Tarvisi valokuvanhallintaohjelmaa Windowsi Vistalle. Olen nyt näyttänyt eräälle käyttäjälle miljoona kertaa miten kuva siirretään kamerasta koneelle mutta ei. Onko Vistalle sellaista softaa että tökätään johto kiinni ja siirretään kuvat automattisesti niin ETTEI samat kuvat tule useaan kertaan? Eli softa tunnistaisi että kuva on jo valikoimassa.
Valokuvanhallintaohjelmaa?
5
166
Vastaukset
- googlen..
picasa
Siis suurin virhe minkä voi sanoa vasta alkajalle neuvoksi on käyttää jotain softaa!
Silloin hän menee ihan sekaisin. Esim. canon ohjelmat mitä on cd-levyillä on aika turhia ja huonoja.
Parempi opettaa siirtää ne kuvat suoraan muistitikulta asemalle ja omiin kansioihinsa. Ja selittää että se muisti tikku on sama kuin "ulkoinen kovalevy". eli se on siis yksi asema mistä vain siirretään ne tiedostot sinne minne haluaa.
Ja Picasaahan nyt ei kannata kenenkään oikeasti käyttää! Ehkä joihinkin loma kuviin se on ihan ok mutta tuskin muuten :D Kyllä se tietysti toimii mutta vähän arveluttava.
Itse suosin irfanview sovellusta = ilmainen ja sillä saa kaikki perusjutut tehtyä kuville. kuten koon vaihdot sun muut.
http://www.download.fi/tyopoyta/kuvien_katselu/irfanview.cfm#ohjelman_kuvaussfinski80 kirjoitti:
Siis suurin virhe minkä voi sanoa vasta alkajalle neuvoksi on käyttää jotain softaa!
Silloin hän menee ihan sekaisin. Esim. canon ohjelmat mitä on cd-levyillä on aika turhia ja huonoja.
Parempi opettaa siirtää ne kuvat suoraan muistitikulta asemalle ja omiin kansioihinsa. Ja selittää että se muisti tikku on sama kuin "ulkoinen kovalevy". eli se on siis yksi asema mistä vain siirretään ne tiedostot sinne minne haluaa.
Ja Picasaahan nyt ei kannata kenenkään oikeasti käyttää! Ehkä joihinkin loma kuviin se on ihan ok mutta tuskin muuten :D Kyllä se tietysti toimii mutta vähän arveluttava.
Itse suosin irfanview sovellusta = ilmainen ja sillä saa kaikki perusjutut tehtyä kuville. kuten koon vaihdot sun muut.
http://www.download.fi/tyopoyta/kuvien_katselu/irfanview.cfm#ohjelman_kuvausToinen mikä kannattaa selittää. Että alkuperäiset kuvat kannattaa säilyttää muuttamattomina. Eli kuvan muokkaukset sun muut kannattaa tehdä kopioon.
- I Told You So!
sfinski80 kirjoitti:
Toinen mikä kannattaa selittää. Että alkuperäiset kuvat kannattaa säilyttää muuttamattomina. Eli kuvan muokkaukset sun muut kannattaa tehdä kopioon.
Ja ne varmuuskopiot otetaan ENNEN kuin kiintolevy tai muistikortti vetää vitoset. Tunnen liikaa tapauksia kun varmuuskopiot tulee mieleen vasta rikon jälkeen.
- 15 + 8
Eikö tommosessa tapauksessa liitin jo murjota kopan sisään. Mahottomalle ei voi mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368