työmatka 25 km ja olis mukava polkea töihin ilman hikeä.
onnistuuko tää sähköavusteisella?
Kotimatkallla hiki saa tulla.
Tie on aika tasainen, ei isoja mäkijä.
Sähköpyörä
18
1066
Vastaukset
- Uslak
Sähköavustuksella töihin ja takaisin vaikka iman avustusta/akku tyhjänä?
Eiköhän kivaa ole tulla kotiakin kevyesti avustuksella.Yhdellä akun latauksella riittää puhtia 25km matkaan vaikka mennen tulle.Sähköpyörä on hyvä kapine.Kaikkia kun ei kiinnosta ajaa niska limassa.Ei edes helteillä.Rennosti suoriutuu polut,mökkitiet,kylätiet,taajamienn pyörätiet.Suosittelen.
Itellä menossa toinen sähköpyörä.Eka oli 40kg painoinen lyijyakkumalli.Nyt on 24kg painoinen/keveä sähköpyörä.Tehoa vanhassa oli 180W,Tässä uudemmassa on 250W.Omistan tavallisenkin pyörän,mutta se on jäänyt auttamatta unohduksiin varaston perukoille.Sen verran tasoeroa kulussa.- +++++++++++++
Mikä pyörä sul o?
Onko jousitettu etuhaarukka välttämätän poluilla sivuteil, täriseekö pyörä liikaa ileman joustohaarukkaa epätasasemmal reitil pahastikki ja pätkii sähköt jos ajaa liian kovaa poluil seppeliteil ? - Onko iloa?
Kiitoksia kommenteista.
Eli on hyvä siis laite.
Ja joo, tarkoitin että menotyömatkalla hikeä on pakko välttää ku ei ole suihkumahdollisuutta duunissa.
Eikä se hiki ole tarpeen kotimatkallakaan mutta silloin se ei haittaa kun kotona pääsee heti suihkuun/ saunaan.
- Frisbeellä
Samalla pyörällä kuin menet töihin hikoilematta, voit ajaa pidempiä lenkkejä muulloin tai kotimatkalla töistä voit vähän poiketa asioilla jossakin. Perus hyvä setti yltää 80 kilsaan lataamatta.
Pahimmat tärinät tulee mukulakivikadusta - ne kannattaa aina kiertää. Bulevardillakin on kapeat tasaiset pyörätiet, ettei tarvitse mennä kivetykselle. Kyllä hyvä pyörä ne tärinät kestää - eikä pätki, mutta ei siinä mitään järkeä ole ajella semmoista tietä. Semmoiset tienpätkät voi yksinkertaisesti kiertää. Joustohaarukka on ihan välttämätön, jos moottori on etunavassa. Mutta etumoottori on ongelmallinen sittenkin. Ja jos moottori on edessä, kunnollinen joustohaarukka maksaa oikeasti sen mitä halvat sähköpyörät. Ei siis kannata mennä helppoon. Aika hyvän joustohaarukan saa fillariliikkeestä hintaluokkaan 100-200 €, jollei sen moottorin takia sitten tarvitse tosi kallista. Se etumoottori aiheuttaa kovia iskuja ohjaustankoon päin ja siinä on ääritilanteissa muitakin voimia ja jyrkänteessä sutimistaipumusta.- Juuso101
Osta kunnon maantiepyörä, niin nousee kuntokin samalla. Hien saa pois suihkussa. Tuommoisen matkan ajaa alle tunnissa.
- Onnistunee
Varmaan onnistuu, mutta vähän hymyillen kysyisin: miksi? ;)
- Juuso1001
No eikös se ole sama ostaa sitten skootteri jos ei jaksa eikä viitsi lihasvoimaa käyttää. Sähköpyörät on tehty mummoille. Ei niillä kehtaa ajaa.
- Sitkiä
Juuso1001 kirjoitti:
No eikös se ole sama ostaa sitten skootteri jos ei jaksa eikä viitsi lihasvoimaa käyttää. Sähköpyörät on tehty mummoille. Ei niillä kehtaa ajaa.
Mie huitasin eile aamulla Kouvolasta Lappeenrantaa Frisbee 26 tuumasella sähköpyörällä. Iltapäivällä hyppäsin eukon kyytii pyörän kans ja ollaan nyt Uukuniemellä. Saatan polkasta huomenna Savonlinnaan ja sieltä taas ties minne. Täytyy sopia eukon kanssa joku paikka, mihin se tulee taas autolla. Jos ei myrsky riepottele, tulee ajelluks. Eipä oo paljon muita näkyny. Mummoja sais olla, niin ois vähän juttuseuraa.
- Ymmärrän että
Juuso1001 kirjoitti:
No eikös se ole sama ostaa sitten skootteri jos ei jaksa eikä viitsi lihasvoimaa käyttää. Sähköpyörät on tehty mummoille. Ei niillä kehtaa ajaa.
aluksi oli vain niitä mummomallisia sähköpyöriä suomessa, mutta ne ajat meni jo. Nyt on hyvin valinnanvaraa, eikä pelkkiä mummomalleja todellakaan enää ole.
Skoottereissa on hirveesti kaikenlaisia kuluja, katsastuksia yms. joten huano sähköpyörän korvaaja.
Kun siitä bensaskootterista loppuu bensa, tai sen moottori särkyy, niin se on sinä, mutta s pyörää voi vielä polkea etie päin ilman sähköäkin. Siinä ero. Eikä sähköpyörää tarvitse edes käydä rekisteröimässä vaan se on täysin ajovalmis sen saatuasi. Tosin akku pitää vain ladata kun halutaan ajaa sitä sähköllä mutta sekään ei ole välttämätöntä.
- avustus
Olen yli vuoden ajellut Helkaman naisten sähköpyörällä. Se on aivan ihana, saa ajaa mäetkin ylös, pienellä vaihteella ja täydellä avustuksella (3 mahdollisuutta) menee jyrkkäkin hiekkainen mäki ylös. Kaverilla on eri merkkinen mutta se on etupyörävetoinen, sentähden ruopii mäessä. Olen siihen todella tyytyväinen enkä enää halua ajaa tavallisella pyörällä. Silti voi itse säädellä miten paljon haluaa käyttää omia voimiaan.
- qwetuyqqq
"Silti voi itse säädellä miten paljon haluaa käyttää omia voimiaan."
Tämähän tarkoittaa suoraan sanottuna sitä ettei tavallisella pyörällä tee enään hevon vattua.
Ennenvanhaan poljettiin ilman sähköä hiestä märkinä, oi niitä aikoja, vaan toista se on nykyään kun sivistyneet kansalaiset ajelevat sähköllä. Sivistynyt kansalainen valitsee sähköskootterin ja sähköpyörän väliltä kulkineensa mikäli kevytajoneuvosta kysymys. Roskaväki saastuttaa luontoa bensapäästöillä ja hien hajuilla! - aätgjdgjsä
qwetuyqqq kirjoitti:
"Silti voi itse säädellä miten paljon haluaa käyttää omia voimiaan."
Tämähän tarkoittaa suoraan sanottuna sitä ettei tavallisella pyörällä tee enään hevon vattua.
Ennenvanhaan poljettiin ilman sähköä hiestä märkinä, oi niitä aikoja, vaan toista se on nykyään kun sivistyneet kansalaiset ajelevat sähköllä. Sivistynyt kansalainen valitsee sähköskootterin ja sähköpyörän väliltä kulkineensa mikäli kevytajoneuvosta kysymys. Roskaväki saastuttaa luontoa bensapäästöillä ja hien hajuilla!Onko kenelläkään kokemusta lehdenjakamisesta Sähköpyörällä? Suunnilleen 6-12km alue jaettava, pystyykö lehtiä kuljettamaan mukana?
- Garmin-12
aätgjdgjsä kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta lehdenjakamisesta Sähköpyörällä? Suunnilleen 6-12km alue jaettava, pystyykö lehtiä kuljettamaan mukana?
Itella käyttää postinjakeluun Helkaman varta vasten suunniteltuja sähköfillareita. Niissä on siis isot tavaratelineet sekä edessä että takana ja lisäksi edessä on sellainen kehikkomallinen hyvin helppokäyttöinen ja tukeva seisontatuki. Lisäksi on tärkeätä, että posteljoonin fillarissa on se talutusavustin. Siis "kaasukahva" tai muu namiska mitä painamalla fillarin saa liikkumaan eteenpäin taluttaen sellaisen 5-6 km/h nopeudella.
Mitä olen kuullut, niin näihin Itellan sähköfillareihin ainakin vanhemmat jakajat ovat kovinkin tyytyväisiä. Itellalla on kaikkiaan noin 1500 fillareilla jaettavaa postireittiä ja kohta niistä on puolet sähköistetty. - Myyräläinen
aätgjdgjsä kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta lehdenjakamisesta Sähköpyörällä? Suunnilleen 6-12km alue jaettava, pystyykö lehtiä kuljettamaan mukana?
Juttele sen Veco:n kaverin kanssa. Sillä on tietoa ja malleja.
- röd
Garmin-12 kirjoitti:
Itella käyttää postinjakeluun Helkaman varta vasten suunniteltuja sähköfillareita. Niissä on siis isot tavaratelineet sekä edessä että takana ja lisäksi edessä on sellainen kehikkomallinen hyvin helppokäyttöinen ja tukeva seisontatuki. Lisäksi on tärkeätä, että posteljoonin fillarissa on se talutusavustin. Siis "kaasukahva" tai muu namiska mitä painamalla fillarin saa liikkumaan eteenpäin taluttaen sellaisen 5-6 km/h nopeudella.
Mitä olen kuullut, niin näihin Itellan sähköfillareihin ainakin vanhemmat jakajat ovat kovinkin tyytyväisiä. Itellalla on kaikkiaan noin 1500 fillareilla jaettavaa postireittiä ja kohta niistä on puolet sähköistetty.Kysy Boostbiken kavereilta ne suunnittelee itse mallistonsa.
- E-Bike-specialist
röd kirjoitti:
Kysy Boostbiken kavereilta ne suunnittelee itse mallistonsa.
Ei kannata ostaa mitään scheissea kuten noita halpis- boostbikejä, Solifereita, Pyrkijöitä tai Salamoita. Nuo ovat paitsi painavia, toimivat huonosti, eivätkä kestä käyttöä! Mielummin panostaa vähän enemmän ja ostaa kerralla kunnon pelin kuten TM:n testivoittaja Helkaman tai jonkun muun hieman edullisemman, mutta laadukkaan sähköpyörän esim Schwinnin!
- joohan68
Myyräläinen kirjoitti:
Juttele sen Veco:n kaverin kanssa. Sillä on tietoa ja malleja.
kannattaa kokeila ja verrata, mulla on ns halpisepyörä jo toista vuotta käytössa, 22 km työmatkat sujuvat hienosti. Maksoi n 600 egee.
mm fillarilehden sivuilla aihetta on käsitelleet muutkin kun toistena kanssa kilpalelvt myyjät, joita näillä palstoilla runsaastii liikkuu, ilmasten "mainosten" levittäjät. Mitä kalliimman pyydykse myyjä on, sitä aggressivisemmin pyrkii hyökkäämäöäm muita mm "halpismerkkejä" vastaan.
Maailman suurinmarkkina, USA, niin siellä valtaosa 9on ns halvempaa versiota, ihan hyvin ovat toimineet, siellä kuluttajansuoja on varsin kattava.
- GP
Taasen sähköistin oman GP-maasturini E-SPIN2 osasarjalla ja LIfePO4 akulla. Hienosti on toiminut! Kilsoja takana jo yli tuhat. Nyt menee työmatkat ja lenkkipolut samalla menopelillä. Ei ole mitään järkeä ostaa erillistä sähköpyörää, jos omistaa jo yhden tavallisten pyörän. Mulla on nyt ikäänkuin kaksi pyörää yhdessä: maasturi ja sähköavusteinen fillari. Voin hikoilla tai olla hikoilematta..samalla fillarilla.
Aluksi ajattelin hankkia uuden sähköpyörän, mutta kunnollisesta sähköpyörästä kun joutuu pulittaa yleensä yli tonnin, halvemmilla kiinalaisilla ei tee mitään.
Ajattelinkin ajaa myös talvella duuniin, mikäli vain akut sen sallivat..tietenkin järkevissä olosuhteissa. Olisiko kellään talviajokokemusta LiFePO4 akuista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521