ihan mielenkiinnosta kysyisin että milloin sanoitte tyttö/poikaystävällenne ensimmäisen kerran "rakastan sinua". olen itse seurustellut nyt noin kuukauden ja rakastan tyttöystävääni mutta en ole sitä vielä hänelle sanonut. hän on usein sanonut minulle "tykkään susta" niin pelkään hänen reagoimistaan jos sanon nyt että rakastan häntä.
enkä jaksa mitään vastauksia "kaikki kertovat kun ovat valmiita siihen" sillä tiedän sen ihan hyvin. kyselenpähän nyt vaan ihan huvinvuoksi-
"Minä rakastan sinua"
57
9743
Vastaukset
- star111
Mä sanoin tosi aikaisin. Pari kuukautta oltiin ehditty seurustella kun teki mieli sanoa se ja sanoinkin. Myöhemmin ymmärsin, että taisin sanoa sen koska tiesin että toinen ilahtuisi tosi paljon. Se että olin sanonut tuon maagisen ja vakavan sanan noin äkkiä, alkoi ahistamaan. Mietin että rakastanko oikeasti? Tuntui pahalta kun oli sen sanonut, ja sitten alkoikin epäröidä. Mutta ei se mitään. Selitin tunteeni toiselle, käytin jonkun aikaa "tykkään" sanaa, kunnes olin varma rakkaudestani ja paljastin sen kun vuosi vaihtui. Vuoden vaihtumisesta onkin jo aikaa, enkä ole enää epäröinyt tuota sanaa. Voin siis iloisesti todeta että ihan aidosti rakastan. Voi tietty olla että ihan siitä parista kuukaudesta asti rakastinkin, ehkä vain tuo sana jollain tavalla pelotti. Älä kuitenkaan sano sitä jos et ole varma!
Niin ja sitten kun olet varma, SANO SE! Poikaystäväni oli myös käyttänyt aina "tykkään" sanaa ja oli kuulemma odottanut että tunnustan rakkauteni. Ei vaan ollut itse uskaltanut sanoa. Tietty voi olla mahdollista että joku sitoutumiskammoinen saattaa järkyttyä ensin, mutta mieluummin minä rehellisesti kertoisin tunteeni enkä pimittäis niitä. - odotellessa.........
En ole vielä sanonut, kohta 30 vuotta yhdessä, pari lastakin jo saatettu maailmalle...
Mutta noita kolmea sanaa en ole lausunut koskaan kenellekään.- ....................
rakastumista ja rakastamista. Ensin mainittu voi tapahtua minuuteissa ensitapaamisesta. Toinen vaatii sitten jo paaaaaaaljon enemmän. Olen seurustellut kohta kaksi vuotta poikaystäväni kanssa. Olen rakastunut, RAKASTUNUT, mutta vielä en uskaltaisi sanoa että rakastan.
- miimiis83
.................... kirjoitti:
rakastumista ja rakastamista. Ensin mainittu voi tapahtua minuuteissa ensitapaamisesta. Toinen vaatii sitten jo paaaaaaaljon enemmän. Olen seurustellut kohta kaksi vuotta poikaystäväni kanssa. Olen rakastunut, RAKASTUNUT, mutta vielä en uskaltaisi sanoa että rakastan.
Mekin olemme seurustelleet vuoden, emmekä ole sanoneet nuita maagisia sanoja. Olemme puhuneet kyllä rakastumisesta, mutta minustakin se, että jotain rakastaa vaatii enemmän ja useamman vuoden tuntemisen. Tuota rakastumisen huumaa helposti kestää 2 vuotta tai ainakin tämä vuosi on mennyt ihanasti. Se kun toista todella rakastaa sen jälkeen, kun tuntee läpikotaisin, niin se on jo jotain. Olen joskus miettinyt, että tuntuu kuin rakastan, mutta sanon ne sanat sitten, kun en epäile enää hetkeäkään sitä yhteistä loppuelämää.
- ihastumista
miimiis83 kirjoitti:
Mekin olemme seurustelleet vuoden, emmekä ole sanoneet nuita maagisia sanoja. Olemme puhuneet kyllä rakastumisesta, mutta minustakin se, että jotain rakastaa vaatii enemmän ja useamman vuoden tuntemisen. Tuota rakastumisen huumaa helposti kestää 2 vuotta tai ainakin tämä vuosi on mennyt ihanasti. Se kun toista todella rakastaa sen jälkeen, kun tuntee läpikotaisin, niin se on jo jotain. Olen joskus miettinyt, että tuntuu kuin rakastan, mutta sanon ne sanat sitten, kun en epäile enää hetkeäkään sitä yhteistä loppuelämää.
Nut sekotatte rakastumisen ja ihastumisen keskenään. Rakastuminen on nimen omaan rakastamista ja ihastuminen on sitä vaaleanpunaisten lasien läpi katsomista ja hyvää oloa toisen seurassa. Rakastamista ja rakastumista tarkoitetaan silloin kun toinen on niin tärkeä ettei siitä voi missään nimeessä luopua. Tämä tunne on kuin äidin ja lapsen välinen syvä kiintymys, suhde joka ei voi kaatua riitoihin ja kolhuihin.
Uskaltaisin väittää ettei seurustelun aloittaessa ainakaan vuoteen pysty kokemaan rakastumista. Ihastuminen tulee sen sijaan voi syttyä ensi tapaamisella.
Valitettavasti kaikki ihmiset eivät pysty rakastumaan toiseen osapuoleen kovinkaan helposti ja sekoittavat ihastumisen ja rakastumisen keskenään. Tällaiset suhteet yleensä lähtevät lennokkaasti liikkeelle ja päätyvät pian naimisiin - ja yhtä pian eroon. - samalla tiellä....
.................... kirjoitti:
Jos erehdyt pohtimaan ja analysoimaan tuolla tavoin, sitä "oikeaa" rakastamissen tunnetta ei koskaan tulekaan...
- jenni.1.
samalla tiellä.... kirjoitti:
Jos erehdyt pohtimaan ja analysoimaan tuolla tavoin, sitä "oikeaa" rakastamissen tunnetta ei koskaan tulekaan...
Komppaan kirjoittajaa ihastumista.
Edellinen kirjoittaja ei ole tainnut itse saada oikeaa rakkautta, vaan pelkästää ihastumista. Ei mene aina nallekarkit tasan. - pahasti.....
jenni.1. kirjoitti:
Komppaan kirjoittajaa ihastumista.
Edellinen kirjoittaja ei ole tainnut itse saada oikeaa rakkautta, vaan pelkästää ihastumista. Ei mene aina nallekarkit tasan.Kyllä sen tietää ja tuntee onko kyse oikeasta rakastumisesta.
Sillä ei ole mitään tekemistä puheenaiheen kanssa.
Keskustelun aiheena olikin milloin se pitää lausua ääneen juuri noilla maagisilla sanoilla. - Ei, vaan sinä
ihastumista kirjoitti:
Nut sekotatte rakastumisen ja ihastumisen keskenään. Rakastuminen on nimen omaan rakastamista ja ihastuminen on sitä vaaleanpunaisten lasien läpi katsomista ja hyvää oloa toisen seurassa. Rakastamista ja rakastumista tarkoitetaan silloin kun toinen on niin tärkeä ettei siitä voi missään nimeessä luopua. Tämä tunne on kuin äidin ja lapsen välinen syvä kiintymys, suhde joka ei voi kaatua riitoihin ja kolhuihin.
Uskaltaisin väittää ettei seurustelun aloittaessa ainakaan vuoteen pysty kokemaan rakastumista. Ihastuminen tulee sen sijaan voi syttyä ensi tapaamisella.
Valitettavasti kaikki ihmiset eivät pysty rakastumaan toiseen osapuoleen kovinkaan helposti ja sekoittavat ihastumisen ja rakastumisen keskenään. Tällaiset suhteet yleensä lähtevät lennokkaasti liikkeelle ja päätyvät pian naimisiin - ja yhtä pian eroon.sekoitat. RakastUa voi jo ekoilla treffeillä, rakstAminen vaatii aikaa.
- påååååå
Ei, vaan sinä kirjoitti:
sekoitat. RakastUa voi jo ekoilla treffeillä, rakstAminen vaatii aikaa.
rakastua ja rakastaa on samaa.
vähän kuin ruveta tykkäämään ja tykätä.
ihastuminen on se ensihuuma ja rakastuminen ja rakastaminen se mikä vie aikaa. - No, eikä ole!
påååååå kirjoitti:
rakastua ja rakastaa on samaa.
vähän kuin ruveta tykkäämään ja tykätä.
ihastuminen on se ensihuuma ja rakastuminen ja rakastaminen se mikä vie aikaa.Rakastuminen on se ensihuuma, rakastaminen on ihan eri asia! Rakastuminen on seksuaalista, rakastaminen kohdistuu myös esimerkiksi perheeseen! Googleta vaikka joku tutkimus aiheesta!
- rakasrakas
miimiis83 kirjoitti:
sanoin nuo lauseet kaikkivaltiaan edessä, ja yhessäkäymme rinnakkain vieläkin 37v yhess
- Ka***
pahasti..... kirjoitti:
Kyllä sen tietää ja tuntee onko kyse oikeasta rakastumisesta.
Sillä ei ole mitään tekemistä puheenaiheen kanssa.
Keskustelun aiheena olikin milloin se pitää lausua ääneen juuri noilla maagisilla sanoilla.Pari vuotta sitten oli kiikarissa aivan upea nainen. En saanut suustani noita sanoja :( ja hän ei uskaltanut heittäytyä tunteeseen. Kaipaan yhä Ma****.
- *``Sabrina``*
Meilläkään ei kumpikaan käytä noita kolmea sanaa, koska ne vissiin etenkin suomen kielellä sanottuna kuullostaa jotenkin imelältä. Samaa asiaa meillä tarkoittaa se "tykkään susta".
Esim. englanniksi tuo asia" I Love You" kuullostaa aivan toiselta ja jos olisin englannin kielinen, ehkä silloin käyttäisin tarvittaessa niitä sanoja, mutta ei suomeksi ei. - mirjami63
maybe olet mies? en haluaisi olla vaimosi:(
- mhgjhgjhjh
Voi teitä lapsia..toihan on vain ylikorostettu sana, ei sitä ole pakko sanoa vaikka tunteet olisikin vahvat! Teot usein osoittavat rakkauden! Ja suomeksi tuo kuulostaa variksen krääkkymiseltä, krääk rakastan sua :(
- Joo, no...
Mä annan miehelle yleensä puolisen vuotta aikaa sanoa rakastavansa, koska jos ei siihen mennessä ole rakastunut, niin tuskin rakastuu (minuun siis) koskaan. Jos ei sanoja siihen mennessä tule, niin saa etsiä uuden tyttöystävän.
- Ei ole kuulunut ei
Joo, no... kirjoitti:
Mä annan miehelle yleensä puolisen vuotta aikaa sanoa rakastavansa, koska jos ei siihen mennessä ole rakastunut, niin tuskin rakastuu (minuun siis) koskaan. Jos ei sanoja siihen mennessä tule, niin saa etsiä uuden tyttöystävän.
Totta toinen puoli. Meillä puoli vuotta kohta umpeutuu ja ikkuna sulkeutuu... Ei ole kuulunut noita sanoja, ei edes että tykkään susta. Paha paha mieli, raskas mieli. En malttaisi jättää mutta jätettävä kai se on.
- jalat alta viety
Joo, no... kirjoitti:
Ollaan oltu kohta vuosi yhdessä eikä rakkauden tunnustusta ole tullut. No sitä en enää ala odottelemaan. Tässä juhannuksena riideltiin ja sanoi suoraan ettei ole mua koskaan rakastanut eikä ole tunteita mua kohtaan. Kysyin sitten et onko koskaan ketään edes rakastanut johon vastasi entisensä joka jätti hänet ja näin jälkeen päin tajusin, että olenkin ollut se korvike miehelle, joka ei kestänyt kun entinen löysi uuden ja paremman elämän.Vaikka olisi millainen riita niin tuollaisia asioita ei kyllä sanota edes leikillään. Noi sanat ei unohdu koskaan ja yhteinen elomme kyllä tulee päättymään ja aika pian. Ja tämä suhde meillä on netin kautta, joten usko miehiin ja nettisuhteisiin meni.
- Avovaimo
No ei siinä tainnu kovin kauaa mennä kun toisillemme rakkautta vannottiin... Ehkä kuukausi tai kaksi seurustelun alkamisesta :)
Ikinä ei oo ollu näin hyvä olla kenenkään kanssa, joten en itse ainakaan epäröinyt tunteitani tunnustaa.
Nyt ollaan seurusteltu jo vuosi ja 7kk, siitä ajasta jo reilu vuosi asuttu yhdessä. Ja ainavaan rakastetaan! - rakastanrakastan8x
Olen seurustellut miesystäväni kanssa hieman yli vuoden, ja muistaakseni mies sanoi ensikerran rakastavansa minua aivan hulluna, kun oltiin tunnettu n. 3 kk. Tiedän kyllä että sitä se myös tarkoitti jo silloin, sillä ei hän turhia höpise. Välit olivat olleet tuon ajan jo hyvin läheiset ja kiihkeät, joten ei sen sanomiseen paljoa ponnisteluja kaivattu minultakaan muutenkaan sitten ja minut valtasi äärimmäinen onnellisuuden tunne :)
Välillä tuntui että nuo kolme sanaa alkoivat olla jo kuluneita, kun sitä toitotettiin päivittäin toisillemme, joten vähensimme sen sanomista tietoisesti jokin aika sitten ja sen kuuleminen taas tuntuu entistä ihanammalta :) - jsswjbeub
lol myö ei edes varsinaiseti seurusteltu viel poikakaverin kanssa kun jo sanottiin kumpikin rakastavamme toisiamme..
- tsitter
Mä sain kuulla sen 1 kerran ja senkin papin edessä... ei sitten varmaankaan rakasta mua..oikeesti :(
Ja siltä kyllä 10 vuoden jälkeen tuntuukin..
- Että silleen
Yhdessä on oltu 2,5 vuotta ja kumpikaan ei ole sanonut. Itse en ole tunteilija tyyppiä ja rakkauden tunnustaminen on kärsinyt muutenkin inflaation. Arvostan enemmän tekoja kuin sanoja. Välillä kuulee kavereilta juttuja jossa pettäjä mies kiinni jäätyään toitottaa miten kovasti rakastaa ja ei halua erota. En voi ymmärtää miten voi muka pettää ja samalla rakstaa, mielestäni jompi kumpi on valetta. Toisaalta rakkaus on jokaiselle eri asia, joten jos toinen sanoo rakastavansa, niin mitä se sitten tarkoittaa? Mielestäni toisen kunnioitus, ymmärrys, rehellisyys, läheisyys ja kiintymys ovat aika lähellä rakkautta ja toivon nämä asiat saavani arjessa tekoina enkä vain sanahelinänä.
- Näin meillä
Taisin sanoa jo ennen seurustelun aloittamista, jolloin olimme hyviä ystäviä. Sain samankaltaisen vastauksen myös takaisin ja nyt olemme kihloissa. Ensimmäisestä "Rakastan sinua"-lauseesta 4 vuotta.
- shyyyt
Jotenkin nolottaa tai paremminkin koen itseni heikoksi mieheksi jos sanon nuo sanat. outoa
- esimerkki.
Uusavuttomuudesta on kysellä netistä,milloin voin sanoa,rakastan sinua? Saat neuvon,ota ensin selvää netistä,mitä sana rakkaus pitää sisällään ja tarkoittaa? Sitten kun ymmärrät sanan tarkoituksen,voit sanoa sen hänelle jos sinusta oikeasti siltä tuntuu? Seuraavaksi voitkin sitten miettiä kysymystä nettiin,koska kihloihin ja naimisiin ja lopuksi,miten erotaan? Koitapa vähän reipastua,kyllä se elämä opettaa.
- kiva kysymys
muista
- gyyellää
Noita sanoja en ole vielä 20 vuotta kestäneen elämäni aikana sanonut yhdellekään ihmiselle.
ALOITTAJALLE!
Kkden jälkeen en kyllä sanoisi että rakastan, onko se oikea kuvaus tunteestasi?
Olisiko se ennemminkin vielä ihastusta. Mielestäni rakastaa voit häntä vasta sen jälkeen kun tiedät kaikki hänen huonotkin ominaisuutensa ja olet silti hänen kanssaan ja pidät hänestä vikoineenkin (ne tulee esiin yleensä vast yhdessä asuessa, tai erittäin erittäin monen vuoden seurustelun jälk.)
Minut se ainakin pelottaisi pois NOIN LYHYEN AJAN JÄLK. - oot ihan jees
gyyellää kirjoitti:
Noita sanoja en ole vielä 20 vuotta kestäneen elämäni aikana sanonut yhdellekään ihmiselle.
ALOITTAJALLE!
Kkden jälkeen en kyllä sanoisi että rakastan, onko se oikea kuvaus tunteestasi?
Olisiko se ennemminkin vielä ihastusta. Mielestäni rakastaa voit häntä vasta sen jälkeen kun tiedät kaikki hänen huonotkin ominaisuutensa ja olet silti hänen kanssaan ja pidät hänestä vikoineenkin (ne tulee esiin yleensä vast yhdessä asuessa, tai erittäin erittäin monen vuoden seurustelun jälk.)
Minut se ainakin pelottaisi pois NOIN LYHYEN AJAN JÄLK.Olen huomannut että moni tajuaa väärin kun jenkki sanoo I love you. Amerikassa I love you sanotaan aina ja kaikkialla ja se tarkoittaa: sä oot ihan jees! Se ei tarkoita minä rakastan sinua. Moni mimmi on ollut ihan hekumoissaan, kun on tajunnut merkityksen ihan väärin.
- Ei mitään kiirettä
Olen ollut pidemmässä suhteessa kolme kertaa ja jokaisessa niissä tuo "minä rakastan sinua" lause merkitsi ihan eri asioita. Ensimmäisessä suhteessa mies sanoin tuon minulle kolmen vuoden aikana kaksi kertaa ja tunsin että hän myös sitä todella tarkoitti. Toisessa suhteessa mies sitten taas käytti tuota lausetta lähes päivittäin, alkuunsa se oli toki ihanaa kuulla toisen rakastavan sinua, mutta melko pian huomasin ettei mies tarkoittanut tuolla lauseella oikeastaan yhtään mitään. Nyt kolmannessa suhteessa mies on joskus seksin aikana sanonut rakastavansa minua, mutta muussa asiayhteydessä en ole miehen kuullut tuota sanovan, on kyllä kertonut tykkäävänsä, pitävänsä ja välittävänsä minusta, muttei seksin ulkopuolella ole koskaan kertonut rakastavansa minua.
Joten enpä minä tuosta rakkauden tunnustuksesta nyt niin kauheasti stressaa tässä nykyisessä suhteessani, sillä tiedän että jokainen meistä tarkoittaa tuolla lauseella eri asiaa ja toiset liittävät siihen syvempiä tunteita kuin toiset. Ihan hyvin on tämä viimeisin suhde toiminut vaikkei tuota "minä rakastan sinua" -lausetta nyt kovin usein kuulekaan. Mutta uskon kyllä että se sieltä vielä jonakin päivänä tulee ihan oikeassakin asiayhteydessä, kunhan mies saa vähän selvyyttä tunteisiinsa, sillä hän on melko epävarma itsestään ja parisuhteestamme, kun on tullut aiemmin petetyksi melko kauheasti näissä parisuhdeasioissa, enkä minä ainakaan aio häntä painostaa tässä asiassa, sillä tiedän että se on iso asia hänelle. - i<3juu
kun haluun vetää sitä perseeseen. toimii!
- XCZXCXZC
En ole koskaan sanonut kellekkään miehelle, mutta lapselleni ja koiralle kyllä. En kai ole tavannut ketään jota olisin niin rakastanut. No enää en ole edes seurustellut kahdeksaan vuoteen, enkä aiokkaan joten tässä elämässä jäi sanomatta.....
- tetti.laxman
Kyllä sen asian julkituominen on ehdottomasti parempi kuin jälkeenpäin voivottelu. Okei jos pelottaa, ei siihen kuole kumminkaan.
Ja se rakkauteni kohde oli tytär, joka lähti kahdeksi viikoksi Nurmekseen. Luontevasti meni halaus ja suukko.
Tunteet kehiin siis! - jugbnjlkkn
Sen sanoin ekan kerran. kun olin 9v. Muistan vieläkin sen tytön.Aikaa kulunut, nyt olen 53v.
- Yleinen vuodattaja
Kukaan nainen ei ole halunnut olla lähelläni, eli tulla lähimmäiseksi. En viitsi tuolla kadullakaan sanoa tuntemattomille. Yksin jääminen ahdistaa, mutta syön siihen monenlaisia psyykenlääkkeitä, kuten venlafaksiinia 225 mg/vrk ja tarvittaessa rauhoittavia.
Kyllä sä varmaan tässä muutaman viikon päästä mielestäni sanoa. Jos siinä on rakkautta, sitten se on oikein ja hänkin tulee vastaan. Onnea! - rakastan_
poikaystävä sano kyseiset maagiset sanat heti ekoilla kunnon treffeillä. Jeps kuulostaa ihan teinisekoilulta ja ollaanhan me tietysti aika nuoria. Se tuntu kyllä mustakin aikas aikaselta, olisin itte puhunu ihastumisesta vielä siinä vaiheessa, mutta meidän suhteessa kaikki on mennykin aika nopeeta tahtia ja vähän ajan päästä rakastin kyllä itsekin. Niin ja nyt ollaan oltu yhdessä yli vuosi, ja tuntuis kyllä tosi oudolta jos ei vielä tässä vaiheessa rakastettais toisiamme eikä oltais sanottu sitä toisillemme. Mutta jokainen suhde on tietysti erilainen...
- 22
Taisi siihen pari viikkoa mennä, kun tuli tunnustettua moinen. Ensin se tuli kyllä vähän siihen tyyliin, et mä taidan olla rakastunut suhun... Nyt kymmenen vuoden jälkeen sen sanoo ainakin pari kertaa päivässä. ;o)
- ja sä
Me voidaan tehdä mitä vittuu vaan....
- Kaej
En vielä ole tähän päivään mennessä käyttänyt sanontaa rakastan tai vihaan. Vahvoja verbejä. Se on vaikeaa Hevirokkarille.
- mie vaa
Voi sentään, sanon se joka ikinen päivä KOIRALLENI koska siihen on aihetta ja ainoa johon koskaan luottanut, ystävistä parhain mitä koskaan ollut.
- Skotti_tyttö
Olimme seurustelleet n. 4kk kun hän sanoi sen ensimmäisen kerran. Sitten tässä n. viikko sitten vietimme viikonloppua yhdessä ja minulla oli paha flunssa. Halailimme sohvalla kun yskin ja niistin nenääni, hän vain katsoi minua ihanan hellästi, hymyili ja sanoi: rakastan sua ihan hirveesti. Niin söpöä!
Tiedän että hän tarkoittaa sitä, hän ei ole sellainen ihminen joka sanoisi rakastavansa vaan sanoakseen. Olemme seurustelleet vasta n. puoli vuotta mutta otamme kumpikin tämän suhteen vakavasti ja suunnittelemme yhteistä tulevaisuutta.
Tosin haluaisin mainita että asun Skotlannissa ja mieheni on paikallinen, mutta meille tuo I love you merkitsee aivan yhtä paljon kuin mä rakastan sua Suomessa, eikä meillä sitä mitenkään hoeta. Aina on sellainen kutkuttava tunne vatsassa ja vähän hermostunut olo kun sen sanoo, vaikka ollaan sanottu jo monta kertaa. - 867878786786868
Vain ehkä mustavalko-ikivanhassa suomi-elokuvassa sanotaan. Ja niissäkin se kuulostaa naurettavalta.
Siis: ei sitä tarvitse sanoa, kyllä sen huomaa muutenkin.- Tyte
Kyllä tästä viestiketjusta viimeistään näkee, kuinka juroja, kylmiä ja kyynisiä Suomen kansalaiset ovat, kun eivät uskalla edes rakkauttaan tunnustaa, ennen kuin ovat ihan ihan ihan ihan ihan IHAN varmoja, eikä ehkä sittenkään kannata ottaa riskiä - pessimisti ei pety, eikä turhia riskejä oteta, ja niin edespäin. Shittiä, sanon minä! Teot todistavat toki, mutta ei niihinkään kannata joka asiassa luottaa.
Onhan rakkauden tunnustaminen kovin painava asia, mutta jos siltä ihan todella tuntuu, niin anna palaa vain! Jos pettymys siitä huolimatta tulee, niin hei: eiköhän se ole vain elämää! Ei elämässä muutenkaan selviä hengissä, eikä varsinkaan ruusuilla tanssien. Piikkejä tulee aina vastaan, oli se sitten kuinka karua tahansa. Enemmän se rakkauden tunnustamatta jättäminen kaduttaisi, jos toiselle puoliskolle yhtäkkiä tapahtuisi jotain kamalaa ja peruuttamatonta. Kuten James Dean sanoi: "Unelmoi niin kuin eläisit ikuisesti. Elä niin kuin kuolisit tänään."
Tunnustin rakkauteni elämäni miehelle noin viikko tai kaksi seurustelun alkamisesta. Ensiksi sanoin tykkääväni, mutta mietin asioita tarkemmin. Ajattelin, että "ei vitsit, mähän oikeasti rakastan tuota!" Siitä se sitten lähti. Heinäkuussa tulee tasan kaksi vuotta täyteen. - ei sanoissa
Tyte kirjoitti:
Kyllä tästä viestiketjusta viimeistään näkee, kuinka juroja, kylmiä ja kyynisiä Suomen kansalaiset ovat, kun eivät uskalla edes rakkauttaan tunnustaa, ennen kuin ovat ihan ihan ihan ihan ihan IHAN varmoja, eikä ehkä sittenkään kannata ottaa riskiä - pessimisti ei pety, eikä turhia riskejä oteta, ja niin edespäin. Shittiä, sanon minä! Teot todistavat toki, mutta ei niihinkään kannata joka asiassa luottaa.
Onhan rakkauden tunnustaminen kovin painava asia, mutta jos siltä ihan todella tuntuu, niin anna palaa vain! Jos pettymys siitä huolimatta tulee, niin hei: eiköhän se ole vain elämää! Ei elämässä muutenkaan selviä hengissä, eikä varsinkaan ruusuilla tanssien. Piikkejä tulee aina vastaan, oli se sitten kuinka karua tahansa. Enemmän se rakkauden tunnustamatta jättäminen kaduttaisi, jos toiselle puoliskolle yhtäkkiä tapahtuisi jotain kamalaa ja peruuttamatonta. Kuten James Dean sanoi: "Unelmoi niin kuin eläisit ikuisesti. Elä niin kuin kuolisit tänään."
Tunnustin rakkauteni elämäni miehelle noin viikko tai kaksi seurustelun alkamisesta. Ensiksi sanoin tykkääväni, mutta mietin asioita tarkemmin. Ajattelin, että "ei vitsit, mähän oikeasti rakastan tuota!" Siitä se sitten lähti. Heinäkuussa tulee tasan kaksi vuotta täyteen.Mitä sitä jonninjoutavia lässyttämään, rakastakaa teoissa, älkää sanoissa, vaikka ne olisivatkin kivoja kuunnella eivät ne minnekkään kanna.
- twen
Mielestäni ihastuminen on sitä, kun tutustutaan ja huomataan toisessa kaikenlaisia piirteitä mitkä viehättää. Rakastuminen taasen on sitä, kun tuntee henkilön hyvin ja kaikista hänen virheistään huolimatta todella rakastaa ja pitää hänestä.
Omassa suhteessani poikaystäväni kertoi rakastavansa minua ensimmäisen kerran puhelimen välityksellä. Itse en ollut häneen silloin edes vielä ihastunut. Kuukaudet kului, rakastuin itsekin häneen, ja kun sen jälkeen sitten vihdoin ensimmäisen kerran kuulin hänen kuiskaavan ne sanat minulle, tiesin sen olevan totta.
Ennen kuin olin ketään tällä tavoin rakastanut, en tiennyt yhtään, että mistä sen sitten tajuaa kun on rakastunut. Mutta hah, sen oikeasti vain tuntee =)
Suhteemme on nyt kestänyt 9kk ja "mä rakastan sua" on edelleen vaikein asia mitä koskaan poikaystävälleni sanon.
Se ei tarkoita etteikö rakastaisi, jos sen sanominen on vaikeaa. Minä ainakin olen sen verran ujo ja jännitän sitä joka kerta todella paljon, niin että sanat meinaavat aina juuttua kurkkuun. Mutta kun sen sanon, sitä myös todella tarkoitan.
Joten mielestäni sinun kannattaisi vain kertoa tunteistasi. Katso nyt miten minunkin suhteen kävi! Kun vaan kerrot, ettet odota häneltä heti vastausta takaisin tai et halua painostaa häntä millään tapaa, niin kaikki menee ihan hyvin =) - raya63
hello:)
25 vuotta naimisissa ja hyvin usein kuulen: sä oot mun elämäni tärkein ihminen, nainen ja ystävä:) Rakastan sua. - Mizty88
Todella nopeasti ne sanat tuli sanottua, oltiinkohan seurusteltu jtn 2-3kk, ja se olikin täysin spontaanisti sanottu. Mieheni ei tuolloin voinut sanoa vielä takaisin, mutta sanoi että oli rakastumassa. Oltiin tuolloin asuttu yhdessäkin jo hetken aikaa.
Nykyään "minä rakastan sinua" lausetta tulee sanottua melkein päivittäin, joskus parikin kertaa päivässä, mutta silti se pistää aina kylmänväreet kulkemaan selkää pitkin. Yhdessä siis oltu 1v 7kk, melkein sama aika asuttu saman katon alla. Sormukset on vaihdettu ja häät vuoden päästä. - deepiew
Hieman reilu vuosi siinä meni. :) Oltiin seurustelun alussa sovittu, että moisia tunnustuksia ei sanota alkuhuumassa vaan vasta sitten kun toiseen ollaan kunnolla tutustuttu ja muutenkin varmoja siitä, että kyseessä on oikeasti rakkaus.. Sitä ennen sanoimme välittävämme ja tykkäävämme toisistamme paljon.. Ja että "taidan olla rakastumassa suhun.."..
Oli jotenkin kutkuttavan mukavaa odotella, että milloin nämä sanat tulisivat, vaikka toki tunteiden puolesta olisi uskaltanut sanoa nuo aiemminkin.. Nyt oltu yhdessä reilut 7,5-vuotta, naimisissa pian vuosi ja saman katon alla tuhisee reilun kuukauden ikäinen muksu..
Mielestäni "minä rakastan sinua" on nykyään valitettavasti pitkälti pelkkä inflaation kokenut fraasi, jota lausutaan toisille liian herkästi asiaa sen kummemmin ajattelematta.. Ei silti; mukavahan se vain on, että maailmaan "rakkautta" mahtuu, vaikka kyseessä usein lieneekin siinä vaiheessa ennemminkin rakastumisessa olemisen ihana tunne kuin rakastaminen.. :) - rakkauspapukaija
Ollaan oltu yhdessä yli 3 vuotta, mutta emme ole toisillemme lausuneet näitä kolmea maagista sanaa. Puolisoni laittoi minulle tekstiviestillä siinä hieman yli kahden yhdessävietetyn vuoden jälkeen sanat "tuntuu että rakastan sinua nykyään entistä enemmän." Kun vastasin että minustakin tuntuu siltä, puolisoni vastasi jotain että on tullut sellainen syvä kiintymys.
Itse olen kirjoittanut kerran pöydälle jättämäni viestin loppuun "rakastan sinua!"
En haluaisikaan että mitään rakkaudentunnustusta hoettaisiin päivittäin, koska se kokisi silloin inflaation. Myöskin tuntuu ettei noiden sanojen lausuminen ole helppoa, voisivat juuttua kurkkuun. Ehkä se johtuu siitä että on tottunut paremminkin osoittamaan eleillä ja läheisyydellään tunteensa, eikä sanallisesti. Suhteessamme ei kummallakaan ole tapana kutsua toista kullaksi tai rakkaaksi kovin usein, mutta toisinaan kyllä käytämme näitä nimityksiä puhuessamme toisillemme.
Minusta on kummallista, että jotkut tähänkin ketjuun ilmeisesti ihan tosissaan kirjoittaneet ovat jättämässä kumppaniaan siksi ettei kumppanilta ole tullut puolen vuoden aikana sanallista rakkaudentunnustusta. Pitäisi ymmärtää ettei sen lausuminen ole niin helppoa eivätkä kaikki ihmiset koe rakkauden sanallista tunnustamista myöskään tarpeelliseksi. Kun sen kerran sanoo, syntyy tavallaan tarve lausua se uudestaankin joskus. Voi alkaa myös kiusallinen odotus siitä, milloin kumppani lausuu sen uudelleen. Jos välissä kuluu paljonkin aikaa, neuroottisempi osapuoli voi ruveta miettimään rakastaako tuo enää minua.
Ei suhde mielestäni välttämättä tarvitse missään vaiheessa sanallista rakkaudentunnustusta ollakseen hyvä. Teot puhuvat enemmän puolestaan, sanat ovat vain sanahelinää ainakin liikaa toistettuina.- limainen siili
Ei vitsiäkään kerrota samalle ihmiselle monta kertaa vaikka olisi miten hyvä tahansa.
Ne sanat pitäisi lausua vain, kun tulee sellainen h-hetki. Kun on juuri koettu jotain ainutlaatuista.
Sen jälkeen ei ole mitään tarvetta tai paineita sanoa sitä arkisessa tilanteessa.
- Matti Viikate
Tuollainen vaihtelee samallakin ihmisella hirveasti riippuen kaikesta, etta milloin sen ensimmaista kertaa suhteessa sanoo. Itsella ainakin siihen kulunut aika heitellyt aika paljon eri ihmisten kanssa. Mutta se on totta etta silla olisi ikavaa pilata hyva suhde. Itse en onneksi ole onnistunut viela mitaan pilaamaan. http://mattiviikate.newsvine.com/
- missään nimes....
ei kannata sanoa ainakaa 3vk pääst et RAKASTAN SUA. mulla huonoja kokemuksia, oltin dokaamas tai oikeestaan oltiin molemmat mut eripaikois. soitin puhelun puhuttiin eka niitä näitä lopetin puhelun siihen et sanoin rakastan sua.. no seuraavana päivänä tyttö halus lisä aikaa, sano et jos pidettäs vähä taukoa täs seurustelus :(
en luovuta! - Loveless (M)
Itse en ainakaan sano koskaan enää niitä sanoja. Tosin enpä olekaan kuin vasta kaksi kertaa sanonut..toivon kovasti että vielä saan joskus ne sanat sanoa.
- Onnellinen mies
Itse sanoin "taikasanat" alle kuukauden seurustelun jälkeen puolivahingossa. Olin tavannut naisen, joka on kaunis, älykäs ja jopa erittäin samanhenkinen. Duunipäivän jälkeen nukahdin sohvalle pää hänen syliinsä ja heräsin maailman kauneimpien silmien tuijotukseen ja hellään silittelyyn. Oli niin hyvä olo, että silmätkin hieman "hikosi"... siinä sitten herätessä ja aavistuksen unisena ensimmäiset sanat sitä uskomattoman rakastavaa hymyä päin "Rakastan sua".
Hän hymyili jopa entistäkin kauniimmin ja silmät kiiltäen vastasi "Mäkin rakastan sua". Kuukausi perään muutimme yhteen, toinen kuukausi ja otimme yhteisen koiran, 4kk lisää ja kihloihin, siitä vuosi ja naimisiin. Nyt 5v takana ja rakkautta riittää :)
Ja tuollainen nopea toiminta oli täysin molempien periaatteiden vastaista... :D - harmistunut
Itse sanoin rakastavani naistani 3 kuukauden yhdessä olon jälkeen. Sain vastakaikua naiselta ja kummatkin käyttivät "rakastan sinua" lauseita paljon. Totuus kuitenkin oli se että naiseni ei oikeasti rakastanut minua, vaan tykkäsi tosi paljon. Asia kävi ilmi yhden riidan aikana jonka jälkeen itseäni sattui todella paljon. Olemme kuitenkin vielläkin yhdessä ja tykkäämme toisistamme tosi paljon. En enää ole niin päätä pahkaa rakastunut häneen kuin ennen, aikaisemmin mainitun asian takia. Vältän tuota sanaa kuin mitäkin koska en halua että suhteemme on valheellinen.
- Kaikkinimetvarattuvittu
Mä sanoin sille ku oltii halattu samana päivänä et "oot ihana ja rakastan sua" ja sit se vastas "niin mäkin sua" ja oon siis 14
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1633056Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3722087- 411861
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431836Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328985Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles113968Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802