oli tänä aamuna. Asteita 14 ja tuuli luoteesta. Heti huomasi että pohjoiseen päin on keli kääntynyt ja sen mukana myöskin ilman lämpötila.
En edes enää muista, koska näin vilpoista tuulta on suomessa ollut.
Eilen hätyyteltiin taas kolmeakymmentä astetta, ja minäkin jouduin auttamaan erästä ihmistä, kun se otti ja pyörtyi sauvakävely lenkillään. Pitääkö kaikkien vanhustenkin ruveta näillä helteillä kuntoilemaan? Eikö silloin riittäisi olla ja maata kotona vaan ja laittaa ilmanvaihtoa suuremmalle? Niin siis jos sellaista yleensä on?
Suomen paras keli
48
408
Vastaukset
- på
Suomenkielessa keli tarkoittaa tien pinnan kuntoa. Onko liukas vai ei, märkä vai kuiva jne.
Muulloin pitää puhua säästä.- arkkimedes
Jos keliä sanotaan hyväksi, kai se tien pintakin sitä silloin on, vai kuinka?
25.8 näyttää nyt mittari, ihan mukava tuulinenpäivä on tulossa...ukkosia kyllä lupailee huomiselle...ja sitte taas helteet tulee takaisin ja yli kolmeakymmentä ennustellaan ensiviikoksi...
- arkkimedes
Ja mä kun kuulin että noi helteet olisi nyt jo voitettu!
Mutta minkäs teet jos Herra tuolla ylhäällä on päättänyt käritää kansaa tänä vuonna oikein kunnolla. Olishan se vastakohta sille kylmälle ja lumiselle talvelle. arkkimedes kirjoitti:
Ja mä kun kuulin että noi helteet olisi nyt jo voitettu!
Mutta minkäs teet jos Herra tuolla ylhäällä on päättänyt käritää kansaa tänä vuonna oikein kunnolla. Olishan se vastakohta sille kylmälle ja lumiselle talvelle.No just' niin...jaksetaan taas kärvistellä se uusi pimeä luminen talvi, kun saadaan auringonvaloa riittävästi nyt...ihan on mukavaa kun edes tämä kesä on samanlainen kun lapsuudessa oli kesät yleensä...aurinkoinen ja lämmin...
- ....................
Sikra kirjoitti:
No just' niin...jaksetaan taas kärvistellä se uusi pimeä luminen talvi, kun saadaan auringonvaloa riittävästi nyt...ihan on mukavaa kun edes tämä kesä on samanlainen kun lapsuudessa oli kesät yleensä...aurinkoinen ja lämmin...
kyllä te nyt tätä ihana lämpö paskaa jaksatta jauhaa vaan sen takia kun teidan mussukka ei kestä hellettä ei sitä tarvi joka päivä jauhaa on jo ymmärretty...tänään oli minusta ihana välipäivä..viileetä aaaaahhh...tuli heti kymmenen pientä...usko tai älä kukatkin tykkäää.... VITTU MITÄ PASKAA
- aikuinen60.v
.................... kirjoitti:
kyllä te nyt tätä ihana lämpö paskaa jaksatta jauhaa vaan sen takia kun teidan mussukka ei kestä hellettä ei sitä tarvi joka päivä jauhaa on jo ymmärretty...tänään oli minusta ihana välipäivä..viileetä aaaaahhh...tuli heti kymmenen pientä...usko tai älä kukatkin tykkäää.... VITTU MITÄ PASKAA
joka paikassa riehut, nainen miestä sua ei saa tekemälläkään
Mutta kiitos samoin !
'' VITTU MITÄ PASKAA ''- Myy-Pikkuinen
huono pv sinulla? =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- ...................
- ........
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
huono pv sinulla? =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
vastasit ! =))))))))))))))))))))))))))))))
- aikuinen60.v
........ kirjoitti:
- Myy-Pikkuinen
........ kirjoitti:
todellakaan, taidat olla myös hainoharhainen. =)))))))))))))))))))))))))))))
Täällä oli vain 12,3 ja se tuuli tuntui melkoisen kylmältä. Nytkään ei oo kun 16 astetta mutta toivon että lämpiää.
Kyllä kannattaisi tosiaan ne isommat lenkkeilyt tehdä joko aamuvarhaisella tai illalla jos on vähäkin huono lämpöä kestämään, saattaa muuten tulla semmonen sairaskohtaus jota on vaikea saada asettumaan, ja ainakin kaikenmaailman kramppeja voi tulla.
Mulla ei kyllä haittaa helteet.- Pukeli 1
mittarissa ja varjonpuolella tuollaiset 27.
Maanantaiksi luvataan 33.
Ilmankos näillä nurkille on pesiytynyt Suomen iloisin ja ystävällisin porukka :))))))))) - kaakko vaakko
Pukeli 1 kirjoitti:
mittarissa ja varjonpuolella tuollaiset 27.
Maanantaiksi luvataan 33.
Ilmankos näillä nurkille on pesiytynyt Suomen iloisin ja ystävällisin porukka :)))))))))26 ja hieman tuulee mutta huomenna meijän pitäisi sitä ukkosta saada, lyödäänkö vetoja tuleeko vai ei, meinaan ukkosta?:))
- Pukeli 1
kaakko vaakko kirjoitti:
26 ja hieman tuulee mutta huomenna meijän pitäisi sitä ukkosta saada, lyödäänkö vetoja tuleeko vai ei, meinaan ukkosta?:))
ettei ukkosta tule ja vettäkin tihnuttaa vaan silleen niiku silmänlumeeks.
Oisihan se kuitenkin komeaa kuultavaa kunnon jytinää, se on vähän sellaista kuka käskee ja kuka kuulee :)))))))) - kaakko vaakko
Pukeli 1 kirjoitti:
Oisihan se kuitenkin komeaa kuultavaa kunnon jytinää, se on vähän sellaista kuka käskee ja kuka kuulee :))))))))minä laitan paremmaksi 5 euroa että tulee ukkosta tai muuten tulee akkasta;))
- mereoloogi
Pukeli 1 kirjoitti:
Oisihan se kuitenkin komeaa kuultavaa kunnon jytinää, se on vähän sellaista kuka käskee ja kuka kuulee :))))))))Kyllä sulla kohta kuule jytisee ;)))))))))
http://saa.aina.fi/lightning/ukkonen.htm - kaakko vaakko
Pukeli 1 kirjoitti:
Oisihan se kuitenkin komeaa kuultavaa kunnon jytinää, se on vähän sellaista kuka käskee ja kuka kuulee :))))))))laitatko pankki numpoo niin laitan sen 2,500 ekee tulee sulle ;).)
- kaakko vaakko
Pukeli 1 kirjoitti:
Oisihan se kuitenkin komeaa kuultavaa kunnon jytinää, se on vähän sellaista kuka käskee ja kuka kuulee :))))))))hävitä,,tiihnuu tulee eikä ukkosta,.Miinnehän tillille laitan häviöni?
oli myöskin Saariselällä tänä aamuna, 1 aste lämmintä, rännänsekaista vettä ja tuuli joka suunnasta. :)
Ei sen helteen kanssa tosiaan pidä heikkokuntoisen leikkiä yhtään, mutta tietysti kun sitä kestää ja kestää viikkotolkulla ilman taukoa niin jossain välissä menee hermot ja sitten ne sauvat kaivetaan esille. :-/" Aivan mahtava keli"
Apua,kesällä 1 aste...
Minua ei saisi kirveelläkään tuollaiseen paikkaan kesällä.No eri asia jos jossain pohjoisnapaseudulla asuisi :D
Täällä asteet päivällä 20-21,ja jo talvea pelkäsin tulevaksi :Dmolossi kirjoitti:
" Aivan mahtava keli"
Apua,kesällä 1 aste...
Minua ei saisi kirveelläkään tuollaiseen paikkaan kesällä.No eri asia jos jossain pohjoisnapaseudulla asuisi :D
Täällä asteet päivällä 20-21,ja jo talvea pelkäsin tulevaksi :Dmökillä Posion lähellä, kun päivisin oli vain n. 20 astetta lämmintä. :) Eilen oli ensimmäinen hellepäivä siellä, ainakin 25,5 astetta, en tiedä ehtikö se siitä nousta ennen sadetta.
Kieltämättä tänä aamuna pääsi ihan pieni v-alkuinen sana kun kömmin lämpimästä sängystä verhoja avaamatta ja lähdin pahaa aavistamatta viemään ensimmäisiä kantamuksia autoon. Mutta eipähän tunnu tämä 8 astetta kotimittarissa sitten IHAN niin kamalalta! :DUrsa kirjoitti:
mökillä Posion lähellä, kun päivisin oli vain n. 20 astetta lämmintä. :) Eilen oli ensimmäinen hellepäivä siellä, ainakin 25,5 astetta, en tiedä ehtikö se siitä nousta ennen sadetta.
Kieltämättä tänä aamuna pääsi ihan pieni v-alkuinen sana kun kömmin lämpimästä sängystä verhoja avaamatta ja lähdin pahaa aavistamatta viemään ensimmäisiä kantamuksia autoon. Mutta eipähän tunnu tämä 8 astetta kotimittarissa sitten IHAN niin kamalalta! :DSiis onko koko kesän Posiolla ollut vaan jotain 20?
Hui,kyllä taas enemmän varmistuu,ettei minusta olisi pohjoisessa eläjäksi.Hyvä kun nämät etelän talvetkin jotenkin kestää.Pääasiassa kesän valoa ja lämpöä odotellessa.Siis kunnon lämpöä :D
Tosin täytyy sanoa,että onhan nämä helteet nyt ollut pikkasen liikaa.Mutten valita,eikä nyt henk.kohtasesti ihan sietokyvyn yli ole kokonas mennyt :D,koska aloitan sen rutinan sitten kuitenkin kesän jälkeen syksyllä :D
Työpaikoissa on vaan monessa tosi tukalaa,kun ei ilmastoinnit ole riittäneet,ja vielä pahempaa,jos vielä kuumuus kotona vie yöunia...Ja tietynlaisille sairaille on monelle ottanut koville.Että kaikki ei ole nauttineet,ymmärrettävissä.- arkkimedes
että siellä käsivarressa oli maa eilen aamulla valkoinen. Jos nämä etelän kuukauden helteet ovat jo sinänsä poiskkeustila, ei ne lapin lumisateetkaan saman päivän aikana mikään itseselvyys ole.
Kamalaa!
Toivottavasti selvisitte siitä kaaoksesta kummin ehjin nahoin ja jäätymättä. molossi kirjoitti:
Siis onko koko kesän Posiolla ollut vaan jotain 20?
Hui,kyllä taas enemmän varmistuu,ettei minusta olisi pohjoisessa eläjäksi.Hyvä kun nämät etelän talvetkin jotenkin kestää.Pääasiassa kesän valoa ja lämpöä odotellessa.Siis kunnon lämpöä :D
Tosin täytyy sanoa,että onhan nämä helteet nyt ollut pikkasen liikaa.Mutten valita,eikä nyt henk.kohtasesti ihan sietokyvyn yli ole kokonas mennyt :D,koska aloitan sen rutinan sitten kuitenkin kesän jälkeen syksyllä :D
Työpaikoissa on vaan monessa tosi tukalaa,kun ei ilmastoinnit ole riittäneet,ja vielä pahempaa,jos vielä kuumuus kotona vie yöunia...Ja tietynlaisille sairaille on monelle ottanut koville.Että kaikki ei ole nauttineet,ymmärrettävissä.Se on kyllä ilkeää kenelle tahansa jos työpaikalla on tukala olla, ja jos sitten vielä asunto muistuttaa lähinnä saunaa vuorokauden ympäri. Saatika sitten jos on syystä tai toisesta lämmönsietokyky heikentynyt... Kyllä kai terve ihminen yleensä helteestä aika pitkään nauttii, ainakin lomalla ollessa. :D Koiralla rupesi menemään vähän yli, se hakeutui varjoon ihan omasta aloitteestaan, ja se on tosi harvinaista tuon yksilön kohdalla.
On varmasti Posiollakin ollut helteitä tämän kuun aikana, olin siellä vain sunnuntai-illasta torstaihin. Vesi oli järvessä kyllä sen verran kylmää että siinä ei ollut kovin pitkän hellejakson tuntua. :D Tai sitten vaan arkuus kylmää vettä kohtaan lisääntyy vuosi vuodelta... Harmi kun ei löydetty mittaria jolla sitä on aiemmin mitattu, eikä muistettu ostaakaan kun käytiin ihmisten ilmoilla saunajuomia hakemassa.arkkimedes kirjoitti:
että siellä käsivarressa oli maa eilen aamulla valkoinen. Jos nämä etelän kuukauden helteet ovat jo sinänsä poiskkeustila, ei ne lapin lumisateetkaan saman päivän aikana mikään itseselvyys ole.
Kamalaa!
Toivottavasti selvisitte siitä kaaoksesta kummin ehjin nahoin ja jäätymättä.Kuulinkin huhuja eilen että Käsivarressa olisi tullut lunta, jännähän siellä olisi ollut matkata. :) Ei tuolla Itä-Lapissa tosiaan satanut kuin vähän räntää ja suurimmaksi osaksi vettä, eli ei minkäänlaista merkkiä kaaoksesta.
molossi kirjoitti:
Siis onko koko kesän Posiolla ollut vaan jotain 20?
Työpaikoissa on vaan monessa tosi tukalaa,kun ei ilmastoinnit ole riittäneet,ja vielä pahempaa,jos vielä kuumuus kotona vie yöunia...Ja tietynlaisille sairaille on monelle ottanut koville.Että kaikki ei ole nauttineet,ymmärrettävissä.kun kirjoitin että "ensimmäinen hellepäivä", tarkoitin että minun siellä ollessa ensimmäinen. :))
- öööööööööööööööööööö
Ursa kirjoitti:
Se on kyllä ilkeää kenelle tahansa jos työpaikalla on tukala olla, ja jos sitten vielä asunto muistuttaa lähinnä saunaa vuorokauden ympäri. Saatika sitten jos on syystä tai toisesta lämmönsietokyky heikentynyt... Kyllä kai terve ihminen yleensä helteestä aika pitkään nauttii, ainakin lomalla ollessa. :D Koiralla rupesi menemään vähän yli, se hakeutui varjoon ihan omasta aloitteestaan, ja se on tosi harvinaista tuon yksilön kohdalla.
On varmasti Posiollakin ollut helteitä tämän kuun aikana, olin siellä vain sunnuntai-illasta torstaihin. Vesi oli järvessä kyllä sen verran kylmää että siinä ei ollut kovin pitkän hellejakson tuntua. :D Tai sitten vaan arkuus kylmää vettä kohtaan lisääntyy vuosi vuodelta... Harmi kun ei löydetty mittaria jolla sitä on aiemmin mitattu, eikä muistettu ostaakaan kun käytiin ihmisten ilmoilla saunajuomia hakemassa.ole sopivata siis uimakelposta mut ei juoma sellasta. Meijän turrikka ihan ite huolehtii tuosta "hellekarvan" irrottelusta,,Noh sitä helteet tekee paitsi nyt nautitaa tästä viileydestä:))
- 675544322
mitäpä kuuluu siulle huoran eila ,,,hik,,,hik,
- röyhkis....
675544322 kirjoitti:
kossu loppu...mitä mä teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnn
- ihgudaa♥
röyhkis.... kirjoitti:
HALITAAN♥♥♥ ja pusitaan♥♥♥
- lönköre
röyhkis.... kirjoitti:
Soitto rokarille!!
- ,,,,======
675544322 kirjoitti:
Mun viesti poistui tästä välistä! =))))))))))))))))))))))))))))) Oluesta olisin halunnu jutella Ursan kanssa!
- nauuuuuuuru
,,,,====== kirjoitti:
Mun viesti poistui tästä välistä! =))))))))))))))))))))))))))))) Oluesta olisin halunnu jutella Ursan kanssa!
'Joku' sitten veti herneet nenuliin!
Uskomatonta!
Jokohan blogitekstiki on ilmotettu asiattomaksi! - baarimestari,,,,,
,,,,====== kirjoitti:
kuhan et olis ite syyllitynyt poistohin,,
- ,,,======
baarimestari,,,,, kirjoitti:
kuhan et olis ite syyllitynyt poistohin,,
Mä en pysty poistamaan täältä viestejä.......pystytkö sä?
Sanoppa viisaana mitä asiatonta on kun sanoin että mua naurattaa ehdotus lapinkullan uudeksi nimeksi?
Siis se ei ollut mun ehdotus, mä vaan kerroin että mua naurattaa se. Mitä asiatonta ? - ++++++
,,,====== kirjoitti:
Sanoppa viisaana mitä asiatonta on kun sanoin että mua naurattaa ehdotus lapinkullan uudeksi nimeksi?
Siis se ei ollut mun ehdotus, mä vaan kerroin että mua naurattaa se. Mitä asiatonta ?Mitä hittoa sä naurat asialliselle asialle, ja vielä kysyt mitä asiatonta, joku tolkku se on oltava naurunaiheillakin !
- ,,,======
++++++ kirjoitti:
Mitä hittoa sä naurat asialliselle asialle, ja vielä kysyt mitä asiatonta, joku tolkku se on oltava naurunaiheillakin !
En mä asialle nauranu vaan sille ehdotukselle ja ihan hyväntahtoista naurua
- m',,mämmää,,
,,,====== kirjoitti:
En mä asialle nauranu vaan sille ehdotukselle ja ihan hyväntahtoista naurua
Älä rupee vittuilee,, sanon mä.
- ,,,=====
m',,mämmää,, kirjoitti:
Älä rupee vittuilee,, sanon mä.
Oletko sä muka Ursa?
en usko..... =))))
Ursa tajuaa että en mä vittuile sille! ,,,====== kirjoitti:
Siis se ei ollut mun ehdotus, mä vaan kerroin että mua naurattaa se. Mitä asiatonta ?...ai sellainen huora-juttu. ;) No mutta ei vakavalle asialle sovi virnuilla.
- 13+13
Ursa kirjoitti:
...entä itsellesi? :D
Jotku nauttinu vähän vettä väkevämpää tänään(kin).
- 20+17
Ursa kirjoitti:
...entä itsellesi? :D
Ei se viesti ollu pöljä sulle vaan siitä poistu yks viesti ja toi oli vastaus siihen.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85872
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52811- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253667Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,9646Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk57629- 53594