ringeten aloittaminen

mmkklo

voiko ringeten aloittaa hieman vanhemmalla iällä? itse olen 16v, surkea kaikissa joukkue peleissä (varsinkin sellaisissa missä pitää tähdätä johonkin), mutta olisin hyvin kiinnostunut ringetestä. olisiko siis mitään joukkuetta/jotakin jossa voisin pelata?

10

4563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harrastanut

Ringeten voi aloittaa milloin vain. Vaikka laji on kasvamaan päin niin joukkueita voi olla niukasti. Nyt on tullut naisten harraste joukkueita ja Lady-sarja on pyörinyt pidemmän aikaa. HArraste sarjassa naiset ovat usein vanhoja pelaajia jotka eivät enää tahdo kuin "höntsäillä". Lady eli "mummo" sarja sisältää hieman vanhempia pelaajia mutta mitä itse menoa seuraillut äidin harrastaessa, ei ikä näytä haittaavan mitään! Menoa ja meininkiä löytyy sielläkin.

• jäälle

Tosiaan ringette on kaikenikäisten naisten peli joten ei väliä milloin aloitat. Kilpailusarjat ovat tosin ehkä vähän kokeneemmille pelureille mutta mikäli laji sytyttää ei mikään toki ole mahdotonta. Harrastesarjasta löytyy kaikenikäisiä pelaajia.. Harrastesarja onkin tarkoitettu nimenomaan niille jotka eivät halua kilpailla niin henkeen ja vereen vaikka pitävät lajista kovasti. Ladysarja on hyvä vastine mikäli seurassa ei harrastesarjaa ole. Mukaan vaan !

• jäälle

Onko kankaanpäässä tai sen lahella esim. porissa tai parkanossa
      ringetteseuroja?

• Anonyymi

Ringettetoimintaa on ainakin Luvialla, Merikarvialla, Raumalla ja Laitilassa. Kannattaa googlettaa ringette em. paikkakunnat, niin läytyy lisätietoa.

• Rinkula #

Onko ringetestä helppoa siirtyä jääkiekkoon ? kertokaa jos on jotain tietoa, alkaa jo kyllästyttää ja laijinvaihto ehkä edessä.

• ringettegirl

no mun mielestä ringetestä jääkiekkoon siirtyminen oo vaikeeta. ite en kyl oo siirtyny ringetestä mihinkää, mut en usko et se ois mitenkään kovin vaikeeta, sillä jos osaa luistella ja on uskallusta vaihtaa lajia niin siitä vaan kokeilemaan :)

• jonsuw

Kyllähän se jääkiekkoonki vaihtaminen kai onnistuu, mutta omat hankaluutensa siinä tulee kun sitä kiekkoa nyt ei käsitellä ihan kuten rinkulaa. Muutenki säännöt on vähän ronskimmat ja sinne sun tänne kun vertaa ringetteen. Omasta mielestä ringetessä vaaditaan paljon enemmän älyä, joukkuepeliä ja peliniloa kuin jääkiekossa mutta kantansa jokaisella.
      Nimim. Jäälle : Pohjoisempana toimii lähes enemmän pienempiä seuroja, mutta suosituin lienee Lapinlahden luistin!
      Ja aloittajalle: Sinne vaan mukaan, koskaan ei kannata ajatella että on liian myöhästä. Niinkuin aiemmin mainittiin on olemassa harraste sarjoja, joihin pääsee (ainakin meilläpäin) mukaan lähes kuka vaan innostunut sillä pelaajista on pulaa :)

• tekse::

Itse lähdin kokeilemaan ringetteä ekan kerran 23 vuotiaana. Lady ringetessä pelailen, kivaa kuntoilua, ja pelataan vielä ulkona :)

• emmmms

Itse pelannut ringetteä kohta 10 vuotta ja suomenmestaruus voitettuna ja ikää vasta 15 vuotta :) Ehodottaisin että kannattaa aloittaa ringetestä, jos ei oo hirveen hyvä luisteleen :) Ringetessä kehittyy peli- sekä luistelutaidot, sillä rinkulaa on paljon helpompi käsitellä kuin kiekkoa joten luistelemiseen pystyy keskittymään hyvin eikä tarvitse sitä miettiä pysyykö rinkula mailassa vai ei :) myöhemmin voi tottakai siirtyä jääkiekon pelaamiseen jos siltä tuntuu, kunhan perus luistelutaito on hyvin hallussa..

http://www.ringette.fi/ tuolta sivulta pitäisi löytää teitoa lajin aloittamisesta :)

• myöhässä

Jos jääkiekkoa haluaa pelata niin miksi alkaa harrastaa ringetteä? mene vapaa jäälle harjoittelemaan luistelua jos niin haluat. Ne ovat kaksi täysin eri lajia.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7420
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      50
      5578
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      62
      3122
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1433
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1077
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe