Mitä au pair maksaa perheelle?

Adelmiina

Heips,

Voiko joku suomalaisperhe, jolla on au pair kertoa, paljonko kuukaudessa maksettava summa on, että siitä jää 252€ au pairille nettona?

Olen selannut nettiä pari päivää ja vastausta ei tunnut löytyvän... Olisi aika tärkeä tieto au pairin hankintaa miettiessä...

Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

7

1155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suunnilleen voit las

Jos tuo 252e on se käteen jäätävä summa, niin työantajan kokonais kulut ovat noin 1,8x252 eli noin 455e. Voidaan siis ajatella, että jos varaat kuukausittaiseen palkkaan 500e, niin se kyllä riittää kokonaisuudessaan.

• Aina Liikanen

Au pair maksaa perheella melkein aina liikaa. Useimmat ovat "niinku kiva matkustella tai jotai" asenteella liikkeellla joka ei kauaa kesta.

• mulla ei ainakaan va
        Aina Liikanen kirjoitti:

Au pair maksaa perheella melkein aina liikaa. Useimmat ovat "niinku kiva matkustella tai jotai" asenteella liikkeellla joka ei kauaa kesta.

Toisaalta kun aattelee, niin 252e kuussa ei ole järin häävi summa. Toisaalta taas on. Minulla ei ainakaan olis varaa ottaa aupparia, koska hänelle pitää tosissaan maksaa tuo 252e min., majoittaa ja ruokkia.

Pohdinnan jälkeen päädyimme ottamaan vaihtari opiskelijan vuodeksi. Meidän lastenhoito tarve on niin vähän, että tämä on hyvä keino saada vähän apuja ja se sopii tulevalle vaihtarillemme hyvin. Hän tulee Suomeen opiskelemaan ja hoitaa tai lähinnä katsoo poikamme perään 1-3h illassa tarvittaessa. Rahallista korvausta hän ei siitä saa, mutta kustannamme kielikurssit ja tanssikurssit hänelle.

• Noetus

Meillä ei vielä au pairia, mutta kovasti ollaan laskettu ja suunniteltu. Laskettiin, että kahden lapsen tarhamaksut verrattuna au pairin kuluihin ( kotihoidon tukeen ja mahd. kuntalisät) on aika lailla tasan (vaikkea kuntalisää varmaan saadakaan). Työnantajamaksuista ja palkasta on hyvä pitää mielessä vero-/kotitalousvähennykset, mistä saa ihan hyvin pienennettyä kuluja. Tämä siis vain paperilla.

• kiia-kukka
        Noetus kirjoitti:

Meillä ei vielä au pairia, mutta kovasti ollaan laskettu ja suunniteltu. Laskettiin, että kahden lapsen tarhamaksut verrattuna au pairin kuluihin ( kotihoidon tukeen ja mahd. kuntalisät) on aika lailla tasan (vaikkea kuntalisää varmaan saadakaan). Työnantajamaksuista ja palkasta on hyvä pitää mielessä vero-/kotitalousvähennykset, mistä saa ihan hyvin pienennettyä kuluja. Tämä siis vain paperilla.

ihan hirveen kuuloista että joku ottaa VAIHTARIN kun ei ole varaa maksaa AU PAIRIA?
        siis mihin helvettiin tämä maailma on menossa?

Meillä ainakin rotaryn piireissä on jouduttu pistämään selkä seinää vasten muutama kiva perhe, joka paljastui samanlaiseksi HYVÄKSIKÄYTTÄJÄKSI kuin sinä, kun vaihto-oppilas kertoi kokouksessa kuinka joutuu babysittaamaan perheen lapsia aina joskus. Kyllä siitä jouduttiin vaihto-oppilaallemme maksamaan korvaukset ja olihan tapaus hyvin hyvin nolo!

Hei oikeasti ole aikuinen ja ota vastuu ja ota au pair tai ole ottamatta mutta ÄLÄ HYVÄ SUOMALAINEN NAINEN OTA VAIHTO-OPPILASTA LASTENHOITAJAKSI!

hävettää puolestasi

• vaihtari_2008
        kiia-kukka kirjoitti:

ihan hirveen kuuloista että joku ottaa VAIHTARIN kun ei ole varaa maksaa AU PAIRIA?
        siis mihin helvettiin tämä maailma on menossa?

Meillä ainakin rotaryn piireissä on jouduttu pistämään selkä seinää vasten muutama kiva perhe, joka paljastui samanlaiseksi HYVÄKSIKÄYTTÄJÄKSI kuin sinä, kun vaihto-oppilas kertoi kokouksessa kuinka joutuu babysittaamaan perheen lapsia aina joskus. Kyllä siitä jouduttiin vaihto-oppilaallemme maksamaan korvaukset ja olihan tapaus hyvin hyvin nolo!

Hei oikeasti ole aikuinen ja ota vastuu ja ota au pair tai ole ottamatta mutta ÄLÄ HYVÄ SUOMALAINEN NAINEN OTA VAIHTO-OPPILASTA LASTENHOITAJAKSI!

hävettää puolestasi

Kyllä, et voi ottaa vaihtaria au pairiksi. Vaihtari STS:n kautta maksaa järjestölle 8000 € pääsystä ulkomaille (minä Espanjassa 9600 €/ vuosi omat kulut 500 € kk). Se on lainvastaista. "Pari tuntia" illassa tekee 10h viikossa. Järjestöjen säännöt takaavat ettei vaihtarin ole tehtävä työtä; hän on perheen jäsen. Au pair tekee työt. HÄPEÄ! Jos jäät kiinni tuosta niin olet todella nolossa tilanteessa. Hyi kamala mikä ämmä! Onneksi tuollaisia perheitä ei ole paljon. Voin luvata, että vaikka etukäteen olisi sanonut ok, niin Suomessa ei tule onnistumaan.

• host mumma UK
        vaihtari_2008 kirjoitti:

Kyllä, et voi ottaa vaihtaria au pairiksi. Vaihtari STS:n kautta maksaa järjestölle 8000 € pääsystä ulkomaille (minä Espanjassa 9600 €/ vuosi omat kulut 500 € kk). Se on lainvastaista. "Pari tuntia" illassa tekee 10h viikossa. Järjestöjen säännöt takaavat ettei vaihtarin ole tehtävä työtä; hän on perheen jäsen. Au pair tekee työt. HÄPEÄ! Jos jäät kiinni tuosta niin olet todella nolossa tilanteessa. Hyi kamala mikä ämmä! Onneksi tuollaisia perheitä ei ole paljon. Voin luvata, että vaikka etukäteen olisi sanonut ok, niin Suomessa ei tule onnistumaan.

että hän on ottamassa YLIOPISTOVAIHTO-OPISKELIJAA, joka siis on totaalisen eri juttu kuin nämä teinivaihtariohjelmat. yliopistovaihtolaiset ei varmaan joudu maksamaan vuodestaan, ja muutenkin joutuvat itse etsimään ja maksamaan majoituksensa, kerta suomessa ei kauheasti ns. kampuksia ja asuntoloita ole. eli jos vaihtari itse tietää mistä on kyse ja saa majoituksen satunnaista lastenhoitoa jne. vastaan niin mikäs siinä. täällä englannissakin ne perheet, jotka eivät tarvitse au pairia kuin satunnaisesti, hostaavat opiskelijoita ja sumplivat lastenhoidon heidän kanssaan.

mutta itse aiheeseen, meillä au pair tyttö saa 90 puntaa viikossa mistä itse lataa puhelimensa pre-paidia. me maksamme hänelle oyster cardiin/ buss passiin tai minkä haluaakin hankkia, tietyn summan rahaa ja itse saa ladata lisää jos menee ylitse. meillä on iso talo ja kolme lasta, joten pyykkiä ja ruokaa on hevoskuormat, ja siinä samallahan au pair syö lämpimän ruoan, koska sitä pitää muutenkin valmistaa paljon. huonekin on ylimääräinen, joten tilaongelmaakaan ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3270
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1650
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1503
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      862
    Aihe