Mikä ihme siinä on kun aina saan rakkulat tuonne jalan takaosaan, siis kengän takaosa hankaa siihen. Näin kävi Asicsien kanssa ja nyt on uudet Adidakset ja tuli kauheat rakkulat vaikka kävelin vain. Addut puristaa kyllä joka suunnasta, vähän huono osto, malli on tehty kaposemmalle jalalle. Halvalla kun sai, niin tyhmänä ostin prkl. Haluisin jotkut mukavan tuntuiset juoksu/kävely kengät mitkä eivät hankaa tai purista. Kävelen reippaasti ja otan spurtteja/mäkijuoksua yms.. Kenkien pitää olla täysvaimennetut. Onko urheilusukista apua, ettei rakkuloita syntyisi?? Muita vinkkejä?? Kiitos jo etukäteen.
JUOKSUKENGISTÄ RAKKULAT AINA??
5
1033
Vastaukset
- iot saappaat
Osta isompi koko. Itsellä vaivat loppuivat siihen. Juoksukenkä tällä hetkellä 1,5 numeroa tavallista käyttökenkää suurempi ja hienosti toimii.
- nikellä
Eikös niken pegasus ole leveämpi kuin nämä joita sulla on? Ja juoksukenkä pitää kyllä olla isompi kuin muut kengät, mullaki on n. 1,5 numeroa isompi kenkä kuin muut. Ja se pegasus on tietääkseni täysvaimennettu.
En nyt mainosta mutta se on vain niin että mulla ei niken kengän kans oo ollu mitää ongelmaa, ei se tokikaan sovi kaikille vaikka mulle sopii. - multisport
Hyvät ja istuvat sukat auttaa herkkäjalkaista, mutta kenkien pitää olla myös sopivat. Minulla oli täysvaimennetut ja -tuetut kalliit Asicsen kengät ja puolisen vuotta rakkoja pukkasi kantapään takaosaan, sitten ei tehnyt enää rakkoa. Nyt on keskihintaiset New Balancen kengät, kevyemmin tuetut ja vaimennetut eikä ole ollut mitään vaivaa, ovat myös riittävän leveät malliltaan. Silloin tällöin kun laitan vanhat Asicsit jalkaan kävelylenkille ne tuntuvat epämiellyttävän pehmeiltä. Saan herkästi rakkoja jalkaan, mutta NB-pari ei ole tuottanut pettymystä. Minulla lenkkarit on puolisen numeroa isommat kuin muut kengät.
- linnnn
Samoja kokemuksia Asicsista, aina tulee rakkulat jalan takaosaan, oli kengät sitten tiukalle sidottu tai hieman löysempänä nauhat. Lisäksi kengät ovat mielestäni hyvin etunoja-painotteisia,mikä aiheuttaa usein polven kipeytymistä. Samoja ongelmia on ollut Niken juoksulenkkarien kanssa, joten myöskään niitä en menisi suosittelemaan, vaikkakin yksilöllistähän se kenkien istuvuus on.
Juoksusukat eivät ole myöskään ongelmaa poistaneet.
Perussääntö on kuitenkin että kengän tulisi olla noin puoli numeroa/numeron liian iso.
Mikäli löydät ratkaisun ongelmaasi jaa se toki täällä, varmasti monilla sama ongelma. - 10+13
Vaseliinia kantapäähän auttoi mulla.
Ja totta kai juoksusukat jalkaan. Ei koskaan mitään puuvillaa yms nitisevää pyhäsukkaa lenkille.
Mulla kaikki lenkkikengät on 1,5-3 numeroa muita kenkiä isommat.
Yks juttu, mikä voi aiheuttaa ongelmia on tuo sanomasi "kävelen reipaasti". Jos kävelet paljon ja lujaa, ehkä sulla pitää olla kilpakävelykenkä tyyliin vallukononen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1492209
- 1211495
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v3371309Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni671224IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk31201Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401200- 1421192
- 491129
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.1611086- 701024