Aion aloittaa kitaran soiton ja tarvitsisin apua oikeanlaisen kitaran hankinnassa. Tarkoituksena olisi hankkia suht halpa (100-150e) akustinen kitara, mutta minulla olisi muutama kysymys joihin tarvitsisin kokeneemman mielipiteen:
- Nailon- vai teräskielinen?
- Normaalikokoinen vai pienempi (olen kooltani melko pieni) ? ...ja lisäksi
- Voiko itse oppia soittamaan kunnolla?
Kiitos jo etukäteen!
Millainen kitara aloittelijalle?
1
194
Vastaukset
klassista eli nailon kielistä soitetaan oikeaoppisesti sormilla pikkaamalla, ei plektralla. Toki plektraakin saa käyttää. nailon kielet on alottelijan sormille paljon ystävällisemmät kuin teräskielet. Suosittelisin itse alkuun tuota nailon vaihtoehtoo nimenomaan siitä syystä, että teräskielillä on tuskasen kivuliasta harjotella ennenku saa perus tatsin kitaraan ja oppii soittamaan 'oikein'. Aloittelijan perus virheitä on voiman liika käyttö, että saataisi kielet ja soinnut soimaan puhtaasti. Tämä voiman liika käyttö taas teräskielillä saa sormet verille ja nahat irti alta aikayksikön heh.
kitaran kokoon sanoisin vaan, että perus koko.
Ja miksei itse voisi oppia soittamaan? ainut mitä sinulle voidaan opettaa on teoria ja oikea oppisia tekniikoita, mutta näistäkin voidaan sit taas olla montaa erimieltä onko ne opettajien 'oikeat' tekniikat juuri parhaita sinulle. Teoria ei tee kenestäkään taitavaa kitaristia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663372Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh453184Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222688- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä861487- 391330
- 821199