisuuden ongelmallisuus. Muuttumisesta ei ole takeita. Nämä ovat kuitenkin asioita, joita Mariellalan ei pitäisi miettiä, vaan antaa niiden olla sisarensa vastuulla tukien häntä mitä ikinä tapahtuukaan. Olen jo vastannut ehkä liiankin rönsyillen kaikkien oikeutetun vihan syövyttämiin kommentteihin, mutta jos palataan takaisin ensimmäiseen vastaukseeni, olen siinä enemmänkin käsitellyt Mariellalan omaa tilannetta.

        Tässä on kyseessä tilanne, jossa naimakaupat on jo tehty. Olisi aika turhaa nyt yrittää peruuttaa tilannetta tai protestoida. Hyödyllisempää olisi Mariellalan koittaa elää asian kanssa ja työstää niitä sisäisiä haavojaan ja eheytyä. Eheytyminen ei tapahdu sillä, että kantaa kaunaa kaikille maailman raiskareille ja koittaa poistaa elämästään niitä koskevat tekijät, kuten moni on täällä ehdottanut tyyliin "älä ole tekemisissä miehen kanssa".

        Myös tuo Mariellalan käsitys miesten hallintavallasta yli naisten kielii siitä, että Mariellalla itsellään ei ole ihan hyvin asiat käsitemaailmassa, vaan hän itseasiassa uskoo raiskaajien maailmankuvaan siitä, että nainen olisi alisteinen, mitä nainen ei todellakaan ole. Siitäkin käsitysmaailmasta pitäisi päästä kuiville ilman naisten solidaarisuusliikettä - omana vahvana yksilönä.

        Se, mikä tässä anteeksiantamisessa on se pääpointti, on vapauttaa itsensä. Se ei tarkoita väärän teon hyväksymistä, eikä varovaisuuden lopettamista. On kuitenkin itsensä kiusaamista jäädä kiinni menneisiin tai tulehduttaa välit siskoonsa ja tämän mieheen.

        En tue sitä, että aloittaja katkaisisi välinsä siskoonsa, käpertyisi itseensä tai alkaisi inhota kaikkia maailman miehiä ja eläisi menneessä.

        Pointti on se, ettei aloittajan tarvitse pitää siskon miehestä, jos hän ei halua. Jokaisessa on huonoja sekä hyviä puolia (ja tuskinpa siskon mies läpeensä paha on), mutta kaikkia vääryyksiä ei voi asettaa samanarvoiseen asemaan vaan osa teoista on huonoja ja osa vielä huonompia, riippuu näkökulmasta ja ihmisestä. Jokainen on joskus tehnyt jotakin väärin, mutta omasta mielestäni taipumus väkivaltaan ja raiskauksiin on ihmisessä sellainen piirre, josta en pidä ollenkaan. Ei sillä, etteikö mies voisi olla mitään muuta, kuin väkivaltainen raiskaaja, mutta tuo väkivaltaisuus on kuitenkin erittäin epämiellyttävä piirre (tulen itsekin väkivaltaisesta kodista). Kaikki eivät voi pitää kaikista, eikä tarvitsekaan. Mielestäni aloittaja voi ihan rauhassa olla pitämättä väkivaltaisista miehistä.

        En allekirjoita sitäkään, että ongelma olisi täysin aloittajan omassa päässä. Selvästi tuo taipumus väkivaltaan (jota ainakin itse pidän ongelmana) on olemassa ihan oikeasti siskon miehessä. Osa keskustelijoista keskustelee kuin kyseessä olisi menneisyyden väkivallanteot, mutta itse epäilen, ettei väkivaltainen ukko muuta käytöstään vaikka nainen vaihtuisikin (tosin pieni mahdollisuus tähän onkin).

        Jos aika näyttää, että siskon mies arvostaa siskoa ja kohtelee tätä mitä parhaiten sekä katuu töppäilyjään, niin hyvä juttu. Mutta monelle väkivaltaan taipuvaiselle ihmiselle se taipumus on ikään kuin luonteenpiirre, josta ei noin vain pääse eroon (eivätkä kaikki edes halua päästä siitä eroon).


      • madame.alexandra-f
        Ol Playa kirjoitti:

        No tee sinä vain johtopäätöksiä muutaman tekstini perusteella minusta. Sehän onkin tosi fiksua.

        Ensin yritin kyllä vedota maalaisjärkeen, mutta koska se ei tehonnut, niin päätinpä pyytää tieteellistä aineistoa :D.. Kas maalaisjärjessämme on juuri se vika, että se pettää!

        Aukko se näyttäisi olevan sinullakin, kun et voi ymmärtää, että sama pätee myös toisinpäin: kerran raiskannut ei välttämättä ole aina raiskaaja.

        Niin... paitsi yksinkertaisemmille tyypeille jos maalaisjärki sanoo että raiskaajuus on parantumaton sairaus niin sehän toki on sosiaalisten tilanteiden siunaamana oikea totuus, vaikka lääketiede muuta väittäisikin.

        Kehtaa edes verrata naisen 'entisiä irtosuhteita' miehen 'entiseen raiskaukseen'.

        Siis haloo; irtosuhteet EIVÄT ole rikos, eikä niistä tartte anteeksi pyydellä tyyliin 'voi kulta, ennen sua annoin kymmenelle miehelle mutten rakastanutkaan heitä ja sitten heidän sydämensä särkyi vuokseni nyy-yyh'

        Nimenomaan seksuaalirikollisten parantumisprosentti on valitettavasti hyvin alhainen. Valitettavasti.

        Toki EN VÄITÄ etteikö raiskari voisi tosiaan muuttua. Puolustelu ontuu kuitenkin pahoin jos aletaan verrannollistaa 'lapsilla manipuloivia eroäitejä' raiskareihin ja osoitella että 'kattokaahan nyt tota naisten pahuutta'---tai väittää että raiskaaminen ei alista naista mitenkään...outo ajatus tosiaan.

        Jos sisar ottaa etäisyyttä raiskariin rakastuneeseen, se on hänen oikeutensa. Ei itseään/traumojaan tarvitse repiä rikki toisen ihmisen valintojen takia, olkoon se toinen kuinka läheinen tahansa. Valintojen tekijän on oltava valmis sietämään myös välien katkeaminen.

        JOKAINEN raiskari on NAUTTINUT teostaan koska on kyennyt saamaan erektion ja naimaan mahdollisesti itkevääkin uhriaan suurella tyydytyksellä. JOKAINEN raiskari on myös kuvitellut, että hänellä on 'käyttöoikeus' vaikkapa sammuneeseen naiseen...tuskin ol playa puolustelisi homoa joka nylkyttäisi sammunutta bilekaveriaan vain siksi että 'se antoi ymmärtää muttei ymmärtänyt antaa ku kämpillein tuli'


      • yx-raiskattu
        ei anteeksiantoa kirjoitti:

        on sellainen asia mitä EI PIDÄ antaa anteeksi. Se kertoo, että ihmsellä on todella pahasti ollut päässä vikaa. Ja jos on ollut noin paljon vikaa päässä, tulee sitä siellä olemaan aina jatkossakin. Ja myös ihmisellä, joka noin kevyesti neuvoo antamaan ko. kaltaisen asian anteeksi, on päässä vikaa...
        Iltalehti kirjoittaa, kunhan joutuu...

        Kyllä Ol Playa on oikeassa, anteeksi anto on jo itsensä vuoksi tärkeää. Minut on kerran raiskattu ja yli 20 kertaa yritetty raiskata ja tehty paljonkin pahaa ja vääryyttä jne... Kuitekin olen sydämessä antanut anteeksi kaikille,vaikka ei ole anteeksi pyydettykkään.Olen uskossa ja nyt avioliitossa ex-rikollisen/ex-heroistin kanssa,
        joka on myös uskossa ja ollut yli 10-vuotta kuivilla ja tekemättä rikoksia ja sanoo että, ilman minua ois langennut entiseen.Ei meillä ole oikeutta tuomita,niin sanoo raamattu.

        Toisaalta,eiköhän siskosi mies ole, sovittanut vankilassa tekonsa ?! Oletko siis se ihminen, joka voi heittää
        sen ensimmäisen kiven ?

        Oletko itsekkyydessäsi miettinyt ollenkaan, miten siskosi rakkaus ja avioliitti,voi muuttaa tuota raiskaajaa ???
        Kenties se estää myös sen, ettei tämä mies enää raiskaa, vai haluatko kenties ettei tämä mies saisi olla
        onnellinen ja kenties ajaa hänet naisvihaan ja tekemään uusia raiskauksia.Siskosi on aikuinen päättämään
        kenen kanssa on naimisissa,joten anna hänen olla miehensä kanssa...


      • :(
        madame.alexandra-f kirjoitti:

        Kehtaa edes verrata naisen 'entisiä irtosuhteita' miehen 'entiseen raiskaukseen'.

        Siis haloo; irtosuhteet EIVÄT ole rikos, eikä niistä tartte anteeksi pyydellä tyyliin 'voi kulta, ennen sua annoin kymmenelle miehelle mutten rakastanutkaan heitä ja sitten heidän sydämensä särkyi vuokseni nyy-yyh'

        Nimenomaan seksuaalirikollisten parantumisprosentti on valitettavasti hyvin alhainen. Valitettavasti.

        Toki EN VÄITÄ etteikö raiskari voisi tosiaan muuttua. Puolustelu ontuu kuitenkin pahoin jos aletaan verrannollistaa 'lapsilla manipuloivia eroäitejä' raiskareihin ja osoitella että 'kattokaahan nyt tota naisten pahuutta'---tai väittää että raiskaaminen ei alista naista mitenkään...outo ajatus tosiaan.

        Jos sisar ottaa etäisyyttä raiskariin rakastuneeseen, se on hänen oikeutensa. Ei itseään/traumojaan tarvitse repiä rikki toisen ihmisen valintojen takia, olkoon se toinen kuinka läheinen tahansa. Valintojen tekijän on oltava valmis sietämään myös välien katkeaminen.

        JOKAINEN raiskari on NAUTTINUT teostaan koska on kyennyt saamaan erektion ja naimaan mahdollisesti itkevääkin uhriaan suurella tyydytyksellä. JOKAINEN raiskari on myös kuvitellut, että hänellä on 'käyttöoikeus' vaikkapa sammuneeseen naiseen...tuskin ol playa puolustelisi homoa joka nylkyttäisi sammunutta bilekaveriaan vain siksi että 'se antoi ymmärtää muttei ymmärtänyt antaa ku kämpillein tuli'

        Naisetkin raiskaa miehiä,vaikka siitä harva mies haluaa kertoa...
        Myös oma mieheni on naisten taholta raiskattu useamman kerran, hänelle on annettu esim: teessä,
        coca colassa tyrmäystippoja ja erästä ainetta, joka laittaa seisomaan...
        Sen jälkeen on sit otettu väkisin, kun muuten ei ole saatu sänkyyn.
        Mieheni on entinen julkkis ja haluttava sellainen, edelleenkin jotku fanit sanovat,
        tolta kun sais. Joten miksi syyttää jotain yhdestä raiskauksesta ? Kai hänen vaimonsa jättäisi,mikäli mies nyt oisi samanlainen.Hän on jo sovittanut tuomionsa. Ois mukava kun raiskaaja - naisetkin joutuis sovittaa tekonsa jotka ovat sikamaisia.


      • ... nainen...
        kissalady-82 kirjoitti:

        niinpä,samahan pätee myös naisten hakkaajiin.. kun lyö kerran niin lyö AINA!! on tullut huomattua,ei se jää siihen yhteen kertaan..............

        Unohtuukos se asia, että nykyaikana naiset hakkaa miehiä ja miehet joutuu menee lasten kanssa turvakotiin?????? Naisen ei pidä jäädä hakattavaksi, ellei nauti siitä, järkevä lopettaa suhteen siihen.
        Mistenkään ei pidä alistua naisten hakkaamiseen,väkivaltasilla naisilla ei tee mitään...
        Olen nainen joka ei hyväksy väkivaltaa keneltäkään.


      • ???
        on... kirjoitti:

        rikos ja siitä pitää tuomita...miksiköhän vankilassakin he on alin kasti...jopa murhaajia alempana...jokainen kunnon mies tietää että saa naisen suosiollaan ja saa samalla yhdessä nautintoa - ei raiskaamalla!!!!!!

        Oletkos Jumala ??? Kun vankila tuomio ei riitä ??? Miten on omat synnit, joista joudut Jumalan eteen
        vastaamaan ??? Ai mutta sinähän oletkin viaton... Miksi minä raiskauksen uhrina, voin antaa anteeksi ?
        Ja sinä et, jota ei ole edes raiskattu. Puolustat jopa murhaajia ??? Jumalaksihan sinä itsesi korotat,kun
        päätät tuolleen, mikä rikoskin on suurempi. Jos murhaaminen on pienenpi rikos kuin raiskaus,niin miksi
        sitten älä tapa käsky on erikseen mainittu, joka alkujaan oli älä murhaa käsky ???


      • :(
        oooooo9999 kirjoitti:

        Olipa älytön kirjoitus..on vähän eri asia valehdella ja näpistää koulusta kuin raiskata. Ne on niin kuin pikkusen erilaisia rikoksia.
        Enkä usko, että on entisiä raiskaajia. Ne pysyy raiskaajina koko ikänsä ja kaikilta raiskaajilta vaan munat pois!!

        Älä Varasta = Käsky joten. älä puolustele varasteluakaan, se on myös rikos, siinä kuin raiskauskin.
        raiskaaja on kärsinyt, mutta onko varkaudet jo saanet tuomion ???
        Otetaankos naisilta, jotka raiskaa sitten pillu pois ??? Koska tuon neuvosi mukaan, se on tasa-arvoa !


      • Pinkku._.
        Ol Playa kirjoitti:

        Anteeksiantaminen ja hyväksyminen ovat nekin eri asioita!

        Jos minä annan puolisolleni anteeksi sen, että hän on ollut irtosuhteissa ennen tapaamistamme, särkenyt sydämiä, tai vaikka mitä hän ei enää tee, ei se tarkoita, että minä hyväksyisin nämä hänen tekemänsä teot. Se, että ympärilläni on joku loukattu ihminen, joka on tullut haavoitetuksi tällaisen kautta, ei voi velvoittaa minua kantamaan kaunaa puolisoani kohtaan.

        Pitääkö vääristä teoista, joista on rangaistukset lusittu, kärsiä lopun ikää? Jos näin on, niin hakkaa irti kätesi, jolla olet joskus jotakin toisen omaa luvatta ottanut ja kaiva irti silmäsi, jolla olet toisen omaa himoinnut ja huulesi, jolla olet pettänyt ja valehdellut äläkä mene naimisiin.

        Se mitta, jolla mittaat toisille, pidä huoli että mittaat yhtä reilusti itsellesikin! Kukaan meistähän ei halua olla tekopyhä.

        Eihän se sisko niitä välejään perheeseensä ole rikkomassa! Tässähän Mariellala itse on rikkomassa välit siskoonsa ja hän on tekemässä väärin siinä kohtaa.

        Miettikääpä tätä, minä pahoinpitelin poikaystäväni sairaalakuntoon. Joutui teholle ja niin pois päin, mutta en todellakaan ollut silloin oma itseni. Minulla on todettu juoppohulluus ja olen nykyisin absolutisti.
        Kihlattuni on antanut minulle anteeksi, hänen sukunsa antaa parhaillaan anteeksi, aikaahan tuo vaatii, ja olen kärsinyt rangaistukseni mukisematta ja tunnustanut tekoni. Kadun syvästi ja ainut joka ei pysty antamaan anteeksi, olen minä itse. En voi koskaan antaa anteeksi itselleni, että näin tapahtui ja kannan sitä loppuelämäni ajan.
        Olemme tulvean mieheni kanssa saamassa pian lapsen ja menossa naimisiin. Yritän jatkaa elämääni. Mutta kannan ikuisesti törkeän pahoinpitelyn häpeää ja syyllisyyttä. Että on meillä tekijöilläkin tunteet ja kaikki eivät ole automaattisesti pahoja jos virheen sattuvat elämässään tekemään.
        Aloittaja ei kerro, milloin tämä raiskaus tapahtui (miehen tekemä), Kuinka vanha hän on nykyisin ja onko tuomionsa kärsinyt, katuuko ja jne. Ehkä hänen siskonsa tuntee miehen salaisuudet ja häpeäpilkut paremmin.. Mutta voimia aloittajalle. Sinä et ole tehnyt mtn väärää ja on ymmärrettävää että reagoit noin voimakkaasti asiaan.
        Vedä syvään henkeä ja koita jaksaa.. Ja mieti asioita järjellä. Hän ei ole se sama mies.. Rakkaus muuttaa ihmistä. Mutta voimia Sinulle ja koita saada lukkoihisi avaimet ja rohkeutta avata ne. : )


      • nanni>
        totta... kirjoitti:

        muttei miksei hän voi ottaa tassoistaan jotakin venäläistä joka on jo myynyt itseään tai virolaista olisi tasaväkisempi pari eikä kilttiä tyttöä...ja saisivat yhdessä keksiä lisää sairaita puuhiaan...

        Mistä tiedät että tämä sisko on "kiltti tyttö"? Hänhän saattaa olla myös miehen "tasoinen" (kuten asian kuvaat), saattaa olla että hänen menneisyydessään on paljonkin asioita jotka tahraavat hänen mainettaan. Eiköhän anneta ihmisten ihan itse päättää kenen kanssa avioituvat eikä tuomita heitä yksittäisten tekojensa perusteella!!


      • Eewuli
        Ol Playa kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa. Raiskauksista pitäisi saada kunnon rangaistus, mutta rangaistuksiin eivät kuulu mitkään naisten solidaarisuusliikkeet.

        Asia on juuri niin kuin kuvailit ja juuri siksi emme voi vetää mitään ehdotonta linjaa vaan kaikki pitää arvioida tapauskohtaisesti. Antamani kynäesimerkki oli juuri tarkoitus ohjata siihen ajatteluun, että emmehän voi olla ehdottomia.

        Tässäkin on kyseessä tilanne, jossa Mariellalaa kohtaan on tehty väkivaltaa aivan täysin eri miehen taholtakin kuin kenen kanssa sisarensa on mennyt naimisiin. Siis täysin eri tilanteista tulevat nämä ihmiset.

        .. kun ajatellaan, että raiskauksen sattuessa vika on naisen, ei tuomiot raiskaustapauksissa tule muuttumaan. Joku sen mieltää aina naisen viaksi vaikkei se sitä ole.
        Sitä paitti, Suomen lait raiskaus- ja lasten hyväksikäyttötapauksissa on pitkälti vanhojen aikojen lakeja, vieläkin. Sais muuttaa niitäki lakeja..

        Ja en tosiaan ymmärrä miten joku voisi naida raiskaajan.
        Mutta itsehän alkup. kirjoittajan sisko päättää mitä tekee. Ihminen voi muuttua mutta vain jos hän itse haluaa muuttua. Kukaan muu ei sitä voi tehä.


      • -mirkku- kirjoitti:

        On eri asia varastaa kynä koulusta, kuin raiskata joku. Jokainen tekee joskus virheitä, mutta on olemassa myös ihmisiä, jotka eivät tunnu oppivan virheistään vaan toistavat niitä tavan takaa.

        Kaverini seurustelee narkkimiehen kanssa, joka on tappanut, osallistunut 14-vuotiaan ryhmäraiskaukseen (selvisi kavereineen sakolla-suomen oikeuslaitos näyttää taas kyntensä) ja lisäksi kontolla on useita lievempiä pahoinpitelyitä. Monet ihmiset katuvat aidosti tekemisiään, mutta noitakin on, jotka eivät kanna vastuuta ja jatkavat rötköilyään maailman tappiin niin kauan kuin vierellä on yltiöymmärtäjiä.

        Jos mies on tavan takaa väkivaltainen (ja toki jokaiseen tapaukseen löytyy "hyväksyttävä" selitys), niin kyllä halytyskelloja kannattaa jossakin vaiheessa uskoa.
        Kyllä häkytyskellojen ääntä jossakin vaiheessa kannattaa kuunnella.

        On kuitenkin mahdollista ettei mies ole enään väkivaltainen vaan on käynyt esim. terapiassa tms vastaavassa hoidossa. psykologisia hoitoja pystymään antamaan tälläisillekin tapauksille. Tuosta narkkari tapauksesta itselläni (itse en ole vastaavassa suhteessa ollut vaan tuttuni ja olen seurannut sitä sivusta aika tarkkaan) on vastaavanlainen kokemus, hiukan eri aineksilla tosin, ja olen samaa mieltä että jotkut ei opi koskaan ja kärsii sen takia, mikä on aivan typerää.


      • Pena A.

        En kyllä ymmärrä, minkä prosessisin ansiosta raiskaajasta tulee entinen raiskaaja. Lienee sama ilmiö, jolla murhaajasta tulee entinen murhaaja? Kynän näpistäminen koulusta ei muuten ole ihan saman tason asia kuin raiskaus.

        Halusit kirjoittaa asiallisen vastauksen mutta epäonnistuit siinä, koska arvomaailmasi on vääristynyt.


      • kissalady-82
        ... nainen... kirjoitti:

        Unohtuukos se asia, että nykyaikana naiset hakkaa miehiä ja miehet joutuu menee lasten kanssa turvakotiin?????? Naisen ei pidä jäädä hakattavaksi, ellei nauti siitä, järkevä lopettaa suhteen siihen.
        Mistenkään ei pidä alistua naisten hakkaamiseen,väkivaltasilla naisilla ei tee mitään...
        Olen nainen joka ei hyväksy väkivaltaa keneltäkään.

        onhan se niinkin ja onhan se nyt olla näin jälkiviisas ja ois pitäny lähtee siitä suhteesta jo kun äijä löi ekan kerran.. ja eihän sitä ny voi hyväksyy keneltäkään sitä väkivaltaa enkä myöskään minä puolustele tekojani mitä olen tähän mennessä tehnyt. ja mullakin oli vain se pointti tässä asiassa että en toiste kyllä olis sellaisen ihmisen kanssa jolla on väkivaltainen tausta saati alkoholi ongelma ja miksi sitten ylipäätänsä ei lähde siitä suhteestä pois jos toinen hakkaa.. itsekkin olin niin typerä että uskoin toisen tyhjiin lupauksiin ettei enää lyö,tollaset ihmiset EI IKINÄ MUUTU ! ja miksi tehdä ees lapsia sellasen ihmisen kanssa jonka tietää olevan vähänkään aggressivisen omaavan luonteen?!


      • Hyvä kirjoitus. Naiset todellakin osaavat henkisen väkivallan jalon taidon.


      • just joo...

        Vai on kynän varastaminen yhtä paha rikos kuin raiskaus! Sinusta varmaan valehtelijalle ja murhaajalle kuuluisi antaa sama rangaistus. Ei voi kuin päätään pudistella....


      • ...
        Pena A. kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä, minkä prosessisin ansiosta raiskaajasta tulee entinen raiskaaja. Lienee sama ilmiö, jolla murhaajasta tulee entinen murhaaja? Kynän näpistäminen koulusta ei muuten ole ihan saman tason asia kuin raiskaus.

        Halusit kirjoittaa asiallisen vastauksen mutta epäonnistuit siinä, koska arvomaailmasi on vääristynyt.

        Samaa mieltä Penan kanssa vääristyneestä arvomaailmasta.


      • ...
        ...... kirjoitti:

        Ja miehetkö ei aiheuta naisille samanlaisia henkisiä haavoja kuin naiset miehille?! Ei raiskausta voi verrata niihin!

        Noita henkisiä haavoja aiheuttavat sukupuolet ihan tasaväkisesti toisilleen. Raiskauksia aiheuttavat vain miehet naisille, ei koskaan päinvastoin. Raiskaus on sata kertaa pahempaa kuin sydänsurut.


      • 00
        ihme touhua kirjoitti:

        Jos on kerran sen tehnyt jo, niin mistä osaat määritellä, että se on "entinen raiskari" ? Mikä on se mitta ja määrite millä voi sanoa, että entinen - millä varmuudella voit sanoa, ettei hän tule sitä tekemään uudestaan ? Päinvastoin ! Jos se on jo kerran tehnyt, on ERITTÄIN suuri todennäköisyys, että tulee tekonsa uusimaan ! Paljon paljon suurempi todennäköisyys kuin se, että hän ei sellaista enää tekisi.
        Millaisilla aivoilla varustettuja raiskaajaihannoijia täällä palstalla liikkuu vai onko se teidän kaikkien salainen haave tehdä niin tai joutua itse uhriksi, kun puolustelette täysin sairasta tekoa ?
        Miettikääs, jos tälle parille tulee lapsia - kuka turvaa kenties sen kasvavan tyttölapsen joka nuoreksi naiseksi muuttuessaan saattaa herättää tämmösessä paskiaisessa entisen himon jota ei silloinkaan pystynyt pidättelemään ????!!!!
        Sairasta porukkaa kaikki jotka ymmärtää raiskaajaa.
        Todellakin - määrittelepä järkevästi missä menee raiskaajan ja entisen raiskaajan ero ?
        Kyllä se on niin, että joka kerran on raiskannut, on raiskaaja - ei mikään entinen, koska ikinä ei tiedä milloin tekee sen uudestaan !

        Onko sulla sun väitteelle jotain faktatietoa? Et varmaan huomannu sitä lukiessasi ihan matemaattista mahdottomuutta, että raiskaus-teon uusioita olis enemmän kuin kerran tekoon syyllistyneitän.
        Itseasiassa on paljon todennäköisempi riski, että sun mies tulee raiskaamaan jonkun. Mietippä sitä!


      • 00
        Ol Playa kirjoitti:

        Tietysti on riski. Kyllähän minä sen tiedän. Mutta jos elää kokoajan riskien mukaan ja pelkää, ei kohta uskalla ylittää edes suojatietä.

        Mariellala ei kuitenkaan voi tilanteelleen mitään muuta kuin opetella elämään asian kanssa. Kiukuttelu siskolle ja miehelle tuskin parantaa hänen oloaan yhtään.

        Ol Playa on ainut joka tässä viestiketjussa on kirjottanu mitään järkevää.

        Alunperin ei kysymys ollu raiskaamiseesta, vaan siitä ettei kirjottaja pysty hyväksymään siskonsa miestä. Kirjottaja hakee sääliä, kun hänet on "julmasti" sisko tyrkänny narikkaan, kun on löytäny miehen ittelleen. Alkuperäisen kirjottajan pitäis nyt vaan elää omaa elämäänsä.

        Se on ihan sama, mitä mieltä nyt olette raiskauksesta, kun tässä ei kirjoita sen sisko!


      • ,
        00 kirjoitti:

        Ol Playa on ainut joka tässä viestiketjussa on kirjottanu mitään järkevää.

        Alunperin ei kysymys ollu raiskaamiseesta, vaan siitä ettei kirjottaja pysty hyväksymään siskonsa miestä. Kirjottaja hakee sääliä, kun hänet on "julmasti" sisko tyrkänny narikkaan, kun on löytäny miehen ittelleen. Alkuperäisen kirjottajan pitäis nyt vaan elää omaa elämäänsä.

        Se on ihan sama, mitä mieltä nyt olette raiskauksesta, kun tässä ei kirjoita sen sisko!

        Raiskaus oli se syy, miksi aloitaja ei pysty hyväksymään siskonsa miestä. Nimenomaan raiskauksesta oli kyse.


      • ,
        Ol Playa kirjoitti:

        Tietysti on riski. Kyllähän minä sen tiedän. Mutta jos elää kokoajan riskien mukaan ja pelkää, ei kohta uskalla ylittää edes suojatietä.

        Mariellala ei kuitenkaan voi tilanteelleen mitään muuta kuin opetella elämään asian kanssa. Kiukuttelu siskolle ja miehelle tuskin parantaa hänen oloaan yhtään.

        Luultavasti kyse ei ole mistään pikkukiukuttelusta, vaan ihan todellisesta pelosta.


      • ,
        00 kirjoitti:

        Onko sulla sun väitteelle jotain faktatietoa? Et varmaan huomannu sitä lukiessasi ihan matemaattista mahdottomuutta, että raiskaus-teon uusioita olis enemmän kuin kerran tekoon syyllistyneitän.
        Itseasiassa on paljon todennäköisempi riski, että sun mies tulee raiskaamaan jonkun. Mietippä sitä!

        Niinkö? Milläs faktalla sinä perustelet oman väitteesi? Ja mikä on syy tuohon raiskaajan puolusteluusi?


      • ...
        Ol Playa kirjoitti:

        No miksi sitten Mariellalan pitää kamppailla, että joutuu antamaan TOISELLE miehelle anteeksi, kun tämä mies ei edes raiskannut Mariellalaa vaan joku ihan muu. Mariellalalla on lisäksi yleisesti ottaen jotain hampaankolossa miehiä vastaan koska hänen mielestään miehet hallitsevat tätä palloa.

        On muuten ihan normaalia, että ihmiset jää täällä jyrän alle. Katso nyt vähän ympärillesi. Sotaa, raiskauksia, tappoja, perheväkivaltaa, sadistisia johtajia, työpaikkakiusaamista, vammaisten nöyryytystä lööpit pullollaan. Eipä täällä pettäjiäkään päähän taputella... kerran pettäjä, aina pettäjä -sanotaan.

        Pointti on siinä, että jokainen joutuu kokemaan täällä JOTAKIN hyvin epämiellyttävää. On ihmisestä itsestä kiinni, jääkö surkuttelemaan tilannettaan että "voi voi kun minulle kävi näin, nyt kaikkien muiden on elettävä minun vammojeni mukaan", vai selviääkö tilanteestaan. Aina ei selviä, mutta aina pitäisi kuitenkin yrittää. Niin ne ovat joutuneet kaikki keskitysleireiltä selvinneet ja työpaikkakiusatut, hylätyt ja väkivaltaa kokeneetkin selviämään.

        En ole ollenkaan epäempaattinen ihminen. Ihminen tarvitsee sääliäkin, mutta jokaisen pitäisi koittaa päästä ylös ja eteenpäin oman itsensä tähden.

        "En ole ollenkaan epäempaattinen ihminen." No joo, kyllähän sulla tuota empatiaa näyttää raiskaajaa kohtaan riittävän. Epäempaattinen näytät kuitenkin olevan raiskauksen uhria kohtaan. Empatiasi on siis hyvin valikoivaa sorttia.

        Taitaa sinullaolla yleisesti ottaen jotain hampaankolossa naisia vastaan. Asennettasi ei voi olla huomaamatta, kun noita kommenttejasi lukee. Raiskaajalle kyllä riittää myötätuntoa (hänhän on mies). Raiskauksen uhrille, yh-äideille, irtosuhteita harrastaville naisille ym., sitä myötätuntoa ei sitten riitäkään. Vaikka miehet ja naiset särkevät toistensa sydämiä ihan yhtä lailla, sinä näytät pitävän sitä pahana vain jos sen tekee nainen. Tuollaisen kuvan sinä asenteistasi olet tässä keskustelussa antanut.


      • Ol Playa
        ... kirjoitti:

        "En ole ollenkaan epäempaattinen ihminen." No joo, kyllähän sulla tuota empatiaa näyttää raiskaajaa kohtaan riittävän. Epäempaattinen näytät kuitenkin olevan raiskauksen uhria kohtaan. Empatiasi on siis hyvin valikoivaa sorttia.

        Taitaa sinullaolla yleisesti ottaen jotain hampaankolossa naisia vastaan. Asennettasi ei voi olla huomaamatta, kun noita kommenttejasi lukee. Raiskaajalle kyllä riittää myötätuntoa (hänhän on mies). Raiskauksen uhrille, yh-äideille, irtosuhteita harrastaville naisille ym., sitä myötätuntoa ei sitten riitäkään. Vaikka miehet ja naiset särkevät toistensa sydämiä ihan yhtä lailla, sinä näytät pitävän sitä pahana vain jos sen tekee nainen. Tuollaisen kuvan sinä asenteistasi olet tässä keskustelussa antanut.

        Koko pointtinihan on, ettei Mariellalan pidä jäädä menneisyyteen vatvomaan vaan käydä eteenpäin elämässään.

        Kannattaa varmaan lukaista myös ne jutut niistä muista ryhmistä huolella uudelleen läpi ja puhua sitten vasta asenteestani. Löytyisikö sieltä esimerkiksi jotain peilailua Mariellalan asenteeseen ja logiikkaan vähän noin niinkuin tahallaan ylivietyjen esimerkkien keinoin? Käytin vain Mariellalan logiikasta varioitua muotoa -en omaani.

        Missä kohtaa olen sanonut, ettei miesten väkivallanteot tai raiskaus ole paha asia? Tuskin se sitä tarkoittaa, jos ehdotan, että kannaisi ehkä harkita menneiden siirtämistä menneeseen ja uusien mahdollisuuksien antamista toisille (ja siten samalla myös itselleen). Mariellala puhuu miesten hallitsemasta maailmasta (siitä hallinnasta aiheutuu raiskaukset ja muu miesten aiheuttama paha), jossa naisten solidaarisuuden pitäisi nousta avioliiton solmimista rakkaan kanssa tärkeämmäksi.

        Älä erota sanojani asiayhteydestä, kiitos!


      • Respectable Person
        , kirjoitti:

        Raiskaus oli se syy, miksi aloitaja ei pysty hyväksymään siskonsa miestä. Nimenomaan raiskauksesta oli kyse.

        Kirjoittaja "00" varmaan tarkoitti sitä, että ketjun aihe ei ole "raiskaus ja sen tuomittavuus yhteiskunnassa yleensä", vaan ketjun aihe on "Mariellala on pannut välit poikki siskoonsa, koska tämä ei toteuta heidän ystävyyttään suhteessa puolisonvalintaan"


      • ...
        Ol Playa kirjoitti:

        Koko pointtinihan on, ettei Mariellalan pidä jäädä menneisyyteen vatvomaan vaan käydä eteenpäin elämässään.

        Kannattaa varmaan lukaista myös ne jutut niistä muista ryhmistä huolella uudelleen läpi ja puhua sitten vasta asenteestani. Löytyisikö sieltä esimerkiksi jotain peilailua Mariellalan asenteeseen ja logiikkaan vähän noin niinkuin tahallaan ylivietyjen esimerkkien keinoin? Käytin vain Mariellalan logiikasta varioitua muotoa -en omaani.

        Missä kohtaa olen sanonut, ettei miesten väkivallanteot tai raiskaus ole paha asia? Tuskin se sitä tarkoittaa, jos ehdotan, että kannaisi ehkä harkita menneiden siirtämistä menneeseen ja uusien mahdollisuuksien antamista toisille (ja siten samalla myös itselleen). Mariellala puhuu miesten hallitsemasta maailmasta (siitä hallinnasta aiheutuu raiskaukset ja muu miesten aiheuttama paha), jossa naisten solidaarisuuden pitäisi nousta avioliiton solmimista rakkaan kanssa tärkeämmäksi.

        Älä erota sanojani asiayhteydestä, kiitos!

        Missä kohtaa väitin sinun sanoneen, ettei miesten väkivallanteot tai raiskaus ole paha asia?

        Olen vain sanonut sinun osoittavan tässä keskustelussa empatiaa raiskaajaa kohtaan, mutta ei raiskauksen uhria kohtaan. Minusta (varmasti myös monesta muusta) sellainen kielii vihamielisyydestä naisia kohtaan. Olihan tuolla joku mieskin sitä mieltä, että arvomaailmasi on vääritynyt. Itse sinä omilla kommenteillasi olet meille sellaisen kuvan itsestäsi antanut.

        Vihamielien oloisesti esitetyt neuvot eivät saa Mariellalaa lopettamaan menneisyyden vatvomista. Empaattisesti esitettynä ne voisivat toimiakin.


      • asjhkajdh
        Ol Playa kirjoitti:

        Tuomitsisitko sinäkin itsesi aviottomuuteen vääryyksien takia, joita olet tehnyt. Niin, ehkä ne ovat menneissä suhteissa tehtyjä tekoja, anteeksisaatuja ja pyydettyjäkin, mutta "Ne aiemmat teot eivät häviä mihinkään".

        Anteeksi olette saaneet, anteeksi antakaa!

        Todellinen anteeksianto on todellakin sitä. Myös anteeksiantamaton ihminen on sairas.

        suosittele antamaan anteeksi vakavia väkivalta- ja seksuaalirikoksia! Sellainen kertoo vain itsekunnioituksen puutteesta, ei mistään muusta!

        Millainen uskonto tai elämänkatsomus on sellainen, joka tekee ihmisestä hyväksikäytettävän uhrin?? Nyt herätys!


    • fdss

      Rakkaus on sellainen asia, jota et voi päättää etukäteen.. Itse pystyn hyväksymään menneisyyden, vaikka raiskaus on hirvittävä teko. Siskosi on kuitenkin aikuinen ihminen ja tekee ne päätökset mitä tahtoo, sun pitää vain hyväksyä se.

      • Panu H.

        Raiskaajan siitin on oikeuden miekka.


      • happyjoyjoy
        Panu H. kirjoitti:

        Raiskaajan siitin on oikeuden miekka.

        Kannatan myös kaikkien miehien pakkokastraatiota!


    • Aika paha juttu

      sisaresi kanssa samaa verta ja lihaa lähtökohtaisesti niin saattaisi olla parempi suunnata ajatukset ihan siihen omaan elämänlaatuun. Kokemuksesi ovat toki sellaisia mitä ei mikään muististasi pyyhi, mutta se että sinun elämäsi kärsii siskosi naimakaupoista osoittaa ettet elä omaa juttuasi.
      Kannattas ehkä puhua jonkun pääpuoskarin kanssa siitä nuoruudenkokemuksestasi, siskostasi ei taida sinulle psykiatriksi olla, saati miehestään.

    • Alistamisesta

      No, sikäli voi olla huolissaan , että eihän raiskaaja raiskaa seksin takia, vaan alistamisen takia.
      Toinen asia on tietysti onko mies muuttunut niin paljon ajatuksiltaan ja teoiltaan, että ei käyttäisi enää väkivaltaa.
      Jotkut naiset puolestaan kokevat vetovoimaa rikollisia kohtaan, silloin et voi juurikaan mitään asialle.
      Koita nyt vain päästä asiasta yli, anteeksi antamalla ja katso eteen päin, menneisyydessä ei ole hyvä märehtiä.

      • bvcvbnm

        "eihän raiskaaja raiskaa seksin takia, vaan alistamisen takia." Onko ollut fantasioita? Itse en usko pätkääkään, että joku ajattelee, että lähdenpä tästä alistamaan jotakin naista. Kyllä siinä pitää olla jotenkin sairas.


      • Maria M.
        bvcvbnm kirjoitti:

        "eihän raiskaaja raiskaa seksin takia, vaan alistamisen takia." Onko ollut fantasioita? Itse en usko pätkääkään, että joku ajattelee, että lähdenpä tästä alistamaan jotakin naista. Kyllä siinä pitää olla jotenkin sairas.

        Itse asiassa raiskaajien päkopan sisältöä on tutkittu TODELLA paljon, ja - kyllä - kyseessä on poikkeuksetta nimenomaan alistamisesta. Seksuaalisella himolla ei ole teon kanssa mitään tekemistä. Raiskaajan mielestä naiset ovat alempi olentoja, joille on näytettävä heidän "paikkkansa". Kysessä on luonnehäiriö, eli tavallaan kyse on sairaudesta. Sitä vain ei voi pilleripurkilla parantaa. Raiskaajat ovat monta kertaa psyko- tai sosiopaatteja ja/tai narsisteja, joilta puuttuu totaalisesti kyky asettua toisen ihmisen asemaan. Tämän vuoksi raiskaajat usein myös toistavat tekosensa.


      • alistus rikos
        Maria M. kirjoitti:

        Itse asiassa raiskaajien päkopan sisältöä on tutkittu TODELLA paljon, ja - kyllä - kyseessä on poikkeuksetta nimenomaan alistamisesta. Seksuaalisella himolla ei ole teon kanssa mitään tekemistä. Raiskaajan mielestä naiset ovat alempi olentoja, joille on näytettävä heidän "paikkkansa". Kysessä on luonnehäiriö, eli tavallaan kyse on sairaudesta. Sitä vain ei voi pilleripurkilla parantaa. Raiskaajat ovat monta kertaa psyko- tai sosiopaatteja ja/tai narsisteja, joilta puuttuu totaalisesti kyky asettua toisen ihmisen asemaan. Tämän vuoksi raiskaajat usein myös toistavat tekosensa.

        Kyse ei ole lempimisestä , vaan juuri niinkuin kerrot alistamisesta.
        Tutkittua tietoa ja raiskaus on rikos !


    • .......

      Ajattelet oikein! Olen todella pahoillani sisaresi puolesta! Tulee aika kunnes sisaresi näkee totuuden ja sisarsuhteenne on arvossa arvaamattomassa!!!!

      • jhgcvbn

        Tai sitten sisarusten välit ovat lopullisesti poikki. Sekään ei ole mitenkään harvinaista.


      • ........
        jhgcvbn kirjoitti:

        Tai sitten sisarusten välit ovat lopullisesti poikki. Sekään ei ole mitenkään harvinaista.

        Niin, ehkä ne nyt onkin poikki, mutta kunhan aikaa kuluu ja todellisuus paljastuu niin sisar tulee tarvitsemaan tukea ja paljon....nyt puhun kokemuksesta!


    • 17

      Näin mies näkökulmasta siskosi ratkaisu tuntuu itsestäni loogiselle. Olen itse hyvin toimeentuleva, rehellinen, yhtävällinen yms mies. En ehkä unelmavävy, mutta kunnollinen kuitenkin :) Itsestäni tuntui nuorempana, että elämänkumppanin löytäminen on ihan jumalattoman vaikeaa ja niin se vähän olikin, vaikka en siis ole mikään kauhea ilmestys kadulla. Sillon kun lueskelin uutisia aina kaikista murhamiehiestä, joille naiset lähettelevät vankilaan kirjeitä ja haluavat naimisiin mietin vähän huvittuneena, että pitäisi varmaan itsekin ryöstäää joku pankki, niin naiset juoksisivat perässä =)

      • hgfcxcvbn

        Ehkä sinulla oli pulaa siitä?


      • nähäm

        Eli kaikki miehet haaveilevat rikosten tekemisestä ja raiskaamisesta? Nice...


      • 9

        aikapaljon miinusta varsin realistiseen kommenttiin. miehet vai naiset miinustaneet?


    • Perheen isi

      Vähän pidempään kun on elänyt tietää että on asioita joita hyväksyy, ymmärtää, sietää ja sitten vaikeaa edes sietää. Raiskaus on asia jota en ymmärrä. Mutta ystäväpiirissäni on ollut muutamia naisia jotka ovat kertoneet olleensa uhreja. Jokainen tapaus on ollut erilainen. Mutta yhdistävää on ollut pitkäaikainen henkisesti vaikeasti kannettava tunnemytty. Erikoista jokaisessa tuntemassani on ollut se uhrin tuntema syyllisyys. Syyllisyyden tunne tuntuu ihmiselle olevan vaikein asia irtautua.

      Väkivaltainen ihminen saattaa aidosto kuntoutua ja kyetä irtautumaan menneisyydestään. Mutta se on vaikeata. Sellainen ihminen joka on aidosti irtautunut historiastaan, kertoo kyllä tarinansa kuinka väkivallasta on pystynyt irtautumaan. Edelleen väkivaltaan taipuva ihminen peittää väkivaltaista taipumustaan ja yrittää kieltäymyksella pysyä siitä irti. Väkivaltainen ihminen on myös usenmiten erittäin mustasukkainen ja usein alistava. Tietysti näissä asioissa on oikeassa elämässä laaja kirjo ja jokainen on yksilö. Jokaisella on oma tapansa ilmaista itseään. Toisaalta toisia ihmisiä on vaikea pystyä tulkitsemaan ilman ennakkoasennetta. Ja tässä tapauksessa ennakkoasenteista on mahdoton irrottautua (olethan käynyt terapiassa).

      Ymmärrän että sinun on vaikea oman kokemuksesi kautta olla rehellisesti läheinen sisaresi kanssa. Mutta jos hän on erehtynyt miehensä suhteen, hän tulee tarvitsemaan kaikkia läheisiään. Ja siksi neuvoisin yrittämään pitää mahdollisimman läheiset välit siskosi kanssa. Tämä kyllä tarkoittaa jonkin asteista tilanteen sietämistä. Ei toisen valintoja tarvitse hyväksyä tai edes ymmärtää. Yritä vain sietää. Tämän kannalta on tärkeää että puhut sisaresi kanssa asian läpi. Ilman syytöksiä ja samassa yhteydessä kannattaa korostaa sitä, että sisaresi elää omaa elämäänsä ja on tehnyt omat valintansa ja toivot hänelle kaikkea hyvää. Kuitenkaan ei kannata alkaa valehtelemaan. Jos sisaresi tapaaminen hänen uuden miehensä läsnäollessa on vaikeaa, tapaa vaikka kaupungilla, käykää yhteisillä kävelyillä (sauvakävelylenkki on hyvä keino olla yhdessä), yhdessä shoppaileminen on kanssa näyttänyt olevan naisille yhdistävä kokemus.

      Mutta korostan vielä sitä että sisaresi on tehnyt valintansa ja sitä ei kuulu toisten yrittää muuttaa. Hän elää omaa elämäänsä ja sinä omaasi. Sovittakaa elämänne yhteen ja vaalikaa sitä läheisyyttä mikä on olemassa. Elämä menee niin että te tulette tarvitsemaan toisianne jokatapauksessa vaikka sisaresi olisikin valinnassaan onnistunut.

      Jaksamisia sinulle ja muillekin jotka ovat vastaavan kokeneet. Ei sivullinen muuta voi sanoa vaikka se niin kliseiseltä kuullostaakin.

      P.S. muista että sisaresi mies ei ole se joka sinut raiskasi. Älä syytä häntä siitä. Ja hän on ilmeisesti seuraamukset teostaan kärsinyt ja siksi hänellä on oikeus omaan elämäänsä (väkivaltaiset ihmiset ovat lähes 100%sti itsekin väkivallan uhreja).

    • hgfdfgh

      Siinähän toivot, senkin outo provoilija. Miten niin "Miesten ''hallitsemassa'' maailmassa"? Haista home.

      • hfgkjhfdhfkg

        Kyllä tuntuvat miehet tätä maailmaa hallitsevan, kun kerta "entisetkin" raiskaajat saavat kulkea vapaina.


    • autsautsauts

      Olettaen, että paikkakunnan juorut eivät ole täysin perättömiä ja että sun siskosi on jo aikuinen ihminen eikä mikään sinisiläinen teini, se mies on menneisyydestäänkin huolimatta yhä ihminen. Jopa rakastamisenkin arvoinen sellainen. Ja jos sen ajatteleminenkin on susta ylitsepääsemätön mahdottomuus, ei se silti tarkoita, että kaikki ajattelee niin tai että ainoastaan sä olisit oikeassa.

      En ymmärrä mistä sä siinä "loukkaannut" kun siskosi valitsi miehekseen ihmisen joka kenties on syyllistynyt samaan kuin joku mies sinun menneisyydessäsi. Eihän kyse ole samasta miehestä eikä siitä, että sun siskosi meni omastakin mielestään naimisiin ennen muuta raiskaajan kanssa.
      Ei sillä päätöksellä ole mitään tekemistä sun menneisyytesi kanssa. Sinä itse vaan haluat yhdistää ne kaksi asiaa samaksi, siis asiaksi josta sä et ole päässyt yli vieläkään. Se on sun ongelmasi, eikä sun siskon.

      Ilmeisesti hän ymmärtää sen, että sä käsität tuon päätöksen vain ja ainoastaan yhdellä tavalla, joten hän ei ehkä siksikään hakeudu sun lähellesi kuten ennen, riippuen siis siitä miten sä olet häntä kohdellut sen jälkeen kun hän meni naimisiin. Sehän on puuttumista toisen yksityiselämään ja sillä miten sen tekee on aina merkitystä - sisarten välillä varsinkin.

      Ei tässä maailmassa voi elää jos vain tuomistee ihmiset iänkaiken niistä virheistä jotka ne on joskus tehneet. Se ei ole inhimillistä, se on vaan neuvottomuutta, kuvitelmille ja pelolle periksi antamista. Yhdenlaista rasismia se on.

      Sen sijaan että siinä kauhistelet käpertyneenä omaan muistoosi, kehottaisin sua tutustumaan siihen mieheen niin kuin kehen tahansa ihmiseen, tai vielä parempaa: uteliaana, sun siskosi rakastamaan mieheen. Siinä olisi sulle paikka kasvaa ihmisenä ja oppia kyseenalaistamaan niitä omia rajoitteitasi, oppia luottamaan siskosi intuitioon, että se toimii yhä eikä sun tarvi olla siitä jatkuvasti vaan huolissaan.

      Samalla ehkä näkisit siinä miehessä myös ne puolet joihin sun sisko on hänessä rakastunut. Luultavasti se on onnellinen mies, joka on löytänyt sun siskossa naisen, joka ei häntä pelkää eikä tuomitse. Se on paras voimanlähde ja syy myös elinikäiseen muutokseen kohti parempaa tulevaisuutta.
      Sen sijaan sulhaselle ikuisesti kaunaa kantava vaimon suku voi myös edesauttaa sen avioliiton kariutumista, siis ihan ilman väkivaltaakin, ja sellasta ei luulisi kenenkään haluavan ainakaan tietoisesti edistää.

      • -mirkku-

        Juu, miehen ei tietenkään tarvitse kasvaa, useita väkivaltarikoksia sisältäen raiskaus. Sitten ympäröivien ihmisten tulisi vain ymmärtää, muuten he ovat "rasisteja" ja inhoja tuomitsijoita.

        Voi tätä päänsilitysmentaliteettia. Ei tarvitse ihmetellä, miksi suomessa on niin paljon perheväkivaltaa. Jos rikoksen tehnyt ottaisi ihan oikeasti vastuuta teoistaan sekä katuisi niitä _aidosti_, olisi anteeksiantokin helpompaa. Mutta siinä vaiheessa kun mies vaan pistelee menemään ja yhä uudestaan on väkivaltainen, ei mielestäni kenenkään välttämättä tarvitse sietää sellaiasta käytöstä, jos ei halua.


      • kunpa...

        omassa viisaudessasi lukisit ei raiskaajat parane...mene USA;n yliopston tutkimussivuille he ei parane...vain älykkäänä he voi muuttaa käytöstapaojaan vaikka 5 v mutta heti kun tilaisuus tulee he retkahtaa...he on naimisissa ja tekee kuitenkin väärin ja jopa tiuetävät mutta kiistävät kaiken...ja arabimaailmassa raiskaus on suosittua kun 2 naisen täytyy todistaa yhtä naista vastaan joten yhtä aikaa ei ikinä löydy kahta naista joten mies ei ikinä raiskaa vaikka raskaaksi tulisi...


      • ldkhsjd
        -mirkku- kirjoitti:

        Juu, miehen ei tietenkään tarvitse kasvaa, useita väkivaltarikoksia sisältäen raiskaus. Sitten ympäröivien ihmisten tulisi vain ymmärtää, muuten he ovat "rasisteja" ja inhoja tuomitsijoita.

        Voi tätä päänsilitysmentaliteettia. Ei tarvitse ihmetellä, miksi suomessa on niin paljon perheväkivaltaa. Jos rikoksen tehnyt ottaisi ihan oikeasti vastuuta teoistaan sekä katuisi niitä _aidosti_, olisi anteeksiantokin helpompaa. Mutta siinä vaiheessa kun mies vaan pistelee menemään ja yhä uudestaan on väkivaltainen, ei mielestäni kenenkään välttämättä tarvitse sietää sellaiasta käytöstä, jos ei halua.

        Mirkku nyt veti mutkat aika saatanan suoriksi. Jos se on näin niin se ei siis voi olla noin jne.
        Hämmästyttävää.


        Multa pisteet autsautsille. Siinä puhuu aikuinen joka näkee asiat jo hiukka laajemminkin ja omaa näkökannan sekä "uhrin" että "syyllisen" näkökulmaan jonka jaon jo pelkkä sana "raiskaus" saa täällä aikaseksi.
        Ootko puolesta vaiko vastaa, joo no se kertookin susta sitten kaiken...
        Otan osaa. Elämä tulee kyllä opettamaan ettei mikään ole noin mustavalkoista.


      • oppia ikä kaikki

        "...niin kuin kehen tahansa ihmiseen, tai vielä parempaa: uteliaana, sun siskosi rakastamaan mieheen. Siinä olisi sulle paikka kasvaa ihmisenä ja oppia kyseenalaistamaan niitä omia rajoitteitasi, oppia luottamaan " Mistäpä raiskattu paremmin oppisi luottamusta ja nöyryyttä kuin tutustumalla hyviin ihmisin toisiin raiskaajiin. Raiskatuilla on varman monia rajoitteita joita raiskaajilla ei ole, se oli ainoa asia jona sait oikein.


    • Varmaan siskosi tulee kokemaan miehen kyvyn pidättyväisyyteen jossakin vaiheessa ja silloin on toinen ääni kellossa. Raiskaaja on sellainen joka nauttii väkivallasta ja alistamisesta, ottaa mitä haluaa.
      Vähän niinkuin varas, joka saadakseen haluamansa varastaa sen.
      Muutos näkyy vasta sitten kun raiskaaja haluaa, niin miten pitkälle hän menee saadakseen sen. Onko toisen koskemattomuuden kunnioitus tullut jostakin, vai viekö halu voiton.
      En luottaisi hetkeäkään raiskaajaan.

      • gbsaf

        Olen aina ihmetellyt, että mikä noissa itseään täynnä olevissa ylimielisissä vaimonhakkaajamiehissä ja muissa rikollisissa viehättää naisia. Onko se jokin hoivavietti vai mikä? Rikollinen on aina rikollinen, eikä muuksi muutu. Rikolliset eivät tarvii sääliä, rakkauta tai ymmärrystä. Naisten on turha kuvitella, että he voivat parantaa nämä rikolliset tai että nämä rikolliset yhtäkkiä muuttuvat kunnonmiehiksi. Siskosi tulee valitettavasti kokemaan saman kohtalon kuin monet naiset. Mies hakkaa, raiskaa ja lopulta tappaa. Ihmetyttää, että jokapäiväisestä väkivallasta huolimatta nainen väittää miehensä rakastavan häntä. Ettekö tajua, että maailmassa on kunnollisiakin miehiä.


      • A.

        1, Kysyjä tiedusteli omasta asenteestaan:

        "Sisko selittää, että mies on ihan eri ihminen nyt ym. Mutta mitä sitten?"
        "Pystyisittekö siis te antamaan anteeksi miehelle väkivaltaisen menneisyyden?"

        Tähän kysymykseen kysyjän omasta asenteesta voimme vastata. Jos olemme rationaalisia, niin vastaamme kysyjän ajattelevan epärationaalisesti. Kysyjän tulisi antaa anteeksi rikoksen tehneelle tämän väkivaltainen menneisyys.

        2. Sen sijaan julkilausumattomaan kysymykseen emme voi vastata. Emme voi tietää osoittautuuko rakastuneen puolison arvio rikoksen tehneen kasvamisesta vastuullisuuteen oikeaksi.

        Voimme tehdä ainakin kaksi asiaa. Voimme a) tukea yhteenmennyttä pariskuntaa, esimerkiksi olemalla sulkematta heitä oman läheisyytemme piiristä ja suvaitsemalla heitä. Lisäksi voimme b) hankkia tietoa ja opastaa. Seksuaalirikollisten eheytymisestä (ei aina kovin hyvä ennuste) on tehty tutkimusta.

        Lisäksi c) voimme olla tunkematta omaan elämäntilanteeseemme liittyviä ja meitä kiinnostavia ulottuvuuksia tähän keskusteluun. Seksuaalisesta alistamisesta nauttimiseen tai rikollisiin rakastumiseen liittyvät "jännät jutut" kannattaa jättää siis sivuun. Kyse on nyt muusta. Back to Basics.


      • ..........
        gbsaf kirjoitti:

        Olen aina ihmetellyt, että mikä noissa itseään täynnä olevissa ylimielisissä vaimonhakkaajamiehissä ja muissa rikollisissa viehättää naisia. Onko se jokin hoivavietti vai mikä? Rikollinen on aina rikollinen, eikä muuksi muutu. Rikolliset eivät tarvii sääliä, rakkauta tai ymmärrystä. Naisten on turha kuvitella, että he voivat parantaa nämä rikolliset tai että nämä rikolliset yhtäkkiä muuttuvat kunnonmiehiksi. Siskosi tulee valitettavasti kokemaan saman kohtalon kuin monet naiset. Mies hakkaa, raiskaa ja lopulta tappaa. Ihmetyttää, että jokapäiväisestä väkivallasta huolimatta nainen väittää miehensä rakastavan häntä. Ettekö tajua, että maailmassa on kunnollisiakin miehiä.

        Voin kertoa omakohtaisesti että nämä ns. rikolliset (siis jotka sitten jossain vaiheessa näyttävät oikeat karvansa), ovat niitä "ihannemiehiä". Oma ex ajatteli samalla lailla kuin itse, kohteli minua hyvin, oli hyvä keskustelija, sivistynyt ja sharmantti... jne...kunnes totuus alkoi selvitä pikkuhiljaa hänen pimeästä puolesta. Itse olin jo sellaisessa pelossa ja kontrollin alla että hyvä että olen vielä hengissä. Ymmärrän että tätä on vaikea ymmärtää...minäkään en koskaan kuvitellut joutuvani käymään sellaista helvettiä läpi...
        En todellakaan toivo sellaista kellekkään!!!


    • Tyhmiä naisia on ihan riittävästi. Siitä vaan jos haluaa vaikeuksia. Raiskaaja on aina raiskaaja, Samoin alkoholisti on aina alkoholisti. En ymmärrä miksi joku haluaa ikävyyksiä elämäänsä? Mä ainakin kaihdan niitä. Sitä saa mitä tilaa :)

      • A

        Väkivaltarikollinen ei ole aina väkivaltarikollinen eikä potentiaalinen seksuaalirikollinen ole aina seksuaalirikollinen. Ihminen voi kasvaa.

        Tässä on sellainen portti josta sisään astuminen on vaikeaa, mutta moni meistä on sen tehnyt:
        http://www.miessakit.fi/fi/lyomaton_linja


      • gbsaf
        A kirjoitti:

        Väkivaltarikollinen ei ole aina väkivaltarikollinen eikä potentiaalinen seksuaalirikollinen ole aina seksuaalirikollinen. Ihminen voi kasvaa.

        Tässä on sellainen portti josta sisään astuminen on vaikeaa, mutta moni meistä on sen tehnyt:
        http://www.miessakit.fi/fi/lyomaton_linja

        Esittäisin kysymyksen edelliselle kommentoijalle, joka väittää että ihminen voi kasvaa ja tehdä parannuksen. Onhan se periaatteessa mahdollista, mutta miten selität sen, että iso osa rikollisista jatkaa rikollisuuden parissa saatuaan tuomion rikoksistaan? On esim. monia tapauksia, joissa vankilasta vapautunut uusii rikoksensa esim. murhan melkein heti. Valitettavasti Suomessa vallitsee kukkahattutäti politiikka, jossa kaikkein paatuneimpiakin rikollisia pitää loputtomasti hyysätä ja ymmärtää. Kovempia rangaistuksia pitäisi tähän maahan saada.

        Juuri tämä Vaihtehto A:n kommentti on jotenkin lapsellinen ja naivii. Onhan toki, niin että ihmiset voivat oppia ja muuttua, mutta valitettavasti se on harvinaista. Vai miten sinä tosiaan perustelet sen, että monet rikolliset jatkavat rikollisuuden parissa. Vaihetoehto A taitaa edustaa tätä kukkahattutätipolitiikkaa


      • pampampuom

        Mä kans kallistusin siihen, että tilannetta olisi hyvä sietää. Jos nyt käy niin, että siskollesi tapahtuu jotakin pahaa tämän miehen tai jonkun toisen toimesta, puhuisiko hän asiasta sinulle?

        Henkilökohtaisesti välttelen "Mähän sanoin" - asenteisia ihmisiä, koska sellainen ei helpota ja oikeastaan vaan pahentaa oloa.

        Siskosi on ollut sinua varten, olisit sinäkin nyt häntä.


      • A
        pampampuom kirjoitti:

        Mä kans kallistusin siihen, että tilannetta olisi hyvä sietää. Jos nyt käy niin, että siskollesi tapahtuu jotakin pahaa tämän miehen tai jonkun toisen toimesta, puhuisiko hän asiasta sinulle?

        Henkilökohtaisesti välttelen "Mähän sanoin" - asenteisia ihmisiä, koska sellainen ei helpota ja oikeastaan vaan pahentaa oloa.

        Siskosi on ollut sinua varten, olisit sinäkin nyt häntä.

        "Esittäisin kysymyksen edelliselle kommentoijalle, joka väittää että ihminen voi kasvaa ja tehdä parannuksen. Onhan se periaatteessa mahdollista, mutta miten selität sen, että iso osa rikollisista jatkaa rikollisuuden parissa saatuaan tuomion rikoksistaan?"

        Tämän otin esille aiemmassa viestissäni kello 12.32 kohdassa 2b (ei aina kovin hyvä ennuste). Toivottavasti innostut hankkimaan tietoa tehdyistä tutkimuksista.

        P.S. Ethän toista kertaa enää nimittele toisia ihmisiä, nimimerkkejäkään. Sellainen on huono tapa ja joku voi siitä pahoittaa mielensä.


      • mutta...
        A kirjoitti:

        Väkivaltarikollinen ei ole aina väkivaltarikollinen eikä potentiaalinen seksuaalirikollinen ole aina seksuaalirikollinen. Ihminen voi kasvaa.

        Tässä on sellainen portti josta sisään astuminen on vaikeaa, mutta moni meistä on sen tehnyt:
        http://www.miessakit.fi/fi/lyomaton_linja

        mutta kun tilaisuus tulee sen tekee uudelleen...lue kaikki mahdollinen yliopiston julkjaisema kirjallisuus ja mielellään vielä ulkomainen...miehet ei voi muuttua mutta kun tehdään kastraatio he heti muuttuu - se loppuu...jokaiselle miehelle pitäisi heti tehdä ...hellyyttä kyllä voi muutenkin tehdä ja saada JOS YRITETÄÄN SAIRAASTI VAATIA HEIDÄN OIKEUKSIA HELLYYTEEN...ja naisetkin on tietoisia ei voi ainakaan enää raiskata...


      • jargonaut
        gbsaf kirjoitti:

        Esittäisin kysymyksen edelliselle kommentoijalle, joka väittää että ihminen voi kasvaa ja tehdä parannuksen. Onhan se periaatteessa mahdollista, mutta miten selität sen, että iso osa rikollisista jatkaa rikollisuuden parissa saatuaan tuomion rikoksistaan? On esim. monia tapauksia, joissa vankilasta vapautunut uusii rikoksensa esim. murhan melkein heti. Valitettavasti Suomessa vallitsee kukkahattutäti politiikka, jossa kaikkein paatuneimpiakin rikollisia pitää loputtomasti hyysätä ja ymmärtää. Kovempia rangaistuksia pitäisi tähän maahan saada.

        Juuri tämä Vaihtehto A:n kommentti on jotenkin lapsellinen ja naivii. Onhan toki, niin että ihmiset voivat oppia ja muuttua, mutta valitettavasti se on harvinaista. Vai miten sinä tosiaan perustelet sen, että monet rikolliset jatkavat rikollisuuden parissa. Vaihetoehto A taitaa edustaa tätä kukkahattutätipolitiikkaa

        Jos koko elämä on pyörinyt rikollisten kanssa (nuorena pikkurikollisten, vanhemmiten vakavia rikoksia tehtailleiden kanssa), on todella vaikea aloittaa uutta elämää puhtaalta pöydältä. Kun vanki vapautuu vankilasta, hänellä ei tällaisessa tapauksessa ole muita kontakteja kuin ne lapsuuden ja aikuisiän rötöstelykaverit. Asiaa ei myöskään helpota, jos yhteiskunta suhtautuu häneen asenteella "hyi, olet rikollinen". Yritäpä siinä aloittaa uutta elämää...

        Siinä olet kyllä oikeassa, että tietyistä rikoksista - kuten raiskauksista - saa Suomessa pelottavan lyhyitä vankeustuomioita.


    • voi voi

      Ikävää, että sinulle on nuoruudessasi tapahtunut pahaa.

      Ajattelehan tässä kohtaa asiaa vähän kolmannelta kantilta. Onko sinun siskosi tehnyt SINULLE itsellesi jotain pahaa, miksi sinä hänelle vihottelet? Siskosi on mennyt naimisiin raiskaajan kanssa ja katselee tätä kaveria "vaaleanpunaisin" silmin eikä voi tunteilleen mitään. Kuin et myös sinäkään voi. Älä anna sellaisen idioottiraiskaajan pilata ihania välejäsi siskoosi. Ilmeisesti kaipaat siskosi ystävyyttä todella paljon ja todennäköisesti hänkin kaipaa sinua. Ota siskoosi yhteyttä ja kerro hänelle mitä tunnet. Voit olla siskosi kaveri (hän ei ole pahointekijä), mutta kerro hänelle ettet voi olla hänen miehensä lähettyvillä ja kerro vielä kerran syykin. Pyydä häntä ymmärtämään sinun tunteitasi ja yritä sinäkin ymmärtää siskosi tunteet.

      Olkaa solidaarisia toisianne kohtaan, sehän on sinulle todella tärkeää.

      Miksi sinun tarvitsisi antaa anteeksi siskosi miehelle, eihän kai hän sinulle pahaa tehnyt. Jos et voi sietää kyseistä miestä, niin ei sinun tarvitsekkaan. Kaikki ei voi tykätä kaikista.

      • Eemeli3232

        Tyhmyydestä sakotetaan. Todennäköisesti raiskaaja joka haluaa naimisiin, myös löytää sopivan kohteen. Nyt se sattuu olemaan kysyjän sisar, huono tuuri heillä. Mutta joku muu toisaalla säästyy, joten meidän sivullisten kohdalla asia on yksi ja sama. Ainoa hyvä ratkaisu olisi se, että ystävä- tai sukulaispiireistä löytyisi raavaita miehiä, jotka hoitaisivat asian ns. kuntoon, eikä ko. kaipparia enää naiset sen jälkeen vähään aikaan kiinnostaisi.


    • Kirsianita10

      Tiedän myös tapauksia jossa nainen on syyttänyt miestä raiskauksesta aiheetta,ihan vaan kostoksi.Oikeudessa jopa nämä feikit mennyt todesta,jopa silloin kun lääkäri kirjoittanut todistuksen että raiskausta ei ole tapahtunut."Mahtava tapa kostaa".Ensin tutkitaan,sitten hutkitaan on kantani.
      Kaikki ei ole niin yksiselitteistä.
      -Kirsi / Elämän siipirikot ry-

    • mieti.

      että miten se raiskaaja viitsi tedä vielä sen, että juuri sun siskon kanssa mennä naimisiin. Nimittäin tulis mieleen, että jos kerran häpeää ja tuntee syyllisyyttä sekä haluaa muuttua, etsii uuden ympyrät. Mutta ehkäpä tuo raiskaaja on pyytänyt sinulta anteeksi, pahoitellut asiaa selvittänyt kanssasi välit ja näin ollen uskaltautunut meneään siskosi kanssa naimisiin, koska olettaa sinun anteeksi antaneen. Ja jos kerran perin pohjin olette sopineet asiat ja hänen syvä rakkauden kohteensa ei ole muutoin antanut mielenrauhaa, on ollut pakko mennä naimisiin. Kuitenkin jos hänessä on syvällistä miestä tuntemaan, niin on pahoitellut asiaa sinulle. Ellei taas ole miehekkyyttä, niin eipä ole viitsinyt läpikäydä sun kans pahemmin mitään, siinä tapauksessa uskoisin myös raiskauden mahdollisuuden olevan edelleen ilmassa.

      Mikäli hän ei taas ole pyytänyt anteeksi sekä rikostaan sovittanut ja ilmaissut tahtonsa muuttua, niin mitkä perusteet olisi sille, että hän on entinen raiskaaja?

      Jos hän on kaikkien osallisten kanssa sovittanut välit, niin voi olla mahdollista, että paranee raiskaajan roolista.

      • xxxxxxxxxx,,,,,

        Käsittääkseni siskon kanssa mennyt mies oli eri kuin alkuperäisen kirjoittajan raiskannut mies ! Luepa uudelleen..


      • Kriittisyys hyvästä

        Kyllä sinun vain pitäisi olla hiljaa asiasta, jos ei siskosi halua mielipiteitäsi kuunnella.Kai huomaat, jos siskosi on tyytyväinen suhteeseensa. Ja jos hän taas ei ole, silloin varmaan on luonnollista, että tuet häntä. Ehkä hän vaikka taistelee itsensä kanssa: Onko oikein jättää toinen pulaan.Mies on niin ihana. hän voi muuttua.

        Jaa-a,,jos herkästi hyväksytte miehen entisine raiskauksineen, tietty voi niinkin käydä, että mies unohtaa miten suuri rikos on loukata toisen koskemattomuutta. Raiskaus on todellakin tapa alistaa.

        On oikein, että suhtaudut varauksella siskosi mieheen. Hän joutuu vielä tuntemaan syyllisyyttä, vaikka joskus olisin tekonsa sovittanutkin.Mutta ei niin, että se omaa elämäääsi vaikeuttaisesti.Ajattele,,,kokemuksesi , ikävän, tapahtuneen vuoksi, voit ehkä tehdä kaksi ihmistä onnelliseksi ja niin myös itsekin tunnet hyvää mieltä ja välit siskoosi voivat entisestäään lämmetä.
        Kohtalo on ehkä tuonut siskosi seuraan miehen, jota yhdessä voitte auttaa ja jaettu ilo on kaksinkertainen ilo. Usko vaan, kaikella on tarkoituksensa. JAettu huoli on myös helpompi kestää ja päästä asian yli, jos ikävästi käy.
        Hänen on myös tiedostettava, että ei pelkkä juridinen tuomio vielä tee ihmisestä muuttunutta.Ei toisten kuin omissakaan silmissä.syyllisyyden tunne rikoksensa jölkeen, vaikka oikeuden märäämä tuomio onkin kärsitty, on kasvua ja ...anteeksianto on saavutettava.

        Miehellä on mahdollisuus näyttää, että vielä tulee silmissänne luottamuksenne arvoiseksi.
        Kun hän vimein saavuttaa luottamuksenne, on hän ehkä saanut kokea niin paljon mukavia hetkiä ja huomaa
        , että ns. terve elämänmuoto tuo paljom enemmän iloa.Saa ihmisiltä arvostusta ja voi tuntea yhteenkuuluvaisuuden tunnetta. Hän ei enää halua palata elämään, jossa tunsi mieletöntä yksinäisyyttä.

        on varma että raiskaaja ei saa aitoja ystäviä, koska hän ei itsekään elä aidosti, toista ihmistä kunnioittaen ja arvostaen.


      • sama tyyppi

        se joka aloittajan raiskasi... oikolukua hiukan.


    • asia kuuluu hänelle

      Itse en menisi kokemusteni perusteella valitsemaan rikollista tai ent. rikollista puolisoksi. Rakkaus on sokea!

      Omalle kohdalleni osui melkoinen juttu, kun avopuolisoni sotkeentui bulvaaniksi hämärään bisnekseen, oli veronkiertoa ja tulliepäselvyyksiä. Tajusin, että hän kiinni jäädessään saa niistä kakkua kunnolla ja selitin sitä hänellekin, että osaisi lähteä pois noista kuvioista, kun vielä olisi mahdollista. Ei osannut ja lopetimme suhteen. En tiedä, mitä tälle naiselle nyt kuuluu, joidenkin huhujen mukaan ei mitään hyvää.

    • Kvinna77

      Sinun pitää luottaa vaistoosi! Sen avulla selvittiin ennenkin elossa tuhansia vuosia sitten. Nykypäivänä emme luota samalla lailla kehon signaaleihin. Jos saat sellaisen tunteen, ettet tykkää tästä miehestä siihen on olemassa joku syy. Ei sinun tarvitse tykätä tästä miehestä.

      Rakastunut ihminen ei sellaista näe, valitettavasti. Jos loukkaat siskoasi, hän ehkä suuttuu sinulle ja siinä vaiheessa et enää voi olla hänen tukenaan.

      Hankala paikka!

    • Pahoinpidelty

      En usko miehen muuttuneen miksikään. Hetken voi olla elämä auvoista, ellei mies ole hakenut apua ongelmaansa, niin ei pantterikaan pääse pilkuistaan.
      Haksahdin menemään naimisiin 45v. mieheen, jota pidin kunnollisena. Hänen ex-vaimonsa soitteli ja kertoili miehen karmeasta menneisyydestä, enhän minä, juuri rakastunut voinut sellaista uskoa. Ajattelin, että ex-vaimo oli katkera ym. Kunnes vuoden päästä tajusin, että olisi pitänyt uskoa.
      Siinä mentiin lujaa ja rytinällä. Poliiseja tarvittiin ihan liian usein, kunnes ilmeni, että mies oli poliisien etsimä ja linnareissu siitä miehelle rapsahti.
      Sinä aikana muutin toiseen osoitteeseen, hain avioeron, vaihdoin sukunimeni, laitoin puh.nron salaiseksi ym. Sen jälkeen en ole miestä nähnyt kuin painajaismaaisissa unissani.

      On olemassa niitä naisia, jotka kuvittelevat tekevänsä miehestä erilaisen ja olen kuullut, ettei se ole onnistunut.

      Mielestäni sinun olisi säilytettävä side siskoosi jo senkin takia, että varmasti vaistoat milloin asiat eivät ole sitä miltä näyttää.

    • Loossser

      Miten se sinua auttaa, ja tekee tekemättömäksi sen, että sut on raiskattu, jos siskosi jättäisi tämän entisen väitetyn raiskaajan?

      Miten sinua auttaa se, että et anna anteeksi raiskaajallesi? Miten sinua auttaa se, että et anna siskollesi ja hänen miehelleen anteeksi?

      Vastaapa näihin.

    • th.45

      se ei oo totta! ei se mitään semmosta tehnyt.

    • t.c

      Oma mieheni on ollut tappelija ja rähisijäluonne ennen mutta muuttui hiljalleen rauhallisemmaksi ja nyt on mitä parhain ja rauhallinen mies. Pidän siitä kun mieheni osaa puhua ja keskustella eikä haastella riitaa. Ongelmat ratkeaa aina kompromisiin jos jotain on. En voisi onnellisempi enää olla. Yhteisiä vuosia on kertynyt 8 vuotta. Koulussa inhosin miestäni vuosia mutta kun tutustuin häneen paremmin käsitykseni muuttui täysin. Moni ystävistäni ja koulukavereistani myös inhosi miestäni mutta me yhdessä vietetään porukalla aikaa.

      Se on todettava että hyvin monet ihmiset eivät osaa muuttaa mielipidettään tai käsitystään jostakin asiasta. Omasta mielestäni se on jonkinlainen sairaus, epäkypsyyden ja luulotautisuuden riivaama jos ei pysty, eikä usko tai halua ylipäätään muuttaa mielipidettään jostakin. Ihmiset pettävät mielestäni itseään kaikkein eniten ajattelemalla pessimistisesti ja uskottelemalla itselleen ja muille jostakin aina jotain negatiivistä. Ihminen joka on kovin pesimistinen haluaa pitää omista käsityksistään kiinni vaikka ei todellisuudessa tiedä inhoamansa ihmisen nykytilanteesta tai inhoamastaan ihmisestä muuten mitään kuin sen mitä on ollut ehkä ollut joskus vuonna X. Se on selvää että lukemattomat asiat muuttuvat kuten ihmiset, laki, muoti, ympäristö jne. mutta harvempi muuttuu tai mukautuu siinä mukana realiaikaisesti tilanteiden ja asioiden mukaan.

      Ihmisiä voidaan inhota niin eri asioiden vuoksi, mutta todelliset motiivit kyllä ovat usein miten jossakin muussa kuin mitä ihmiset sanovat. Yleensä syyt ovat tekosyitä kuin todellisia syitä. Niitäkin on jotka inhovat jos joku muukin läheinen inhoaa. Sitä voisi kutsua lipeväksi ystävyydeksi. Inhotaan mukautuvasti jos toinenkin inhoaa.

      Sairasta sanon minä!

    • nainen........

      Tässä nyt jotenkin logiikka pettää. Miten olet käsitellyt sitä, että sinut on raiskattu ? Oletko päässyt siitä eteenpäin, vai onko se peikko sisimmässäsi, huono kokemus, joka seuraa ja vainoaa elämääsi vieläkin ?

      Taitaa olla. Ja sehän ei ole sinun syysi tietenkään. Mutta apua taitaisit tarvita, koska joskus tapahtunut pilaa nyt välisi siskosi kanssa myös, mitä muuta se saakaan aikaan.
      Ei ole siskosi vika, että sinut on raiskattu. Siskollasi on oma elämänsä ja hän hyvällä syyllä voi odottaa sinulta, että hyväksyt hänen valitsemansa elämän, vaikka siskosi mies olisikin raiskaaja. Onko asiassa jotain sellaista mitä et tiedä, mitä siskosi tietää... Hän varmasti ymmärtää, jos et halua olla miehen kanssa tekemisissä paljoa, mutta, että rankaiset siskoasi siitä, että sinut on joskus raiskattu. Samalla rankaiset itseäsikin. Olisi hyvä erottaa nämä kaksi asiaa.. tai se raiskaus silloin joskus pilaa elämääsi aina vaan lisää. Siskosi mies ei ole sinua raiskannut eikä kai siskoasikaan. Puhu asiasta siskosi kanssa ja hae itsellesi keskusteluapua. Ihan itsesi takia !

      • sinun ...

        täytyy olla joku soaiaalityöntekijä ei kukaan muu noin sairaasti ajattele...aioita ei vain lakaista ja ei ja ei tarvitse jokaisen ihmisen koskemattomuutta kun loukataan hänellä on oikeus ilmaista mielipiteensä...ja hän käy taatusti läpi kaikin mahdollisin keinoin jo se että tekee julkisen edellyttää hänen henkistä vahvuuttaan ja hänellä on oikeus saada erilaisia mielipiteitä ilman syyllistystä...hän on kokenut jotakin pahaa ja siltä pohjalta asiat tulisi myös sinun nähdä! ja raiskaajat ei ikinä muutu mutta kun kastroidaan käytös muuttuu...:)


      • ..................
        sinun ... kirjoitti:

        täytyy olla joku soaiaalityöntekijä ei kukaan muu noin sairaasti ajattele...aioita ei vain lakaista ja ei ja ei tarvitse jokaisen ihmisen koskemattomuutta kun loukataan hänellä on oikeus ilmaista mielipiteensä...ja hän käy taatusti läpi kaikin mahdollisin keinoin jo se että tekee julkisen edellyttää hänen henkistä vahvuuttaan ja hänellä on oikeus saada erilaisia mielipiteitä ilman syyllistystä...hän on kokenut jotakin pahaa ja siltä pohjalta asiat tulisi myös sinun nähdä! ja raiskaajat ei ikinä muutu mutta kun kastroidaan käytös muuttuu...:)

        Eihän kukaan ole väittänyt, etteikö hän mielipidettään saa sanoa. Kysymyshän olikin siitä, että hän tuomitsee siskonsa miehen ja samalla sen, että sisko on mennyt naimisiin ao miehen kanssa. Hänen ongelmansa on hänen sisällään ja sen kyllä ymmärtääkin oikein hyvin. Niin varmaan kävisi suurimmalle osalle raiskauksen uhreista. Mutta ongelma on hänen ja hänen täytyy itse hakea siihen apua. Ei hän voi edellyttää, että muiden pitäisi toimia hänen pelkojensa mukaan.
        Sympatiat hänelle, mutta valitettavasti hänen on itse selvitettävä omassa päässään asioita. Sisko puolestaan voi odottaa, että rakastava sisko hyväksyy hänet, vaikka ei välitäkään hänen miehestään.

        Niinhän se toimii ihmiselämässä.. sitä voi vaikka lopun ikää syytellä toisia ja vihata vaikka miehiä. Mutta ei voi edellyttää että toisetkin tekisivät saman. Sitä paitsi raiskaaja on kärsinyt seuraamukset, ja me muut emme todellakaan kykene sanomaan, mikä on tilanne ja miten asiat ovat menneet. Hänen siskonsa on vastuussa omista ihmissuhteistaan ja luultavasti miehessä sitten on hyvääkin. Sillä niinhän se menee, että kukaan ei ole niin hyvä, etteikö muissa ihmisissä olisi aina parempi puolia, jokaisessa. Varsinkin jos viitsii perehtyä ja tutustua. Eikä tuomitse asenteellisesti.


    • jhg

      Raiskaaminen on ehdottomasti väärin.. En kuitenkaan ymmärrä lausettasi:

      "Miesten ''hallitsemassa'' maailmassa naisten välinen solidaarisuus on mielestäni todella tärkeää."

      Miten tämä maailma on miesten hallitsema? Naisena minä ainakaan en koe miesten hallitsevan täällä sen kummemmin, kenties jopa itseasiassa miehet ovat alistetussa asemassa. Yleinen näkökulma naisten keskuudessa tuntuu olevan tämä: miehet yrittävät aina orjuuttaa meitä, naiset, nyt isketään miehet alas ja ruvetaan ottamaan tässä maailmassa se paikka joka meille kuuluu. Lopulta miehiä syyllistetään yleisesti ja hyväksytysti vähän joka paikassa ja joka asiasta. Jos yksi mies raiskaa, siitä ei pidä vetää johtopäätöstä, että miehet hallitsevat. Kuinka moni nainen esim. vapaaehtoisesti luopuisi äippälomastaan ja toisi itse sen leivän pöytään... kyllä se on iso etuoikeus olla lapsen kanssa kotona, niin rankkaa kuin sekin välillä on. silti jaksetaan narista ja nurista kun mies tulee töistä kotiin. Olisi hyvä naiset ottaa ne aivot joskus käyttöön ja miettiä omalle kohalle. Mies on ihan yhtä lailla haavottuva ja väsyvä kuin nainenkin. Jos ei kelpaa niin vaihtakaa kokeeksi rooleja. Voi olla, ettei mies enää ihan hevillä menisikään töihin, vaan jäisi kotia lapsen kanssa.

      Ja vielä: mikä juttu se muuten on, että miehen pitäisi elättää perheensä... miksi miehet eivät koskaan lehtien haastatteluissa avoimesti kerro hakevansa rinnalleen turvallista kumppania, joka huolehtii myös perheen toimeentulosta. koska saisivat heti sovinisti-leiman otsaansa. vaan mitä nainen saa...

      • sinä.

        Et ole naimisissa tämän miehen kanssa,joten silloin miehen tausta ei voi vaikuttaa sinun elämääsi. Eihän sinun elämääsi vaikuta,vaikka luet lehdistä tapahtuneita rikoksia. Neuvo,anna siskosi elää omaa elämäänsä ja vastaavasti elä sinä omaasi. Siskosi voit tavata vaikka kahdestaan,ilman että hänen miehensä on paikalla.


      • minä-

        Loistavaa! Jos olet ihan oikeastikkin nainen jhg, niin sinulla on selkeästi aivot päässä.

        Sitten oma miehen mielipiteeni. Kylläpä se vaan vähän on niin, että nuo raiskaajat ynnä muut kun ovat sen kerran tehneet, niin joku on ollut ja on mahdollisesti edelleen päässä ja mielenlaadussa vialla. Tämä on nähty miljoona kertaa, että uskotellaan vähän, että olen muuttunut olen muuttunut, mutta Pidemmän päälle en kyllä moiseen lupaukseen juurikaan luottais. Jotkut muut nuoruuden hölmöilyt on asia erikseen, mutta joku ihan selkeä julma Rikos, kuten raiskaus.. Ei mene ihan pienillä perusteluilla läpi.
        Tulee mieleen eräs henkilö, joka pikkuriidan jälkeen hakkasi tyttöystävänsä loppuiäks pyörätuoliin.. Oli just näitä nuoria "kovia jätkiä"..


      • miehet...

        hallitsee jo työssäni näkyy samasta työstä mies saa parempaa palkkaa...ja kun sattuu somali mies hän pomottaa vaikka on lähihoitaja...ja minä sosionomi...AMK näin suomessa...ei tee mitään komentelee...kyllä ne paskiaiset ei pysy maassaan komentelemassa ja suomi ottaa niitä muka töihin...rikoksia tekevät eniten ja naisten raiskaaminen ei edes rikos kun kukaan ei ole näkemässä...jos saisin vallan laittaisin kaikki somalit pois ja tilalle muunlaisia työtä tekeviä ihmisiä kuten kiinalaisia...:) tai muita aasialaisia...:)


    • Oppia läksytyksellä

      Yhteiselo raiskaajan kanssa voi sujua muuten ihan mutkitta, mutta auta armias jos alat pihtariksi. Vain Luoja tietää mitä silloin voi tapahtua. Kun on kerran tehnyt rikoksen saadakseen himonsa tyydytetyksi, voi hän heittäytyä melko raa'aksi ja tunteettomaksi himojensa edessä.

      "after you've killed one, you can easily make it two" pätee myös raiskaukseen.

      Ja vielä. En sano, että hän ehdottomasti on toistamiseen raiskaamassa. Sen sijaan pelkään pahoin, että ajatus muhii hänessä varsin eloisana.

    • Yualle

      todellakin olla muuttunut, jos siskosi antaa hänelle makurasiaansa.

      Muuten tilanne on todella outo :)

    • **********

      Sinä olet takajaloillasi henkilökohtaisen historiasi johdosta ja sen takia hyvin tuomitseva. Tarkoitan että luokittelet miehen "sehän on raiskaaja", puhut "miesten hallitsemasta maailmasta" jne.
      "On suurinpiirtein yleistä tietoa tällä paikkakunnalla"
      onko aivan varma ettei ole pelkkää huhupuhetta jonka ko nainen olisi laittanut liikkeelle kostaakseen miehelle jotakin?

      Ei sinua tietysti voi pakottaa hyväksymään miestä, mutta et myöskään voi väkisin pakottaa siskoasi elämään sinun tahtosi mukaan tässä asiassa, kun hän tekee omat valintansa. Etäännyt siskostasi ja samalla kärsit itse tilanteesta. Siksi sitä omaa tuomitsevuutta kannattaisi tarkastella, ei muiden asioiden takia.

    • kamalaa!!!!

      En voisi kuvitellakkaan että siskoni menisi raiskaajan kanssa naimisiin!!!! Se oli katastrofi!!!! MUtta yritä kestää!!!! KAnnattaa tavata siskoasi vaan jos hän on yksin!!!

    • Vierestä seurannut

      Joo, näitä näkee jokapäivä enemmän ja enemmän. Vaikka ei toisen tunteita pidä mennä tuomitsemaan, niin silti, epäilen todella vahvasti. Useampi kaverini on kokenut tilanteen jossa mies on ollut hieman myrskyisen menneisyyden kanssa tekemisissä. Ei ne menneisyyden haamut minnekkään karkaa, vaikkakin väittäisivät että on muuttunut.

      Ei ole pitkä aika kun näin naistuttavaani ja kertoi miten hyvin menee kun saaneet lapsen ja kodin. Noh, pari viikkoa meni kun alkoholistimies sai taas pullonkaulasta kiinni niin johan alkoi. Keskellä yötä ovesta läpi, hakkasi ystäväni ja meinasi heittää 2kk lapsen seinään koska huuti kuin syötävä, tottakai koska pelkäsi! Tämän tapauksen jälkeen vielä meni samaan lankaan uudestaan, koska mies väitti että on muuttunut. Ei mennyt pitkään kun mies piti poliisin voimin hakea pois.

      Sanoisin että syyttäköön vain itseään jos antaa itseään huijata.

    • petetty lapsuus

      näyttää onko mies muuttunut...sun vain täytyy tyytyä sivusta seuraajan osaan ja katsoa mitä tuleman pitää,hän on sun siskosi mies ja sinä et voi tehdä asialle mitään.ja se mies vaikka on tehnyt pahaa toiselle naiselle tiedän mitä tunnet ja ajattelet sisimmässäsi,minusta on tyhmää sisaresi osalta että hän ei näe asiaa tuolla tapaa kuin sinä tai joku muu koska häntä ei ole raiskattu.itse hyväksi käytetyksi tulleena siis lapsena ollessani-tiedän mitä ne pedofiilit ovat ja olenkin huomannut ettei tämänkään joka pilasi suurimman osan elämästäni,ei hänenkään liittonsa ole kauaa kestäneet,kaksi on jo takana ja onneksi kummastakaan ei tullut lapsia,nyt hänellä on venäläinen vaimo ja lapsia liuta...toivottavasti keskittyy isänsä rooliin vastaisuudessa kunnolla,pelkkä ajatus ällöttää tällaisista sairaista raiskaajista ja pedofiileista,minusta ne voisivat aivan hyvin istua samassa kopissa kaikki loppuelämänsä ajan jossakin maan alla kuten amerikassa esimerkiksi.

      • hmohmhoh

        Mitä tarkoitit yleistä tietoa, että hän raiskasi. Onko kyseessä poliisilähde ja tuomioistuin, vai paikalliset juorut. Jälkimmäiseen en ota kantaa ollenkaan, enkä syytä ketään turhaan.

        Valitettavasti sisaresi elää omaa elämäänsä, on hänen päätöksensä millaisen miehen kanssa elelee. On sinäänsä aiheellista olla huolissaan, koska mitä käy kun arki asettuu...Tosin voi olla, että mies on täysin muuttunut ihminen niistäkin väkivaltaisuuksistaan mitä oli aiemmin, mutta lyhythermoisuus on lyhythermoisuus.

        Mutta joo...Etpä oikeastaan mitään voi asian hyväksi tehdä.


    • Tiedättekö mitä?

      Sinun asemassasi minäkään en koskaan hyväksyisi ollenkaan, jos äitini ystävystyy vanhan tuttuni kanssa, joka on minun pitkänaikainen vihamieheni kuin nytkin! Vaikka ihminen olisi "muuttunut", en luota häneen ollenkaan siitä mitä meidän välillämme on tapahtunut! Kyseiset ihmiset ovat joko ohjaajia tai opettajina! Sitten syntyy trooppinen hirmu-ukkosmyrsky!

    • 5+16=?

      Pari virhettä.
      - tässä maailmassa ei ole olemassa naisten välistä solidaarisuutta, tulet sen kyllä vielä huomaamaan
      - siskosi päättää itse elämästään; jos hän haluaa ottaa itselleen miehen, jolla on taipumusta väkivaltaisuuteen, se on hänen valintansa ja hänen tietoinen riskinsä

    • pyhä sylvi

      En todellakaan pystyisi antamaan anteeksi.
      "Seurustelin" väkivaltarikollisen kanssa, joi taukomatta, haukkui, käytti viinan kanssa rauhottavia ja poltti pilveä jne. Netistä luin kuinka se torvelo oli minun jälkeeni pitänyt naista vankina, hakannut ja raiskannut tämän jne, jne. Ja se vielä kehtasi väittää olevansa NAISIA KUNNIOITTAVA ja HYVÄSYDÄMINEN IHMINEN, kaikkea muuta, juoppo, narkki ja paskaa puhuva pelle. Niin ja esiintyy 30 vuotiaana vaikka todellisuudessa on pian 38v. Ja tätä kaikkea se tekee vastaisuudessakin, kunhan on laskenut tiilenpäät :DDDDD Oksettavaa, ja sillä on kuulemma omien sanojensa mukaan lapsi( jos se on edes totta), ei muuta kuin onnea sille muijalle :D Onneksi mulla on nykyään rakastava mies.

    • Kokenut 8883

      Juuri hän on aina se ainoa, joka pystyy muuttamaan miehen tai toisen ihmisen.

      Joskus myöhemmin sitten selviää, ettei niin tapahtunutkaan.
      Olen pahoillani, en voi auttaa. Siskosi on autuallisen pöhkö.

      • Suominaiset perseest

        Juuri tuommoisen linnanakundin kans,vuosia kestinrajut haakkamiset,viina,toiset naiset,linnassa olot ym.ymKunnes tyynesti jätin!Nyt naimisissa ihanan miehen kanssa.
        Mutta,asiaan,näitä raiskareita,pedoja SUOMALAISET miehet juuri haluavatkin miehekseen,se jännitys kun muuten puuttu elämästä!
        Onnea vaa kun lapsi syntyy ja mies senkin käyttää hyväksi!


    • vac

      Olisi tosiaan kiva tietää, onko aloittajan tilanteessa nyt kyse ihan OIKEASTA raiskaajasta, joka on tuomittu teostaan jne. vai koko kylän tiedossa oleva "raiskaaja"? Ne kun ovat kaksi ihan eri asiaa.. ja niin ikävältä kuin se tuntuukin, en usko kenenkään raiskariksi haukkumaa ihmistä raiskaajaksi niin kauan, kun sitä ei oikeasti todisteta. Vähän sama kuin tämä nykyisin kaikkien käyttämä termi narsisti - todella monet ihmiset leimataan hyvin herkästi nykyisin narsisteiksi ilmaan minkään näköisiä todisteita.

      Mutta jos nyt leikitään, että kyse on oikeasti tuomitusta raiskaajasta, niin kyllä ottaisin varmaan pakkia siskooni ja hänen elämäänsä muutaman kymmenen askeletta - tietysti riippuen siitä, kuinka tämä hänen aviomiehensä oikein käyttäytyisi. En pidä mitenkään mahdottomuutena sitä, että raiskaaja voisi "parantua" ja muuttua ihmisenä, jos siellä pääkopassa on yhtään liikettä havaittavissa, mutta tottakai sellaisen ihmisen seura arveluttaisi. Enkä varmana haluaisi hänen kanssaan kahden jäädä.

      Kukaan ei voi kuitenkaan siskonsa aviomiestä valita ja niin ikävää kuin se onkin, niin sen asian kanssa on elettävä tai sitten on pistettävä välit poikki siskoon. Jos siskosi mielestä mies on muuttunut ja haluaa tämän kanssa viettää loppuelämänsä, niin ei siinä oikein muu auta, kuin hyväksyä asia ja toivoa, ettei tämä mies tule koskaan tekemään mitään siskolle.

    • Mitä asia sulle

      kuuluu. Jos itse olet synnitön, niin hyvä niin, mutta anteeksianto on se, joka lopettaa koston kierteen. Jospa asia ei ollutkaan ihan niin, kuin sinä teoppyhyydessäsi luulet. Iloisia vanhan piian päiviä vaan sinullekin.

      • "Raiskausta ei koskaan tarvitse antaa anteeksi, eteenkään jos tekijä ei sitä pyydä", näin sanoi psykiatri minulle yli kymmenen vuotta sitten ja iski oikein nyrkkiä pöytään. Sanoin nimittäin, että johan kristillinen rakkauskin vaatii antamaan viholliselleen anteeksi. "Tässä ei tule kysymykseen mikään kristillinen rakkaus", lisäsi vielä. Se, joka ei ole kokenut raiskausta, ei tosiaankaan voi tietää millaisia elinikäisiä vammoja se jättää. Katkeruuden saa pois, mutta paljon muuta jää, paniikkihäiriö, pelko omisen lasten takia. Huom! Minun tapauksestani on kulunut jo 50 vuotta, elän suht tasapainoista elämää, mutta aina karvat nousee pystyy kun joku puolustaa raiskaajaa. Itselläni oma veli hyväksikäyttäjä.

        Turha puhua samaan aikaan jostain naisten tekemistä haavoista sydämeen. Voi, voi, ollaanpa sitä herkkähipiäisiä miehiä!


      • 12+8
        Sirikka kirjoitti:

        "Raiskausta ei koskaan tarvitse antaa anteeksi, eteenkään jos tekijä ei sitä pyydä", näin sanoi psykiatri minulle yli kymmenen vuotta sitten ja iski oikein nyrkkiä pöytään. Sanoin nimittäin, että johan kristillinen rakkauskin vaatii antamaan viholliselleen anteeksi. "Tässä ei tule kysymykseen mikään kristillinen rakkaus", lisäsi vielä. Se, joka ei ole kokenut raiskausta, ei tosiaankaan voi tietää millaisia elinikäisiä vammoja se jättää. Katkeruuden saa pois, mutta paljon muuta jää, paniikkihäiriö, pelko omisen lasten takia. Huom! Minun tapauksestani on kulunut jo 50 vuotta, elän suht tasapainoista elämää, mutta aina karvat nousee pystyy kun joku puolustaa raiskaajaa. Itselläni oma veli hyväksikäyttäjä.

        Turha puhua samaan aikaan jostain naisten tekemistä haavoista sydämeen. Voi, voi, ollaanpa sitä herkkähipiäisiä miehiä!

        Tärkeintä on osata antaa itselleen anteeksi. Olen kyllä onnistunut jollain tasolla antamaan anteeksi raiskaajalle, vaikka tekojansa en voi hyväksyä millään. Kyllä se anteeksianto vapautti, paljon. Vapautti siis minut, hänen voinnistaan en välitä pätkääkään (vaikka tiedän, että tosi hienosti hänen elämänsä on mennyt, ilmeisesti teosta ei hänelle jäänyt traumoja). Mutta itselleni en ole osannut antaa anteeksi. Voi Sirikka, et ole 50 vuodessa selvinnyt teon aiheuttamasta paniikkihäiriöstä? Tässä kohtaa mua itkettää. Takana vasta 20 vuotta paniikkihäiriötä, joka on välillä hallinnassa, välillä ei, rajoittaa elämää... Jokin tarkoitus tälläkin on oltava, että tämä elämä oli tällainen :(((


    • humanoidi666

      sairaspaska raiskari linnaan vaan sit tietää mitä tapahtuu tollasille säälittäville paskoille, mut kyllä naisen päässäkin jotain vialla hyi helvetti etoo pelkkä ajatuskin sairas ukkohan tollanen on .

    • S.inttu

      Jokainen rikollinen ansaitsee uuden mahdollisuuden. Tämä mies voi todella olla muuttunut. Et kerro viestissäsi, kauanko siskosi on ollut miehen kanssa ennen naimisiin menoa. Ja, minusta sormus sormessa ei tarkoita sitä, että hän olisi jotenkin hylännyt naisten arvot sillä en usko tuohon että miehet hallitsevat tätä maailmaa sen enempää kuin naisetakaan.

      Oletko miettinyt, että siskollasi saattaa olla miehenään juuri se oikea? Tämö kyseinen mies ei ole se joka sinut raiskasi. Tunnut olevan ihan lukossa.

      Sinun ei tarvitse ruveta miehen parhaaksi ystäväksi, mutta koita edes hyväksyä hänet. : )
      Tsemppiä.

    • lksaflk

      Sä sijoitat nyt oman raskauskokemuksesi tekijän oman siskosi mieheen. Vähitellen olet alkanut ajatella, että hän on samanlainen kun se, joka sinutkin raiskasi. Ja koska mies on samanlainen ja siskosi meni hänen kanssaan naimisiin, koet sen hyvin loukkaavana. Sinut se mies raiskasi mutta siskosi kanssa meni naimisiin. Miksi?
      Uskon vilpittömästi, että olet hämmentynyt, vihainen, katkera jne.
      Sinun täytyy ensin päästä omasta traumastasi. On väärin sijoittaa omia vaikeita kokemuksia itsensä ulkopuolelle, ja alkaa vihata ihmisiä, joilla ei ole mitään tekemistä sinun raiskauksesi kanssa.
      Sisaresi kantaa itse vastuunsa siitä, että otti väkivaltaisen miehen. Mies tuskin muuttuu miksikään, ja kyllä siskosikin pian oppii sen, mitä tuli tehdyksi. Oma siskoni on ollut miehensä hakattavana 40 vuotta, mutta aina vaan sisarena täytyy olla miehelle kohtelias. Toisaalta..jos ihmistä hakataan 40 vuotta, niin toki jälkiähän se jättää. Sisareni sairastu masennukseen.
      Eli jokainen taaplaa tyylillään.
      Ota etäisyyttä sisareesi ja hänen asioihinsa, ja keskity omaan elämääsi. Käy vaikka ammattiauttajalla puhumassa omista kokemuksistasi, ja pidä hauskaa ilamn sisartasi.

    • ....

      Siskosi tuskin on nainut miestään loukatakseen sinua. Sinun ei tarvitse hyväksyä siskosi miestä ja hänen tekoaan, eikä myöskään olla kanssakäymisissä miehen kanssa. Mutta älä unohda siskoasi. Jos välinne ovat olleet hyvät ja olette olleet erottamattomia, niin älkää antako miehen pilata suhdettanne. Pidä yhteyttä siskoosi niin, ettei sinun tarvitse tavata hänen miestään. Juttele siskosi kanssa, hänkin varmaan kaipaa seuraasi. Selvittäkää välinne, ilman syyttelyjä. Siskosi voi joskus tarvita tukeasi... Kuten sinäkin hänen.

      • mie33

        on koko keskustelun ainut järkevä kommentti!


    • EM

      Omaan kaveripiiriin kuuluu pariskunta, jolla on pari vuotias lapsi. Mies, siis tämän lapsen isä kuuluin nuorempana, siis noin viitisen vuotta sitten paikkakunnan "jengiin". Tyypillä on ihan kiitettävä rikosrekisteri, varkauksia, aineiden käyttöä, pahoinpitelyjä jne... En ite aluksi tienny tästä, kun kuulin, olin yllättynyt. Kyseessä on todella mukava ja vallottava persoona. Mies nauraa paljon, on huomaavainen ja avulias, vaimolleen, minulle ja ystävilleen. Hän rakastaa syvästi vaimoaan ja lastaan, ja on monesti sanonut ettei voisi elää ilman heitä. Olen tuntenut tämän perheen melko hyvin jo vuoden ajan, ollut tiiviisti yhteydessä lähes viikottain, siis nähnyt myös perheriitoja selvin päin ja humalassa. Ei siitä väkivaltaisesta menneisyydestä ole käytännössä lainkaan merkkejä. Kyllä ihminen voi muuttua jos ympäristö ja olosuhteet tukevet. Tää on nyt vaan minun mielipide, mutta on aika julmaa ja väärin sinulta tuomita siskosi ja hänen miehensä noin suoraan. Siis holimatta siitä että sinäkin olet kokenut joskus väärää. Jos siskosi miehes ei ole toiminut väärin sinua kohtaan, ei sinulla mielestäni ole oikeutta tehdä heille noi. Ja särähtää vähän korvaan, että miehen menneisyys on "yleistä tietoa paikkakunnalla". Et siis ole vaivautunut edes tutustumaan kyseiseen ihmiseen? Elämästä saa huomattavasti enemmän irti avoimella asenteella. Ennakkokäsitykset ei yleensä pidä puoliksikaan paikkaansa. Se että mies on entinen rikollinen ei tarkoita että hän on sitä enää. Älä tuomitse toista ihmistä ennen kuin tunnet hänet. On oikein olla varuillaan, se kertoo vain siitä että sinä välität siskostasi ja olet huolissasi hänestä, mutta antaisit myös hänen miehelleen mahdollisuuden.

    • On tosi kurjaa kun oma sisko tuolla tavalla veistä kääntää haavassa sinun kokemuksesi ottaen huomioon, mutta toisaalta jos kyseinen mies on oikeasti muuttunut niin kuin siskosi väittää ja uskoisin siskosi rakastavan miestää niinkin paljon että oli valmis (taatusti tiesi reaktiosta)ottamaan riskin teidän välien menemisestä. Minä en itse osaisi toimia tuollaisessa tilanteessa kovinkaan paljoa paremmin. Uskon että toiselle pitää antaa uusi mahdollisuus ja että ihminen voi muuttua (ja puhun omasta kokemuksesta) joten ehdottaisin sinua ainakin pitämään neutraalit välit siskosi kanssa, en usko että päätös olis hänellekkään kovinkaan helppo.

    • aina väkivaltainen.

      Voin kokemuksesta kertoa että pienenä näin liikaa, kun isä hakkas äitiä ja en edelleenkään anna lapsuuden näkemää kärsimystä anteeks, vaikka olen jo aikuinen. Vanhempani eros mun ollessa 12vuotias ja isä löysi melkein pian uuden naisen, jonka kanssa lähivuosina muutti asuu. Ei ne kerinneet asuu kun noin 2vuotta yhdessä, kun erosi ja nainen kertoi myöhemmin että melkein on saanut turpaansa isältä. Isä löysi taas melkein heti uuden naisen tän seuraavan exän kans erotessa. Isä on tän nykyisen naisen kanssa ollut naimisissa jo 10 vuotta. En tiedä onko isä lyönyt tätä naista, mutta jos isää ärsyttää, muuttuu se agressiiviseks edelleen. Mua isä ei oo koskaan lyönyt, mut on pelotellut ja uhkaillut monta kertaa. Siskoani isä kerran meinas lyödä siskon ollessa teini, mut sisko sanoi sille viime hetkellä "Jos lyöt, et oo enää ikinä mulle isä". Vanhempieni riidellessä, kun lapsena menin väliin, niin isä uhkas äidin lisäks vetää myös mua turpaan, jos sekaannun heidän asioihin. Kerran kun isä oli kännissä pelotellut äidin kotoolta pakoon, niin sanoin isälle että vois mennä hoitoon ja hillitä itseään. Siihen isä karjas mulle "VITTUKSE SULLE KUULUU?!!! PERKELE!!!! JOS HALUT ETTÄ TYKKÄÄN SUSTA LAPSENANI JA ET HALU MUN VETÄÄ SUAKIN TURPAAN, NIIN PIDÄT TURPAS KIINNI!!!!!!!". Olin sillon alle 10vuotias ja muistan kun eilisen päivän karjumisen. Kerran isä uhkas aikuis-iässäni vetää mua turpaan, kun mulle ja isälle oli tullut ihan pikku riita. Mulla on se pienestä asti ollut haaveena että vedän isää turpaan kostoks kaikista kokemistani kärsimyksistä, kun tiedän olleeni isää vahvempi. Toinen pienestä asti ollut haaveeni on että, jos saan joskus lapsen, niin isä ei saa osallistuu mun lapsen elämää kostoks kärsimyksistä ja samalla mainostelen isälleni olevani parempi ja väkivallattomampi isä, kun itse sain pienenä pelätä omaa isää. Samalla mainostelen isälleni etten varsinkaan lyö lapseni äitiä varsinkaan lapseni nähden ja vihaan naisten hakkaajia.

    • Oletko sinä ainut synnitön ja virheetön ihminen tässä maailmassa?
      Eli pystytkö sinä olemaan se, joka pystyy heittämään ensimmäisen kiven?
      Olivatko nämä tarpeeksi asiallisia kommentteja, mietipä sitä ja kasva ihmisenä.
      Voit kyllä keskustella lisää asiasta jos koet siihen vielä tarvetta, mutta jos tämän keskustelun avaus on taas pelkkä seriffin aloitus, niin se siitä ja muut jatkavat jopa toistensa solvaamista.

    • Liina Anniina

      Miehen täytyisi SUURESTI muuttua, että pystyisi suhtautumaan häneen aivan lojaalisti. Miehen täytyisi olla tullut uskoon tai muuten kokea täydellinen herätys eli saada elämäänsä jokin suurempi vakaumus.
      Ihan pienillä eväillä ei kannattaisi lähteä liikkeelle.
      Mies kyllä saisi näkyvällä tavalla lunastaa elämänmuutoksella entisen rikoksensa, että yhteisö ottaisi kaverin takaisin.

      Jos tällaista ei siskosi miehessä ole tapahtunut, niin tyhmästipä on sisko-parka tehnyt. Kovan osan on valinnut.
      Älä hylkää siskoasi, hän saattaa tarvita sinua.
      Ilmeisesti tämä siskosi mies ei ole sinua raiskannut, vaan jonkun toisen. Silti. Uskon että miehen näkeminen satuttaa.
      Muista että siskosi on myös nyt tavallaan uhri, voi olla että hänen avioliitossaan tapahtuu jotain raiskauksen kaltaista..
      älä ainakaan siskollesi vihoittele, hän ei ole raiskauksiin syyllistynyt kuitenkaan, onpahan eräänlainen uhri hänkin.

      • kuunkukkanen

        Viestiketju on pitkä,enkä jaksanut lukea kaikkia viestejä.

        Jos siskoni tekisi noin niin hän olisi siitä huolimatta siskoni. Tukisin häntä edelleenkin riippumatta siitä,kenen kanssa hän yhteen menisi.
        Ihmiset voivat muuttua ja haluan uskoa vain hyvää toisista. älä tuomitse ennenkuin opit tuntemaan toisen osapuolen. Kyllä ihmiset voi muuttua.
        Jos siskosi on sinulle tärkeä niin tuet häntä,riippumatta siitä mitä itsellesi on joskus tapahtunut.

        Minutkin on joskus raiskattu mutta en sen takia menettäisi sidettäni siskooni tai ystävääni.

        Muista mikä on tärkeintä.Siskosi.


      • REBJKU
        kuunkukkanen kirjoitti:

        Viestiketju on pitkä,enkä jaksanut lukea kaikkia viestejä.

        Jos siskoni tekisi noin niin hän olisi siitä huolimatta siskoni. Tukisin häntä edelleenkin riippumatta siitä,kenen kanssa hän yhteen menisi.
        Ihmiset voivat muuttua ja haluan uskoa vain hyvää toisista. älä tuomitse ennenkuin opit tuntemaan toisen osapuolen. Kyllä ihmiset voi muuttua.
        Jos siskosi on sinulle tärkeä niin tuet häntä,riippumatta siitä mitä itsellesi on joskus tapahtunut.

        Minutkin on joskus raiskattu mutta en sen takia menettäisi sidettäni siskooni tai ystävääni.

        Muista mikä on tärkeintä.Siskosi.

        RAISKAAMINEN ON VÄÄRIN. MUTTA VAIKUTAT KYLLÄ VÄHÄN JOLTAIN MIESTENVIHAAJA LESBOLTA. SORI VAAN SISKO.


    • ____

      Ajattelet itsekkäästi. Vaikka nimittäin viisas ihminen oletkin, ei sinulla ole mitään sananvaltaa siskosi miesvalintoihin. Pistä asia toisin päin, ja omalle kohdallesi. Äitisi ei hyväksy omaa miesvalintaasi. Kummanko valitset? Mutsis vaiko miehes?

    • 19+8

      seksirikollinen, vankilan hierarkiassakin he ovat pohja saastaa. Kyllä rikollisen menneisyyden voi unohtaa, mutta jos kyseessä olisi jotain muuta kuin raiskaus.

    • .............

      Ymmärtäisin suuttumuksesi, jos tämä SAMA MIES olisi se, joka sinut on raiskannut. Mutta kyseessä lienee joku ihan muu mies?

      Oma siskoni sai juuri lapsen minun ex-miehelleni, joka pahoinpiteli MINUA niin fyysisesti kuin henkisesti vuosien ajan...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe