känsät jaloissa

plöö

onko kukaan koskaan koittanu päästä eroon känsistä jalka pohjissa.
ne on ollu muutaman vuoden ihan hissukseen mutta nyt niistä on tullut kivuliaat ja uusia kenkiä on melkein mahdoton pitää.
onko mitään toivoo päästä niistä eroon kun apteekissa sanottiin ettei niihin oikeen oo mitään.lähteekö ne edes iteksensä?

11

12271

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Mene jalkahoitoon ni känsäs poistetaan samalla,maksaa n. 35 euroo!!!

    • diama

      "Känsät aiheutuvat viruksesta, ja ne tarttuvat suorassa kosketuksessa tai esineiden, kuten lattian kautta. Tartuntatapahtumasta kuluu noin 2 - 6 viikkoa ennen kuin huomaat tämän tarttuvan kovettuman. Känsissä tuntuu yleensä kipua, kun paine tulee sivuilta päin, toisin kuin liikavarpaissa, joissa kipu tuntuu ylhäältäpäin tulevan paineen vaikutuksesta. Useimmiten känsät paranevat itsestään, mutta on tärkeää huolehtia siitä, ettei niitä ilmesty lisää eikä muut saa tartuntaa sinun kauttasi. Tietyissä kauneushoitoloissa känsiä poistetaan jäädyttämällä ja lääkäri voi usein poistaa ne polttamalla . Nykyään myös laser on varsin yleinen känsien poistokeino."

      On niihin ihan edullisia itsehoitolääkkeitäkin (esim. Verruxin), itse käytin joskus vuosia sitten ja hyvin toimi. Kummallista jos eivät muka apteekissa tiedä.

      • känsä 20 vuotta

        eikö ihmiset tiedä känsän ja syylän eroa.. känsät eivät tartu vaan syylät.. syyliin tarkoittettua ainetta voi käyttää myös känsiin ihoa pehmittämään.. antakaa tietoa vasta kun tiedätte siitä jotain.


    • kokemusta on

      Mulla oli tossa n15 vuotiaana jalan pohjat pullollaan känsiä ne vaan levisivät kun revein niitä..koitettiin jäädyttää mutta se oli tuskallista eikä tepsinyt...
      Mutta sitten söin jonkin aikaa sellaista Remasan osterivinokas valmistetta ja kaikki känsät hävisivät. En yleensä usko tuollaisiin mutta se todella auttoi . Tuolta tarkempaa tietoa->

      • käyttäkää

        Wartneria sillä jäädytetään känsät nestemäisellä typellä tai jollain. Mulla oli sitä ja se autto. Toinen hyvä on myös veruxin tai joku tällane mulla oli sitäki : D


      • villasukat..

        ja halpa känsänpoisto -ohje ja toiminut usealla. Veljelläni oli 70-luvulla kipeät känsät jalkapohjissa ja niitä yritettiin hoitaa pois vaikka millä aineilla. Viimeinen konsti oli kirurginen hoito ja hän odotti leikkausta.

        Kuinka ollakaan känsät lähtivät ennen sitä ja syystä, että veli alkoi pitää villasukkia paljaissa jaloissa. Kai aloitti vahingossa villasukkien pidon mutta siitä tuli jokin vaikutus ja känsät lähti.

        Itse sain samanlaiset känsät myös 70-luvulla ja sama konsti auttoi. Villasukat jalkaan joka päivä kun vain voi käyttää. Känsät hävisivät. Nyt viime vuonna olin taas saman edessä Känsät taas toisen jalan jalkapohjassa.

        Känsissä keskellä kuin "sydän" ja yritin vuolla kovaa känsää pois ja aina jäi sydän jäljelle. Muistin villasukkakonstin ja aloin pitämään villasukkia sisällä. Eipä aikaakaan kun känsät hävisivät. Kannattaa kokeilla.


    • vierailija13

      On muuten outoa, ettei apteekeissa tiedetä näistä. Kävin viime viikolla kysymässä Jumbosta jotain känsiin, mutta ei löydy mitään. Myyjä näytti, että löytyy vain syyliin myytäviä. Itselläkin ollut jo useamman vuoden molemmissa jalkapohjissa känsiä ja mikään kotihoito ei ole auttanut. Nyt pitää kokeilla tuota verruxinia. Muistan, että jokin 10 vuotta sitten kärsin samasta ongelmasta ja känsä lähti laastarilla.. siis oli myynnissä jotain ihan känsille tarkoitettuja laastareita, jotka laitettiin känsän päälle ja sitten kun laastari joskus irtosi itsestään niin tuli känsä myös kokonaisena mukana. Enää ei ole näkynyt apteekeissa. Löytyisikö jostain netistä? Nimeä kun ei vain enää muista. Toimivat todella hyvin.

    • VihdoinSyylätön

      Mulla oli monta vuotta syylät jalassa ja lähti vaan leviämään todella isoiksi.. Kävin lääkärissä, ei osannut auttaa. Sain kuitenkin veitsen missä on pyöreä pää, kävin ostamassa verluxinia ja kaivoin syylät pois niillä. Samalla söin reamasan tabletteja ja syylät hävisivät n. Kuukaudessa! Olen nyt todella onnellinen kun kesällä ei tarvitse piilotella toista jalkapohjaa kokoajan! Remasania saa siis luontaistuote kaupoista, myös S-marketissa oli, mutta kalliimpaan hintaan! Suosittelen lämpimästi kaikille syylistä/känsistä kärsiville! Niin edullinen ja tehokas tuote kuin remasan!!!

    • ette

      Paras konsti on laittaa jalan hiertymään / syylään / känsään tuoretta lampaanvillaa. Siis suoraan lampaasta leikattua villaa, jota ei saa pestä. Villa on erittäin rasvaista, eikä tuota rasvaa siis saa poistaa. Minulla on lampaanvillan tehosta omakohtaista sekä lähipiirin kokemusta. Äidiltäni lähti kymmeniä vuosia vaivannut känsä, hän oli sitä käynyt välillä jalkahoitajalla hoidattamassa, mutta sitä ei saatu koskaan kokonaan pois vaan se tuli aina uudestaan.
      Äidin veli sitten kyläillessään sattui mainitsemaan että lampaanvilla auttaa, ja seuraavalla kerralla hän toi sitä mukanaan (hänellä on pari lammasta), ja sitten minä ja äitini kokeilimme onko villasta apua. Minä pääsin pitkään vaivanneesta hiertymästä pikkuvarpaan ja nimettömän välissä, ja äitini pääsi kokonaan eroon tuosta syylästä. Hän piti villaa paikoillaan useammaan päivän ja yön. Minullakin oli villaa pari vuorokautta varpaiden välissä.
      Tuosta kokeilusta on nyt melkein vuosi, ja olin jo unohtanut koko asian, kun viime viikonloppuna puhuin äidillä kyläillessäni että minulla on kipeä syylä yhdessä varpaassa. Hän kehotti taas käyttämän lampaanvillaa, jota minulla oli vielä hiukan jäljellä. Nyt olen pitänyt sitä taas pari päivää, ja syylä on menossa pois. Kipu siitä häviää jo villahoidon alkuvaiheessa. Todella tehokasta se siis on.

    • pälälälälälä

      Syylä ja känsä on kaks eri asiaa ?

      Kosmetologilla voi käydä poistattamassa, älä anna niiden vain olla, niistä tulee koko ajan kivuliaammat kun kasvavat siellä ihon sisällä ja painavat enemmän hermoon.

    • KippariKulle

      Kaikki ihossa elävät parasiitit tarvitsevat ilmaa elääkseen ja helpoin konsi päästä niistä eroon on estää tuo ilman saanti, johon käy ihan normaali ilmastointiteippi. kunnolla alueen peittävä teipin palanen jokaisen pesun tai teipin irtoamisen jälkeen uusi tilalle, noin 1-2 viikkoa tätä hoitoa ja ongelma on poistettu. Lukuisia omakohtaisia kokemuksia tästä. Myös typpihapolla (ent. sievesi) voi poistaa samalla tavalla kohdista joissa teippi ei pysy, yleensä 2-4 eri kertaa pieni tippa tätä känsään tai syylään ja ongelma poistuu. Ole erittäin varovainen hapon kanssa, ohut lasisauva on paras tipan siirtämiseen kohteeseen. Näitä hoitotoimenpiteitä teet tietenkin omalla vastuulla mutta omakohtaiset ja tuttavien sekä sukulaiseten kokemukset näistä ovat olleet hyviä. Käsissäni oli parhaillaan yli 20 poistettavaa kohdetta ja nykyään on ihan puhtaat kädet näistä. Valkosipuli ja papaija auttavat luonnon lääkintänä sisäisesti ja ulkoisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe