TRANSIT VM07 MOOTTORIN VIKAVALO

transit_kuskeilla

Osaako joku sanoa mikä voisi olla vikana kun moottorin keltainen vikavalo syttyi palamaan. Ei vilku. Auto on yritetty sammuttaa ja käynnistää, mutta valo ei häviä. Sittenhän homma muuttuu vakavaksi ja ajo pitää lopettaa jos valo rupeaa vilkkumaan. Viittaa voimansiirron ongelmiin. Onko lajitovereita. Onko vika häipynyt testerilaitteella, vai onko jouduttu vaihtaa osia?

16

18296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Caddykuski

      Transit miehellä on todellakin ongelmia. Transussa palaa välillä mikä lie valo. Myös ajovalot palavat, mutta ne sammuvat, toisin kuin transun vikavalot. Ford huollossa on 3viikon jono, soita sinne, heillä nuo valot palavat unissakin.

    • ffffuuuuu

      En paljoa välittäisi moottorin vikavaloista. Transitin moottorit ovat idioottivarmoja, niillä ajaa melkein ilman öljyjäkin. Jos sieltä jotakin laukee niin vaihteisto tai kytkin. Tosin aika mestari saa olla että saa transun vaihteiston hajoamaan. Kytkinhän on käyttötavaraa. Halpaa kuin hk :n sininen.

      • *pappa*

        polttoaine-suodatin vaihdettiin niin vika loppu


      • transit_kuskeilla
        *pappa* kirjoitti:

        polttoaine-suodatin vaihdettiin niin vika loppu

        Siis se vikavalon palaminen loppui vai?


      • kgjdf

        Vaihteensiirtäjän pultti, joka pudotessaan menee vaihteistosta läpi ja tulee pohjasta ulos.
        Kalliiksi kävi.


      • Anonyymi

        Transitin moottoriin voi luottaa niin kuin entiseen Neuvostoliittoon, koskaan ei tiedä mitä saa ja mitä tapahtuu...


    • transitegr

      jos ei käynti ole juurikaan muuttunut niin egr venttiili 99% varmuudella menis vaihtoo. vikavalo sammuu kyllä kun vikakoodit on poistettu mutta jos itse vikaa ei ole korjattu ni se valo syttyy uudellee. ja vikakoodit saa pois vain testerillä. akun kenkiä irrottamalla saa vaan lisää vikakoodeja muistiin

      • rstkdkk

        Pystyykö tuota egr venttiiliä poistamaan käytöstä,Citikassahan on tuo Transetin moottori ja siinä tuo Egr temppuilee välillä,eli auton tyhjäkäynti seilää,sammuu itsestään ja yms.. Venttiilissä on jotkut muovirattaat joista hampaat kuluu,näin ainakin huollossa sanovat,nyt olis taas sama homma..


      • transitegrr
        rstkdkk kirjoitti:

        Pystyykö tuota egr venttiiliä poistamaan käytöstä,Citikassahan on tuo Transetin moottori ja siinä tuo Egr temppuilee välillä,eli auton tyhjäkäynti seilää,sammuu itsestään ja yms.. Venttiilissä on jotkut muovirattaat joista hampaat kuluu,näin ainakin huollossa sanovat,nyt olis taas sama homma..

        egr:ää ei ainakaan transitissa saa pois käytöstä, koska moottorinohjaus tarkkailee sen toimintaa. eli jos sen poistaa käytöstä ni vikavalo palaa. ranskan insinööri on muovirattaat saattanu sinne laittaakkin, mutta transitissa ihan metalliset rattaat joista katkeilee hampaita. toinen noita rikkova tekijä on vesi joka pääsee venttiilin sisälle ja hapettaa sähköliitokset.


      • ytjtdl
        transitegrr kirjoitti:

        egr:ää ei ainakaan transitissa saa pois käytöstä, koska moottorinohjaus tarkkailee sen toimintaa. eli jos sen poistaa käytöstä ni vikavalo palaa. ranskan insinööri on muovirattaat saattanu sinne laittaakkin, mutta transitissa ihan metalliset rattaat joista katkeilee hampaita. toinen noita rikkova tekijä on vesi joka pääsee venttiilin sisälle ja hapettaa sähköliitokset.

        Mistähän kohdasta moisen mutikan moottorista löytää,ni vois tutkis itse hieman asiaa,onko hapettumia vai hampaat rikki?


      • transiterg
        ytjtdl kirjoitti:

        Mistähän kohdasta moisen mutikan moottorista löytää,ni vois tutkis itse hieman asiaa,onko hapettumia vai hampaat rikki?

        moottorin etupuolella imusarjan vieressä. öljytikkua alaspäin seuraamalla löydät egr:n. jos siitä sen kannen avaa tutkiakseen mitä se on syönyt ni sieltä saattaa hajota asentoanturin ja kannen liitokset, eli varovaisuutta sen kanssa.


      • Bietro
        transitegrr kirjoitti:

        egr:ää ei ainakaan transitissa saa pois käytöstä, koska moottorinohjaus tarkkailee sen toimintaa. eli jos sen poistaa käytöstä ni vikavalo palaa. ranskan insinööri on muovirattaat saattanu sinne laittaakkin, mutta transitissa ihan metalliset rattaat joista katkeilee hampaita. toinen noita rikkova tekijä on vesi joka pääsee venttiilin sisälle ja hapettaa sähköliitokset.

        Kakkapuhetta... Meillö ainakin toisesta 09 mallisesta transusta ohitettiin egr eikä ole mitään ongelmia ollut sen jälkeen


    • pavepave

      Polttoaine suodatin vaihtoon (on vähän kinkkinen vaihtaa ) täytä uusi ihan täyteen kun laitat paikoilleen pääset vähemmällä.
      Hyvä apuväline palat letkua ja perämoottorin polttoaineletkun nk pässinkives.

      • fordMan

        Kävi nyt ensimmäisenä mielessä. Voit kokeilla ottaa akun negatiivisen kengän irti n. 30 - 60 sekunniksi. Saattaa kuitata valon veks. Joskus tekee noissa autoissa missä on tuo moottorielekrtoniikan varoitusvalo (esim Opel) kiusaa. Onko moottori pesty äskettäin?


    • dddddddddddss

      Oli se pakokaasujen takaisinkierrätysventtiili antanut monesti virhettä. Se vaihdettiin ja sen jälkeen ei ole vikakoodeja tullut.

    • mb1

      www.youtube.com/watch?v=7qqY2DyN4Gs

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe