G: Kohtuullisuudesta

Paljonko on mielestänne miehelle kohtuullinen määrä autotalliaikaa illassa?

Paljonko on mielestänne miehelle kohtuullinen määrä perheaikaa illassa?

22

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kundi.kundine

      perhe-autotalli

    • sen mukaan, ku perhe vaatii ja autotalli-aikaa sitten siihen suhteutettuna, kuinka paljon sitä tarvii. Eipä ole tosin teinivuosien jälkeen tullu asuttua autotallissa.

      • Hossi.

        Kukas sun auton huoltaa??


      • Hossi. kirjoitti:

        Kukas sun auton huoltaa??

        Itsehoidettavat hoidan itse ja huollot hoitaa huoltoliike.


    • frost-free

      ei ole joka-iltaista tai jos on niin ei joka viikkoista. Muuten ihan kiva jos mies ei ole jaloissa pyörimässä.
      Ja kotiintuloaika on ennen puoltayötä ettei vaan lipsahda muihin juttuihin ja voi mennä rauhaisin mielin nukkumaan. Näin naisena.

    • kaikki aika on perheaikaa. Kohtuullinen määrä autotalliaikaa lienee pikkusen alle sen, minkä perhe kohtuudella sietää.

    • 16

      autotalliin lasten kanssa auttamaan.
      Uskotko eipä kestä kauaa kun tulee kiireesti pois kun annat lasten touhuta apuna ; )

    • Höh.

      Mä en varmaan edes huomaisi, jos ei tulisi takaisin sieltä autotallista. No ei... Mutta musta mies saa viettää siellä aikaa niin paljon kuin haluaa, ei minun kanssani tarvitse väkisin olla. Tietysti voi olla, etten yhtenä kauniina päivänä enää odotakaan.

      Riippuu ihan siitä, miten tylsää tai hyvää seuraa mies on. Valitettavasti kiinnostus autotallipuuhailuun on yleensä suorassa yhteydessä siihen, että mies on tylsää seuraa. Ei sillä, ettei minua kiinnostaisi pölykapselit...

    • ,.,.,.,.

      2 ei riitä mihinkään.

    • minus.virus

      tekee hankalaksi lähinnä se, ettei siellä välttämättä tarvitsisi joka ilta koohkia, mutta toisaalta pieni hetki omaa aikaa jokaiselle aikuiselle saisi huumorin piisaamaan sitten sen säätämisen kanssa. Autotalliaika voi olla ihan yhtä hyvin kalassa käymistä tai netissä istumista, kunhan on hetki hiljaisuutta irti työstä ja vaatimuksista.

      Asian taas tekee hankalaksi se, että mies usein ottaa sen ajan, nainen toivoo jonkun antavan sen ajan.

    • BlueNightSatin

      miehestä oikeen pässi mies saa mun puolesta muuttaa autotalliin ja tekemistensä pariin. Mut muutoin pari tuntia illassa pitäs riittää ellei ole ihan oikeesti joku projekti. Perheen kanssa luulis haluuvan viettää aikaa ilman aikataulujakin :)

    • Riippuu, mitä tekee siellä autotallissa. Mutta vielä enemmän se riippunee siitä, ketä siihen perheeseen kuuluu ja mikä on perheen tilanne. Puhumattakaan naisen sietokyvystä. Absoluuttista totuutta lienee vaikeaa määritellä.

      Paljonko omasta mielestäsi? (Kysymyksestäsi voinee päätellä, että olet ylittänyt kohtuuden rajan.) ;-)

      • kohtuullinen aika autotallissa viettoon on 10-12 tuntia viikossa. Olen kyllä itse ylittänyt tuon kohtuullisuuden varmaan triplaten. Perheaikaa mieheltä voi mielestäni vaatia 4 tuntia illassa... en kyllä ole siihenkään itse pystynyt... koska mm. autotalli on syönyt tuota perheaikaa.

        Kysymys lähti siitä, että aloin itsekseni tuossa pohtia, että miten järjestäisin ja priorisoisin ajankäyttöni uudelleen, ettei menis kaikki niinku aina ennenkin, eli vituiksi. Asiasta ei ole siis vielä ollut keskustelua avon kanssa sen kummemmin.


      • Jos sun pitää
        relaxed_eyes kirjoitti:

        kohtuullinen aika autotallissa viettoon on 10-12 tuntia viikossa. Olen kyllä itse ylittänyt tuon kohtuullisuuden varmaan triplaten. Perheaikaa mieheltä voi mielestäni vaatia 4 tuntia illassa... en kyllä ole siihenkään itse pystynyt... koska mm. autotalli on syönyt tuota perheaikaa.

        Kysymys lähti siitä, että aloin itsekseni tuossa pohtia, että miten järjestäisin ja priorisoisin ajankäyttöni uudelleen, ettei menis kaikki niinku aina ennenkin, eli vituiksi. Asiasta ei ole siis vielä ollut keskustelua avon kanssa sen kummemmin.

        pakottaa itsesi viettämään aikaa perheesi kanssa, niin eiköhän kaikki mene vituiksi joka tapauksessa...


      • Jos sun pitää kirjoitti:

        pakottaa itsesi viettämään aikaa perheesi kanssa, niin eiköhän kaikki mene vituiksi joka tapauksessa...

        tartte pakottaa.


    • lapseton jjuri siksi

      kuinka paljon äidillä on omaa aikaa suhteessa perheaikaan.
      Kyllä näiden pitäisi nykypäivänä pitäisi mennä tasan perheessä, erityisesti jos molemmat käyvät töissä.

      • Minustakin on kohtuullista, että kotityöt tehdään ja lapset hoidetaan puoliksi. Olettaen, että molemmat ovat olleet yhtä aloitteellisia perheen kasvattamisessa, tekevät yhtä paljon töitä ja tienaavat saman verran. Mutta minun havaintojeni mukaan näin on aniharvoin. Muutenhan kyseessä on valikoiva tasa-arvo, mutta niinhän sitä irvileuat väittävät, että toiset nyt vain ovat tasa-arvoisempia kuin toiset...


      • Tienaavat saman
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minustakin on kohtuullista, että kotityöt tehdään ja lapset hoidetaan puoliksi. Olettaen, että molemmat ovat olleet yhtä aloitteellisia perheen kasvattamisessa, tekevät yhtä paljon töitä ja tienaavat saman verran. Mutta minun havaintojeni mukaan näin on aniharvoin. Muutenhan kyseessä on valikoiva tasa-arvo, mutta niinhän sitä irvileuat väittävät, että toiset nyt vain ovat tasa-arvoisempia kuin toiset...

        verran? Eli jos nainen tekee töitä matalapalkkaisella alalla, mutta saman verran tunteja kuin mies, niin naiselle kuuluu silti myös kotityöt? Huh...


      • se isompituloisempi
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minustakin on kohtuullista, että kotityöt tehdään ja lapset hoidetaan puoliksi. Olettaen, että molemmat ovat olleet yhtä aloitteellisia perheen kasvattamisessa, tekevät yhtä paljon töitä ja tienaavat saman verran. Mutta minun havaintojeni mukaan näin on aniharvoin. Muutenhan kyseessä on valikoiva tasa-arvo, mutta niinhän sitä irvileuat väittävät, että toiset nyt vain ovat tasa-arvoisempia kuin toiset...

        No entä, jos tekevät ajallisesti saman verran töitä, mutta nainen tienaa enemmän?
        Valitettavan harvoin, jos koskaan naisen suuremmilla tuloilla on merkitystä roolijakoon kotitöissä.
        Entä voiko vaimo silloin vaatia enemmän omaa autotalliaikaa, jos tilanne on tämä?


    • miehestä, illasta ja lasten iästä sekä määrästä. - Joskus olen saattanut suositella lisäajan viettämistä autotallissa; joskus taas ystävällisesti kutsunut häntä hoitamaan lapsen vaippaa, jos itselläni on ollut kädet toisenlaisessa taikinassa.. - Lonkalta heittäen - autotalliaikaa 2-3 tuntia illassa 2-3 päivänä viikossa. Loppuaika sit työlle ja perheelle.

    • ..miehestä.

      Itselleni olis se minuuttikin autotalliaikaa (olettaen, että tarkoitat sillä autonrassailua tms..) paha rangaistus. ;( ..kun ei autot ja vastaavat vois vähempää kiinnostaa....

      Sen sijaan perheaikaa ei voi olla koskaan liikaa. =)

    • Se ikuinen Ongelma. Miten aikatauluttaa kaikki Oikein...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe