Miten CD-levyt mp3 -soittimeen?

Mp3 -tiedostojen siirto / imurointi / osto netistä on ok, mutta miten saisin CD-levyjeni biisit siirtymään helpoiten mp3 -soittimen muistiin? Tietsikan kautta täytyy kaiketi kierrättää? Eli ensin cd-levy PC:n kovalevylle, mutta entäs sitten? PC muuttaa käsittääkseni cd:n wav -tiedostot wma-tiedostoiksi, mutta kelpaavatko ne mp3 -soittimeen tai pitääkö ne konvertoida ensin tietsikassa mp3 -muotoon ja sitten siirrellä mp3 -soittimen muistiin? Jos näin, miten tämä käy järkevimmin?

Asiallisista vastauksista jo etukäteen kiittäen.

Pena

4

1544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shinrte

      "Eli ensin cd-levy PC:n kovalevylle,...
      Jep ja sitten avaat Windows Media Playerin. Klikkaat "Kopiointi CD levyltä"
      "...muuttaa käsittääkseni cd:n wav -tiedostot wma-tiedostoiksi..."
      Muuttaa ne filut myös mp3 muotoon, ihan valintasi mukaan.
      Useimmat mp3 soittimet toistavat myös wma filuja.
      Bittinopeus, valitse ainakin 256, mieluiten 320 bittinen.

      • jukix1

        Eikö tosiaan ole sellaista mp3-soitinta, johon voisi kopioida CD:n suoraan,
        niin että sitä ei tarvitse ensin kopioida PC:n levylle???!!!


      • tuota...
        jukix1 kirjoitti:

        Eikö tosiaan ole sellaista mp3-soitinta, johon voisi kopioida CD:n suoraan,
        niin että sitä ei tarvitse ensin kopioida PC:n levylle???!!!

        en tiedä toimiiko se että käytät semmoista soitinta joka näkyy windowsissa yhtenä levyasemana (niinkuin creativet) ja sitä CD:tä ripatessa määrität vaan että ne tiedostot ripataan sille mp3:n levyasemalle. Teoriassa pitäisi toimia mutta en ole kokeillut käytännössä. Mutta eipähän se että ne ensin kopioidaan PC:lle ja sieltä mp3:lle kovin suuri harmi ole. Jos sen vertaa ei malta odottaa niin kannattaa tutkailla omaako ADHD:n tai muun keskittymishäiriön ;).


      • ja...
        tuota... kirjoitti:

        en tiedä toimiiko se että käytät semmoista soitinta joka näkyy windowsissa yhtenä levyasemana (niinkuin creativet) ja sitä CD:tä ripatessa määrität vaan että ne tiedostot ripataan sille mp3:n levyasemalle. Teoriassa pitäisi toimia mutta en ole kokeillut käytännössä. Mutta eipähän se että ne ensin kopioidaan PC:lle ja sieltä mp3:lle kovin suuri harmi ole. Jos sen vertaa ei malta odottaa niin kannattaa tutkailla omaako ADHD:n tai muun keskittymishäiriön ;).

        vielä että kun ne tiedostot kopioidaan ensin PC:lle ja sitten mp3:lle on sekin ilo että tiedostoisa on sitten kahdet kopiot eli kun mp3 aikanaan särkyy niin ei tarvi aloittaa sitä kopiointiprosessia alusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe