Sähkösähköinen pyörä

mehu tulee jalka

Onko Schwinni Transitista mihinkään voiko sen sähköjärjestelmään luottaa ?

Omistatko sen ja onko se hyva ja kestävä peli vaiko täys paska ?

Salamakuningas on väitetysti heti raskas polkea kun avusteisuus loppuu. Näin ei kuitenkaan pitäisi olla laatupyörien kohdalla joita pitäisi ola -Lifebike- Schwinn- Helkama- Rixe-. Kaikki muu ovat huuhaapyöriä ?

Huuhaata ja haihattelua nämä Pyrkijätkin kakkaa humbuukkia ?

22

979

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Garmin-12

      Itse olen nyt kuukauden verran ajellut saksalaisen Derby Cyclesin valmistamalla Rixe Nancy S pedelecillä ja voin todeta, että aivan mahtava vehje on. Kyseisessä fillarissa siis Panasonicin keskiömoottori ja muutoinkin Panan sähköverneet. Tehonsäätö on vehkeen "ajotietokoneesta" helppoa ja poljennan avastus tapahtuu hyvin siististi ilman nykimisiä ym. kommerverkkejä. Ja, jos omat voimat täysin ryytyvät, niin voipi sillä ajella ihan pelkän sähkömoottorinkin avulla kaasuvipua painaen!

      • Rixe.

        "Ja, jos omat voimat täysin ryytyvät, niin voipi sillä ajella ihan pelkän sähkömoottorinkin avulla kaasuvipua painaen!"

        Onko tuo muka laillinen ? nimittäin 25 kulkeva mopohan se sitten on ?

        Tiedätkö muita sähköpyöriä joissa sama ominaisuus ?


      • Rekisteröimään mars!

        Sähköpyörällä tarkoitetaan yleisesti sähköavusteista polkupyörää. Sähköavusteinen polkupyörä saa avustaa ainoastaan poljettaessa ja moottorin tulee kytkeytyä pois päältä pyörän saavuttaessa 25km/h nopeuden. Moottorin maksimiteho saa olla 250W. Jos nämä ehdot eivät täyty, tulee sähköpyörä rekisteröidä moottoriajoneuvoksi.


      • kun ei tämäkään !
        Rekisteröimään mars! kirjoitti:

        Sähköpyörällä tarkoitetaan yleisesti sähköavusteista polkupyörää. Sähköavusteinen polkupyörä saa avustaa ainoastaan poljettaessa ja moottorin tulee kytkeytyä pois päältä pyörän saavuttaessa 25km/h nopeuden. Moottorin maksimiteho saa olla 250W. Jos nämä ehdot eivät täyty, tulee sähköpyörä rekisteröidä moottoriajoneuvoksi.

        http://www.rally.fi/index.php?s=pyrkijamodel&c=e-500

        Joten kyllä kai tuolla Rixelläkin saa sitten hurjastella pelkän moottorin varassa :)


    • NoNoShchwinnejä

      Tuo Schwinni käyttää kuten ex. kotimainen merkkiimmekin Tunturi myös sitä ihan ehtaa kiinalaistavaraa sähköistykseensä, eli siis kiinalaisen Protaniumin etunapamoottoria hyvin yksinkertaisine säätöverneineen ja vanhanaikaisine akkuineen. Eli, jos olet Schwinniä ostamassa, vertaa Tunturiin ja muutamaan muuhunkin vastaavaan (Pyrkijä, Solifer etc...) ja osta se minkä edullisemmin saat. Ne kaikki ovat kuitenkin sitä Vinkuintiaanitekniikkaa!

      • vvvkkkkk

        Käsittääkseni noissa Schwineissä on sentään Schwinnin itsensä, eli ei kiinan valmistamat tehon säätimet.
        Tunturissa vissiin kiinaa koko sähköhelahoito ja siinä on pelkästään sellainen nappi jota tulee orjallisesti pitää pohjassa että sähkömoottori alkaa avustaa. Lisäksi Schwinn on pärjännyt kuulemma hyvin testeissä.


      • Kiina ja kiina
        vvvkkkkk kirjoitti:

        Käsittääkseni noissa Schwineissä on sentään Schwinnin itsensä, eli ei kiinan valmistamat tehon säätimet.
        Tunturissa vissiin kiinaa koko sähköhelahoito ja siinä on pelkästään sellainen nappi jota tulee orjallisesti pitää pohjassa että sähkömoottori alkaa avustaa. Lisäksi Schwinn on pärjännyt kuulemma hyvin testeissä.

        ...kiinassa ne Nokian kännytkin tehdään.Joitain kootaan Suomessa kyllä.Eli kiinalaisuus on nykyään vähän eri kuin muinoin.Kehumanne panasonicin tuotteetkin taidetaan koota kiinan tehtaissa...Helkaman sähkömoottorikin lienee aito kiinalainen?


      • Garmin-12
        Kiina ja kiina kirjoitti:

        ...kiinassa ne Nokian kännytkin tehdään.Joitain kootaan Suomessa kyllä.Eli kiinalaisuus on nykyään vähän eri kuin muinoin.Kehumanne panasonicin tuotteetkin taidetaan koota kiinan tehtaissa...Helkaman sähkömoottorikin lienee aito kiinalainen?

        Tässä täytyy erottaa ne tunnettujen firmojen Kiinassa alihankintana teettämät tuotteet niistä kiinan pikkufirmojen omista tuotteista. Noiden jälkimmäisten laatua useinkaann kukaan ei valvo, ei suunnittelun eikä tuotannon osalta. Esim. näistä jälkimmäisistä pedelecceihion liittyvistä tuoetemerkeistä on Conhis, Protanium ja Tongxin. Ensinmainittuja alihankintatuotteita ovat puolestaan Panasonicin ja Boschin pedelecciverneet.


      • Kiina ja kiina
        Garmin-12 kirjoitti:

        Tässä täytyy erottaa ne tunnettujen firmojen Kiinassa alihankintana teettämät tuotteet niistä kiinan pikkufirmojen omista tuotteista. Noiden jälkimmäisten laatua useinkaann kukaan ei valvo, ei suunnittelun eikä tuotannon osalta. Esim. näistä jälkimmäisistä pedelecceihion liittyvistä tuoetemerkeistä on Conhis, Protanium ja Tongxin. Ensinmainittuja alihankintatuotteita ovat puolestaan Panasonicin ja Boschin pedelecciverneet.

        Minulla on Endurance.1200km takana eikä mitään huomautettavaa.

        Akkuna litumferreksi(LiFe).Eliniältään kolminkertainen litiuakkuun nähden.Pakkasensietokin huomattavasti parempi.

        Tällanen pikkufirma valmistaa napamoottorin.

        http://www.szbaf.com/#


      • toimi.rajala
        Kiina ja kiina kirjoitti:

        Minulla on Endurance.1200km takana eikä mitään huomautettavaa.

        Akkuna litumferreksi(LiFe).Eliniältään kolminkertainen litiuakkuun nähden.Pakkasensietokin huomattavasti parempi.

        Tällanen pikkufirma valmistaa napamoottorin.

        http://www.szbaf.com/#

        Olen tutkinut paljon sähköpyöriä ja päädyin ostamaan itselleni ja vaimolleni Schwinn Transitit. Hintalaatusuhteeltaan Schwinn on aikalailla parasta mitä Suomessa markkinoilla on tarjota. Olemme vaimon kanssa ajaneet tämän kesän, mukana myös pitkiä yli 100 km retkiä. Pyörällä pystyy ajamaan myös erittäin kevyesti kun akku loppuu. Sähkötekniikka on toiminut moitteettomasti. Olen lukenut monia testejä ulkomaita myöten ja kannattaa tosiaan ostopäätöstä tehdessä erotella nuo halpa-pyörät näistä suurempien valmistajien laatupyöristä. Saksassa sähköpyöriä myydään satoja tuhansia vuosittain ja siellä sähköpyörän keskihinta on lähemmäksi 2000 euroa, vaikka alle 500 e pyöriä on tarjolla. Tästäkin voi jo päätellä, että laajemman pyöräkulttuurin maissa halutaan panostaa laadukkaampiin pyöriin. Näissä alle tuhannen euron pyörissä rahat menevät äkkiä hukkaan kun pyörä ei kestä käyttöä ja on omininaisuuksiltaan heikko. Muutama satanen lisää ja saat pyörän, jolla on nautinto ajaa useampikin vuosi.


