Olen nelikymppinen kaveri jolla hiukset alkoi harmaantumaan jo kolmekymppisenä.
Sivuilta hiukset on lyhyet ja suorastaan vaalean hopeiset. Päältä 4-5 senttinen hius jossa paljon harmaata joukossa. Hiustyyli on sporttinen.
Koska olen muuten hyvässä kuosissa ja yleisesti muodikas niin olisi kiva näyttää ikäiselleen eikä 8 vuotta vanhemmalta kuin yleensä luullaan.
Miten kuvaamani tyyliset hiukset kannattaisi värjätä. Eri värejä, rikottua pintaa jotta juuri kasvu ei häiritsisi samalla tavalla. Vai jotain muuta?
Kuinka usein noita pitäisi värjätä. Nyt käyn parturissa kerran kuukaudessa.
Olisi mukava kuulla esimerkkejä hyvin onnistuneista muutoksista.
Miesten harmaiden värjäys.
19
5478
Vastaukset
- värjäys ja ...
Valitettavasti tyvikasvu on edessä aina, kun harmaita hiuksia värjätään. Mikään sävyte ei niihin tartu, tai tarttuu niin, että hius on keinotekoisen ja värjätyn näköinen, punertava tai vihertävä. Ammattilaisena toistaiseksi kokeilemistani väreistä kuvaamassasi tilanteessa on ehdottomassa paras IgoraRoyal10, 10 minuutin kestoväri, joista sävyt 5-12 ja 7-12, tarvittaessa vielä sekoitus muiden sävyjen kanssa. Tehdään siis vain kampaamoissa/partureissa. Olen paljonkin käyttänyt näitä nimenomaan miesten harmaantuviin hiuksiin, jolloin lopputulos on tuhkainen, eikä värjätyn näköinen. Tummentaakin tarvittaessa reilusti. Vähän vastaava värituote löytyy myös Lorealilta, mutta oma kokemukseni siitä ei ole läheskään yhtä hyvä, kuin Swartzkopfin "kymppiväri".
Lyhyissä hiuksissa käsittely on sitten tehtävä käytännössä jokaisen hiustenleikkuun yhteydessä, /- 6:n viikon välein, sillä kuukaudessa hius kasvaa noin sentin, ja kun se sentti esim. korvilta leikataan pois, on luonnonväri ("harmaa") taas näkyvissä.- lisää....
Hienoa, että sain PRO-tason vastauksen.
Kerro vielä, että kuinka hyvin onnistuu kyseisillä aineilla rakentaa miehelle
a) luonnollinen sävy - ettei edes hirveesti huomaa, että olis värjätty.
b) Monivärinen systeemi esim. raidoin tms. jotta juurikasvu ei hyppää silmille. Tuloksena saisi olla jopa "riikinkukkomaisuutta"
Mut se on selvä, että jos nyt käyn kampaajalla kerran per 4 vko niin sama meno jatkuisi, kulut vaan nousisi muutamalla kympillä per kerta.
Tekis muuten about 600 euroa vuodessa extraa.... - nortti..
lisää.... kirjoitti:
b) Monivärinen systeemi esim. raidoin tms. jotta juurikasvu ei hyppää silmille. Tuloksena saisi olla jopa "riikinkukkomaisuutta"
Mut se on selvä, että jos nyt käyn kampaajalla kerran per 4 vko niin sama meno jatkuisi, kulut vaan nousisi muutamalla kympillä per kerta.
Tekis muuten about 600 euroa vuodessa extraa....kampaajasi tekee sun tukkasi ihan sun alkuperäisen värin väriseksi. Pieni hinta siitä, että olet hyvännäköinen, toiset vetää röökii ja viinaa runsaasti enempi kuin mainitsemasi 600e vuosi.
- värjäys ja...
lisää.... kirjoitti:
Tekis muuten about 600 euroa vuodessa extraa....Nimenomaan luonnollinen sävy tulee näillä mainitsemillani tuotteilla. Toki kirjavuuskin onnistuu raidoilla tai mikä tekniikka sitten parhaimmaksi valitaankin. Luonnollisuuteen pyrkiessä tietysti riikinkukkomaisuutta on jo vähän vältettävä, mutta erittäin hyväksi olen havainnut tekniikan jättää kasvojen läheltä osa harmaista kokonaan värjäämättä. Olen värjännyt mm. yhden "aikuismallin" (mies) hiuksia tällä, jolle mallitoimiston pomo jatkuvasti muistuttaa, ettei saa värjätä upeita harmaita hiuksiaan... eipä ole huomannut, että hiuksia värjätään :)
- värjäys ja...
värjäys ja... kirjoitti:
Nimenomaan luonnollinen sävy tulee näillä mainitsemillani tuotteilla. Toki kirjavuuskin onnistuu raidoilla tai mikä tekniikka sitten parhaimmaksi valitaankin. Luonnollisuuteen pyrkiessä tietysti riikinkukkomaisuutta on jo vähän vältettävä, mutta erittäin hyväksi olen havainnut tekniikan jättää kasvojen läheltä osa harmaista kokonaan värjäämättä. Olen värjännyt mm. yhden "aikuismallin" (mies) hiuksia tällä, jolle mallitoimiston pomo jatkuvasti muistuttaa, ettei saa värjätä upeita harmaita hiuksiaan... eipä ole huomannut, että hiuksia värjätään :)
ja huomaamattomuuteen pyrkiessä, hommahan kannattaa aloittaa varovaisemmin pienellä tummennuksella, seuraavan leikkuun yhteydessä sitten tarvittaessa tummemmaksi jne.
- entekisi
nortti.. kirjoitti:
kampaajasi tekee sun tukkasi ihan sun alkuperäisen värin väriseksi. Pieni hinta siitä, että olet hyvännäköinen, toiset vetää röökii ja viinaa runsaasti enempi kuin mainitsemasi 600e vuosi.
Mutta se kamala määrä myrkkyjä joka kuukausi päänahkaan...
- kalju on kaunis
Haluatko olla Mauri Pekkarinen vai Pekka Pouta?
Pekka Pouta on sinun ikäinen, mutta käy Tuskassa Slayerin keikalla.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_Pouta
http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=56733
Aja kaljuksi, jos tuo harmaantuminen niin häiritsee. - Men Re-shade
Ainakin Hairstore-liikkeissä on uusi miehille tarkoitettu harmaiden häivytys"väri" (Olisiko ollut nimeltään jokin Men Re-shade tms..). Eli kyseessä ei ole kestoväri, joka jättää selkeän juurikasvun, vaan enemmänkin kevytvärin tyylinen. Kaikki sävyt ovat kylmiä ja luonnollisia, joten ei ole pelkoa punertavasta sävystä. Ei "kypäräefektiä", mikä usein kestoväreistä tulee. Väri laitetaan pesupaikalla vain 5min vaikutusajalla. Erittäin luonnollinen lopputulos! Suosittelen.
- alkuperäinen kirj.
Aloitin tämän viestiketjun aikoinaan.
Silloin en heti ollut valmis astumaan kynnyksen yli, että olisin ruvennut värjäämään hiuksiani, mutta reilu vuosi sitten rohkaisin mieleni.
Mulla hiukset värjättiin american crew- pikavärillä ja tärkeässä roolissa sävyn valinnassa oli tietty kampaajan ammattitaito ja hänen värisilmänsä.
Väri on juuri sellainen "tuhkainen" eli ei kiillä eikä erotu minkäänlaisena kypäränä....
Jonkun verran väri haalistuu kuukauden aikana pesuissa (pesen hiukset n. 5-6 krt viikossa) mutta ei niin että siitä olisi haittaa...
Minun kannalta oleellista on luonnollinen ulkonäkö ja sit se, että juuri kasvu ei hyppää selkeänä rajana silmiin vaan jos väri olisi tyyliin 6 viikkoa niin tuloksena olisi siinä vaiheessa fiilis, että hiukset olisivat alkaneet harmaantua ihan vähän....
Tämän vuoksi käyn 4 viikon välein!
Lopputulos on ollut aivan mahtava.
Ennen minut arvioitiin about 8-10 vuotta vanhemmaksi ja nyt tilanne on mennyt siihen, että ihmiset eivät usko ikääni koska muu osa on kohtuudella kuosissa.
Olen tosi tyytyväinen ja pelko siitä miten läheiset tai työkaverit suhtautuisivat oli aivan turhia. Hullua on se, että esim. omat lapset eivät ole vieläkään tajunneet, että värjään hiuksia.... Samoin duunikaverit unohtivat aiheen parissa päivässä....
Suosittelen kaikille ja palasin kertomaan nämä omat kokemukset aiheesta koska aikanaan itse etsin vahvistusta omille fiiliksille netistä, enkä niitä hirveesti löytänyt!- tukkahyvin
Minusta on hullua, ettet tajua kuinka fiksuja lapsesi ovat. He eivät vaan hehtaa tehdä oloasi epämukavaksi, huomauttamalla hiustesi värjäämisestä.
tukkahyvin kirjoitti:
Minusta on hullua, ettet tajua kuinka fiksuja lapsesi ovat. He eivät vaan hehtaa tehdä oloasi epämukavaksi, huomauttamalla hiustesi värjäämisestä.
Sehän olis pikemminkin outoa jos lapset huomauttelis sopivasta väristä. Mutta miksei hiukset sais kiiltää?
- kamppaaja
Myös ammatti ihmisenä kerron että Goldwellilla on saatavana ainoastaan mihille tarkoitettu sävyte joka on tarkoitettu ja tehty miehen hiusväritarpeita ajatellen(ei punaista)sävy häviää pikkuhiljaa eikä tee tyvirajaa.
Men reshade on värin nimi- miesten oma
Samoin Schwarzkopfilla on oma miesten (3D)mension sarja, väreistä viimeistelytuotteisiin, värin vaikutusaika vain 5min.
- jxiglvd
miesten oma kirjoitti:
Samoin Schwarzkopfilla on oma miesten (3D)mension sarja, väreistä viimeistelytuotteisiin, värin vaikutusaika vain 5min.
Tämä oli huippu viestiketju miesten näkökulmasta.
- harmaapantteri
jxiglvd kirjoitti:
Tämä oli huippu viestiketju miesten näkökulmasta.
Niin oli ja allekirjoitan kaiken tuossa edellä kerrotun kokemuksen!
- Kohta viiskyt vee.
harmaapantteri kirjoitti:
Niin oli ja allekirjoitan kaiken tuossa edellä kerrotun kokemuksen!
Kiitti myös omasta puolestani. Minäkin rohkaisin mieleni.
Kaksi värjäys kertaa takana ja olen todella tyytyväinen.
Väri ei ole American Crew vaan joku vastaava. Ammattilaisiin kannattaa luottaa. miesten oma kirjoitti:
mä en hiffaa miehille tarkoitetun hiusvärin eroo yleisiin hiusväreihin nähden
- ex kampaaja
Ei niissä mitään muuta eroa ole ,kun niissä miesten värisarjoissa on vaan perusvärit ei punaisia, eikä kulta, eikä muitakaan trendivärejä.
Sitte vaikutusaika on lyhyt värit ottaa kiinni hiukseen jo 5-10 minuutissa.
Tietty miesten värisarjat on myös markkinointikikka, näin saadaan miehiä paremmin asiakkaiksi.- 9n7ynuik
kumpa joku keksisi vielä värin, jossa ei olisi haitallisia kemikaaleja!
Vai onko miehille luomuvärejä? ne taitavat olla kaikki oranssiin taittavia (kasvivärejä), joita on pidettävä päässä pitkään, jotta vaikuttaa? KOrjatkaa, jos olen väärässä.
Maailmalla naisilla on jo pitkään ollut trendinä välttää haitallisia kemikaaleja, niin meikeissä, kuin hiusväreissä. Tästä lähti liukuväritrendikin, kun värjäyksiä kasvatettiin pois.
Harmaantuminen on osittain perinnöllistä, mutta myös puutteellisella ruokavaliolla on osuutensa asiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516973Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414694HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1381954
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321569Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161429
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191155mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101079