Taitamattomat karaokejuontajat

Parvella seurannut

Eilen oli Syvälahdessa taitamaton karaokejuontaja. Ikivanhat listat, mikit ja säädöt huonot. Ja aina kun tuli uudet laulajat niin laitettiin laulamaan ohi jonon. Ne jotka odotti toista biisiään niin saivatkin odotella koko illan. Miten muissa karaokepaikoissa toimitaan kun uusia laulajia tulee, jonon hännille vai heti kehiin? Mikä teistä paras tyyli?

36

1092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepelisäkki

      Millä tapaa laululistat ja mikit liittyvät juontajan osaamiseen? Eikö kyse ole enemmän yrittäjän nihkeydestä päivittää välineistöä? Olivatko säädöt huonot kaikille vai ainoastaan sinulle? Mitenkään tilannetta tuntematta, yleisesti ottaen säädöistä valittajista noin 90% on niitä huonoja laulajia, jolloin vika ei ole laitteissa vaan äänessä.

      Ja monessa paikassa uudet laulajat pääsevät heti/melko nopeasti laulamaan, juontajan harkinnan mukaan. Tavoitteena on ilmeisesti se, että jokainen pääsisi laulamaan edes sen kerran. Itse laitan uudet laulajat vanhojen "väliin" sinne jonnekin vartin päähän saapumisesta, että ehtivät rauhassa tilailla juotavaa, yms. Paitsi tietenkin, jos uusia laulajia tulee viimeisen puolen tunnin aikana, yms. Silloin on luukut kiinni ja annetaan niiden laulaa, jotka ovat iltaa istuneet sinnikkäästi.

      • niinpäniinkin

        Laulajat sanoivat että säädöt päin mäntyä. Rätisi, taustoja ei kuullut kunnolla saatika laulajan ääntä. Ikivanhoja biisejä listoissa. Onko se oikein että heti tulleet pääsevät heti laulamaan ja alkuuntulleet odottavat toista biisiään koko illan? Eikö voi olla nimilista ja uudet kierroksen päähän?


      • juupajuupa.
        niinpäniinkin kirjoitti:

        Laulajat sanoivat että säädöt päin mäntyä. Rätisi, taustoja ei kuullut kunnolla saatika laulajan ääntä. Ikivanhoja biisejä listoissa. Onko se oikein että heti tulleet pääsevät heti laulamaan ja alkuuntulleet odottavat toista biisiään koko illan? Eikö voi olla nimilista ja uudet kierroksen päähän?

        Heh??? enpä ole Kj.urani aikana löytänyt laitteista sellaista näppylää jolla saisi laulajasta nitinän kitinän ja kissantapporääkymiset pois.


      • Vanha Vetäjä
        juupajuupa. kirjoitti:

        Heh??? enpä ole Kj.urani aikana löytänyt laitteista sellaista näppylää jolla saisi laulajasta nitinän kitinän ja kissantapporääkymiset pois.

        Tiedän kaverin, keneltä pyydettiin että soittimesta otetaan s-nappi pois päältä kun laulajalla on vahva ässä-vika ja jos s-nappi on päällä, niin laulu kuulemma shuhahteli pahashti.
        Itseltäni on pyydetty kaiutonta kaikua ja äänisäätöä, millä laulaja kuulostaisi Elvikseltä tai Katri-Helenalta.
        Sitten alkaa huuto, kun laulaja kuuleekin oman äänensä!
        Pitää varmaan olla laitevalmistajiin yhteydessä ja valittaa, kun on niin huonot soittimet että näitä
        tuiki tarpeellisia lisävarusteita ei soittimistani löydy.


      • pioni-76
        niinpäniinkin kirjoitti:

        Laulajat sanoivat että säädöt päin mäntyä. Rätisi, taustoja ei kuullut kunnolla saatika laulajan ääntä. Ikivanhoja biisejä listoissa. Onko se oikein että heti tulleet pääsevät heti laulamaan ja alkuuntulleet odottavat toista biisiään koko illan? Eikö voi olla nimilista ja uudet kierroksen päähän?

        On tässä vuosien varrella jokunen karaoke paikka ehkä tullut tutuksi. Niissä on toisissa käynyt enemmän laulajia ja toisissa vähemmän, yksi asia on kuitenkin joka paikassa ollut sama.. Nimittäin se että uudet laulajat ovat päässeet laulamaan alle puolessa tunnissa. Ja miltei joka paikassa on ollut ns. kiertävä lista. Ja jos paikassa on, sanotaan nyt vaikka jotain 35 laulajaa, kierros on juuri alkanut, listalla jo olevat on laulaneet jo kerran kaksi. Onko siinä kohtaa sitten reilua sanoa sille ovesta juuri sisään tulleelle laulajalle että sori, et ehdi tänään enää laulamaan kun minulla on nuo "vanhat" laulajat tässä ? Minä olen ainakin ymmärtänyt asian niin että yritetään antaa kaikille mahdollisuus laulaa edes sen yhden kerran. Ja senkin voin noin kokemuksesta sanoa että ei todellakaan ole juontajan ammattitaidon puuttumisesta kiinni jos paikan laitteet ja levyt ei toimi kunnolla. Ja itse olen ainakin huomannut sen että miltei joka paikassa vika ei ole säädöissä/ juontajassa vaan laulajassa itsessään. Itse olen ehkä kerran kaksi kysynyt karaoke harrastukseni aikana että jos saisi taustaa vähän suuremmalle, tosin tämäkin sellaisessa paikassa jossa tiesin sen kyseisen kappaleen taustan olevan tosi hiljainen. Toki tässä nyt saattoi tulla kirjoitettua jotakin minkä joku käsittää väärin mutta toistakymmentä vuotta harrastaneena voin vain sanoa että ei se vika aina ole jossakussa muussa kuin omassa itsessä.


      • sepelisäkki
        Vanha Vetäjä kirjoitti:

        Tiedän kaverin, keneltä pyydettiin että soittimesta otetaan s-nappi pois päältä kun laulajalla on vahva ässä-vika ja jos s-nappi on päällä, niin laulu kuulemma shuhahteli pahashti.
        Itseltäni on pyydetty kaiutonta kaikua ja äänisäätöä, millä laulaja kuulostaisi Elvikseltä tai Katri-Helenalta.
        Sitten alkaa huuto, kun laulaja kuuleekin oman äänensä!
        Pitää varmaan olla laitevalmistajiin yhteydessä ja valittaa, kun on niin huonot soittimet että näitä
        tuiki tarpeellisia lisävarusteita ei soittimistani löydy.

        Itseasiassa... suhuässää saa leikattua pois, mutta olen tasan yhdessä paikassa nähnyt laitteen joka soveltuu siihen ja sen paikan juontajista jopa yksi osasi käyttää ko. vempelettä. ;)


      • sepelisäkki
        niinpäniinkin kirjoitti:

        Laulajat sanoivat että säädöt päin mäntyä. Rätisi, taustoja ei kuullut kunnolla saatika laulajan ääntä. Ikivanhoja biisejä listoissa. Onko se oikein että heti tulleet pääsevät heti laulamaan ja alkuuntulleet odottavat toista biisiään koko illan? Eikö voi olla nimilista ja uudet kierroksen päähän?

        Aika hyvä saavutus, jos ei kuule laulajan ääntä eikä taustoja. Nimittäin, jos taustat ovat hiljaiset, niin silloin kuuluu laulajan ääni ja päinvastoin. Poikkeuksetta.

        Rätinä voi viitata rikkinäisiin johtoihin tai liian suureen äänenpaineeseen mikrofoniin huutaessa. Jos rätinää oli taustoissa, vika laitteissa, jos laulussa, mikki pois suusta, kämmenet pois grillin ympäriltä ja uusi yritys. :)


      • tilletalle

        kerran sepelisäkki, että ole juontaja. Milloin susta sellainen on kehittynyt kun pilkkaat kaikkea uudistusta, kaikkea mitä esimerkiksi minä sanon. Minä olen juontaja, mutta en tee sitä työksi, teen sitä harrastukseksi ja rakastan jokaista hetkeä kuunnella ihmisiä, sanovat he, kysyvät he, laulavat he, kuuntelevat he tai tanssivat he.

        Sä olet haukkunut mut täällä viimeisimpää lantalaan ja oletkin kollegani. Voi perkele! Olipa ylläri! Mites muuten juhannus meni, olitko laitteiden takana, vai "ravintolatyöntekijänä?" Sä olet valehdellut koko ajan olevasi harrastaja, jotta olet saanut mustamaalata mua. Mulle sä paljastuit.


      • tilletalle
        tilletalle kirjoitti:

        kerran sepelisäkki, että ole juontaja. Milloin susta sellainen on kehittynyt kun pilkkaat kaikkea uudistusta, kaikkea mitä esimerkiksi minä sanon. Minä olen juontaja, mutta en tee sitä työksi, teen sitä harrastukseksi ja rakastan jokaista hetkeä kuunnella ihmisiä, sanovat he, kysyvät he, laulavat he, kuuntelevat he tai tanssivat he.

        Sä olet haukkunut mut täällä viimeisimpää lantalaan ja oletkin kollegani. Voi perkele! Olipa ylläri! Mites muuten juhannus meni, olitko laitteiden takana, vai "ravintolatyöntekijänä?" Sä olet valehdellut koko ajan olevasi harrastaja, jotta olet saanut mustamaalata mua. Mulle sä paljastuit.

        tarkoitettu viesti. Olen todella äimänä, ihan totta.


      • tilletalle
        sepelisäkki kirjoitti:

        Itseasiassa... suhuässää saa leikattua pois, mutta olen tasan yhdessä paikassa nähnyt laitteen joka soveltuu siihen ja sen paikan juontajista jopa yksi osasi käyttää ko. vempelettä. ;)

        ihmeessä muillekin, vai onko "tietosi" myytävänä. Suhuässää saa leikattua, mutta se edellyttää laitteesi tuntemista. Jos tarkoitat jotain ylimääräistä vempelettä, käske laulajan ottaa tekikset pois suustaan. Sehän ei ole hienotunteista, eihän?

        Itseasiassa suhuässää saa leikattua monellakín tavalla. Ällöttävintä on helvetin taustalla olevat viulumatot tai epävireisiltä kuulostavat kitarapärinät tai basson yleinen humina. Mutta sitäkin saa korjattua, mutta joskus melkein hävettää kauheat taustat. Sitten on tietty taustalaulajien laulun haltuun ottaminen. Se ottaa kanssa aivoon, varsinkin kun itse karaokelaulaja on taitava, eikä siedä sekaan sotkettua kuorolaulantaa, joka valtaa puoletkin kappaleesta.

        Mutta laatulevyillä, valmistajilla nämä asiat ovat kunnossa. Itse tykkään joka valmistajien tuotannosta, toiset teettää töitä vähän enemmän, toiset vähemmän, mutta siitä kai karaokejuontajille maksetaan, tai voihan sitä mennä tupakille joka laulun ajaksi, niin et ainakaan saa syytettä taitamattomuudesta, ehkä säätämättömyydestä tai miksaamattomuudesta. Mutta eihän "taviskaraokelainen" mitään tajua... Vai tajuaako? No varmasti tajuaa, korvat on jokaisella. Ihan tiedoksi sullekin sepelis.


      • sepelisäkki
        tilletalle kirjoitti:

        kerran sepelisäkki, että ole juontaja. Milloin susta sellainen on kehittynyt kun pilkkaat kaikkea uudistusta, kaikkea mitä esimerkiksi minä sanon. Minä olen juontaja, mutta en tee sitä työksi, teen sitä harrastukseksi ja rakastan jokaista hetkeä kuunnella ihmisiä, sanovat he, kysyvät he, laulavat he, kuuntelevat he tai tanssivat he.

        Sä olet haukkunut mut täällä viimeisimpää lantalaan ja oletkin kollegani. Voi perkele! Olipa ylläri! Mites muuten juhannus meni, olitko laitteiden takana, vai "ravintolatyöntekijänä?" Sä olet valehdellut koko ajan olevasi harrastaja, jotta olet saanut mustamaalata mua. Mulle sä paljastuit.

        Mielestäni olen ajat sitten kertonut sinulle ja muille palstaa lukeville toimivani karaokejuontajana, tosin keikkoja takana vasta ~200, että ihan vasta-alkaja olen. En tiedä, mistä sinulle on muodostunut sellainen kuva, että olisin "vain" harrastaja.

        Olitko jossain lomalla keräämässä voimia, kun näköjään taas keuhkoat tässä ketjussa monen viestin voimin? Asian ja tuuban suhde lienee se tavanomainen, joten jätän niiden lukemisen poikkeuksellisesti väliin. Siinä käy joko niin, että ohimosuonia alkaa tykyttää tai sitten tulee pärskittyä kahvit ruudulle, ja näin töissä molemmat vaihtoehdot olisivat ei-toivottuja.


      • sepelisäkki
        tilletalle kirjoitti:

        ihmeessä muillekin, vai onko "tietosi" myytävänä. Suhuässää saa leikattua, mutta se edellyttää laitteesi tuntemista. Jos tarkoitat jotain ylimääräistä vempelettä, käske laulajan ottaa tekikset pois suustaan. Sehän ei ole hienotunteista, eihän?

        Itseasiassa suhuässää saa leikattua monellakín tavalla. Ällöttävintä on helvetin taustalla olevat viulumatot tai epävireisiltä kuulostavat kitarapärinät tai basson yleinen humina. Mutta sitäkin saa korjattua, mutta joskus melkein hävettää kauheat taustat. Sitten on tietty taustalaulajien laulun haltuun ottaminen. Se ottaa kanssa aivoon, varsinkin kun itse karaokelaulaja on taitava, eikä siedä sekaan sotkettua kuorolaulantaa, joka valtaa puoletkin kappaleesta.

        Mutta laatulevyillä, valmistajilla nämä asiat ovat kunnossa. Itse tykkään joka valmistajien tuotannosta, toiset teettää töitä vähän enemmän, toiset vähemmän, mutta siitä kai karaokejuontajille maksetaan, tai voihan sitä mennä tupakille joka laulun ajaksi, niin et ainakaan saa syytettä taitamattomuudesta, ehkä säätämättömyydestä tai miksaamattomuudesta. Mutta eihän "taviskaraokelainen" mitään tajua... Vai tajuaako? No varmasti tajuaa, korvat on jokaisella. Ihan tiedoksi sullekin sepelis.

        Vastataan nyt, vaikka päätäsi auotkin. Ja vahingossa menin tämän lukemaan.

        Tästä on jokunen vuosi, enkä silloin ollut vielä perehtynyt itse äänentoistolaitteiden saloihin, mutta silloisen kantapaikkani juontaja näytti efektilaittettaan, ja esitteli, miten sillä pystyi leikkaamaan suhuässää (kaverilla itsellään oli ässävika, joten eron huomasi hyvin).

        Eli kyseessä oli ihan tavallinen efektilaite, millä sai kaksi tai useamman efektin laulajan ääneen. Ja valmiista efekteistä löytyi ässän vaimennus, jota käyttämällä laulu kuulosti huomattavasti vähemmän suhisevalta. Normaalistihan niitä käytetään pelkästään kaiun tuottamiseen, ja moni juontaja ei lähde niiden säätöjen kanssa seikkailemaan, joten mm. tällainen ominaisuus saattaa jäädä hyödyntämättä. Eikä erillistä efektilaitetta edes ole kovin monessa paikassa, kun tarvittavat peruskaiut löytyvät mikserivahvistimesta.

        En muista ko. vempeleen mallia tai merkkiä, mutta kysy ihmeessä vaikka musiikkiliikkeistä, jos oikeasti kiinnostaa. Varmasti löytyy useampiakin erilaisia.

        Näinkin ihmeellisestä asiasta yritit haastaa ilmeisesti riitaa.


      • Mylvis Pressula
        Vanha Vetäjä kirjoitti:

        Tiedän kaverin, keneltä pyydettiin että soittimesta otetaan s-nappi pois päältä kun laulajalla on vahva ässä-vika ja jos s-nappi on päällä, niin laulu kuulemma shuhahteli pahashti.
        Itseltäni on pyydetty kaiutonta kaikua ja äänisäätöä, millä laulaja kuulostaisi Elvikseltä tai Katri-Helenalta.
        Sitten alkaa huuto, kun laulaja kuuleekin oman äänensä!
        Pitää varmaan olla laitevalmistajiin yhteydessä ja valittaa, kun on niin huonot soittimet että näitä
        tuiki tarpeellisia lisävarusteita ei soittimistani löydy.

        "Itseltäni on pyydetty kaiutonta kaikua ja äänisäätöä, millä laulaja kuulostaisi Elvikseltä tai Katri-Helenalta. "

        :o) Tämä oli paras toistaiseksi! Kiitos kommenteistasi, jotka lisäsivät ikääni - nauruhan kuulemma pidentää ikää!

        Aivan liian moni karaokelaulaja suhtautuu asiaan haudanvakavasti ja luulee, että kansa haluaa kuulla juuri hänen kiekuvan nuotin vierestä mahdollisimman kovaa ja mahdollisimman usein. Käyn itsekin kiekaisemassa joskus muutaman kappaleen pienessä lähipubissa, mutta en ole havainnut tässä ketjussa kuvailtuja ilmiöitä. Joskus perjantai-iltaisin saattaa olla 30-50 minuutin jono, mutta tavallisempaa on, että odottaminen jää 15 minuuttiin.

        On käynyt jopa niinkin, että kun laulettuani illan aikana 7 tai 8 laulua alan suunnitella lasini tyhjentämistä ja kotiin lähtöä, juontaja tai baarimikotar tulee mikin kanssa ja pyytää esittämään vielä mielikappaleensa, kun muitakaan laulajia ei ole lavalle tunkemassa. Lämmittäähän se mieltä!


      • tilletalle
        sepelisäkki kirjoitti:

        Vastataan nyt, vaikka päätäsi auotkin. Ja vahingossa menin tämän lukemaan.

        Tästä on jokunen vuosi, enkä silloin ollut vielä perehtynyt itse äänentoistolaitteiden saloihin, mutta silloisen kantapaikkani juontaja näytti efektilaittettaan, ja esitteli, miten sillä pystyi leikkaamaan suhuässää (kaverilla itsellään oli ässävika, joten eron huomasi hyvin).

        Eli kyseessä oli ihan tavallinen efektilaite, millä sai kaksi tai useamman efektin laulajan ääneen. Ja valmiista efekteistä löytyi ässän vaimennus, jota käyttämällä laulu kuulosti huomattavasti vähemmän suhisevalta. Normaalistihan niitä käytetään pelkästään kaiun tuottamiseen, ja moni juontaja ei lähde niiden säätöjen kanssa seikkailemaan, joten mm. tällainen ominaisuus saattaa jäädä hyödyntämättä. Eikä erillistä efektilaitetta edes ole kovin monessa paikassa, kun tarvittavat peruskaiut löytyvät mikserivahvistimesta.

        En muista ko. vempeleen mallia tai merkkiä, mutta kysy ihmeessä vaikka musiikkiliikkeistä, jos oikeasti kiinnostaa. Varmasti löytyy useampiakin erilaisia.

        Näinkin ihmeellisestä asiasta yritit haastaa ilmeisesti riitaa.

        Vaan tiedän tuon laitteen, mutta minusta sillä ei ole kovinkaan merkittävää osuutta karaokessa. Ehkä ammatti miksauksessa.

        Edelleen rakastan sua. ( vielä enemmän, jos sä ooot.. tai miten sen sanois.... piikki pukinlihassa, vielä parempi pulkki puolukka tii(nussa).)

        Varros naista, joka laulaa taitos, tissejään tarjoo - iskee samalla suuhus nästin pynnin, mutta ottaa hinnan hyvvvän. SE EN OLE MINÄ KUITENKAAN. Koska mulla ON

        Peppu kahdesta kappaleesta, enkä yhtään oo armolle lasten jättänt. En vappaudest, en "raharallaidest"

        Joskus ajattelin, jos per...e oli yhtä, olkoon, vaan ei miun kanssain. Jo vain köyhä olen ei tule tilluu, ei tallee. Miust tuli vain minä. Kaunis, sielulta luja, siedä en rahastija. Tielköö ne omallaan kulkee ja oman tussuun itsenä sulkee. En ansaitse sillä, vaan laulan, vaikka karvanen mikki ällömn tuo mulle. Inhoan mikkejä, jotka ovat karhunnussimia. Voisko sannoo paremmin? Keltä kysyn, pentuna jo joora.

        Varrokaa eliötä, joka taitaa ja tietää salat paskat ja sitoo teidät syötäväksi haaskan.


      • Huono Basisti
        Mylvis Pressula kirjoitti:

        "Itseltäni on pyydetty kaiutonta kaikua ja äänisäätöä, millä laulaja kuulostaisi Elvikseltä tai Katri-Helenalta. "

        :o) Tämä oli paras toistaiseksi! Kiitos kommenteistasi, jotka lisäsivät ikääni - nauruhan kuulemma pidentää ikää!

        Aivan liian moni karaokelaulaja suhtautuu asiaan haudanvakavasti ja luulee, että kansa haluaa kuulla juuri hänen kiekuvan nuotin vierestä mahdollisimman kovaa ja mahdollisimman usein. Käyn itsekin kiekaisemassa joskus muutaman kappaleen pienessä lähipubissa, mutta en ole havainnut tässä ketjussa kuvailtuja ilmiöitä. Joskus perjantai-iltaisin saattaa olla 30-50 minuutin jono, mutta tavallisempaa on, että odottaminen jää 15 minuuttiin.

        On käynyt jopa niinkin, että kun laulettuani illan aikana 7 tai 8 laulua alan suunnitella lasini tyhjentämistä ja kotiin lähtöä, juontaja tai baarimikotar tulee mikin kanssa ja pyytää esittämään vielä mielikappaleensa, kun muitakaan laulajia ei ole lavalle tunkemassa. Lämmittäähän se mieltä!

        Karaokelaulajat eivät ymmärrä sitä,että laulu ei ole huutoa. Karaokessa lisäksi tausta antaa mielettömästi tukea laulajalle. Olen joskus pyytänyt karaokekunkun orkesterimme harjoituksiin näyttämään taitonsa,voin sanoa,että siitä laulamisesta ei tullut hevon sitä. Elviksen kappaleet hyvä esimerkki,tuesta jota taustat antaa.


      • Voipastilli
        Vanha Vetäjä kirjoitti:

        Tiedän kaverin, keneltä pyydettiin että soittimesta otetaan s-nappi pois päältä kun laulajalla on vahva ässä-vika ja jos s-nappi on päällä, niin laulu kuulemma shuhahteli pahashti.
        Itseltäni on pyydetty kaiutonta kaikua ja äänisäätöä, millä laulaja kuulostaisi Elvikseltä tai Katri-Helenalta.
        Sitten alkaa huuto, kun laulaja kuuleekin oman äänensä!
        Pitää varmaan olla laitevalmistajiin yhteydessä ja valittaa, kun on niin huonot soittimet että näitä
        tuiki tarpeellisia lisävarusteita ei soittimistani löydy.

        Oikeassa olet. Nykyään ovat kaikki laitteet jo niin hyviä, että toistavat ulos saman paskan mitä menee sisälle.


    • parvellakin myäs.

      Eilen oli kantakapakissa taitamaton karaokelaulaja. haisi vanhalle viinalle , kuolasi mikkejä ja lauloi falskisti sekä nuotin vierestä . Ja aina kun tuli uudet laulajat yritti repiä näiltämikkejä käsistä ja pyrki itse aina väliin sekä laulamaan ohi jonon. Ne jotka odotti toista biisiään niin saivatkin kuulla tämän juoppokanan arvostelut ja haukut lähes koko illan. Miten muissa karaokepaikoissa toimitaan kun tälläisiä häirikkö laulajia tulee, jonon hännille vai heti kehiin? Mikä teistä paras tyyli?

      • tilletalle

        tältä sivustolta veke, mikäli vetää yhteen vetoa mitä kirjoitit samaan aikaan minulle. Ilmoitin ylläpitoon ja seuraavaksi poliisinappula käyttöön. Hullu lyyli, tai mieleltään uskomattoman typerä lepakko. Vastaa mulle tähän viestiin tässä. Mieti tarkasti mitä vastaat.


    • tilletalle

      että monissa "isoissa" tapahtumissa on helvetin heikkotasoisia juontajia. Eniten minua naurattaa ry:den rynniminen Juhannuspaikkoihin. Kuulisitte mitä ihmiset puhuvat teistä. Menette joukolla karaokeiltoihin, jossa vetää verojakiertävä ry. He laulattavat toisiaan, laulavat itse ja kaiken lisäksi pääsevät ilman sisäänpääsyä sisälle. Tämä sakkajoukko ei kaihda mitään keinoja. Ei ihme että ihmiset ovat vihaisia.

      Kenellekään ei tunnu kuuluvan minkäänlaista vastuuta tästä asiasta. Verojen maksamattomuudesta, ry.N laiton toiminta ammattimaisesti, aivan amatööritasolla.

      Kyselkää ihmiset kuka vetää, ottakaa selvää. avatkaa silmänne, muuten näitä pahanmielen lähettiläille ei vielä voi mitään. Itse olen toki ilmoittanut asiasta monellekin taholle. Kysellyt ravintoloitsijoiden vastuun perään. Ei kiinnosta heitä, veroton on 22% halvempi vetäjä, noin niinkuin luvussa... Oikeasti ry:t rahastavat yhtä törkeästi kuin ammattivetäjäkin. Kirjoittelevat älyttömiä kilometrikorvauksia, ja päivärahoja, tarjoavat hauskaa julkisissa paikoissa omalle väelleen. Mikäs heidän pallistellessa. Verojen kunnossaoleminen tarkoittaa sitä: JOS TOIMII AMMATTIMAISESTI, EIKÄ OLE ASIANMUKAISESTI ILMOITTANUT ITSEÄÄN ELINKEINOHARJOITTAJAKSI JA ALVIN MAKSAJAKSI ON PETOKSEN TEKIJÄ, JA MITÄ USEAMMIN NÄMÄ PETOKSEN TEKIJÄT UUSIVAT TEKONSA ON PETOS JATKETTUA.

      Nytkin kuulin kuinka eräs ry rellesti ravintolassa, jolle ilmoitettuamme väärästä tavasta toimia, että "teidän jauhonne ei taida olla kunnossa" Ei ihme että ALV NOUSEE heinäkuussa 23%. Se kuulkaa tuntuu ja ry:t senkun kiertävät lakeja ja kierrättävät omia jäseniään jokapaikassa, tölvien tavallisia vetäjiä. Mä laitan tästä tietoa edelleen sinne taholle jonne olen aikaisemminkin ilmoittanut ja kohta kirjoitan tänne sivustoille ketkä ry:t syyllistyvät tähän touhuun. EIKÖ KARAOKE OLEKIN KIVAA KUN SAA KUUNNELLA OMAAN ÄÄNEEN RAKASTUNEITA YLIMIELISIÄ HARRASTAJIA, JOTKA SYÖVÄT JOKAISEN PUSSISTA JA SAAVAT VIELÄ VALTION TUEN ITSELLEEN, UNOHTAEN SUURIMMAN OSAN KARAOKEHARRASTAJISTA, IVATEN JA PILKATEN HEITÄ KAIKILLA KEINOILLA. Ilmoitan myös ravintolat, jotka palkkaavat näitä luikureita leipiinsä. Alle puolen vuoden, kuitenkin tämän vuoden loppuun tilanne tulee muuttumaan ja ry:t varautukaa rankkoihin jälkiveroihin, sekä toimintanne totaaliseen tarkastukseen. Muut ihmiset ottakaa omatunto ja vastuu käsiinne! Ei ry:läiset osaa suurinkaan osa edes laulaa, ainakaan niin hyvin kun itse ääntään rakastavat, saati vetää. Siellä muuten piilee todennäköisesti ohjelmatoimistojen tavoin toimivissa, suuri joukko poltettujen levyjen sankarit. Kyselen vielä muutamasta paikasta juontajien perään. Ajatelkaa kuinka monessa sadassa paikassa juhannuksenakin veti pystymetsäkundit rahat kotiin ja verottaja nuolee näppejään...

      • pioni-76

        Eli taas menee tässä keskustelu siihen suuntaan että yksi tulee palstalle keuhkoamaan jotakin ihan alkuperäiseen aiheeseen liittymätöntä. Miten jotkut veroasiat, joista muuten jäin miettimään että miten sinä muka tiedät 100% varmaksi miten ne on, liittyy tähän alkuperäiseen keskusteluun ? Taikka sitten se että aloitat tuon itsellesi tyypillisen-kaikki vainoaa minua- lässytyksen. Ei helvata,tällä palstalla on vissiin tarkoitus keskustella eikä kuunnella samaa olematonta,aiheeseen liittymätöntä kitinää joka ketjussa. Ja siihen alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, monessa tutussa karaokepaikassa, joissa käy ne samat naamat, juontaja hyvin pitkälti muistaa säädöt jotka juuri sille kyseiselle ihmiselle on sopivat. Ja jos juontajassa olisi aina se vika niin tuskin mikään baari pitäisi huonoa juontajaa kovin kauan.


      • sepelisäkki

        Mulla käy mielessä kun luen näitä... onko sinut erotettu/ei hyväksytty jäseneksi johonkin karaokeyhdistykseen vai mistä tuo antipatia oikein kumpuaa. Ei tuo pysy enää mitenkään normaalin rajoissa.

        Suomessa on sitä paitsi erittäin vähän karaokeyhdistyksien jäseniä verrattuna karaoken harrastajiin. Mutta niinhän se yleensä harhaisissa salaliittoteorioissa menee, että joku pieni eliitti (kääpiöt, juutalaiset, natsit, avaruusolennot, vapaamuurarit, karaokeyhdistykset, CIA, Illuminati) jahtaa niitä pieniä väsymättömiä totuuden etsijöitä. :D

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4260 (Salaliittoteoria)

        Mene tuonne keskustelemaan, jos ainoa sanottavasi tällä palstalla on se, kuinka karaokeyhdistykset suuressa Suomen laajuisessa salaliitossa jahtaavat sinua. Ja tekevät ties mitä kauheuksia ihmiskloonauksesta robottiarmeijan rakentamiseen. :D

        Oletko muuten huomannut, että en ole sinulle yhtään poikkipuolista sanaa sanonut, kun kyseessä on ollut asiallinen ja aiheeseen liittyvä kirjoitus? Et vai? Johtuisiko se siitä, että et ole sellaisia juurikaan raapustanut. Vesikauhuisen rakkikoiran haukkumisia vain.


      • Vanha Vetäjä
        pioni-76 kirjoitti:

        Eli taas menee tässä keskustelu siihen suuntaan että yksi tulee palstalle keuhkoamaan jotakin ihan alkuperäiseen aiheeseen liittymätöntä. Miten jotkut veroasiat, joista muuten jäin miettimään että miten sinä muka tiedät 100% varmaksi miten ne on, liittyy tähän alkuperäiseen keskusteluun ? Taikka sitten se että aloitat tuon itsellesi tyypillisen-kaikki vainoaa minua- lässytyksen. Ei helvata,tällä palstalla on vissiin tarkoitus keskustella eikä kuunnella samaa olematonta,aiheeseen liittymätöntä kitinää joka ketjussa. Ja siihen alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, monessa tutussa karaokepaikassa, joissa käy ne samat naamat, juontaja hyvin pitkälti muistaa säädöt jotka juuri sille kyseiselle ihmiselle on sopivat. Ja jos juontajassa olisi aina se vika niin tuskin mikään baari pitäisi huonoa juontajaa kovin kauan.

        Itse annoin tuossa eräässä toisessa viestiketjussa tälle sanavauhkoilijalle täydellisen mahdollisuuden tulla kasvotusten avautumaan. Paikka ja aika oli annettu, mutta kun ei niin ei. Netissä huutelu on joillekin vain niin paljon helpompaa, kun ei kasvotusten uskalla. Eli tehkää kuten minäkin. Antakaa vain olla, kun kyseinen henkilö kykene tulemaan itse sanomaan sanomisiaan! Ja jos nyt alkaa urputtamaan, niin näyttää vain sillä aidosti heikkoutensa ja sen, että hävisi varmasti parhaimman mahdollisuutensa näyttää asioiden
        todelliset puolet. Nyt hänen on turha enää aloittaa tai jatkaa mitään, kun juna meni jo.
        Teille kaikille muille tasapuolisesti: Laulelemisiin!


      • sepelisäkki
        Vanha Vetäjä kirjoitti:

        Itse annoin tuossa eräässä toisessa viestiketjussa tälle sanavauhkoilijalle täydellisen mahdollisuuden tulla kasvotusten avautumaan. Paikka ja aika oli annettu, mutta kun ei niin ei. Netissä huutelu on joillekin vain niin paljon helpompaa, kun ei kasvotusten uskalla. Eli tehkää kuten minäkin. Antakaa vain olla, kun kyseinen henkilö kykene tulemaan itse sanomaan sanomisiaan! Ja jos nyt alkaa urputtamaan, niin näyttää vain sillä aidosti heikkoutensa ja sen, että hävisi varmasti parhaimman mahdollisuutensa näyttää asioiden
        todelliset puolet. Nyt hänen on turha enää aloittaa tai jatkaa mitään, kun juna meni jo.
        Teille kaikille muille tasapuolisesti: Laulelemisiin!

        Meikäläisen on jotenkin hankala olla piittaamatta "siitä", kun aina, viestiketjusta riippumatta, "se" hyökkää suoltamaan omaa tajunnanvirtapropagandaansa, ja aloittaa raivoamisen siitä, kuinka _minä_ aina jahtaan "sitä". Vaikka en olisi sanallakaan maininnut ko. henkilöstä. Niin kuin näissä viimeisimmissäkin ketjuissa.

        Tuo yksi nimetön keuhkoaminenkin oli "sen". Ja nyt täytyy myöntää etten tiedä minkälaisia viestejä joku on "sille" lähettänyt, mutta "sillä" keitti kyllä vähän teenkeitin vettä yli. Itse pidän kaiken viestinnän, niin järkevien kuin ei-järkevienkin ihmisten kanssa julkisena, jotta pystyn jälkeenpäin viittaamaan sanomisiini, eikä kukaan pääse vääristelemään. Eikä ole tarvetta poistella omia viestejä, niin kuin "se" tekee. :)

        Saisikohan tähän asetettua jonkun filtterin, ettei näkisi niitä kommentteja? Joissakin, paremmissa piireissä, voi laittaa foorumkäyttäjän mustalle listalle ja sitten voi olla niin kuin ei olisikaan, kun niitä kommentteja ei sitten sinulle oikeasti olekaan. :)


      • pioni-76
        sepelisäkki kirjoitti:

        Meikäläisen on jotenkin hankala olla piittaamatta "siitä", kun aina, viestiketjusta riippumatta, "se" hyökkää suoltamaan omaa tajunnanvirtapropagandaansa, ja aloittaa raivoamisen siitä, kuinka _minä_ aina jahtaan "sitä". Vaikka en olisi sanallakaan maininnut ko. henkilöstä. Niin kuin näissä viimeisimmissäkin ketjuissa.

        Tuo yksi nimetön keuhkoaminenkin oli "sen". Ja nyt täytyy myöntää etten tiedä minkälaisia viestejä joku on "sille" lähettänyt, mutta "sillä" keitti kyllä vähän teenkeitin vettä yli. Itse pidän kaiken viestinnän, niin järkevien kuin ei-järkevienkin ihmisten kanssa julkisena, jotta pystyn jälkeenpäin viittaamaan sanomisiini, eikä kukaan pääse vääristelemään. Eikä ole tarvetta poistella omia viestejä, niin kuin "se" tekee. :)

        Saisikohan tähän asetettua jonkun filtterin, ettei näkisi niitä kommentteja? Joissakin, paremmissa piireissä, voi laittaa foorumkäyttäjän mustalle listalle ja sitten voi olla niin kuin ei olisikaan, kun niitä kommentteja ei sitten sinulle oikeasti olekaan. :)

        Tulipa muuten "siihen" liittyen yksi mummuvainaan sanonta mieleeni ; Kun näet idiootin edessäsi,vaikene. Voin kokemuksesta kertoa että se toimii =)


      • määki huudan
        pioni-76 kirjoitti:

        Tulipa muuten "siihen" liittyen yksi mummuvainaan sanonta mieleeni ; Kun näet idiootin edessäsi,vaikene. Voin kokemuksesta kertoa että se toimii =)

        Hei se ei saanutkaan mieleistään viimeistä sanaa. Hyvä te!
        Loppu ainakin vähäksi aikaa toi päänaukominen taas. Mutta eiköhän se kohta taas kehitä jostain aihetta pistää ralli pystyyn ja heittää sellasta settii että taas on palsta sekasi.


    • tilletalle

      karaokejuontajia. Heitä löydät netistä. Vaikka paikka on kuinka hyvä tahansa, tiedän että karaokelaulajia pilkataan. Syvälahden lisäksi on monta muuta kuuluisaa kesäpaikkaa, jossa tämäkin ohjelmatoimisto pilkkaa karaokelaulajia: Huonoilla aataminaikuisilla laitteilla, rikkinäisillä mikeillä ja linnunpöntöillään. Silti heitä palkataan pilvin pimein. Henkilökunta vaihtuu kokoajan, sillä kenenkään hermot ei kestä paskoilla laitteilla vetämistä ja aiheellista napinaa. Tuo vuorojärjestyksen suunnitteleminen on ikuisuuskysymys, jokainen juontaja tekee sen oman näkemyksensä mukaan, onko oikeata tietä, sitä en tiedä, mutta huonot laitteet pitkien jonojen lisäksi pistää vituttamaan ja kaikki asiat alkaa hyvänmielen sijasta ärsyttämään.

      En itse tekisi noin radikaalia käsikirjoituksta uusita ja "vanhoista" vetäjistä. Mutta mulla ei riskaakaan laitteet, eikä ihmisetkään... Paskaa sen sijaan puhuu kateelliset kollegat. Puhun takaisin, otan selville ja selvitän.

      • tilletalle

        tarjoitin tuossa käsikirjoitusjutussa. Oli kiva juhannus keikkaa joka päivälle ja väsy painaa hiukan.

        Täällä mollaamisestani huolimatta, teidän onneksenne, ei ole koskaan kukaan tullut huutelemaan. Kaikkea sitä on tullut nähtyä. Itse karaokelaulajat ovat suloisia, ihania, lutusia. Eivätkä varmasti aiheuta ongelmia karaokeilloissa, toisin kun paskamainen vetäjä tai ynseä henkilökunta. Itseään täynnä oleva ovimies tai toinen kollega.

        Onneksi olen töissä silloin kun huvittaa ja ennenkaikkea en ole silloin töissä, vaan nautiskelija. Pyrkikää oikeasti siihen karaokea rakastavat juontajat, että valikoitte paikkanne itse. Annetaan noiden välistävetäjien ja kyiden syödä itsensä olemattomiin ja saapahan paikatkin opetuksensa. Jokaisella on mahdollisuus valita. Se mitä puolta tietä paikka kulkee ja valitsee, näkyy paikan hengessä ensi henkäyksellä.

        Se tietty harmittaa vieläkin että niin monta kivaa paikka on kupattu ja kaadettu. Ja nämä käärmeet kulkevat vielä sihauttelemassa myrkkyään liian monessa paikassa. Mutta kyyt tykkää kyistä ja poikii puista, jotta itse ei muka vahingoittuisi. Oikeastaan kyiden ongelma onkin oman hännän syömisen vietti. Ne kun ovat itse itsensä vihollisia --- aivan ehdottomasti ja ensisijaisesti!


    • vuosia kiertänyt

      Tiedän karaokejuontajia jotka laittavat uudet tulijat jonon päähän, kierroksen. Ja sanovat että nyt emme ota uusia laulajia enää koska kierros on esim 1-2 tunnin mittainen. Ja joilla on monipuoliset listat ja laitteet pelaa. Ja laulaja kuulee hyvin äänensä laulaessaan ja taustan ja myös yleisö kuulee, eikä rätinöitä kuulu eikä levyt pätki. Ja osaava juontaja säätelee säädöt laulajan mukaan niin että on ilo laulaa. On niitäkin juontajia jotka hyppivät jatkuvasti baarin puolella ja jättävät laulajan huonoille säädöille.

      • Kotkalainen.

        Kymenlaaksossa yksi juontaja on tehnyt tätä vuosikaudet. Uudet jonon päähän.
        Monesti uusia tulee vaikka 10-hengen ryhmä,silloin jos ne laskee etuilemaan on
        vanhojen laulut siltä illalta laulettu.

        terveisiä sinne Kouvolan suuntaan kaverille,joka osaa nämä asiat.

        P.s. tiesi aina kun oli R vetämässä,että" ryhmämatkalaisia "ei kapakkaan ilmestynyt.
        asiakkaat lauloivat sovitussa järjestyksessä,millin tarkasti omalla vuorollaan.
        Aina tiesi kenen jälkeen on oma vuoro.


    • o-toimisto

      Listat, levyt, mikit, laitteet, ohjelmatoimistosta, yleensä.Sinne vaan reklamaatio.
      Paras tyyli on esim.joka toinen uusi laulaja, jos on kovat jonot, joutuu odottamaan, ei mahda mitään.
      Säädöistäkin syyttäisin o-toimistoa, joka ei ole kunnolla kouluttanut, tai laittanut vihreän liian äkkiä keikalle.

    • on ainakin se, että nuotin tai rytmin vierestä hoilaaville, selvästi epämusikaalisille yrittäjille (joista osa on kännikaloja, vaan eivät kaikki) ei anneta kuin se yksi yritys. Jos laulaa todella huonosti, pitää myöntää asia itselleen (valitettavasti tämä on joillekin ylikäymätön paikka) vaikka esiintymisvietti olisi miten kova, mennä kotiin harjoittelemaan ja lopettaa syyttömien ravintola-asiakkaitten kiusaaminen. Ja jos vielä vuoden treenaamisenkin jälkeen suoritus tuottaa korville kärsimystä, sitten sitä vaan on huono laulaja ja voi keskittyä vaikka uppopalloon tai muihin laulua sisältämättömiin harrastuksiin.

      Ikivanhoissa listoissa ei sinänsä ole mitään vikaa. Monesti vanhat biisit ovat karaokelaulajan kannalta huimasti haastavampia kuin uudet. Vetäisepä Hopeinen kuu, Eeva tai Saarenmaan valssi kunniakkaasti läpi, niin osaat taatusti laulaa. Tässäpä se ongelma taitaa piilläkin...;)

      • Vanha Vetäjä

        Tuo mitä mainitsit, on aikalailla asiaan osuva. Moni lurittelee tuoreita hittejä, mutta kun laitetaan eteen jokin hieman vanhempi iskelmä, sitten tippuu laulutaso radikaalisti.
        Tosin osasyy (eli joidenkin laulajien kohdalla) tähän on se, että he eivät kertakaikkiaan tunne noita vanhoja kappaleita. Tämä taas on valitettavasti johtanut myös siihen, että niiden esittäminen
        karaokessa ei ole "trendikästä", kun pitää osata AnnaErikksonitPuutSuviTeräsniskatJanneRaappanat ja
        JuhaMetsäperätJennatMarkoLämsätSaijaTuupaset jne.
        Siis tämä ei ole näiden artistien väheksymistä ollenkaan puoleltani, sen vain on huomannut että moni koittaa
        heidän ja monien muiden "tuoreita" kappaleita laulaa, vaikka vedot olisivat ties mitä.
        Ihmettelen, miksi useat upeat vanhemmat laulut ovat monilta karaokeharrastajilta sysätty sivuun kokonaan.


      • Vanha Vetäjä kirjoitti:

        Tuo mitä mainitsit, on aikalailla asiaan osuva. Moni lurittelee tuoreita hittejä, mutta kun laitetaan eteen jokin hieman vanhempi iskelmä, sitten tippuu laulutaso radikaalisti.
        Tosin osasyy (eli joidenkin laulajien kohdalla) tähän on se, että he eivät kertakaikkiaan tunne noita vanhoja kappaleita. Tämä taas on valitettavasti johtanut myös siihen, että niiden esittäminen
        karaokessa ei ole "trendikästä", kun pitää osata AnnaErikksonitPuutSuviTeräsniskatJanneRaappanat ja
        JuhaMetsäperätJennatMarkoLämsätSaijaTuupaset jne.
        Siis tämä ei ole näiden artistien väheksymistä ollenkaan puoleltani, sen vain on huomannut että moni koittaa
        heidän ja monien muiden "tuoreita" kappaleita laulaa, vaikka vedot olisivat ties mitä.
        Ihmettelen, miksi useat upeat vanhemmat laulut ovat monilta karaokeharrastajilta sysätty sivuun kokonaan.

        Olen — ainakin toistaiseksi;) — mukana kilpailussa, jossa saa laulaa vapaasti vanhempaakin kamaa. Meidän karsinnassa itse asiassa melko harva nuorempikaan yrittäjä esitti 2000-luvun biisejä. Katotaan sitten kesän mittaan, mihin nämä meikäläisen eväät lopulta riittää.

        Karvas totuus kyllä on, että usein tuntuu että kaikki oikeasti hienot, vaikuttavat melodiat on jo aika päiviä sävelletty ja uudet hyvät ovat ison kiven alla. John Lennon-vainaahan oli tuota mieltä jo lähes 40 vuotta sitten tehdessään "melodiattoman" Cold Turkeyn. Myrskylyhtykin ajoittuu nippa nappa viime vuosituhannelle: jospa sen luikauttaisin "tuoreena kappaleena" jatkossa, kun ei sitä varmaan juuri kukaan uskalla edes yrittää. 2000-luvun hienoin kotimainen iskelmä Perutaan häät onkin sitten naisten juttu.

        Monen mielestä kerrostaloasuminen muuten on aikamoinen jarru varsinaiselle karaoken harrastamiselle. Volyymia ei voi kotona käyttää läheskään niin paljon että kokonaisuus kuulostaisi "aidolta", eikä ajatus siitä että naapuri seuraa harjoittelua ole muutenkaan mukava. Jos aihetta tutkittaisiin, saataisiin varmaankin sen suuntaisia tuloksia, että hyvät karaokelaulajat asuvat paljon keskimääräistä useammin omakotitalossa tai maalla...


      • Mylvis Pressula
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Olen — ainakin toistaiseksi;) — mukana kilpailussa, jossa saa laulaa vapaasti vanhempaakin kamaa. Meidän karsinnassa itse asiassa melko harva nuorempikaan yrittäjä esitti 2000-luvun biisejä. Katotaan sitten kesän mittaan, mihin nämä meikäläisen eväät lopulta riittää.

        Karvas totuus kyllä on, että usein tuntuu että kaikki oikeasti hienot, vaikuttavat melodiat on jo aika päiviä sävelletty ja uudet hyvät ovat ison kiven alla. John Lennon-vainaahan oli tuota mieltä jo lähes 40 vuotta sitten tehdessään "melodiattoman" Cold Turkeyn. Myrskylyhtykin ajoittuu nippa nappa viime vuosituhannelle: jospa sen luikauttaisin "tuoreena kappaleena" jatkossa, kun ei sitä varmaan juuri kukaan uskalla edes yrittää. 2000-luvun hienoin kotimainen iskelmä Perutaan häät onkin sitten naisten juttu.

        Monen mielestä kerrostaloasuminen muuten on aikamoinen jarru varsinaiselle karaoken harrastamiselle. Volyymia ei voi kotona käyttää läheskään niin paljon että kokonaisuus kuulostaisi "aidolta", eikä ajatus siitä että naapuri seuraa harjoittelua ole muutenkaan mukava. Jos aihetta tutkittaisiin, saataisiin varmaankin sen suuntaisia tuloksia, että hyvät karaokelaulajat asuvat paljon keskimääräistä useammin omakotitalossa tai maalla...

        "Olen — ainakin toistaiseksi;) — mukana kilpailussa, jossa saa laulaa vapaasti vanhempaakin kamaa."

        Toivotan onnea matkaan! Itse en ole kiinnostunut osallistumaan minkäänlaisiin kilpailuihin, ja karaokelaulaminen on muutenkin aika satunnaista. Laulan jo ikänikin puolesta vain vanhoja lauluja. Itse asiassa tuossa vähän ylempänä Vanhan vetäjän luetteloimassa uusien kykyjen listassa ei ole minulle tuttuja nimiä lainkaan! :o)


      • 2+++ vetäjä
        Mylvis Pressula kirjoitti:

        "Olen — ainakin toistaiseksi;) — mukana kilpailussa, jossa saa laulaa vapaasti vanhempaakin kamaa."

        Toivotan onnea matkaan! Itse en ole kiinnostunut osallistumaan minkäänlaisiin kilpailuihin, ja karaokelaulaminen on muutenkin aika satunnaista. Laulan jo ikänikin puolesta vain vanhoja lauluja. Itse asiassa tuossa vähän ylempänä Vanhan vetäjän luetteloimassa uusien kykyjen listassa ei ole minulle tuttuja nimiä lainkaan! :o)

        Vuorojärkkä menee niin, että ensin vanha, sitten uusi laulaja ja uusilla ja vanhoilla laulajilla on ns. omat lappupinot ja niistä otetaan järkässä vuorotellen. Reilua.


      • pykamä
        Vanha Vetäjä kirjoitti:

        Tuo mitä mainitsit, on aikalailla asiaan osuva. Moni lurittelee tuoreita hittejä, mutta kun laitetaan eteen jokin hieman vanhempi iskelmä, sitten tippuu laulutaso radikaalisti.
        Tosin osasyy (eli joidenkin laulajien kohdalla) tähän on se, että he eivät kertakaikkiaan tunne noita vanhoja kappaleita. Tämä taas on valitettavasti johtanut myös siihen, että niiden esittäminen
        karaokessa ei ole "trendikästä", kun pitää osata AnnaErikksonitPuutSuviTeräsniskatJanneRaappanat ja
        JuhaMetsäperätJennatMarkoLämsätSaijaTuupaset jne.
        Siis tämä ei ole näiden artistien väheksymistä ollenkaan puoleltani, sen vain on huomannut että moni koittaa
        heidän ja monien muiden "tuoreita" kappaleita laulaa, vaikka vedot olisivat ties mitä.
        Ihmettelen, miksi useat upeat vanhemmat laulut ovat monilta karaokeharrastajilta sysätty sivuun kokonaan.

        minä ihmettelen? Sitä että helvetin huonoja laulajia nostatetaan. Mua pännii helvetinmoinen töppäily valmiissa äänitteissä. Eikö sitä muka kukaan työstövaiheessa kuule?

        Ym. eivät ole huonoja, joskin joskus epätarkkoja. Sitten kun niitä matkii joku pelle, niin johan on kuultavaa. Hirveätä että nuotinvierestä laulaminen on joku trendi. Vanhat kappaleet on raiskanneet kyllä ihan vanhat starat siinä missä nuoremmatkin coverlaulajat. Siks toisekseen eihän noita samalla äänellä joikaavia edes erota toisistaan. Kovin on mennyt mullakin alas musiikkitietämys, ihan omana itsenä taitona.

        Mitä ihmettä me tarjotaan kun noi äänensä syöneet lopettavat? Uudet on kuin pikkupossut kiljuen samallailla kiinniotettaessa. Tilastollisesti kysyn: kuinka moni artisti laulaa virheettömästi levyllekään tai livenä. Toinen tilastollinen kysymys, kuinka moni artisti osaa aloittaa oikealta korkeudelta vierasta laulua tai edes oman laulun aikana väli-intron jälkeen. Entä kuinka moni osaa aloittaa kappaleensa nousu- tai laskutahdilla, jotta kappale olisi tiivis ja ilmava?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1515
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1213
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      875
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe