Tarinani on seuraava : kohta 4 v sitten synnytin ihanan poikavauvan, sitä edeltävä raskaus oli kauhea, sillä kukaan ei tukenut minua, poikaystävä sääti kaikkea muuta, minä jouduin yksin hoitamaan kaikki käytännön asiat käymään yksin tutkimuksissakin... Vauva joutui teho-osastolle hoitovirheen vuoksi eikä 5 päivään tiennyt, että selviääkö hengissä... Itse olin erittäin huonossa kunnossa. :( Vauva selvisi ja pääsimme kotiin, mutta olin jatkuvasti peloissani ja itse kipeänä... Vauva sairasti paljon, ja pelkäsin kokoajan hänen henkensä puolesta. Astma sitten todettiin, ja sairasti pari pahaa kuivumistakin, minä olin se, joka ramppas sairaalassa, koska isä ei saanut itseään pedistä ylös... Manitaan nyt tässä vaiheessa myös se, että lapsen isä on sairaalollisen läheinen vanhempiensa ja pikkusiskonsa kanssa, ja laittaa heidät kaiken muun edelle, ja perheessä on psyykkisiä ongelmia... Lapset kasvatettu sillälailla, että lässytetty ja annettu tehdä mitä huvittaa. Kys. pikkusisko on henkisesti erittäin epäterve, tällä hetkelläkin vielä alaikäinen...
Jouduin elämään jatkuvassa pelossa, että kenen kanssa seuraava riita (pikkusiskonsa sitä haastoi... usein.) ja olin todella yksin, ystäviä lukuunottamatta...
Lopulta sitten romahdin, aloin saada paniikkikohtauksia, ja romahdin täysin... minusta ei ollut enää äidiksi, mutta sen jakson aikanakin minua jaksettiin syyllistää yms... Olin vielä enemmän yksin...
En juonut, en mtn, mutta jouduin turvautumaan rauhoittaviin lääkkeisiin ja terapiaan... tiedän romahdukseni syy olleen se perhe ja huono parisuhde, missä minä olin kokoajan antavana osapuolena... tunsin itseni niin huonoksi... Lopulta eräänä iltana kun olimme kaverini kanssa kaupungilla, eräs ulkomaalainen mies kävi liiankin lähelle... kokemuksesta kun kerroin anopilleni vahingossa, alkoi syyllistämään minua ja sanoi kaikenlaista provoisoivasta pukeutumisesta (vaikken niin ole koskaan tehnyt!) ja että oma vika, etten saa ilmoittaa asiasta mihinkään, koska heille tulisi ongelmia ja haukkui vanhempani ja kaiken lisäksi minut äitinä... Olin niin maassa että uskoin kaiken, ja koska samoihin aikoihin tapasin nyk. avomieheni, lähdin tilannetta ja kaikkea, karkuun... Minua painostettiin allekirjoittamaan exälle yksinhuoltajuussopimus, tosin se ei ollut oikeuden määräys, vaan itsekin katsoin sen silloin huonossa itsetunnossa hyväksi ja koska olin muuttamassa eri puolelle suomea... kuten sanoin, minut iskettiin maahan... mulle jäi rajattomat tapaamisoikeudet... se siitä.
Sain nyk mieheni kanssa lapsen ja muutimme takaisin samale paikkakunnalle missä eksä asuu, sillä haluaisin olla esikoiseni kanssa. Nykyään olen kunnossa, kiitos ihanan mieheni yms, terapian...
Kuitenkin, eksä on laimiinlyönyt tapaamisoikeuksia, ei ole koskaan "aikaa" ja jos on, niin pikkusiskonsa, joka on ongelmatapaus, sotkeentuu asiaan, ja tulee mukaan... olen nähnyt lapseni 3 kertaa parin vuoden aikana, ja hänelle ei ole kerrottu, kuka on äiti... meidän perheellä menee hyvin, toisin kuin exällä joka ei kyennyt asumaan lapsen kanssa kahdestaan, vaan muutti takaisin vanhempiensa luokse... sen lisäksi exä harrastaa erittäin raakaa ja väkivaltaista vapaapainia, esittelee videoita ja luulenpa että lapsikin niitä nähnyt. Olen joutunut menemään kokoajan heidän ehdoilla ja yritin alussa olla ystävä, nyt pari päivää sitten laitoin välit poikki, ja kerroin, että vien asian oikeuteen... haluan yhteishuoltajuuden takaisin... viimeinen niitti oli se, kun eksän pikkusisko soitti, ja sivussa kertoi että lapsi sairaana, mutta eksä lähti silti juomaan... itse taas en juo, rakastan lapsia, ikävöin esikoista jokaikinen päivä, mutta koko heidän perhe on niin vihoissaan ja katkera, ettei antais mitään sellaista tapahtua... lista on pitkä... kys. pikkusiskon taholta ollut häiriköintiä tekstiviestein ja muutenkin, eksä pomppii pikkusiskon mukaan ( :o ) ja on saamaton. lupaili ja lupaili kaikenlaista, perheneuvolaankaan ei suostunut... minun äiti-lapsi suhdetta ei ole siltä taholta tuettu ja tapaamisoikeuksiakin on laimiinlyöty ja lista niistä asioista on vielä pitkä... että minut on mustamaalattu monien silmissä... ollaan täysin normaali perhe... en tiedä mitä tehdä enää... elokuussa on aika lastenvalvojalle ja alustavasti juttelin puhelimessa muttei voi kuulemma mitään jos eksä ei itse suostu allekirjoittamaan papaereita, vaan minun pitää haastaa sitten oikeuteen... miten tästä eteenpäin??? ja se on täysin varma, että siinä perheessä lapsi kasvatetaan "kieroon"... en ole koskaan tavannut enkä tule tapamaan niin henk. sairasta porukkaa... nyt olen sen ymmärtänyt... oli sekava tarina ja on vielä paljon, mitä en viittinyt tähän laittaa, mutta kuitenkin... neuvoja?
Auttakaa, neuvoja?
4
446
Vastaukset
- khgggghkhj
ainoa mahdollisuus että alat hakea oikeutta oikeuden kautta.Olet ollut valtavan painostuksen alla,mutta älä luovuta.Jos olet vähävarainen,saat ilmaisen oikeusavustajan.
- wwwwwwwwwwwwwwwwwww
kerää itsellesi tukijatt, jotka tulevat todistajaksi oikeuteen.
- ......
paha paikka.
Olen itsekin tuntenut alemmuudentunnetta, huonommuutta äitinä, olen uskonut kaiken mitä minulle syötetään, ja olen ottanut vastaan enemmän kuin on edes tarjottu paskaa niskaan - lähinnä siksi, että oma minä-kuvani on pirstaleina. kävin terapiassa pitkään, opin tunnistamaan omat vajavuuteni ja vahvuuteni, provosoivan käytöksen toisen osapuolen kohdalla, ja katsomaan asioita ilman syyllisyyden, vajavaisuuden tai alemmuudentunteen verhoa edessäni.
toivon todella, että sinun perheesi tapauksessa oikeus tapahtuu, ja uskon niin käyvän, koska tässä maassa luojan kiitos on äideillä aika hyvät oikeudet olemassa. ja tosiaan, ne lähimmät ihmiset mukaan siihen prosessiin, ettet joudu yksin sitä kaikkea käymään läpi. tietenkin myös todistamaan sinun kelvollisuutesi äitinä.
Toivotan sinulle paljon voimia tulevaan, taistele niin pitkään että saat lapsesi takaisin!- ap
kiitos sulle... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172403
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42776
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694