Miten pääsee taivaaseen?

Vastaus:

Raamattu vastaa

"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon että antoi ainoan Poikansa,jottei yksikään,joka Häneen uskoo,joutuisi kadotukseen,vaan saisi iankaikkisen elämän."Joh.3:16

"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen,että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan."1.Tim.1:15

"Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden,Vanhurskas väärintekijöiden puolesta johdattaakseen
meidät Jumalan luo."1.Piet.3:18

"Jeesus antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä."1.Tim.2:6

"Vanhurskaus luetaan meillekin,kun uskomme Häneen,joka herätti kuolleista Jeesuksen,meidän Herramme,
joka annettiin alttiiksi meidän rikkomustemme tähden ja herätettiin kuolleista meidän vanhurskauttamisemme tähden."Room.4:24

"Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi,että Jumala on herättänyt Hänet kuolleista,niin sinä pelastut,
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."Room.10:9

"Minä olen tie,totuus ja elämä.Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin Minun kauttani."Joh.14:6

"Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän,ja tämä elämä on Hänen Pojassaan.
Jolla on Poika,sillä on elämä.Jolla ei Jumalan Poikaa ole,sillä ei ole elämää."1.Joh.5:11

"Pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen."2.Tim.4:15

"Jumala ei ole määrännyt meitä vihaan vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen
kautta,joka on kuollut meidän edestämme,että me,valvoimmepa tai nukuimme,eläisimme yhdessä
Hänen kanssaan." 1.Tess.5:9

"Joka uskoo Poikaan,sillä on iankaikkinen elämä."Joh.3:36

"Kääntykää Minun luokseni ja antakaa pelastaa itsenne."Jes. 45:22

25

1421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaus:

      "Evankeliumi jonka kautta te pelastutte on :Kristus kuoli meidän syntiemme tähden,Hänet haudattiin ja Hänet herätettiin kolmantena päivänä."1.Kor.15:2

      "Evankeliumi on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille jotka sen uskovat." Room.1:16

      "Minuun uskovalla on iankaikkinen elämä." Joh.6:47

      "Siinä on rakkaus-että Hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi."1.Joh.4:10

      "Synnin palkka on kuolema,mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa,meidän Herrassamme."Room.6:23

      "Vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen kaikille, jotka uskovat.Ei tässä ole mitään erottelua,sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla mutta saavat lahjaksi vanhurskauden Hänen armostaan sen lunastuksen kautta,joka on Kristuksessa Jeesuksessa."Room.3:24

      "Jeesus antoi itsensä kuolemaan meidän syntiemme tähden pelastaakseen meidät."Gal.1:4

      "Ihminen ei tule vanhurskaaksi lain teoista,vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen."Gal.2:16

      "Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden,että Hän antoi henkensä meidän edestämme."1.Joh.3:16

      • Vastaus:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut ihmisille heidän rikkomuksiaan,ja Hän uskoi meille sovituksen sanan.
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläitä,ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
        Me pyydämme Kristuksen puolesta:antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        Hänet,joka ei synnistä tiennyt,Jumala teki meidän tähtemme synniksi,jotta me Hänessä tulisimme
        Jumalan vanhurskaudeksi.
        Jumalan työtovereina me kehoitamme teitä ottamaan vastaan Jumalan armon niin,ettei se jää turhaksi.
        Sanoohan Hän:
        "Sopivalla ajalla Minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut."
        Nyt on sopiva aika,nyt on pelastuksen päivä." 2.Kor.5:19

        "Antaudu Minun turviini,tee rauha Minun kanssani." Jes.27:5

        "Minä olen ylösnousemus ja elämä,joka uskoo Minuun,se elää vaikka olisi kuollut.Eikä
        yksikään, joka elää ja uskoo Minuun,ikinä kuole." Joh.11:25

        "Joka uskoo ja kastetaan,se pelastuu." Mark.16:16

        "Tehän tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon,että Hän vaikka oli rikas,tuli teidän
        tähtenne köyhäksi,että te Hänen köyhyydestään rikastuisitte." 2.Kor.8:9

        "Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä,että Kristus,kun me vielä olimme syntisiä,kuoli
        meidän edestämme.Paljoa ennemmin me siis nyt,kun olemme vanhurskautetut Hänen veressään,
        pelastumme Hänen kauttansa vihasta.
        Sillä jos me silloin,kun vielä olimme Jumalan vihollisia,tulimme sovitetuiksi Hänen Poikansa kuoleman kautta,paljoa ennemmin me pelastumme Hänen elämänsä kautta nyt,kun olemme sovitetut."Room.5:8

        "Minä olen ovi,jos joku Minun kauttani menee sisälle,niin hän pelastuu." Joh.10:9

        "Ei yksikään joka Häneen uskoo,joudu häpeään."Room.10:11

        "Kristus rakasti meitä ja antoi itsensä meidän edestämme uhriksi."Ef.5:2


      • Vastaus:
        Vastaus: kirjoitti:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut ihmisille heidän rikkomuksiaan,ja Hän uskoi meille sovituksen sanan.
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläitä,ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
        Me pyydämme Kristuksen puolesta:antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        Hänet,joka ei synnistä tiennyt,Jumala teki meidän tähtemme synniksi,jotta me Hänessä tulisimme
        Jumalan vanhurskaudeksi.
        Jumalan työtovereina me kehoitamme teitä ottamaan vastaan Jumalan armon niin,ettei se jää turhaksi.
        Sanoohan Hän:
        "Sopivalla ajalla Minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut."
        Nyt on sopiva aika,nyt on pelastuksen päivä." 2.Kor.5:19

        "Antaudu Minun turviini,tee rauha Minun kanssani." Jes.27:5

        "Minä olen ylösnousemus ja elämä,joka uskoo Minuun,se elää vaikka olisi kuollut.Eikä
        yksikään, joka elää ja uskoo Minuun,ikinä kuole." Joh.11:25

        "Joka uskoo ja kastetaan,se pelastuu." Mark.16:16

        "Tehän tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon,että Hän vaikka oli rikas,tuli teidän
        tähtenne köyhäksi,että te Hänen köyhyydestään rikastuisitte." 2.Kor.8:9

        "Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä,että Kristus,kun me vielä olimme syntisiä,kuoli
        meidän edestämme.Paljoa ennemmin me siis nyt,kun olemme vanhurskautetut Hänen veressään,
        pelastumme Hänen kauttansa vihasta.
        Sillä jos me silloin,kun vielä olimme Jumalan vihollisia,tulimme sovitetuiksi Hänen Poikansa kuoleman kautta,paljoa ennemmin me pelastumme Hänen elämänsä kautta nyt,kun olemme sovitetut."Room.5:8

        "Minä olen ovi,jos joku Minun kauttani menee sisälle,niin hän pelastuu." Joh.10:9

        "Ei yksikään joka Häneen uskoo,joudu häpeään."Room.10:11

        "Kristus rakasti meitä ja antoi itsensä meidän edestämme uhriksi."Ef.5:2

        "Minun lampaani kuulevat Minun ääntäni ja Minä tunnen ne ja ne seuraavat Minua.Ja Minä annan heille iankaikkisen elämän,ja he eivät ikinä huku,eikä kukaan ryöstä heitä Minun kädestäni." Joh.10:27

        "Ei Ihmisen Poika tullut palveltavaksi vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monien edestä."
        Matt.20:28

        "Hänessä meillä on lunastus,syntien anteeksisaaminen." Kol.1:14

        "Jokainen,joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu." Jooel 2:32

        "Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa;sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä annettu,jossa meidän
        pitäisi pelastuman." Apt.4:12

        "Minä olen Herra,eikä ole muuta pelastajaa kuin Minä." Jes.43:11

        "Jos me tunnustamme syntimme,on Hän uskollinen ja vanhurskas niin että antaa meille
        synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Tämän minä kirjoitan teille,ettette syntiä tekisi;mutta jos joku syntiä tekee,niin meillä on Isän luona Puolustaja, Jeesus Kristus,joka on vanhurskas.
        Ja Hän on meidän syntiemme sovitus,eikä vain meidän vaan myös koko maailman syntien. 1.Joh.1:9


      • Joopa joo
        Vastaus: kirjoitti:

        "Minun lampaani kuulevat Minun ääntäni ja Minä tunnen ne ja ne seuraavat Minua.Ja Minä annan heille iankaikkisen elämän,ja he eivät ikinä huku,eikä kukaan ryöstä heitä Minun kädestäni." Joh.10:27

        "Ei Ihmisen Poika tullut palveltavaksi vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monien edestä."
        Matt.20:28

        "Hänessä meillä on lunastus,syntien anteeksisaaminen." Kol.1:14

        "Jokainen,joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu." Jooel 2:32

        "Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa;sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä annettu,jossa meidän
        pitäisi pelastuman." Apt.4:12

        "Minä olen Herra,eikä ole muuta pelastajaa kuin Minä." Jes.43:11

        "Jos me tunnustamme syntimme,on Hän uskollinen ja vanhurskas niin että antaa meille
        synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Tämän minä kirjoitan teille,ettette syntiä tekisi;mutta jos joku syntiä tekee,niin meillä on Isän luona Puolustaja, Jeesus Kristus,joka on vanhurskas.
        Ja Hän on meidän syntiemme sovitus,eikä vain meidän vaan myös koko maailman syntien. 1.Joh.1:9

        ... noin idioottia elävää organismia maailmassa, mitä tämä edellinen on. Eikö sulla ole mitään OMAA käsitystä maailman kaikkeudesta! Lainataan vaan sitä raamattua, mistä sinä et ymmärrä yhtään mitään!


      • Anonyymi
        Joopa joo kirjoitti:

        ... noin idioottia elävää organismia maailmassa, mitä tämä edellinen on. Eikö sulla ole mitään OMAA käsitystä maailman kaikkeudesta! Lainataan vaan sitä raamattua, mistä sinä et ymmärrä yhtään mitään!

        Ketä nimittelet? Niitä kö, jotka kirjoittivat nuo Raamatun kohdat vai sitä , joka jakoi ne täällä? P.S. sekin lukee Raamatussa mitä tapahtuu sille, joka tuota nimittely -tapaa laukoo suustaan. Et taida itsekään tietää paljoa. Uskosi on se mihin itse uskot. Eli uskosi ei ole minkään tiedon väärttiä.


    • Minä pääsen

      Tiedän miten pääsee taivaaseen.
      Osta Ford, onhan Ford maanpäällinen helvetti.

      • Anonyymi

        Siirry toiseen keskusteluun tai katso kuvia ajoneuvoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siirry toiseen keskusteluun tai katso kuvia ajoneuvoista.

        Alku tästä ei kyllä ole mitään keskustelua. Pelkkää copy/pastea. Omia mielipiteitä ja ajatuksia ei ole?


    • Minä-vaan90

      Ensiksikin, taivasta tai helvettiä ei ole olemassa = niihin ei pääse/joudu.
      Molemmat paikat ovat ihmisen mielikuvituksen tuottamia ammoisina aikoina.

      Sitä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu ei kannata edes miettiä, elä mieluumin tässä hetkessä joka sinulla on, koska se on Todellinen.

      • Lyhyt näköinen tosiaan mielikuvitus on,sekin lakka todellisuus on toinen asia viisaille hulluutta kuten sana sen ilmaisee. Toinen elämä on yhtä todellisuutta kun tänä ympärillä tapahtuva elämä.


      • Anonyymi

        Tässä se on tosi uskovainen. En liity tähän lahkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä se on tosi uskovainen. En liity tähän lahkoon.

        Eli minä vaan 90 lahkoon.


    • Uskovainen<3333

      Voiko Jeesus antaa minulle anteeksi kun olen tehnyt aivan hieveitä syntejä joita en viitsi kertoa heille joille olen tehny synnit.....?? Haluan hyvin kovasti taivaaseen kun Herramme tulee hakemaan meidät pian! MITÄ TEHDÄ??

    • Uskossa

      Jeesuksen kautta meillä on taivaaseen pääsy. Jokainen joka haluaa päästä taivaaseen, pääsee sinne Jeesuksen kautta.

      • Hahhaa

        Missä se jeesus on kun ei näy ei kuulu?


      • Eikiitosjeesus

        Elon Muskilla taitaa olla jo myynnissä varmempi kyyti. Menee ken sitä niin kovasti tahtoo.0


      • Anonyymi
        Hahhaa kirjoitti:

        Missä se jeesus on kun ei näy ei kuulu?

        Jatka vaan rauhassa odottelua. Tsemppiä odottamiseen.


    • olenrobotti

      Jospa ihminen ei olekaan menossa minnekään taivaaseen, kuten vanhassa pikku-kalle vitsissä, jossa kalle kaatu pyörällä ja kiroili, siihen paikalla ollut pappi totesi, että kalle ei pääse taivaaseen kun sillai kiroili, johon kalle totes, että hän onkin menossa maitokauppaan. Voishan sitä seikkailla täällä materiassa toisenkin elämän, jos se vaan olis mukavaa. Suomessa on ollut kuitenkin aikas mukavaa elää, vaikka haastetta on aika paljon ollutkin. Avioeroa, sairautta, köyhyyttä ja muutakin ikävää. Kyllämä silti pidän elämääni ihan siedettävänä.

      • Anonyymi

        Joo hautausmaalla voit kävellä, mutta alueelta ei saa poistua.


    • Logokseen

      Käytännössä tulee ensin päästä tietoisesti päivätajunnassa nirvanaan ja pysyä siinä muutama elämä. Nirvana on takertumattomuutta, olet valoisa tietoisuus. Vähitellen nirvana vakiintuu. Ensimmäinen kriteeri on siveellinen ja eettinen kypsyys ja taitavuus. Taivasolennot sanovat Väinämöiselläkin nirvanan vakiintumiseen menneen kolme pitkää elämää siveellistä ja eettistä ponnistelua ja itse-meditaatiota olemuksen sydämessä (sydänmeditaatio). Nyt hän on vapaa, vapaampi kuin Siddharta Gautama, joka on edelleen inkarnaatiokierrossa. Meistä kaikista tulee Väinämöisiä - niitä jotka todella tietää eivätkä vain luule ja usko joihinkin paimentolaissatuihin.

      Väinämöinen on oikea toteuttanut Buddha ja sankari. Jeesus ja Gautama olivat alemmalla tasolla häneen verrattuna. Ns ”suuret mestarit” ovatkin vain Väinämöisen ja co oppilaita. Päivätajunta, unitajunta ja sisätajunta, kaikki kolme on puhdistettava ja hallittava täysin ennen valmistumista. Ihmiskunta on vasta etiikan oppimisen vaiheessa mikä liittyy fyysiseen kehoon eli aivan alussa. Unitajunta ja sisätajunta eivät ole itsetietoisia. Pitkä matka vielä. Varmin tie tosiaan eettisyyden ja siveellisyyden kautta, sillä jos sitä ei huomioida, ei voi onnistua. Tätähän ovat suuret uskonnot painottaneet.

      • töttörström

        Eikös väiski ahdistellut sit'ä Ainoa vai kuka se nyt olikaan?

        Se siitä siveellisyydestä. ;)


      • Logokseen

        Väinämöinen otti Ainon vaimokseen väkisin. Kyläpäällikkö sai näin tehdä sen ajan (myöhäispronssikausi) lain mukaan. Hän eli muutoin täysin oikein. On jo sovittanut tapauksen ja Ainon kuoleman kuolemallaan. Väinämöinen lähti merelle, hukkui ja kuoli (sovitus).


      • Logokseen
        töttörström kirjoitti:

        Eikös väiski ahdistellut sit'ä Ainoa vai kuka se nyt olikaan?

        Se siitä siveellisyydestä. ;)

        Vaikka Väiski näyttää pintapuolin tarkasteltuna epämoraaliselta lainrikkojalta tarinassamme, niin todellinen ”lurjus” tuossa mielessä oli kuitenkin naiskentelija-Lemminkäinen. Kalevala ei tätä puolta valota kovin selvästi. On tärkeää huomata, että aivan kaikille voi sattua virheitä ja he eivät tiedä kaikkea. Vaimon liittämistapaus Aino tämän osoittaa. Pronssikaudella kyläyhteisössä oli voimassa omat kovat lait.


      • Anonyymi
        töttörström kirjoitti:

        Eikös väiski ahdistellut sit'ä Ainoa vai kuka se nyt olikaan?

        Se siitä siveellisyydestä. ;)

        Voihan valita kalevalaisen onkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe