Kasviksiakin kannattaa syödä tuollaiset 300--500 g per päivä ja PARSAKAALI ON KASVIKSISTA JALOINTA TAVARAA !
Parsakaali paikkaa tehokkaasti niukkaa folaatin saantia, ja siitä saa myös reippaasti C-vitamiinia ja karotenoideja, kuten baatakaroteenia, luteenia ja kseaksantiinia jotka suojaa mm silmää rappeutumasta !
Kaalikasvit tiedetää vähentävän useiden syöpälaatujen riskiä..mm rikkiyhdisteet aktivoivat kehoa poistamaan erinlaisia myrkkyjä pois kehosta:
kalaa ja parsakaalia ja HÖYRYSTÄMÄLLÄ valmistettuna ja mausteeksi ripaus voita suolaa ja sitruunamehua raakana !
Kyllä lähtee halu tolloilla ainakin täällä kun tuollaisella aamiaisella aamunsa avaa------
Avaimia käsissään helisyttelevä peruspamppu : Ylwa Hubatza
PARSAKAALIA JA KALAA
7
282
Vastaukset
- torjunta-voitto
mitäs parsakaalia Ylwa syöt, ihan PELKÄSTÄÄN suomalaista tai luomua vai? Nimittäin voittaako tuo "syöpälaatuja ehkäisevä" vaikutus esim. broccolissa olevat ympäristötorjunta-aineiden riskit?
Itse olen miettinyt tota asiaa todella paljon keski-euroopasta tulleiden parsojen osalta. Epäilen että ne on täyteen pumpattu torjunta-aineita ja kaiken lisäksi parsa syödään kuorineen, että siinä saa aimoannoksen ympäristömyrkkyjä. Tätä epäilen- Y-H
parsaa/kalaa ,jota pyydän itse,,veneestä käsin uistellen !
kotimainen vihannes /kasvis kannattaa hyödyntää -AINA- siinä on ideaa enmmän kuin laki sallii
Tässä : Ylwa Hubatza
- koko yön lepäämättä Ylwa käyttää melakättä - - pitkä lause.Pirkko
Y-H kirjoitti:
parsaa/kalaa ,jota pyydän itse,,veneestä käsin uistellen !
kotimainen vihannes /kasvis kannattaa hyödyntää -AINA- siinä on ideaa enmmän kuin laki sallii
Tässä : Ylwa Hubatza
- koko yön lepäämättä Ylwa käyttää melakättä -huippu ravintotietäjä Puruveden muikkupitäjässä Kesämökkiään tukikohtana pitävä syvän-Saimaan Muikkulähettiläs.
- aloittaja FeLL
pitkä lause.Pirkko kirjoitti:
huippu ravintotietäjä Puruveden muikkupitäjässä Kesämökkiään tukikohtana pitävä syvän-Saimaan Muikkulähettiläs.
ahvenia jotka välittömästi fileroin ja paistoin pannulla ( mieto lämpö )
lautaselle koristeeksi -lisukkeeksi tomaattia ja kurkkua !
Oliko oikea aamiainen jos pyrkii vhh.-lle ? - feija folio
aloittaja FeLL kirjoitti:
Oliko oikea aamiainen jos pyrkii vhh.-lle ?ilman väärää rasvaa,,
- vhh-ateriaihminen
Oliko oikea aamiainen jos pyrkii vhh.-lle ?Ihan hyvä tuo oli VHH-ateriaksi, Ylwa
- skarppaaja
Oliko oikea aamiainen jos pyrkii vhh.-lle ?Kyllä tolla voi aina pyrkiä vhh-gurujen suosioon, mutta jos haluat olla todellinen vhh niin syö aamiaiseksi paketti tai kaksi pekonia ja 6 paistettua kananmunaa smetanan kanssa, ruokajuomaksi puoli litraa kermaa ja pakollisena vihanneksena keitettyä kukkakaalia. Jos jälkkäriä haluut niin voit muutaman desin partaäijä jugurttia vedellä, pikkasen mustikoita sekaan muodon vuoksi. Ja kuppi kahvia kerman kanssa.
Näillä resepteillä alat saamaa rispektiä tälläkin palstalla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451217Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23833- 41827