Norjan verotus epäselvä.

KK

Kun lukee keskusteluja norjasta ja sen verotuksesta ei ainakaan itselleni tule selkeää käsitystä, että kuinka paljon siellä sitä veroa täytyy maksaa. esim sivustoilla nordisketax.net tulovero henkilöillä on 28% ja Finnmark ja Nord-Troms - alueella työskentelevillä 24,5%. Miksi joillakin jotka tienaavat miltei saman verran maksavat esim. 36% veroa ja toiset taas jotain 20-30% väliltä? Voisiko joku asiantunteva hiukan valaista asiaa, että kuinka tämä verotus siellä oikein menee?

3

423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • troll 2

se on arvottu paikallisen verottajan toimesta sillä viking lottokoneella! Kokemusta 10v.n ajalta, kaverilla sama työaika/palkka= samanlainen ilmoitus laitetaan paikalliseen "arvonta" verotukseen ni toinen saa mätkyi esim 25000nok ja toinen takas 50000nok! Norskit ni paska kateellisia finnelle, mikä lie syy?? Tai ovat oikeesti ni tyhmiä et eivät osaa laskea muuta kun mäkeä...

• Systeri norjassa

Ei siinä mitään, jos tienaa paljon niin maksaa paljon veroa. Jos tienaa vähän niin maksaa vähemmän. Niin kun suomessakin ! Jos kaksi ihmistä tienaa saman verran ja yksi maksaa 36% ja toinen 24% niin yksi saa takaisin veroista ja toinen joutuu maksamaan. Tai toisin päin.

Näitä on niitä yksinkertaisia matematikan tehtävät mistä monet jatkuvasti kysyy.

Tienasin 2009 640.000 Nkr ja oikea veroprosentti on 37 % KUN olen vähentänyt kotimatkat ja "dagtraktamente" 174 Nkr. per päivä. Siinähän on nekin asiat.

Ja muistaa että finnmarkissa saa verokevennystä.

Henkiløkohtaista sen on.

• systeri norjassa

...älä puhu norjalaisista paskaa. Mistä muualta saat niin hyvää palkkaa kun norjasta ? Ollaan nyt vaan kiitollisia että saadaan tulla tänne töihin !
        Tällä minutilla mulla on 272 Nkr/tunti, noin 34 e/tunti. Käsittämätön hyvä palkka, ainakin MINUN mielestä.
        Vaimo ja lapset suomessa ovat tyytyväisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe