helluntailaiset kieltää lapsen uskon!

lasten puolesta

Helluntailaiset kieltävät lapsilta pelastavan uskon ja estävät lapsien kastamisen kolmiyhteisen Jumalan nimeen. Harhapeillaan he viettelevät lapsen jättämisen kastamattomana pakanana tähän maailmaan.

Matt. 18:6
Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. [18:6-9: Mark. 9:42-48; Luuk. 17:1,2]

Matt. 21:16
ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nuo huutavat?" "Kuulen", vastasi Jeesus. "Ettekö ole koskaan lukeneet tätä sanaa: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi'?" [Ps. 8:3]

55

471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • x-hirvas

evl-kirkon vauvana kastettu jäsen. Sama kirkko siunaa samaa sukupuolta olevat ihmsiet avo/avioliittoon, joten kyllä kasterituaali kuuluu myös ehdottomasti sen harhaiseen oppirakennelmaan.

• Usko Toivonen

Ketkä ovat oppisi todistajia ?

Suomessa on lähes viisi miljoonaa ( 5.000.000 ) vauva-kasteen saanutta.

Kuinka moni heistä tuntee Jeesuksen vapahtajanaan ja pelastajanaan.

Kuinka moni heistä ihmisten edessä tunnustaa Jeesuksen ?

• mathetes

Suomen kansasta noin 79 % kuuluu nykyisin luterilaiseen kirkkoon, eli koko kansasta noin 4.000.000!
        Jostain aikoinaan luin arvioita tämän luvun todellisista uskovista ja arvio oli noin 15 % tuosta neljästä miljoonasta luterilaisesta! Uskon että ennemmänkin nuo uskovat löytyvät luterilaisista tunnustuksellisten piireistä kuin varsinaisesta kirkon piiristä!

Ja "JOS" nuo 15 % oikeasti olisivat uskossa Jeesukseen ja toimisivat vakaumukseltaan myös hänen opetuksiensa mukaan, niin he tekisivät ihmeitä kirkon sisällä sen hengelliseen elämään, mutta EI! Eivät he tee mitään, vaan taputtelevat toisiaan sunnuntaisin kokouksissaan olalle ja Raamatun vastaiset opit ja laittomuus senkuin vain entisestään lisääntyy koko ajan niine ruokottomuuksineen mitä kirkko nyt edustaa nykyisellä opetuksellaan aivan käytännössä korkeapalkkaisia piispojaan myöten ja siis heidän myötävaikutuksellaan!

• Eilahkoonpäin
        mathetes kirjoitti:

Suomen kansasta noin 79 % kuuluu nykyisin luterilaiseen kirkkoon, eli koko kansasta noin 4.000.000!
        Jostain aikoinaan luin arvioita tämän luvun todellisista uskovista ja arvio oli noin 15 % tuosta neljästä miljoonasta luterilaisesta! Uskon että ennemmänkin nuo uskovat löytyvät luterilaisista tunnustuksellisten piireistä kuin varsinaisesta kirkon piiristä!

Ja "JOS" nuo 15 % oikeasti olisivat uskossa Jeesukseen ja toimisivat vakaumukseltaan myös hänen opetuksiensa mukaan, niin he tekisivät ihmeitä kirkon sisällä sen hengelliseen elämään, mutta EI! Eivät he tee mitään, vaan taputtelevat toisiaan sunnuntaisin kokouksissaan olalle ja Raamatun vastaiset opit ja laittomuus senkuin vain entisestään lisääntyy koko ajan niine ruokottomuuksineen mitä kirkko nyt edustaa nykyisellä opetuksellaan aivan käytännössä korkeapalkkaisia piispojaan myöten ja siis heidän myötävaikutuksellaan!

kristillisyyttä mathettes vihaa. taitaa olla sinullakin melkoinen katkeruuden vyyhti viimeisellä tuomiolla selvitettävänä? Järkyttävää vihollishenkeä havaittavissa.

• amen.

Helluntailaiset kieltävät perhekuntaan kuuluvan lapsen uskon ja estävät siten lapsilta kasteen lahjan.

"Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi."

• jokunenjasjakinko

>>sitä ne tekee amen.25.6.2010 11:17
        Helluntailaiset kieltävät perhekuntaan kuuluvan lapsen uskon ja estävät siten lapsilta kasteen lahjan.

"Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi."

• x-hirvas

kastetuista ei ole uskovia lainkaan, Tänäänkin evl-seurakuntalaiset heiluvat kaljapurkit ja viinapullot kourassa ja viettävät kirkon aikanaan keksimää Johanneksen päivää. Siinä on lapsikasteen saaneitten "hengellinen" anti.

• x-hirvas kirjoitti:

kastetuista ei ole uskovia lainkaan, Tänäänkin evl-seurakuntalaiset heiluvat kaljapurkit ja viinapullot kourassa ja viettävät kirkon aikanaan keksimää Johanneksen päivää. Siinä on lapsikasteen saaneitten "hengellinen" anti.

Koko vauvakaste ei vaikuta mitenkään uudestisyntyneiden ihmisten määrään Suomessa. Ihmiselle on yks ja sama asia onko hänet vauvana kastettu vai ei. Kaikilla vauvana kastetuilla lapsilla on sama latu kuljettavanaan ennen uudestisyntymistään eli ihmisen tulee ensin kuulla ja ymmärtää Jumalan aivoituksia ja kun Jumala kutsuu ihmistä aivoituksiensa mukaan, niin silloin hän mahdollistuu vasta uudestisyntymään.

Ja näinhän se todellisuudessa on. Lähes kaikki uudestisyntyneet ihmiset on kastettu vauvana,- koska tämä kastaminen liittyy kulttuuriin.Kun ihminen uudestisyntyy, nin juuri tässä vaiheessa terveesti uskossa oleva ihminen irtaantuu vauvakasteesta/kirkosta,- mutta valitettvasti taas liittyy toiseen puolueeseen.Esim. Helluntalaisiin tai Babtisteihin jne....

Mutta, kasvamisen kautta ihminen mahdollistuu irtaantumaan koko uskonnollisuudesta .

"Vanhurskaan polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydän päivään saakka".

• goddeloos
        ml213 kirjoitti:

Koko vauvakaste ei vaikuta mitenkään uudestisyntyneiden ihmisten määrään Suomessa. Ihmiselle on yks ja sama asia onko hänet vauvana kastettu vai ei. Kaikilla vauvana kastetuilla lapsilla on sama latu kuljettavanaan ennen uudestisyntymistään eli ihmisen tulee ensin kuulla ja ymmärtää Jumalan aivoituksia ja kun Jumala kutsuu ihmistä aivoituksiensa mukaan, niin silloin hän mahdollistuu vasta uudestisyntymään.

Ja näinhän se todellisuudessa on. Lähes kaikki uudestisyntyneet ihmiset on kastettu vauvana,- koska tämä kastaminen liittyy kulttuuriin.Kun ihminen uudestisyntyy, nin juuri tässä vaiheessa terveesti uskossa oleva ihminen irtaantuu vauvakasteesta/kirkosta,- mutta valitettvasti taas liittyy toiseen puolueeseen.Esim. Helluntalaisiin tai Babtisteihin jne....

Mutta, kasvamisen kautta ihminen mahdollistuu irtaantumaan koko uskonnollisuudesta .

"Vanhurskaan polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydän päivään saakka".

"Koko vauvakaste ei vaikuta mitenkään uudestisyntyneiden ihmisten määrään Suomessa. Ihmiselle on yks ja sama asia onko hänet vauvana kastettu vai ei. "
        - Asiaa! Luovutaan koko kristillisestä huuhaasta, kasvatetaan lapset ajattelemaan ja siten päättämään asioista itse. Uudelleensyntyminen jääkööt niille vajakeille jotka kuulevat ääniä päänsä sisällä... elle ole jo aikaisemmin tajunnut hakemaan lääkitystä harhoilleen.

• sanan mukaan
        goddeloos kirjoitti:

"Koko vauvakaste ei vaikuta mitenkään uudestisyntyneiden ihmisten määrään Suomessa. Ihmiselle on yks ja sama asia onko hänet vauvana kastettu vai ei. "
        - Asiaa! Luovutaan koko kristillisestä huuhaasta, kasvatetaan lapset ajattelemaan ja siten päättämään asioista itse. Uudelleensyntyminen jääkööt niille vajakeille jotka kuulevat ääniä päänsä sisällä... elle ole jo aikaisemmin tajunnut hakemaan lääkitystä harhoilleen.

Kastamaton pakanamaan lapsihan on Jeesuksen verensuojasta osaton, koska kastekäsky on laiminlyöty hänen kohdaltaan.

Room. 9:8
        "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset."

• goddeloos
        sanan mukaan kirjoitti:

Kastamaton pakanamaan lapsihan on Jeesuksen verensuojasta osaton, koska kastekäsky on laiminlyöty hänen kohdaltaan.

Room. 9:8
        "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset."

"Kastamaton pakanamaan lapsihan on Jeesuksen verensuojasta osaton, koska kastekäsky on laiminlyöty hänen kohdaltaan. "
        - Tuolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, huuhaa on huhaata ja kun vain lapset saisivat itse päättää kunhan ymmärtävät asiasta.

• >>Helluntailaiset kieltävät lapsilta pelastavan uskon ja estävät lapsien kastamisen kolmiyhteisen Jumalan nimeen. Harhapeillaan he viettelevät lapsen jättämisen kastamattomana pakanana tähän maailmaan.>>Matt. 18:6
      Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. [18:6-9: Mark. 9:42-48; Luuk. 17:1,2]

Matt. 21:16
      ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nuo huutavat?" "Kuulen", vastasi Jeesus. "Ettekö ole koskaan lukeneet tätä sanaa: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi'?" [Ps. 8:3]

• merihukka

Kaste ei muuta ihmistä. Jos muuttaisi, uskottaoisiin pakanallisiin poppaoppiehin. Niissä luuloteltiin rukouksen tai maagisen teon vaikuttavan pyyntionneen tai muuhun.

Lapsen kasvattaminen raamatulliseen kolminaisjumalaoppiin muuttaa lasta negatiivisesti. Siksi, että raamatussa ei ei ole molmnaisjumalaoppia, eikä UT:n mukaan Jeesus ole jumala vaan ihminen.
        Jos lapsi ei aikuisena tutki UT:ta, hän väittelee uusitestamentillisesen kolminaisjumalan puolesta ja syyllistyy tietämättään valehteleen.

Kasteväittely on mielestäni väittelyä voodoo-opin tuon tai tämän muodon oikeellisuudesta.

• hoviherran tapaus

Eunukin uskosta ennen kastetta ei valitettavasti puhuta mitään Raamatun alkuteksteissä. Se kohta on lisätty baptistien toimesta Raamattuun jälkikäteen.

Ottaen huomioon, että kyseessä oli eunukki, on hyvin epätodennäköistä, että hänelä olisi ollut ulkomaanmatkalla mukana lapsia kastettavaksi tuossa tilanteessa. Tuskinpa vaan. Joten siitä ei voi päätellä mitään tulisiko lapsia kastaa vai ei.

Apt.8
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

• jaikali

Totuus lapsikasteesta on päinvastainen sinun väittämääsi nähden.
      lapsikaste estää monia uskoon tulleita menemästä oikealle Raamatulliselle kasteelle.
      Heillehän sanotaan että sinut on jo kastettu. Heitä varotetaan "uudelleenkastajista".
      Jos hellarit ovat uudellenkastajia, he eivät ole ensimmäisiä eikä ainoita uudelleenkastajia. Paavalikin oli "uudelleenkastaja" (Apt 19:1-7).

Lapsikaste estää monia uskoon tulleita lähtemästä seuraamaan Jeesusta Kristusta uskon kuuliaisuudessa Häntä kohtaan. Jeesus meni kolmekymppisenä miehenä kasteelle. Johannes Kastaja esteli Häntä koska hän näki ettei Jeesus tarvinnut (parannuksen) kastetta. Jeesus sanoi Johannekselle: "Sallin nyt sillä näin meidän sopii TÄYTTÄÄ KAIKKI VANHURSKAUS" (Matt 3:13-15). Lapsikaste ei täytä vanhurskautta koska se ei ole vanhan ihmisen hautaamista niin kuin uskovien upotuskaste on. Lapsikasteessa ei nousta kasteen haudasta uuteen elämään Kristuksen kanssa (Room 6:4-10, Kol 2:11-12). Tämä Room 6:4-10 ja Kol 2:11-12 sana toteutuu ainoastaan uskovien upotuskasteessa. Ajattele tätä ennen kuin kritisoit raamatullista uskovien kastetta.

Miksi Jeesusta ei kastettu vauvana? Miksi vasta aikuisena miehenä? "Näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Mitä nämä Jeesuksen sanat sinulle puhuvat kasteen merkityksestä? Tutki em. Raamatun jakeita. Niistä löytyy vastausta tähän kysymykseen.

• jaikali:
        "Miksi Jeesusta ei kastettu vauvana? Miksi vasta aikuisena miehenä?

"Näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Mitä nämä Jeesuksen sanat sinulle puhuvat kasteen merkityksestä"?
        ---
        -Oliko Jeesuksen syntyessä voimassa Vanha vai Uusi Liitto?
        (Miksi Jeesuskin ympärileikattiin? Luuk.2:21)

-Onko kaste mielestäsi/mielestänne lakia vai evankeliumia?

• vanhan liiton aikana

Näytät sotkevan Johanneksen vesikasteen siihen uuden liiton kristilliseen kasteeseen, joka alkoi Jeesuksen noustua taivaaseen.

Jeesushan antoi kastekäskyn kastaa kaikki kansat; vasta viimeisinä sanoinaan KUOLEMANSA JÄLKEEN:

Jeesuksen itsensä sanoma (alkuperäinen) kastekäsky on talletettu Matteuksen evankeliumiin.

Matt.28

19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Keitä tuohon kastettavaan kansaan ja seurakuntaan sitten luettiin kuuluvaksi.

Joel. 2:16

Kootkaa KANSA, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa LAPSET JA RINTOJA IMEVÄISET; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa."

• jaikali
        vanhan liiton aikana kirjoitti:

Näytät sotkevan Johanneksen vesikasteen siihen uuden liiton kristilliseen kasteeseen, joka alkoi Jeesuksen noustua taivaaseen.

Jeesushan antoi kastekäskyn kastaa kaikki kansat; vasta viimeisinä sanoinaan KUOLEMANSA JÄLKEEN:

Jeesuksen itsensä sanoma (alkuperäinen) kastekäsky on talletettu Matteuksen evankeliumiin.

Matt.28

19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Keitä tuohon kastettavaan kansaan ja seurakuntaan sitten luettiin kuuluvaksi.

Joel. 2:16

Kootkaa KANSA, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa LAPSET JA RINTOJA IMEVÄISET; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa."

sekottaa VT:n ja UT:n opetukset.

>>>Jeesushan antoi kastekäskyn kastaa kaikki kansat; vasta viimeisinä sanoinaan KUOLEMANSA JÄLKEEN:>>>

jaikal vastaa
        EI JEESUS KÄSKENYT KASTAA KAIKKEA KANSAA. Jeesus käski kastaa vain uskoon tulleet ihmiset. Tämä on selvääkin selvempi lähetyskäskyssä. Lue tarkemmin tuo käsky!

>>>Matt.28

• sanassa
        jaikali kirjoitti:

sekottaa VT:n ja UT:n opetukset.

>>>Jeesushan antoi kastekäskyn kastaa kaikki kansat; vasta viimeisinä sanoinaan KUOLEMANSA JÄLKEEN:>>>

jaikal vastaa
        EI JEESUS KÄSKENYT KASTAA KAIKKEA KANSAA. Jeesus käski kastaa vain uskoon tulleet ihmiset. Tämä on selvääkin selvempi lähetyskäskyssä. Lue tarkemmin tuo käsky!

>>>Matt.28

>>>Matt.28

Jeesus käski kastaa kaikki kansat. Kansoihin kuuluu paljon lapsia.

Ensin Kaste ja sitten lapsen opetus.

• sanassa kirjoitti:

>>>Matt.28

Keitä Jeesus kehoitti kastamaan. Kaikki kansat vai opetuslapset.

• mateuteseette
        ml213 kirjoitti:

Keitä Jeesus kehoitti kastamaan. Kaikki kansat vai opetuslapset.

Ensin Kaste ja sitten lapsen opetus Jeesuksen omien sanojen mukaan.. Opetuslapseuttakaa kaikki kansat kastaen ja opettaen heitä.

Matt.28

• Evankelioiminen.
        mateuteseette kirjoitti:

Ensin Kaste ja sitten lapsen opetus Jeesuksen omien sanojen mukaan.. Opetuslapseuttakaa kaikki kansat kastaen ja opettaen heitä.

Matt.28

Miksei kirkkosi sitten kasta kaikkia kansoja, vaan ensin evankelioi kaikkia kansoja ja sitten kastaa.Ethän usko itsekkään ja kirkkosi mitä kirjoitat.
        Ajattele mitä suollat.

• Jeesuksen sanat
        Evankelioiminen. kirjoitti:

Miksei kirkkosi sitten kasta kaikkia kansoja, vaan ensin evankelioi kaikkia kansoja ja sitten kastaa.Ethän usko itsekkään ja kirkkosi mitä kirjoitat.
        Ajattele mitä suollat.

Ensin Kaste ja sitten lapsen opetus Jeesuksen omien sanojen mukaan. Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkää estäkö heitä.

Opetuslapseuttakaa kaikki kansat kastaen ja opettaen heitä.

Matt.28
        19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetusLAPSIKSENI KASTAMALLA (1.) heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 JA OPETTAMALLA (2.) heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• jaikal jankkaa nyt.
        Jeesuksen sanat kirjoitti:

Ensin Kaste ja sitten lapsen opetus Jeesuksen omien sanojen mukaan. Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkää estäkö heitä.

Opetuslapseuttakaa kaikki kansat kastaen ja opettaen heitä.

Matt.28
        19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetusLAPSIKSENI KASTAMALLA (1.) heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 JA OPETTAMALLA (2.) heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

>>>tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä

• originaali kastekäsk
        jaikal jankkaa nyt. kirjoitti:

>>>tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä

Opetuslapseuttakaa kaikki kansat kastaen ja opettaen heitä. Ensin kaste lapselle ja sitten opetus.

Jeesuksen itsensä sanoma kastekäsky (kuolemansa jälkeeen) viimeinen testamentti opetuslasten (aikuisten miesten) toimeenpantavaksi.

Matt.28:19-20
        "Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetusLAPSIKSENI (1.) KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA (2.) OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• järjestyksessä
        sanassa kirjoitti:

>>>Matt.28

nimerkki "sanassa" käsittää Jeesuksen antaman kastejärjestyksen väärin.
        -eikö ensin Jeesus sano:" menkää ja tehkää kaikki kansat opetuslapsikseni.
        -Kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        -opettamalla (uskovien opetus) heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teidän käskenyt pitää.

-tulemme ensin uskoon(opetuslapsiksi, sitten otamme kuuliausuuden askeleen ja sitten Jumalan Sanan mukainen opetus. Tämähän on aivan selvästi sanottu Matt. 28:19-20.

Ei näin: Kaste ja sitten lapsen opetus.

• järjestys
        järjestyksessä kirjoitti:

nimerkki "sanassa" käsittää Jeesuksen antaman kastejärjestyksen väärin.
        -eikö ensin Jeesus sano:" menkää ja tehkää kaikki kansat opetuslapsikseni.
        -Kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        -opettamalla (uskovien opetus) heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teidän käskenyt pitää.

-tulemme ensin uskoon(opetuslapsiksi, sitten otamme kuuliausuuden askeleen ja sitten Jumalan Sanan mukainen opetus. Tämähän on aivan selvästi sanottu Matt. 28:19-20.

Ei näin: Kaste ja sitten lapsen opetus.

"Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetusLAPSIKSENI (1.) KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA (2.) OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Oliko Jeesuksen
        järjestys kirjoitti:

opetuslapset vauvoja..eikö aikuisia miehiä ???

• anti-kristitty
        originaali kastekäsk kirjoitti:

Opetuslapseuttakaa kaikki kansat kastaen ja opettaen heitä. Ensin kaste lapselle ja sitten opetus.

Jeesuksen itsensä sanoma kastekäsky (kuolemansa jälkeeen) viimeinen testamentti opetuslasten (aikuisten miesten) toimeenpantavaksi.

Kastaminen lie yhtälailla harvinaisen turha temppu oli sitten kyseessä aikuinen, lapsi, vauva tai sikiö, jos jälkikäteen tuleva opetus menee pieleen eikä sitäkään, mikä on opetettu, pidetä missään arvossa.

• Vauvakasteoppiin uskovien ihmisten olisi hyvä ajatella myös todellisuutta.Jos uskomme, miten usko tulee kuulemisen/asian tiedostamisen kautta ihmiseen ja kun puhe on ihmisen pelastumisesta Jumalan lapseksi, niin ihmisen tulee kuulla Krisuksen sanomaa.

"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Krisuksen sanan kautta".

Jos rehellisiä ollaan, niin vauva ei mahdolistu uskomaan edes teoriassa,- koska ei ole kuullut sanomaa pelastuksesta.

Kukaan ei kiellä vauvan uskoa,- koska hänellä ei sitä ole. Juuri tähän asiaan liittyy vauvakasteessa,- jopa taikuuden omaista uskoa.

• Lapsen usko

Kastamattomuus ei kadota vauvalta uskoa eikä siten taivaspaikkaa. Jeesus varoitti väheksymästä kaikkein pienimpien uskoa.

• hääpuku
        Lapsen usko kirjoitti:

Kastamattomuus ei kadota vauvalta uskoa eikä siten taivaspaikkaa. Jeesus varoitti väheksymästä kaikkein pienimpien uskoa.

kasteessa lapsi saa hääpuvun; hääpuku on välttämätön ylöstempauksessa ja hääjuhlassa

• Lapsen usko kirjoitti:

Tämä usko ja uskomnne on mielenkiintoinen asia.Ymmärrän ja uskon, ettei ihmiseen syntyessään tule automaattisesti uskoa,- joka pelastaa hänet. Siis vauvassa ei todella ole uskoa.Eihän vauva edes ymmärrä ja tiedosta mihin uskoo. Kun tämä vauva vartuu ja alkaa ymmärtämään sanojen merkityksen, niin todella pieni lapsi uskoo ehdoittaa. Tähän asiaan Jeesus juuri viittasi ottaessaan pienen lapsen esimerkiksi uskomisesta,meille aikuisille ihmisille. Samoin tähän ehdoitta uskomiseen liittyy, miten esim. alle 3-vuotias lapsi/ihminen ei osaa valehdella.
        Samoin tähän liittyy miten pahuudessakin meidän aikuisten ihmisten tulisi olla pienen lapsen kaltaisia. 1 Kor. 14:20
        Tietenkään pienet lapset eiväöt ole kadotettuja.

On hyvä muistaa ja ymmärtää ihmisen ikä kun puhutaan lapsesta. Lapsi sanahan ei ilmennä ihmisen ikää ja siten lapsen/ihmisen ikä tulee huomioida muutoin.Taas vauva sana ilmentää jo ihmisen iän ja Jeesus ei tarkoittanutkaan vauvoja ottaessaan lapsen uskon/kyvyn/tason esimerkikisi kuulijoilleen.

Kun kyse on uskosta, niin asia,- mihin ihminen uskoo, niin tulee aina tiedostaa/kuulla.Juuri tähän asiaan liittyy tämä kansojen evankelioiminen heidän ÄIDINKIELELLÄÄN, että mahdollistuivat ymmärtämään mistä on kysymys ja siten uskomaan.

• jätä pikkuseikat

Hebrealaiskirje 6
      Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan, oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.

Aloittajalle voisin sanoa, että lue tämä Raaamatun kohta huolella ja kulje uskossasi eteenpäin ryhtymättä riitelemään asioista, jotka eivät perustukseen eli pelastukseen mitenkään vaikuta. Pyydä Jumalalta viisautta olla takertumatta sellaisiin asioihin, jotka eivät mitenkään rakenna sen enempää sinun uskoasi kuin muidenkaan.

• R.yssä

itse tehnyt henkilökohtaisen ratkaisun uskosi mukaisesti, vai luuletko vain, että olet lapsikasteesi perusteella Jeesusta rakastava ja hänen sanojaan uskova uskovainen?

• Kristustusruumis

Kastamaton pakanalapsi on se "tyhmä neitsyt" ilman Pyhää Henkeä, eikä sellaista ehditä enää kastaa Yljän tullessa äkkiarvaamatta hakemaan morsiusseurakuntaansa, jossa KAIKKI JÄSENET ovat KASTETTUJA KRISTUKSEN RUUMIIN JÄSENIÄ.

"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

• elikkäs siis
        Kristustusruumis kirjoitti:

Kastamaton pakanalapsi on se "tyhmä neitsyt" ilman Pyhää Henkeä, eikä sellaista ehditä enää kastaa Yljän tullessa äkkiarvaamatta hakemaan morsiusseurakuntaansa, jossa KAIKKI JÄSENET ovat KASTETTUJA KRISTUKSEN RUUMIIN JÄSENIÄ.

"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

kun olet lapsena kastettu niin, tekisitpä mitä vain niin taivas tie on auki...vaikka uskoist Jeesuksen olevan taruolento..?

• R.yssä
        Kristustusruumis kirjoitti:

vastaa suoraan kysymykseeni lyhyesti ja ytimekkäästi, kun kysyn: oletko Sinä itse henkilökohtaisessa uskossa Jeesukseen?

Ja jos alat tästäkin kysymyksestäni vääntämään jotain siihen suuntaan, että uskohan on yksilöllinen ja jokaisen oma asia, niin sanon vaan, että joka uskonsa tunnustaa ihmisten edessä ja sitä häneltä kysyttäessä, sen Jeesus tunnustaa Isänsä edessä, joka on taivaissa. Mutta joka uskonsa Jeesukseen kieltää ihmisten edessä sitä häneltä kysyttäessä, häntä Jeesus ei tunnusta Isänsä edessä, joka on taivaissa.

Jolla siis Isä Jumalan Poika on Herranaan, sillä on myös Isä; mutta joka ei ole Pojalle kuuliainen eikä tunnusta häntä Herrakseen, sillä ei ole Isääkään, johonka hädän päivänä turvaisi.

• sylivauvoja

voi kastaa. mutta kun ne on puhe iässä niin silloin saadaan varmuus siitä että lapsi uskoo niin silloin ei mikään estä lasta saamasta kastetta.

• huolestunut,

Tuon opin mukaan mykkää ja kehitysvammaista lasta ei voisi milloinkaan kastaa!

• Kastekäsky Matteuksen evankeliumin lopussa
      http://www.roto.nu/doku.php/text004

--
      6. Kaste vie meidät Jumalan nimen sisälle.

Vanhassa testamentissa Jumalan nimi oli Jumalan läsnäolon vakuus. Siellä missä nimi esiintyi, siellä oli myös Jumala itse läsnä. Koska Jumala on näkymätön, niin hänen läsnäolonsa ihmisten keskuudessa on nimen läsnäoloa ihmisten keskuudessa.
      Tämän mukaisesti Jeesus myös sanoo, että kun hänen nimeensä kokoonnutaan, niin silloin hän on tilanteessa läsnä.

Vanhaa testamenttia luettaessa oli tapana lukea Pyhän Nimen kohdalla joko ’Adonai’ eli ’Herra’ tai ’Shema’ eli ’Pyhä Nimi’.
      Pyhän Nimen esilläpito on Jumalan itsensä läsnäolo. Niinpä Jumalan nimeen kastaminen merkitsee Jumalan yhteyteen kastamista.
      Näemme että ’tó ónoma’ eli tekstimme ’Nimi’ tässä kertoo koko Jumaluuden läsnäolosta. Propositio ’eis’ tarkoittaa johonkin tilaan sisälle tuloa, silloin kun se liittyy akkusatiiviin niin kuin tekstissämme on asia. Kun siis kaste siirtää meidät Jumalan nimen sisään, niin tulemme Jumalan ympäröimäksi. Meidät siirretään
      Jumaluuteen. Tässä yhteydessä me elämme, olemme ja liikumme Jumalassa.

Voimme verrata ilmausta kahteen raamatunkohtaan.
      1 Kor 12:13 puhutaan Kirkosta Kristuksen ruumiina. Niinpä kaste on kirkon yhteyteen eli Kristuksen ruumiiseen liittämistä. Tekstissä sanotaan “eis èn sôma” eli tässä kastetaan sisälle “yhteen ruumiiseen”.

1 Kor 12:12-13 vuoden 1992 käännös:
      “12. Kristus on niin kuin ihmisruumis, joka on yksi kokonaisuus mutta jossa on monta jäsentä; vaikka jäseniä on monta, ne kaikki yhdessä muodostavat yhden ruumiin.
      13. Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.”

Toista prepositiota käytetään Pietarin helluntaisaarnassa.
      Apt 2:38 on teksti “epì tô onómati”. Tässä nimi –sana “onómati” on datiivissa joten epi –sanalla on useita vaihtoehtoisia merkityksiä. Sanan yleisistä vastineista -lla,-llä, -lle, - ssa, -ssä, päällä, kanssa, kohti, jkn tähden, jtkn varten, soveltuu monikin tähän yhteyteen. Kun ajatellaan että näitä vastineita on myös heprean Be –prepositiolla niin asia tulee ymmärretyksi. Edellä esitettyjen lisäksi tulevat sellaiset vastineet kuin –h-n, -iin, -sta, -stä, jne.
      Sanatarkan käännöksen mukaan kaste tehdään tässä Herran Jeesuksen nimessä, mutta sanonta tarkoittaa
      kastetta Herran Jeesuksen nimeen.

• ...jatkuu...
        --
        Apt 2:38-39 vuoden 1992 käännös:
        38. Pietari vastasi: “Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä - keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.”

Jumala on yksi ja niin ollen myös sana Nimi on Matteuksen mukaisessa tekstissämme yksikössä. Tämä yksi nimi on Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi.
        Kolmiyhteisen Jumalan nimi esiintyy myös suunnilleen Matteuksen evankeliumin aikalaisessa, Didakhessa, joka on maailman vanhin säilynyt kirkkokäsikirja. Siinä ovat sanat
        baptísate eis tò ónoma kastakaa sisään nimeen
        toû patròs kaì toû hyioû kaì toû hagíou pneúmatos, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
        Tässä kastaa verbi on selvästi imperatiivissa eli käskymuodossa, kastakaa.
        Ensimmäisen aoristin imperatiivi antaa merkityksen, pitäkää huoli siitä, että tulee kastetuksi. Tässä siis annetaan velvoite, että saatetaan kastettuna olemisen tilaan.

Tuo kastettuna olemisen tila ei puolestaan ole mitään sellaista jonka piirteet johdettaisiin kastetun ominaisuuksista, vaan sen tuntomerkkinä on itse Jumalan todellinen läsnäolo ihmisten keskellä, Jumalan nimi. Myös tässä Nimi on yksikössä ja myös tässä on Pyhän Kolmiyhteisen olemus selkeästi ilmaistu.
        Nimi on yksi, Jumala on yksi, hän on Isä ja Poika ja Pyhä Henki.
        Kastettuna olemisen tuntomerkkinä on se, että kastettu on otettu Jumalan nimen yhteyteen, Jumalan yhteyteen.
        (Rov. Matias Roto)

• hiukan totuutta
        Tapio522 kirjoitti:

...jatkuu...
        --
        38. Pietari vastasi: “Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä - keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.”

Jumala on yksi ja niin ollen myös sana Nimi on Matteuksen mukaisessa tekstissämme yksikössä. Tämä yksi nimi on Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi.
        Kolmiyhteisen Jumalan nimi esiintyy myös suunnilleen Matteuksen evankeliumin aikalaisessa, Didakhessa, joka on maailman vanhin säilynyt kirkkokäsikirja. Siinä ovat sanat
        toû patròs kaì toû hyioû kaì toû hagíou pneúmatos, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
        Ensimmäisen aoristin imperatiivi antaa merkityksen, pitäkää huoli siitä, että tulee kastetuksi. Tässä siis annetaan velvoite, että saatetaan kastettuna olemisen tilaan.

Tuo kastettuna olemisen tila ei puolestaan ole mitään sellaista jonka piirteet johdettaisiin kastetun ominaisuuksista, vaan sen tuntomerkkinä on itse Jumalan todellinen läsnäolo ihmisten keskellä, Jumalan nimi. Myös tässä Nimi on yksikössä ja myös tässä on Pyhän Kolmiyhteisen olemus selkeästi ilmaistu.
        Kastettuna olemisen tuntomerkkinä on se, että kastettu on otettu Jumalan nimen yhteyteen, Jumalan yhteyteen.
        (Rov. Matias Roto)

ovat mestareita keksimään selityksiä kaikenlaisille harha-opeilleen. He selittävät Raamattua siten, että
        ottavat jakeen sieltä ja toisen täältä ja näin johtavat ihmisiä harhaan.
        Katoliset teologit saavat Neitsyt Marian palvomisenkin sopimaan raamatulliseen oppiin.

Silloin, kuin kasteelle annetaan jokin mystinen pelastava voima, päädytään juuri tuonlaiseen selitykseen.
        Tuo Didakhe juuri opettaa, että kastettavan on paastottava ennen kastettaan. Tuskin vauva pystyy sellaiseen.
        Sehän olisi jo terveydelle vaarallista.
        Me olemme Jeesuksessa Kristuksessa USKON KAUTTA, emmekä minkään muodollisen seremonian johdosta.

Ef 2:8
        "Sillä armosta te olette pelastetut, USKON KAUTTA,
        ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskasi."

Vanhassa testamentissa ulkonaiset seremoniat johtivat juutalaisen seurakunnan yhteyteen,
        mutta Uudessa liitossa kaikki perustuu henkilökohtaiseen uskoon, eikä vanhempien
        tai pappien tekoihin.

Tuo Kor 12:13 ei puhu mitään vesikasteesta vaan koko luku kertoo Pyhän Hengen jakamista armolah-
        joista ja Pyhän Hengen kasteesta.!

Mutta kun ottaa vähän sieltä ja yhdistelee sopivasti Raamatun kohtia, niin saa mieleisensä
        tuloksen.

• amen.
        Tapio522 kirjoitti:

...jatkuu...
        --

(Rov. Matias Roto)

kasteen merkitys on viestissäsi hyvin sanottu. mutta sen ymmärtävät vain kaltaisesi taidolliset. amen.

• Jeesus pelastaa
        Tapio522 kirjoitti:

...jatkuu...
        --

(Rov. Matias Roto)

Anabaptistit ovat tulkinneet Raamattua väärin Kasteen sakramentin kohdalla. Aika ihmeellistä että he ovat jättäneet täysin huomiotta sen tosiasian että jo alkukirkon aikana uskoon tulleiden koko perhekunnat kastettiin Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Anabaptistit kastattavat itsensä omaa uskoonsa, kun kristinuskossa pitäisi kastaa jeesuksenuskoon.
        Uudemmista raamatunkäännöksistä on jäänyt tuo mrkittävä sana pois, jeesuksenusko.

- Vain Jeesuksella on sellainen usko jolla ihminen voi pelastua.
        - Vain Jeesuksella on sellainen vanhurskaus joka kelpaa Jumalalle.
        Sinä joka USKOT JEESUKSEEN, saat kummankin pelastyshyvyyden Jumalalta lahjaksi, Jumalan rakkauden ja Jeesuksen Kristuksen ansion tähden. Hallelujaa!

Tuo autuuden itsetekemisen ongelma on hyvin suuri. Ihminen ei tahdo käsittää, että hän saa autuuden valmiina taivaasta, Jeesuksen Kristuksen tähden, USKON kautta. Ihminen lähtee itse räpeltämään itseään vanhurskaaksi tekojen avulla, jäljet kristikunnassa ovat hirvittäviä. Kilpailu kristittyjen kesken ei olekaan Jumalan sanan mukainen; toinen toisensa rakastamisessa ja kunnioittamisessa, vaan tuhoavalla tavalla omissa hengellisissä saavutuksissa, ansioissa ja oikeassa olemisessa. Ristinkantajista on tullut hengellisiä ylpeilijöitä.

• ei lasten eikä aikuisten liha, vaan se Jumalan rakkaus, joka syntyy ihmisten vilpittömässä mielessä, sillä;

1. kirje Timoteukselle 1
      5 "Käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta."

Johannes 3
      5 »Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.« [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

Uudesti synnyttäjä on Jumala, ei lasten vanhemmat ja kummit:

1. Pietarin kirje 1
      3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudesti synnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleista nousemisen kautta,"

´

• Tapio522eikirj

ekivaari: "Uudesti synnyttäjä on Jumala, ei lasten vanhemmat ja kummit: ...".
        ----------
        Aivan!

JEESUS SIUNAA LAPSIA
        Mark. 10:13-16
        (Rinnakkaiskohta; Matt.19:13-15)
        --
        10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.

10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        --
        Vanhemmat toivat Jeesuksen tykö lapsiaan, jotta Hän koskisi heihin. Kätten päällepanemisella Israelissa siunattiin. Siten oli Jeesuksesta lähtenyt myös parantava voima.
        Mutta opetuslapset ajattelivat, ettei Mestaria saa vaivata turhaan lasten tähden, jotka olivat vielä ymmärtämättömiä (13).

Jeesus toimi vastoin järkeviä ihmisiä. joiden mielestä lapsia on turha tuoda, kun he eivät vielä käsitä asiaa. Jeesus tahtoo lapsia, ja juuri lapsia, tuotavaksi luokseen (14).
        Jeesus siunaa heitä( HUOM! Jeesus ei vielä ollut antanut kastekäskyä.), eikä se ole ainoastaan ulkonainen toimitus, vaan lapset saavat siitä oikeasti siunauksen (13,16).

Lapsi antautuu Isän käsiin vastustelematta, sellaisena kuin on. Taivaalliselle Isällekin lapsi näin antautuu. Samoin on täysi-ikäistenkin otettava vastaan Jumalan valtakunta ”niinkuin lapsi”(15).
        --
        Miksi sinun (teidän) mielestäsi opetuslapset estelivät vanhempia tuomasta lapsiaan Jeesuksen tykö (Mark. 10:13)?

• sen ajan näkemys
        Tapio522eikirj kirjoitti:

ekivaari: "Uudesti synnyttäjä on Jumala, ei lasten vanhemmat ja kummit: ...".
        ----------
        Aivan!

JEESUS SIUNAA LAPSIA
        Mark. 10:13-16
        (Rinnakkaiskohta; Matt.19:13-15)
        --
        10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.

10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        --
        Vanhemmat toivat Jeesuksen tykö lapsiaan, jotta Hän koskisi heihin. Kätten päällepanemisella Israelissa siunattiin. Siten oli Jeesuksesta lähtenyt myös parantava voima.
        Mutta opetuslapset ajattelivat, ettei Mestaria saa vaivata turhaan lasten tähden, jotka olivat vielä ymmärtämättömiä (13).

Jeesus toimi vastoin järkeviä ihmisiä. joiden mielestä lapsia on turha tuoda, kun he eivät vielä käsitä asiaa. Jeesus tahtoo lapsia, ja juuri lapsia, tuotavaksi luokseen (14).
        Jeesus siunaa heitä( HUOM! Jeesus ei vielä ollut antanut kastekäskyä.), eikä se ole ainoastaan ulkonainen toimitus, vaan lapset saavat siitä oikeasti siunauksen (13,16).

Lapsi antautuu Isän käsiin vastustelematta, sellaisena kuin on. Taivaalliselle Isällekin lapsi näin antautuu. Samoin on täysi-ikäistenkin otettava vastaan Jumalan valtakunta ”niinkuin lapsi”(15).
        --
        Miksi sinun (teidän) mielestäsi opetuslapset estelivät vanhempia tuomasta lapsiaan Jeesuksen tykö (Mark. 10:13)?

Oletan, että kyseessä oli muita kuin juutalaisia perheitä ja heidän lapsiaan, joita oltiin viemään saamaan Jeesuksen pelastavaa "kosketusta". Esim. saastaisia samarialaisia sen ajan tulkinnan mukaan.

• Jeesus pelastaa

Kuinka voikin ihminen olla noin hengellisesti sokea?

Eihän Jumalan rakkaus mitään pelastusta tarvitse, Jumala on iankaikkinen samoin hänen rakkautensa. Me syntiset ihmiset pelastuksen tarvitsemme, ja Raamattu kertoo kannesta kanteen vain tästä YHDESTÄ asiasta, siitä kuinka Jumala pelastaa syntisen.

Jos tämä MAAILMAN TÄRKEIN asia jää epäselväksi, silloin Raamatun lukeminen on täysin turhaa ja elämä päättyy helvettiin. - Näin käy ekivaarillekin jos katumusta synneistä ja parannusta ei tule tässä ajassa.

• Jeesus pelastaa kirjoitti:

Kuinka voikin ihminen olla noin hengellisesti sokea?

Eihän Jumalan rakkaus mitään pelastusta tarvitse, Jumala on iankaikkinen samoin hänen rakkautensa. Me syntiset ihmiset pelastuksen tarvitsemme, ja Raamattu kertoo kannesta kanteen vain tästä YHDESTÄ asiasta, siitä kuinka Jumala pelastaa syntisen.

Jos tämä MAAILMAN TÄRKEIN asia jää epäselväksi, silloin Raamatun lukeminen on täysin turhaa ja elämä päättyy helvettiin. - Näin käy ekivaarillekin jos katumusta synneistä ja parannusta ei tule tässä ajassa.

henkeänsä, jonka on pannut meihin asumaan ja ...

Jaakkob 4
        5 "Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"? "

1. Joh. 5
        4 "sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika? "

´

• paWsoN

sylivauvojen kastaminen on väärin.
        RAamatussa ei löydy yhtään esimerkkiä että sylivauvaa olisi kastettu.

http://www.sana.fi/etusivu/ajassa/markku_koivisto_eri_linjoilla_puhujavieraan_kanssa/
        "Pawsonin mielestä pahin uhka tulee kuitenkin kirkon sisältä, sen ei-uskovista tai epäuskoisista jäsenistä, unbelievers.
        – Heitä syntyy lapsikasteen takia. Luther perusteli lapsikasteen huonosti sanomalla vain, kuka voi osoittaa, ettei vauvalla ole uskoa. Yhtä hyvin voi kysyä, kuka voi osoittaa, että vauvalla on uskoa. Kirkko pysyy hengissä vain, jos se siirtyy kastamaan ainoastaan ne, jotka tekevät parannuksen ja uskovat"

• oikaisen
        paWsoN kirjoitti:

sylivauvojen kastaminen on väärin.
        RAamatussa ei löydy yhtään esimerkkiä että sylivauvaa olisi kastettu.

http://www.sana.fi/etusivu/ajassa/markku_koivisto_eri_linjoilla_puhujavieraan_kanssa/
        "Pawsonin mielestä pahin uhka tulee kuitenkin kirkon sisältä, sen ei-uskovista tai epäuskoisista jäsenistä, unbelievers.
        – Heitä syntyy lapsikasteen takia. Luther perusteli lapsikasteen huonosti sanomalla vain, kuka voi osoittaa, ettei vauvalla ole uskoa. Yhtä hyvin voi kysyä, kuka voi osoittaa, että vauvalla on uskoa. Kirkko pysyy hengissä vain, jos se siirtyy kastamaan ainoastaan ne, jotka tekevät parannuksen ja uskovat"

Kastettuja ne oli kaikki alkuseurakunnan perheiden lapset.

Kastamaton pakana on maailmassa ilman Pyhän Hengen lahjaa, eikä sellainen kuulu ylöstemmattavaan Kristuksen ruumiiseen, jossa kaikki jäsenet ovat kastettuja.

Vie kiireesti kastamattomat lapsesi kastettavaksi kristillisellä kasteella oikeassa kirkossa.

Kun Ylkä tulee äkkiarvaamatta hakemaan seurakuntaansa, niin ei heitä enää kukaan ehdi kastaa kristityiksi.

• kristittyjen puolest

ilman uskoa, ilman kastetta, ilman Pyhän Hengen lahjaa lapsi ei ole Jeesuksen oma

"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa."

helluntailaisten pitäisi vielä lapsensa saamaan pyhää kastetta, jotta heidän lapsistaan tulisi kristittyjä

• Älkäävalehdelko

on taikauskoa, niinkuin tuossa on todistettu. Raamattu ei puhu upotuksesta eikä siitä että' lapset olisi luonnostaan autuaita. Valhetta ja amerikkalaista harhaoppia kaikki tyyni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      4938
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2771
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2534
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      26
      1943
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1852
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      88
      1681
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1669
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      1573
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1348
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      94
      1210
    Aihe