Hei!
Onko kellään kokemusta klassisesta tilanteesta, kun talo on puolivalmis?
Olen täysin tyypillinen tapaus: naimissa 11 vuotta, pari lasta, keskeneräinen talo, hermot riekaleina, rahat loppu, suhde karilla jo ennen rakentamista, seksiä ei olla harrastettu 6 vuoteen. Lisäksi olen joka päivä tyhmä, joka ei ymmärrä mitään, eikä tulekaan ymmärtämään mistään mitään, täysi luuseri (olen vain tietojenkäsittelyn tradenomi, tietojenkäsittelyn approbatur suoritettu jne).
Nyt alkaa riittämään tämä avioliittokurjuus, vaikkakin tiedän, että ongelmia on tulossa, puolivalmiin asunnon, lainojen, ja äärimmäisen kärttyisen miehen suhteen.
Kokemuksia ja neuvoja, mitä tehdä.
Terveisin Miina
Rakentaja-parin avioero-kokemuksia
19
6310
Vastaukset
- Sama täällä
Kuulostaa tutulta...meillä vaan remontoitu vanha talo, ei ihan valmis. Mä oon kans nyt miettinyt, et kyllä oli hullua ryhtyy siihen touhuun ko liitto oli jo valmiiks kypsä. Mut kai sitä ajatteli, että josko se siitä...
Mä oon päättäny ens viikolla selvitellä asioita. Toisaalta lainaa on pirusti ja pelottaa tulevaisuus...mutta kokemuksella tiedän ei se siitä parane...ja ihmisellä ON vaan yksi elämä- juupa
ja se seksinpuute...kuusi vuotta...oho
- Yks sinkkumies
...varmaan kurja tilanne.
- ugh
mitähän järkee on ruveta rakentamaan taloa,jos suhde on jo karilla.kannattais käyttää vähän järkee
- kerran eronnut
Ei elämä ole ongelmatonta oli yksin tai kaksin. Muistatko vielä miksi menitte naimisiin onko mitään syytä että yrittäisitte ratkoa parisuhde ongelmaa. Lapset on huono syy jatkaa huonoa suhdetta, mutta jos muistat vielä mikä oli kaunista ja ihanaa niin suosittelen yrittämään vaikka parisuhdeterapeutin avulla, se onnistuu jos molemmat haluaa sen onnistuvan joskus se kaikki kaunis katoaa arkipäivään ja se on vaan löydettävä uudelleen. Mutta aina ei onnistu niinkään jos ollaan liian kaukana toisista, mutta aina kannattaa yrittää.
- DreamvorteX
hmm..
nuoresta iästäni huolimatta voin kertoa äitini tarinan, joka pohjautuu suurinpiirtein samanlaisiin raameihin kuin sinun. pääsin näkemään saman näytelmän kahteen kertaan aivan läheltä. Äitini pitkäaikaisemmat suhteet eivät toimineet, mutta sen nyt ei todellakaan tarvitse olla teidän tapauksenne laita. Äitiäni petettiin ensimmäisellä kerralla rahojen suhteen, hän ei ollut tarpeeksi tarkka siitä kuinka paljon hän laittoi taloon kiinni. Hän laittoi siis enemmän kuin isäni. vuosi rakennuksen jälkeen heille tuli ero ja äidille jäi lainaa todella mittava summa vaikka talo myytiinkin, koska hänhän oli ottanut enemmän lainaa. Joten kannattaa katsoa, että kumpikin laittaa tasasummat. tehkää laillinen sopimus talosta ja sen lainoista ja hoidosta esimerkiksi tuomarilla taikka oikeusaputoimsitossa, sillä omasta kokemuksesta (4vuotta avioliittoa ja nyt ero päällä) voin sanoa, että Jos ero tulee exäsi saattaa muuttua pahimmaksi vihamieheksesi ja tehdä sinulle todella vaikeat oltavat. Suhteellenne suosittelisin ehkä parisuhde neuvontaa? mihin en itse koskaan kerinnyt, koska entinen puolisoni teki toimensa varsin nopeasti...
Ja nyt se vaikein kysymys. olen oppinut ajattelemaan ehkä liiankin kyynisesti asioista, mutta voisitko ajatella, että miehesi saattaisi käyttää sinua hyväkseen? että siinä vaiheessa kun talo on valmis hän hakee eroa ja heittää sinut ja lapset ulos? Seksittömyys suhteessa voisi olla hyvin varma merkki siitä, että miehelläsi saattaa olla vilkkaampi seksielämä jossain muualla. Ei sellainen ole ollenkaan tavatonta ja varsinkin pidempiaikaiset avioliiton ulkopuolisetsuhteet ovat olleet kautta aikain hyvin suosittuja.
Tarkoituksenani ei ole maalata piruja seinille, eikä todellakaan mitään pahaa, mutta kerron vain mahdollisuuksista ja kyseenalaistan asioita.
Jos tästä oli jotain apua sinulle niin hieno homma!=) hyvää jatkoa sinulle ja voimia. DreamHolder.- M35
Yleensä (99%) asuntolainaa otetaan molempien nimissä, kun molempien taloa rakennetaan. Pankille on äärettömän hankala tilanne, että henkilö A ottaa yhtä lainaa ja B toista, joiden vakkutena yhteinen talo on.
Osituksessa omat ja yhteiset sekä toisen velat otetaan huomioon ... nooh, olkoon, eihän tämä ollut edes keskustelun alkuperäinen juoni ... en vain malttanut olla sanomatta.
Muuten kirjoitit kyllä asiaa ;-)
- rintamamies
Itse olen mies, 12v yhdessä, 6v naimisissa ja 2 lasta. Vaimo ihastui työpaikalla toiseen mieheen ja haluaa nyt muuttaa pois. 2,5v ollaan nyt rempattu taloa ja tänä kesänä olisi tullut valmiiksi. Miksi ihmiset hakevat näin helppoa ratkaisua asioihin. Olen kyllä itsekin huutanut, raivonnut, ja ollut epäreilu, mutta mielestäni se on parempi kuin olla muutaman kuukauden hiljaa!
Meillä ei onneksi ole rahat loppu ja aion pitää talon, jos suinkin mahdollista. Pystyn myös antamaan suhteen anteeksi vaimolleni jos hän vaan palaa ja toivonkin että kyse on ihastumisesta ja pikaromanssista.
Olemme molemmat vähän yli 30v. Uusi mies on sinkku, 40v ja asuu yksiössä jossain lähiössä, joten en oikein jaksa uskoa tuohonkaan liittoon, mutta se voikin olla vaan irtiottokeino, mutta en aio luovuttaa :-) Alkää luovuttako!- M35
Arvaukseni on (kuten omasikin) että kyseessä on irtiotto ... ao. suhde johon "pompataan" kun rohkeus ei muuten riitä erota "asiallisesti" TAI selvittää ristiriitoja (jos ne ovat selvitettävissä, ei aina) tuntee nimen "parantava suhde" ... eli, ero ajatuksena tai tapahtumana niin kipeä, että haetaan lohtua juuri exän vastakohdasta ... nämä liitot ärettömän harvoin kestävät, koska ne syntyvät väärältä pohjalta.
Se sitten on aivan eri juttu, aikooko tai tahtooko vaimosi palata luoksesi vaikka millain kartano teillä rempattuna ... ne kun on kaksi eri asiaa.
- karik
Haluatko ko. elämää, vai annatko tulevaisuuden viedä mennessään! Muista, muistakaa..hetken vain olemme täällä!
Miksi se aika ei voisi olla onnellinen...miks materia, kuvat vie...onnellisuuden!
Tai, miksi joku kestää raukkamaista hakkaamista vuodesta toiseen, tai henkistä "piikittelyä"...kun täysin uusi elämä voi olla "lähellä"
Lähtö sattuu, mutt se voi olla matka uuteen ja kauniiseen,,,ehkä, ehkä ei..mutt riskejä on otettava! - joopa joo
Minä liityn tähän remontti/laajennus juttuun.
Pari vuotta sitten aloitettiin ja puoli vuotta jo käyty YT-neuvotteluja. Homma on melkein finaalissa ja niin on liittokin.
Sen verran olen ajatellut nauttia tekemisistäni, että hetken koitan viihtyä täällä, oman päätökseni olen tehnyt.
Teoria on se, että kun aloitin rempan, niin alitajunnassani pelkäsin käyvän näin, jotta saisin rempasta syyn eroon.
Toi seksi on kyllä paha.- M35
Olipa muuten virkistävä näkökanta ... totta tosiaan, joillekin sivusuhde voi olla keino "lopullisesti tuhota" liitto tai keino paeta siitä ... kun ei rohkeutta lopettaa yhteiseloa (jos se on kuollut, se on) ja olla yksin. TAI, jollakin ihmistyypillä remppa voi olla se "pomppulauta", millä saa hyväksynnän ja syyn erolle ... "noinhan sitä on monille käynyt, jne. jne."
Hyvä, se päivän yksi uusi vinkkeli katsella maailmaa eri kantilta on saatu ... kiitti ;-))
- Jep!
Vähän sinnepäin menee täälläkin. Vajaa vuosi sitten ostettiin oma asunto. Nyt on ero edessä mitä ilmeisimmin. Vuosi sitten meni vielä hyvin, viimeiset puoli vuotta päin helvettiä! Vaimo on kyllästynyt suhteeseen, enkä minäkään jaksa tapella vastaan.
- Toinen rakentajapari
Naurettavaa, mutta olin helpottunut lukiessani, Miina, viestisi!!! Maailmasta löytyy joku muukin, jolla menee yhtä huonosti kuin minulla! Olen itse juuri samassa tilanteessa, paitsi ettei lapsia ole. Se onkin ainoa asia, josta olen kiitollinen. Pohdin eroa, ja samalla kaoottinen puolivalmis taloprojekti kaatuu niskaan. Mies otti ja lähti ottamaan aikalisää, koska en osaa päättää, ollaanko yhdessä vai ei. Alan kallistua omien laukkujen pakkaamiseen. Toisaalta minua pelottaa niin paljon, että sydän on kurkussa koko ajan... Kuinka selviän, kun 11 v on tallattu yhdessä? Ja silti on kurkkuaan myöten täynnä jatkuvia uusia yrityksiä ja rakkauden valoja. Jos ei tunnu missään, niin sitten ei tunnu. Lähinnä oma tyhmyys taloprojektin aloittamisessa ottaa päästä. Miksi ihmeessä sotkeentua moiseen, kun ei kerran ole täysillä mukana? Ehkä se oli vain keino sitouttaa itseään ja yrittää häivyttää epävarmaa oloa. Kuinka teillä rakentajapari nyt menee?
Terveisin, itseensäkin pettynyt- Miina
Hei!
Kuulumiset:
Viime viikolla yritin ehtiä vuokra-asuntoja katsomaan. Tänään se, jota havittelin, oli mennyt. En saanut vuokraennakkoa kerättyä tarpeeksi nopeasti. Etsin yksiötä mahdollisimman pienellä vuokralla näin ensi alkuun. Lapset "joutuvat" jäämään isälleen (sitten kun saan taas sopivahintaisen katsottua) sillä mulla ei ole rahaa hommata isompaa asuntoa kuin yksiö. Puolivalmiissa talossa on tilaa 2 kerrosta,
vain "meidän" makuuhuoneemme (puoli taloa) on keskeneräinen ja yläkerran kylppäri, koulu vieressä - surkean äidin kanssa pienessä asunnossa, uusissa ympyröissä ei ole hyväksi kenellekään.
Miehesikö lähti?? Aikalisä voi pelastaa vaikka mitä - uskon asiaan täydestä sydämestäni!!
Meidän tilanteessa silläkään tuskin on vaikutusta, koska olen jo niin täynnä koko hommaa. "Rakas" mieheni on tänään lähettänyt aika monta pitkää sähköpostia, yrittänyt soittaa.
Eikä tee mitään vaikutusta.
Sähköposteihin yms. on syynä se, että aamulla kerroin, että olen menossa katsomaan asuntoa. (siinä vaiheessa en tiennyt, että myöhästyin). Hän jopa ehdotti, että otetaanpa uusi yritys, joka päivä pussutellaan linja-autoasemalla, kun poistun autosta. Äsken tuli sähköpostissa Ilta-lehden tai sanomien ilmoituksiin perheväkivallasta, juopottelusta jne itä-helsinkiläisissä perheissä. No, se on sanottava, ettei meillä ryypätä. Hän on kolmesti käynyt käsiki, nyt viimeisen vuoden aikana. Aikaisemmin ei yhtään kertaa.
Tyhmyys asunnonrakennuksen aloituksessa.. niinpä. Aina pitää yrittää uskoa, että asiat menee paremmin. Minä/me luulimme, että seksi tulee takaisin, kun saamme omaa rauhaa. Lapset tulee rauhallisemmaksi, kun saavat omat huoneet.
**
Lakiasioita en ole jaksanut hoidella (olisiko mukana kuitenkin toiveikkuutta aikalisästä) enkä kiinteistövälittäjälle soitella. Asunnonetsiminen ja rahan ruinaaminen äidiltä & selittäminen käy voimille. Ja puolustautuminen "kyllähän sun olis pitänyt arvata" juttuihin. Varmaan tiedät?
Kiinteistövälittäjälle en ole siksikään jaksanut soittaa, sillä mieheni lupasi heittää kaikki ylimääräiset pois talosta.
Mutta sinä & minäkin!
- älä ole pettynyt itseesi --> mokia sattuu!!
- selviät erinomaisesti --> minäkin aion selvitä !!
Terveisin Miina - Kolmas rakentajapari
Meillä taloprojekti etenee suunnitellusti (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta), mutta muutoin pitkä liitto natisee ja on natissut useamman vuoden. Joskus mietin miksi tähän projektiin lähdin kun olisi ollut helpompaa myydä vanha asunto pois ja tehdä sen pohjalta omaisuuden jako. Nyt on puolivalmis talo jota rakennetaan ja välillä tapellaan, syyhän on aina minussa.
20 v yhdessä maailmaa katseltu ja ilmeisesti en vieläkään ole oppinut olemaan tohveli.
Ehkä projektimme saa uutta eloa suhteeseemme jo lastenkin takia, ei se elämä ilman perhettäkään mukavaa ole.
Olen pohtinut eroa myös ja ajatellut eläväni vain kerran täällä, enkä halua hukata sitä elämää seksittömässä liitossa. Miksi halukkaat ihmiset ja haluttomat ihmiset eivät löydä toisiaan ja mene keskenään naimisiin.
Onneksi nyt on saanut keskittyä rakentamiseen ja siihen liittyviin asioihin.
Jospa ohjattaisiinkin yhteen rakentajapuolisoita ja katsottaisiin ketkä sopivat kenellekkin ja ketkä jatkavat minkäkin talon rakentamista............
Ihanaa kun tulee kesä !
- Ari
Moi !
Eikö teidänkin kannattaisi harkita pientä jatkoaikaa..! En itse ole rakentanut taloani, mutta saanut seurata sivusta muiden rakentelua
ja kiroamista kuinka helvetin stressaavaa se välillä on. Mitä tohon teidän suhteeseen muuta,
niin 6 vuotta ilman seksiä..hmm! Tarkoittaisi,että meneillään
on suhde johonkin toiseen epäilisin !?
Se myös saattaa aiheuttaa haukkumiset ym. solvaukset.
Itselläni on 20 vuoden avioliiton ja 3 lapsen jälkeen eroprosessi aluillaan, talo myyntiin ja
muu omaisuus jakoon, kun vaimo ilmoittaa että
on kasvanut irti minusta ja haluaa nyt vapauden
ja uusia suhteita ! Mitä lie tarkoittaa ??
.. että näin meillä !
Tsemppiä sulle !! - M36
Meillä on suurinpiirtein sama tilanne poislukien että asunto on valmis (piha laittamatta). Suhteemme avopuolisoni kanssa on ollut oikeasti lopussa jo vaikka kuinka kauan, tätä on jatkettu vain pojan takia. En haluaisi hänen takiaan luovuttaa varsinkin kun on menossa ensi syksynä kouluun.
Parisuhdetta ei varmasti helpottanut se, että opiskelin työn ohessa reilussa kolmessa vuodessa di:ksi ja työni vuoksi joudun matkustamaan ympäri maailmaa välillä paljonkin. Pojan kanssa pyrin olemaan aina kuin vain suinkin on mahdollista, olen aina lukenut hänelle iltasadut, käynyt urheiluharjoituksissa jne. Puolisoni ei huomioi tätä koskaan vaan aina syyttää etten ole kiinnostunut mistään enkä kenestäkään enkä mahdollisen eron tullessa tule koskaan näkemään lastani. Ja tuntien hänen luonteensa hän varmasti tekee kaikkensa että asia toteutuisi.
En ole mikään enkeli tai syytön, riitaan tarvitaan aina kaksi. Mutta niin tarvitaan sopimiseenkin.
Ja hyvin sitä tulee ilman seksiä toimeen, itseltäni on vuosia sitten kadonnut kaikki halut kiitos rakastettavan puolisoni. En ole pettänyt, ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta.- Lehtijuttu
Moi,
jaksaisiko joku tämän ketjun kirjoittajista kertoa kokemuksistaan aikakauslehtijutussa? Rakennusurakka suhde karikolla on yleistä. Jaettu kokemus lohduttaa ja voi jopa auttaa muita ihmisiä.
Ota yhteyttä mahd. pikaisesti: [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83313239Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2062853Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy592447Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1721512Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har181299Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään551290Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j14925- 60923
- 85860
- 20834