Kolpeneenlinna

apua!!!!

Asun tällä hetkellä ounasrinteellä Vaaranlaidassa, minulla on maanantaina asuntonäyttö kolpeneenlinnassa, kertokaahan millainen paikka se on asua? Haluaisin nyt mielipiteitä sellaisilta ihmisiltä jotka tällä hetkellä asuu siellä/on joskus asunut, olen kyllä itsekin kuullut sieltä juttuja... Olemme kahden hengen perhe, minulle on viisi vuotias tyttö.

39

6463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juik

Minkä takia vaihdat Vaaranlaidasta Kolpeneenlinnaan, ei ainakaan tilanne parane. Olen asunut Vaaranlaidassa ja tuttava Kolpeneenlinnassa ja kyllä Vaaranlaita näistä kahdesta on parempi. Mieti tarkkaan jo sen lapsenkin takia, esim.tulevat koulumatkat...

• Donna*

Missä on Kolpeneenlinna?
        Ainakin Kolpeneentiellä on iso kerrostalo...tai 2 joissa on asuntoja...osa rempattuja..osa ei...alaovessa ei ole mitn lukkoa..eli siis talossa voi kulkea kuka vain....poliiseja on soiteltu hakemaan rappukäytävässä nukkuvia...paikallinen sijoittaja omistaa talon ..soita sille ja kysy kuinka rauhallista siellä on...minä en kyseiseen taloon muuttaisi vaikka saisin ilmasex asua.

• kummitus2

asun kolpeneenlinnassa.talossa asuu tällä hetkellä n.20 alle 18-vuotiasta.talo on rauhoittunut paljon.ei ole ns.hulluja tai juoppoja.iso ja kiva piha.talossa myös kuntosali ja kerhohuone.

• linna.

hiljaista on. tuntuu siltä kun olisi huoatossutehtaalla.

• ex-kolpeneenlinnakun

Kolpeneen linna on nykyään rauhallinen. "Vanhaa hyvään aikaan" meno oli joidenkin mielestä villimpää, mutta nykyään rentoa.

• moiasunkolpeneenl...

Aika pyllystä koko paikka,mut jos tahtoo jännitystä elämään niin tänne vaan ;)

• 3*2*4

Ei se tilanne paranae ainakaan jos vaaranlaidasta kolpeneelle muutat, siinä kolpeneenlinnan vieressä on talo missä asuu kaupungin "rokut" jotka eivät pärjää omillaan ja joille kaupunki maksaa asunnon. Joka asuinalueella täällä on kyllä jotain "ei niin hyvää" mutta jos lapsen kanssa itse muuttaisin niin suuntaisin, Rantavitikka/Ounasmetsä/Etelärinne/Mäkiranta

• minä

Kovin paljon oli tyhjiä asuntoja Kolpeneenlinnassa, kun yksi päivä pyörähdin mutkan pihalla. Heräsi kysymys että onko kaikki spuket häädetty pois vai onko kaikki ns.normaalit asukkaat häipyneet ja jäljelle jääneet asukkaat ovat häiriköitä? Kannattaakohan vieläkään lapsiperheiden muuttaa Kolpeneenlinnaan?

• on,

hiljasta on

• kartelliako?

Onkos Kolpeneenlinna niitä ns. kartellitaloja???

• salla a

Kartellitaloja tai kartellipomojen taloja. Väliäkös sillä? Makselet vuokran ja sillä se sinun kohdalta pitäisi olla selvä.

• Sivusta seurannut*

Minä en moiseen hörskään lasten kanssa edes muuttaisi.
      Meidän sukulainen asui kyseisessä paikassa...muutti keskustaan kämpän rauhattomuuden vuoksi ja kämpän vuokraisäntä pimitti osan takuuvuokrasta...ihan turhan takia.Sukulaiselta vietiin fillari ja häkkivarastosta kamat...paska paikka

• heheh..

aa ai oli hällä rauhaton kämppä,olis kuiten oll hiljempaa niin olis saanu muut nukkua rauhassa :DD

• linnasaippua

Itsehän asuin siellä pari kolme vuotta. Sillon vielä oli perus-spugeilu hyvinkin aktiivikäytössä. Sittemmin kuulemma siivottu pois kaikki ongelmatapaukset.

• Vieläkö spuket mellastaa vai joko on saatu taloon asumaan ns. normiperheitä?

• minulla asuuu

asuu muutama kaveri kolpeneentiellä. rovaniemellä käydessä olen heidän luonaan yöpynytkin ja kyllä siellä on meno rauhottunu verrattuna siihen mitä siellä joskus oli.
      alaovessa ei ole lukkoa tosin ja siitä kyllä kannattaisi nostaa puhetta isännöitsijän kanssa

• exex

Mäkirannan jättäisin tuosta suosituslistasta pois.

• mu..

KOLPENEELINNA

uusasukkaat älkää paskattako koiria takapihalle ikkunaa eivoi pitääauki.joo ja kun saisi edes yhdet pikkujoulut kiipeilytelineitä kuin apinatarhassa missä viipyy grillipaikka.
      talotoimikunnan toiminta puutteellista unohdettu syrjäytyneet ja yksinäiset ja iäkkäät.

• kummitus2

No,heipat sulle! Olitko tänään kokouksessa?Kokouksissa voit tuoda kantasi esille.
        Ei voi tietää mitä kukanenkin haluaa jos pysyy vain kotona.
        Pikkujoulut on järjestetty monena vuotena.Viime vuonna oli pukkikin.
        Erilaisia tapahtumia on kyllä järjestetty mutta ketään ei näytä kiinnostavan.
        Grillikatos saadaan ilmeisesti ensi vuonna.
        Koiranpaskoista aina jaksetaan puhua.Ikävä asia, mut minkä sille voi.
        Talotoimikunnan jäsenet eivät saa korvausta tapahtumien järjestämisestä eikä korvauksia bensoista.
        Onhan kerhohuone ja kuntosali saatu maalaamalla viihtyisemmiksi.
        Tervetuloa vain talotoimikunnan iloiseen joukkoon suunnittelemaan uusia tapahtumia.

• mu..
        kummitus2 kirjoitti:

No,heipat sulle! Olitko tänään kokouksessa?Kokouksissa voit tuoda kantasi esille.
        Ei voi tietää mitä kukanenkin haluaa jos pysyy vain kotona.
        Pikkujoulut on järjestetty monena vuotena.Viime vuonna oli pukkikin.
        Erilaisia tapahtumia on kyllä järjestetty mutta ketään ei näytä kiinnostavan.
        Grillikatos saadaan ilmeisesti ensi vuonna.
        Koiranpaskoista aina jaksetaan puhua.Ikävä asia, mut minkä sille voi.
        Talotoimikunnan jäsenet eivät saa korvausta tapahtumien järjestämisestä eikä korvauksia bensoista.
        Onhan kerhohuone ja kuntosali saatu maalaamalla viihtyisemmiksi.
        Tervetuloa vain talotoimikunnan iloiseen joukkoon suunnittelemaan uusia tapahtumia.

onko taloyhtiöllä budjetoitu ja miten iso summa koko talon väen tarjoiluihin
        entäs jouluruoka kuka tarkastaa onko kaikki mennyt tasapuolisesti ok

• kummitus2
        mu.. kirjoitti:

onko taloyhtiöllä budjetoitu ja miten iso summa koko talon väen tarjoiluihin
        entäs jouluruoka kuka tarkastaa onko kaikki mennyt tasapuolisesti ok

Talotoimikunta tekee vuoden alussa vuosibudjetin."Pakollinen meno" pihatalkoiden järjestäminen.Talotoimikunta päättää muiden rahojen käytöstä. Kuitit voi käydä katsomassa puheenjohtajalta. Keitätkö sinä pikkujouluihin tänä vuonna puuron?Minä voin heittää sinne mantelin.

• talotoimikunnan jäs

Kolpeneenlinna eli kolpeneentie 61 on oikein mukava paikka asua. häiriöitä ei juurikaan ole ja asukkailla on sellaista vanhanajan yhteisöllisyyttä ja talkoohenkeä mitä ei paljoa näe enää nykyisin.
      Lapsille on kerhohuone leikkitilaksi ja aikuisille kuntosali.

meillä kämppä 4 kerroksessa ja mitään häiriötä ei ole ollut reilussa 1,5 vuodessa mitä on asuttu. Aikaisemmin täällä on kuulemma ollut häiriöitä paljonkin, mutta talo on siistiytynyt ja muuttunut lapsiperheiden valloittamaksi kodiksi.

• Takaisin kolpeneelle

Nostanpa tämän nyt esille, jos talotoimikunnan jäseniäkin on juttelemassa. Entisenä Linnalaisena, haluaisin kuulla että onko siellä viellä samoja lapsiperheitä paljonkin kuin 2007-2009? Harkinnassa olis nyt perheenlisäyksen jälkeen muuttaa sinne takaisin, mukava paikka oli asua, vaikkakin tuolloin aika rauhatonta.

• murmeli2

Hei! Me olemme asuneet Linnassa n.8 v. Paljon on porukkaa vaihtunut. Mutta on täällä vielä samojakin perheitä. Nyt jäi vaivaamaan keitä olette ;) ....

• Takaisin kolpeneell
        murmeli2 kirjoitti:

Hei! Me olemme asuneet Linnassa n.8 v. Paljon on porukkaa vaihtunut. Mutta on täällä vielä samojakin perheitä. Nyt jäi vaivaamaan keitä olette ;) ....

Hyvä jos vanhoja tuttujakin on.. siis JOS muutamme sinne. Lähdettiin 2009 kesällä, ennen sitä kun porukkaa muutenkin alkoi muuttaa muualle ;) Lapsia on kohta tuplasti enemmän, neljäs tulee kesällä. Eipä tässä viitti koko kansalle tarkempia tietoja antaa. Katsotaan nyt, onko vielä sopivia huoneistoja muuton ajankohtana vapaana.

• Anonyymi
        murmeli2 kirjoitti:

Hei. Itsekin siellä asuin satutko meijän perhettä muistaa 3.asuttiin. Oven edessä loju jonku aikaa vanha pyörätuoli jonka lapset olivat naapureitten kanssa jostakin löytåneet😅

• Kärsimys

Kolpeneenlinna on kaukana rauhallisesta.Talon lapset juoksee kilpaa rapussa ja törmäilee ihmisten oviin,huutavat ja meluavat jatkuvasti.Kukaan ei tunnu saavan niitä kakaroita kuriin.Joku kanssakärsijä oli laittanu näköjään asiasta lapun rapun seinälle.Omaan korvaan juoksu ja meteli ei ole kyllä helpottanut yhtään.

• rauha

Voithan muuttaa pois ellet viihdy...

• jops

Ei muutako uutta kämppää hakemaan. Kolpene on ihan hyvä paikka sille roskaväelle.

Miksi mulla tulee kolpeneesta mieleen mielisairaala? Onko sielä joskus ollu semmonen

• Anonyymi
        jops kirjoitti:

Ei muutako uutta kämppää hakemaan. Kolpene on ihan hyvä paikka sille roskaväelle.

Miksi mulla tulee kolpeneesta mieleen mielisairaala? Onko sielä joskus ollu semmonen

Siis omat lapset väittivät että on kuulemma vanha mielisairalaa? Itseäkin sitte illanpäälle Alko mietityttää että no jos kerta ihan normaali nii mikäköhän 4.kerroksen rappuset jatkuvat vielä ylöspäin mutta ees hirviät kalterit? Mutta jos jännitystä ja mysteerejä elämään kaipaa nii sinne vaan!

• kustaa_

Ennen sanottiin että, se joka oli joutunu Kolpeneelle, oli saletissa, ei huolta
      huomisesta, oveakaan ei tarvinnut itse avata tai sulkea, kun sen teki vartijat.

• Asuja

Ennemmin lapset leikkimässä ku narkit, juopot ja mielenterveyspotilaat häiriköimässä.

• entinenasukas

kolpene on aika hyvää aluetta. lapsi perheiä riittää ja lapsille on niin pihalla kuin sisälläkin tekemistä

lapset on kyllä menneet poliisia ja rosvoa sisällä mutta en tiedä pelataanko sitä enään

lapsia on mukavasti ja talon ilmapiiri on hyvä joten suosittelen muuttamaan kolpeneen linnaan

• entinenasukaskans

Talo taitaa olla aikasta täynnä

• repäisevämeininki

Kilju, mömmöt ja pilvi takaavat vaihtelun ja viihtyisyyden !

• entinenasukaskans

Ei kai nyt enää nykypäivänä sellaista menoa. Talohan on käsittääkseni paljon paremmassa maineessa kuin ennen.

• Muuttoaharkitseva

Onko siellä jotain sattunut kun kuukauden sisällä neljä asuntoa tullut vuokralle?

• entinenasukaskans

Perhekoko kasvaa/ pienenee, ostetaan oma, työn perässä muutetaan.

• Anonyymi

Ite asunut noin 3vuotta. Kaikki ovet on lukossa, yhdestä ovesta löytyy tai ainakin kun ite siellä asuin niin summerit. 1 kerroksesta löytyy kaikille asukkaille avoin kerho/leikkitila ja kuntosali. Peruskoulu eskari päiväkoti ja kirjasto noin 1km päässä. Ja en voi kyllä muuta sanoa että oli unelma vuosia.Aina kun tutkiskeli paikkaa kavereitten kanssa (sillon olin vasta toka luokkalainen) löytyi jotain uutta ja jännää.Joten en voi muuta sanoa kuin että suosittelen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      30
      1426
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1270
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe