En kestä meidän riitelyä. Se ei ole normaalia parisuhderiitelyä, jossa molemmat riitelee tasapuolisesti menemättä liian pitkälle. Meidän riidoissa mies kuumenee täysin, huutaa, kiroilee, haukkuu, paiskoo ovia ja lähtee menemään. Saattaa olla, että hän haluaa olla päiviä omissa oloissaan jossain muualla.
Syy voi olla mikä vaan, kuten paikkakin. Välillä häpeän silmät päästä, kun riita alkaa julkisella paikalla tai tuttujemme edessä. Tiedän, että riitaan tarvitaan kaksi ja tiedän olevani siinä aina mukana. En oikeastaan voi muutakaan, koska en halua joutua armottoman kyykytyksen kohteeksi vaan haluan tuoda mielipiteeni julki myös mieheni kuulleen, vaikka se toisikin erimielisyyksiä.
Mies siis on älyttömän temperamenttinen eikä anna missään periksi. Hän on aina oikeassa ja hänellä on valta. Joskus jopa rukoilen, että hän tulisi illaksi kotiin, sovittaisiin koko juttu ja tehtäisiin asioita, mitä sovittiin. Mutta ei, kun hän on kerran suuttunut, niin hänhän ei aio tulla takaisin kotiin moneen päivään. Tulee sitten, kun huvittaa. Sopii, silloin kun häntä huvittaa sopia. Eikä hän ole ikinä pahoillaan siitä, että on huutanut minulle päin naamaa ja nolannut muiden ihmisten edessä.
Voiko tällaista miestä muuttaa? Kerran jopa hänen äitinsä pyysi poikansa puolesta anteeksi, kun mies alkoi huutamaan ja iskemään nyrkkiä pöytään hänen vanhempiensa luona, kun kimpaantui minuun. Suhteemme voi hyvin, kun emme riitele, mutta nykyään pelkään riitelyä. Jatkuva paha olo sen aikana, nytkin olen yksin kotona ja odotan, milloin mies tulisi takaisin ja olisi valmis sopimaan.
Mies on liian ankara
13
2039
Vastaukset
- 1+6
minkäänlaista miestä tai naista ei voi muuttaa. Jos et jaksa häntä tuollaisena, teet itsellesi palveluksen lähtemällä nyt eikä vasta sitten kun teillä on lapsia.
Ja lapsia tuollaisen miehen kanssa ei pidä kenenkään tehdä.- aloittajaa
Siitä ei huolta, lapsia hän ei kai haluakaan :D
En vaan tiedä, miten puhua hänen kanssa asioista, koska hän hermostuu heti, jos jollain tavalla moitin häntä. Vaikka koittaisin miten rakentavasti antaa kritiikkini tai vaikka itkien pyytäisin, niin aina suuttuu. Ihan mahdoton.
- oppeliini
Tuollainen käyttäytyminen hipoo väkivaltaista rikollisuutta!
Miksi maailmassa sinä haluat elää tuollaisen pedon kanssa?! "Peto on silloin ihana kun ei hakkaa", on todella kiero tapa puolustaa tuollaista hirviotä!- aloittajaa
Varmaan siksi, ettei tämä nyt tällaista ole alusta asti ollutkaan. Mies kun oli pitkään todella huomaavainen ja oikea herramies. Ja kyllä siitä vieläkin huomaa, että ei se sanomiaan tarkoita. En ollut kuullut siitä koko päivänä ja ajattelin sen antaa olla omissa oloissaan, minä en tällä kertaa perässä juokse. Kyllähän se soitti tuossa äsken, mutta ajattelin olla kova kovaa vasten ja sanoin vain, että ei tarvitse pahalla päällä soitella, voit soittaa vaikka sitten, kun olet valmis pyytämään anteeksi. Saa nähdä miten käy.
- 5+16
aloittajaa kirjoitti:
Varmaan siksi, ettei tämä nyt tällaista ole alusta asti ollutkaan. Mies kun oli pitkään todella huomaavainen ja oikea herramies. Ja kyllä siitä vieläkin huomaa, että ei se sanomiaan tarkoita. En ollut kuullut siitä koko päivänä ja ajattelin sen antaa olla omissa oloissaan, minä en tällä kertaa perässä juokse. Kyllähän se soitti tuossa äsken, mutta ajattelin olla kova kovaa vasten ja sanoin vain, että ei tarvitse pahalla päällä soitella, voit soittaa vaikka sitten, kun olet valmis pyytämään anteeksi. Saa nähdä miten käy.
selvästi päättänyt sietää mitä tahansa. Jossain vaiheessa hän kenties purkaa raivoaan myös paiskomalla tavaroita - mutta eihän hän alusta asti ole ollut sellainen, joten pitää ymmärtää. Sitten lyö sinua, mutta jossain vaiheessa pyytää anteeksi joten ei se mitään...
Miksi kysyt neuvoja, kun jo tiedät että aiot niellä mitä tahansa? - oppeliini
aloittajaa kirjoitti:
mitä jo edellä kerroin! "Ja kyllä siitä vieläkin huomaa, että ei se sanomiaan tarkoita" - nimittäin sen että Peto on hyä silloin kun ei hakkaa!
Lähde hyvä nainen tuo olion luota ennenkuin se on tuhonnut sinut kykenemättomäksi lähtemään.
Rauhallisia ja hyvät käytostavat osaavia miehiä on suurin osa kaksilahkeisista, miksi sinä liimaat itsesi tuollaisiin murhetta tuottaviin raivoajiin??!! - sdfsdf45646
"Tuollainen käyttäytyminen hipoo väkivaltaista rikollisuutta! "
Ää nyt viitsi, omissa oloissaan mököttäminen on lähes väkivaltaista rikollisuutta?
Oletko itse koskaa saanut turpaan?????????? Voin omakohtaisesta kokemuksesta vakuuttaa, että tuo ei ole yhtään _mitään_ väkivaltaan verrattuna. - kokemusta minullakin
sdfsdf45646 kirjoitti:
"Tuollainen käyttäytyminen hipoo väkivaltaista rikollisuutta! "
Ää nyt viitsi, omissa oloissaan mököttäminen on lähes väkivaltaista rikollisuutta?
Oletko itse koskaa saanut turpaan?????????? Voin omakohtaisesta kokemuksesta vakuuttaa, että tuo ei ole yhtään _mitään_ väkivaltaan verrattuna.että tuollainen omissa oloissaan mököttäminen on toisen ihmisen manipulointia ja lasketaan henkiseksi väkivallaksi.
Ihminen, joka käyttää henkistä väkivaltaa, alkaa jossain vaiheessa turvautumaan myös fyysiseen väkivaltaan.
Aloittajan on kyllä syytä miettiä ja todella tarkasti, minkälaisessa parisuhteessa haluaa elää ja miten antaa itseään kohdella.
- Been there
Voin kuvitella kuinka miehelläsi on läpikäymättömiä asioita mielessään, ei kykene näin hallitsemaan käytöstään. Elä huoli hän on varmasti myös ankara itselleen. Tosiaan, jos suhde käy vaikeaksi, niin ota ero. Uskoisin miehellesi myös tekevän kunnon ero hyvää, kun saa miettiä asioitaan rauhassa. Voipi olla, että toisessa suhteessa toisen kanssa hän ei käyttäydy näin. En tunne teidän historia, niin hankalaa sanoa.
- Kalteritango
Näillä sivuilla kirjoitetaan paljon narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, eikö ole sattunut silmään. Jos et saa sanomaa perille muuten, niin olepa sinä seuraavalla kerralla se, joka iskee nyrkin pöytään, suuttuu, mököttää, lähtee ja sopii sitten, kun itselle on sopiva hetki.
Mieähesi käyttää henkistä väkivaltaa omien tarpeittensa tyydyttämiseksi, saadakseen sinut alistetuksi mielivaltaansa eikä hän lopeta, ennen kuin olet harmaa, hiljainen, avuton, matala kynnysmatto, jota voi kohdella ja käskyttää ihan niin kuin mielensä tekee. Sillä lailla osa mieähistä tuntee olevansa euroopan omistajia kun voi omistaa ja vallata edes yhden naisihmisen hirmuvaltansa alle. - Olet tärkeä!!!
Kuulehan!
Nyt lähdet pikkumatkalle, ihan minne tahansa. Anna miehen maistaa omaa lääkettään. Kun herra saapuu kotiin, hän saapuukin tyhjään kotiin. Äläkä suotta ilmoita minne menet, jollei se vastapuolellakaan ole tapana ollut.
Ehdotuksia katoamispaikoiksi:
Ruotsin risteily
Kaverin luo
Vanhempien luo
Hotelliin tai kylpylään
Mökille (vuokraa tai lainaa jollei omaa ole)
Kaupunkilomalle kotimaahan tai ulkomaille
Älä ainakaan odottele mitään tekemättömänä kotona! Jollet muuta voi, lähde vaikka yksiksesi elokuviin ja baariin, edes kunnon lenkille tai uimahalliin tai shoppailemaan tai edes ulos! Jos saat ystävän mukaan, niin on mukavampaa. Mies haluaa kyykyttää sinua tuolla poissaolollaan, pitää pinteessä. Älä jää sinne pinteeseen. Silloin viet häneltä keinon alistaa sinua. Tsemppiä, ja toimi!!! - naksupääää
Laitat miehen vihanhallintaterapiaan!
- aloittajaa
Tänään tuli mies kotiin ja saatiin puhuttua asioista. Hän ihan rehellisesti kertoi, että lähtee sen takia aina pois eikä palaa hetkeen, koska on niin vihainen. Hän ei kuulemma tiedä, mistä on minulle vihainen, koska aiheet on yleensä niin pieniä ja mitättömiä, mistä kinat alkaa. Hänen vain pitää lähteä sen takia pois, koska oikeasta pelkää, että alkaa paiskoa tavaroita tai lyö minua tai vastaavaa. Mies siis kertoi, että on käynyt mielessä lyödä minua kesken riidan.
Puhuttiin sitten myös meidän suhteen tulevaisuudesta. Kerroin hänelle, etten yksinkertaisesti jaksa tällaisia riitoja, koska nämä karkaa käsistä. Lisäksi en kestä näitä "taukoja" suhteessa, kun toinen vain katoaa ovet paukkuen ja saa yksin ihmetellä ja odotella, että milloinka tulee takaisin ja sopii asiat. Mies ei tajua, miksi se minua satuttaa. Hänen mielestään hän saa lähteä milloin vain eikä hän pannut pahakseen, jos minä tekisin samoin ja vaikka lähtisin kesken riidan ulkomaille. "Senku menet, ei haittaa."
Nyt siis ollaan sovussa, mutta onhan nämä riidat ja keskustelut avanneet jo minun silmiä. Raskasta olla tällaisessa suhteessa, kun toinen ei hallitse kiukkuaan yhtään. Luulisi aikuiselle ihmiselle riittävän joku juoksulenkki tai vastaava, jotta pystyisi rauhoittumaan, mutta oma herra tarvitsee sen 4 vuorokautta vanhempiensa luona ja sieltäkin soittelee kiukkuisena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1473207Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel702200Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä102167Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien731876Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1551692Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241596Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k121475Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem231148Pesäpallo rulettaa
Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy31143Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️751095