Voiko isyyden kumota?

vastausta???

käyn tän jutun nyt lyhyen kaavan kautta. Eli seurustelin noin puolisen vuotta sitten erään tytön kanssa muutaman kuukauden, pistin sitten itse poikki koska tuntui ettei vaan oikein synkannut. Tyttö otti sen ihan hyvin, oli pettyneen oloinen kuitenkin. Meille kehkeytyi siitä huolimatta sellanen vakipanosuhde, ehkäisy hoidettiin aina, oli pillerit ja oli kumi. Jonkun ajan päästä tyttö sitten ilmoitti että "nyt oonkin raskaana sulle", yritti suostutella mua palaamaan yhteen ja käytti mm. lapsea yhtenä syynä. Jouduin vääntämään rautalangasta että emme ole palaamassa yhteen enkä ole ryhtymässä isäksi. Siitä tää tyttö vaan loukkaantu ja sanoi että pitää silti lapsen ja että joudun silti maksamaan niitä tukia. Luulen vielä muuten että toi tyttö on huijannu että söi pillereitä, mahdollisesti rei'ittäny kumejakin salaa.

Sitten se itse kysymys, voinko mä jollain tapaa luopua siitä isyydestä tai olla tunnustamatta sitä? Jos en haluu edes nähdä sitä pentua ikinä tai mitään isänoikeuksia, niin onko mun silti pakko maksaa niitä elareita? Haluun tietää, koska tää tyttö väitti mulle että joudun joka tapauksessa maksamaan niitä elareita, halusin nähä lasta tai en. Ja älkää ehdottako että mee sen tytön kanssa yhteen ja ryhdy isäks, ei hirveesti kiinnosta hukata nuoruuttaan johonkin paskavaippojen vaihtamiseen, kun satun olemaan vasta 19.

131

1141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älymies 23

Taidat joutua maksumieheksi. Isýytesi varmistettaneen oikeuden määräämällä DNA-testillä.

• o

Olisit ajatellut ennen kuin aloit sekstaamaan, kumi/pilleri ei ole 100% ehkäisy. 100% ehkäisy on seksistä pidättäytyminen.

• yh:ksi tahalteen?

No justiinsa näin, eli meidän kaikkien pitäis pysyä vaan kotona, koska ehkä voidaan jäädä auton alle? voisimme myös olla hankkimatta työpaikkaa, koska sieltä saattaa saada potkut? Aloittajalla tuntuu olleen kuitenkin järki kädessä, mitä tulee ehkäisyyn. Riskejä on aina, mutta valitettavasti tässä haiskahtaa petos tytön puolelta.

Olen 25 vuotias nainen, ja jos tulisin esim. lyhyen tuttavuuden jälkeen raskaaksi, kertoisin miehelle asiasta, mutta en vaatisi mitään, mikäli olisin pitämässä lapsen. Lapsi ei ole syy olla yhdessä, eikä varsinkaan syy palata yhteen, ja kiristyskeinona aivan järkyttävä.

Jos kaksi ihmistä saa aikaan uuden elämän alun, mutta toinen ei ole halukas millään muotoa osallistumaan lapsen elämään, on naisen, joka päätöksen aina yksin tekee, myös osattava suhtautua tähän.

Toisaalta ymmärrän, että on kohtuullista maksaa elatusapua, vaikkei koko lasta haluaisikaan tavata. MUTTA, eikö ainakin tässä tapauksessa, tyttö tiedä jo valmiiksi, että tulee olemaan yksin tässä elämänmittaisessa asiassa. Päätös pitää lapsi ilman miehen tukea, on samalla päätös kantaa vastuu Yksin.

• fsarqwgnaf
        yh:ksi tahalteen? kirjoitti:

No justiinsa näin, eli meidän kaikkien pitäis pysyä vaan kotona, koska ehkä voidaan jäädä auton alle? voisimme myös olla hankkimatta työpaikkaa, koska sieltä saattaa saada potkut? Aloittajalla tuntuu olleen kuitenkin järki kädessä, mitä tulee ehkäisyyn. Riskejä on aina, mutta valitettavasti tässä haiskahtaa petos tytön puolelta.

Olen 25 vuotias nainen, ja jos tulisin esim. lyhyen tuttavuuden jälkeen raskaaksi, kertoisin miehelle asiasta, mutta en vaatisi mitään, mikäli olisin pitämässä lapsen. Lapsi ei ole syy olla yhdessä, eikä varsinkaan syy palata yhteen, ja kiristyskeinona aivan järkyttävä.

Jos kaksi ihmistä saa aikaan uuden elämän alun, mutta toinen ei ole halukas millään muotoa osallistumaan lapsen elämään, on naisen, joka päätöksen aina yksin tekee, myös osattava suhtautua tähän.

Toisaalta ymmärrän, että on kohtuullista maksaa elatusapua, vaikkei koko lasta haluaisikaan tavata. MUTTA, eikö ainakin tässä tapauksessa, tyttö tiedä jo valmiiksi, että tulee olemaan yksin tässä elämänmittaisessa asiassa. Päätös pitää lapsi ilman miehen tukea, on samalla päätös kantaa vastuu Yksin.

> MUTTA, eikö ainakin tässä tapauksessa, tyttö tiedä jo valmiiksi, että tulee olemaan yksin tässä elämänmittaisessa asiassa. Päätös pitää lapsi ilman miehen tukea, on samalla päätös kantaa vastuu Yksin.

Tästä täysin samaa mieltä. Mielestäni on kohtuutonta siirtää vastuuta omasta hölmöilystä toisen niskalle. Nainen on tässä tilanteessa mielestäni se jota pitäisi ennemminkin osoittaa syyttävällä sormella.

• 8
        fsarqwgnaf kirjoitti:

> MUTTA, eikö ainakin tässä tapauksessa, tyttö tiedä jo valmiiksi, että tulee olemaan yksin tässä elämänmittaisessa asiassa. Päätös pitää lapsi ilman miehen tukea, on samalla päätös kantaa vastuu Yksin.

Tästä täysin samaa mieltä. Mielestäni on kohtuutonta siirtää vastuuta omasta hölmöilystä toisen niskalle. Nainen on tässä tilanteessa mielestäni se jota pitäisi ennemminkin osoittaa syyttävällä sormella.

Joo no, eiköhän sitä naista yksin lapsen kanssa varmasti tulla osoittelemaan syyttävällä sormella ihan riittämiin.

• Kun ottaa pannakseen

ottaa myös maksaakseen. Mihinkään ehkäisyyn ei voi 100% luottaa, eikä yhteenkään naiseen!

• Älymies 23

Yritä nähdä asian positiivinen puoli. saatat hyvinkin voida kiristää naiselta seksiä uhkaamalla lopettaa maksamisen.

• Älymies 23

Onhan se mukava tietää että on päässyt kylvämään siementään vaikka ei mikään lasten ystävä sinänsä olisikaan.

• ,,,,,,,,,..
        Älymies 23 kirjoitti:

Onhan se mukava tietää että on päässyt kylvämään siementään vaikka ei mikään lasten ystävä sinänsä olisikaan.

Loistavia pointteja, onneksi tälle palstalle on suotu Älymies 23:n kaltaisia suurfilosofeja! :)

• artemistar_1987

Tuskin pystyy kiristämään naiselta seksiä uhkailemalla elatusmaksujen maksamisen lopettamisella. Nainen laittaa, jos ei saa elatusmaksua ajallaan, maksut ulosottoon ja saa rahat sitä kautta.

Maksajalle se on kallimpaa, koska hän maksaa elatusmaksut ulosottomaksut sekä saa merkinnät luottotietoihinsa maksuhäiriönä. Joka vaikeuttaa hänen omaa luotonsaantiaan seuraavan 5 vuoden ajalle.

• ?????

mut eihän yh kelpaa kellekkään

• Älymies 23
        ????? kirjoitti:

mut eihän yh kelpaa kellekkään

Panoksi kelpaa jos on kaunis.

• jeehspox
        Älymies 23 kirjoitti:

Panoksi kelpaa jos on kaunis.

Perhana, kerkesinkin jo luulla että Älymies jäi kiinni epäjohdonmukaisuudesta. :/

• Älymies 23
        jeehspox kirjoitti:

Perhana, kerkesinkin jo luulla että Älymies jäi kiinni epäjohdonmukaisuudesta. :/

Vaan enpä jäänyt :;-)

• Lompakko esiin

Jos olet lapsen isä, sinut on hyvin helppo todistaa sen isäksi, vaikka kuinka panisit vastaan. Sitten tilanne on niinkin yksinkertainen, että sinä maksat elatusmaksut ihan kiltisti siihen asti, kun et joskus vuoden 2028 kieppeillä enää maksa.

Voit tietysti ruveta sossupummiksi, jottei rahoja ole, mutta siinäpä se nuoruus hukkaan vasta meneekin. Katso siis tulevaisuudessa, että et saata maailmaan enempää ei-toivottuja elätettäviä. Yhdyntä on aina riski, eikä "mutta se sano että se käyttää pillereitä" ei ole oikeudessa lieventävä asiainhaara. Se on venäläistä rulettia se, ja sinulle kävi siinä hullusti.

• . . .
      • yh-kitinää, ei muuta

TUolla palstalla helppoon seksiin langenneet eukot itkevät sitä, kun paha mies on jättänyt. Kukaan ei tietysti kykene katsomaan peiliin, ja miettimään mikä on ollut omien tekojen seuraus ?!

• ap

Joo eihän noi jutut liity tähän mitenkään. Tuolla puhutaan miehistä jotka on hylänny niiden muijat raskauden aikana tai jälkeen. Erona vaan on se että noi on ollu pariskuntia, eli selvästi molemmat halunneet ainaki aluks sitä lasta. Turhaan yrität syyllistää mua tolla, meidän tilanne on iha eri asia. En oo hylännyt ketään, pentua ei ollu alunalkaenkaa tarkotus tehdä. Sama juttu jos vaimo / tyttöystävä sössis itsensä vararikkoon ja sanoisi että miehellä on siinä joku vastuu.

• Valitan

Ei voi mitään. Jos sinut todetaan isäksi, seuraus on juuri se mitä pelkäät. Mitään peruutusmahdollisuutta ei ole. Äärimmäisen hyvällä onnella joku muu voisi osoittautua isäksi, mutta sellaista lähes näkymättömän ohutta oljenkortta parempaa vaihtoehtoa sinulla ei ole.

Epäilet nyt, että tyttö on huijannut pillerien kanssa tai muuten. Luotitko häneen alun alkaenkaan? Jos et ja otit silti riskin, tässä ei ole kovin monia tahoja, joita voi syyttää siitä mikä tilanne nyt on.

• niin..niin

Seksistä voi todellakin tulla raskaaksi, miksi miehet ovat aina yhtä järkyttyneitä tästä faktasta vaikka hehkuttavat joka käänteessä älyllistä ylivertaisuuttaan?
      Mikään ehkäisy ei ole satavarma.
      Ei kannata painaa paljaalla, miksi kaikki miehet vonkaavat paljasta?

• ap

Jos nainen satut olemaan, niin sun viestis osottaa kyllä alivertaista älykkyyttä. Sanoin selvästi että ekassa viestissä etten painanut paljaalla. Enkä oo järkyttynyt siitä et seksistä voi tulla raskaaksi vaan se miten mua on kusetettu ja yritetään kyniä vielä fyrkat.

• djccskddkl
        ap kirjoitti:

Jos nainen satut olemaan, niin sun viestis osottaa kyllä alivertaista älykkyyttä. Sanoin selvästi että ekassa viestissä etten painanut paljaalla. Enkä oo järkyttynyt siitä et seksistä voi tulla raskaaksi vaan se miten mua on kusetettu ja yritetään kyniä vielä fyrkat.

Niistä panoista maksat kalliin hinnan poika. 18 vuotta ajattele sitä. Lisäksi sinä olet sille pennulle isä joka ei koskaan välittänyt mukulastaan. Toivottavasti se tuleva on poika.

• niin..niin
        ap kirjoitti:

että MIKÄÄN ehkäisy ei ole sataprosenttisen varma?! Ei vaikka iskisit monta kumia päällekäin! Se maksaa joka mokaa, ok?
        Jos et pysty ottamaan vastuuta tulevista jälkeläisistä ei kannata harrastaa seksiä ollenkaan, tämä opetetaan jo ala-asteen seksivalistustunneilla! Pitäisi aikuisen miehen tajuta tämä fakta!
        Äläkä nyt ala naisia haukkumaan tyhmiksi, nainen se loppujen lopuksi vastuun kantaa näistä jutuista ja mahdollisista jälkeläisistä kun ukko, kuten sinä, lähtee lätkimään ja luikkii ulos vastuustaan kuin koira veräjästä!!!

• näin juuri
        niin..niin kirjoitti:

että MIKÄÄN ehkäisy ei ole sataprosenttisen varma?! Ei vaikka iskisit monta kumia päällekäin! Se maksaa joka mokaa, ok?
        Jos et pysty ottamaan vastuuta tulevista jälkeläisistä ei kannata harrastaa seksiä ollenkaan, tämä opetetaan jo ala-asteen seksivalistustunneilla! Pitäisi aikuisen miehen tajuta tämä fakta!
        Äläkä nyt ala naisia haukkumaan tyhmiksi, nainen se loppujen lopuksi vastuun kantaa näistä jutuista ja mahdollisista jälkeläisistä kun ukko, kuten sinä, lähtee lätkimään ja luikkii ulos vastuustaan kuin koira veräjästä!!!

"nainen se loppujen lopuksi vastuun kantaa näistä jutuista"

Sellainen joskus lukemani (tilasto)tieto muistuu tästä mieleeni, että lapsi aiheuttaa ennen täysi-ikäiseksi tuloaan vanhemmilleen yhteensä noin miljoonan euron kulut. Kukahan sen lähes kokonaan sinun jutussasi maksaa? Oletettavasti se summa, mikä sinulta kynityksi saadaan, on vain pieni pisara siitä, mitä äiti lapseensa vuosien varrella tulee sijoittamaan.

• Mietis nyt
        näin juuri kirjoitti:

"nainen se loppujen lopuksi vastuun kantaa näistä jutuista"

Sellainen joskus lukemani (tilasto)tieto muistuu tästä mieleeni, että lapsi aiheuttaa ennen täysi-ikäiseksi tuloaan vanhemmilleen yhteensä noin miljoonan euron kulut. Kukahan sen lähes kokonaan sinun jutussasi maksaa? Oletettavasti se summa, mikä sinulta kynityksi saadaan, on vain pieni pisara siitä, mitä äiti lapseensa vuosien varrella tulee sijoittamaan.

Eihän kahden tavallisen duunarin 10v netto palkkakaan ole yhteensä lähelläkään miljoonaa euroa. Taisi nyt tuossa olla nolla liikaa.

• saattaapa ollakin
        Mietis nyt kirjoitti:

Eihän kahden tavallisen duunarin 10v netto palkkakaan ole yhteensä lähelläkään miljoonaa euroa. Taisi nyt tuossa olla nolla liikaa.

Nyt kun sanoit, niin pakko myöntää että jossain on jotain vialla...
        Muistan kyllä täysin varmasti, että summa oli miljoona, mutta ilmeisesti idea ei ollutkaan se, että kulut laskettiin vain siihen asti, kun lapsi täyttää 18. Sen jälkeenhän voisi ottaa huomioon sen, että lapselle hankitaan asunto jne.
        Huomattakoon, että se miljoona on keskiarvo. Ei siis pidä ajatella, että kaikki maksavat sen ja että summa koostuu kaikilla samoista asioista.

• Mietis nyt
        saattaapa ollakin kirjoitti:

Nyt kun sanoit, niin pakko myöntää että jossain on jotain vialla...
        Muistan kyllä täysin varmasti, että summa oli miljoona, mutta ilmeisesti idea ei ollutkaan se, että kulut laskettiin vain siihen asti, kun lapsi täyttää 18. Sen jälkeenhän voisi ottaa huomioon sen, että lapselle hankitaan asunto jne.
        Huomattakoon, että se miljoona on keskiarvo. Ei siis pidä ajatella, että kaikki maksavat sen ja että summa koostuu kaikilla samoista asioista.

Alla muutama linkki lapsen kustannuksiin:

http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2008/01/21/lapsi-maksaa-yli-satatonnia/20081869/139
        http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2010/02/23/lapsesta-saa-pulittaa-jo-yli-200-000-puntaa/20102760/12

• kyllä kyllä
        Mietis nyt kirjoitti:

Alla muutama linkki lapsen kustannuksiin:

http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2008/01/21/lapsi-maksaa-yli-satatonnia/20081869/139
        http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2010/02/23/lapsesta-saa-pulittaa-jo-yli-200-000-puntaa/20102760/12

Tuo on varmasti se laskelma jota tarkoitin. Ajankohtakin sopii. En vieläkään tosin usko että virhe on minun. En nimittäin ole ikinä lukenut sitä mistä - ainoastaan kuullut sen kymmenen uutisten loppukevennyksestä. Muistan aivan varmasti miten (jääköön nimi mainitsematta) uutisankkuri oikein innoissaan julisti, että nyt se on selvitetty että "lapsi maksaa miljoonan".

Jossain toisessa yhteydessä tiedon olisi toki pitänyt olla oikein. Miksei tässäkin, mutta sen syyn kannalta miksi otin asian esiin lopputulos ei muutu, ts. lapsen lähihuoltajan kulut ovat moninkertaisesti suuremmat kuin elatusmaksujen maksajan.

• ap
        niin..niin kirjoitti:

Ai mun vastuu?? Kuules nyt, ei voida puhua että mä olisin lähtenyt "lätkimään", meidän ei ollu tarkotuskaan mitä lasta pistää alulle, tää meidän neiti päätti siitä itse kysymättä mun mielipidettä. Ainoa vastuu minkä itselläni nään tässä oli se ehkäisystä huolehtiminen, senhän mä tein kuten sanoinkin. En vaan voi käsittää miten joku voi olla oikeasti sitä mieltä että mä olen tässä syyllinen. Sähän puhut ihan siihen sävyyn kun seksi olisi vaan pelkkään lisääntymiseen, mun mielestä tässä meidän tilanteessa oli päivänselvää että pyrkimyksenä ei ollut lastensaanti. Ymmärtäisin jos tilanne ois se että molemmat oltas lasta yritetty saada, mutta sitten syntymän jälkeen olisinkin vaan sanonut että "heippa hei, eipä kiinostakaan".

• näiköh
        ap kirjoitti:

Ai mun vastuu?? Kuules nyt, ei voida puhua että mä olisin lähtenyt "lätkimään", meidän ei ollu tarkotuskaan mitä lasta pistää alulle, tää meidän neiti päätti siitä itse kysymättä mun mielipidettä. Ainoa vastuu minkä itselläni nään tässä oli se ehkäisystä huolehtiminen, senhän mä tein kuten sanoinkin. En vaan voi käsittää miten joku voi olla oikeasti sitä mieltä että mä olen tässä syyllinen. Sähän puhut ihan siihen sävyyn kun seksi olisi vaan pelkkään lisääntymiseen, mun mielestä tässä meidän tilanteessa oli päivänselvää että pyrkimyksenä ei ollut lastensaanti. Ymmärtäisin jos tilanne ois se että molemmat oltas lasta yritetty saada, mutta sitten syntymän jälkeen olisinkin vaan sanonut että "heippa hei, eipä kiinostakaan".

Kyllä sinun pitää elatusmaksut maksaa jos oikeasti olet lapsen biologinen isä, ja lapsen äiti maksuja vaatii. Vahinkolapsiahan tulee vaikka kuinka usein. Olisi törkeää jos niistä vastuu olisi täysin naisella. Mies pääsisi kuin koiraveräjästä, vaikka vastuu lapsesta pitäisi olla molemmilla vanhemmilla. Eikö jo pikkulapsi tajua että seksin pääasiallinen tarkoitus on lasten hankinta? Kun harrastetaan seksiä, molempien osapuolten on tiedostettava myös riskit. kyllä 19-vuotiaalla pitäisi olla jo sen verran järkeä tuossa asiassa, että tajuaa mitä voi sattua. ei se vaan niin toimi että "minäpä harrastan nyt seksiä huvikseni, niin en saa mitään sukupuolitauteja tai lapsia, sitten kun tahon lapsia harrastan lapsentekoseksiä"..

• Mietis nyt
        kyllä kyllä kirjoitti:

Tuo on varmasti se laskelma jota tarkoitin. Ajankohtakin sopii. En vieläkään tosin usko että virhe on minun. En nimittäin ole ikinä lukenut sitä mistä - ainoastaan kuullut sen kymmenen uutisten loppukevennyksestä. Muistan aivan varmasti miten (jääköön nimi mainitsematta) uutisankkuri oikein innoissaan julisti, että nyt se on selvitetty että "lapsi maksaa miljoonan".

Jossain toisessa yhteydessä tiedon olisi toki pitänyt olla oikein. Miksei tässäkin, mutta sen syyn kannalta miksi otin asian esiin lopputulos ei muutu, ts. lapsen lähihuoltajan kulut ovat moninkertaisesti suuremmat kuin elatusmaksujen maksajan.

Lähihuoltajan kulujen suurempaa osuutta en käy kiistämään, eikä tarkoitukseni ollut syyttä sinua tai uutisa virheestä. Halusin vain sanoa, että se miljoona euroa on sellainen summa, ettei se oikein käy suomessa järkeen, (keskiarvonakin kuulostaa melko suurelta). Ehkä uutisessa oli tarkoituksen hakuisesti laskettu kulut ilman diskottausta, tms. jolloin lopputuloksen vertailu kelpoisuus rahan nykyarvoon häviää, tai sitten kustannus oli jonkin muun kuin suomen, tms...

• ap
        niin..niin kirjoitti:

HAHAHAHAHAHAHAHA :D, kantaa nainen vai vastuun? Onpas varsin vastuuntuntoinen nuori nainen, hankkiutuu raskaaksi sen takia että palattaisiin takaisin yhteen, valehtelee ehkäisystä ja kostaa sen etten ole hänestä kiinnostunut. Juu, oikea mallikansalainen...

• mppphh
        Mietis nyt kirjoitti:

Lähihuoltajan kulujen suurempaa osuutta en käy kiistämään, eikä tarkoitukseni ollut syyttä sinua tai uutisa virheestä. Halusin vain sanoa, että se miljoona euroa on sellainen summa, ettei se oikein käy suomessa järkeen, (keskiarvonakin kuulostaa melko suurelta). Ehkä uutisessa oli tarkoituksen hakuisesti laskettu kulut ilman diskottausta, tms. jolloin lopputuloksen vertailu kelpoisuus rahan nykyarvoon häviää, tai sitten kustannus oli jonkin muun kuin suomen, tms...

suolainen hinta olisi se miljoona :). Ei ihan joka isillä ja äiskällä olisi varaa maksaa :).

• Voi poikaparkaa
        ap kirjoitti:

HAHAHAHAHAHAHAHA :D, kantaa nainen vai vastuun? Onpas varsin vastuuntuntoinen nuori nainen, hankkiutuu raskaaksi sen takia että palattaisiin takaisin yhteen, valehtelee ehkäisystä ja kostaa sen etten ole hänestä kiinnostunut. Juu, oikea mallikansalainen...

Kirjoittaja taisi tarkoittaa sitä, että sinun lapsesi äiti tulee kantamaan lasta sen yhdeksän kuukautta ja repimään kroppansa siinä sivussa. Hän joutuu myös tinkimään niistä opinnoista ja työkokemuksista (sekä yöunesta), joita hän mahdollisesti olisi ilman lasta toivonut saavansa. Hän hoitaa lasta ensin päivät ja yöt ja myöhemminkin suurimman osan vuorokaudesta. Hän hoitaa lapsen vaatetuksen, koulunkäynnin rutiinit ja harrastukset ja koko ihmiseksi kasvatuksen. Hän tappelee mahdollisesti hankalan teinin kanssa muutaman vuoden ja sen jälkeen huoltaa nuorta aikuista ja on äitinä loppuelämänsä. Varsinkin ensimmäiset vuodet hän on 24/7 työvuorossa lapsensa hyvinvoinnin eteen - vaikka sitten olisikin kehnompi äiti.

Ja sinä vingut ja kitiset muutaman kympin kuukausimaksuista!

• noin se on
        Voi poikaparkaa kirjoitti:

Kirjoittaja taisi tarkoittaa sitä, että sinun lapsesi äiti tulee kantamaan lasta sen yhdeksän kuukautta ja repimään kroppansa siinä sivussa. Hän joutuu myös tinkimään niistä opinnoista ja työkokemuksista (sekä yöunesta), joita hän mahdollisesti olisi ilman lasta toivonut saavansa. Hän hoitaa lasta ensin päivät ja yöt ja myöhemminkin suurimman osan vuorokaudesta. Hän hoitaa lapsen vaatetuksen, koulunkäynnin rutiinit ja harrastukset ja koko ihmiseksi kasvatuksen. Hän tappelee mahdollisesti hankalan teinin kanssa muutaman vuoden ja sen jälkeen huoltaa nuorta aikuista ja on äitinä loppuelämänsä. Varsinkin ensimmäiset vuodet hän on 24/7 työvuorossa lapsensa hyvinvoinnin eteen - vaikka sitten olisikin kehnompi äiti.

Samaa mieltä. Voi olla, ettei äiti tällä hetkellä tulevaisuuttaan hahmota, mutta kyllä se hänelle tutuksi tulee. Älä todellakaan valita omaa osaasi!

Muuten: Kun ihmettelet sitä, mistä sympatian puute ongelmaasi kohtaan johtuu, niin kyllä perussyynä on jo aloituksesi otsikko. Ei sellainen, joka kyselee keinoja isyytensä kumoamiseksi voi odottaa mitään myötätunnon ryöppyä.

• mies olen
        noin se on kirjoitti:

Samaa mieltä. Voi olla, ettei äiti tällä hetkellä tulevaisuuttaan hahmota, mutta kyllä se hänelle tutuksi tulee. Älä todellakaan valita omaa osaasi!

Muuten: Kun ihmettelet sitä, mistä sympatian puute ongelmaasi kohtaan johtuu, niin kyllä perussyynä on jo aloituksesi otsikko. Ei sellainen, joka kyselee keinoja isyytensä kumoamiseksi voi odottaa mitään myötätunnon ryöppyä.

Joku hörhö polttaa yöllä audisi, jonka olet jättänyt omaan lailliseen parkkiruutuusi kuten aina ennenkin. Kukaan ei korvaa sulle sun audia, mutta hörhö sentään tuomitaan puoleksi vuodeksi linnaan ja 15 vuoden velkavankeuteen. Älä vaan valita omaa osaasi! Koska ethän sentään vaihtaisi hörhön osaan.

• älä itse
        mies olen kirjoitti:

Joku hörhö polttaa yöllä audisi, jonka olet jättänyt omaan lailliseen parkkiruutuusi kuten aina ennenkin. Kukaan ei korvaa sulle sun audia, mutta hörhö sentään tuomitaan puoleksi vuodeksi linnaan ja 15 vuoden velkavankeuteen. Älä vaan valita omaa osaasi! Koska ethän sentään vaihtaisi hörhön osaan.

Mikä vertaus tuo on? Jos omistat auton, sinun on tietenkin pakko sijoittaa se jonnekin, mutta kukaan ei pakota seksiin kenenkään kanssa.

• mies olen
        älä itse kirjoitti:

Mikä vertaus tuo on? Jos omistat auton, sinun on tietenkin pakko sijoittaa se jonnekin, mutta kukaan ei pakota seksiin kenenkään kanssa.

Omistaa/hankkia jokin auto ~ sekstaillla jonkun kanssa. Ei ole pakko, ei.

• ap

Vaude, onpa meillä siinä niiiiin jalo, epäitsekäs ja uhrautuvainen ihminen.

Ethän sä voi sanoa että se olisi toivonut olla voimatta tinkiä noista mainitsemistas asioista, täysin omasta tahdostaanhan se muija jatkaa sitä raskautta, joka sekunti hänellä olisi mahis tehdä abortti. Turha puhua siihen sävyyn kun tää kimma olisi jotekin pakotettu vanhemmuuteen. Sitä ei pakoteta tekemään yhtäkään noista jutuista mitä mainitsit, se olis vaan käynti lekurilla ja problem solved jos hän niin haluais.

Kuukausimaksuista valitan koska eivät oo oikeudenmukaisia millään tavalla. Ehkä sulla on hyvä työ ja saat paljon fygeä, mutta mun talous ei ole niin vakaa, mulle tollanen pieni elatusmaksukin aiheuttaa huomattavaa haittaa.

• ap
        djccskddkl kirjoitti:

Niistä panoista maksat kalliin hinnan poika. 18 vuotta ajattele sitä. Lisäksi sinä olet sille pennulle isä joka ei koskaan välittänyt mukulastaan. Toivottavasti se tuleva on poika.

Miten niin toivottavasti poika? Ei nyt auennut tää sun juttu, selvennätkö?

• Voi poikaparkaa
        ap kirjoitti:

Vaude, onpa meillä siinä niiiiin jalo, epäitsekäs ja uhrautuvainen ihminen.

Ethän sä voi sanoa että se olisi toivonut olla voimatta tinkiä noista mainitsemistas asioista, täysin omasta tahdostaanhan se muija jatkaa sitä raskautta, joka sekunti hänellä olisi mahis tehdä abortti. Turha puhua siihen sävyyn kun tää kimma olisi jotekin pakotettu vanhemmuuteen. Sitä ei pakoteta tekemään yhtäkään noista jutuista mitä mainitsit, se olis vaan käynti lekurilla ja problem solved jos hän niin haluais.

Kuukausimaksuista valitan koska eivät oo oikeudenmukaisia millään tavalla. Ehkä sulla on hyvä työ ja saat paljon fygeä, mutta mun talous ei ole niin vakaa, mulle tollanen pieni elatusmaksukin aiheuttaa huomattavaa haittaa.

En puuttunut sanallakaan siihen, millä tavalla lapsi on saanut alkunsa, vaan kirjoitin niistä eroista, joita sinun ja lapsesi äidin elämällä tulee olemaan. Sinulla nimittäin näyttää olevan sellainen käsitys, että kysymys ei ole ollenkaan pienestä tytöstä tai pojasta vaan sinun kukkarostasi ja seksikumppanisi häijyydestä.

Pointtini on se, että vaikka sinä olet hankkiutunut tilanteeseen, josta et pääse millään pois, sinulla on kuitenkin mahdollisuus hoitaa osasi häviävän pienellä työllä verrattuna siihen, mitä lapsesi äiti tulee tekemään.

Voin kyllä ottaa kantaa lapsesi äidinkin puuhiin, jos haluat. Jos hän on tahallaan hankkiutunut raskaaksi sinun mielipiteesi tietäen, hän on toiminut äärimmäisen epäreilusti. Jos hän luulee sitovansa sinut elämäänsä lapsen avulla, hän on tosi tyhmä ja lapsekas. Hän ei välttämättä ymmärrä itsekään sitä, kuinka ison asian kanssa hän on tekemisissä. Yhtä kaikki, jollei hän halua nollata tilannetta abortilla, sinun pitää nyt vain kestää himojesi tyydytyksen seuraukset.

Tunsin aiemmin jonkinlaisia sympatioita sinua kohtaan, koska ethän sinä pahuuttasi ole asioitasi sotkenut, tyhmyyttäsi vain. Sympatiat kyllä karisevat nopeasti, kun pala palalta paljastat vastenmielistä luonteenlaatuasi vierittelemällä vastuuta omista toilauksistasi toisen harteille ja puhumalla tosi rumasti ihmisestä, joka kuitenkin on kelvannut sinulle sänkyseuraksi jo pitemmän aikaa. Ei voi tietenkään odottaakaan, että suhtautuisit raskauteen tulossa olevana lapsenasi ja pään aukominenkin tuossa tilanteessa on ymmärrettävää, mutta jossain vaiheessa sinun on vain hyväksyttävä se, että pahasti napsahti, ja toimittava aikuisen tavoin.

Tuolla ylempänä joku on viisaasti kehottanut sinua ottamaan tulevaisuuden huomioon siksi, että jos joskus haluatkin saada lapsia, kumppanillesi kyllä selviää tavalla tai toisella se, että sinulla on jo yksi. Hänelle selviää myös se, kuinka olet aikoinasi hoitanut tilanteen. Ehkäpä hän haluaa lastensa isäksi vastuunsa ja omien tekojensa seuraukset kantavan miehen. Mietipä tätä, vaikka se olisi kuinka vaikeaa tässä tilanteessa (takuulla on).

Jos kuitenkin haluat selvitä pelkällä maksamisella ja saada lapsesi äidin ja lapsen suljetuksi elämästäsi pois, näytä hänelle tämä ketju. Naisen pitää olla aikamoinen pölvästi, jos hän haluaa tämän nähtyään viettää seurassasi hetkeäkään.

• ap

En puuttunut sanallakaan siihen, millä tavalla lapsi on saanut alkunsa, vaan kirjoitin niistä eroista, joita sinun ja lapsesi äidin elämällä tulee olemaan. Sinulla nimittäin näyttää olevan sellainen käsitys, että kysymys ei ole ollenkaan pienestä tytöstä tai pojasta vaan sinun kukkarostasi ja seksikumppanisi häijyydestä.

Pointtini on se, että vaikka sinä olet hankkiutunut tilanteeseen, josta et pääse millään pois, sinulla on kuitenkin mahdollisuus hoitaa osasi häviävän pienellä työllä verrattuna siihen, mitä lapsesi äiti tulee tekemään.

Voin kyllä ottaa kantaa lapsesi äidinkin puuhiin, jos haluat. Jos hän on tahallaan hankkiutunut raskaaksi sinun mielipiteesi tietäen, hän on toiminut äärimmäisen epäreilusti. Jos hän luulee sitovansa sinut elämäänsä lapsen avulla, hän on tosi tyhmä ja lapsekas. Hän ei välttämättä ymmärrä itsekään sitä, kuinka ison asian kanssa hän on tekemisissä. Yhtä kaikki, jollei hän halua nollata tilannetta abortilla, sinun pitää nyt vain kestää himojesi tyydytyksen seuraukset.

Tunsin aiemmin jonkinlaisia sympatioita sinua kohtaan, koska ethän sinä pahuuttasi ole asioitasi sotkenut, tyhmyyttäsi vain. Sympatiat kyllä karisevat nopeasti, kun pala palalta paljastat vastenmielistä luonteenlaatuasi vierittelemällä vastuuta omista toilauksistasi toisen harteille ja puhumalla tosi rumasti ihmisestä, joka kuitenkin on kelvannut sinulle sänkyseuraksi jo pitemmän aikaa. Ei voi tietenkään odottaakaan, että suhtautuisit raskauteen tulossa olevana lapsenasi ja pään aukominenkin tuossa tilanteessa on ymmärrettävää, mutta jossain vaiheessa sinun on vain hyväksyttävä se, että pahasti napsahti, ja toimittava aikuisen tavoin.

Tuolla ylempänä joku on viisaasti kehottanut sinua ottamaan tulevaisuuden huomioon siksi, että jos joskus haluatkin saada lapsia, kumppanillesi kyllä selviää tavalla tai toisella se, että sinulla on jo yksi. Hänelle selviää myös se, kuinka olet aikoinasi hoitanut tilanteen. Ehkäpä hän haluaa lastensa isäksi vastuunsa ja omien tekojensa seuraukset kantavan miehen. Mietipä tätä, vaikka se olisi kuinka vaikeaa tässä tilanteessa (takuulla on).

Jos kuitenkin haluat selvitä pelkällä maksamisella ja saada lapsesi äidin ja lapsen suljetuksi elämästäsi pois, näytä hänelle tämä ketju. Naisen pitää olla aikamoinen pölvästi, jos hän haluaa tämän nähtyään viettää seurassasi hetkeäkään.

Joo kyllähän mä ymmärrän että se mun maksama satku vai miten paljon onkaan, on vähemmän kun se että se tyttö huolehtii siitä lapsesta täyspäiväsesti. Mä vaan ajattelen että ei toisen "kärsimys" mitenkään vähennä mun omia ongelmia, eli en löydä tosta oikeen mitään lohtua. Lisäks vielä sehän ei oo millään tavalla pakotettu äidiksi. Jos tekisi abortin niin saisi elää nuoruuttaan ja hankkia lapsia sitten jonkun muun kanssa vähän paremmissa olosuhteissa eikä mun tarvis maksaa mitään. Saattaa kuulostaa nyt tekopyhältä mun sanoa mitään tällasta kun oon jo niin paljon toitottanut ettei mua se pentu hirveesti kiinnosta, että olishan se parempi että sais lapsi kasvaa vakaissa oloissa, kyllä mua ainakin harmittais jos en ois ikinä edes nähny mun faijaa.

Tavallaan ymmärrän myös ton sympatian puutteen. Ei oo varmaan järin symppiskaveri joka kutsuu ex-tyttöystävää ämmäks ja vitun verenimijäksi. Se oli aika ilkeesti sanottu, mut johtu siitä että tapaus oli vielä niin tuore, olin aika raivona kun mulle selkisi tilanne. Nyt on vaan lähinnä epätoivonen ja lohduton olo. En sitten kalasta tällä sympatiaa tai sääliä, vaikka siltä saattaa kuulostaa :). Tosta vastuusta mulla on vieläki vähän erilainen näkemys, mut en viitsi vänkää siitä sen enempää, eihä se tilannetta juuri mikskää muuta. En myöskään tarkottanut missään vaihees että se muija olisi ollu mulle joku reikä jonne ruisikitaa vaan rojut kun panettaa. Kyllä me oltii tunnettu jo ennen sitä seurustelua muutama vuosi, ja oltiin seurustelun loputtuaki vielä kaveripohjalla, vaikka siihe liittykin tällanen pieni sivuviritelmä.

Tosta mun tulevaisuudesta... kyllä mä tota oon miettiny, mun on silti vaan vaikea tosta huolimatta asennoitua tähän hommaan ei-vastenhakosesti.

Haluaisin, ettei mun tarvis osallistua siihen lapseen yhtään, no laskut joudun näköjään maksamaan eli siihen lienee kai sitten tyytyminen. En silti haluu näyttää tätä ketjua sille, loukkaantuisi varmaan. Vaikka se ei ookkaan ollut mua kohtaan hirveen reilu niin en haluais pahottaa sen mieltä. Vaikka ei enää juuri väleissä ollakaa, nii me ollaan joskus kuitenkin oltu hyviä kavereita. Emmä tosin tiedä miksi se mua liikuttaa, mutta...

• ap
        mies olen kirjoitti:

Vähän tähän tapaan mäkin tän asian nään, ei vaan hirveen moni muu kuitenkaan tunnu. Eli tiivistettynä, miksi tässä pitäis ainoastaan punnita mun ja sen tulevan lapsen äidin mahdollisia elämiä keskenään? Mä vaan oon sitä mieltä että olisi reilua jos molemmat saisi sanoa haluaako lapsen vai ei. Jos toinen haluaa, toinen ei, niin sen haluavanhan pitäis kantaa se vastuu. Tilanne olisi eri jos lapsi ois jo syntynyt ja oisin aiemmin sanonut että kyllä mäkin osallistun kasvattamiseen, mutta sitte katoaisinkin yhtäkkii kuvioista. Täs tilanteessa se äiti tietää jo että joutuu yksin kasvattamaan ja on vielä mahis keskeyttää se raskaus.

• kun..
        noin se on kirjoitti:

maailman suloisin 2-vuotias kysyy, missä mun isi on? Mun kaverilla on isi? Äiti, mennään joskus katsoon mun isiä?
        Puheen kehitys riippuu tietty lapsesta mutta mun kaksi vuotiaani esitti nämä kysymykset. Samaa vilunkia yritti tää isukki-reppana aikoinaan??

Kuulehan nyt juntti!!! Jos sinä tapaat säännöllisesti jotain naista ja nainen kiintyy sinuun, hän alkaa toivoa lasta. Sitten se vain tulee ja hyvä niin!
        Jos yrittäisit kypsyä sen verran, että menisit heti katsomaan lastasi sen synnyttyä, niin saisit LAPSEN kannalta paljon hyvää aikaan. Isi on tärkeä vaikka hän ei asu samas huushollissa.

Jos jatkossa moloasi uittelet ja haluut välttää raskauden, niin mene naimisiin! Kun te nuoret mielipuolet TAJUISITTE, että vedelkää k... niin kauan kunnes pappi voi aamenensa sanoa!

Ps. muista syntyvän lapsesi kaikki tulevat merkkipäivät, osoitat olevasi mies!

• ap
        kun.. kirjoitti:

maailman suloisin 2-vuotias kysyy, missä mun isi on? Mun kaverilla on isi? Äiti, mennään joskus katsoon mun isiä?
        Puheen kehitys riippuu tietty lapsesta mutta mun kaksi vuotiaani esitti nämä kysymykset. Samaa vilunkia yritti tää isukki-reppana aikoinaan??

Kuulehan nyt juntti!!! Jos sinä tapaat säännöllisesti jotain naista ja nainen kiintyy sinuun, hän alkaa toivoa lasta. Sitten se vain tulee ja hyvä niin!
        Jos yrittäisit kypsyä sen verran, että menisit heti katsomaan lastasi sen synnyttyä, niin saisit LAPSEN kannalta paljon hyvää aikaan. Isi on tärkeä vaikka hän ei asu samas huushollissa.

Jos jatkossa moloasi uittelet ja haluut välttää raskauden, niin mene naimisiin! Kun te nuoret mielipuolet TAJUISITTE, että vedelkää k... niin kauan kunnes pappi voi aamenensa sanoa!

Ps. muista syntyvän lapsesi kaikki tulevat merkkipäivät, osoitat olevasi mies!

"maailman suloisin 2-vuotias kysyy, missä mun isi on? Mun kaverilla on isi? Äiti, mennään joskus katsoon mun isiä? "

Hei, mä oon pahoillani, en haluu loukata, mutta mun mielestä pikkulapset ei oo hirveän symppiksiä. Voi olla et johtuu siitä, etten oo hirveesti ollut tekemisis pikkunaperoiden kanssa, lähipiiris ei oo ollu pikkulapsii ja lisäks oon meiän perheen ainoa lapsi eli ei oo ollu pikkusysterietä / -broideja. Mun on sen takia vaikee tuntea omantunnontuskia tosta.

"Kuulehan nyt juntti!!! Jos sinä tapaat säännöllisesti jotain naista ja nainen kiintyy sinuun, hän alkaa toivoa lasta. Sitten se vain tulee ja hyvä niin!

Tarviiks olla niin vihamielinen? Mitä pahaa mä oon tehny sulle tai kellekkää muulle?

"Jos yrittäisit kypsyä sen verran, että menisit heti katsomaan lastasi sen synnyttyä, niin saisit LAPSEN kannalta paljon hyvää aikaan. Isi on tärkeä vaikka hän ei asu samas huushollissa. "

Tietty, enhä mä mihinkään katoo täst maailmasta vaikken asu sen pennun kans samas osotteessa. Mut meinasitkohan nyt että mun pitäis osallistua siihen lapseen jatkossakin? Selvennän vielä, mun elämäntilanne ei vaan sovi isäks ryhtymiselle, ei mulla oo resursseja kun vaan niihi elareihi, oikeestaan ei niihinkään.

"Jos jatkossa moloasi uittelet ja haluut välttää raskauden, niin mene naimisiin!"

Mitä ihmettä? :D Nyt putosin kyl kärryiltä, mä luulin että se raskaus torjutaan ehkäsyllä tai sterilisaatiolla eikä naimisiinmenolla?

• *haukotus

Entä missä on naisen vastuu ? Aivan hyvin voidaan todeta, että myös naisen pitäisi tietää, että seksiä harrastamalla voi tulla raskaaksi. Jos ei ole mahdolliseen raskauteen valmis, silloin kannattaa myös pidättäytyä seksistä. Vai ihanko meinasit, että se vastuu ehkäisystä on vain miehellä ja naisella on vain oikeus "nauttia seksistä" vailla vastuuta ?

Ihan vain sullekin tiedoksi, että raskaus ei ole mikään kansalaisvelvollisuus, eli yhdenkään naisen ei tarvitse "repiä kehoaan palasiksi", kuten provosoivasti kirjoitat. Miehen tehtävä on hoitaa ehkäisystä oma osansa, ja naiselle jää loput eli tarkalleen ottaen puolet. Todennäköisyys vahinkoraskauteen on hyvin pieni, kunhan vain molemmat hoitavat omat VELVOLLISUUTENSA.

• Yksi idiootti vain
        *haukotus kirjoitti:

Entä missä on naisen vastuu ? Aivan hyvin voidaan todeta, että myös naisen pitäisi tietää, että seksiä harrastamalla voi tulla raskaaksi. Jos ei ole mahdolliseen raskauteen valmis, silloin kannattaa myös pidättäytyä seksistä. Vai ihanko meinasit, että se vastuu ehkäisystä on vain miehellä ja naisella on vain oikeus "nauttia seksistä" vailla vastuuta ?

Ihan vain sullekin tiedoksi, että raskaus ei ole mikään kansalaisvelvollisuus, eli yhdenkään naisen ei tarvitse "repiä kehoaan palasiksi", kuten provosoivasti kirjoitat. Miehen tehtävä on hoitaa ehkäisystä oma osansa, ja naiselle jää loput eli tarkalleen ottaen puolet. Todennäköisyys vahinkoraskauteen on hyvin pieni, kunhan vain molemmat hoitavat omat VELVOLLISUUTENSA.

Se joka ei halua lasta hoitaa sen ehkäisyn. Koska seksissä on kaksi henkilöä joilla on oma vapaa mielipide eikä mikään takaa että se kerrotaan rehellisesti.

Kun kaksi ihmistä kohtaa on aina riski että jompi kumpi tai molemmat puhuvat paskaa tai antavat virheellisen mielikuvan toiselle.

Fyysisesti naisella on etulyöntiasema - ja suurempi valta päättää ettei saa tai pitää sen lapsen - ja tähän ei LAIN mukaan tarvitse miestä kuulla ( vaikka kuinka joku itkisi että on väärin niin näin vain on)

Joten jos itse ei halua isäksi/äidiksi siitä ehkäisystä kannattaa ainan pitää itse huolta tai harrastaa selibaattia.
        Toisen sanaan tai haluttomuuteen saada lapsi ei kannata koskaan tuudittautua - tämä on puhdasta itsesuojeluvaistoa ja järjen käyttöä. Ne puheet pitäisi ja pitäisi on täyttä roskaa koska todellisessa elämässä ihminen ei toimi niin kuin satumaailmassa vaan on erittäin omahyväinen ja petollinen jos siitä on itselle hyötyä - ja tämä koskee sekä miestä että naista.

Koska se onko lapsi saatettu alkuun valehtelun, kieroilun , yhteisen päätöksen, pikku vahingon ym johdosta ei todellakaan vaikuta siihen haluaako nainen pitää lapsen vai ei. Joten nämä haavemaailmassa elävät pikkupojat teidänkin on aika herätä todellisuuteen ja otta vastuu omista järjen ja kyrvän yhtäaikaisesta seisomisesta - Helvetti lakatkaan "luottamasta" siihen että kyllä se nainen hoitaa tai pitäisi hoitaa ( ja missähän sadussa näin kerrotaan) ja oppikaa hoitamaan ehkäisy ihan yksin omalta kohdaltanne. Niitä ruokkomaksuja kun maksaa tuon 18 v niin kyllä sitä joskus miettii kuinka paljon helpompaa olis ollut hankkia ne kortsut itse ( aikoinaan kun ajatteli että kyllähän se toinen ja ne kortsut oli kalliita, ainakin silloin tuntui se siltä ja nykyisin sillä kk elareilla saisi montakin) Ja nyt huomaa että se nuoruuden laiskuus on omaa tyhmyyttä todella järjen naulakkoon jättämistä.

Helvetti ei se paljon lohduta että toinen toimii moraalisesti väärin - rahat menee silti joka kuukausi ja vitutusta se EI POISTA vaikka kuinka sitä itselle toitottaisi. Paskat, katson peiliin ja näen kuka vitun hullu jätti ne korsut pois kun kuvitteli muijan hoitaneen hommat kuten väitti, välillä tekis mieli lyödä turpaan noin idioottia äijää- Tyhmästä päästä maksaa 18 ison laskun - jolloin väitän kortsut on halpaa kamaa ja jos ei jaksa niitä käyttää kannattaa myöskin se seksi jättää pois jos ei halua isäksi. Kortsua kannattaa käyttää aina jos ei halua lasta vaikka akalla ei olisi "mitään riskiä" tulla raskaaksi. Muistakaa päällekäinen ehkäisy ei ainaakaan ole heikentämässä ehkäisyä. Ainut mistä mies voi olla 100 % varma on se käyttääkö itse kortsua vai ei - kaikki muut on vain luottamuksen varassa naisen sanaan. Ja jos sillä kello sanoo tik tak tik tak niin paskat ne valehtelee ihan surutta

• *haukotus
        Yksi idiootti vain kirjoitti:

Se joka ei halua lasta hoitaa sen ehkäisyn. Koska seksissä on kaksi henkilöä joilla on oma vapaa mielipide eikä mikään takaa että se kerrotaan rehellisesti.

Kun kaksi ihmistä kohtaa on aina riski että jompi kumpi tai molemmat puhuvat paskaa tai antavat virheellisen mielikuvan toiselle.

Fyysisesti naisella on etulyöntiasema - ja suurempi valta päättää ettei saa tai pitää sen lapsen - ja tähän ei LAIN mukaan tarvitse miestä kuulla ( vaikka kuinka joku itkisi että on väärin niin näin vain on)

Joten jos itse ei halua isäksi/äidiksi siitä ehkäisystä kannattaa ainan pitää itse huolta tai harrastaa selibaattia.
        Toisen sanaan tai haluttomuuteen saada lapsi ei kannata koskaan tuudittautua - tämä on puhdasta itsesuojeluvaistoa ja järjen käyttöä. Ne puheet pitäisi ja pitäisi on täyttä roskaa koska todellisessa elämässä ihminen ei toimi niin kuin satumaailmassa vaan on erittäin omahyväinen ja petollinen jos siitä on itselle hyötyä - ja tämä koskee sekä miestä että naista.

Koska se onko lapsi saatettu alkuun valehtelun, kieroilun , yhteisen päätöksen, pikku vahingon ym johdosta ei todellakaan vaikuta siihen haluaako nainen pitää lapsen vai ei. Joten nämä haavemaailmassa elävät pikkupojat teidänkin on aika herätä todellisuuteen ja otta vastuu omista järjen ja kyrvän yhtäaikaisesta seisomisesta - Helvetti lakatkaan "luottamasta" siihen että kyllä se nainen hoitaa tai pitäisi hoitaa ( ja missähän sadussa näin kerrotaan) ja oppikaa hoitamaan ehkäisy ihan yksin omalta kohdaltanne. Niitä ruokkomaksuja kun maksaa tuon 18 v niin kyllä sitä joskus miettii kuinka paljon helpompaa olis ollut hankkia ne kortsut itse ( aikoinaan kun ajatteli että kyllähän se toinen ja ne kortsut oli kalliita, ainakin silloin tuntui se siltä ja nykyisin sillä kk elareilla saisi montakin) Ja nyt huomaa että se nuoruuden laiskuus on omaa tyhmyyttä todella järjen naulakkoon jättämistä.

Helvetti ei se paljon lohduta että toinen toimii moraalisesti väärin - rahat menee silti joka kuukausi ja vitutusta se EI POISTA vaikka kuinka sitä itselle toitottaisi. Paskat, katson peiliin ja näen kuka vitun hullu jätti ne korsut pois kun kuvitteli muijan hoitaneen hommat kuten väitti, välillä tekis mieli lyödä turpaan noin idioottia äijää- Tyhmästä päästä maksaa 18 ison laskun - jolloin väitän kortsut on halpaa kamaa ja jos ei jaksa niitä käyttää kannattaa myöskin se seksi jättää pois jos ei halua isäksi. Kortsua kannattaa käyttää aina jos ei halua lasta vaikka akalla ei olisi "mitään riskiä" tulla raskaaksi. Muistakaa päällekäinen ehkäisy ei ainaakaan ole heikentämässä ehkäisyä. Ainut mistä mies voi olla 100 % varma on se käyttääkö itse kortsua vai ei - kaikki muut on vain luottamuksen varassa naisen sanaan. Ja jos sillä kello sanoo tik tak tik tak niin paskat ne valehtelee ihan surutta

No, mun puolesta nainen voi lähteä heti alusta liikkeelle valehtelemalla ja olemalla epärehellinen. Itselleen hän kuoppaa eniten kaivaa. Realiteetti on se, että jos lapsi ei ole toivottu (molempien yhteisesti haluama), silloin paskaa sataa niskaan muodossa tai toisessa. Kyse on ihan omasta valinnasta eli haluaako tehdä asioita helpon tai vaikean kaavan mukaan.

Jos nainen käyttää lasta käsikassarana, silloin miehen mielenkiinto ei ainakaan lisäänny. Pikemminkin päinvastoin. Mitä tulee ehkäisyyn, myös naisille on keksitty joukko eri ehkäisytapoja. Jos kumpikin hoitaa oman ehkäisynsä, silloin ei tarvitse pelätä vahinkoraskauksia. Jos nyt ylipäätänsä ei halua joutua elatusmaksukoneeksi, silloin seksistä pidättäytyminen on paras vaihtoehto. Itse ole suosinut tätä vaihtoehtoa, kun ei kiinnosta alkaa makselemaan elatusmaksuja jollenkin baarista pokatulle hoidolle.

Itse hankin lapsia vain siinä tapauksessa, kun kohdalle osuu sitoutumiskammoton nainen, joka haluaa omaa perhettä. Ennen lasten "hankkimista" suhteen on oltava kunnossa ja molempien on oltava sinut ennen kaikkea itsensä kanssa. Tosiasia on kuitenkin se, että toimivaa ja pitkäikäistä suhdetta ei rakenneta epärehellisyyden ja valehtelun varaan.

• lölölölöl

Tämä siis Voi poikaparkaa ja muillekin, jotka sanoo, että tyttöhän kantaa vastuun lapsesta.

Erittäin totta, mutta erona vietin aloittajaan on se, että tytöllä on/ oli mahdollisuus päättää itse vastuusta, pojalla ei. Jos tyttö kokisi vastuun niin kovana, niin olisi tehnyt abortin ja ennen kaikkea ei olisi huijannut poikaa (jos nyt niin ylipäänsä tekikään).

Mutta kuitenkin kylmä fakta on se, että se joka siittää se myös vastaa tavalla tai toisella. Kuten aiemmin on kirjoittettu laki ei ole äitejä tai isejä varten vaan lapsen oikeuksia varten, eli ap. niele tappiosi ja maksa kiltisti. Parempi maksaa kiltisti kuin aloittaa tappelu tai saattaa sossun täti määrätä vielä kovemmat maksut.

Kuitenkin ihan oikea vinkki. Pidä huoli, etä sulla on sossun tekemä kirjallinen sopimus maksusta ja määrästä myöhempää varten, ettei äiti ala vaatimaan mitään lisää. Lisäksi kannattaa itse olla aktiivinen sossun (lapsivalvoja vai mikä lieneekään) suuntaan. Antaa susta paremman kuvan.

• Kiltti tyttö
        *haukotus kirjoitti:

No, mun puolesta nainen voi lähteä heti alusta liikkeelle valehtelemalla ja olemalla epärehellinen. Itselleen hän kuoppaa eniten kaivaa. Realiteetti on se, että jos lapsi ei ole toivottu (molempien yhteisesti haluama), silloin paskaa sataa niskaan muodossa tai toisessa. Kyse on ihan omasta valinnasta eli haluaako tehdä asioita helpon tai vaikean kaavan mukaan.

Jos nainen käyttää lasta käsikassarana, silloin miehen mielenkiinto ei ainakaan lisäänny. Pikemminkin päinvastoin. Mitä tulee ehkäisyyn, myös naisille on keksitty joukko eri ehkäisytapoja. Jos kumpikin hoitaa oman ehkäisynsä, silloin ei tarvitse pelätä vahinkoraskauksia. Jos nyt ylipäätänsä ei halua joutua elatusmaksukoneeksi, silloin seksistä pidättäytyminen on paras vaihtoehto. Itse ole suosinut tätä vaihtoehtoa, kun ei kiinnosta alkaa makselemaan elatusmaksuja jollenkin baarista pokatulle hoidolle.

Itse hankin lapsia vain siinä tapauksessa, kun kohdalle osuu sitoutumiskammoton nainen, joka haluaa omaa perhettä. Ennen lasten "hankkimista" suhteen on oltava kunnossa ja molempien on oltava sinut ennen kaikkea itsensä kanssa. Tosiasia on kuitenkin se, että toimivaa ja pitkäikäistä suhdetta ei rakenneta epärehellisyyden ja valehtelun varaan.

Älykäs mies on todellakin eksynyt joukkoon.

Mies joka osaa käyttää aivoja ja ajatella omaa etuaan. Valikoida kenen kanssa harrastaa seksiä ja osaa omalta osaltaan pitää huolta raskaudesta. Tietää riittävästi joten tuskin potenttiaalisen vahinkoraskauden isä.

Hatun nosto sinulle jos oikeasti olet mies. Miehinen ote, logiikka mutta aika harvinaista että osaa ajatella aivoilla eikä sillä alapäällä. Sinkku tuskin olet, mutta kiva on nähdä myös vierailevia tähtiäkin. Terkkuja sille puolisolle - kerro että hänelle lähetettiin terveisiä että hänellä on helmi josta kannattaa pitää kiinni.

Oikein hämmästyin kun löysin uuden yksisarvisen harvinaisuuden täältä ja niitä täällä on vain muutama.

• ................

En ole kenenkään puolella, mutta ärsyttää todella, etteivät ihmiset osaa lukea!!!!! Kukaan oo puhunut mistään paljaasta halaistua sanaa. Mene takaisin kouluun ja opettele lukemaan...

Huhhuh, sainpas sanotuksi.

• ehkä näin
        mppphh kirjoitti:

suolainen hinta olisi se miljoona :). Ei ihan joka isillä ja äiskällä olisi varaa maksaa :).

Ehkäpä se miljoona tarkoittaa myös sitä, missä on yhteiskunnan kulut mukana, sillä yhteiskuntahan maksaa esim. lapsilisää 0-17 v ikäiselle, päivähoitoa tuetaan, kodinhoidontukia, koulu, neuvola jne.

• tympeetä
        ap kirjoitti:

Pah. Eli sulle olis varmaan se ja sama, vaikka sulla olis sata lasta ympäri maata, kunhan sun ei vaan tarttisi osallistua niiden elämään eikä varsinkaan maksaa yhdestäkään sentin pyörylää?

• Woih !

Sen saa kyllä selvitettyä, oletko lapsen oikea isä vai et. Mutta tärkeämpi selvityksen kohde on kuitenkin, missä sinun ihmisyytesi luuraa vai onko sitä olemassakaan. Raha on pikkujuttu sen rinnalla, että sinä et halua olla isä, jos sinä olet isä. Sinulla on asenneongelma, eikä se ole pieni. Hae apua.

• Niin, miten on ?

No, leikitellään ajatuksella, että mies ei ole lapsen isä, vaan se on joku muu. Kysymys kuuluu, miksi aloittajan pitäisi ko. tapauksessa alkaa isäksi ts. mitä ihmisyys kuuluu asiaan ? Entä missä on naisen vastuu, eli jos raskaus onkin ehkäisyn sabotoinnin ja valehtelun seurausta ?

• ap
        Niin, miten on ? kirjoitti:

No, leikitellään ajatuksella, että mies ei ole lapsen isä, vaan se on joku muu. Kysymys kuuluu, miksi aloittajan pitäisi ko. tapauksessa alkaa isäksi ts. mitä ihmisyys kuuluu asiaan ? Entä missä on naisen vastuu, eli jos raskaus onkin ehkäisyn sabotoinnin ja valehtelun seurausta ?

No sehän onkin sen valehtelun ja kieroilun seurausta. Ajattele ny järjellä, me sovittiin että pelkästä hauskanpidosta on kyse, molemmat hyväksyvät. Ehkäisyä käytetään, ämmä pamahtaa silti paksuksi ja kieltäytyy abortista ja yrittää saada meidät yhteen sen tulevan lapsen varjolla. Joopa, joo mistäköhän mahtaa olla kyse? Hmmm....

• iuhöuh
        ap kirjoitti:

No sehän onkin sen valehtelun ja kieroilun seurausta. Ajattele ny järjellä, me sovittiin että pelkästä hauskanpidosta on kyse, molemmat hyväksyvät. Ehkäisyä käytetään, ämmä pamahtaa silti paksuksi ja kieltäytyy abortista ja yrittää saada meidät yhteen sen tulevan lapsen varjolla. Joopa, joo mistäköhän mahtaa olla kyse? Hmmm....

joo no se lapsi ei ainakaan ole syyllinen tähän teidän toheltamiseen. ole mies ja ole isä lapsellesi (jos siis lapsi on sinun) tai muuta takasin äidin ja isin luo kasvamaan. vitun oksettavaa tuommoinen sekoilu. siis tarkoitan lähinnä sen puolesta että muija hankkiutuu raskaaksi tuolla tavalla. mutta mitäs voit, jos se on sun lapsi ni se on, ja silloin sä isänä pidät siitä huolta.

seksin harrastamiselle pitäis todellakin olla joku älykkyystesti. lapsiparat.

• kehä kettu
        ap kirjoitti:

Kusetus ja sinä sen uhri. Täm ei pana oikeudessa missä sinut tuomitaan lapsen isäksi jos DNA täsmää ja siitähän etä pääse eroon.

Sen nyt kaikki huomaa sun kirjoituksista. Kun järki ja kyrpä seisoo yhtä aikaa joutuu siitä maksamaan vitun ison maksun. Jo itse haluaa vain pitää hauskaa niin todellakaan toisen sanaan ei voi yhtään luottaa. Osa on jopa niin kettuja että sanoo olevansa paksuna vaikka eivät ole ja saa näin miehen jättämään ehkäisyn koska vahinko tuli jo ja kohtahan se muija todellakin on paksuna

Jos todellakin olet sen kakaran isä niin tee edes se palvelus itselle että ota yhteyttä sossuun niin voit hakea kelalta vapautusta niihin ruokkoihin niin kauan kun opiskelet tai tulot on olemattomat.

160 € on jotkakuinkin se minimi mitä nuo maksut on kk. Jote lakkaa säälimästä itseäsi ja ala toimia ja mieti kannattaako siihen "äitinn" pitää sitten mitään yhteyttä koskaan tai missään tilanteessa. Isyys voidaan varmistaa heti lapsen synnyttyä ja maksut alkaa kun varmuus siitä että olet isä on oikeudessa varmistettu.
        Älä kuitenkaan vaan mene allekirjoittamaan mitään papereita ennen pakollista DNA testiä.

Oma kirjoituksesi oli lähinnä varmaan vitsi... menisikö yhteen petturin kanssa....

• ap
        kehä kettu kirjoitti:

Kusetus ja sinä sen uhri. Täm ei pana oikeudessa missä sinut tuomitaan lapsen isäksi jos DNA täsmää ja siitähän etä pääse eroon.

Sen nyt kaikki huomaa sun kirjoituksista. Kun järki ja kyrpä seisoo yhtä aikaa joutuu siitä maksamaan vitun ison maksun. Jo itse haluaa vain pitää hauskaa niin todellakaan toisen sanaan ei voi yhtään luottaa. Osa on jopa niin kettuja että sanoo olevansa paksuna vaikka eivät ole ja saa näin miehen jättämään ehkäisyn koska vahinko tuli jo ja kohtahan se muija todellakin on paksuna

Jos todellakin olet sen kakaran isä niin tee edes se palvelus itselle että ota yhteyttä sossuun niin voit hakea kelalta vapautusta niihin ruokkoihin niin kauan kun opiskelet tai tulot on olemattomat.

160 € on jotkakuinkin se minimi mitä nuo maksut on kk. Jote lakkaa säälimästä itseäsi ja ala toimia ja mieti kannattaako siihen "äitinn" pitää sitten mitään yhteyttä koskaan tai missään tilanteessa. Isyys voidaan varmistaa heti lapsen synnyttyä ja maksut alkaa kun varmuus siitä että olet isä on oikeudessa varmistettu.
        Älä kuitenkaan vaan mene allekirjoittamaan mitään papereita ennen pakollista DNA testiä.

Oma kirjoituksesi oli lähinnä varmaan vitsi... menisikö yhteen petturin kanssa....

"Oma kirjoituksesi oli lähinnä varmaan vitsi... menisikö yhteen petturin kanssa.... "

Mitä tarkotit tällä?

Jos puhuit mulle, niin sanoin jo ekassa viestissäni että en edes harkitse hänen kanssa yhteen menemistä.

• kehä kettu
        ap kirjoitti:

"Oma kirjoituksesi oli lähinnä varmaan vitsi... menisikö yhteen petturin kanssa.... "

Mitä tarkotit tällä?

Jos puhuit mulle, niin sanoin jo ekassa viestissäni että en edes harkitse hänen kanssa yhteen menemistä.

Olinki näköjää lukenut päin persettä. Jäi huomaamatta lauseen aloitus ÄLKÄÄ edes ehdottako....

Valitettavan moni mies kun kuitenkin menee siihen retkuun että todellakin menee petturin kanssa kimpaan tai jatkaa muuten suhdetta. Vanhin harhaluulo mikä naisilla on lapsi muuraa perseellä olevan parisuhteen kuntoon ja ukko jää nalkkiin.

Mutta laki on sellainen että sinust tulee isä JOS se on sinun halusitpa tai ei. Kakaraa ei kuitenkaan mikään pakota tapaamaan / tustumaan jos itse et halua.

Jos elatusapuvelkasi on Kelan perinnässä etkä pysty maksamaan elatusapuvelkaasi tilapäisen maksukyvyttömyyden takia, voit hakea maksuvapautusta Kelasta. Maksuvapautus myönnetään aina takautuvasti, vähintään yhden kalenterikuukauden ja enintään vuoden ajalta. Maksuvapautusta ei voida myöntää tulevalle ajalle. Maksuvapautus myönnetään siltä osin kuin velkaa on maksamatta kyseiseltä kalenterikuukaudelta.

Maksuvapautuksen saaminen edellyttää, että maksukyvyttömyytesi on johtunut sinusta riippumattomasta syystä, kuten työttömyydestä tai työkyvyttömyydestä aiheutuneesta pienituloisuudesta. Maksukyvyttömyyden syyn on täytynyt olla voimassa koko sen ajan, jolta maksuvapautusta haetaan. Jos maksuvaikeutesi pitkittyvät, saattaa olla aiheellista muuttaa vahvistetun elatusavun määrää. Elatusavun määrään liittyvissä asioissa kannattaa ottaa yhteyttä kotikuntasi lastenvalvojaan.

• nihettästiiät
        ap kirjoitti:

No mutta voithan sä sopia vaikka luojan kanssa, ettet koskaan kolaroi autollas. Et voi tietää.
        Vahinkoja sattuu. Se miten niitä seurauksia hyödynnetään, onkin asia erikseen.

Et tietenkään voi pakottaa naista aborttiin, mutta voit olla lapsellinen, ja välttää vastuun. Mutta et maksua. Uskoisin, että valtio maksaa elatusapua naiselle puolestasi, jos sulla kerta on niin tiukkaa. Maksaahan ne vuokrankin intin aikana.

Se mitä nainen(tai ehkä tyttö tässä tapauksessa) on tekemässä, ei oo oikein Sua kohtaan, mut niinkuin joku totes aiemmin, seksikin on yhtä venäläistä rulettia. Joskus käy paska säkä.

Vaikka oonkin ite nainen, tietyllä tapaa saat osan sympatiasta. Toisaalta saat myös sääliä, koska ajattelet asiat aika naiivisti. "mut mehän sovittiin.."

Nyt sun on vaan alistuttava siihen, että exäsi synnyttää lapsen, joka kantaa sun geenejä. Sä maksat sen lapsen olemassaolosta kuukausittain, ja toivottavasti jossain vaiheessa haluat tutustuakin "sijoituksees" ja joskos siitä tulis sulle ihan ihminen.

• ap
        nihettästiiät kirjoitti:

No mutta voithan sä sopia vaikka luojan kanssa, ettet koskaan kolaroi autollas. Et voi tietää.
        Vahinkoja sattuu. Se miten niitä seurauksia hyödynnetään, onkin asia erikseen.

Et tietenkään voi pakottaa naista aborttiin, mutta voit olla lapsellinen, ja välttää vastuun. Mutta et maksua. Uskoisin, että valtio maksaa elatusapua naiselle puolestasi, jos sulla kerta on niin tiukkaa. Maksaahan ne vuokrankin intin aikana.

Se mitä nainen(tai ehkä tyttö tässä tapauksessa) on tekemässä, ei oo oikein Sua kohtaan, mut niinkuin joku totes aiemmin, seksikin on yhtä venäläistä rulettia. Joskus käy paska säkä.

Vaikka oonkin ite nainen, tietyllä tapaa saat osan sympatiasta. Toisaalta saat myös sääliä, koska ajattelet asiat aika naiivisti. "mut mehän sovittiin.."

Nyt sun on vaan alistuttava siihen, että exäsi synnyttää lapsen, joka kantaa sun geenejä. Sä maksat sen lapsen olemassaolosta kuukausittain, ja toivottavasti jossain vaiheessa haluat tutustuakin "sijoituksees" ja joskos siitä tulis sulle ihan ihminen.

"Et tietenkään voi pakottaa naista aborttiin, mutta voit olla lapsellinen, ja välttää vastuun."

Olen pahoillani, mutta mulle ei vieläkään aukene millä tavalla oon lapsellinen ja vältän vastuuta? Enhän mäkään voi ostaa koiraa vasten muijan tahtoa ja pakottaa sitä sitten huolehtimaan siitä / maksamaan sen ruuat, lelut ym. tai muuten hän olisi lapsellinen ja edesvastuuton.

"Vaikka oonkin ite nainen, tietyllä tapaa saat osan sympatiasta. Toisaalta saat myös sääliä, koska ajattelet asiat aika naiivisti. "mut mehän sovittiin.." "

No kiitos, ei ole ainakaa liikaa sympatiaa herunnut... Sitä en kyl ymmärrä mistä hyvästä se muija saa täältä kaikkien sympatian ja kunnioituksen. Minkä takia se on kaikkien mielestä joku sankari ja epäitsekäs maailmanparantaja.

• nihettästiiät
        ap kirjoitti:

"Et tietenkään voi pakottaa naista aborttiin, mutta voit olla lapsellinen, ja välttää vastuun."

Olen pahoillani, mutta mulle ei vieläkään aukene millä tavalla oon lapsellinen ja vältän vastuuta? Enhän mäkään voi ostaa koiraa vasten muijan tahtoa ja pakottaa sitä sitten huolehtimaan siitä / maksamaan sen ruuat, lelut ym. tai muuten hän olisi lapsellinen ja edesvastuuton.

"Vaikka oonkin ite nainen, tietyllä tapaa saat osan sympatiasta. Toisaalta saat myös sääliä, koska ajattelet asiat aika naiivisti. "mut mehän sovittiin.." "

No kiitos, ei ole ainakaa liikaa sympatiaa herunnut... Sitä en kyl ymmärrä mistä hyvästä se muija saa täältä kaikkien sympatian ja kunnioituksen. Minkä takia se on kaikkien mielestä joku sankari ja epäitsekäs maailmanparantaja.

No lapsellisuus näkyy mm. siinä, että vertaat lemmikkieläintä lapseen.

Vältät vastuuta sillä, että sä nyt jo olet tän tilanteen keskellä. Ainut mitä sä voit tehdä, on hyväksyä se joko itkupotkuraivareilla, tai vaan hyväksyä.

Ei sun exäsi varmastikkaan ole kovin monen silmissä mitään muuta kuin itsekäs, lapsellinen yhtälailla, sekä äärettömän idiootti. Sillon muinoin,uskonnon edessä, pakkoavioliittojen aikaan, tollanen raskaaksi hankkiutuminen- varmaan oliskin vielä poikinut halutun tuloksen.

Sun elämäs ei ihan Oikeesti hankaloidu niin paljoa, mitä sä nyt tässä epätoivon hetkellä kuvittelet. Ja muista nyt, ettet sä ole maksamassa sille naiselle mitään, vaan teidän hauskanpidon seuraukselle (ja tässä vaiheessa se on ihan sama millä motiiveilla on alkunsa saanut)

• Tällä viisiin on
        Niin, miten on ? kirjoitti:

Ehkäisy pettää joskus, oikeasti, mikään keino ei ole 100 %:nen. Oikea aikuinen IHMINEN selvittää ensin, onko isä vai ei. Jos on, hän ottaa vastuun tekosistaan, oli se mukavaa tai ei.

Tässä ei ole enää kyse pelkästään kahdesta ns. aikuisesta, oikeasti penskasta, jotka leikkivät aikuisten leikkejä. Kyse on tulevasta uudesta ihmisenalusta, siitä millaisen maailman he käytöksellään ja toimenpiteillään hänelle petaavat.

Joku sanoi: " ... seksin harrastamiselle älykkyystesti ... ", just näin asia on nähtävä. Jos ei ymmärrä tekojensa seurauksia, ei tartte tekosia tehrä kun vastuunkanto omista hommeleista ei onnistu. Kaikki eivät koskaan kasva aikuisiksi, ikä ei ole aikuisen kriteeri.

• Prkl !
        ap kirjoitti:

Pidä aikuisten hauskaa vasta sitten, kun olet aikuinen, osaat kantaa vastuun aikaansaannoksistasi ja käyttäytyä / asennoitua asioihin niin kuin viisas, fiksu, järkevä aikuinen. Jos et halua olla yhdessä lapsen äidin kanssa, niin se ei tarkoita sitä, että vastuut ja velvollisuudet lasta kohtaan jätetään hoitamatta. Hae apua ongelmiisi.

• 25
        Tällä viisiin on kirjoitti:

Ehkäisy pettää joskus, oikeasti, mikään keino ei ole 100 %:nen. Oikea aikuinen IHMINEN selvittää ensin, onko isä vai ei. Jos on, hän ottaa vastuun tekosistaan, oli se mukavaa tai ei.

Tässä ei ole enää kyse pelkästään kahdesta ns. aikuisesta, oikeasti penskasta, jotka leikkivät aikuisten leikkejä. Kyse on tulevasta uudesta ihmisenalusta, siitä millaisen maailman he käytöksellään ja toimenpiteillään hänelle petaavat.

Joku sanoi: " ... seksin harrastamiselle älykkyystesti ... ", just näin asia on nähtävä. Jos ei ymmärrä tekojensa seurauksia, ei tartte tekosia tehrä kun vastuunkanto omista hommeleista ei onnistu. Kaikki eivät koskaan kasva aikuisiksi, ikä ei ole aikuisen kriteeri.

Joo-o. Sitten on olemassa ihmisiä, joilla ehkäisy pettää aina. Mistähän se kertoo ?

• Penskuudesta
        25 kirjoitti:

Joo-o. Sitten on olemassa ihmisiä, joilla ehkäisy pettää aina. Mistähän se kertoo ?

Onko lukihäiriö, lukaisepa uudestaan hitaasti: ihmisen lukumääräinen ikä (pelkästään) ei tee ihmistä aikuiseksi. Aikuinen ihminen kantaa vastuun tekemisistään, kuin myös tekemättä jättämisistään, osaa ajatella seuraukset ja seuraamukset - e t u k ä t e e n .

• Mietihän vähän

DNA kertoo että olet isä ( tarvittaessa vaikka poliisit tulee hakeen testiin) niin sinulta ei enää kysytä.

Kannattaisi miettiä missä sitä kyrpää heiluttaa sillä lasku voi olla juuri noin iso kun kuvailet.

Järkevänä kannattaa kuitenkin varmistaa että todellakin on isä ennen kuin allekirjoittaa mitään papereita sillä se oletko isä vai ei on pelkästään tuon äidin sanan varassa. Yllättävän monessa kerrassa isä saattaa olla joku muukin. Esim tutkimusten mukaan 20 % on sellaisia että mies luulee olevansa isä vaikka ei ole.....

Menit siis mailman vanhimpaa halpaan.... pakko raskauteen. Miksi luulet että MIEHEN kannattaa aina pitää huolta niiden kortsujen hankinnasta ja pitää ne koko ajan hallinnassa? Vain idiootti dille luottaa naiseen joka syö pillereitä ( vitun helppo kusettaa, mikään ei pakota puhumaan totta, valitettavasti) ja naiset hankkimat kortsut saattaa todellakin olla käsiteltyjä. Jos nainen haluaa baby niin se käyttää kaikki likaisetkin keinot, osa ämmistä luulee että sen kersan avulla saa jonkin asteisen kiinityksen mieheen ja se baby tehdään kun mies alkaa näyttämään kyllästymisen merkkejä.

Se onko sinut kusetettu isäksi ei paina yhtään oikeudessa eikä siitä voi mitenkään kiemurella ellei ole valmis todellakin katoamaan ja jättämään elämä suomessa lopullisesti taakseen. Ei muuten edes vanhene koskaan.

Se että joudut maksamaan jos olet oikeasti isä on fakta. Se haluatko mennä kusettajan kanssa yhteen on aivan henkilökohtainen valinta jonka joudut ihan itse ratkaisemaan. Itse en koskaan edes vaihtaisi sanaa sellaisen ihmisen kanssa joka kykenee olemaan noin moraaliton ja kusettaja. Mutta jokainen tyylillään.

• mies olen

Moraalisesti aloittaja on aivan oikeassa: hänen tulisi voida välttää maksut yms., koska hän on (mitä todennäköisimmin) joutunut TÖRKEÄN JA KAVALAN PETOKSEN uhriksi. Ei ole oikein, että yksityishenkilö (=aloittaja) joutuu kantamaan vastuun siitä, että joutuu yhteiskuntamme tuottaman hirviön (=ko. nainen) uhriksi. Yhteiskunnan pitäisi ottaa vastuu: toimittaa ko. nainen kuulusteltavaksi, ehkä jopa pakkohoitoon (jos olisi resursseja), sekä yhdessä naisen kanssa kantaa vastuu syntyvän lapsen kasvatuksesta ja taloudellisesta turvasta.

Lakimme ei valitettavasti ole edellä kuvatun moraalin tasalla. Laki ei ole aina hyvä. Laki on monestikin paska tai vähintään puutteelinen ja porsaanreikäinen.

• laista hieman

Ei tuo ihan perätönkään näkemys ole. Mitä lakiin tulee, täytyy muistaa pari asiaa: toisaalta se, että sellaista lakia ei hevin laadita, jonka noudattamisen valvominen olisi ylivoimaista ja toisaalta se, että kriminalisoitava olisi itse teko eikä sen seuraukset. Niinpä tässä tapauksessa tulisi sellainen pulma, että jonkun pitäisi vahtia, milloin naiset yrittävät näitä kumien puhkomisia ynnä muita. Sehän se on huijauksen konkreettinen vaihe ja olisi voitava näyttää toteen. Se, että kumissa on naisen dna:ta tai sormenjäljet, ei ihan riitä...Eri asia sitten, tapahtuisiko sittenkään mitään vaikka joku keino näytön hankkimiseen keksittäisiin...

Edellä sanottu kuulosti varmaan jonkun mielestä vitsiltä, mutta jos vaikkapa joku kansanedustaja tekisi lakialoitteen seksillä huijaamisen kieltämiseksi, niin tuollaisista eduskunta sitten keskustelisi.

• ap

Mä en voi ymmärtää miten tätä on näin vaikea joidenkin käsittää? Vastaan nyt tähän jokaselle joka puhuu jostain "tasapuolisuuden vuoksi" tai "muuten miehet menisivät siellä ja täällä".

Jos molemmat haluais sitä mukulaa niin sillonhan ei olisi mitään ongelmaa. Nyt on tilanne kuitenki se että minä en halua ja se kimma haluaa. Miks mut pitäisi laittaa jotenkin tilivelvolliseksi. Mikä esim. estää sitä tekemästä aborttia kun tietää jo etten ole ryhtymässä isäksi? Jos se muija tietää ite ettei sen omat varat riitä siitä pennusta huolehtimiseen, ja etten oo millään tavalla asiasta liikuttunut niin mikä estää tekemästä aborttia ja hankkimasta niitä lapsia jonkun muun kanssa? Mun mielestä tää ainoastaan todistaa että mulle kostetaan se etten halunnu sen tytön kanssa yhteen, ja vielä annetaan sille joku siunaus.

Ja vähän välii joku tulee sanomaan että olen vastuuton? Jospa nyt mietittäis kuka se vastuuton ja lapsellinen on, kuka sabotoi ehkäisyä, valehtelee, kuvittelee saavansa mut takaisin hankkiutumalla raskaaksi ja kostaa viemällä mun fyrkat sen etten ole kiinnostunut seurustelemaan hänen kanssa?

• soo soo

"miten tätä on näin vaikea joidenkin käsittää"

Ja miten sinun on niin vaikea käsittää sitä, että äiti on se elää lapsen kanssa seuraavat vajaat 20 vuotta, hoitaa lasta kun se on sairas, huolehtii lapsen koulunkäynnistä jne jne. Sinä pääset kaikesta vain maksamalla sen satasen kuussa. Tietysti se on sinun tilanteessasi iso summa, mutta vaihtaisitko äidin kanssa osia, jos joku sellaista vaihtoehtoa tarjoaisi?

• ;)

Elämä ei ole reilua eikä mikään takaa että kaikki ovat rehellisiä. Aina voi joutua kusetetuksi ja sinä nyt tällä kertaa olit se jota kusetettiin.

Fakta on että nainen päättää omasta ruumistaan ja siitä tekeekö abortin vai ei, siinä ei isän mielipidettä tulla huomiomaan. Nainen saa abortin vaikka isä ei haluais tai saa pitää vaikka isä ei haluaisi lasta.

Miehen valita menee siinä harrastaako seksiä vai ei, näin se vaan on, oli kuinka epäreilua vain.

Laki on laki oli se kuinka väärin moraalisesti. Tämä ei ole edes ainut laki joka on puolueellinen. Tervetuloa aikuisten maailmaan.

Oleppa viisas ja opit tästä jotain ettei tarvitse toistamiseen itkä miten nainen vedätti ja oikein kunnolla.

Totuus on että jos olet siis isä, mitä käsittääkseni et vielä edes varmuudella tiedä, maksat siis koska sinut saatiin kusetettua isäksi, vaikka kuinka koet tämän vääräksi ei siitä kukaan tule välittämään yhtään paskan vertaa.

Vastuuton olit kun ET HUOMANNUT missä mennään ja minkälaista naista kävit painamassa, tämä on vain ja ainoastaa sinun virhe, uskoit siis kusettajaa. Ei siinä mitään muuta vastuuntunnotonta ollut. Mutta kuten useat kirjoittivat JOS sulla oli joka kerran kortsu niin on olemassa mahdollisuus että joku muu on se isukki. Vältähän paniikkia ja selvitä faktat ja toimi sitten siten kun ajattelet sen olevan itselle parasta.

Mutta mutta on paljon mieheiä jotka jättävät kortsun pois kun nainen "kertoo" syövänsä pillereitä ja feikkaavat etteivät edes halua lasta, luottavat naisen hankkimaan kortsuun, päästävät naisen kortsujen pariin tai jopa jättävät kortsun mällit sisällä naisen ulottuville. Ja kaikki tämä on erittäin edesvastuutunnotonta ja laskun maksaa aina mies. Hullun tuuriin luottaa ihan liian moni mies - eikä edes kaikkien isä osaa näistä omaa poikaa ajoissa varoittamaan tai ei edes jaksa nähdä vaivaa. Tärkein oppitunti on siis se että älä koskaan luota naisen sanaan ehkäisyssä - pidä se aina omissa käsissä.

• nainen vastaa

Mien sun on niin vaikea ymmärtää että aina kun seksiä harrastetaan on mahdollisuus siittää lapsi. Mikään ehkäisykeino ei ole täysin varma. Abortti ei ole ehkäisykeino, monen ihmisen mielestä se on murha. Lainsäädäntö lähtee lapsen suojelemisesta, se kun on täysin syytön syntymäänsä ja vanhempiensa idioottimaisuuteen. Ymmärrätkö?

Niin kauan kun et näitä yksinkertaisia faktoja ymmärrä, älä harrasta seksiä.

• p*kele

Jos työnnät munasi tytön pimperoon, joudut maksumieheksi jos tyttö tulee raskaaksi. Sillä valehteleeko tyttö ehkäisystä ei ole mitään merkitystä. Jos pelkää elatusmaksuja, ÄLÄ harrasta seksiä. Niin yksinkertaista se on.

• ....................

Niin nainen saa luultavasti kyytiä, ja mahdollisen pakotuksen aborttiin jos on alaikäinen.
      Ajattelin että jos olet 19v, tuskin se nainenkaan kovin vanha on.

Jos hän on alle 18v, vanhemmat kyllä voivat pakottaa aborttiin.
      Ja voivat myös jos hän asuu saman katon alla vanhempien kanssa vanhempana.

Kyllä niiltä vanhemmilta tulee tod. näköisesti huutoa myös sinulle, mutta nainen siinä on sen verran kovilla että raskaus voi keskeytyä luonnostaankin.

• ....................

Rehellisesti, kuinka moni isä haluaisi mätkiä turpaan nuorta tytärtään joka tulee tyhmyyksissään raskaaksi??
        Melko moni. Ap voi siis pelastaa tilanteen esim. puhelinsoitolla isukille.

• jippijaii

Vähän voi olla tyttö kusessa selitellessään vanhemmilleen että saatte lapsenlapsen kun olin tuossa panosuhteessa yhden pojan kanssa.. :D

• been there

Vanhemmat ei voi pakottaa lastaan aborttiin missään tilanteessa! Ja veikkaanpa tämänkin jutun kääntyvän niin että kun tyttö on aikanaan raskauden yksin käynyt läpi, synnytyksen jne YKSIN ei haluakaan ap:n nimeä paperiin, mahdollisia tapaamisriitoja lapsesta tms

• ap
        been there kirjoitti:

Vanhemmat ei voi pakottaa lastaan aborttiin missään tilanteessa! Ja veikkaanpa tämänkin jutun kääntyvän niin että kun tyttö on aikanaan raskauden yksin käynyt läpi, synnytyksen jne YKSIN ei haluakaan ap:n nimeä paperiin, mahdollisia tapaamisriitoja lapsesta tms

Kyseessä on mun ikäiseni nuori nainen, eli ei alaikäinen eikä kait voida pakottaa aborttiin vaikka asuu kotonaan, eihän?

En ole ikinä tavannut niitä vanhempia ja vähä mietin et mitä ne musta kelaa kun mä soitan niille, ei me ees tunneta, mitä mä niille muka sanoisin? Saattaa olla vähä erikoinen tilanne vanhemmille ku joku ihme jamppa soittaa ja sanoo että tulipa pantua teiän tytärtä, se on muuten paksunaki, ette viittis suostutella aborttia tekemään?

Ainoo asia jonka noista vanhemmista tiiän on sen äiti joka on vielä aika nuori, vajaa 40, eli saanut lapsen suunnillee saman ikäsenä. Eli saattaa olla ettei sen takia nää mitää ongelmaa...

"Ja veikkaanpa tämänkin jutun kääntyvän niin että kun tyttö on aikanaan raskauden yksin käynyt läpi, synnytyksen jne YKSIN ei haluakaan ap:n nimeä paperiin, mahdollisia tapaamisriitoja lapsesta tms"

Nyt oon kyllä vähän ymmälläni, selventäkää... Jos siis pakottaa mut tunnustamaan, niin joudun maksamaan elareita. Jos luovun tapaamisoikeuksista joudun maksamaan silti, onko niistä oikeuksista luopumisesta varsinaisesti siis mitään hyötyä? Toivon että kävisi niin kun sanoit, mutta pahoin pelkään että toisin tulee käymää...

• mrmrmrhh
        ap kirjoitti:

Kyseessä on mun ikäiseni nuori nainen, eli ei alaikäinen eikä kait voida pakottaa aborttiin vaikka asuu kotonaan, eihän?

En ole ikinä tavannut niitä vanhempia ja vähä mietin et mitä ne musta kelaa kun mä soitan niille, ei me ees tunneta, mitä mä niille muka sanoisin? Saattaa olla vähä erikoinen tilanne vanhemmille ku joku ihme jamppa soittaa ja sanoo että tulipa pantua teiän tytärtä, se on muuten paksunaki, ette viittis suostutella aborttia tekemään?

Ainoo asia jonka noista vanhemmista tiiän on sen äiti joka on vielä aika nuori, vajaa 40, eli saanut lapsen suunnillee saman ikäsenä. Eli saattaa olla ettei sen takia nää mitää ongelmaa...

"Ja veikkaanpa tämänkin jutun kääntyvän niin että kun tyttö on aikanaan raskauden yksin käynyt läpi, synnytyksen jne YKSIN ei haluakaan ap:n nimeä paperiin, mahdollisia tapaamisriitoja lapsesta tms"

Nyt oon kyllä vähän ymmälläni, selventäkää... Jos siis pakottaa mut tunnustamaan, niin joudun maksamaan elareita. Jos luovun tapaamisoikeuksista joudun maksamaan silti, onko niistä oikeuksista luopumisesta varsinaisesti siis mitään hyötyä? Toivon että kävisi niin kun sanoit, mutta pahoin pelkään että toisin tulee käymää...

Ainut mahdollisuus on, että tyttö laittaa virallisiin tietoihin, että isästä ei tietoa.

Tunnen valitettavan monta naista, jotka ovat syystä tai toisesta jo alusta asti jääneet lapsen kanssa yksin. Siitos-ori maksaa ellaria kerran kuussa, mutta osa näistä miehistä on sellaisia, etteivät Koskaan ole nähneet "mistä maksavat".

Yritä tajuta ja hyväksyä, et pääse tästä.
        Ja mieti nyt tulevaisuuden saanninkin puolesta, jos parin vuoden päästä rakastut ja haluat suhteen, mitäs luulet plikan tuumaavan, kun saa tietää sun siittäneen lapsen, jota et koskaan ole nähnyt tai halunnut. Ei taitais sun pointseja nostaa, vai mitä luulet :)

• Ei ole noin

Vanhemmilla ei todellakaan ole mitään valtaa pakottaa lastaan aborttiin. Edes viranomaisilla ei ole sellaista oikeutta. Mitä ihmeen valheita sinä täällä oikein suollat? Täyttä palturia.

• been there
        ap kirjoitti:

Tarkoitin että juttu todennäköisesti menee niin että lapsen synnyttyä äiti ei halua isyyttä selvitettävän jottei tarvitse tapella kanssasi tapaamisoikeuksista (jos/kun tulevaisuudessa alat niitä vaatia elareidenmaksun takia) tai mistään muustakaan lapseen liittyvästä vaan huoltaa lapsensa ihan yksin ja lastenvalvojan paperiin vastustaa isyyden selvittämistä. Eli älä nyt vielä pelkää maksumiehen rooliin ryhtymistä. Riippuu tietysti kuinka pitkällä raskaus on. Itse päädyin aikanani (yli 10 vuotta sitten) isyyden selvittämättömyyteen kun lapsen isä päättikin alkaa elämään ihan omaa elämää kesken raskausajan, enkä päivääkään ole katunut. Eikä isää ole lapsensa tähän päivään mennessä niin paljoa kiinnostanut että olisi oma-aloitteisesti käynyt isyytensä tunnustamassa.

• Tytön vanhemmat ei todellakaan voi pakottaa aborttiin. Vaikka olisi alle 18 vuotias.
        Sellaista lakia ei ole olemassa.

• .....
        ap kirjoitti:

Olet tainnut katsella liikaa amerikkalaisia ihmissuhdedraamoja, kun luulet, että jollakin mystisellä tapaamisoikeudesta luopumisella voisit ostaa itsesi ulos.

Voit tunnustaa isyyden tai sitten et. Jos seksikumppanisi haluaa todisteen isyydestäsi, se otetaan hyvällä tai muilla tavoin. Merkitsevää on vain se, oletko biologinen isä: jos olet, maksat poikasi/tyttäresi elatuksesta säädetyllä tavalla. Ei sinun tarvitse tietää lapsesta mitään muuta kuin sinulle annettu tilinumero. Joten ei, sinulle ei myöntämisestä tai kieltämisestä ole yhtään mitään hyötyä.

Olet kyllä aika surkuhupaisa, kun luulet, että karkaamalla paikalta ja lupaamalla olla palaamatta ikinä soittelemaan ovikelloa voit kuitata kolmenkymmenentuhannen euron vahingot.

• ....................
        ap kirjoitti:

Kyllä vain vanhemmat voi pakottaa aborttiin, ei moni 19-vuotiaana lapsen saanut silti halua että oma lapsi tekee lasta saman ikäisenä!

Ja sen jälkeen kun tytöltä on riistetty lapsi, hän tuskin tahtoo nähdä sinua enää ikinä.

• Ei olla telkkarissa

Ehkäpä kannattaisi kuitenkin miettiä sitä, mitä sekä äidin että lapsen murhayritys merkitsisi ap:n omalle elämälle. Vaikka yritys onnistuisikin, joku tätä ketjua lukenut huomaisi yhtäläisyydet lehtijuttuihin ja vinkkaisi poliisille. Ja sittenpä poika voisi unohtaa haluamansa "normaalin nuoruuden" elämisen ja läheisemmät ihmissuhteet hyvin pitkäksi aikaa. Ei kannata vitsailla tällaisella asialla.

• 18+4

Joo ehkä ei kuitenkaan kannata ketään mennä kamppaamaan portaissa, voi päättyä hullusti jo tönijän kannalta. Mahdollinen sairaalalasku voi meinaan olla vielä suurempi kuin ne elarit.

• tähän asiaan

Palstallahan toistuu sellainen naisten usein esittämä kanta, että kokematon mies ein ole mistään kotoisin, vaan miehellä on oltava seksikokemuksia ennestään, jotta tämä kelpaisi heille suhteeseen.

No niin, tässä ketjussa teille on mies - siis ap. - joka on hankkinut seksikokemuksia vain kokemusten itsensä vuoksi. Miltäs näyttää?

• Syy ja Seuraus

Mut hei, ainahan sä voit vaatia yhteishuoltajuutta, kumpikaan ei joudu maksaan elatusmaksuja :D

Lisäksi sä voit lohduttautua sillä, että sun nuoruutesi kärsii korkeintaan 60->€/kk ja tämän tytön nuoruushan menee sitten niitten vaippojen vaihdossa.
      Lohduttaudu myös sillä, että jossain vaiheessa, kun on myöhäistä peruutella, tyttö tajuaa minkä hinnan maksaa omien itsekkäiden tarkoitusperiensä vuoksi.

Lisäksi voit rauhoittua, ei susta Isää ole tulossa. Sä olet vain antanut rakennusaineet ihmisen alulle, mut käsite Isä- on jotain muutakin kuin pelkkiä geeniperimiä.

• ap

"Mut hei, ainahan sä voit vaatia yhteishuoltajuutta, kumpikaan ei joudu maksaan elatusmaksuja :D "

Ei ole mikään vaihtoehto. Sanoin jo etten ole ryhtymässä holhoojaksi.

Mua ei myöskään lohduta se että jollain toisella on vaikeeta, ei se mitenkään poista mun omia ongelmia.

• Pattaya45

Kyllä saa tällaisen vanhan jäärän sydämen lämpeämään tuollainen nuori rakkaus.

Voisin melkein kadehtia osaasi - mutta enpä taida.

• Ei riitä että joudut maksumieheksi vaan tämä au-lapsesi on myös aikanaan perimässä sinun omaisuuttasi siinä missä muutkin lapsesi. Jos muita lapsia ei ole siunaantunut niin hän on ainut "rintaperillinen".
      Olisihan se yllätys lapselle. Perintö tulossa.. ainoa kontakti ollut kuukausittain tuleva rahasumma 18vuotiaaksi asti. Näin se menee kun oikeus on sinut isäksi todennut.
      Mietipä tätä.. mitä muu perhe siinä tilanteessa sanoisi. Isin yllätyslapsi.. halusithan nimenomaan unohtaa koko lapsen.

• ap

Selväksi on nyt tullut etten elareita pääse pakoon, joko maksan tai mun täytyy ruveta sen pennun holhoojaks. Mutta miten esim. vaihtarivuosi ulkomailla? Peritäänkö multa rahaa siltäki ajalta? Tai jos muutan kokonaan ulkomaille, oonko yhä maksuvelvollinen?

Entä jos käytän kaiken rahan mitä mulla on, en siis säästä ikinä. Vai peritäänkse jollain tapaa suoraan mun palkasta ennen kun saan mahdollisuuden käyttää niitä rahoja? Onko ne elarit ulosottokelpoisia?

• kuules...

Onko tuo ulkomaille lähtö nyt pakosuunnitelma vai oletko tästä episodista huolimatta joka tapauksessa suunnitellut ulkomaille muuttoa? Jos kyse on ensiksi mainitusta - ja muutenkin - niin neuvoisin unohtaa ne ajatukset, että keksisit jonkin keinon vetää järjestelmää nenästä ja jotain aukkoa hyödyntäen vain liueta paikalta. Kyllä ne rahat sinulta otetaan, vaikka olisit missä. Toki voit kadota vaikka Etelä-Amerikkaan kuten natsit sodan jälkeen, mutta lieneekö sellainen ylireagointi enää vaivan arvoista.

Ei tämä asia käytännässä ole niin ihmeellinen kuin kuvittelet. Maksu ei ole sen kummallisempi kuin vaikka tv-lupa tai mikä hyvänsä lasku, joka sinun on maksettava. Jos sinulla olisi asuntolainaa, maksaisit tätä aivan samaan tapaan kuin sitä. Voit sopia, siirretäänkö summa tililtäsi lapsen äidille aina määräpäivänä vai toimitaanko jotenkin muuten, mutta ei siinä sen kummemmasta operaatiosta ole kyse. Asuntolainankaan maksulta kukaan ei pelastu lähtemällä ulkomaille, joten ei siis tältäkään. Voit sopimuksilla saada esi. helpotusta maksukyvyttömyyteen vedoten, kuten sinulle täällä aiemminkin on kerrottu, tai voit äidin kanssa sopia jonkun kuun maksun lykkäämisestä tms. mutta siinä ne keinosi ovat. On hyödytöntä yrittää keksiä jotain konstia, jota kukaan muukaan ei ole koskaan keksinyt.

• vast.

Elatusvelvollisuuteen ei millään lailla vaikuta mahdolliset ulkomaankomennukset tai maastamuutot. Simple as that. Olet elatusvelvollinen, kunnes lapsi on täysi-ikäistynyt (mikäli siis isyytesi on vahvistettu).

"Vanhemmat vastaavat lapsen elatuksesta kykynsä mukaan. Vanhempien elatuskykyä arvioitaessa otetaan huomioon heidän ikänsä, työkykynsä ja mahdollisuutensa osallistua ansiotyöhön, käytettävissä olevien varojen määrä sekä heidän lakiin perustuva muu elatusvastuunsa." Laki lapsen elatuksesta, 2§

Tarvittaessa elatusapu voidaan tuomioistuimen päätöksellä pidättää suoraan ansiotuloista maksettavaksi tai periä ulosottotoimien yhteydessä. Paras tapa toimia tässä tilanteessa on elatusapusopimuksen laatiminen, jolloin vähäiset varasi/pienet tulosi voidaan huomioida. Laki ei ole kohtuuton, vaikka siltä saattaakin nyt näyttää. Elämä kun ei aina vaan ole ihan niin reilua. :P

• jekkuinenbattery

Vai maanpakoon meinaat lähteä? No mikäs siinä, mutta voipi olla että muutaman vuoden päästä joudut taas vaihtamaan maisemaa kun on vuorostaan joku mustalaisnainen pamahtanut paksuksi, mut hei, pakenemallahan ne ongelmat ratkeaa vai mitä?

• DNA-testeihin

Sillä se isyys selviää. Jos kieltäydyt testistä niin sitä pidetään kuin tunnustuksena sun isyydestä. Mutta sillä selvitetään, oletko lapsen isä vai et.

• hr5th45

Pystyykö elareita maksamaan kerralla? Ottaa sen 30000 pankista lainaa ja siirtää ne lapsen äidille. Pääsee ainakin paskasta eroon...

• ap

Emmä usko että voi, eikä sitä paitsi olis sen järkevämpää, joutuis maksaa viel niitä lainakorkojaki. Enkä tiedä lainaisko mulle 30 tonnia. Kai ne odottaa jonkilaista maksukykyä, muistetaan nyt että mulla ei oo edes mitään säännöllisiä tuloja.

• ökfhödl,,ö

1. ISYYSTESTI. Et myönnä mitään ennenkuin asianmukainen testi on tehty joka osoittaa että lapsi on sinun. Älä usko mitään muuta kuin testitulosta. Jos lapsi ei ole sinut olet täysin vapaa mistään vastuusta.

2. Jos lapsi on sinut niin ainoa pakkovelvollisuus ovat elatusmaksut. Mitään muuta ei tarvi tehdä, paitsi ehkä käymässä sanomassa kunnan lastensuojeluvalvojalle että "En osallistu lapsen elämään mitenkään".

3. Et ole vielä isä virallisesti mikäli et ole myöntänyt isyyttäsi, ihan sama mitä se nainen sanoo kenelle tahansa. Virallsiesti olet isä vasta kun a) Myönnät sen itse (EI KANNATA) tai b) Isyystestin tulos näyttää että olet isä (Isyystestiin sinun on lopulta mentävä, joten se kannattaa hoitaa heti kun mahdollista koska tulos voi olla joku toinenkin...).

4. Ainoa tapa kumota biologinen isyys on se että jos nyt tää tyttö menis naimisiin jonkun kanssa ja hänen aviomiehensä tunnustaisi lapsen omakseen (vaikka se olis "oikeesti" sun) - olisit vapaa pälkähästä samantien ja ikuiseksi ajaksi. Tuo on ainoa tilanne jossa biologinen vanhemmuus ei määrää tilannetta. Eli paniikkikorttina voisit etsiä jonkun miehen sille naiselle ja koittaa saada ne naimisiin jos epäilet että lapsi tosiaan voi olla sinun.

• tosissas

"paniikkikorttina voisit etsiä jonkun miehen sille naiselle ja koittaa saada ne naimisiin"

Elatusmaksuja sinulle kertyy kunnes lapsi on aikuinen n. 30 000, kuten jossain kommentissa itse olit laskenut. Jospa maksaisit jollekulle miehelle 25 000! Sehän olisi sinulle kannattavaa. Kysele halukkaita vaikkapa tältä palstalta.

• 20+10

Ja taas saadaan yksi lähiö-yh-teiniäiti äpäränsä kanssa yhteiskunnan kustannettavaksi. Että kiitos vaan aivan v***sti, me muut joudutaan maksamaan sinun kakarasi lääkärikäynnit ynnä muut! Turha enää itkeä, tehtäväs on nyt vaan maksaa tyhmyydestäsi ja hyväksyä asia, sulla on nyt kakara eikä sille voi mitään.

• jotain uutta jooko

Huokaus, taas tämä "me verojen maksajat" -kortti... aika väsynyt juttu, jotain uutta jo pliis.

• ytytytyt

Voi jos äiti jättää isyyden vahvistamatta. Hän saa elatusmaksut kelasta jotka napsahtavat tiettyinä päivinä tilille. Kannattaa jutella asiasta hänen kanssaan. Jos taas sinä olet maksajana saattaa tuet viivästyä esim. maksukykysi mukaan.

• 18+4

Luulenpa että tässä oli kyse siitä, että nainen haluaa vielä jotenkin kostaa ap:lle sen ettei saanut tätä takaisin, niin ainakin käsitin tämän tilanteen. Siitä huolimatta hyvän pointin teit tuosta tukien viivästymisestä, mutta siinäkin on sitten se puoli että myöhässä tulleet maksut menevät ulosottoon.

• älä riistä
        18+4 kirjoitti:

Luulenpa että tässä oli kyse siitä, että nainen haluaa vielä jotenkin kostaa ap:lle sen ettei saanut tätä takaisin, niin ainakin käsitin tämän tilanteen. Siitä huolimatta hyvän pointin teit tuosta tukien viivästymisestä, mutta siinäkin on sitten se puoli että myöhässä tulleet maksut menevät ulosottoon.

saa mitä ansaitse. Halusit nautintoja tästä hyväksikäyttämästäsi naisesta kuka tietää miten kauan. Raamattu sanoo: siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, ja nämä tulevat yhdeksi lihaksi.
        Eli liityit naiseen, mutta muutit mielesi, ja halusitkin jonkun paremmannäköisen, eikö? Et silti voinut pysyä erossa hänestä, vaan piti vielä oikein hyväksikäyttää. Saat sen mitä yhteenliittymisestä yleensä tuleekin: perheen. Olet nyt perheen isä. Koko loppuelämäsi. Hoida velvollisuutesi ja niele itsekkyytesi.

• älä riistä
        älä riistä kirjoitti:

saa mitä ansaitse. Halusit nautintoja tästä hyväksikäyttämästäsi naisesta kuka tietää miten kauan. Raamattu sanoo: siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, ja nämä tulevat yhdeksi lihaksi.
        Eli liityit naiseen, mutta muutit mielesi, ja halusitkin jonkun paremmannäköisen, eikö? Et silti voinut pysyä erossa hänestä, vaan piti vielä oikein hyväksikäyttää. Saat sen mitä yhteenliittymisestä yleensä tuleekin: perheen. Olet nyt perheen isä. Koko loppuelämäsi. Hoida velvollisuutesi ja niele itsekkyytesi.

huumoripitoisia neuvoja täällä nuoret antaa toisilleen: Paniikkikorttina voisit etsiä toisen miehen naiselle ja saada sen maksamaan lapsesi elatuksen..Hoh hoijaa. Näinhän sitä kuvitellaan, että hoitaisi joku muu minun asiat tässä maailmassa. Ja meno jatkuu vaan samana. Opit tästä ison opetuksen ainakin kantapään kautta. Tuskin enää alat tekemään samoja jutuja enää muille? Vai?

• totuus30
        älä riistä kirjoitti:

huumoripitoisia neuvoja täällä nuoret antaa toisilleen: Paniikkikorttina voisit etsiä toisen miehen naiselle ja saada sen maksamaan lapsesi elatuksen..Hoh hoijaa. Näinhän sitä kuvitellaan, että hoitaisi joku muu minun asiat tässä maailmassa. Ja meno jatkuu vaan samana. Opit tästä ison opetuksen ainakin kantapään kautta. Tuskin enää alat tekemään samoja jutuja enää muille? Vai?

..päästä velvollisuuksista on toivoa, että lapsellesi (ja äiti siinä mukana) sattuisi joku kauhea onnettomuus, jonka seurauksena kumpikin menettäisi henkensä. Nykyään henkirikoksia sattuu tuon tuostakin kultuurinrikastajien tehtailemien ryöstöjen ja asuntomurtojen yhteydessä. Ja näiden kansanryhmien tekemät henkirikokset poliisikin katsoo sormien välistä.

Eli periaatteessa ostamalla mustaa kasvoväriä, tummat piilarit ja mustan kähäräperukkin voisi tehtailla vakaviakin rikoksia ilman huolta siitä, että viranomaisten puolelta tapahtuisi sen kummempia yrityksiä tekijän kiinnisaamiseksi.

• Yöäk !
        totuus30 kirjoitti:

..päästä velvollisuuksista on toivoa, että lapsellesi (ja äiti siinä mukana) sattuisi joku kauhea onnettomuus, jonka seurauksena kumpikin menettäisi henkensä. Nykyään henkirikoksia sattuu tuon tuostakin kultuurinrikastajien tehtailemien ryöstöjen ja asuntomurtojen yhteydessä. Ja näiden kansanryhmien tekemät henkirikokset poliisikin katsoo sormien välistä.

Eli periaatteessa ostamalla mustaa kasvoväriä, tummat piilarit ja mustan kähäräperukkin voisi tehtailla vakaviakin rikoksia ilman huolta siitä, että viranomaisten puolelta tapahtuisi sen kummempia yrityksiä tekijän kiinnisaamiseksi.

Oletko jättänyt lääkkeesi ottamatta ?

• :DDD>
        Yöäk ! kirjoitti:

Oletko jättänyt lääkkeesi ottamatta ?

Voipi olla että lääkkeitä on nimenomaan otettu turhankin paljon tässä tapauksessa.

• -

Testit kannattaa totisesti tehdä. Voihan olla niin, että se tyttö on maannut ulkomaalaisen kanssa, joka sitten on matkustanut pois maasta, jolloin misu joutuu hoitamaan tenavan omin avuin.

Jos kuitenkin olet lapsen isukki, on kyseessä ollut ikiaikainen naisten käyttämä kikka saada mies itselleen... Toisaalta homman mielekkyys tässä tilanteessa on aika kyseenalainen.

Yhtäkaikki, asia voi kääntyä eduksesi. Elämäsi muuttuu kenties parempaan suuntaan, kun joudut kantamaan vastuuta. Olet saanut perimäsi kiertoon, mihin eivät kaikki miehet koskaan kykene, vaikka se on jokaisen biologinen tavoite. Sitähän varten seksi oikeastaan on olemassa, vaikka ajattelit asian vain viihdykkeenä. Saat kohdata luonnon vääjäämättömän tosiasian silmästä silmään.

• ÄLY VAPAA

Onko älyttömämpää "kikkaa" saada mies itselleen kuin hankkia lapsi. Ei kukaan tee lasta sellaisesta syystä.
        Lasta ei voi palauttaa jos sitä miestä ei saakaan.
        On kyllä miehiäkin jotka yrittää saada naisen raskaaksi että saisivat naisen itselleen..

• tietoiskuja
        ÄLY VAPAA kirjoitti:

Onko älyttömämpää "kikkaa" saada mies itselleen kuin hankkia lapsi. Ei kukaan tee lasta sellaisesta syystä.
        Lasta ei voi palauttaa jos sitä miestä ei saakaan.
        On kyllä miehiäkin jotka yrittää saada naisen raskaaksi että saisivat naisen itselleen..

Erona vaan on se että ainoastaan naisen tekemänä tuo temppu voi oikeasti toimia, ei välttämättä sen kannalta saako hän miehen, mutta hän saa varmasti lapsen ja elarit. Jos mies pistelee reikiä kortsuunsa ja pistää naisen paksuksi, nainen voi tehdä abortin jos ei halua lasta. Jos taas nainen huijaa ehkäisyssä, mies ei voi vaatia aborttia vaan joutuu, mikäli nainen niin haluaa maksamaan elareita.

• ÄLY VAPAA
        tietoiskuja kirjoitti:

Erona vaan on se että ainoastaan naisen tekemänä tuo temppu voi oikeasti toimia, ei välttämättä sen kannalta saako hän miehen, mutta hän saa varmasti lapsen ja elarit. Jos mies pistelee reikiä kortsuunsa ja pistää naisen paksuksi, nainen voi tehdä abortin jos ei halua lasta. Jos taas nainen huijaa ehkäisyssä, mies ei voi vaatia aborttia vaan joutuu, mikäli nainen niin haluaa maksamaan elareita.

Niin eli silloin haluaa lapsen eikä miestä välttämättä.
        Ne elarit on tosi pientä lapsen elatusta ja kasvatusta ajatellen että niiden takia ei kukaan lasta tee.
        Kai se on niin että jos mies ei halua jälkikasvua niin pitää housun vetoketjun kiinni.. varmin ehkäisykeino eikä tule huijatuksi.

• aikuinen_m

niin makaa kuin petaa!

Ihan hyvä ettei skidi saa isäkseen tuommoista joka on henkisesti itsekin lapsi. Hyvin epätodennäköistä että nainen olisi tehnyt reikiä kumiin yms, lapsi hyvä olet varmaankin laittanut sen väärin päällesi. Seuraavan kerran kun joku elämäänsä kyllästynyt nainen levittää sulle lokarit niin katso kumipakkauksen kuva-ohjeista miten se tulee laittaa oikeaoppisesti.

• ap

Tiedän kyllä erittäin hyvin miten kumia käytetään, mut todennäköisempäähän tosiaan on et en vaan osaa laittaa kumia oikein päin, kun että nainen joka suostuu seksiin ehkäsyllä (ihan kun ehkäsyn käyttö ei olis jo tarpeeksi selvä merkki ettei lasta olla yrittämässä, eikö vaan?), sanoo raskaaksi tultuaan et "mähän pidän tän lapsen ja sä saat maksaa elarit tai ruveta iskäks!" oliskin huijannut sua.

"Ihan hyvä ettei skidi saa isäkseen tuommoista joka on henkisesti itsekin lapsi."

Ehkä sit niin, mut eiks ookkin hyvä että se saa niin vastuuntuntoisen ja kaikinpuolin kypsän äidin? ;D *buahaha* Ja ihan by the wayna, mua ei tosiaankaan loukkaa jos joku haukkuu henkisesti lapseksi, varsinkaan jos sil tarkotetaan sitä että ei haluu parisuhteen ulkopuolella syntynyttä pentua 19 -vuotiaana. Itsekö olisit sitten halunnut?

• tuntematon88
        ap kirjoitti:

Tiedän kyllä erittäin hyvin miten kumia käytetään, mut todennäköisempäähän tosiaan on et en vaan osaa laittaa kumia oikein päin, kun että nainen joka suostuu seksiin ehkäsyllä (ihan kun ehkäsyn käyttö ei olis jo tarpeeksi selvä merkki ettei lasta olla yrittämässä, eikö vaan?), sanoo raskaaksi tultuaan et "mähän pidän tän lapsen ja sä saat maksaa elarit tai ruveta iskäks!" oliskin huijannut sua.

"Ihan hyvä ettei skidi saa isäkseen tuommoista joka on henkisesti itsekin lapsi."

Ehkä sit niin, mut eiks ookkin hyvä että se saa niin vastuuntuntoisen ja kaikinpuolin kypsän äidin? ;D *buahaha* Ja ihan by the wayna, mua ei tosiaankaan loukkaa jos joku haukkuu henkisesti lapseksi, varsinkaan jos sil tarkotetaan sitä että ei haluu parisuhteen ulkopuolella syntynyttä pentua 19 -vuotiaana. Itsekö olisit sitten halunnut?

Sitä on jo vuosi, mutta kyllä voit luopua kokonaan isyydestä, Yksi kaverini joka pojalla oli sama tilanne kuin sinulla. Hänen ei tarvitse maksaa elatusmaksua, ei mitään.

• jrbb
        tuntematon88 kirjoitti:

Sitä on jo vuosi, mutta kyllä voit luopua kokonaan isyydestä, Yksi kaverini joka pojalla oli sama tilanne kuin sinulla. Hänen ei tarvitse maksaa elatusmaksua, ei mitään.

Lähteitä tuohon tietoon? Itse olen ainakin käsittänyt että isä voidaan pakottaa maksamaan ne elarit, osallistui muuten kakaransa elämään tai ei.

• -TSS-

Niin epäreiluakun se onkin niin naisen petollisuuskaan ei vapauta miestä elatusmaksuista jos mies todetaan lapsen isäksi. Mikään ehkäisykeino ei ole 100% pomminvarma ja aina on olemassa mahdollisuus myös siitä, että nainen myös valehtelee ehkäisystään.

• Miehet tuppaa olemaan lain mukaan ns. väliinputoajia. Eli äiti voi halutessaan pitää lapsen isän ulkopuolisena, koskaan isän henkilöllisyyttä paljastamatta tai vaatia isyyden tutkintaa, dna. Jolloin tietysti siitä seuraa mitä seuraa.

Niin kun sanottu isien oikeudet ja velvollisuudet on tässä maassa niin ja näin. Olispa äideillä enemmän rankaa hoitaa asiat oikein.

• rikquu

Mulle on ainakin täysin käsittämätöntä miten joku maailmassa voi olla sitä mieltä että mies on täyspaska jos ap:n tyyliin on sitä mieltä ettei elarit ole oikeudenmukaisia jos on tullut huijatuksi. Oma mielipiteeni on että jos nainen käyttäytyy niin itsekkäästi ja typerästi että huijaamalla hankkii kakaran saadakseen miehen takaisin, ansaitsee kyllä itse sotkunsa hoitaa ja elättää lapsensa. Hänhän viime kädessä päättää abortoiko vai ei ja ennenkaikkea, huijaako ehkäisyssä vai ei.

Ja kehtaa vielä elareita pyytää. Hävettävää, yököttävää! Käsittämätöntä että niin monen mielestä tässä ketjussa on ihan oikein joutua tollases tilanteessa elareita maksamaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3486
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2727
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16