Palstaa lukiessa tulee joidenkin kommenteista mieleen, että mielenkiinnon loppuminen on narsismia. Mitä tosielämään tulee... narsistilta ei mielenkiinto lopu.
Onko jättäjä aina narsisti?
25
349
Vastaukset
- ..*..
Jättämässä naisesi?
- ...
on ainoastaan palstan keittiösykiatrien termi inhimillisyydelle.
- ???
Narsistejakin tietenkin on, mutta minusta keskimäärin yksilöillä esiintyy enemmän narsistisia luonteenpiirteitä, kuin itse narsismia - jonka olemassaoloa haetaan kissojen ja koirien avulla lähestulkoon kaikista ihmisistä.
Ei tietenkään. Narsisti vaan ei pysty jättämään ketään siten että hän näyttäytyisi minkäänlaisessa huonossa valossa.
Terve ihminen pystyy kohtaamaan kumppaninsa, kertomaan hänelle asiallsiesti mistä on kyse ja pysymään totuudessa ja ero sujuu siististi ja siten että molemmat tietävät missä mennään. Terve ihminen myös pystyy hyväksymään kumppaninsa surun ja suhtautuu kumppanin taisteluun ymmärtäväisesti ja tukevasti (mutta jos on päättänyt poistua niin myös pitää kiinni omasta päätöksestään) - eikä jätä ex-kumppaniaan tiedottomuuden tilaan.
Narsisti sensijaan saattaa alkaa sivusuhteeseen, pitää yllä kulissia ja alkaa aiheuttamaan ongelmia niin että "syy" siirtyykin kumppanille joka on täysin pihalla tilanteesta. Syöttämällä ristiriitaisia signaaleja, vaikenemalla, syyllistämällä narsisti tekee uhristaan "hullun" ja siten saa "syyn" lähteä ja jättää taaksensa syyllisyydentunteita ja epätietoisuutta ja usein onnistuu myös leimaamaan jätetyn/uhrin syypääksi vaikka itse olisi nussinut selän takana jo kauan jotakuta uutta eikä piitannut kumppanuudesta pätkääkään kuin "silmänlumeeksi".
Hoksaatko jo mikä ero on narsun jättämisessä ja normaalien ihmisten jättämisessä? Normaalit ihmiset pystyvät jättämään ilman että se vahingoittaa tarpeettomasti jätettyä. Narsun uhrilta viedään matto jalkojen alta kokonaan.- ...
yrität mustamaalata kirpelaa? Oletko saanut häneltä pakit?
- kirpela
... kirjoitti:
Mitä senkään ois väliä.
... kirjoitti:
Itseasiassa jos joku yrittää mustamaalata valhein kirpelää on se dazu, ja minä sitten vain tyhmänä komppaan.
Sensijaan jos dazu puhuu totta on kirpelä ihan oikeasti kussut jutun tavalla joka on halveksittava ja narsistinen.
Dazu on lähtökohtaisesti käyttäytynyt odotettavasti - odotettavasti sen suhteen millaiset tunteet hänellä olisi jos hän on narsismin uhri. Samoin kirpelä loistaa poissaolollaan ja sillä ettei ole edustamassa itseään. Jos edustaisi hän jäisi kiinni joko dazulle valheen myöntämisestä - tai palstalle totuudesta itseään koskien.
Minä annan vain dazun kuvailemalle asialle sen todellisen nimen. Dazu kuvaili pettävän, manipuloivan kurjan ämmän.
Jos dazu on taitava huijari joka manipuloi esittämällä uhria niin pahoittelen sanojani. Mutta tuo on niin massiviinen super-teoria että siihen en todellakaan usko ihan äkkiä eikä dazun julkitulemisesta olisi juurikaan hyötyä koska se paljastaisi kirpelälle että dazu on täysi kusipää valehtelija. Kirpelän kommentit kuitenkin olivat aivan toisenlaiset, välttelevät. Narsisti ei voi myöntää uhrilleen valehdelleensa koska se katkaisee talutusnuoran ja uskon (dazu vaikuttaa siltä kuin hän näkisi kirpelän sairaana ja yrittää auttaa. Kirpelän vaikeneminen saa silloin kirpelälle sopivan sairaus-määritelmän eikä hyväksikäyttö-määritelmää.). Mutta kirpelä ei voi myöskään puhua palstalla totta teoistaan sillä nehän osoittaisivat hänen olevan se mitä hänestä nyt väitetään!
Tämä on ainoa järkevä konteksti koko tapaukselle. Sensijaan se että dazu tekisi näin kiusallaan olisi lähinnä dazulta itsetuhoista eikä tällä saavutettaisi kirpelään minkäänlaista oleellista hyötyä... tai ainakaan minä en sitä keksi.- kirpela
Kukkomies kirjoitti:
Itseasiassa jos joku yrittää mustamaalata valhein kirpelää on se dazu, ja minä sitten vain tyhmänä komppaan.
Sensijaan jos dazu puhuu totta on kirpelä ihan oikeasti kussut jutun tavalla joka on halveksittava ja narsistinen.
Dazu on lähtökohtaisesti käyttäytynyt odotettavasti - odotettavasti sen suhteen millaiset tunteet hänellä olisi jos hän on narsismin uhri. Samoin kirpelä loistaa poissaolollaan ja sillä ettei ole edustamassa itseään. Jos edustaisi hän jäisi kiinni joko dazulle valheen myöntämisestä - tai palstalle totuudesta itseään koskien.
Minä annan vain dazun kuvailemalle asialle sen todellisen nimen. Dazu kuvaili pettävän, manipuloivan kurjan ämmän.
Jos dazu on taitava huijari joka manipuloi esittämällä uhria niin pahoittelen sanojani. Mutta tuo on niin massiviinen super-teoria että siihen en todellakaan usko ihan äkkiä eikä dazun julkitulemisesta olisi juurikaan hyötyä koska se paljastaisi kirpelälle että dazu on täysi kusipää valehtelija. Kirpelän kommentit kuitenkin olivat aivan toisenlaiset, välttelevät. Narsisti ei voi myöntää uhrilleen valehdelleensa koska se katkaisee talutusnuoran ja uskon (dazu vaikuttaa siltä kuin hän näkisi kirpelän sairaana ja yrittää auttaa. Kirpelän vaikeneminen saa silloin kirpelälle sopivan sairaus-määritelmän eikä hyväksikäyttö-määritelmää.). Mutta kirpelä ei voi myöskään puhua palstalla totta teoistaan sillä nehän osoittaisivat hänen olevan se mitä hänestä nyt väitetään!
Tämä on ainoa järkevä konteksti koko tapaukselle. Sensijaan se että dazu tekisi näin kiusallaan olisi lähinnä dazulta itsetuhoista eikä tällä saavutettaisi kirpelään minkäänlaista oleellista hyötyä... tai ainakaan minä en sitä keksi.mitä wttua varten valehtelisin sen enempiä sille kun palstallekaan? Tohonkin syytökseen olen laittanut txt, eiköhän sekin kohta tältä palstalta ole luettavissa.
Jos kommenttini ovat välttelevät, mulla ei ole tapana haukkua ihmisiä ympäristössä, jossa läsnäolijat eivät tiedä kokonaisuutta, niinpä otan mielummin vastaan niskaan kaatuvan kun alan tänne enää analysoimaan suhteemme ongelmakohtia.
Tiedän teidän kirjoitelleen (kuulopuhe), joten ymmärrän kantasi. - -
Kukkomies kirjoitti:
Tämä on ainoa järkevä konteksti koko tapaukselle. Sensijaan se että dazu tekisi näin kiusallaan olisi lähinnä dazulta itsetuhoista eikä tällä saavutettaisi kirpelään minkäänlaista oleellista hyötyä... tai ainakaan minä en sitä keksi.vielä sekin, ettei narsisti koe olevansa...viallinen.
..jatkais suhdetta jos mielenkiintoa ei enää siihen ole?! Enpä tiedä miten se tekee kenestäkään narsistia... Mutta se tekee kyllä ihmisestä idiootin mikäli koittaa väkisin jatkaa suhdetta joka ei toimi.
- tosivaitaru
No juu komppaan tätä. Narskukortti on vaan niin hyvä heittää aina sekaan (jos sitä homokorttia ei voi tällätä). Mitä tulee palstaan, niin ei kai kukaan täällä usko toisten neuvoja?! ..Jaa no...Siinä tapauksessa mihin voin ilmoittautua neuvomaan :-P?
- kirpela
varsinkin naisella.
älä nyt ota kunniaa itselles, ku minä tässä olin jo suhdetta katkasemassa aiemmin. Tää käytökses on siihen syynä ja samoin tähän...
- kirpela
dazu kirjoitti:
älä nyt ota kunniaa itselles, ku minä tässä olin jo suhdetta katkasemassa aiemmin. Tää käytökses on siihen syynä ja samoin tähän...
se aina on ollut syynä vaikka mihin. Haukkusit sinäki suoraa ninko muutki, etkä nyt ois nätisti.
Minä olen jo pidemmän aikaa ihmetellyt, että miten yhdelle keskustelupalastalle onkin kertynyt tällainen määrä psykiatrian erityisosaamista. Erityisen hämmästynyt olen, että palstalaiset pystyvät tekemään diaknooseja pelkkien palstakirjoitusten perusteella. Se vaatii jo poikkeuksellista lahjakkuutta. Respect!
- tosivaitaru
Diangoosini eikäku diagnoosini tälle kirjoitukselle: jantteri on terve :-P
tosivaitaru kirjoitti:
Diangoosini eikäku diagnoosini tälle kirjoitukselle: jantteri on terve :-P
On hienoa saada olla täällä lahjakkaiden ihmisten joukossa. ;-)
- KoppavaHoro
jos tuo pitää paikkansa, sillä narsismi on harvinainen psykopatian muoto, joka pitää kyllä ottaa tosissaan.
Narsisti ei muuten jätä. Voi käyttää sitä vallankäytön muotona, mutta narsistin maailmaan ei hevillä sovi se, että koukussa oleva jätetään rauhaan. ...vielä joku joka ei oo täysin oppinut Google-psykologi, ku tuollasia perusjuttuja kyselee.
Hopi-hopi googlettamaan ja jos oikein innostut, niin sitten johonkin iltalukion pyskologian kurssille ilmoittautumaan =D- zta4636tagfg
vaik en vastausta tiedä
- kundi.kundinen
narsisti olis se ketä se ei kirpaisis.
Niin no voihan se joskus siitäkin johtua osin.
Miten sitten jotkut onnistuu pitämään riittävää mielenkiintoa aina vaan yllä ja elossa puolin ja toisin? Varmaan heillä on vain luja tahto siihen ja siksi onnistuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 45950
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että367788- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän117667- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594