Kuinka usein meikkisieni, siis sellainen vaahtomuovisieni, on vaihdettava? Eikö näitä sieniä pysty pesemään ja käyttämään sitten uudestaan? Hjälp mig..
Kiitos vastauksestanne!
Kuinka usein meikkisieni vaihdettava?
8
3407
Vastaukset
- Sissi
Erilaisista kirjoista lukemieni ohjeiden ja omien kokemusteni perusteella itse heitän käytetyn meikkisienen roskiin, enkä siis pese sitä. Koskaan en saanut sientä täydellisesti pestyä ja sienipakkaus on suhteellisen edullinen. Kannattaa valita kulmikas sieni ja käyttää aina yksi kulma kerrallaan. Sitten kulmien loputtua vain heittää sienen roskikseen ja ottaa uuden. En usko että tuo kovin paljon omia menojani nostanee kuukaudessa ja mielestäni on helpompi kun en enää läträile puhdistusnesteiden kanssa. :-)
- Sissi
Itsekin kokeilin tuota leikkaamista, mutta sieni ei koskaan pysynyt yhtä hyvässä muodossa kuin aikaisemmin. Ei ollut enää niin kestävä ja mukava käyttää. Riippuu varmaankin myös sienestä.
- -x-
Meikkisienen voi myös pestä. Käytä saippuaa ja lämmintä vettä. Parhaiten sienen saa mielestäni puhtaaksi ensin saippuoimalla sen ja sitten puristelemalla sitä. Huuhdo välillä ja toista niin kauan, kuin on tarvis. Ja kannattaa muuten pestä sitten jokaisen käytön jälkeen.
Meikkisieni ei kuitenkaan kestä aivan loputtomiin, joten jossakin vaiheessa sen uuden joutuu kuitenkin ostamaan. Pesemällä säästää kuitenkin muutaman euron:) - Cats
Meikkisieni tulisi pestä jokaisen käytön jälkeen. Tai jos sinulla on kolmion muotoinen sieni niin leikkaa käyttämäsi kulma pois aina. Meikkisienet kuuluu pestä marseille saippualla. Sitä saa ostettua esim. sokokselta.
- shamad
Riippuu käytöstä. Jos sulla on esim rasvoittuva iho niin hyvä vaihtaa useammin koska ihosta tulee siihen sieneen rasvaa ja pöpöjä, finnithän on osaks bakteerien aiheuttamia. Kuivaihoinen voi vaihtaa meikkisientä muutaman viikon välein tai harvemmin; siitähän kantsii eka käyttää kaikki puolet ennen kuin heittää menemään.
Mielestäni noita tavallisia meikkisieniä ei oikein voi pestä.
Ja itseasiassa meikkisientä voi uusia leikkaamalla käytetyt pinnat pois. Toimii ainakin sellasissa kolmiosienissä.- Blondie
kyllä niitä voi pestä.. saippualla ja lämpimällä vedellä, niinkun joku sanoki.
- varpunen
mä en käytä meikkisientä koska siihen jää kaikki voide... sormilla hyvää tulee :)
- Tia
oon testannut sormella ja sienellä, ja loppujen lopuks, kun käyttää sientä väriä kuluu VÄHEMMÄN.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285