Vuokratuolilla työskentelevät kampaajat, voisitteko kertoa hiukan omista sopimuksistanne?? Siis paljonko maksatte vuokraa ja mitä siihen sisältyy? Onko liike keskustassa vai lähiössä ja onko uusi kampaamo vai jo toiminnassa ollut kenties vuosia?
Miten siivous? Entä pesuaineet?
Asiakkaille tarjottavat kahvit?
Pyyhkeet tai kertakäyttöiset ja kuka maksaa ja pesee?
Onko liikkeessä ilmastointi?
Onko oma soppari luottokunnan kanssa?
Roskapussit, vessapaperit, kuittirullat, kuuluuko vuokraan?
Provisio myyntituotteista? yms yms
Itsellä sopimus 600e/kk ja siihen sisältyy ainoastaa tilat, laitteet, kassajärjestelmä (ei maksupääte, eikä luottokunnan sopimus). Provisio myyntituotteista on tosi pieni. Liike sijaitsee lähiössä ja on ihan uusi, joten asiakaskuntaa ei ole. Tilat on suht hienot ja remontoidut, mutta tuolit, kuivaajat ja föönit yms. hairmailin halvempaa mallia. Ilmastointia ei ole.
Eli maksan vessapapereista lähtien itse kaikki ja pesuaineet ja kahvit yms. Pyyhkeet ja pyykkikone ei kuulu sopimukseen (voi itse hankkia kertsipyyhkeitä jos ei halua pyykkiä kotiin). Oma värivarasto ja omat shampoot ja hoidot tarvii olla sekä sakset yms leikkaamisen liittyvät. Mainoskuluista vuokranantaja maksaa pienen osan, mutta niitäkin kuluja on tullut ihan mielettömästi, koska uusi liike kyseessä.
Lähdin mukaan ehkä hätiköiden ja kuvittelin, että edes kuittirullat ja siivousaineet ja kenties viikkosiivous kuuluisi vuokraan, mutta ei. Viilataanko mua linssiin vai onko tämä ihan normaali vuokrasopimus?
Kiitän jo etukäteen jos viitsitte vastailla:)
Vuokratuolilaiset!!
5
796
Vastaukset
- JS
ja vuokraanhan lisätään vielä alv 23 %
- Kiiiiiiiiiii
mutta vuokratuolistakin kokemusta. Eli hinnan kohtuullisuus riippu pitkälti siitä onko talolla asiakkaita. Jos töitä on paljon, vuokraa voi pitää jopa edullisena. Riippuu myös paljon alueesta, onko pääkaupunkiseudulla?
Itse olin aiemmin helsingin laitamilla vuokratuolilla, maksoin 500e alv ja vuokraan sisältyi laitteet, maksupääte (oma sopimus luottokunnan kanssa piti olla), siivousaineet ja vessapaperit. Kahvit ostettiin kimpassa ja mainoskulut meni kans tasan kaikkien kesken.
Nykyisin maksan tietyn prosenttiosuuden kaikista töistäni ja tämä "vuokra" sitten sisältää kaikki aineet ym. Liikkeen sijainti on loistava ja töitä saa tehdä niin paljon kuin jaksaa, tienaan huomattavasti enemmän kuin vuokratuolilla. - JS
Kiiiiiiiiiii kirjoitti:
mutta vuokratuolistakin kokemusta. Eli hinnan kohtuullisuus riippu pitkälti siitä onko talolla asiakkaita. Jos töitä on paljon, vuokraa voi pitää jopa edullisena. Riippuu myös paljon alueesta, onko pääkaupunkiseudulla?
Itse olin aiemmin helsingin laitamilla vuokratuolilla, maksoin 500e alv ja vuokraan sisältyi laitteet, maksupääte (oma sopimus luottokunnan kanssa piti olla), siivousaineet ja vessapaperit. Kahvit ostettiin kimpassa ja mainoskulut meni kans tasan kaikkien kesken.
Nykyisin maksan tietyn prosenttiosuuden kaikista töistäni ja tämä "vuokra" sitten sisältää kaikki aineet ym. Liikkeen sijainti on loistava ja töitä saa tehdä niin paljon kuin jaksaa, tienaan huomattavasti enemmän kuin vuokratuolilla.Paikka sijaitsee oulun seudulla, eikä keskustassa ja on ihan uusi, joten vakiasiakaskuntaa ei ole vielä tullut. Samassa talossa on myös kolme muuta kampaamoa, joten tässä alkaa väkisinkin miettimään, että tulikohan nyt tehtyä oikea ratkaisu...
- pinnaa vaatii
vuokra noin 700€ (sis 23%alv) sisältää kassajärjestelmän ja liiketilan kuivauskoneineen, omat föönit kuitenkin. (luottokunnan soppari tietysti oma, eikä siis sisälly vuokraan) Sähkön, pesukoneen käytön, lehtitilaukset.
Kaikki muu on omalla vastuulla. 3 vuokralaista, ostamme yhteiset vuorotellen (kahvi, wc paperi, niskaliinat, siivousaineet ja välineet, pyyheliinoja, kappoja jne jne) Aineet ja työvälineet jokainen hommaa itse.
Liike n. 3km Hki:n ydinkeskustasta, samassa korttelissa lienee ainakin 10 kampaamoa (kuten joka korttelissa täällä)
Myyntituotteista ei provikkaa (toki voi myydä omiansakin, jos haluaa rahaa hyllyssä seisottaa)
Siivous? Meillä on kyllä aikaa itse siivota vaikka päivittäin.- Revolution hair!!!!!
Hello! olen parturi kampaaja omistaa kampaamo Revolution Hair Mechelinin katulla ja olisi vuokra tuoli paikka tarjoilla meillä mukava paikka mukava tiimi ja voidaan sopia vuokrasta Mutta sun pitäisin olla jonku verran oma asiakas kunta ja talo tarjoa asiakkaille kaikki sun puolesta ainoasta tuoli ja oma aineet minka pitäisi itseä maksaa käy tsekka meidän nettisivut REVOLUTION HAIR.FI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274