Kun lukee keskusteluja norjasta ja sen verotuksesta ei ainakaan itselleni tule selkeää käsitystä, että kuinka paljon siellä sitä veroa täytyy maksaa. esim sivustoilla nordisketax.net tulovero henkilöillä on 28% ja Finnmark ja Nord-Troms - alueella työskentelevillä 24,5%. Miksi joillakin jotka tienaavat miltei saman verran maksavat esim. 36% veroa ja toiset taas jotain 20-30% väliltä? Voisiko joku asiantunteva hiukan valaista asiaa, että kuinka tämä verotus siellä oikein menee?
Norjan verotus epäselvä.
3
423
Vastaukset
- troll 2
se on arvottu paikallisen verottajan toimesta sillä viking lottokoneella! Kokemusta 10v.n ajalta, kaverilla sama työaika/palkka= samanlainen ilmoitus laitetaan paikalliseen "arvonta" verotukseen ni toinen saa mätkyi esim 25000nok ja toinen takas 50000nok! Norskit ni paska kateellisia finnelle, mikä lie syy?? Tai ovat oikeesti ni tyhmiä et eivät osaa laskea muuta kun mäkeä...
- Systeri norjassa
Ei siinä mitään, jos tienaa paljon niin maksaa paljon veroa. Jos tienaa vähän niin maksaa vähemmän. Niin kun suomessakin ! Jos kaksi ihmistä tienaa saman verran ja yksi maksaa 36% ja toinen 24% niin yksi saa takaisin veroista ja toinen joutuu maksamaan. Tai toisin päin.
Näitä on niitä yksinkertaisia matematikan tehtävät mistä monet jatkuvasti kysyy.
Tienasin 2009 640.000 Nkr ja oikea veroprosentti on 37 % KUN olen vähentänyt kotimatkat ja "dagtraktamente" 174 Nkr. per päivä. Siinähän on nekin asiat.
Ja muistaa että finnmarkissa saa verokevennystä.
Henkiløkohtaista sen on.- systeri norjassa
...älä puhu norjalaisista paskaa. Mistä muualta saat niin hyvää palkkaa kun norjasta ? Ollaan nyt vaan kiitollisia että saadaan tulla tänne töihin !
Tällä minutilla mulla on 272 Nkr/tunti, noin 34 e/tunti. Käsittämätön hyvä palkka, ainakin MINUN mielestä.
Vaimo ja lapset suomessa ovat tyytyväisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187