monisuhteisuus eli polyamoria

n-26__

Olemme kumppanini kanssa tutustuneet uuteen ihmiseen, ja olemme ajautumassa suhteeseen kolmisin.

Olen aiheesta jonkin verran lukenut, mutta haluaisin kuulla käytännön elämästä muilta polyamorisessa suhteessa eläviltä.

:)

17

10851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 764

      Miten te meinaatte sen käytännössä järjestää?, eli muutatte kaikki yhteen,nukutte samassa sängyssä, meinaatteks hankkia yhteisiä lapsiakin?

    • aina näin

      Viestissä ei sanotaan mitään, mutta oletan että se kolmas olisi mies. Yleensä ja melkein aina se on nainen jonka haluaa oma miestä ja joku toinen mies avoimessa suhteessa.

    • Kokeiltu on

      toimi meillä, siis vaimoni aloituksesta aviomies aviovaimo ja tuttava mies. Mutta sitten vaimoni tympääntyi tähän tuttavaamme ja halusi uuden kolmannen pyörän, jonkun jota emme tunne. No kerran kokeiltiin hotellissa ja taas olisi pitänyt etsiä uusi kolmaspyörä. Ei sovi minulle tälläinen joten vihelsin pelin poikki, vaikka vaimo marmattikin pidin pääni. 5 vuotta nyt sitten vaan kahdestaan.

    • Piiamaria

      miehesi ei suostu noihin juttuihin, siitä ei mitää hyvää seuraa. Jäät koukkuun ja kunnolla ja sitten ei oma mies enää riitäkkään. Näin kävi meille. Niin, oon nainen.

    • Minnavaan....

      Jep, on miul ki sellai, mut miu mies ei tierä sitä.

      • naimanainen

        että palattaisiin yhteen ja minä pitäisin rakastajia. Olen aina ollut seksuaalisesti häntä aktiivisempi ja käynyt vieraissa monta kertaa vuodessa. Onko teillä kokemuksia tällaisesta, voiko se toimia? Exäni on ihan hyvä mies. Hän haluaisi että minulla olisi säännöllinen rakastaja tyydyttämässä rakkauden tarpeeni.


      • siten että
        naimanainen kirjoitti:

        että palattaisiin yhteen ja minä pitäisin rakastajia. Olen aina ollut seksuaalisesti häntä aktiivisempi ja käynyt vieraissa monta kertaa vuodessa. Onko teillä kokemuksia tällaisesta, voiko se toimia? Exäni on ihan hyvä mies. Hän haluaisi että minulla olisi säännöllinen rakastaja tyydyttämässä rakkauden tarpeeni.

        vaimo tapailee miesystäviään ja (työkavereitaan kun on firma tms bileitä) silloin kun meille ja hänelle sopii tai tarvetta on. Samoin minäkin. Sen verran ollan peliä rajoitettu että syrjähypyistä kerrotaan ja että aina pitää yrittää tulla viimeistään aamuksi kotiin. Vain suutelu, suu-, ja/tai anaaliseksi on hyväksyttävää "vieraan" kumppanin kanssa. Näin ollaan vältytty ikäviltä jälkiseuraamuksilta mutta täytyy myöntää että näiden sääntöjen noudattaminen aiheuttaa hiukan vaikeuksia ainakin minulle sillä harvat naisystävät tai yhdenillantuttavat suostuvat suoralta kädeltä tällaiseen kanssakäymiseen. Vaimollani taas ei ole ollut vastaavia ongelmia, päinvastoin useammat hänen miesystävistään tuntuvat pitävän näistä rajoituksista aivan erityisesti.


    • Varovasti nyt

      Tai voihan toimiakkin jos olette todella hyviä ystäviä ja se kolmas osapuoli pysyy samana. Mutta voiko kahta rakastaa samanaikaisesti? Hetken ehkä, mutta pidemmän päälle? Jos tunteet alkavatkin isota jompaakumpaa kohtaan ja toinen jää vähemmälle. Meillä vei eroon jopa se että kolmas osapuoli oli aina uusi tuttavuus, lomamatkoilla etelässä, eikä tunteita ollut minun puoleltani koskaan tätä kolmatta kohtaan. Mieheni itsetunto ei vain ollut lopulta tarpeeksi vahva.

      • Enemmän rakkautta!

        Ystäväni oli yli vuoden kolmen hengen parisuhteessa joka ei todellakaan päättynyt rakkauden puutteeseen. Kylla tietysti käytännon asiat ovat hankalampi kolmen ihmisen kesken, mutta hyvällä kommikaatiolla niistäkin selviään.


      • Enemmän rakkautta! kirjoitti:

        Ystäväni oli yli vuoden kolmen hengen parisuhteessa joka ei todellakaan päättynyt rakkauden puutteeseen. Kylla tietysti käytännon asiat ovat hankalampi kolmen ihmisen kesken, mutta hyvällä kommikaatiolla niistäkin selviään.

        Ole 40v mies ja vaimoni on 38v. Ystäväni on ollut kolmantena jo 16 vuotta. Meillä kummallakin on seksisuhde vaimoni kanssa. 16 vuoden aikana 4 otteeseen ollaan asuttu 2v7kk saman katon alla ja samassa sängyssä. Vaimoni ei kieltäydy koskaan seksistä eikä myöskään kimpasta.
        J


      • Mvu kirjoitti:

        Ole 40v mies ja vaimoni on 38v. Ystäväni on ollut kolmantena jo 16 vuotta. Meillä kummallakin on seksisuhde vaimoni kanssa. 16 vuoden aikana 4 otteeseen ollaan asuttu 2v7kk saman katon alla ja samassa sängyssä. Vaimoni ei kieltäydy koskaan seksistä eikä myöskään kimpasta.
        J

        Kun olette asuneet saman katon alla ja samassa sängyssä. Miten te miehet toimitte toisen rakastellessa vaimosi kanssa.
        Poistuuko toinen vai katsooko vierestä?
        Kosketteletteko miehet toisianne tarkoituksella tai vahingossa.


    • panoavain

      Minulla ja vaimollani on suhde, josta puuttuu läheisyyttä ja rakkautta, mutta seksi on molempien mielestä loistavaa, sellaista reipasta himokasta naintia. Olemme sopineet, että vaimoni saa tyydyttää läheisyyden, hellyyden ja rakkauden kaipuunsa satunnaisten hoitojen, yleensä baaripokien, kanssa.

    • polyamor*

      Kokemusta on polyamoriasta, mutta vain siten ettemme ole kaikki kolme suhteessa keskenämme, vaan yhdellä osapuolelle on kaksi kumppania saman aikaisesti. Osapuolet tietävät tilanteen ja hyväksyvät sen.
      Tilanteen hallinta, sen hyväksyminen ja sen kanssa eläminen on täysin teidän asianne. Tärkeintä kuitenkin muistaa, että polyamorinen suhdekin voi tuoda mukanaan samat arjen surut ja ongelmat, sekä päättyessään sydänsuruja. Joten jos jollakin on sellainen uskomus, että polyamoriset ihmiset ovat vain kevytkenkäisiä ihmisiä harrastamassa seksiä, niin tuo luulo on väärä.
      Te itse luotte suhteestanne sellaisen kuin haluatte, kokeilemalla selviää.

    • Motiivit_kohdallaan

      Ex-vaimolleni polyamoria oli dumppaamiseni parivuotinen välivaihe. Ja nyt sitä ollaan niin monogaamisia että...

    • teistäolemihinkään

      kyllä suomalaiset ovat sairasta "sakkia"

    • Naapurin_Erkki

      Mitä uutta tässä on? Soppaa, saippuaa, seksiä? Tämä on nykyajan Pelastusarmeija, ja eiköhän ne korjaa sen kolmepyöräisen kumminkin. Polyamoriahan on kuin kolmipyöräisellä ajaisi, jos kurvaa kurveissa liian kovaa koko juttu kaatuu.

    • Ma_ri_ka

      Voi tuota naapurin Erkkiä, kyllä osui asian ytimeen. Noinhan sen voi kiteyttää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe