Valitatko helteestä?

Merkillistä kerrassaan. Keskimäärin 51 viikkoa vuodesta on liian kylmää ja enemmistö ihmistä toivoisi lämmintä ja auringonpaistetta. Ja sen kerran kun se tulee, samaiset ihmiset valittavat, että helteellä on yllätys, yllätys, kuuma.

Niinpä kysynkin, että joko sinä olet aloittanut kovaäänisen vaikerruksen helteestä?
67424
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 67

Vanhimmat

Nykyautoilla ei ole homma eikä mikään ajaa pohjois Lappiin. Lentäenkin sinne pääsee. Toisaalta jo 5 km korkeudessa ylöspäin pääsee peräti pakkasen puolelle.

Äänestä

Mites ne SUOMALAISET jotka valittavat pakkasesta ja räntäsateesta. Hyvin outoja SUOMALAISIA minusta. Tällaiset kelit jolloin saa esimakua helvetin kärsimyksistä on tosiaan melko harvinaisia täällä ja vie joiltakin ihmisiltä pitkään sopeutua, jos tottuu koskaan. Miksi sinäkin valitat tästä aiheesta, kun et tiedä miltä muista tuntuu? Taidat olla vain populisti.

Äänestä
  • Aloittaja

Kunhan vain irvailen ikuisille valittajille.

Äänestä

..vaan päinvastoin! =D

Antaa tulla vaan lisää hellettä! =)

Äänestä

Ei Suomen oloissa voi ikinä tulla mulle liian kuuma.. paistakoon aurinko vaan täydellä teholla.:) Kuumat ilmat sais jatkua syyskuuhun asti *lähettää toiveen johonkin yläilmoihin*

Äänestä

helpompi elää, jos olis lämmöt jossain 20 tienoilla nykyisen 30 sijaan, mut täähän on hienoo, että on kunnon helteet. Kuhan nyt kestäis pari kuukautta niin, ku kymmenen vuotta sitten kesinä.

Äänestä

.

tekee sen ettei ole tarvetta valittaa kuumuudesta vaikka täällä ei varsinaisia ilmastointilaitteita olekaan mutta katselin pohjapiirroksesta että aurinko ei osu suoraan olkkarin isoihin laseihin

.

Äänestä
  • osu aurinko olkkarin isoihin laseihin, mutta sen pystyy havaitsemaan jopa ilman pohjapiirustusta !1!11

Aurinko osuu lasitetulle parvekkeelle. Olemme nikkaroimassa saunanlauteita !1!1

Äänestä

• au-liskot kirjoitti:

osu aurinko olkkarin isoihin laseihin, mutta sen pystyy havaitsemaan jopa ilman pohjapiirustusta !1!11

Aurinko osuu lasitetulle parvekkeelle. Olemme nikkaroimassa saunanlauteita !1!1

.

niin ettekste millään viittis käydä paneeloimassa mun mökil ullakkohuoneen

Meinaan ottaa sen hyötykäyttöön

.

Äänestä

vielä koskaan valittaa Suomessa liiasta kuumuudesta. Enkä ole täällä tähän asti tarvinnut sen kummemmin ilmastointilaitetta kuin tuuletintakaan.

Voikun tämä jatkuisi ja pitkään! Koiranäyttelypäivänä saa olla vähän viileämpää ;)

Äänestä
  • yksi lihava punkerokoira, joka ei suostunut kävelemään helteellä !1!

Mutsin koirat suostuvat, mutsi ryytyy ennemmin.

Äänestä

• au-liskot kirjoitti:

yksi lihava punkerokoira, joka ei suostunut kävelemään helteellä !1!

Mutsin koirat suostuvat, mutsi ryytyy ennemmin.

jaksaa ottaa aurinkoa silloinkin, kun äiti ei jaksa. Makaa lähes 50-asteisella partsilla suorassa auringonpaisteessa eikä edes läähätä. Musta kaveri ei tykkää ei kävelystä eikä kauhean kuumastakaan. Leikkisi vain sisällä varjossa ja pissisi paperille.

Äänestä

• KoppavaHoro kirjoitti:

jaksaa ottaa aurinkoa silloinkin, kun äiti ei jaksa. Makaa lähes 50-asteisella partsilla suorassa auringonpaisteessa eikä edes läähätä. Musta kaveri ei tykkää ei kävelystä eikä kauhean kuumastakaan. Leikkisi vain sisällä varjossa ja pissisi paperille.

ollaan ketarat ojossa parvekkeella, ja tullaan sitten sisälle läähättämään - ihan vaan siksi aikaa että taas kestää mennä siihen aurinkoiseen kohtaan. Jatkuvaa ravaamista ja läähättämistä

Äänestä

• au-liskot kirjoitti:

ollaan ketarat ojossa parvekkeella, ja tullaan sitten sisälle läähättämään - ihan vaan siksi aikaa että taas kestää mennä siihen aurinkoiseen kohtaan. Jatkuvaa ravaamista ja läähättämistä

.

koska aurinko paistaa viistosti suoraan huoneisiin huonolla säkällä

Etelän maissa aurinko paistaa suorempaan ylhäältä

.

Äänestä

Itkua ja porua päästelen. Ei ole mua tehty kestämään tällaisia kelejä. Näin kovalla helteellä suora auringonpaiste ahdistaa ja sekoittaa pään enkä oikeastaan osaa ajatella muuta kuin miten pääsisin varjoon. Saan suorastaan paniikkituntemuksia.
Mutta mistä ongit tiedon että 51 viikkoa vuodesta Suomessa olisi liian kylmä? Ite en ole huomannut lähellekään tuollaisia arvoja...

Suomalaisessa mittakaavassa pitkään jatkuva yli 30 astetta helleaalto on jotain, joka ylittää toiveet lämpimästä :-)

Äänestä
  • Aloittaja

Suomessa on paikasta riippuen keskimäärin 1-17 hellepäivää vuodessa. Tuo yksi viikko oli siis vain asiaan sopiva heitto.

Äänestä

koneen päällä istuessa ja kopiton ohjaamo on ihan kiva yhdistelmä tällä säällä.

Sateella on keljumpaa, vaikka olisi sadevaatteet päällä, koska tuntuu, että sadevaatteista huolimatta kastuu.

Äänestä
  • '

Äänestä

• kastuvat hiestä kirjoitti:

'

huomanneet sen.

Itseasiassa, vain takamus tuntuu kastuvan.
    Kun laittaa eristettä peffan ja muovipintaisen istuimen väliin, on kuivempi tunne.

Äänestä

Kiva että ainakin kerran kesässä on lämmintä.

(Ukonkuurot ja vesisade viilensivät ilmaa huomattavasti.)

Äänestä

on lois, lomalla. Siksi hän voi tehdä niin päin että nukkuu päivät ja valvoo yöt. Yöllä on mukavan viileää.

Yöllä ulkona hän aseellisesti varustautunut !11!1 pusikoissa on pervoja...

Äänestä

Tai no en mutta se johtuu vaan siitä ettei ole pakko tehdä mitään.. jos olis, niin sitten vituttais ja lujaa. Olen keskitien kulkija eli valitan liiasta kylmyydestä -25c (ja yli) ja liiasta kuumuudesta 25c (ja yli).

Äänestä
  • .

= ei stressiä kuumuudesta

.

Äänestä

• KESÄLOMA:::.!!11%#?+ kirjoitti:

.

= ei stressiä kuumuudesta

.

Mulla on 2,5kk kesäloma joten voin tosiaan ihan aamusään perusteella päättää lähenkö minne.. ulos vai tuulettimen eteen makaan :)

Äänestä

• old_profile_53222 kirjoitti:

Mulla on 2,5kk kesäloma joten voin tosiaan ihan aamusään perusteella päättää lähenkö minne.. ulos vai tuulettimen eteen makaan :)

.

että mullakin olis 2,5 kk kesäloma

.

Äänestä

• HALUISIN:::..!!!1#%? kirjoitti:

.

että mullakin olis 2,5 kk kesäloma

.

viikon kesäloma. Saatanan siivojaperseet...

Äänestä

nyt on aina lomaa.

Äänestä

• vanha luuska kirjoitti:

viikon kesäloma. Saatanan siivojaperseet...

.

jossa kenellä tahansa on oikeus viettää perselomaa

.

Äänestä

• mee töihin kirjoitti:

nyt on aina lomaa.

Työttömän elämää joku voi lomaksi sanoa.. en nyt ite ihan samaa mieltä' ole.

Mitä?? Minäkö töihin?? Ei tule kuuloonkaan, viihdyn opiskelijana (jolla on 2,5kk:n kesäloma) oikein hyvin :)

Äänestä

• LAKI:::..!!!!11!#%+? kirjoitti:

.

jossa kenellä tahansa on oikeus viettää perselomaa

.

Kaikilla on sama oikeus tms. Toiset ei vaan tee samoin ja silti valittaa :O

Äänestä

• jaksaa :::??? kirjoitti:

.

näillä helteillä????

"Kuuma koettelee kotieläimiä"

http://www.yle.fi/alueet/pohjanmaa/2010/07/kuuma_koettelee_kotielaimia_1825605.html

.

Jotain lattialla olevaa elukantaljaa keskellä kulkuväylää (siinä tuulee ristivedon takia hyvin). Onhan pikku kultsi kovin nyykähtänyt eikä viitsi päivisin mitään tehdä. Yöllä se sitten karkaa partsilta siilejä ihmetteleen :)

Äänestä

Jotain lattialla olevaa elukantaljaa keskellä kulkuväylää (siinä tuulee ristivedon takia hyvin). Onhan pikku kultsi kovin nyykähtänyt eikä viitsi päivisin mitään tehdä. Yöllä se sitten karkaa partsilta siilejä ihmetteleen :)

.

noissa vois kisu roikkua päivät pitkät :)

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/index_9574.htm

.

Äänestä

se on vähä ku toi laulamine, et nuotin vierest olis helpompaa laulaa, ku siel olis enemmä tilaa.

et se hyvä lämpö plusmiinus kaks, siitä sivuun, ni alkaa natina. tarkoittais meitsil 18-22 ja siitä alle o kylmä ja yli o kuuma.

skidisti kuuma o ollu.

Äänestä

Mä voisin tottua tähän. Satais vielä silleen sopivasti tietyin väliajoin, niin hienoa olis...

Äänestä

minä nautin ja niin nautin myös viime talven pakkasista ja lumestakin. Sitä kun pukeutuu säähän sopiviin vaatetuksiin niin pärjää loistavasti, myös Suomen "kuumuuden". Tosin pitkää talvea tulee pätkittyä lämpimimmissä maissa :)

Äänestä

täälläkin et tarttis koskaan olla yli 20 astetta lämmintä

Äänestä

Enemmin sun kannattaisi kysyä ehkä sitä, että miksi olet ruippinut kimpussani ja tarkoitan nimimerkkiä enkä välttämättä nimimerkin takana mahdollisesti jopa jotakin reaalisestikin profiloitunutta viatonta ( ei tiedä nettikirjoittajista), vaan täysin pidäkkeettömän oloista julkisen keksustelupalstan aivo-oksennupaskailijaa, jolla näkyy olevan paljon(!) intressiä ja ennen kaikkea kiinnostusta juuri kyseiseen palstasontapakkomielle- oksentamiseen, kun katsos henkilöitä ei meikäläisen kaltaiset tavikset keskustelupalstakävijät tällaisilla anonyymeilla keskustelupalstoilla tunne ja kun mun kaltaiseni tavikset yleensä tapaavat luottaa siihen, etä keskustelupalstoilla kävisi pääosin kirjoittajia, jotka ovat mitä sanovat olevansa ja tarkoittavat kirjoittamassaan, mitä sanovat.

Onko sulla aiheet vähissä?

Äänestä
  • negatiivist energiaa tihkuis wlan aaloilla josta saattais tulla äkkii negatiivis-positiiviset fibat.

Äänestä

• kundi.kundine kirjoitti:

negatiivist energiaa tihkuis wlan aaloilla josta saattais tulla äkkii negatiivis-positiiviset fibat.

Mä en uskalla kertoa kaikkea, mutta voin vannoa, että minä en wlaneilla heilu. Pari jamppaa tossa, kun satuin vilkaisemaan tiettyyn henkilökohtaisen tietokoneeni osaan, että voi vittu. Ikinä minkään vitun santtujen tai allujen tai mitä lie kanssa ollut missään tekemisissä virtuaalisesti, enkä tasan livessäkään ole! Jos olet samaa sontasakkia, kuin se mikä lie nimimerkki zisel, joka ruippii mua, niin kerrottakoon, etten koskaan elämässäni ole käyttänyt esimerkiksi Messenger-palvelua. Ihan tällä saatanan valvomattomallla saitilla keskustelemassa käymällä näemmä saa hullut KYYLÄT kimppuunsa. Sitä olen tarkoittanut puhumalla kyylistä keksustleupalstalla: mun mielestäni nimittäin on sairasta hyökkäillä viattomien kimppuun nettihyökkäyksillä ja kyttäämällä TUNTEMATTOMIEN ANONYYMIEN VIATTOMIEN kirjoittajien KESKUSTELUPALSTALLA käymistä. Vaatisi porsailta keskustelupalstan lulijoilta varmaan tosin älyä, että edes tuon ymmärtäisivät.

Eikä kande kenenkään tulkita, että tässä kaverini kanssa keskustelisin.

Äänestä

• uhulöhi kirjoitti:

Mä en uskalla kertoa kaikkea, mutta voin vannoa, että minä en wlaneilla heilu. Pari jamppaa tossa, kun satuin vilkaisemaan tiettyyn henkilökohtaisen tietokoneeni osaan, että voi vittu. Ikinä minkään vitun santtujen tai allujen tai mitä lie kanssa ollut missään tekemisissä virtuaalisesti, enkä tasan livessäkään ole! Jos olet samaa sontasakkia, kuin se mikä lie nimimerkki zisel, joka ruippii mua, niin kerrottakoon, etten koskaan elämässäni ole käyttänyt esimerkiksi Messenger-palvelua. Ihan tällä saatanan valvomattomallla saitilla keskustelemassa käymällä näemmä saa hullut KYYLÄT kimppuunsa. Sitä olen tarkoittanut puhumalla kyylistä keksustleupalstalla: mun mielestäni nimittäin on sairasta hyökkäillä viattomien kimppuun nettihyökkäyksillä ja kyttäämällä TUNTEMATTOMIEN ANONYYMIEN VIATTOMIEN kirjoittajien KESKUSTELUPALSTALLA käymistä. Vaatisi porsailta keskustelupalstan lulijoilta varmaan tosin älyä, että edes tuon ymmärtäisivät.

Eikä kande kenenkään tulkita, että tässä kaverini kanssa keskustelisin.

.

mutta oletteko te se sama palstahenkilö jota on virheellisesti kutsuttu * HENKILÖKSI ?????? *

.

Äänestä

• ANTEEKSI:::..!!111?+ kirjoitti:

.

mutta oletteko te se sama palstahenkilö jota on virheellisesti kutsuttu * HENKILÖKSI ?????? *

.

Ei tarvitse vittuilla. No eipä osaa tai arpaa ole siihen, että miksi kimpussani on roikuttu. Tyhmyys on varmaan arvalla tuleva laki, mutta minä en ole tyhmä, vaikka minua leimailet. Mun mielestäni selkärankaa osoittaisi vittuilu keskustelupalstalla mulle sitten, kun oltais edes käsipäivää palstalla sanottu ja ylipäätään vittuilu nimellä, jos kerran mua viatonta henkilönä kiusaat. Anteeks, mutta mulla on parempaa tekemistä, kuin olla sekopäiden ahdistelun kohde internetin sellaisella julkisella keskustelupalstalla, jolla en itseäni kenellekään koskaan ole edes esitellyt henkilönä. Toistan: en koskaan.

Äänestä

• hjhöihöih kirjoitti:

Ei tarvitse vittuilla. No eipä osaa tai arpaa ole siihen, että miksi kimpussani on roikuttu. Tyhmyys on varmaan arvalla tuleva laki, mutta minä en ole tyhmä, vaikka minua leimailet. Mun mielestäni selkärankaa osoittaisi vittuilu keskustelupalstalla mulle sitten, kun oltais edes käsipäivää palstalla sanottu ja ylipäätään vittuilu nimellä, jos kerran mua viatonta henkilönä kiusaat. Anteeks, mutta mulla on parempaa tekemistä, kuin olla sekopäiden ahdistelun kohde internetin sellaisella julkisella keskustelupalstalla, jolla en itseäni kenellekään koskaan ole edes esitellyt henkilönä. Toistan: en koskaan.

.

ei ole mitään syytä kiihoittua rauhanomaisella keskustelupalstalla

.

Äänestä

Tällä hetkellä pitäis olla töissä ihanan ilmastoinnin keskellä mutta ei, pitää kärvistellä kotona. D: Tosin mun vatsa on niin iso tällä hetkellä, että jos sitä ei olisi, saattaisin ehkä olla eri mieltä. ;)

Äänestä

Valitan, mutta harvoin valitan noiden loppujen 51 viikon aikana. En kestä kuumuutta. Tosin pysyypähän paino kurissa, kun mikään ei pysy sisällä.

Äänestä
  • .

niin eiköhän tässä pärjätä se loppuviikko mitä näitä helteitä riittää

.

Äänestä

yli 35 asteen helteessä helmikuuta ja se sai tehokkaasti suun suppuun :). En valita. Ymmärrän silti iäkkäämpiä ja nuorempiakin ihmisiä, jotka eivät ole terveitä ... sydän mm. rasittuu hurjasti liian pitkään jatkuvissa helteissä. Pohjoismaalainen väestö keskimäärin ei ole tottunut näin lämpimiin ilmoihin.

Äänestä
  • .

on kehitettävä erityisiä Suomen ilmaston kuivaajia

Noobel palkinto vähintään pitäs saaha

.

Äänestä

että mikään helle on. Pilkoin päivällä ihan homona vaan puita ja ihmettelin, että mikä ristus on, ku et taharo muka jaksaa niinku ennen.

Äänestä

huomenna lähtee henki lämpöhalvauksessa, ja seuraava orja astuu tilalleni.

Äänestä
  • .

me kuallaan kaikki

.

Äänestä

olisi hyvä asua näille nipottajille? Kun afrikassa on liian kuuma ja alaskassa taas liian kylmä?

Äänestä

*on mun vähän kuumakin ollu*

Äänestä

K.. Koska kukaan ei kuulemma uskalla tehdä sitä!

Arghh!! Aaah Aaah voih voih aaapuaa.. Lämpöhalvaus!!!

Tuperrun kuumuuteen..

*sekavuustila * ->

Ratikka näyttää näyttää namupojalta ja kerrassaan syötävältä :)

Äänestä

Mä en ole mikään enemmistö ja kyllä helle on perseestä, sano enemmistö mitä vaan, mä kaipaan tammikuun pakkasia ja laskettelurinteitä. Pakkasista selviää vaatteilla, mutta duunissa ei voi olla shortseissa.
Rinteessä mä en milloinkaan kiroo kylmää.

Töissä on kyllä mukavaa kun saa kökkiä ilmastoidussa toimistossa, nyt on vaan niin, että nää perkeleen helteet välillä pakottavat meikän jalkautumaan kentälle ja sitten on kuuma.

Sinänsä vittumaisuuden määrä on maailmassa vakio. Jos on talvi, on kylmä, tai sataa räntää. Jos on kesä, niin oman vittumaisuutensa tuo paarmat, hyttyset, liiallinen kuumuus ja kuivuus.

Äänestä

muut on tyhmiä laumasieluja jotka ei uskalla sanoo koskaan rehellisesti mitään :P

ni että! oikeesti ihmisten helteen sietokyvyt on ERILAISIA.

ja jotkut joutuu matkustaan kamalilla julkisilla hikikopeilla kun taas joillain on vilpoiset omat autot!

Äänestä
  • Aloittaja

Minäkin kuljen työmatkani bussilla. Saakohan pikimusta poroporvarin imagoni nyt tahran?

Äänestä

kyllä mä valitan, kun valittamista löytyy ja helle on perseestä. :/

Äänestä
  • uimaan tai pärtsäileen? Se helpottaa.

Äänestä

• teppo.t. kirjoitti:

uimaan tai pärtsäileen? Se helpottaa.

.

ei huomaa ympäröivää hellettä????????

.

Äänestä

En,en ees kehtais kun oon itekkin toivonu kuumia kelejä.
Nyt sit vaikka kärsitään ja nautitaan pakolla.

Äänestä

Järvellä soudellessa oli ihanaa, pieni tuuli kävi koko ajan. Aurinko paahtoi olkapäitä, onneksi oli hihallinen pusero varalta mukana etteivät olkapäät päässeet palamaan. Kalakin söi hyvin onkea, kun laittoi ongen veteen heti oli kala kiinni. Pienimpiä laitoimme takaisin. Kiva päivä kertakaikkiaan.

Äänestä

en valita mitenkään kovaan ääneen, mutta kun juoksee tässä helteessä aurinkoisella hiekkakentällä vetämässä itsepäistä ponia perässä kengät täynnä hiekkaa, niin silloin voi tulla sellainen olo, että voisihan tuo aurinko porottaa hieman heikommalla voimalla...Lisäksi olen siellä klo 9-16 ja hommiin kuuluu myös muu ponien hoitoon liittyvä....

Äänestä

EN valita EN! Vaikka hiki valuu, suihkussa saa ravata kolmasti päivässä ja on vaikeuksia löytää vaatteita päälle mä NAUTIN. Kerrankin kunnon lämpötila ja vähän pitempään, tää on auvoa, kuin linnunmaitoa kuvittelis juovansa. Taidan olla epäsuomalainen?

Äänestä

ku sattuu puheeksi vaikken valittavaa tyyppiä muuten ookkaan, en oo koskaan pitäny kesästä muuta ku silloin jos tuulee pirusti. yöllä et saa unta, pyörit ja hyörit ja heräät hikisenä, lenkille lähtiessä kaikki saatanalliset itikat seuraa perässä eikä anna muutenkaan rauhaa, hiuksia ei pahemmin voi auki pitää ku hiostaa entisestään ja tarttuu kiinni jnejne..

kevät on edelleen paras.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta

ratikkakuski kirjoitti:

Merkillistä kerrassaan. Keskimäärin 51 viikkoa vuodesta on liian kylmää ja enemmistö ihmistä toivoisi lämmintä ja auringonpaistetta. Ja sen kerran kun se tulee, samaiset ihmiset valittavat, että helteellä on yllätys, yllätys, kuuma.

Niinpä kysynkin, että joko sinä olet aloittanut kovaäänisen vaikerruksen helteestä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu