Mikä on maailman kovinta metallia?

Jussi

Löytyykö vastausta?
Metallin pitää olla tältä planeetalta.
Tämä liittyy älykkyyteenne.

27

3052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peikko

      Hmm vaikea antaa yksiselittäistä vastausta, sillä kovuus ei ole materiaaliominaisuus, vaan se riippuu sitkeydestä kimmoisista ominaisuuksista jne...Eli miten määrittelet kovuuden?
      Materiaalin kykyä vastustaa siihen tunkeutuvaa toista materiaalia? tämä taitaa olla yleisin määritelmä

      • Jussi

        Materiaalin kykyä vastustaa siihen tunkeutuvaa toista materiaalia.


    • Kraquis

      on Slayer, myös Metallica on sairaan kovaa.

      • Spiidi

        Aamen.


      • j g

        The Haunted - One Kill Wonder


      • Karmawhore

        Hetken ajattelin ehdottaa iridiumia, mutta päätin sitten lyödä leikiksi ja ylistää viestissäni Slayeria. Onneksi kuitenkin luin kaikki viestit ennen omani lähettämistä ja huomasin sinun ehtineen ensin. Hatunnosto ja tukanheilutus siihen suuntaan. :)


    • Joanna Sapphire& David ...

      Ennen oli platina.

      Nyt on titanium.

      • Anonyymi

        Sian Titanium ei kylläkään oo metallia nähnytkään. Niinkuin ei oo kissankultakaan.


    • Ossi

      Eikö karkaistu teräs ole kovaa. Valurautakin voi olla hyvin kovaa, vaikka ei vahvaa.

      Bändit on toinen juttu. Rollareita ei silti voita mikään. Eivät metalliporukatkaan.

      Tämä on vaan epämusikaalisen mensalaisen mielipide.

      • Jussi lue tämä...

        Olet kyllä harvinaisen tyhmä paska, jos kuvittelet, että yleistiedolla on mitään osuutta älykkyyteen. Tietämisellä mitataan lähinnä viisautta ja henkistä ikääsi.
        Sitä paitsi älykkyyttäkin on 6 lajia ( avaruudellinen, matemaattinen, musikaalinen, peroonallinen yms.)
        Joten pieni vinkki: ota asioista selvää, ennen kuin päästät suustasi jotain noit typerää.


    • kovis

      Eikös vanadium (vanadiini?) ole aika ärjyä tavaraa

      • Karmawhore

        Ei ole. Puhdas vanadiini on pehmeää ja helposti muokattavaa. Työkaluissa yms. sitä käytetään teräksen seassa parantamassa korroosionkestävyyttä.


      • jjj
        Karmawhore kirjoitti:

        Ei ole. Puhdas vanadiini on pehmeää ja helposti muokattavaa. Työkaluissa yms. sitä käytetään teräksen seassa parantamassa korroosionkestävyyttä.

        Hafnium Carbide


    • Anonyymi

      Volframi

    • Anonyymi

      Unobtainium.

    • Anonyymi

      Kysymys kovimmasta aineesta kuuluu samaan luokkaan kuin kysymys maailman painavimmasta aineesta.

    • Anonyymi

      Timantti

      • Anonyymi

        Hiili ei ole metalli. ;)


    • Lutetium

    • Anonyymi

      Karmabenzaliinolinolium

    • Anonyymi

      Ehdottomasti Blue Stahli

    • Anonyymi

      Kromi

      • Oikean vastauksen saaminen kesti 19 vuotta. Muistaakohan Jussi enää tällaista kysyneensäkään?

        19 vuodessa myös selainhaku on kehittynyt niin, että ap. kysymykseen oikein vastaamalla on entistäkin vähemmän tekemistä älykkyyden kanssa.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Oikean vastauksen saaminen kesti 19 vuotta. Muistaakohan Jussi enää tällaista kysyneensäkään?

        19 vuodessa myös selainhaku on kehittynyt niin, että ap. kysymykseen oikein vastaamalla on entistäkin vähemmän tekemistä älykkyyden kanssa.

        Joo eipä tuon varmistamiseen tarvinnut 5 minuuttia kauenpaa tuhrata


    • Anonyymi

      Aku Ankan vahvia.

    • Anonyymi

      Iridium!

    • Anonyymi

      Tankotanssijan tanko. Sen pitää olla vitunkestävää terästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe