kertokaapas te "ystävät"...

vastatkaapliiiiiiis

mulla on tuttu, ihan pienestä asti, ollaan kuljettu samaa matkaa peruskoulu, lukio ja sen jälkeen kolme epämääräistä vuotta, ollaan siis 22v., kuulostaa naurettavalta mutta meillä on vähän sellanen "on-off" ystävyyssuhde, oon itse jo punninu meidän ystävyytemme huonoja ja hyviä puolia psykologin kanssa, sillä kaveri ei siis ikinä soita mulle, mä saan aina soittaa sille, oon puhunu tästä sen kanssa, mutta se vakuuttaa mulle, että sillä on vaan ollu niin kiirettä viimeiset kolme vuotta "yliopistossa", kertoo kuitenkin kuinka viettää kaksi-kolme tuntia päivittäin fb:ssä, viimeinen riita oli semmonen "selventävä", jonka puhuin auki koska psykologi uskoi, että se tekisi mulle hyvää, se oli semmonen vanha lukio juttu jonka jälkeen purskahdin itkuun(liityy siihen kuinka epäsos. olin lukiossa ja se jätti mun mielestä mut aina kaikesta ulos), kaveri yritti soittaa mulle perään, mutta en vastannut oli niin paska olo sen sanomisista, nyt asiasta on jo kuukausi ja se silti kutsui mut sen valmistuaisiin MUTTA TEKSTIVIESTILLÄ, luulin että se olisi jotain "tajunnu" mun pillityksistä kuinka paska olo mulla on kun se ei ikinä soita mulle, pelkään että tää jatkuu taas samaa rataa

onko mun järkevää raahautua sen valmistujaisiin? se kutsuu vaan ja ainoastaan tekstiviestillä mut juhlatapahtumiin, tuntuu kun se haluais vaan lahjoja ym., mäkin sain vaan tekstiviestin synttäripäivänä, itse en lahjaa olisi oikeasti tarvinnut siltä, mutta olisi ollut ihanaa jos kaveri olisi soittanut pitkästä aikaa sillä riideltiin viimeks puhelimessa, mutta ei =(, vapaa-ajalla ei siis tehdä mitään, ja kuitenkaan ikinä ei se juhlissakaan juttele mulle, ajattelin että tästä ystävyydestä olisi aika päästää irti, sen verran oon itkeny tän takia että en usko kauanko jaksan itkeä jatkossakaan jos tää jatkuu...,

sellanen jännittunyt tilanne meidän välillä on nyt, että tiedän tän olevan varmana tosi ratkaiseva juttu, jos en mee sinne juhliin, tulee varmana tietämään miksi en mennyt, haastan riitaa sen mielestä, mutta mä en tiedä oikeasti kauanko jaksan tällästä "ollaan kavereita-ei olla"-suhdetta, mitä se todellinen ystävyys oikeasti on? minkälaista?

RATKAISKAA TÄÄ ASIA MUN PUOLESTA MEENKÖ SINNE JUHLIIN VAI EN? MIELIPITEITÄ?

14

793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en menisi.

• :)

No kuulostaa siltä, ettei hän ole todellinen ystäväsi, pelkkä kaveri. Kohtelee huonosti eikä korjaa kätöstään vaikka olet kertonut miltä se sinusta tuntuu. Mieti, tuottaako tämä ystävyyssuhde(?) sinulle enemmän hyvää vai pahaa oloa? Jos suhteenne tuottaa sinulle enemmän kärsimystä kuten kuulostaa, päättäisin itse kaveruuden. Näin olen alkanut toimimaan omassa elämässäni. Jos joku henkilö tuottaa minulle enemmän pahaa mieltä ja oloa kuin iloa, mielihyvää, henkisesti vahvistavia kokemuksia kuten ystävyyden tulee, päätän tällaiset suhteet.
      Eli jos tyypistä ei ole tässä välissä mitään kuulunut ja kaverisi aikaisemman käytöksen perusteella on odotettavissa että hän ei juhlissakaan puhu sinulle, niin turha mennä sinne vain rekvisiitaksi, jolla tyyppi näyttää sukulaisille ja tutuille että "minullapas on paljon kavereita." Ja saada itselle taas paha mieli.
      Kuulostaa siltä, että kaverisi ei ole todellinen ystäväsi ja hän on todella piittaamaton sinusta ja tunteistasi tai sitten todella tyhmä, joka ei tajua vaikka rautalangasta väännetään. Olen huomannut, että ällistyttävän monet ihmiset eivät käsitä yhteydenpidon merkitystä! Ei se yhteys säily jollei yhteyttä pidetä. Monet jättävät yhteydenpidon vain toisen henkilön varaan. Itse olen ottanut sellaisen linjan, että lopetan aika pian yhteydenpidon henkilöihin, joihin yhteydenpito on vain minun varassani.
      Luultavasti olette tekemisissä vain, koska olette lapsesta saakka sattuneet tuntemaan. Tällaiset suhteet ovat toki arvokkaita, mutta vain jos ystävyys on aitoa. Toisinaan ihmiset muuttuvat ja kasvavat erilleen. Itsekin olen menettänyt lapsuudenystäviä ja ystäviä joiden menetys kyllä kirpaisi. Mutta minkäs teet, jos toinen ei halua olla kanssani enää tekemisissä. Uusia ystäviä tulee tilalle. Ennemmin tai myöhemmin. Ansaitset parempaa. Ystäviä, jotka kohtelevat sinua arvostavasti ja hyvin, ja tuottavat sinulle iloa ja hyvää mieltä! Toivon että löydät elämääsi sellaisia todellisia ystäviä!

• ystävyydestä

Voisit kyllä mennä juhliin, jos haluat yhteyden säilyvän. (tai voit kiittää kutsusta. "En pääse, mutta käviskö kahvilla käynti vaikka seuraavalla viikolla?" ) Eihän siellä tarvitse kuin käydä käväisemässä: onnittelet, vaihdat pari sanaa, ja sanot sitten että nyt pitääkin jatkaa matkaa. Näin saat tuntumaa siihen missä mennään, mutta tilanne ei ole liian vaikea kummallekaan.

Kirjoituksestasi tulee mieleen että olet hieman vaativa ystävä. Se ei ole välttämättä loukkaus tai huono asia, mutta vaikuttaa siltä että sinulla on selkeät mielikuvat siitä miten ystävyssuhteen pitäisi toimia.
      Minulla on kokemusta parista vaativasta ystävästä. Vaikka mukavia ovat olleet ja olen heitä arvostanut, on tuo vaativuus myös saanut aikaiseksi sen että pidän myös hieman etäisyyttä heihin.

Mikä tahansa suhde on yhteispeliä, yhteissoittoa. Se on vapaaehtoista. Siinä on ystävyyden loistavuus ja taika!
      En tarkoita että ystävät huitelevat miten sattuu tuulen vietävinä niin ettei voi luottaa mihinkään. Mutta, ihminen osoittaa teoillaan ja käytöksellään sen mihin juuri he ovat valmiita. Yksilöitähän me olemme. Ystäväsi näyttää millainen ystävä hän on ja sinä päätät kuinka paljon häneen luotat, missä asioissa häneen luotat, ja kuinka tärkeässä asemassa hän on sinun elämässäsi. Sinä päätät kuinka paljon hän voi odotuksesi pettää, sillä sinä olet se joka asettaa odotukset.

Voit ehkä enemmänkin kysyä "millainen ystävyytemme on" kuin "olemmeko ollenkaan ystävät". Mustan ja valkoisen väliin sijoittuu myös paljon harmaata.

Minulla oli kaveri kerran joka hermostui siihen että hän oli aina se joka kysyi koulun jälkeen mitä tehdään tai joka soitti viikonloppuna kysyen mitä tehdään. Hauska oli viettää aikaa yhdessä, mutta totta puhuen meidän tarpeemme olivat erimääräiset. Pidin myös nimittäin omasta ajastanikin. En sitten koskaan ehtinyt ehdottaa mitään ennen kuin tämä ystäväni ehti taas ensiksi. Tästä tulikin joskus riitaa, ja koitin selittää omaa kantaani.

Et ehkä tosiaan soittele kovin usein ja siksi tuntuu enemmän väärältä että ystäväsi ei sinulle soita.

Minun ehdotukseni olisi, jos ystävyytenne siis jatkuu, että odotat pitkään ennen kuin soitat. Anna hänelle mahdollisuus olla se joka ottaa yhteyttä. (voi olla liian pitkä aika, sillä hän on jo tottunut kuvioon jossa sinä olet se joka soitat, kaikkihan me opimme toistuvat toimintamallit ennen pitkää) Ja jos odottavan aika on liian pitkä, ja haluat vaihtaa kuulumisia, soita. Mutta ilman katkeruutta siitä että hän ei taaskaan tehnyt aloitetta. Muista se vapaaehtoisuus, niin hänen kuin _oman itsesi_ kannalta.

Muutin jonkin aikaa sitten naapurimaahan ja välillä vaivasi huonona omatuntona se, etten ole pitänyt paljoa yhteyttä suureen osaan kotimaan kavereistani. Sitten huomasin että minähän se melkein aina silti olen joka ottaa heihin yhteyttä. Aluksi melkein ärsyynnyin huomiostani. Sitten mietiskelin asiaa pitemmälle ja tulin seuraaviin aatoksiin: Tunnen kuitenkin nuo ystäväni ja tiedän että hekin välittävät minusta vaikka eivät enää soittelekaan niin usein kuin silloin kun asuin Suomessa. Sainpahan vapautuksen turhasta huonosta omatunnostani! Soitan jos itse haluan kuulla heidän ääntään, en siksi että ystävän "pitää" pitää yhteyttä.

Sattuuhan sitäkin että haluaisi soittaa tai kirjoittaa jollekulle, mutta ei saa aikaiseksi. Meillä on kaikilla omat ongelmamme ja hetkemme elämässä. Omat ongelmat on helpompi tietää kuin toisten, eikös?

Oli hyvä että sait kerrottua lukioajan tuntemuksistasi, ihan oman itsesi vuoksi. Ja ystäväsihän yritti soittaa heti perään? Voi olla että tekstiviestien lähetys kertoo siitä ettei hän tiedä millä mielellä sinä nyt olet, eikä tiedä mikä tilanteenne nyt on, ei tiedä miten olisi ja puhuisi.

Jos pelkäät että hän kaipaa vain lahjoja sinut kutsuessaan, vie vain kortti ja kukka tai jotain muuta pientä joka kertoo että olet häntä muistanut mutta josta hän ei rahallisesti kostu sen kummemmin. Varsinkin jos vain pistäydyt, käy pieni lahja ihan hyvin.

Mitä sinä itse saat ystävyydestänne? Siis jotain muuta kuin pettymyksiä siitä ettei hän toimi niinkuin sinä toivoisit? Toki, jos ystäviä on vähän, haluaa vähistä pitää kiinni. Mutta jokainen ansaitsee ystävän jonka kanssa viihtyy ja joka viihtyy sinun kanssasi, siksi että haluaa eikä siksi että on pakko.

Tärkeät ihmissuhteet pistävät toki joskus itkemään, mutta jos sinä saat vain surua ystävyydestänne, on parempi että annat olla. Sinäkin ansaitset parempaa!

Lapsuudesta asti olleet ystävät ovat toki hieno asia, mutta todella hyviä ja läheisiä ystäviä voi löytää minkä ikäisenä vaan. (ei tietenkään ihan tuosta noin vaan, helposti, mutta siltikin se on mahdollista jos pitää ovensa avoinna tai ainakin raollaan mahdollisuuksien varalta) Joskus luulin toisin mutta olen huomannut että onneksi olin väärässä!

• fdpgjkgdo

Sait sentään kutsun juhliin, eikö se jo merkitse jotain? Itse ainakin menisin, vaikka ihan vain haistelemaan missä mennään. Mielestäni tekstari ei ole mikään ilkeilytapa kutsun lähettämiseen, vaan nykyaikana ihan normaalia.

Itselleni kävi erään tuollaisen "ystävän" kanssa niin, että lopulta ärsyynnyin, kun minä olin aina se joka otti yhteyttä, eikä toisella ikinä ollut aikaa tavata, edes yhden kahvikupin verran. "Pahimmillaan" asuimme kilometrin päässä toisistamme.

Noh, otin asian puheeksi, ja yhtäkkiä koko asetelma kääntyi päälaelleen. Minä olinkin se ilkeä ja tyhmä, kun en ymmärtänyt, että "ystävällä" on ollut vähän kiireitä, huolia asuntolainan kanssa miehen työttömyyden takia ja vaikka mitä. Ystävät kuulemma ymmärtäisivät ja tukisivat, eivätkä valittaisi kun toinen nyt vain ei ole ehtinyt pitää yhteyttä. Mutta mitenköhän minä nyt sitten olisin tiennyt, että ystävää pitää tukea ja ymmärtää, kun ei hän ollut mitään kertonut? Eikä voi olla niin, että usean vuoden ajan on niin kiirettä pitänyt, ettei ole ehtinyt edes sitä yhtä tekstiviestiä laittaa, ei välttämättä edes vastausta omaan viestiini.

Tämä "ystävä" sitten ilmoitti, että parempi kun katkaisemme välit kokonaan, kun minä kerran olen näin ymmärtämätön. Ei siinä mitään, niin tehtiin. Eipä elämä paljon siitä hetkahtanut suuntaan eikä toiseen, koska yhteydenpito jo oli mitä oli, mutta harmittaa silti. Hyvä tyyppi oli kyseessä, mutta minä en nähtävästi ollut yhteydenpidon arvoinen hänelle.

Vanhat ystävät ovat arvokkaita, mutta ei siinä ystävyyssuhteessa kannata roikkua, jos ei hyvältä tunnu. Sukua ei voi valita, ystävät voi. Ystävät mielestäni ovat niitä, joiden kanssa on mukava olla.

• toisesta kappaleesta "ja kuitenkaan ikinä ei se juhlissakaan juttele mulle," kohdan?

Sai siis kutsun, mutta kutsuja ei hänelle puhu niissä juhlissa.
        Toki juhlakalun on huomioitava kaikki vieraat, huomioiden juhlien ulkopuoliset tapaamiset keskenään.
        Esim. naapurini tytär jonka tunnen hänen vanhempiensa kautta, kutsui minut ylioppilasjuhliinsa, vein kukat ja lahjan, juteltiin hetki ja lähtiessäni halattiin.
        Juhlista löytyi muita joiden kanssa jutettelin.

Vastaavasti, jos tuo tytär olisi henkilökohtainen ystävä, olisi ollut loukkaus jos hän ei olisi millään tavoin huomioinut minua juhlien aikana.

• öööööööööööööööööööö

PÄÄTTÄKÄÄ MUN PUOLESTA! EN ITSE OSAA!!!!! PÄIVÄT KÄY VÄHIIN... JUHLAT LAUANTAINA!!! JOS MEEN MITÄ VIEN VAI VIENKÖ MITÄÄN? VÄLILLÄ KAIKKI TÄÄ VAAN TUNTUU NIIN TURHAUTTAVALTA ETTÄ VITUTTAA..., TEKISI MIELI ALOITTAA KAIKKI IHAN ALUSTA ASTI, PUHTAALTA PÖYDÄLTÄ, MUTTA KUN EI NÄITÄ OIKEIN ENÄÄ TEKEMÄTTÖMÄKSI SAA, VAI PITÄISIKÖ ANTAA YKS AINOA "MAHDOLLISUUS" SILLE VIELÄ?`JOS KATSOISIN ETTÄ MITEN KÄY YHTEYDENPITOJEN NYT KUN SILLÄ OPISKELUT LOPPUU, ETTÄ OLENKO EDELLEEN SE JOKA SOITTAA AINA? TOISAALTA TÄÄ VOIS OLLA VIIMEINEN TESTI? JA JOS KAIKKI ONB EDELLEEN MUN VASTUULLA YHÄ VUODEN LOPULLA NIIN SIT VAAN ANTAISIN OLLA? JÄRKEVÄÄ?!?

ONKS PELKÄT KUKAT LIIAN PIENI LAHJA? JOS ON NIIN MITÄ MUUTA PITÄIS VIEDÄ?

• liika on liikaa

Miksi siis aiot mennä? Luin aloituksesi pariinkin kertaan, eikä minusta teidän välillä edes ole mitään ystävyyttä.

Minä en sinuna menisi, enkä yrittäisi soittaa hänelle enkä mitään.

• yks viel

Luetkos sä näitten ihmisten vastauksia ollenkaan? Apua on tullu asian käsittelemiseen omilla aivoilla, ei kukaan sun puolesta voi päättää vaikka se oliskin mukavan helppoa.

Juhliin meneminen:

Joko meet tai et mee. Kumpikaan päätös ei kaada maailmaa, ei sun eikä kenenkään muun.

Lahjan ostaminen:

Kukaan meistä ei tiedä sun tuttavies tapoja ja sitä miten paljon lahjoilla on merkitystä. Jos kukat on liian pieni lahja niin kenen mielestä se on sitä, ja paljonko sillä on väliä? Jos tuntuu liian nololta ilman muuta lahjaa niin pistä 30 euron lahjakortti johonki henkkamaukkaan tai osta kirjakaupasta sen tyylinen kirja tai hyvän näkönen tyhjä päivä/muistikirja. Jos et ole edes varma oletteko ystäviä ja haluatko olla ystävänä ihmisen kanssa joka pettää toiveesi, miksi ottaisit liian suurta stressiä lahjastakaan?

Ystävyyden jatkaminen:

Jos et pysty hellittämään ja ottamaan ystäväs/kaveris sellaisena kuin se on, on paree lopettaa nyt. Ihmiset voivat muuttua ja muuttaa käytöstään, mutta miksi se tekis nyt niin? Ei kai sitä lopetuspäätöstä tarvi sille erityisesti toitottaa ja tehdä asiasta älyttömän suurta numeroa. Koita keksiä muuta ajateltavaa ja unohda koko tyyppi hetkeksi. Jos tulee sittenkin liian iso ikävä niin sit soitat sille, ihan omaksi ilokses. Tai mistä sitä tietää, ehkä se parin vuoden päästä soittaa sulle ja voit ilahtua yllätyksestä. Mut sellaset "mä en sit oo muuten enää sun kaveris" -läpät voi jättää suosiolla väliin.

Noniin, ihan rohkeasti vaan, jotain päätöstä kehiin!

• S.FREUD

Haluatko todella mennä niihin juhliin ?
      Älä mene jos sinulla on tunne siitä että sinua kohdellaan väärin, jos toinen osapuoli saa kiksejä siitä että herkistyt, ninn älä suo hänelle sitä iloa.

• Nainen 38v

Jotenkin musta tuntuu, että ehekei kuitenkaan tajunnut, ettei vois kutsua tekstarilla, kun kutsuthan on ylkeensä kortteja tai tekstareita. Mä menisin.

• ALKP. KIRJ.

VIESTIN KIRJOITTAJA KIITTÄÄ MIELIPITEISTÄ! POHDISKELIN TOTA TOVIN JA PÄÄDYIN SELLAISEEN RATKAISUUN ETTÄ MENEN JUHLIIN, KÄYN PAIKAN PÄÄLLÄ HYVÄN TAVAN VUOKSI, KOSKA OLEMME KUITENKIN MOLEMMAT AIKUISIA ENKÄ VIITSI ALKAA PELLEILEMÄÄN TAI ALENTUMAAN TAPPELEMAAN 5-VUOTIAAN TASOLLE! SUURIA ODOTUKSIA MINULLA EI OLE ENÄÄ YSTÄVYYTEMME SUHTEEN, AION ANTAA AJAN KULUA JA SITEN IRTAANTUA TÄSTÄ YSTÄVÄSTÄ, HALUAN KUITENKIN "ANTAA" HÄNELLE VIIMEISEN MAHDOLLISUUDEN TODISTAA, ETTÄ JOHTUIKO VIIME VUOSIEN HEIKENTYNYT YHTEYDENPITO HÄNEN OPISKELUKIIREISTÄÄN! JOS YHTEYDENPITO ON YHÄ MINUN PUOLELLLA MYÖHEMMINKIN, ANNAN HÄNEN OLLA LOPULLISESTI OMISSA MAAILMOISSAAN! SITTEN TIEDÄN OLIKO NE PUHEET LORUJA VAI MITÄ? TÄMÄ KUULOSTAA JÄRKEVIMMÄLTÄ TAVALTA SILLÄ OLEMME KUITENKIN OLLEET NAPEROISTA ASTI YSTÄVIÄ, TOIVON PARASTA JA PELKÄÄN PAHINTA..., KIITOS KUITENKIN KAIKILLE TEILLE YSTÄVILLE ARVOKKAISTA MIELIPITEISTÄ! =) HAUSKAA KESÄÄ!

• inkoponko

Kuulostaa, ainakin mun mielestä, hyvältä suunnitelmalta ja hyvällä tavalla kehittyvän aikuisen käytökseltä! Parhaan toivominen ja pahimman pelkääminen on monesti toimiva käytäntö, kun ne on sopivassa suhteessa toisiinsa nähden.

Toivottavasti kaikki menee hyvin! Ja jos ei meniskään niinku olis toivonu, niin tiedät ainakin että oot antanu tilanteelle mahdollisuuden vapaaehtoiseen parantumiseen. Siitä on helpompi lähtee jatkaan ja keksiä mitä ja ketä muuta elämällä on tarjota sun ilokses.

Hauskaa kesää sullekin ja tsemppiä! :)

• :P

Oikein hyvä suunnitelma! Jos alkaa juhlissa ahdistaa, niin eihän sun tartte kauaa viipyä, voit keksiä jo valmiiksi jonkun syyn miksi sun "pitää" lähteä aikaisemmin pois.
        Tekisin itsekin noin, vielä viimeinen mahdollisuus, sitten on ainakin itse "yrittänyt" kaikkensa. Kannattaa pitkäaikaisia suhteita yrittää hoitaa ja pelastaa ja kyllähän ystävyyssuhteissakin joskus tulee kriisin paikkansa, joista sitten selvitään jos selvitään. Onhan toki mahdollista että hän on juuri kiireiden vuoksi jättänyt yhteydenpidon vähemmälle. Itse testaan tällaiset ihmiset, ottavatko he koskaan yhteyttä jos minusta ei enää kuulukaan? Jos ei kuulu, niin siinähän sitten luonnollisesti ja ongelmitta tapahtuu tuo feidaaminen kun ei kumpikaan ota enää yhteyttä. Ei mitään draamaa ja ongelmia. Oikea asenne tuo toivoa parasta, ei odottaa mitään ja varautua pahimpaan.

• lady30

juhliin. älä ota niin vakavasti tätä asiaa. hänelle on kehittynyt tapa huomaamatta .eihän halua varmasti loukata Sinua. Hän varmasti yrittää keskustelun jälkeen.
      tiedän myös monta mies kaverisuhdetta joissa toimitaan näin.silti toimii kun ei oteta itseensä.
      elämä kasvattaa. kokemuksella

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      17
      982
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      93
      797
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe