Liikennevakuutuksien bonukset

Vakuutukset

Hei!

Lähtevätkö vakuutusyhtiöiden liikennevakuutuksien bonukset aina nollasta vai voivatko he niin halutessaan myöntää bonuksia?

Esimerkiksi jos on moottoripyörä, jonka liikennevakuutuksessa on täydet bonukset 70% (eli "huolellisen kuljettajan bonus") ja jos tämä huolellinen kuljettaja hankki myös auton rinnalle niin eikö järjen mukaan pitäisi myös siihen saada siihen 70% bonus tai ainakin jokin aloitus bonus. Koska samalla henkilöllähän nuo molemmat vakuutukset on. Miten käytännössä. Tuli auto juuri oma auto hankittua ja liikennevakuutus pitäisi ottaa. Moottoripyörässä on täydet bonukset.

8

1184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paristakin paikasta

      Kannattaa kysyä, vaikkei se mitenkään varmaa ole. Riippuu vähän siitä, kuinka paljon nykyinen yhtiösi haluaa sinun pysyvän yhtiön asiakkaana. Yleensä paketoimalla vakuutuksia yhteen voi asioista vähän neuvotellakin. Naapuriyhtiö saattaa olla myötämielisempi uudelle asiakkaalle.

      Jos bonukset jäävät vain toiseen, kannattaa laskea kummassa ne kannattaa pitää.

      Joskus kannattaa jättää osa kauppasummasta velaksi, jos sillä saa kaupan mukana edullisen kaskon. Näin varsinkin, jos työpaikka vaihtuu usein ja välillä on oma ja välillä työsuhdeauto.

    • Siirtää...

      Moottoripyörän liikennevakuutuksen bonuksia ei voi siirtää auton liikennevakuutukseen.

      Siirto-oikeus on vain samanlaisilla ajoneuvoilla, eli autosta autoon, moottoripyörästä moottoripyörään.

      Autollesi tulee uusi liikennevakuutus, ja sen bonukset lähtevät nollasta.

      Tiedän tämän varmasti, koska keväällä olin samassa tilanteessa ja kysyin asiaa kolmesta eri vakuutusyhtiöstä. Kaikilla vastaus oli sama.

      Toki keskittämällä voi saada hyviäkin alennuksia, mutta ei bonuksia.

    • kerron sen teille

      Et saa. Kyseessä on syrjivä vakuutus mm. IF:llä.

      Eli jos sulla on autossa 70% bonus ja ostat toisen auton niin sen vakuutuksen bonus on 0%. Tämä johtaa siihen että toinen kuljettaja joka ottaa ensimmäisen vakuutuksen saattaa maksaa pienempää vakuutusmaksua ensimmäisestä vakuutuksestaan kuin sinä vaikka vakuutushistoriasi osoittaa sinun olevan turvallisempi kuljettaja. Tämä perustuu IF:in sukupuoleen ja ikään perustuvaan syrjivyyteen. Asiahan on kielletty perustuslaissa, mutta ei näytä kiinnostavan ketään.

      • Autoillaan

        Eli liikennevakuutuksen bonus lähtee aina nollista, kun ostaa auton oli moottoripyörässä tai toisessa autossa mitkä bonukset vaan?

        Outoahan tuo on eli vaikka kuljettaja on turvallisuutensa jo todistanut ei sillä ole mitään väli jos toisen vakuutuksen ottaa. Onko se asia todella näin? Selvä virhehän tuossa on!

        Tietenki toinen juttu jos lopettaa koko moottoripyörän tai toisen auton vakuutuksen (myy vaikka pois).


      • 2+18

        Vakuutukset kun ovat ajoneuvokohtaisia. Jos joku hankii toisen auton entisen rinnalle, niin yleensä siinä tapausksessa myös auton kuljettajien määrä kasvaa. Niiden uusien kuljettajien ajotaidosta ei ole mitään takuuta.


    • tapulinen

      Vakuutusytiöt eivät halua ymmärtää ihmistä. Kahdella ajoneuvolla kun ei samaan aikaan...

    • ullatusullatus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe