Löytyykö täältä maatalojen renkejä, jotka osaisivat kertoa millaista työtä se on ja paljonko saavat palkkaa? Toimin itse lomittajana, mutta olen katsellut työpaikkailmoituksia joita maatalot silloin tällöin jättävät.
Rengin työ?
3
517
Vastaukset
- hannu32
Työskentelen itse yksityisellä tilalla karjanhoitajana.Työssä on omat hyvät ja huonot puolensa.
Tärkein asia mikä pitää olla kohdallaan on henkilökemiat,,kun ollaan päivästä toiseen tekemisissä samojen naamojen kanssa niin pitää tulla hyvin toimeen.toinen paska asia on toi palkka-asia,,kukaanhan ei ole niin pihi kuin suomalainen maanviljelijä.koko ajan saa tapella ja huolehtia että saa kaikki mitä kuuluukin.Kunnallisessa työssä tuo palkka-asia kuitenkin toimi ja siitä ei tarvinnut ihan kaiken aikaa huolehtia!!
mutta niitä hyviä puoliakin on tietysti paljon,,minäkin saan hoitaa kyseistä karjaa kuin omaani ja se helpottaa työtä suunnattomasti kun on aina tutut paikat ja eläimet.Tällä minun työpaikalla on sitten oma työntekijänsä tuonne peltoviljelyn puolelle.
Harkitse tarkkaan ja jos mieleinen paikka löytyy ja saat neuvoteltua palkat kohdalleen niin SUOSITTELEN.- -Lomittaja-
Sama on kyllä lomitushommissa, eli juuri nuo henkilökemiat täytyy olla kohdallaan, pitää osata jutella noiden isäntien ja emäntien kanssa. Tuppisuusta ei kukaan tykkää. Tämä varmaan vielä korostuu tuossa sinun hommassasi, kun on kaiken aikaa samojen naamojen kanssa töissä.
Juuri ton takia oon ammattias harkinnut että kun töihin tulee niin aina tietää suunnilleen mitä tekee, eikä kuten lomittajana tarvitse käydä jatkuvia opastuspäiviä eri tiloilla, vaan huomatakseen muutaman työpäivän jälkeen ettei kyseiselle tilalle tarvitse ehkä enää koskaan mennä. Se on jotenkin turhauttavaa välillä. Samoin kuin maatilojen joissa ei ole ennen ollut etsiminen aamulla pimeässä jossain keskellä metsää.
Palkka-asioissa täytyisi kyllä itse alkaa tarkemmaksi. Jotain korvausta pitäisi saada ainakin lyhyellä varoitusajalla töihin hälyttämisistä, yötyöstä, lauantaista, sunnuntaista, ylityöstä. Ja jos on kaksiosainen päivä niin jokin minimipalkka pitäisi olla, vaikka aamulla olisi 3 tuntia töissä ja illalla 2 tuntia, niin kyllähän siitä 7 tunnin palkka pitäisi saada, kun kumminkin on työssä koko päivän kiinni.
- Exrenki
Olin tovin renkinä jokunen vuosi sitten. Oli siinä sikojen hoitoa, metsätöitä, maaviljelystä, rakennushommia ja kaikkea mitä nyt ikinä voit kuvitella. Minimi yöpäivä tuppasi olemaan 10 tuntia ja 7 pv viikossa.
Homma loppui melko lyhyeen, kun tuo rahapuoli ei luistanut, eli palkka onneton ja ei mitään lisiäkään. Ruoastakin veloitettiin...kymppi sopasta ja leivästä. Pihiys kostautui tuolle isännälle karvaasti, mutta se onkin toinen juttu.
Rengin työ sinänsä mukavaa ja joskus raskasta. Osa hommista menee pian rutiinilla, mutta vaihtelu tekee mielekkääksi. Hyvä terveys, kunto ja papua. Siellä ei kilorajoja ole, kun nostellaan, eikä kilometrikovausta tule, kun juoksentelet pitkin korpea kymmenen sian perässä.
Henkilökemia mainittiinkin.
Työnä on kyllä kokemisen arvoista ja käytännössähän se työ on toisille jokapäiväistä elämää lapsesta asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760