Heips!
Haluaisin kuulla kokemuksia erilaisista luistimista. Minkälaiset luistimet omistat, mitkä rullat, mitkä laakerit, kuinka paljon olet luistellut, minkälaista tietä, ja nyt siis ERITYISESTI laakereista saa kertoa. Kuinka on kestänyt ym ym. Ja ihan yleensä, MITÄ OLET PITÄNYT luistimistasi?
LISÄKSI.. Kiinostaisi kuulla, onko 90 ja 100mm rullaisissa luistelun kannalta suuria eroja, tuntuuko huomattavasti erilaiselta? Tarkoitan nyt sitä kun rullakoko kasvaa, niin kasvaa myös koko luistin.
Omissa hokkareissa alkaa laakerit väljääntyä ja pientä rohinaa kuuluu. Luistimeni on K2 merkkiä, viidettä kesää alla. Luistimeni on kaikin puolin ok, paitsi laakerit. Ne on ILQ 9 ja maksaa hunajaa. Rullat on 90mm/83A. Olen rullaillut noin 1500km noilla, enkä ole tehnyt laakereille yhtään mitään. En edes tiedä voiko noita purkaa! Näyttää ainakin siltä että ei voi? Rullat on kuluneet vasta pari milliä.
Nyt olen siis kahen vaiheilla.. Että ostanko uudet luistimet, vai pelkät laakerit.
Kaikki riippuu siitä, mikä kannattaa. Jos tiedät mistä saa laakereita HALVALLA (miksei myös rullia) niin linkitä ihmeessä.
Olen valmis harkitseen myös ulkomailta tilaamista, jos se on huomattava säästö!
Luultavasti kuitenkin käyn kokeileen liikkeessä tiettyä mallia, jos olen aikeissa alkaa osteleen.
Kokemuksia erilaisista luistimista ja laakereista?
16
3894
Vastaukset
- jts-1
SKF laakereita on tullut käytettyä viime aikoina..kyllä laakerin voi purkaa..sokkarengas irti ja peitelevy pois;
Kiinalaisia laakereita en edes viitsi ostaa koska saattaa saada hyvinkin epäkurantin setin ja rahat menee tavallaan hukkaan;
Halvalla ei saa hyvää se on minun ajatus yleensä muissakin hyödykkeissä;
Ulkomailta olen tilannut talvi/kesä vehkeitä jo monet vuodet ja säästö on ollut huomattava ja mikä parasta niin saatavuus on ollut hyvä kaikin puolin;
Sauvarullis on laji omalla kohalla ja pari kautta on menty Powerslide R 4 ;lla ja satasen pyörillä..(matter)
Laakerihuolto kuuluu oleellisena osana rullailuun..itse huollan ne tarpeen vaatiessa hyvinkin usein jolloin lisäkilometrejä tulee paljon ennenkuin on uusimisen aika! - luaaker
"Never fix a working machine", viisaus, joka minun kannattaisi muistaa, mutta voisi sopia tähän.
Olen meinaan todella huonotuurinen aina kun yritän päivittää tai parantaa jotain....
Jos luistin on vielä muuten kunnossa, kannattaa vaihtaa laakereita ja miksei pyöriäkin.
Laakereita alkaa kohtapuoleen saada halvemmalla kuin alkukaudesta. Käy tsekkaamassa urheiluliikkeestä, laita hinta muistiin, vertaile ja käy syksyllä myyjälle kertomassa, mitä paketista maksat.
Vanhojen laakereiden huoltoa kannattaa harkita vain, jos ne ovat vielä kunnossa.
Ohjeita laakerihuoltoon löytyy kuukkeloimalla, periaatteena:
* Laakerit irti
* toisen puolen sivupellit irti (ja roskiin)
* Laakerit likoamaan pesuaineeseen purkkiin, johon mahtuvat (pesuaineena löpö esim)
Odottele muutama päivä, viikko tai vaikka kuukausi, ravistele purkkia välillä
* Liotuksen jälkeen huuhtelu, vaikka kuumalla vedellä
* Kuivaus vaikka auringon paisteessa
* Öljyntä (vaseliini on raskaampi, mutta kestää pidempään)
Tsädäm, sinua odotaa huolletut laakerit seuraavaa uusintakertaa varten.
Tuosta ei kannata ottaa mitään pulttia, mulla on laakerisarja alla, toinen likoamassa ny yli talven, eivät mene löpössä pilalle.
Löpö = huoltoasemalla myytävä polttoöljy, n. 1€/l, litralla pesee hirveän määrän laakereita.- ...aloittaja
Laakerit meni tosiaan ihan yllättävän nopeasti huonoon kuntoon. Ihan tässä parin päivän aikana on tuntunut että pitää sauvoa jopa alamäkiin! Kun on tottunut menemään niin kovaa..
Löysin yllättäen halpa-hallin valikoimasta tuollaiset abec7 laakerit, merkiltään S&S. SATTUUKO KELLÄÄN OLEMAAN KOKEMUKSIA TUOSTA MERKISTÄ?:) Maksoivat yhteensä 19.80e. Laakerien vaihto on parasta aikaa kesken. Vanhat laakerit on irti ja rullat on pesty ihan perusteellisesti, nyt kun voi:) Olihan sielä "vanteessa" monen vuoden tomut.
Vanhat laakerit (ILQ9) oli niin väljät, että ravistellessa tunsi ja kuuli, kuinka väljät ne oli. Niillä mentiin noin 1500km, onko se sitten vähän jonku mielestä? Laakereiden pesu veis niin paljon aikaa että en kyllä viitsi alkaa purkamaan, jos 20egellä saa uusia. Laadusta ei vielä voi sanoa mitään mutta jos hyväksi osoittautuu niin olen hyvin tyytyväinen.
Kuinka usein tuo laakeri huolto pitäs tehä, jotta ne olis oikeesti pitkäikäiset? 500km välein? - kajölg
...aloittaja kirjoitti:
Laakerit meni tosiaan ihan yllättävän nopeasti huonoon kuntoon. Ihan tässä parin päivän aikana on tuntunut että pitää sauvoa jopa alamäkiin! Kun on tottunut menemään niin kovaa..
Löysin yllättäen halpa-hallin valikoimasta tuollaiset abec7 laakerit, merkiltään S&S. SATTUUKO KELLÄÄN OLEMAAN KOKEMUKSIA TUOSTA MERKISTÄ?:) Maksoivat yhteensä 19.80e. Laakerien vaihto on parasta aikaa kesken. Vanhat laakerit on irti ja rullat on pesty ihan perusteellisesti, nyt kun voi:) Olihan sielä "vanteessa" monen vuoden tomut.
Vanhat laakerit (ILQ9) oli niin väljät, että ravistellessa tunsi ja kuuli, kuinka väljät ne oli. Niillä mentiin noin 1500km, onko se sitten vähän jonku mielestä? Laakereiden pesu veis niin paljon aikaa että en kyllä viitsi alkaa purkamaan, jos 20egellä saa uusia. Laadusta ei vielä voi sanoa mitään mutta jos hyväksi osoittautuu niin olen hyvin tyytyväinen.
Kuinka usein tuo laakeri huolto pitäs tehä, jotta ne olis oikeesti pitkäikäiset? 500km välein?En rupea laakeri pesuun,ostan uudet jos ne ei kulje,20-50 e ei ole paljon näin hyvästä harrastuksesta vaikka vuosittain.Enemmin mulla rullat kuluu ensin kelvottomiksi kuin laakerit.Kannataa myös ostaa luistimet joihin voi laittaa 100 mm rullat,silloin jää 90 mm renkaalle hyvin tilaa pyöriä,eikä kivet pääse jumittamaan rullan ja kiskon väliin.K2 näkyy tekevän niin ahtaat kiskot 90 mm renkaalle,että kivet pääsevät rullan ja kiskon väliin juntturaan.Onhan ne tietysti aerodynaamisemmat.
- 82-90-100-110
kajölg kirjoitti:
En rupea laakeri pesuun,ostan uudet jos ne ei kulje,20-50 e ei ole paljon näin hyvästä harrastuksesta vaikka vuosittain.Enemmin mulla rullat kuluu ensin kelvottomiksi kuin laakerit.Kannataa myös ostaa luistimet joihin voi laittaa 100 mm rullat,silloin jää 90 mm renkaalle hyvin tilaa pyöriä,eikä kivet pääse jumittamaan rullan ja kiskon väliin.K2 näkyy tekevän niin ahtaat kiskot 90 mm renkaalle,että kivet pääsevät rullan ja kiskon väliin juntturaan.Onhan ne tietysti aerodynaamisemmat.
Alkuperäinen kirjoittaja kyseli fiiliksiä eri kokoisista rulliksista. Tässä suppeasti vanhemman luistelijan kommentteja.
Aikanaan aloitin Salomonin TR9 :llä , jossa oli ehkä paras kenkä mitä koskaan kokeillut. Fillarit olivat nykymitalla pienet. Olisko ollut 76mm. Jo niillä pääsi uskomattoman kovaa kun laakerit olivat kunnossa. Laakereita kannattaa huoltaa eli pestä ja rasvata uudestaan. Paras on laakeripesuri TM, jolla homma hoituu kivasti. Toinen vaihtoehto on ostaa vaan uusi kierros laakereita. Halvimmat ILQ 7 , mitä olen nähnyt ovat olleet Budget Sportissa, mutta en ole ostanut, koska vanha laakerikasa on hyvässä kunnossa huoltamalla. Samalla kun vaihtaa fillareiden paikkaa kulumisen tasoittamiseksi, niin hyllystä yksi huollettu setti laakereita alle.
TR9:n ajan jättäessä hommasin K2:n mod jotain... (ei kisaluistin kumminkaan) , mutta huonot olivat ja pystyin niillä vetämään vain 3 lenkkiä, jonka jälkeen totesin, että pohjan rakenne ei sovi minun jalalle (liian sileä) ja lenkillä jalkapohjaan tulee paha rasituspiste, johon suuri kipu. K2:n luistimissa on edelleen sama vika. Ei hyvä. Eli jalkaholvin tukemista ei ole ajateltu pätkääkään.
TR9:n jälkeen hankin Salomonin TR Mag Elite 3 :t (mikrolaakereilla) joissa käyttänyt 80mm ja 82mm pyöriä. Vauhtia 82mm fillarilla saa uskomattoman hyvin. Parhaat lipat olen ottanut noilla 82mm fillareilla ja haavoista pestiin lika pois hammasharjalla.... Tämmönen turistiluistelija huomasi isomman fillarin eron ylämäissä joissa pienempi oli ketterämpi. Jo tuolla pienellä erolla 76mm --> 82mm huomasi reippaan vauhdin lisääntymisen. Hyvät mehut saa nillä puristettua 25km lenkillä. Isommilla fillareilla kiskon pituus lisääntyy ja vakaus paranee merkittävästi, mutta sivuketteryys heikkenee. Vastaavasti ylämäkimenosta tulee pitkällä kiskolla tuskaa, ellei ole habaluistelija, joka vetää hampaat irvessä vauhdilla ylämäet.
Ostan luistimet kengän sopivuuden ja maksimaalisen mukavuuden perusteella, koska lenkit ovat kymmeniä kilometrejä maistellen maisemia, kesäilmaa. Ongelmana on että kenkätekijöiden osaaja Salomon on lopettanut valmistuksen (murhaava katse Amerin suuntaan....) . Rollerbladelta löytyy "hyvää ?" speedmachinea, mutta hinnoittelu Eurohinnoilla on aivan metsässä, koska luistimen lähtöhinta on yli 500 euroa kaukoidässä tehdystä rimpulasta. Kaiholla muistelen Salomonin pikanauhasysteemiä ja kunnolla tehtyä kenkää. Oikea lähtöhinta kiinan rimpuloille olisi 300 euroa. Suomessa vedetään kovia katteita välistä. Ainoa lisäarvo Suomalaisista kaupoista on , että voi kokeilla jalkaan. Heikosti menee. Powerslideltä näytti löytyvän hyvää kenkää, mutta myyjä sanoi että jarrua ei saa joten väliin jää. Netti tosin väittää että saisi jarrulla ??
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.baysideblades.com.au/inline_skating_pics/inline_skates/Powerslide/powerslide_r4.jpg&imgrefurl=http://www.baysideblades.com.au/inline_skates_dt/inline_skates/powerslide/powerslide_r4.htm&usg=__FuUiFdm3UmWtjKccgPKvD69ijJY=&h=181&w=300&sz=14&hl=fi&start=8&itbs=1&tbnid=xkzQNbIogG4lPM:&tbnh=70&tbnw=116&prev=/images?q=powerslide r4&hl=fi&sa=G&gbv=2&tbs=isch:1
Toinen kauppias haukkui powerslide fuzion 3 sarjan luistimen huonon jarrun takia , joten mielipiteet jakaantuu. Ilman jarrua en voi ostaa vaikka kaikkia suojia käytänkin. Powersliden nettisaitti näyttäisi fuzion 9:n olevan jarrulla mutta vääntökulma haastavan näköinen, koska kengästä pitkä matka jarrupalaan. Toimiiko ? Eikä noita löydy mistään sovitettavaksi...
Uudet luistimet on kumminkin pakko ostaa ja kysymys kuuluu, kuinka paljon vauhdit kasvaa kun fillari on 90 mm 100mm tai 110mm ? Hyvässä kengässä (löytyy myös jarru) näyttäisi olevan 110mm fillarit. Haluaisin mennä asteittain tuohon 100mm megapyörään, mutta ei löydy hyvää kenkää 90mm pyöräkoossa ja ja olisi kengän takia pakko ostaa 110mm vauhtihirmut ja alentaa fillarikokoa ainakin 100mm :iin.
Omat odotukset on, että luistelusta tulee liian helppoa ja normilenkistä tulee tuplat ja vauhti kasvaisi reippaasti alamäissä.
Miten on miltä nuo 90 100 tai 110mm tuntuu 82mm rullan jälkeen pääkaupunkiseutulaisella huonolla pyörätieasvaltilla, jossa pikkukivia ja käpyjä aika-ajoin ym haasteita.
Milloin on Helsinki 2010 roller marathon ?
http://www.helsinkiroller.fi/helsinki_roller_marathon/ ei kerro vielä milloin ...
No onneksi on vuosisadan paras kesä ja meno vaan jatkuu ja kunto nousee - ölkjöl
82-90-100-110 kirjoitti:
Alkuperäinen kirjoittaja kyseli fiiliksiä eri kokoisista rulliksista. Tässä suppeasti vanhemman luistelijan kommentteja.
Aikanaan aloitin Salomonin TR9 :llä , jossa oli ehkä paras kenkä mitä koskaan kokeillut. Fillarit olivat nykymitalla pienet. Olisko ollut 76mm. Jo niillä pääsi uskomattoman kovaa kun laakerit olivat kunnossa. Laakereita kannattaa huoltaa eli pestä ja rasvata uudestaan. Paras on laakeripesuri TM, jolla homma hoituu kivasti. Toinen vaihtoehto on ostaa vaan uusi kierros laakereita. Halvimmat ILQ 7 , mitä olen nähnyt ovat olleet Budget Sportissa, mutta en ole ostanut, koska vanha laakerikasa on hyvässä kunnossa huoltamalla. Samalla kun vaihtaa fillareiden paikkaa kulumisen tasoittamiseksi, niin hyllystä yksi huollettu setti laakereita alle.
TR9:n ajan jättäessä hommasin K2:n mod jotain... (ei kisaluistin kumminkaan) , mutta huonot olivat ja pystyin niillä vetämään vain 3 lenkkiä, jonka jälkeen totesin, että pohjan rakenne ei sovi minun jalalle (liian sileä) ja lenkillä jalkapohjaan tulee paha rasituspiste, johon suuri kipu. K2:n luistimissa on edelleen sama vika. Ei hyvä. Eli jalkaholvin tukemista ei ole ajateltu pätkääkään.
TR9:n jälkeen hankin Salomonin TR Mag Elite 3 :t (mikrolaakereilla) joissa käyttänyt 80mm ja 82mm pyöriä. Vauhtia 82mm fillarilla saa uskomattoman hyvin. Parhaat lipat olen ottanut noilla 82mm fillareilla ja haavoista pestiin lika pois hammasharjalla.... Tämmönen turistiluistelija huomasi isomman fillarin eron ylämäissä joissa pienempi oli ketterämpi. Jo tuolla pienellä erolla 76mm --> 82mm huomasi reippaan vauhdin lisääntymisen. Hyvät mehut saa nillä puristettua 25km lenkillä. Isommilla fillareilla kiskon pituus lisääntyy ja vakaus paranee merkittävästi, mutta sivuketteryys heikkenee. Vastaavasti ylämäkimenosta tulee pitkällä kiskolla tuskaa, ellei ole habaluistelija, joka vetää hampaat irvessä vauhdilla ylämäet.
Ostan luistimet kengän sopivuuden ja maksimaalisen mukavuuden perusteella, koska lenkit ovat kymmeniä kilometrejä maistellen maisemia, kesäilmaa. Ongelmana on että kenkätekijöiden osaaja Salomon on lopettanut valmistuksen (murhaava katse Amerin suuntaan....) . Rollerbladelta löytyy "hyvää ?" speedmachinea, mutta hinnoittelu Eurohinnoilla on aivan metsässä, koska luistimen lähtöhinta on yli 500 euroa kaukoidässä tehdystä rimpulasta. Kaiholla muistelen Salomonin pikanauhasysteemiä ja kunnolla tehtyä kenkää. Oikea lähtöhinta kiinan rimpuloille olisi 300 euroa. Suomessa vedetään kovia katteita välistä. Ainoa lisäarvo Suomalaisista kaupoista on , että voi kokeilla jalkaan. Heikosti menee. Powerslideltä näytti löytyvän hyvää kenkää, mutta myyjä sanoi että jarrua ei saa joten väliin jää. Netti tosin väittää että saisi jarrulla ??
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.baysideblades.com.au/inline_skating_pics/inline_skates/Powerslide/powerslide_r4.jpg&imgrefurl=http://www.baysideblades.com.au/inline_skates_dt/inline_skates/powerslide/powerslide_r4.htm&usg=__FuUiFdm3UmWtjKccgPKvD69ijJY=&h=181&w=300&sz=14&hl=fi&start=8&itbs=1&tbnid=xkzQNbIogG4lPM:&tbnh=70&tbnw=116&prev=/images?q=powerslide r4&hl=fi&sa=G&gbv=2&tbs=isch:1
Toinen kauppias haukkui powerslide fuzion 3 sarjan luistimen huonon jarrun takia , joten mielipiteet jakaantuu. Ilman jarrua en voi ostaa vaikka kaikkia suojia käytänkin. Powersliden nettisaitti näyttäisi fuzion 9:n olevan jarrulla mutta vääntökulma haastavan näköinen, koska kengästä pitkä matka jarrupalaan. Toimiiko ? Eikä noita löydy mistään sovitettavaksi...
Uudet luistimet on kumminkin pakko ostaa ja kysymys kuuluu, kuinka paljon vauhdit kasvaa kun fillari on 90 mm 100mm tai 110mm ? Hyvässä kengässä (löytyy myös jarru) näyttäisi olevan 110mm fillarit. Haluaisin mennä asteittain tuohon 100mm megapyörään, mutta ei löydy hyvää kenkää 90mm pyöräkoossa ja ja olisi kengän takia pakko ostaa 110mm vauhtihirmut ja alentaa fillarikokoa ainakin 100mm :iin.
Omat odotukset on, että luistelusta tulee liian helppoa ja normilenkistä tulee tuplat ja vauhti kasvaisi reippaasti alamäissä.
Miten on miltä nuo 90 100 tai 110mm tuntuu 82mm rullan jälkeen pääkaupunkiseutulaisella huonolla pyörätieasvaltilla, jossa pikkukivia ja käpyjä aika-ajoin ym haasteita.
Milloin on Helsinki 2010 roller marathon ?
http://www.helsinkiroller.fi/helsinki_roller_marathon/ ei kerro vielä milloin ...
No onneksi on vuosisadan paras kesä ja meno vaan jatkuu ja kunto nouseeEn ainakaan omalta kohdaltani tiedä onko vauhdit kasvanut 82:sta 90 mm siiryttyäni,vaatiihan 90 mm
luistin enemmän voimaa potkuun,mutta vakautta tulee huimasti lisää ,mikä tällaiselle ikämiesurheilijalle on hyvä.Samoin pienet kivet ja railojen ylitykset menee paremmin.Velipoika vaihtoi 100 mm luistimiin ja sanoi huonona puolena olevan jalkojen väsyttyä joutuu keskittymään luistimen nostoon tarkemmin ja vastatuulessa ottaa tuuli isoihin pyöriin herkästi?Jarruttaminen on myös vaikeampaa ja tosi kankeiksi se sanoi niitä.Oli jo aikeissa vaihtaa 90 mm takaisin,mutta kuulema vauhti on niin hyvä niillä,ettei sitten tehnyt sitä. - minirullat
ölkjöl kirjoitti:
En ainakaan omalta kohdaltani tiedä onko vauhdit kasvanut 82:sta 90 mm siiryttyäni,vaatiihan 90 mm
luistin enemmän voimaa potkuun,mutta vakautta tulee huimasti lisää ,mikä tällaiselle ikämiesurheilijalle on hyvä.Samoin pienet kivet ja railojen ylitykset menee paremmin.Velipoika vaihtoi 100 mm luistimiin ja sanoi huonona puolena olevan jalkojen väsyttyä joutuu keskittymään luistimen nostoon tarkemmin ja vastatuulessa ottaa tuuli isoihin pyöriin herkästi?Jarruttaminen on myös vaikeampaa ja tosi kankeiksi se sanoi niitä.Oli jo aikeissa vaihtaa 90 mm takaisin,mutta kuulema vauhti on niin hyvä niillä,ettei sitten tehnyt sitä.Kiitos isompien rullien kommenteista.
Vedin ~42km lenkin 82mm rullilla ja kai sitä pitää uskaltaa vaan ostaa isommilla pyörilla olevat rullaimet. Hyvin meni noillakin pikkurenkailla ja max 38.5km/h oli vauhtia.
OT: hyvä lenkkipätkä
Suosittelen tuota juuri noin maratoonin mittaista reittiä, vaikka sielllä onkin välillä noin 10km maantiepätkä ilman pyörätietä (Toijala Sääksmäki pätkällä, mutta muuten kohtuu vähän liikennettä; kts karttalinkki; Sääksmäellä pääsee taas pyörätielle Rapolanharjun itäistä puolta). Erittäin hieno reitti siltojen yli. Oikasta ei voi, koska kierretään vesistöä.... Toijalan R:llä junasillan lähellä tankkausjuomaa ja huilipiste.
Olispa vaan koko matkalla kunnon asvaltti eikä haljennutta alaarvoisesti hoidettua pyörätietä. Sääliksi käy noita Haka :n hiihtäjiä, jotka joutuvat rullasuksilla harjoittelemaan huonoilla pyöräteillä, joissa karkea antiikkinen haljennut asvaltti......
http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&msid=101409396106771206800.000470e31cd5c7a7ca309&ll=61.21275,23.964272&spn=0.119203,0.480652&z=12
- jödfaöj
hifistelijät ovat varmaan kauhuissaan:ostin 3 vuotta sitten Stadiumilta SOC:n luistimet(Stadiumin oma merkki) 90 mm,joihin voi laittaa 100 mm renkaat.Hyvä ostos muuten,mutta ylipronaationi takia(luistimessa ei ollut minkäänlaista tukea jalkapohjan kaarelle)nilkat kipeytyi.Hommasin muuta tarkoitusta varten tukipohjalliset Intersportista,jossa ne muovailtiin jalkapohjaani sopiviksi.Ne laitoin luistimiin:jo pelittää.Käytän luistimissa Apec7 laakereita.
- kovaako ?
tässä vauhtikommentteja isommilla renkailla
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5654021#comment-30155233
Aika kovaa on rullailtu. - matter juice
kovaako ? kirjoitti:
tässä vauhtikommentteja isommilla renkailla
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5654021#comment-30155233
Aika kovaa on rullailtu.Pirkanmaalla peltolammilta 50km lenkin lopuksi jouduin tavoitellun keskinopeden varmistamiseksi laskemaan rukkamäen sillan alle ajorataapitkin (KEVYENLIIKENTEENVÄYLÄ NIIN HUONOSSA KUNNOSSA) aika jyrkkä mäki ja kohtuu kiperä mutka rautatiesillanalle vauhti ennen toppuutusta gepsiä vilkaistessa 75kilsaa/h tästä jarrutus mutkaan jarrupala kului tässä hidastuksesessa miltei kerralla loppuun , tämän jälkeen en jarrupalaan ole luottanut käytän T-jarrutusta tehokkaampi ja luotettavampi tosi tilanteissa !
- aloittaja...
matter juice kirjoitti:
Pirkanmaalla peltolammilta 50km lenkin lopuksi jouduin tavoitellun keskinopeden varmistamiseksi laskemaan rukkamäen sillan alle ajorataapitkin (KEVYENLIIKENTEENVÄYLÄ NIIN HUONOSSA KUNNOSSA) aika jyrkkä mäki ja kohtuu kiperä mutka rautatiesillanalle vauhti ennen toppuutusta gepsiä vilkaistessa 75kilsaa/h tästä jarrutus mutkaan jarrupala kului tässä hidastuksesessa miltei kerralla loppuun , tämän jälkeen en jarrupalaan ole luottanut käytän T-jarrutusta tehokkaampi ja luotettavampi tosi tilanteissa !
KOITTAKAAPA PYSYÄ AIHEESSA !!!
- 123 56
aloittaja... kirjoitti:
KOITTAKAAPA PYSYÄ AIHEESSA !!!
jep jep.
Hyvä paikka shoppailla rullistavaraa on ebay.de
http://sport.shop.ebay.de/i.html?_nkw=&_sacat=10511&_odkw=&_osacat=10511&bkBtn=&_trksid=p3286.m270.l1313
maksut paypal ja ostot vain henkilöiltä / firmoilta joilla hyvä histora (rating)
- luistelija_
Hieman niukaksi on mennyt tarjonta Suomessa:
http://www.google.fi/search?q=rullaluistimet&hl=fi&biw=1512&bih=743&num=10&lr=&ft=i&cr=&safe=images&tbs=qdr:m
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/urheilu/pyoraily_ja_rullaluistelu/160972?ref=AW-Hise_vapaa-aika_Rullaluistelu_rullaluistimia&gclid=CKa-sNe_oKoCFUq_zAodlxpuUw#&&/wEXAQUMcGlrYWxpbmtraUlkBQRwbGIx g96tlCBoLFTUKSSsZ4wcEhOS3o=
http://www.varuste.net/tuotteet2.asp?_id=6591&nimi=Rullaluistimet
Speed Skates Ebay:
http://sport.shop.ebay.de/Speedskates-/19978/i.html?_trkparms=65:12|66:2|39:1|72:5025&rt=nc&_catref=1&_ipg=200&_trksid=p3286.c0.m14.l1514
Fitness Skates Ebay
http://sport.shop.ebay.de/Fitness-Skates-/44626/i.html?rt=nc&LH_ItemCondition=1000&_catref=1&_fln=1&_ssov=1&_trksid=p3286.c0.m282 - jallua
Olisiko kokemuksia, sopiiko powersiden universal jarru (Road Hog) R4 luistimeen, jossa 100mm pyörät ?
http://www.google.fi/search?q=Powerslide Road Hog&hl=fi&tbs=isz:m&tbm=isch&prmd=ivns&source=lnt&sa=X&ei=UcsvTo2aO8iVOs_U5X4&ved=0CA4QpwUoAg&biw=1512&bih=710- E-K:
Sopii:
- valintaa
Osaisiko joku kertoa kenkien ja luistimien eroa kun verrataan
Bont semi race
http://www.londonskaters.com/review-bont-semi-race-skate-2007.html
jarru: - onko kokemuksia bont:n jarrusta
http://www.inlinewarehouse.com/descpage-BBS100.html
Powerslide R4
http://www.nettracing.com/r4-rev.htm
vanhaa kommenttia http://keskustelu.suomi24.fi/node/5713382
K2 Radical 100 :n
- kiinteä ilman pohjallista, ns. matkaluistin, ei liian korkea kenkä
- korkeus verrokkina sopiva
- ei jalkaholvitukea
*****************************************
Nilkkatuennan määrä kiinnostaa eniten ja ns. race matalia en halua
lestin leveys ? (kapea, normaali leveä)
irroitettava vai kiinteä pohjallinen ?
Tarve on "rauhalliseen" pidemmän matkan luisteluun (100mm rullat) 40-60km ja jalka on ns. leveämpää lestiä vaativa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1596997Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334123Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1152171- 621946
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1961454Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225957