Tämä voisi kuulua terveysosastolle, muttei siellä ole kynsiä. Kuuluuhan se tännekin, jos haluan pitää kynteni ja kyse ei ole kynsisairaudesta.
Mitä tehdä?
Ison varpaan kynteni tarttui sukkaan kiinni ja repeytyi yli puoleksi sivusuunnassa irti, en tiedä, onko se saanut jonkun kolhunkin tai miten se on mahdollista (itse asiassa muuten on, saanut kolhun kaksi kertaa samana päivänä, kun se päälle putosi jotain raskasta, ja koska lääkäri arveli sen varpaan murtuneen, kun kynsi muuttui mustaksikin jne. - tuntuu kävellessä, kuukausia ja mitään kuulemma ei ole tehtävissä),
joten miten nyt menetellä?
En mitenkään voi repiä kynttä irti, mutta se on nyt yli puoleksi irti.
Se olisi varmasti liian tuskallinen yrityskin ja
en halua olla ilman isonvarpaani kynttä! kaiken lisäksi.
Voinko jotenkin liimata sen takaisin? kiinnittää sen jollain alla olevaan ihoon?
Sormenkynsien kanssa olen joskus menetellyt siten, että olen laittanut liimaa ja lakannut päältä, kun pitkä kynsi on puoliksi katkennut vain aivan päästä, mutta ei siis irti itse ihosta, vaan ihon ulkopuolella oleva osa.
½ irti oleva kynsi
6
10626
Vastaukset
- Handy A.
Riippuu vähän näkyykö siinä alla veresliha vai tavallisen näköistä ihoa. Jos ihoa, niin osaava kynsimuotoilija saa esim. akryylillä korjattua kynnen normaalin pituiseksi ja näköiseksi. Jos taas näkyvillä on vereslihaa, niin sitten ei auta muu kuin pitää huoli, ettei se tulehdu ja antaa sen parantua kunnolla. Sitten voi harkita em. toimenpidettä akryylillä.
- Handy A.
Ahaa, kynsi on siis vielä kiinni jotenkin. No älä ainakaan revi, mutta ei sitä voi kyllä millään liimatakaan kynsipetiin. Mielenkiintoinen tapaus! Voisko yrittää leikata irtonaista osaa? Jos on mennyt mustaksi ja irtoaa sitten, niin yleensä alla on ihoa ja sitten se akryylijuttu onnistuu.
- se kiinni
ja vaihda teippi vaikka päivittäin. Huolehdi puhtaudesta. Itse tein näin kun sormenkynsi repesi pahasti. ei tulehtunut eikä mitään. Varoa tietysti piti koska oli arka muutaman päivän. Sitten kun oli kasvanut tarpeeksi niin leikkasin suurimman osan pois.
- lääkäriin en mene
Voisiko irtoaminen niin itsestään ja kivuttomasti liittyä siihen, että se mustui ensin saatuaan pari kovaa tärskyä.
Minustakin se on lähinnä mielenkiintoista, että se voi olla puoliksi irronnut täysin kivuttomasti, siis sivusuunnassa. - Kiinni on, kaipa sen voisi laastaroida, kunnes uusi kasvaa alta tilalle tai mitä ikinä sitten tapahtuukaan.
Jos olisin ammattiurheilija ja isovarvas olisi murtunut, eikö sille tehtäisi, olisi tehty heti jotain. Mutta kun en ole.
Magneettikuvataanhan niiden polvetkin samana päivänä, kun tavallinen tahvo saa odottaa vähintään puoli vuotta ennen kuin saa edes lähetteen, joten. Jos olisin ammattijalkapalloilija, vaikka edes suomalainen, olisihan tämä jo ylittänyt tv-uutistenkin uutiskynnnyksen. ;) - vastaa
lääkäriin en mene kirjoitti:
Voisiko irtoaminen niin itsestään ja kivuttomasti liittyä siihen, että se mustui ensin saatuaan pari kovaa tärskyä.
Minustakin se on lähinnä mielenkiintoista, että se voi olla puoliksi irronnut täysin kivuttomasti, siis sivusuunnassa. - Kiinni on, kaipa sen voisi laastaroida, kunnes uusi kasvaa alta tilalle tai mitä ikinä sitten tapahtuukaan.
Jos olisin ammattiurheilija ja isovarvas olisi murtunut, eikö sille tehtäisi, olisi tehty heti jotain. Mutta kun en ole.
Magneettikuvataanhan niiden polvetkin samana päivänä, kun tavallinen tahvo saa odottaa vähintään puoli vuotta ennen kuin saa edes lähetteen, joten. Jos olisin ammattijalkapalloilija, vaikka edes suomalainen, olisihan tämä jo ylittänyt tv-uutistenkin uutiskynnnyksen. ;)Kynnen alle valui verta joka irrotti kynnen alustastaan. Kynsi irtosi jo silloin ja putoaa kokonan lähipäivinä. Veri muuttuu mustaksi vanhetessaan siellä kynnen alla, siitä väri. Jos isovarvas olisi murtunut, et kykenisi kävelemään kivulta ja se kyllä vaatisi toimenpiteitä., esim. Geishan -kenkä nimisen kipsin.
- lääkäriin en mene
vastaa kirjoitti:
Kynnen alle valui verta joka irrotti kynnen alustastaan. Kynsi irtosi jo silloin ja putoaa kokonan lähipäivinä. Veri muuttuu mustaksi vanhetessaan siellä kynnen alla, siitä väri. Jos isovarvas olisi murtunut, et kykenisi kävelemään kivulta ja se kyllä vaatisi toimenpiteitä., esim. Geishan -kenkä nimisen kipsin.
Voidaanko tästä päätellä, että on se varvas sitten saanut tosiaan tärskyn, jos kerran vertakin valuu ihona alaisesti vai onko varvas tavallista herkempi ruumiinosa valuttamaan verta ihonalaisesti. Sai kaksi kertaa samana päivänä, vahingossa.
Se oli työpaikkalääkäri, joka arveli, että isovarvas olisi ehkä murtunut ja testautti sitä siten, että pyysi nostelemaan ylöspäin ja totesi, ettei nouse samalla tavalla kuin toisen jalan varvas. Huitsi, miten kipeä se silti voi olla (ollut). - Ei ehkä ollut musta vielä siinä vaiheessa, en muista. Mutta eihän se voisi mustua vasta pitkän ajan kuluttua.
Olet kyllä ihme ajatustenlukija, koska se kynsi irtosi jo päivää aikaisemmin, kun ehdotit sitä, kun hiukan vaan vahingossa satuin tönäisemään sillä kiveä.
Alta paljastui kuitenkin ohut kynsi, joten en nyt ole tutkinut tarkemmin, mutta luulen, että uusi kynsi on kasvanut sen puoliksi irronneen alla.
Joten helpostipa lähti ja kuitenkin kynttä on nyt ihan riittävästi, ettei se ole edes töpön näköinenkään.
Harvinaisen osuva kuvaus, koska kun kynsi irtosi, ei sen alapuoli suinkaan ollut musta tai mustansininen!
re: vastaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911661
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1831254Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799