Onko kukaan kokeillut itse tehdä hiusnauhasta micro ringejä kiinni ompelemalla, sellaista EASY hiusnauhaa??? Kuinka onnistui, PYSYIKÖ hyvin/kauankin päässä, kuinka tiheään ringejä ompelit(2cm) ja kuinka pitkiä osioita käytit???? Kiitos kaikille vastaajille jo näin etukäteen ja hyvää kesää!! :-)
EASY HIUSNAUHAN tekeminen itse???
9
903
Vastaukset
- __-----____-----____
Eli leikkaat nauhat sen mittaisiksi, että ne sopivat päähäsi. Aloita vaikka ihan takaa ja levitä nauha sivulta sivulle. Kun olet leikannut sen sopivaksi, ompele päitä niin, ettei ne purkaannu. Sit vaan leikkelet koko päähän tarvittavan määrän sopiviksi ja ompelet kaikkien päät ja kun kaveri laittaa ne sinulle niin hän vain ottaa omia hiuksiasi koukulla nauhan läpi ja koukkaa sitten nauhan hiuksia ja pujottaa ne renkaasta ja rengas kii. Helppoa! Youtubesta löydät ohjeet siitä, miten ne omat hiukset vedetään sieltä nauhasta ensin läpi sillä koukulla, ennen rengastusta. Renkaiden ei siis tarvi olla nauhassa kiinni ja se helpottaa nostoakin, kun voi vaihtaa vaan aina uudet renkaat niiden tilalle, jotka ovat valahtaneet ennen aikojaan. Tässä opasvideo, missä kylläkin renkaat on nauhassa kiinni:
http://www.youtube.com/watch?v=Her0_xfQa1Y&NR=1
Tämä on kauhean vaikea selittää. Pääasia on vain, että joka renkaaseen tulee sekä omaa, että nauhan hiusta, jotta nauha pysyy.- Madagas
ostaa pelkän hiusnauhan ja pari microringiä ja tekee sen itse sen EASY hiusnauhan, eikä siis osta valmiina, kuten edellinen vastaaja väärin luuli. Kiitos silti vastauksesta;)
Eli vastauksia kaipaillaan vielä! :-D Kiitän. - _____--------____
Madagas kirjoitti:
ostaa pelkän hiusnauhan ja pari microringiä ja tekee sen itse sen EASY hiusnauhan, eikä siis osta valmiina, kuten edellinen vastaaja väärin luuli. Kiitos silti vastauksesta;)
Eli vastauksia kaipaillaan vielä! :-D Kiitän.Kumpi meistä on näitä laittanut enemmän? Minä olen siis laittanut näitä pidennyksiä. Ei tarvi takuulla ommella. Ne valmiiks ommellut on vaan niille, joilla on peukalo keskellä kämmentä eikä osata tehä mitään oma-alotteisesti. Ulkomailla ne tehdään liikkeissä noin, kun jo selitin. Sisko otti kaverinsa kans bulgarias tollaset ja minähän ne sitten aina nostelin ja vaihdoin uudet renkaat. Arvaa kauan ois nosto vieny jos oisin joka kerta repiny pidennyksen irti, purkanu ommellut renkaat niistä nauhoista ja ommellu uudet? Ja kun ne renkaat alkaa ajan mittaan valuun ni niitä pitää voida uusia paikalisesti, eikä vaihtaa esim pahimmillaan pari kertaa viikossa koko pidennystä parin renkaan takia. Rengasta kun ei voi uusiokäyttää, kun se murtuu. Eli jos aiot tällasen tehä ni jos et haluu, et se tippuu pahimmillaan osittain jo viikossa ni älä helvetti ompele niitä renkaita nauhaan. Tällöin pystyt korjauttaan vaan ne valahtaneet aina.
Jos vielä on jotain kysyttävää aiheesta niin kysy. Minä olen tässä asiassa mielestäni tarpeeksi kokenut neuvoakseni aloittelijaa. Olen katsos toiminut pidennysten parissa jo seitsemisen vuotta. - Madagas
_____--------____ kirjoitti:
Kumpi meistä on näitä laittanut enemmän? Minä olen siis laittanut näitä pidennyksiä. Ei tarvi takuulla ommella. Ne valmiiks ommellut on vaan niille, joilla on peukalo keskellä kämmentä eikä osata tehä mitään oma-alotteisesti. Ulkomailla ne tehdään liikkeissä noin, kun jo selitin. Sisko otti kaverinsa kans bulgarias tollaset ja minähän ne sitten aina nostelin ja vaihdoin uudet renkaat. Arvaa kauan ois nosto vieny jos oisin joka kerta repiny pidennyksen irti, purkanu ommellut renkaat niistä nauhoista ja ommellu uudet? Ja kun ne renkaat alkaa ajan mittaan valuun ni niitä pitää voida uusia paikalisesti, eikä vaihtaa esim pahimmillaan pari kertaa viikossa koko pidennystä parin renkaan takia. Rengasta kun ei voi uusiokäyttää, kun se murtuu. Eli jos aiot tällasen tehä ni jos et haluu, et se tippuu pahimmillaan osittain jo viikossa ni älä helvetti ompele niitä renkaita nauhaan. Tällöin pystyt korjauttaan vaan ne valahtaneet aina.
Jos vielä on jotain kysyttävää aiheesta niin kysy. Minä olen tässä asiassa mielestäni tarpeeksi kokenut neuvoakseni aloittelijaa. Olen katsos toiminut pidennysten parissa jo seitsemisen vuotta.Selvä asia! Kiitoksia vastaamisestasi. Tuo easy hiusnauha -systeemi onkin sitten vain hetken ilo, jos se voi lähteä jo viikon-parin valumaan pois... :-( Toisaalta, tuo kiinnitys onkin sitten vieläkin helpompaa, jos niitä ringejä ei tartte nauhaan edes ommella.
Videossa vaan oli kiinni ne ringit ja ei näyttäny, että olisi hiusnauhasta hiusta sinne sekaan vetäny, ainoastaan veti nauhan saumasta 2 kohtaa läpi ja otta omaa hiusta matkaan... Mutta joo, eipä siinä nyt paljoa menetä, jos nyt pätkän hiusnauhaa ostaa ja testaa, kun osittainen pidennys siitä kumminki vain tulisi tehtyä, eli sivut pitkäksi ja takaa jäisi selvästi lyhyemmäksi yms.
Helvetinmoista kesän jatkoa vastaajalle! ;-D - ___-------____----__
Madagas kirjoitti:
Selvä asia! Kiitoksia vastaamisestasi. Tuo easy hiusnauha -systeemi onkin sitten vain hetken ilo, jos se voi lähteä jo viikon-parin valumaan pois... :-( Toisaalta, tuo kiinnitys onkin sitten vieläkin helpompaa, jos niitä ringejä ei tartte nauhaan edes ommella.
Videossa vaan oli kiinni ne ringit ja ei näyttäny, että olisi hiusnauhasta hiusta sinne sekaan vetäny, ainoastaan veti nauhan saumasta 2 kohtaa läpi ja otta omaa hiusta matkaan... Mutta joo, eipä siinä nyt paljoa menetä, jos nyt pätkän hiusnauhaa ostaa ja testaa, kun osittainen pidennys siitä kumminki vain tulisi tehtyä, eli sivut pitkäksi ja takaa jäisi selvästi lyhyemmäksi yms.
Helvetinmoista kesän jatkoa vastaajalle! ;-DJos et onnistu niin kirjota tänne niin katsotaan osaisinko neuvoa paremmin. Tarvittaessa asun Hämeenlinnan läheisyydessä, että voin jopa jeesata jos satut asuun lähellä. Ja kyl ne voi aina kuukauden kerrallaan pysyä, mut just jotain yksittäisiä renkaita saattaa joutua uusiin jopa viikottain, mut ei se oikeesti oo ongelma. Toi on helppo aina korjailla. Ja sori, et vastasin vähän kärkkäästi aiemmin. Aamu kiukkusuus tais olla vielä päällä. :D Mä oon niin pidennys friikki, et oon teoriassa opiskellu niistä suunnilleen kaiken ja osaa jo laittelen kavereille ja tulevaisuudessa alan tekeen pidennyksiä duunikseni, joten ehkä ylpeyteni ei kestäny epäilyjä tiedoista ja taidoistani. :)
- Madagas
___-------____----__ kirjoitti:
Jos et onnistu niin kirjota tänne niin katsotaan osaisinko neuvoa paremmin. Tarvittaessa asun Hämeenlinnan läheisyydessä, että voin jopa jeesata jos satut asuun lähellä. Ja kyl ne voi aina kuukauden kerrallaan pysyä, mut just jotain yksittäisiä renkaita saattaa joutua uusiin jopa viikottain, mut ei se oikeesti oo ongelma. Toi on helppo aina korjailla. Ja sori, et vastasin vähän kärkkäästi aiemmin. Aamu kiukkusuus tais olla vielä päällä. :D Mä oon niin pidennys friikki, et oon teoriassa opiskellu niistä suunnilleen kaiken ja osaa jo laittelen kavereille ja tulevaisuudessa alan tekeen pidennyksiä duunikseni, joten ehkä ylpeyteni ei kestäny epäilyjä tiedoista ja taidoistani. :)
Tahtoisin itse saada kiinnitettyä nuo pidennykset, molemmille sivuille, otsahiusten viereen..ja siksi kiinnitystavan pitäisi olla helppo. Olisiko teippihiustenpidennys mielestäsi varteenotettava vaihtoehto, vai?
Minulla on micro loop pidennyksiä kynsisinettejä tällä hetkellä "varastossa", mutta haluaisin vaivattomamman ja huomaamattomamman tee-se-itse kiinnityksen.
Millaisia kokemuksia sinulla on teippihiuksista, verrattuna tuohon micro ring -hiusnauhaan? - __---___---___---__
Madagas kirjoitti:
Tahtoisin itse saada kiinnitettyä nuo pidennykset, molemmille sivuille, otsahiusten viereen..ja siksi kiinnitystavan pitäisi olla helppo. Olisiko teippihiustenpidennys mielestäsi varteenotettava vaihtoehto, vai?
Minulla on micro loop pidennyksiä kynsisinettejä tällä hetkellä "varastossa", mutta haluaisin vaivattomamman ja huomaamattomamman tee-se-itse kiinnityksen.
Millaisia kokemuksia sinulla on teippihiuksista, verrattuna tuohon micro ring -hiusnauhaan?No teippi on vaikeampi irrottaa, et tavallaan nostot voi olla vaikeammat, mutta nopeammat ja teippi pysyy varmemmin paikallaan. Ja oikeesti jos luonnilsimman ja helpomman käyttäytymiseltään haluaa niin sitten pitäisi kyllä laittaa keratiinit tai easy loopit. Aina kun nauhaa laitetaan niin se käyttäytyy "tönkösti". Sehän on sitten vain levy hiuksia rivissä ja silloin jos niitä on vain vähän aikeissa laittaa niin saman asian ulkonäöllisesti ajaavat jo clip-in raidatkin.
Eli minä laittaisin kyllä ensisijaisesti jommat kummat sinetit ja jos niitä en saisi niin sitten varmaan teipin mielummin, kun looppi nauhan, koska tuo loop kiinnitys nauhalle on hiuksille todella raskas. Se on ainut pidennysmenetelmä, jossa olen nähnyt "kaljuuntumista" esiintyvän. Tämä hiusten lähtö tapahtui onneksi vain kahden renkaan kohdalla, vaikka pidennys oli koko päässä, mutta siinä nauhan paino oli siis kiskonut renkaassa olevat omat hiukset päänahasta juurineen. No vahinko ei siis ollut suuri ja se korjattiin vaihtamalla kiinnitys kohtaa jatkossa joka nostolla. Hiukset tietenkin kasvoivat näihin pariin parin millin halkasijaltaan olevaan länttiin ihan normi ajassa, eli lopulta kaikki meni hyvin.
Ja tärkein seikka kaikissa näissä on, että nauhoja on oikeastaan melkein pakko nostaa joka kuukausi jos haluaa, että ne pysyvät oikein nätisti, mutta keratiinisinetti pysyy sen kuusikin kuukautta kivasti paikallaan ilman huoltoja. Ja kyllä erilliset sinetit ovat vaan lopulta huomaamattomampia, kuin nauhan pätkät. Eli nyt vaan mietit vielä, mikä sinusta tuntuu parhaalta ajatukselta. :) Voithan sinä koittaa niitä eri vaihtoehtoja aloittamalla helpoiten poistettavista ja jos nuo kolme vähiten aikaa pysyvää ei lopulta ole kivat niin vetäset sitten keratiinisinetit päähän. Itse laitettavista minä heittäisin ekana easy loop sinetit ja jos ne tuntuu siltä omimmalta niin vaihtaisin keratiineihin, mutta minun mielipiteeni perustuu sitten vuosien sinettien käyttöön, joten olen aika pahastikin puolueellinen. Teipit koitin kerran ja enää ikinä en niitä päähäni halua. Se ei vaan ollut mun juttu. - Madagas
__---___---___---__ kirjoitti:
No teippi on vaikeampi irrottaa, et tavallaan nostot voi olla vaikeammat, mutta nopeammat ja teippi pysyy varmemmin paikallaan. Ja oikeesti jos luonnilsimman ja helpomman käyttäytymiseltään haluaa niin sitten pitäisi kyllä laittaa keratiinit tai easy loopit. Aina kun nauhaa laitetaan niin se käyttäytyy "tönkösti". Sehän on sitten vain levy hiuksia rivissä ja silloin jos niitä on vain vähän aikeissa laittaa niin saman asian ulkonäöllisesti ajaavat jo clip-in raidatkin.
Eli minä laittaisin kyllä ensisijaisesti jommat kummat sinetit ja jos niitä en saisi niin sitten varmaan teipin mielummin, kun looppi nauhan, koska tuo loop kiinnitys nauhalle on hiuksille todella raskas. Se on ainut pidennysmenetelmä, jossa olen nähnyt "kaljuuntumista" esiintyvän. Tämä hiusten lähtö tapahtui onneksi vain kahden renkaan kohdalla, vaikka pidennys oli koko päässä, mutta siinä nauhan paino oli siis kiskonut renkaassa olevat omat hiukset päänahasta juurineen. No vahinko ei siis ollut suuri ja se korjattiin vaihtamalla kiinnitys kohtaa jatkossa joka nostolla. Hiukset tietenkin kasvoivat näihin pariin parin millin halkasijaltaan olevaan länttiin ihan normi ajassa, eli lopulta kaikki meni hyvin.
Ja tärkein seikka kaikissa näissä on, että nauhoja on oikeastaan melkein pakko nostaa joka kuukausi jos haluaa, että ne pysyvät oikein nätisti, mutta keratiinisinetti pysyy sen kuusikin kuukautta kivasti paikallaan ilman huoltoja. Ja kyllä erilliset sinetit ovat vaan lopulta huomaamattomampia, kuin nauhan pätkät. Eli nyt vaan mietit vielä, mikä sinusta tuntuu parhaalta ajatukselta. :) Voithan sinä koittaa niitä eri vaihtoehtoja aloittamalla helpoiten poistettavista ja jos nuo kolme vähiten aikaa pysyvää ei lopulta ole kivat niin vetäset sitten keratiinisinetit päähän. Itse laitettavista minä heittäisin ekana easy loop sinetit ja jos ne tuntuu siltä omimmalta niin vaihtaisin keratiineihin, mutta minun mielipiteeni perustuu sitten vuosien sinettien käyttöön, joten olen aika pahastikin puolueellinen. Teipit koitin kerran ja enää ikinä en niitä päähäni halua. Se ei vaan ollut mun juttu.Eli joo, mulla on nyt sinetit laittoa vaille... Vielä muutamia micro loop -raitoja huutelin netistä ja micro ringejä pitäis vielä ostaa, niin sitten pääsen ihan tosi toimiin näiden hiusteni kanssa. :-) Äitinikin tulee lomalla käymään kylässä ja saa auttaa, jos ei yksinään tohon sivuille onnistu suoraa riviä tekemään... Kiitos vaivannäöstä vastaajalle, ja oikein "tuuheatukkaista" kesää sulle;-)
- kylli28
___-------____----__ kirjoitti:
Jos et onnistu niin kirjota tänne niin katsotaan osaisinko neuvoa paremmin. Tarvittaessa asun Hämeenlinnan läheisyydessä, että voin jopa jeesata jos satut asuun lähellä. Ja kyl ne voi aina kuukauden kerrallaan pysyä, mut just jotain yksittäisiä renkaita saattaa joutua uusiin jopa viikottain, mut ei se oikeesti oo ongelma. Toi on helppo aina korjailla. Ja sori, et vastasin vähän kärkkäästi aiemmin. Aamu kiukkusuus tais olla vielä päällä. :D Mä oon niin pidennys friikki, et oon teoriassa opiskellu niistä suunnilleen kaiken ja osaa jo laittelen kavereille ja tulevaisuudessa alan tekeen pidennyksiä duunikseni, joten ehkä ylpeyteni ei kestäny epäilyjä tiedoista ja taidoistani. :)
jos sä asut hämeenlinnassa ja osat laitta micro loopea olisin kiinostunu kirjota mulle vaikka s-postiin [email protected] jos et ole muutanu poies:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802831
- 1862444
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362165- 191483
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241