En osaa ostaa oikean kokoisia alushousuja!

kyllästynyt111

Eli en osaa ostaa oikeankokoisia alushousuja! V*tuttaa kun joka kaupan alkkarit vaihtelevat ihan hirveästi. Laatikkoni on täynnä xs ja s kokoisia housuja, mutta kaikki tuntuvat siltä, että ovat väärän kokoisia. Kaikki xs kokoiset tuntuvat vain olevan liian pieniä, persvako näkyy tai puristavat perseestä niin että tulee semmoinen kuoppa. Eivät purista paljoa, mutta jonkin verran. Kerran hävetti kun yksi mies kommentoi että onkohan mulla hieman pienet alkkarit. En ollut edes älynnyt, sitten kun itse hieman tutkailin niin tosiaan, olivat pienet. Ehkä niistä alushousuista paremmat olisivat olleet s koko, mutta mitenköhän tätä voi kaupassa tietää? Nuo s kokoiset mitä olen laatikkooni ostanut sen takia, ettei persvako enää paistaisi, niin nyt tuntuu että nuo alushousut menevät vyötärössä taas ihan liian ylös eivätkä ylety juuri lantion kohdalle. Jos niitä laskee, ne löröttävät kamalasti pepusta. En tiedä saako alushousuja edes kokeilla, mutta kaise on kohta pakko. Huoh. Viimeksi meni kaupassa hermot kun oli hyllyn täydeltä vaikka mitä ihania alushousuja, mutta ei siitä tullut mitään kun yritti pähkäillä että kummat ottaa, 34 vai 36??!

28

6229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllästynyt111

Jotkut alushousut ovat myös kokoa s, mutta silti saattavat olla melkein pienempiä kuin xs yleensä! Oivoi.

• m-xl

Itteeni ärsyttää just sama asia kun ei kaupassa osaa arvioida miten istuu päällä. Koot vaihtelee ihan älyttömästi. Itse nykyisin jos on mahdollista, että alkkareita pystyy kokeileen niin kokeilen niitä omien pikkareiden päälle ettei tulis virheostoksia. Kaupat on juu pullollaan kivoja pikkuhousuja mutta harvat niistä on hyvin istuvia mulle ainakaan.

• kyllästynyt111
        m-xl kirjoitti:

Itteeni ärsyttää just sama asia kun ei kaupassa osaa arvioida miten istuu päällä. Koot vaihtelee ihan älyttömästi. Itse nykyisin jos on mahdollista, että alkkareita pystyy kokeileen niin kokeilen niitä omien pikkareiden päälle ettei tulis virheostoksia. Kaupat on juu pullollaan kivoja pikkuhousuja mutta harvat niistä on hyvin istuvia mulle ainakaan.

Huomasin yhden seikan alkkareissani kun oli S koon housut päällä. Vyötäröstä olivat hyvät ja sopivan napakat mutteivät liian. Xs koossa olisivat varmasti olleet liian kireät. Mutta leveä lantio yhdistettynä muuten pieneen kroppaan, niin tottakai nuo sitten löröttävät. :/ Xs koko sitten taas puristaa lantiosta niin että tulee jenkkakahvat ja persvako näkyy eli housut eivät tule tarpeeksi korkealle. S koko taas näkyy päälihousujen yli kun ovat liiankin korkeat. Huoh. En usko että alkkareitten kuuluu olla sen näköiset että persvako vilkkuu? Eivätkä varmaan kuulu löröttääkkään.

Stringeissä sitten onkin sama juttu, xs koossa kiristää lantiolta liikaa, muuten hyvät. S koossa ovat lantiolta hyvät, mutta löröttävät sitten muuten. Ei hyvän näköistä.

• huomio.
        kyllästynyt111 kirjoitti:

Huomasin yhden seikan alkkareissani kun oli S koon housut päällä. Vyötäröstä olivat hyvät ja sopivan napakat mutteivät liian. Xs koossa olisivat varmasti olleet liian kireät. Mutta leveä lantio yhdistettynä muuten pieneen kroppaan, niin tottakai nuo sitten löröttävät. :/ Xs koko sitten taas puristaa lantiosta niin että tulee jenkkakahvat ja persvako näkyy eli housut eivät tule tarpeeksi korkealle. S koko taas näkyy päälihousujen yli kun ovat liiankin korkeat. Huoh. En usko että alkkareitten kuuluu olla sen näköiset että persvako vilkkuu? Eivätkä varmaan kuulu löröttääkkään.

Stringeissä sitten onkin sama juttu, xs koossa kiristää lantiolta liikaa, muuten hyvät. S koossa ovat lantiolta hyvät, mutta löröttävät sitten muuten. Ei hyvän näköistä.

Käytän vakituisesti vain joustavasta materiaalista (elastaania vähintään 15%) tehtyjä pikkupöksyjä. Silloin koko ei ole niin kovin tarkka koska materiaalin vuoksi pöksyt eivät lökötä löysänä vaikka koko olisi vähän liian suurikin. Pieni kokokin venyy mukavasti kunhan kuminauhat eivät ole liian tiukat.

Itse käytän pääasiassa maksimallisia pikkareita tuon vatsamakkarani vuoksi ja olen huomannut että suurin osa myynnissä olevista pikkuhousumalleista on hipstereitä leikkaukseltaan. Hipsterin leikkaus on sellainen että se "imeytyy" takaa pepun vakoon kun ne on puettu tarkoituksenmukaisesti päälle.

• ..

Sloggit ovat hyvät, mutta jättävät ikävät jäljet ihoon vyötärönauhan kohdalta.
      Laitan usein kahdet alushousut päällekkäin, enkä pidä liian kireitä farkkuja. Ensin puuvillaiset, sitten istuvat tekokuituiset.
      Olen myös tehnyt itse alushousuja, silloin saa ainakin tarpeeksi korkean vyötärön.
      Ymmärsin että käytät matalavyötäröisiä pitkiä housuja.

• SaaNäkyäLäpi

Olla apuna ja mittanauha,mukana kaupassa.
      JK.ja vielä juhannuksena tuo harmillinen "havain"

• kyllästynyt111

Juu siis käytän yleensä matalavyötäröisiä housuja, joten en halua, että alkkarit ovat korvissa asti ja näkyvät. :)

Joistakin xs/s kooista mulla on revennyt housut vyötäröstä. Tämän olen huomannut tapahtuvan Seppälän alushousuissa, puuvillaako nuo ovat tai mitälie. Niissä joissakin on kyllä ihan ihme mitoitukset, jos tuo S kokokin repeää mun päällä käytössä ja persvako näkyy kun ovat liian matalat. En tiedä kutistuvatko pesussa vai miten ihmeessä olen onnistunut ostamaan noin pieniä. Sitten taas olen ostanut Seppälästä sellaisia läpikuultavia värikkäitä eivätkä ole mitään kiristävää materiaalia, niin ne taas ovat liian isoja ja menevät liian korkealle, vaikka eivät tosiaankaan ole mitään mummopöksyjä. :D Ehkäpä siis mun olisi aika kiinnittää materiaaliin enemmän huomiota. :o

• Rouva 39v

Juu siis käytän yleensä matalavyötäröisiä housuja, joten en halua, että alkkarit ovat korvissa asti ja näkyvät. :)

Joistakin xs/s kooista mulla on revennyt housut vyötäröstä. Tämän olen huomannut tapahtuvan Seppälän alushousuissa, puuvillaako nuo ovat tai mitälie. Niissä joissakin on kyllä ihan ihme mitoitukset, jos tuo S kokokin repeää mun päällä käytössä ja persvako näkyy kun ovat liian matalat. En tiedä kutistuvatko pesussa vai miten ihmeessä olen onnistunut ostamaan noin pieniä. Sitten taas olen ostanut Seppälästä sellaisia läpikuultavia värikkäitä eivätkä ole mitään kiristävää materiaalia, niin ne taas ovat liian isoja ja menevät liian korkealle, vaikka eivät tosiaankaan ole mitään mummopöksyjä. :D Ehkäpä siis mun olisi aika kiinnittää materiaaliin enemmän huomiota. :o

Minä suosin napakoita alushousuja, housuliivejä esim tai sitten Sloggin pöksyjä, kun on vähän pyöreämpi peppu, niin koko on 42, hyvin tukevat alkkarit on parhaat,myöskin pitsiset satiinihousut ovat kivoja, suosikkiväri puhdas valkoinen.

• lingerie
        Rouva 39v kirjoitti:

Minä suosin napakoita alushousuja, housuliivejä esim tai sitten Sloggin pöksyjä, kun on vähän pyöreämpi peppu, niin koko on 42, hyvin tukevat alkkarit on parhaat,myöskin pitsiset satiinihousut ovat kivoja, suosikkiväri puhdas valkoinen.

Ääni napakoille housuliiveille.

• helteille!
        lingerie kirjoitti:

Ääni napakoille housuliiveille.

Kyllä tällaisilla helteillä housuliivit on aivan liikaa! Ohutta materiaalia olevat pöksyt on nyt järkevimmät.

• Katriina V
        helteille! kirjoitti:

Kyllä tällaisilla helteillä housuliivit on aivan liikaa! Ohutta materiaalia olevat pöksyt on nyt järkevimmät.

Niin ehkä tällä ilmalla kevyemmät alkkarit, ostin just anttilalta puuvillaiset, hyvän näköiset ja napakat valkoiset pikkuhousut ja laitan ne nyt päälleni, pesussa vain tahtovat nopeasti kulahtaa, Sloggi ja Housuliivit ne on parhaat, tukevat peppua niin mukavasti ja näyttävät hyviltä.

• Mirkku -72
        Katriina V kirjoitti:

Niin ehkä tällä ilmalla kevyemmät alkkarit, ostin just anttilalta puuvillaiset, hyvän näköiset ja napakat valkoiset pikkuhousut ja laitan ne nyt päälleni, pesussa vain tahtovat nopeasti kulahtaa, Sloggi ja Housuliivit ne on parhaat, tukevat peppua niin mukavasti ja näyttävät hyviltä.

Mulla oli housuliivit päällä tänään, kun kävin kaupungilla, kun ne tukee takamuksen mukavasti, mutta huh kun hikosin, ihan märkänä peppu, nyt vaihdan kyllä tavalliset sloggit jalkaan.

• Liina.s
        Mirkku -72 kirjoitti:

Mulla oli housuliivit päällä tänään, kun kävin kaupungilla, kun ne tukee takamuksen mukavasti, mutta huh kun hikosin, ihan märkänä peppu, nyt vaihdan kyllä tavalliset sloggit jalkaan.

Minulla housuliivien alla narustringit ja voi sää mukaan sitten ottaa pois housuliivit jos alkaa tulemaan kuuma ja hiki.

• woman D
        Liina.s kirjoitti:

Minulla housuliivien alla narustringit ja voi sää mukaan sitten ottaa pois housuliivit jos alkaa tulemaan kuuma ja hiki.

Ei ne narustringit oo mitään alkkareita, en pidä niistä hiertävät vaan peppuvaon ja eivät ole kauniin näköisiäkään, housuliivit parhaat, mutta helteellä, sloggit tai elastiini pitsi pikkarit.

• Sara vantaa
        woman D kirjoitti:

Ei ne narustringit oo mitään alkkareita, en pidä niistä hiertävät vaan peppuvaon ja eivät ole kauniin näköisiäkään, housuliivit parhaat, mutta helteellä, sloggit tai elastiini pitsi pikkarit.

kuuma päivä tiedodossa, nyt pitsihousut jalkaan, kevyet ja ilmavat,toiset mukana, voi vaihtaa päivällä, stringejä en pidä, ei ne ole kivoja.

• ...

Ehdotan että ostat muutamat hiukan kalliimmat jostain liiviliikkeestä. Halvallakin voi saada hyviä.
        Alusasu, johon kuuluu liivit ja alushousut.
        Sitten kun olet saanut muutamat istuvat, voit hankkia samaa merkkiä.

• Katri stadista

Sloggin alushousut 42/44 ja on napakat, kun hieman pyöreyttä, hyvin säilyttävät kuosinsa, näin kuumilla ilmoilla joutuu vaihtamaan alkkarit 2-3 kertaa päivä.

• Alushousut tietty

itse olen ostanut Lindexiltä tosi kivoja alkkareita, samoin sokoksesta ja stokkalta esim. Gossardin alushousut, ilmavat ja pysyvät kuosissa, ihan perus alushousuja, kokeilin kerran stringejä ja ei hyvä kun menee pyllyvakoon.

• Silex

huomasitko (=ymmärsitkö) vasta kotona että stringeissä takaosa menee peppuvakoon?
        Minne odotit sen menevät jos ei sinne?

• Nanni 33v

kannattaa kiinnittää laatuun huomio,olen huomannut, että puuvilla alushousut lötkähtävät nopeasti, rupeavat roikkumaan pepusta, poikkeuksena sloggit, jotka ovat hyvin istuvat ja pitävät kuosinsa.
      sloggeja pidän paljon ja sitten näitä elastiinisia alushousuja, joko pitsillä tai ilman, ne tuntuvat niin ihanan ilmavilta ja kauniilta, myöskin hyviä housuliivejä käytän ne tukevat pepun ja Sloggilla on ihanat comfort mallit, niissä takamus läpikuultava ja tuettu.

• Nainen tyylillä

joissakin alkkareissa vyötärö nousee korkealle, mutta parempi se kuin peppu paljaana, tietysti, jos lyhyt pusero, niin pöksyt näkyy, mutta paremmat ne on yllä, käytän maxi, midi ja hipster malleja on pari sloggi tai-alkkaritkin, kaikki istuvia ja hyviä, näitä halpamalleja seppälän värikkäitä en osta, melkein kaikki alushousuni valkoisia ja vaaleanpunaiset ja pari mustat pitsipökät.
        Sopivuus ja istuvuus on IN.

• -pilkunviilaaja-
        Nainen tyylillä kirjoitti:

joissakin alkkareissa vyötärö nousee korkealle, mutta parempi se kuin peppu paljaana, tietysti, jos lyhyt pusero, niin pöksyt näkyy, mutta paremmat ne on yllä, käytän maxi, midi ja hipster malleja on pari sloggi tai-alkkaritkin, kaikki istuvia ja hyviä, näitä halpamalleja seppälän värikkäitä en osta, melkein kaikki alushousuni valkoisia ja vaaleanpunaiset ja pari mustat pitsipökät.
        Sopivuus ja istuvuus on IN.

Myös pisteiden käyttö kirjoitetussa tekstissä on IN! ;)

• Tuulia T

Mulla kävi näin, ostin vahingossa liian pienet pikkuhousut, oli tosi nätit ja pitsiset, mutta ei kauheen joustavaa materiaalia, sain tehdä työtä, että sain ne päälleni, kun peppu muodokas, nyt kun ne päällä niin hieman puristavat ja kun riisuu ja pukee alkkarit saa kiemurrella oikein, harmi ovat niin kauniit muuten ja kun oon 40/42 kokoa ja alkkarit on 36-38, eli liian pieniä pöksyjä ei kannata ostaa.

• jennii..

sopivat alkkarit mieluummin kuin pienet, hyvät pöksyt korostavat peppua ja tuntuvat hyviltä-

• Pöksyt pysyy
        jennii.. kirjoitti:

sopivat alkkarit mieluummin kuin pienet, hyvät pöksyt korostavat peppua ja tuntuvat hyviltä-

Ei mitään narustringejä vaan kunnon alkkarit valkoiset ne parhaat.

• 125611
        Pöksyt pysyy kirjoitti:

Ei mitään narustringejä vaan kunnon alkkarit valkoiset ne parhaat.

Näin on, kunnon naiselliset ja kauniit alkkarit parhaat.

• Sussi!!!

Mä erehdyin ostamaan liian pienet alkkarit, oli semmoiset pitsimallit ja tiukan oloiset, erehdyin pistämään ne päälle tällä helteellä, kauheeta kun hiersi ja hikosi, Alushousujen pitää olla sopivan kokoiset ei missän tapauksessa liian pienet ja Stringit ei oo hyvät.

• ei ilman sovitusta

Yleensähän alushousuja on lupa sovittaa omien alkkareiden päälle, joten kun seuraavan kerran pähkäilet kokojen ja mallien kanssa niin mene ihmeessä sovittamaan! Itse en voisi kuvitellakaan ostavani alushousuja sovittamatta, paitsi jos kyseessä on tuttu merkki ja malli (tosin luultavasti sovittaisin niitäkin ihan vain varmuuden vuoksi ettei tule väärää kokoa...:P).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6494
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3883
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3280
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      378
      1783
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1033
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      910
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe