Valokuvanhallintaohjelmaa?

565272

Tarvisi valokuvanhallintaohjelmaa Windowsi Vistalle. Olen nyt näyttänyt eräälle käyttäjälle miljoona kertaa miten kuva siirretään kamerasta koneelle mutta ei. Onko Vistalle sellaista softaa että tökätään johto kiinni ja siirretään kuvat automattisesti niin ETTEI samat kuvat tule useaan kertaan? Eli softa tunnistaisi että kuva on jo valikoimassa.

5

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • googlen..

      picasa

      • Siis suurin virhe minkä voi sanoa vasta alkajalle neuvoksi on käyttää jotain softaa!
        Silloin hän menee ihan sekaisin. Esim. canon ohjelmat mitä on cd-levyillä on aika turhia ja huonoja.
        Parempi opettaa siirtää ne kuvat suoraan muistitikulta asemalle ja omiin kansioihinsa. Ja selittää että se muisti tikku on sama kuin "ulkoinen kovalevy". eli se on siis yksi asema mistä vain siirretään ne tiedostot sinne minne haluaa.

        Ja Picasaahan nyt ei kannata kenenkään oikeasti käyttää! Ehkä joihinkin loma kuviin se on ihan ok mutta tuskin muuten :D Kyllä se tietysti toimii mutta vähän arveluttava.

        Itse suosin irfanview sovellusta = ilmainen ja sillä saa kaikki perusjutut tehtyä kuville. kuten koon vaihdot sun muut.
        http://www.download.fi/tyopoyta/kuvien_katselu/irfanview.cfm#ohjelman_kuvaus


      • sfinski80 kirjoitti:

        Siis suurin virhe minkä voi sanoa vasta alkajalle neuvoksi on käyttää jotain softaa!
        Silloin hän menee ihan sekaisin. Esim. canon ohjelmat mitä on cd-levyillä on aika turhia ja huonoja.
        Parempi opettaa siirtää ne kuvat suoraan muistitikulta asemalle ja omiin kansioihinsa. Ja selittää että se muisti tikku on sama kuin "ulkoinen kovalevy". eli se on siis yksi asema mistä vain siirretään ne tiedostot sinne minne haluaa.

        Ja Picasaahan nyt ei kannata kenenkään oikeasti käyttää! Ehkä joihinkin loma kuviin se on ihan ok mutta tuskin muuten :D Kyllä se tietysti toimii mutta vähän arveluttava.

        Itse suosin irfanview sovellusta = ilmainen ja sillä saa kaikki perusjutut tehtyä kuville. kuten koon vaihdot sun muut.
        http://www.download.fi/tyopoyta/kuvien_katselu/irfanview.cfm#ohjelman_kuvaus

        Toinen mikä kannattaa selittää. Että alkuperäiset kuvat kannattaa säilyttää muuttamattomina. Eli kuvan muokkaukset sun muut kannattaa tehdä kopioon.


      • I Told You So!
        sfinski80 kirjoitti:

        Toinen mikä kannattaa selittää. Että alkuperäiset kuvat kannattaa säilyttää muuttamattomina. Eli kuvan muokkaukset sun muut kannattaa tehdä kopioon.

        Ja ne varmuuskopiot otetaan ENNEN kuin kiintolevy tai muistikortti vetää vitoset. Tunnen liikaa tapauksia kun varmuuskopiot tulee mieleen vasta rikon jälkeen.


    • 15 + 8

      Eikö tommosessa tapauksessa liitin jo murjota kopan sisään. Mahottomalle ei voi mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe