Olen usein huomannut sanottavan, että mies inhoaa sitä, kun nainen yrittää painostaa häntä johonkin. Vaan se on jäänyt epäselväksi, että millainen käytös miehen mielestä ylittää painostamisen rajan.
Alkoi vaivata, kun totesin tässä möhlineeni orastavan seurustelusuhteen sillä, että en ottanut sitä seurusteluasiaa edes puheeksi sen miehen kanssa. Minulle oli niin vahvasti jäänyt mieleen tuo neuvo siitä, että miestä ei saa painostaa, että en uskaltanut ehdottaa mitään. Oletin nimittäin, että jo se, että ehdotan jotain, on miehen mielestä tuota hirveää painostamista.
Mikä on painostamista
20
2946
Vastaukset
Sillain voi käydä.
Ens kerralla muistat sitten ettei miehetkään käyttäydy samalla tavalla, ja joudut jokaisen kohdalla etsiin sen rajan jonka ylityksen jälkeen miehestä alkaa tuntuun liian painostavalta.
Meikä vei vihjaille asian niille puheille aikas heti eikä murmeli mitään ahdistus/paniikkihäiriökohtausta saanut :DJotta on selvempää niin kysymyksen "aletaanko seurusteleen?"
Mies A ei pidä ollenkaan ahdistavana eikä painostavana
Mies B Alkaa vasta puolen vuoden jälkeen kestään tuon kysymyksen
Mies C ei kestä tuota hirvittävää painostuskysymystä 10 vuodenkaan päästä.
Mies A pitää tuon kysymyksen kysymistä useimmin kuin 2 vkin välein painostuksena
Mies B pitää tuon kysymyksen kysymistä useimmin kuin 6kk:n välein painostuksena
Mies C pitää tuon kysymyksen kysymistä kerran vuodessa hirveänä ahdisteluna, painostuksena ja jatkuvana jankkaamismäkätyksenä.- Niin?
Ei saanu paniikkikohtausta?
- neiti kesäheinä
painostaminen on kyllä ahdistavaa, näin ihan naisenakin. Tulee olo, että en kyllä varmana, enkä ikinä,jos oikein hiillostetaan. Pitää tulla vapaasta tahdosat, ei toista voi mihinkään pakottaa. Ehdottaa voi, mutta jatkuva nakuttaminen on ärsyttävää.
- neiti kesäheinä
lisään vielä että kyllä, kyllä mieskin osaa nalkuttaa, että älkää aina naisia syyttäkö ;)
- enminäkään
ja naisena on ahdistavaa, jos tällainen ujonpuoleinen naisihminen tulee sanoneeksi jotain painostamiseen tulikittavaa, tai tulkittua - eikä taatusti tarkoita sitä. Siin tulee sellanen etovan järkyttynyt tunne, et APUAHH viekää tuo maailmankaikkeuden typerin olento avaruuden kaukausimpaan nurkkaan, ettei mun tartte nähdä tai kuulla siitä mitään enää ikuna. Toi tunne saa minut vaihtamaan kadulla puolta, tekemään U-käännöksen täydestä vauhdista, poistumaan kaupasta hätäpoistumisreittiä, KAUHEETA! Jaah, vieläkö löytäisin jotain esimerkkejä kuinka kartella tapauksia joita olen tullut "painostaneeksi". :-P Ehkä miehet eivät osaa valita sanojaa, tai sitten ne ajattelee tosissaan niin. Jotkut miehet eivät taas osaa tehdä sitä painostamis"duunia" joka ikinen päivä, ja ilman minkäänlaista omantunnonhäivää.
Pitäähän asioista pystyä keskustelemaan. Jankuttaminen tai kiristäminen on sitten painostamista. Minä olen taipuvainen uskomaan, että jos et soita kovin montaa kertaa päivässä, niin kyse ei ole painostamisesta. Mutta jos ei kiinnostusta miehen puolelta alunperinkään ole, niin ei sitä voi pilatakaan. Tästä luulen useimmiten olevan kyse eikä siitä, että nainen olisi liian aktiivinen.
Tekisi mieleni sanoa, että koko homma on vain naisellinen tekosyy olla täysin passiivinen. Kun ei mitään itse yritä, niin ei voi mogatakaan.- scale
ei mikään. Jos se on joku känninmäiskeessä isketty varanumero, niin kaikki paitsi kysymys "erotaanko?".
Mä en nyt sitten millään tavalla halua pilkata sua, väittämällä että olet vastenmielinen ihminen. Kaikkien kohdalla ei vaan kahden ihmisen väliset kemiat pelaa. Se vaan tarkottaa sitä, että se kyseinen tyyppi ei ole sua varten, etkä sinä ole sitä varten.
Sulle on jossakin joku toinen, jonka mielestä mikään, mitä ehdotat ei ole painostusta. Se on sitten jo hyvää tuuria, että molemmat kokee asian niin. pitää edetä, eli jos vaikkapa tapaillaan, muttei seurustella vielä, voi alkaa ahdistamaan, jos nainen pommittaa viesteillä ja soitoilla pitkin päivää... käyttäytyy, kuin seurusteltaisiin, vaikka kumpikaan ei ole edes sitoutunut toisiinsa. Tuossa tulee fiilis, että nainen koittaa sitoa miehen itseensä, vaikkei ole itse sitoutunut.
Seurustelun alkuvaiheessa sellaiset jutut, kuin, että haluaa lapsen pian, tai haluaa muuttaa yhteen... tuollaisilla jutuilla miehen saa perääntymään aika varmasti.
Ja painostus suhteessa naisen omaan käyttäytymiseen, eli nainen on vaikkapa seksisuhteessa toisen miehen kanssa, mutta vaatii mieheltä uskollisuutta ja sitoutumista...ihmiset on eri tavoin herkkiä, mutta yleinen vaivautuneisuus, välttely ja ärsyyntyminen olisi mulle varmoja stop-merkkejä. Mitä erilaisempia syitä epävarma ihminen voi keksiä, kun ei toivo suhteelle tulevaisuutta.
Ennemmin se, miksi sinä epäröit, on avainasemassa ja mäkin näkisin hyvänä sen, että pääsit liiasta miettimisestä . Neuvoja kulkee joka suuntaan, eikä ne ole toistaan parempia.- minus.virus
jatkuva jankuttaminen asiasta, johon toinen on jo vastannut haluamallaan tavalla, samoin se, ettei anna mitään vastausta. Painostamista on kaikki kiristäminen, vaatiminen, dominointi, alituinen mielen muuttelu.
- dr. phil (bald)
dazu nyt huolella luit yllä olevan.
"haluamallaan tavalla" suhteen toisen osapuolen kannalta keskeiseen kysymykseen, on osaltaan harrastanut dominointia kumppania kohtaan.
- minus.virus
dazu kirjoitti:
"haluamallaan tavalla" suhteen toisen osapuolen kannalta keskeiseen kysymykseen, on osaltaan harrastanut dominointia kumppania kohtaan.
ei kykene hyväksymään toisen vastauksen tasoa, painostaa. Piste.
minus.virus kirjoitti:
kyselee asiasta ja ehkä kertoo, miten sen kokee. Miksi koet tietyistä asioista kyselemisen/keskustelemisen painostamiseksi? Täytyy ottaa huomioon, että myös itse harrastat vastaavaa "painostamista", enkä koe sitä painostuksena.
- minus.virus
dazu kirjoitti:
kyselee asiasta ja ehkä kertoo, miten sen kokee. Miksi koet tietyistä asioista kyselemisen/keskustelemisen painostamiseksi? Täytyy ottaa huomioon, että myös itse harrastat vastaavaa "painostamista", enkä koe sitä painostuksena.
ainakaan jankuta. Ja wttuako mun painostamiset tänne kuuluu, puhun yleisellä tasolla! Kaikkihan sen nyt jo tietää, että olen vaikea ja heikkohermoinen ämmä, ja ties mitä muuta mitä en ehtinyt koskaan lukea!
minus.virus kirjoitti:
ainakaan jankuta. Ja wttuako mun painostamiset tänne kuuluu, puhun yleisellä tasolla! Kaikkihan sen nyt jo tietää, että olen vaikea ja heikkohermoinen ämmä, ja ties mitä muuta mitä en ehtinyt koskaan lukea!
aina itseesi, kun sinua haukuta. Sitäpaitsi rakastan sussa hankaluutta ja oot taivaallinen, kun kiukuttelet. Sun painostamiset vedin tähän, koska koet painostamisena asioita, joita en sun tekemänä koe painostamisena, eli eri asiat saattaa tuntua eri henkilöistä kovin erilaisille...
- minus.virus
dazu kirjoitti:
aina itseesi, kun sinua haukuta. Sitäpaitsi rakastan sussa hankaluutta ja oot taivaallinen, kun kiukuttelet. Sun painostamiset vedin tähän, koska koet painostamisena asioita, joita en sun tekemänä koe painostamisena, eli eri asiat saattaa tuntua eri henkilöistä kovin erilaisille...
samoin.
minus.virus kirjoitti:
tiineeltä ja mies kysyy, "olet raskaana?", niin nainen vastaa "en halua puhua siitä", jolloin mies kummastuu lisää ja kysyy "siis, mitä? onko lapsi minun, vai jonkun muun?" ja nainen toteaa "ahdistat minut nurkkaan... mitä enemmän haukut, sitä loitommas menen".
- iouih
Hmm. Jostakin syystä en koskaan omissa seurustelusuhteissani ole tehnyt erityistä numeroa siitä, että seukataanko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161