Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Palkkaturvasta

mustikkasmoothie

Eli sellaista vaan mietiskelen, että kun käräjäoikeus määräsi ex-työnantajani maksamaan minulle maksamattomat palkat plus korvauksia mm. laittomasta irtisanomisesta ja palkkaturvalle on hakemus jo ennen käräjäoikeuden päätöstä tehty ja täydennetty käräjäoikeuden päätöksellä, niin mitenkähän asia tästä nyt etenee. Työnantajasta ei ole kukaan kuullut mitään, tuomio oli yksipuolinen, mutta hänellä on nyt se kuukauden aika menossa, jolloin on vielä mahdollisuutta hakea jotain uutta käsittelyä.

Eli jos entinen työnantaja ei reagoi mitenkään tuohon uudelleenkäsittelymahdollisuuteensa (onko hänellä käytännössä edes sitä, kun ei alkuperäiseenkään käsittelyyn reagoinut?), niin kuinka nopeasti palkkaturva tekee päätöksen saatavieni maksamisesta? Lisäksi mietityttää, että tulisikohan minun olla vielä työnantajaan yhteydessä ihan vain, että jos hän kuitenkin vielä haluaisi sopia asian kanssani ja hoitaa korvausten ja saatavieni maksun ilman palkkaturvaa?
Ja vielä, tuleeko minulle tieto kotiin siitä, että aikooko ex-työnantaja hakea sitä uudelleenkäsittelyä vai onko asia sillä pihvi?
Vähän raivostuttavaa tämä odottaminen, kun ei yhtään tiedä, että saanko ne saatavani vihdoin ja viimein ehkä nyt vielä kesän aikana vai saako odottaa tyyliin vuoden...

6

1132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkanlaskijana

      Ensinnäkin, joudut tuon kuukauden odottamaan ennen kuin päätös saa lainvoiman.
      Ennen sitä et varsinaisesti voi tehdä mitään. Juristisi ainakin pitäisi saada tieto mahdollisesta valituksesta.

      Hankipa nyt sitten verokortti tuon korvauksen maksamista varten.

      Ota oikeuden päätöksestä kopio ja lähetä verokortti kopio sekä kirje;

      Vaadin oikeudenpäätöksen mukaisen saatavani maksamista välittömästi
      tililleni Pankki se ja se , tilinumero xxxxxx-xxxx

      Möttölässä xx.xx.2010

      Maija Mehiläinen

      Laita nämä kirjattu kirjeenä ex. työnantajalle.

      Sitten jos ei rahaa ilmesty esim. viikon sisällä - toimita hakemus myös ym. liitteineen palkkaturvaan

      • ap.......

        Kiitos vastauksestasi. Palkkaturvaan on hakemus liitteineen jo asianajajan toimesta tehty. Ajattelin vaan, että jos sitten vielä tarjoaisi työnantajalle mahdollisuuden hoitaa asia ilman palkkaturvaa ja sieltä hänelle tulevia vaikeuksia...

        Mitenköhän kuinkin palkkaturvan suhteen, että jos on käräjäoikeuden päätös, niin tarvitaanko enää sitä "työnantajan kuulemista"? Vai onko asia käräjäoikeuden päätöksellä ihan vain sillä selvä (jos siis työnantaja ei hae sitä uudelleenkäsittelyä?)


      • cfgjk
        ap....... kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Palkkaturvaan on hakemus liitteineen jo asianajajan toimesta tehty. Ajattelin vaan, että jos sitten vielä tarjoaisi työnantajalle mahdollisuuden hoitaa asia ilman palkkaturvaa ja sieltä hänelle tulevia vaikeuksia...

        Mitenköhän kuinkin palkkaturvan suhteen, että jos on käräjäoikeuden päätös, niin tarvitaanko enää sitä "työnantajan kuulemista"? Vai onko asia käräjäoikeuden päätöksellä ihan vain sillä selvä (jos siis työnantaja ei hae sitä uudelleenkäsittelyä?)

        jos ei se työnantajasi ole palkkoja hoitanut niin ei sillä ole aikomustakaan niitä maksaa. Mulle tuli palkkaturvasta liksat puolen vuoden odotuksen jälkeen.


      • ap................
        cfgjk kirjoitti:

        jos ei se työnantajasi ole palkkoja hoitanut niin ei sillä ole aikomustakaan niitä maksaa. Mulle tuli palkkaturvasta liksat puolen vuoden odotuksen jälkeen.

        Oliko sulla palkkaturvahakemuksessa takana käräjäoikeuden päätös vai ihan muutenko vaan tutkivat? Minun ex-työnantajani siitä outo, ettei kyse ole edes konkurssista tai muusta, ei mitään luottohäiriömerkintöjä tms. ihan vaan jostain ihmeen periaatteesta ei suostu nyt sitten maksamaan saataviani siitäkään huolimatta, että on mm. verohallinnollekin jättänyt ennakonpidätykset maksamatta.... siis kyse on jostain täysin mielisairaasta tapauksesta. Tympii jo ihan pirusti se, että on sinne sun tänne saanut selvitystä tehdä eikä mitään tietoa, että milloin tälle kaikelle tulee vihdoin ja viimein stoppi.


      • 10
        ap................ kirjoitti:

        Oliko sulla palkkaturvahakemuksessa takana käräjäoikeuden päätös vai ihan muutenko vaan tutkivat? Minun ex-työnantajani siitä outo, ettei kyse ole edes konkurssista tai muusta, ei mitään luottohäiriömerkintöjä tms. ihan vaan jostain ihmeen periaatteesta ei suostu nyt sitten maksamaan saataviani siitäkään huolimatta, että on mm. verohallinnollekin jättänyt ennakonpidätykset maksamatta.... siis kyse on jostain täysin mielisairaasta tapauksesta. Tympii jo ihan pirusti se, että on sinne sun tänne saanut selvitystä tehdä eikä mitään tietoa, että milloin tälle kaikelle tulee vihdoin ja viimein stoppi.

        Tuntuu olevan selvä tapaus tuo ex-työnantaja. Jos firman aikoo pitää pysyttä kaikki muut laskut voi jättää maksamatta, mutta verot täytyy hoitaa ajallaan. Verottajalta ei armoa tule ja se ottaa konkurssipesästä omansa.


      • .
        ap................ kirjoitti:

        Oliko sulla palkkaturvahakemuksessa takana käräjäoikeuden päätös vai ihan muutenko vaan tutkivat? Minun ex-työnantajani siitä outo, ettei kyse ole edes konkurssista tai muusta, ei mitään luottohäiriömerkintöjä tms. ihan vaan jostain ihmeen periaatteesta ei suostu nyt sitten maksamaan saataviani siitäkään huolimatta, että on mm. verohallinnollekin jättänyt ennakonpidätykset maksamatta.... siis kyse on jostain täysin mielisairaasta tapauksesta. Tympii jo ihan pirusti se, että on sinne sun tänne saanut selvitystä tehdä eikä mitään tietoa, että milloin tälle kaikelle tulee vihdoin ja viimein stoppi.

        Tarkista vielä näkyykö eläketiedoissa kaikki tiedot. Tosin tämän vuoden työt näkyy vasta ensi vuonna 2011 ja tällä hetkellä siis edellisvuoden 2009 tiedot.

        http://www.tyoelake.fi/atlu.aspx?Section=43593


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe