Eli tilanne on nyt seuraava... Poikaystävälläni on takana joitain vuosia kestänyt suuria tunteita herättänyt suhde joka kuitenkin päättyi hyvissä ajoin ennen kuin me aloitimme seurustelumme. Entinen tyttöystävä on ilmeisen hankala ihminen, sille päälle sattuessan ja niitä päiviä on paljon. Jostain syystä tätä parivaljakkoa sitoo edelleen tiivis ja lämmin suhde. Eikä siinä mitään, tottakai exänsä kanssa ystäviä saa olla mutta.... Entinen ei ole missään vaiheessa hyväksynyt minua. Jostain syystä. Vaikka minulla ei todellakaan ollut osaa ja arpaa heidän eroonsa, ja meidän seurustelu alkoi paljon myöhemmin. Minusta ei voi siis puhua sanallakaan, jotta toinen ei hermostuisi. Ja kuten nyt olettaa saattaa, olen tietysti aika iso poikaystäväni elämää, jolloin poikäystävä myös halusi jakaa myös tällaisia asioita hänen kanssaan. Henkilön näkeminen, vaikka vaan sattumalta johtaa poikkeuksetta jonkin sortin konfliktiin, joten yhteisiä keskusteluja tai hetkiä on turha edes olettaa tulevan.
En oikein tiedä mikä tilanteeseen auttaisi, aika sanotaan, mutta heidän suhteen päättymisestä on kulunut jo pitkä aika. Kuinka minun tässä tilanteessa tulisi suhtautua, ottaa asia vastaan? En halua rikkoa heidän suhdettaan, joskaan en ole edes varma onko se ollenkaan tasapainoinen tai edes terve. Mutta tottakai tulee huono mieli siitä, jos poikaystävä lähtee viettämään aikaa henkilön kanssa jolle ei voi edes sanalla mainita minusta.
Poikaystävä paras kaveri exänsä kanssa
14
1860
Vastaukset
- yxäxä
"jos poikaystävä lähtee viettämään aikaa henkilön kanssa"..miks ihmeessä lähtee vielä viettämään aikaa tämän entisen kanssa?? Taitaa olla puurot ja vellit sekaisin. Exäkö vaatii vai poikaystävä ei osaa päättää kumman kanssa on? - Taidat olla liian suvaitseva tai sitten et välitä hänestä riittävästi.
- mustasukkaisuuttakot
Lähtee viettämään siksi aikaa, kun exä on edelleen hänen paras ystävänsä.
Varmasti olen normaalitasoa suvaitsevaisempi, mitä ystävien kanssa olen tilanteesta puhunut. saattaapi vaan kostautua väärällä tavalla. - fbcfbv
mustasukkaisuuttakot kirjoitti:
Lähtee viettämään siksi aikaa, kun exä on edelleen hänen paras ystävänsä.
Varmasti olen normaalitasoa suvaitsevaisempi, mitä ystävien kanssa olen tilanteesta puhunut. saattaapi vaan kostautua väärällä tavalla.karusti sanottu - mutta paskan marjat, ex ei ole mikään paras ystävä! Paras ystävä haluaa sinun parastasi ja hyväksyy sinut ja valintasi ilman mielenosoituksia - ja sitähän poikaystäväsi ex ei suinkaan tee, koska olet hänelle täyttä "myrkkyä". No, kovin vaikea tuossa on sinun mitään tehdä... Poikaystäväsi se pitäisi ymmärtää, ettei tuo hänen suhteensa exään ole mikään tavallinen ystävyyssuhde. Ehkä hän itse osaa olla ystävä exälleen, mutta ex ei osaa olla ystävä, vaan manipuloi poikaystävääsi kaiken aikaa nurjamielisellä käytöksellään sinua kohtaan. Jotenkin kissa pitäisi nostaa pöydälle ja saada ex puhumaan sinusta ja siitä, miksei hän suvaitse sinua ystävänsä tyttöystävänä.
- mustasukkainenko?
fbcfbv kirjoitti:
karusti sanottu - mutta paskan marjat, ex ei ole mikään paras ystävä! Paras ystävä haluaa sinun parastasi ja hyväksyy sinut ja valintasi ilman mielenosoituksia - ja sitähän poikaystäväsi ex ei suinkaan tee, koska olet hänelle täyttä "myrkkyä". No, kovin vaikea tuossa on sinun mitään tehdä... Poikaystäväsi se pitäisi ymmärtää, ettei tuo hänen suhteensa exään ole mikään tavallinen ystävyyssuhde. Ehkä hän itse osaa olla ystävä exälleen, mutta ex ei osaa olla ystävä, vaan manipuloi poikaystävääsi kaiken aikaa nurjamielisellä käytöksellään sinua kohtaan. Jotenkin kissa pitäisi nostaa pöydälle ja saada ex puhumaan sinusta ja siitä, miksei hän suvaitse sinua ystävänsä tyttöystävänä.
Näinhän sen juuri olen itsekin ajatellut. Heidän ystävyys suhteensa ei ole millään tasolla normaali, tai tasapainoinen. En voi millään ymmärtää että' exä ei haluakaan parasta mahdollista parhaalle ystävälleen vaan ei suostu kuuntelemaan mitään juttuja jotka minuun liittyy, mitä poikaystäväni haluisi kertoa. Poikaystävä vaan koittaa saada minut ymmärtämään että "exä nyt on vaikea ihminen, vaikeassa elämäntilanteessa ja hänen käytöstään vaan pitäisi ymmärtää ja suvaita". Joskus kuitenkin tuntuu, että jopa minun tunteiden kustannuksella.
- :)
mustasukkainenko? kirjoitti:
Näinhän sen juuri olen itsekin ajatellut. Heidän ystävyys suhteensa ei ole millään tasolla normaali, tai tasapainoinen. En voi millään ymmärtää että' exä ei haluakaan parasta mahdollista parhaalle ystävälleen vaan ei suostu kuuntelemaan mitään juttuja jotka minuun liittyy, mitä poikaystäväni haluisi kertoa. Poikaystävä vaan koittaa saada minut ymmärtämään että "exä nyt on vaikea ihminen, vaikeassa elämäntilanteessa ja hänen käytöstään vaan pitäisi ymmärtää ja suvaita". Joskus kuitenkin tuntuu, että jopa minun tunteiden kustannuksella.
Olen itse juurikin tuollainen vitun vaikea exä. Entinen mieheni seurustelee nykyään varmasti vallan mukavan ja hänelle sopivan tytön kanssa, enkä silti halua kuulla kyseisestä ihmisestä puhuttavan yhtään mitään. Exän kanssa emme ole mitään bestiksiä, mutta joka kuukausi nähdään, soitellaan ja vaihdetaan kuulumiset, olosuhteiden pakosta. Jos itse saisin päättää, en olisi exäni kanssa missään tekemisissä(elämä kummallakin olisi luultavasti helpompaa), vaikka meillä on hyvät välit ja ns. hyvä kaverisuhde, ymmärrämme toisiamme yms. paskaa. Erostamme on kulunut pari vuotta, se on minulle aivan liian lyhyt aika, koska suhteemme oli melkoisen pitkä ja tunnetasolla hyvin läheinen. Sanoisin, että tuo kyseinen vaikea exä tarvitsee aikaa siihen, että tottuu sinuun. Sinuna käskisin kyllä miestäsi puolustamaan sinua, kun et ole mitään pahaa tehnyt, etkä tuollaista dissausta siltä muijalta ansaitse. Jos tämä akka haluaa miehesi ystävä edelleen olla, on hänen parempi alkaa tulla kanssasi toimeen, kuulut miehesi elämään, ja sun pitää olla miehellesi ykkönen. Kuulostaa siltä, että miehesi on aivan samanlainen "liian kiltti" tapaus, kun minun exä, sanomaan tuolle "ystävälleen" pahasti.
- 9+20
:) kirjoitti:
Olen itse juurikin tuollainen vitun vaikea exä. Entinen mieheni seurustelee nykyään varmasti vallan mukavan ja hänelle sopivan tytön kanssa, enkä silti halua kuulla kyseisestä ihmisestä puhuttavan yhtään mitään. Exän kanssa emme ole mitään bestiksiä, mutta joka kuukausi nähdään, soitellaan ja vaihdetaan kuulumiset, olosuhteiden pakosta. Jos itse saisin päättää, en olisi exäni kanssa missään tekemisissä(elämä kummallakin olisi luultavasti helpompaa), vaikka meillä on hyvät välit ja ns. hyvä kaverisuhde, ymmärrämme toisiamme yms. paskaa. Erostamme on kulunut pari vuotta, se on minulle aivan liian lyhyt aika, koska suhteemme oli melkoisen pitkä ja tunnetasolla hyvin läheinen. Sanoisin, että tuo kyseinen vaikea exä tarvitsee aikaa siihen, että tottuu sinuun. Sinuna käskisin kyllä miestäsi puolustamaan sinua, kun et ole mitään pahaa tehnyt, etkä tuollaista dissausta siltä muijalta ansaitse. Jos tämä akka haluaa miehesi ystävä edelleen olla, on hänen parempi alkaa tulla kanssasi toimeen, kuulut miehesi elämään, ja sun pitää olla miehellesi ykkönen. Kuulostaa siltä, että miehesi on aivan samanlainen "liian kiltti" tapaus, kun minun exä, sanomaan tuolle "ystävälleen" pahasti.
"Exän kanssa emme ole mitään bestiksiä, mutta joka kuukausi nähdään, soitellaan ja vaihdetaan kuulumiset, olosuhteiden pakosta."
Mikä on tämä olosuhteiden pakko? Jos kyseessä on esimerkiksi yhteinen lapsi, niin ymmärrän kyllä, että soittelette, näätte ja vaihdatte samalla myös kuulumiset. Miksikään kaverisuhteeksi en tätä laskisi - siksikään, ettei tämä voi edes mainita sinulle nykyistä suhdettaan.
Et kuulosta vaikealta, vaan roikkuvalta exältä, ja mies kuulostaa pallittomalta.
- tärkeysjärjestys!
Käske nyt helvetti soikoon ukkos jättämään koko exän kuvioista pois kokonaan!!
Sähän vaikutat vain joltakin aisan kannattajalta koko ihminen!
Voitko sanoa olevasi onnellinen?
Sunhan se pitäis olla se ykkönen, vai?
Exä nyt mäkeen ja SÄ tärkeeksi ukolles.. - 21
Etpä sinä tosiaan oikein voi toisten ihmisten väleihin mennä sörkkimään, vaikka yksipuolisen suhteen katsominen vierestä piinaisikin. Poikaystäväsi on tehtävä omat ratkaisunsa, mutta voit olla hänen tukenaan. Ainakin tiedät seurustelevasi sellaisen ihmisen kanssa, joka ei hylkää läheisiään siksi, että näillä menee huonosti.
- zibbabaafii
Juu näin on. Olkoot exänsä kanssa vai mikä ystävä nykyään onkin tai sitten sinun kanssa. Molempia ei aina voi yhdistää varsinkaan jos ollaan rakentamassa sitoutunutta suhdetta jossa on yhteisiä vastuualueita ja joka vaatii usein suuren suuren tuen molemmilta toisilleen, jolloin yhteinen tie ja mitä siihen kuuluu on tärkein.
Usein nuo "exäthän" ovat juuri niitä joihin ollaan rakastuttu jo kauan aikaa sitten, yhteisiä ystäviä, perhesiteitä saattaa olla vuosien takaa. Seksi kokemukset ovat olleet hyviä, mutta seurutelu ei koskaan ole onnistunut ja voi muutakin vaikeutta yhteisessä vuorovaikutuksessa ja erilaisuutta liiaksi olla. Niinpä "niistä" onkin tullut sitten "parhaita ystäviä" joiden kanssa jaetaan arimmat salaisuudet ja pystytään tarpeen tullen "auttamaan" toista asiassa kuin asiassa. Avieron tullessa voi käydä "purkamassa paineita" exälle joka kyllä ymmärtää yskän. Hankalan tyttöystävän/poikakaverin johdosta voi "paras ystävä" olla ihan kaverina mukana elämässä. Eikä exät koskaan mokaa ääneen mitään mitä olla tehty varsinkaan jos kyseessä on pieni seksikopelo, ei koska silloin "hyvä ystävä" ei enää niin helposti auta ja stressin poistosta joutuu maksamaa eikä se ole niin hyvä kuin exän kanssa pitkällä harjoittelulla opeteltu salainen "taivas" jota ei muille kerrota. Olisin sinuna varovainen noiden exien kanssa, etteivät vaan huiputa sinua sekaantumaan heidän peliinsä. Voivat jossain tapausessa yrittää hyötyä sinusta jos omaat jossain lähelläsi jotain mistä heille olisi hyötyä, ainahan on hyvä olla kiltti mies tai nainen ns.vaimona niin on turvallinen olo ja se minkä jokainen on itselleen extraksi rakentanut, niin siitä ei hiiskuta. Voi hyvinkin olla, että tapaat miehen jolla ko.rasitetta ei ole mukanaan ja jolla on vilpitön halu löytää sinut jonka kanssa voisi jakaa elämän tärkeimpiä asioita ja joka ei koe mitään tarvetta pelailla ihmisten kanssa jotka rikkovat teidän yhteistä matkaanne mikä ei kellekkään muutenkaan ole tuskaton.
Heivaa se omaan rauhaansa, ole yksin hetki ja hoivaa itseäsi, voi olla et löydät paljo parempaa.
- 9+20
Niin. Jos poikaystäväsi kaveri ei hyväksy sinua, on kaksi vaihtoehtoa: hän ei tapaa kaveriaan tai sitten pistää poikki sinun kanssasi. Koska kyseessä on ex, päätöksen ei pitäisi oikealle miehelle olla vaikea. Päätöksen ei pitäisi olla vaikea siksikään, että mitä kukaan tekee kaverilla, jolle ei voi edes kertoa suhteestaan?
Minun on vaikea kuvitella, että joku kavereistani, varsinkaan paras, ei hyväksyisi tyttöystävääni. Minun tyttöystävänihän se on! Sen sijaan voin helposti kuvitella, että exäni ei hyväksyisi. Esimerkiksi siksi exäni ei ole paras kaverini.
En lähtisi kuitenkaan sanomaan poikaystävälle suoraan, että joko ex tai minä. Poikaystävän pitäisi aikuisena (?) ihmisenä tajuta tämä itsekin.
En ymmärrä näitä ihmisiä, jotka roikkuvat exissään, koska "he nyt vaan ovat kavereita". Varsinkaan silloin kun se ex häiritsee uutta suhdetta.- 9+20
Lisään tähän vielä sen, mitä joku aikaisempi kirjoittajakin sivusi. Jos te kaksi tähtäätte oikeaan sitoutumiseen ja syvään suhteeseen, ei exien pitäisi olla mukana häiritsemässä. Jos ette ole seurustelleet pitkään, niin sinuna harkitsisin poikaystävän jättämistä. On turha kuvitella, että teille mitään vakavampaa kehittyy, jos ex on noin keskeisesti mukana kuvioissa.
Tietty, jos et itsekään halua mitään syvempää, niin sitten tommonen hengailu jatkukoon. - ???mitä mitä
9+20 kirjoitti:
Lisään tähän vielä sen, mitä joku aikaisempi kirjoittajakin sivusi. Jos te kaksi tähtäätte oikeaan sitoutumiseen ja syvään suhteeseen, ei exien pitäisi olla mukana häiritsemässä. Jos ette ole seurustelleet pitkään, niin sinuna harkitsisin poikaystävän jättämistä. On turha kuvitella, että teille mitään vakavampaa kehittyy, jos ex on noin keskeisesti mukana kuvioissa.
Tietty, jos et itsekään halua mitään syvempää, niin sitten tommonen hengailu jatkukoon.olen ihan p..ana ja harmittaa kaikki. oliko rakastuminen väärin, olisiko ollut helpompaa jos oltais oltu kavereita niinku muutkin sun kans, se vaan meni näin. haluan olla se joka hyväksyy ja ymmärtää, toki haluan olla se joka luottaa. haluaisin myös et meidätt hyväksytään ja meitä suojeltais, varmasti on paljon minkä ymmärsin väärin ja ehkä sinäkäät et ihan oikein ´jossain tilanteessa toiminut. miks tämä on niin vaikeaa, miks pitää olla paha mieli jo 2vuotta koko ajan. voisko joku auttaa ja tulla jos oikeesti on jotain mitä joskus ymmärsin vai ymmärsinkö väärin, kun ei susta tiedä mitään, koetit varmaan vaa tuoda esiin asiat ja ateeks et oon niin tyhmä, en tajunnu tai osannu tomia oikein, mutkn ei susta ota yhtään selkoo ja ihan kuin haluisitkin ja luulis sun myöntävän kuinka julma olit, mä en kestä tollasta tai sit mun pitää kasvaa jotenkin mitä en ymmärrä viel, ihan ku välillä haluat vaan tuhota mahdollisimman vamauttavasti ihmisen joka sua rakastaa. hyvä jos vios ees olla kavereita tai tuttuja, ei kaverit toisiaan kiusaa hei come on.
- LÄÄKKEET!!
???mitä mitä kirjoitti:
olen ihan p..ana ja harmittaa kaikki. oliko rakastuminen väärin, olisiko ollut helpompaa jos oltais oltu kavereita niinku muutkin sun kans, se vaan meni näin. haluan olla se joka hyväksyy ja ymmärtää, toki haluan olla se joka luottaa. haluaisin myös et meidätt hyväksytään ja meitä suojeltais, varmasti on paljon minkä ymmärsin väärin ja ehkä sinäkäät et ihan oikein ´jossain tilanteessa toiminut. miks tämä on niin vaikeaa, miks pitää olla paha mieli jo 2vuotta koko ajan. voisko joku auttaa ja tulla jos oikeesti on jotain mitä joskus ymmärsin vai ymmärsinkö väärin, kun ei susta tiedä mitään, koetit varmaan vaa tuoda esiin asiat ja ateeks et oon niin tyhmä, en tajunnu tai osannu tomia oikein, mutkn ei susta ota yhtään selkoo ja ihan kuin haluisitkin ja luulis sun myöntävän kuinka julma olit, mä en kestä tollasta tai sit mun pitää kasvaa jotenkin mitä en ymmärrä viel, ihan ku välillä haluat vaan tuhota mahdollisimman vamauttavasti ihmisen joka sua rakastaa. hyvä jos vios ees olla kavereita tai tuttuja, ei kaverit toisiaan kiusaa hei come on.
Siis mitä vit...?
itsekäs ukko.. varmaan nauttii tilanteesta. eihän se tuollainen peli vetele, oikeessa oot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415