narsisti ei kykene toimimaan toisin.Hän on tilanteesta ja kokemuksistaan huolimatta itsekeskeinen,huomionkipeä,kateellinen ja hyväksikäyttävä.
Hän uskoo omaan paremmuuteensa ja muiden huonommuuteen. ei osaa ottaa huomioon toisten tunteita,oikeuksia ja tarpeita,häneltä puuttuu kyky eläytyä toisten tilanteisiin eikä tunne empatiaa.
Hyvää iltaa
12
173
Vastaukset
saapumisesi palstalle helpotti ainakin minun oloa heti ja huomattavasti.
Kykeneekö narsisti pyytämään anteeksi ja myöntämään olleensa väärässä?
- määmy
ellei hänelle ole siitä hyötyä saavuttamaan päämääräänsä.
- paikkaansapitävä
diagnoosi sairaanhoitajaltakin
Narsisti-sanahan johtuu muinaiskreikkalaisen tarun Narkissos-nimisestä, jäpikästä joka ihastui omaan lammenpeilikuvajaiseensa hehkeän ja rakastuneen nymfin sijaan.
Mutta voiko narsissien kasvattajaa kutsua narsistiksi? Mistä mahtaa johtua, että narsismin kaltainen, harvinainen ääri-ilmiö on jatkuvasti pinnalla? Ettei nyt vain olisi niin, että ihminen ei pysty myöntämään omaa sinisilmäistä typeryyttään ja siksi syyttää muita narsistiksi. Tavallaan yrittää häivyttää oman vastuunsa perseelleen menneestä ihmissuhteesta. Kun se narsisti vain oli niin taitava. Ja paskat, sanon minä.
- lukenut
loppuun asti. Tai sitten ymmärsit ja tunnistit liiankin hyvin lukemasi.
"häneltä puuttuu kyky eläytyä toisten tilanteisiin eikä tunne empatiaa." lukenut kirjoitti:
loppuun asti. Tai sitten ymmärsit ja tunnistit liiankin hyvin lukemasi.
"häneltä puuttuu kyky eläytyä toisten tilanteisiin eikä tunne empatiaa."Kyllä minä narsistin määritelmän tiedän. Kritisoin lähinnä kohtuuttomuuksiin menevää narsistiksi leimaamista. Tälläkin palstalla kaikki puolivillaiset puoskarit tekevät narsku-diaknooseja liukuhihnalta.
- Oukey
Ratikkakuski kirjoitti:
Kyllä minä narsistin määritelmän tiedän. Kritisoin lähinnä kohtuuttomuuksiin menevää narsistiksi leimaamista. Tälläkin palstalla kaikki puolivillaiset puoskarit tekevät narsku-diaknooseja liukuhihnalta.
Itse hieman hätäisesti oletin ja empatioin jo että kyse olisi jostain ulkopuolisesta tapahtumasta, mutta eihän tuossa sanallakaan semmoiseen viitattu.
Joten, pyydän anteeksi. - määmy
"se ja se nimimerkki on Dazu" narsisteja ja ajamalla asialliset kirjoittajat palstalta, tappelee yksi ja sama multinikki itsensä kanssa?
narsisteja? :O
Ilman narsistista psyyken piirrettä ihmisessä tyypistä ei ole juur mihinkään. Me etevimmät toimeentulotukea saavat asiakkaat olemme V-tähden narskuja.
Olen myös vaatimattomasti antikristus-pieru. psyko- ja sosiopaatti. Mut miks ihmeessä?
Kukaan mielen/luunsahuri ei suostu kirjoittamaan minulle seinähullun papruloi! Tai hällä väliä.
Näillä sitä mennään ehkä huomennakin jos Zeus näin suo.
laitoit tämän aloituksen tänne?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 242433
- 951546
- 1201304
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa22998Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa254877- 52872
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo20858MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209840- 34795