      • kaikkeakuuleekin
        toimi.rajala kirjoitti:

        Olen tutkinut paljon sähköpyöriä ja päädyin ostamaan itselleni ja vaimolleni Schwinn Transitit. Hintalaatusuhteeltaan Schwinn on aikalailla parasta mitä Suomessa markkinoilla on tarjota. Olemme vaimon kanssa ajaneet tämän kesän, mukana myös pitkiä yli 100 km retkiä. Pyörällä pystyy ajamaan myös erittäin kevyesti kun akku loppuu. Sähkötekniikka on toiminut moitteettomasti. Olen lukenut monia testejä ulkomaita myöten ja kannattaa tosiaan ostopäätöstä tehdessä erotella nuo halpa-pyörät näistä suurempien valmistajien laatupyöristä. Saksassa sähköpyöriä myydään satoja tuhansia vuosittain ja siellä sähköpyörän keskihinta on lähemmäksi 2000 euroa, vaikka alle 500 e pyöriä on tarjolla. Tästäkin voi jo päätellä, että laajemman pyöräkulttuurin maissa halutaan panostaa laadukkaampiin pyöriin. Näissä alle tuhannen euron pyörissä rahat menevät äkkiä hukkaan kun pyörä ei kestä käyttöä ja on omininaisuuksiltaan heikko. Muutama satanen lisää ja saat pyörän, jolla on nautinto ajaa useampikin vuosi.

        kato swinnikauppias moro, eiks se mnnty konkurssiin koko merkki, ainakin valmistu on vinkumaissa
        ja Romaniassa, sielthän sitä kuulu laatua tulee


      • Kiinalainen ja kiina
        toimi.rajala kirjoitti:

        Olen tutkinut paljon sähköpyöriä ja päädyin ostamaan itselleni ja vaimolleni Schwinn Transitit. Hintalaatusuhteeltaan Schwinn on aikalailla parasta mitä Suomessa markkinoilla on tarjota. Olemme vaimon kanssa ajaneet tämän kesän, mukana myös pitkiä yli 100 km retkiä. Pyörällä pystyy ajamaan myös erittäin kevyesti kun akku loppuu. Sähkötekniikka on toiminut moitteettomasti. Olen lukenut monia testejä ulkomaita myöten ja kannattaa tosiaan ostopäätöstä tehdessä erotella nuo halpa-pyörät näistä suurempien valmistajien laatupyöristä. Saksassa sähköpyöriä myydään satoja tuhansia vuosittain ja siellä sähköpyörän keskihinta on lähemmäksi 2000 euroa, vaikka alle 500 e pyöriä on tarjolla. Tästäkin voi jo päätellä, että laajemman pyöräkulttuurin maissa halutaan panostaa laadukkaampiin pyöriin. Näissä alle tuhannen euron pyörissä rahat menevät äkkiä hukkaan kun pyörä ei kestä käyttöä ja on omininaisuuksiltaan heikko. Muutama satanen lisää ja saat pyörän, jolla on nautinto ajaa useampikin vuosi.

        Jos tykkää vanhasta tekniikasta niin mikä siinä.10 vuotta sitten ajelin kanssa 24voltin sähköpyörällä.Koikeile joskus 36volttista.Moottorikin on paremminkin 180W.10 vuotta sitten kiinalaisetkin valmistivat 24voltilla,180W teholla.Saksalainen nuukuus on myydä näitä yhä.
        24V 10Ah akussa on 30% vähemmän energiaa varastoituna verrattuna 36V 10Ah.Sillä pääsee hädin tuskin 45km.

        PS Schwinn Mini Motor with alloy shell, 24v, 180 watts continuous, 250 watts max


      • VaarillaJaguaari
        Kiinalainen ja kiina kirjoitti:

        Jos tykkää vanhasta tekniikasta niin mikä siinä.10 vuotta sitten ajelin kanssa 24voltin sähköpyörällä.Koikeile joskus 36volttista.Moottorikin on paremminkin 180W.10 vuotta sitten kiinalaisetkin valmistivat 24voltilla,180W teholla.Saksalainen nuukuus on myydä näitä yhä.
        24V 10Ah akussa on 30% vähemmän energiaa varastoituna verrattuna 36V 10Ah.Sillä pääsee hädin tuskin 45km.

        PS Schwinn Mini Motor with alloy shell, 24v, 180 watts continuous, 250 watts max

        Itselläni on myös (kuten tuolla edellä) sakemannitehtaan valmistama Rixe Nancy ja olen siihen todella tyytyväinen. Sen keskiömoottori toimii erittäin jouhevasti ja äänettömän huomaamattomasti. Sanottakoon vielä, että kokemusta on myös parista etunapamoottorisesta fillarista, mutta kyllä tuo keskiömoottorin toiminta mielestäni on aivan eri luokkaa.


      • Boostilla vuaan
        VaarillaJaguaari kirjoitti:

        Itselläni on myös (kuten tuolla edellä) sakemannitehtaan valmistama Rixe Nancy ja olen siihen todella tyytyväinen. Sen keskiömoottori toimii erittäin jouhevasti ja äänettömän huomaamattomasti. Sanottakoon vielä, että kokemusta on myös parista etunapamoottorisesta fillarista, mutta kyllä tuo keskiömoottorin toiminta mielestäni on aivan eri luokkaa.

        Hyvä jos on hyvä.

        Keskiömoottorin huonona puolena on kuluva ratas(yksi huoltokohde lisää).Toisekseen ketjut ovat kovilla(kaikki voima samalla ketjulla napamoottorisiin verrattuna).Kolmanneksi paino ei jakaudu optimaalisesti(etunapamoottorisiin nähden).Neljänneksi akun jännite vaikuttaa suoraan kapasiteettiin ja latausnopeuteen(mitä useampi kennoinen akku sitä nopeampaa ladata).

        Oma etuvetoinen on mielestäni onnistunut rakenteeltaan.Harjaton(ankkuri ja roottori käännettynä ilman kuluvia hiiliä)napamoottori edessä(ei lisäkitkaa lainkaan normaaliin pyörään nähden).Painopiste saatu pyörässä edemmäksi(takarengas/vanne!akseli ei niin rasitettuna).Etuhaarukan jusitus on osottautunut hyväksi(suojaa runkoa ja elektroniikkaa tärinältä ja iskuilta).Ruko on tukeva ja kevyt.Pyörä on kooltaan sopiva (176cm kuljettajalle.Lisäksi fillari mahtuu sellaisenaan sedanin takakonttiin.)Akut ovat kolmasosa pyörän arvosta.Jos saa edullisesti sähköpyörän ja samalla akun joka on eliniältään 10v,kannattaa sellasen jo ehkä ostaa?Tavallinan akku kestää 3-4 vuotta.Sitten palaa 300-400e uuteen akkuun.(Huonolla tuurilla akku on jo ostettaessa vanhentunut...)


      • Sorry boys!
        Boostilla vuaan kirjoitti:

        Hyvä jos on hyvä.

        Keskiömoottorin huonona puolena on kuluva ratas(yksi huoltokohde lisää).Toisekseen ketjut ovat kovilla(kaikki voima samalla ketjulla napamoottorisiin verrattuna).Kolmanneksi paino ei jakaudu optimaalisesti(etunapamoottorisiin nähden).Neljänneksi akun jännite vaikuttaa suoraan kapasiteettiin ja latausnopeuteen(mitä useampi kennoinen akku sitä nopeampaa ladata).

        Oma etuvetoinen on mielestäni onnistunut rakenteeltaan.Harjaton(ankkuri ja roottori käännettynä ilman kuluvia hiiliä)napamoottori edessä(ei lisäkitkaa lainkaan normaaliin pyörään nähden).Painopiste saatu pyörässä edemmäksi(takarengas/vanne!akseli ei niin rasitettuna).Etuhaarukan jusitus on osottautunut hyväksi(suojaa runkoa ja elektroniikkaa tärinältä ja iskuilta).Ruko on tukeva ja kevyt.Pyörä on kooltaan sopiva (176cm kuljettajalle.Lisäksi fillari mahtuu sellaisenaan sedanin takakonttiin.)Akut ovat kolmasosa pyörän arvosta.Jos saa edullisesti sähköpyörän ja samalla akun joka on eliniältään 10v,kannattaa sellasen jo ehkä ostaa?Tavallinan akku kestää 3-4 vuotta.Sitten palaa 300-400e uuteen akkuun.(Huonolla tuurilla akku on jo ostettaessa vanhentunut...)

        Moottori etuhaarukassa on huonoin vaihtoehto. Se lyö kuopista ylös ohjaustankoon ja voi sutia kun on liukas, jyrkkä nousu. Joustohaarukka ei poista ongelmaa kokonaan ja sen pitäisi olla sitten oikeasti hyvä, joka maksaakin sitten satasia. Sorry boys!
        Keskimoottori on kömpelöhkö ja siinä on turhia asioita mukana. Sorry boys!
        Moottori takana on luonnollisin paikka ja sitten hyvä akku eteen, niin avot! Tasapainoinen ratkaisu. Jos sitten on kipeät kädet ja huonot ajoalustat, voit harkita joustohaarukkaa! Hyvä,jäykkä, haarukka, jonka hinta on todennäköisesti 100-200 €.
        Tähän löytyy yksi valmis ratkaisu ja siinä on sekä automaattinen moottorin käyttö että kaasukahvalla valinnan mahdollisuus. Sorry boys!


      • Sie oot
        Sorry boys! kirjoitti:

        Moottori etuhaarukassa on huonoin vaihtoehto. Se lyö kuopista ylös ohjaustankoon ja voi sutia kun on liukas, jyrkkä nousu. Joustohaarukka ei poista ongelmaa kokonaan ja sen pitäisi olla sitten oikeasti hyvä, joka maksaakin sitten satasia. Sorry boys!
        Keskimoottori on kömpelöhkö ja siinä on turhia asioita mukana. Sorry boys!
        Moottori takana on luonnollisin paikka ja sitten hyvä akku eteen, niin avot! Tasapainoinen ratkaisu. Jos sitten on kipeät kädet ja huonot ajoalustat, voit harkita joustohaarukkaa! Hyvä,jäykkä, haarukka, jonka hinta on todennäköisesti 100-200 €.
        Tähän löytyy yksi valmis ratkaisu ja siinä on sekä automaattinen moottorin käyttö että kaasukahvalla valinnan mahdollisuus. Sorry boys!

        Frisbisti

        Frisbeen huanot puolet. Pyörä painaa ku synti ja ilman sähköä raskas ajaa. Takamoottori sutii helposti täydellä teholla liukkaalla jyrkässä koska on tehokkaampi kiihtyvyys kuin bensamopon moottori ja ohuet renkaat. Lisäksi pyörän sähköt on Made in vinguintia? :I


      • Fillarist
        Sie oot kirjoitti:

        Frisbisti

        Frisbeen huanot puolet. Pyörä painaa ku synti ja ilman sähköä raskas ajaa. Takamoottori sutii helposti täydellä teholla liukkaalla jyrkässä koska on tehokkaampi kiihtyvyys kuin bensamopon moottori ja ohuet renkaat. Lisäksi pyörän sähköt on Made in vinguintia? :I

        Snögubbe. Du har inget vettigt att sägä. Hölötystä bara.


      • mopon näköinen

      • kkkkv
        mopon näköinen kirjoitti:

        Se on lisäksi niin hintava että vaihtoehtona on jo sähkösähköinen mopo.Liekkö hinnat pudonneet vuoden takaisesta?...

        http://www.rally.fi/index.php?s=etonmodel&c=eton-emo

        Taiwanilainen 100kiloa kestävä kera vakuutusmaksujen, ei kiitos! Minä valitsisin mielummin Frisbeen. Se kestää paremmin eikä vaadi vakuutusmaksuja ja katsastuksia.


      • fgbv
        kkkkv kirjoitti:

        Taiwanilainen 100kiloa kestävä kera vakuutusmaksujen, ei kiitos! Minä valitsisin mielummin Frisbeen. Se kestää paremmin eikä vaadi vakuutusmaksuja ja katsastuksia.

        Milloin sähkömopoa tarvii katsastaa?Sehän on hyväksyttynä jo ennen myyntiä niin kuin sähköpyörätkin.Sähköpyörät pitää sitävastoin muutoskatsastaa.Ei saa vetää ilman polkemista,mopo saa ja kuuluu.


      • JakkiRailakas
        fgbv kirjoitti:

        Milloin sähkömopoa tarvii katsastaa?Sehän on hyväksyttynä jo ennen myyntiä niin kuin sähköpyörätkin.Sähköpyörät pitää sitävastoin muutoskatsastaa.Ei saa vetää ilman polkemista,mopo saa ja kuuluu.

        Luuletko että nykyinen ylipainoinen katajainen kansa tekee yhtään mitään tuollaisella raakkineella joka voi hajota jo alkuunsa ?

        Kova hintakin mukomalla raakkineella. Liekkö El Maxin skootteri nykykansalaisen railakas peli ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe