Oletko hypännyt benjin?

Kaivarin rannassa näyttää olevan taas nosturi pysyssä ja innokkaita hyppijöitä. Oletko hypännyt? Millaista oli? Tai jos et, niin mikset?

46

1679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..tullut kokeiltua, mutta jos joku maksaa, ni hyppään kyllä viivana! ;)

Laskuvarjohyppyjä on sen sijaan tullut kokeiltua...

• Muistaakseni benjissä oli painoraja, olisiko ollut 100 kiloa, joten ne ei taida päästää sinua hyppäämään. Minäkin hyppäsin laskuvarjolla viime kesänä, mutta ei siitä samanlaisia kicksejä saanyt kuin benjistä.

• Ratikkakuski kirjoitti:

Muistaakseni benjissä oli painoraja, olisiko ollut 100 kiloa, joten ne ei taida päästää sinua hyppäämään. Minäkin hyppäsin laskuvarjolla viime kesänä, mutta ei siitä samanlaisia kicksejä saanyt kuin benjistä.

..siinä olevan tollasta painorajaa..! =( Hitto...

Muistaakseni benjissä oli painoraja, olisiko ollut 100 kiloa, joten ne ei taida päästää sinua hyppäämään. Minäkin hyppäsin laskuvarjolla viime kesänä, mutta ei siitä samanlaisia kicksejä saanyt kuin benjistä.

Ne hyppinyt tandem-hyppyjäkin. Just oli lehdessä että PMMP:m Mira hyppäsi bändin miesjäsenen kanssa. Taatusti painoivat yhdessä yli 100 kg.

• Papu.Sparrow kirjoitti:

Ne hyppinyt tandem-hyppyjäkin. Just oli lehdessä että PMMP:m Mira hyppäsi bändin miesjäsenen kanssa. Taatusti painoivat yhdessä yli 100 kg.

..on sitten vielä toivoa!! =D

• Papu.Sparrow kirjoitti:

Nehän solmii ja purkaa solmuja siitä köydestä sen mukaan, mitä hyppääjä painaa. Kahta varten täytyy askarrella enemmän, tehdä testi ja se vie aikaa. Huonoa bisnestä, ellei hyppääjä ole julkku ja media paikalla.

• TheOne kirjoitti:

..on sitten vielä toivoa!! =D

Kai se köysi yhden isommankin kestää jos kestää kaksikin. Tai jos niillä on erilaisia köysiä?? Joka yrittäjällä ei ole sitä tandem-köyttä tms.

Mutjoo, toivoa aina :)

Nehän solmii ja purkaa solmuja siitä köydestä sen mukaan, mitä hyppääjä painaa. Kahta varten täytyy askarrella enemmän, tehdä testi ja se vie aikaa. Huonoa bisnestä, ellei hyppääjä ole julkku ja media paikalla.

Se on noinkin hankalaa :)

• Ratikkakoski
        Ratikkakuski kirjoitti:

teen benjihypyn kaulaan sidotulla manilaköydellä. Hyperkallis luxusuokan hyppyni on laskettt valtion budjettiin. Varat on lahjoittanut tuntemattomana pysyvä taho. Syyksi on ilmoitettu kukkaroministeri Käteisen aikomus ottaa taas ulkomaanvippiä "veroteknisistä syistä"

• Ratikkakoski kirjoitti:

teen benjihypyn kaulaan sidotulla manilaköydellä. Hyperkallis luxusuokan hyppyni on laskettt valtion budjettiin. Varat on lahjoittanut tuntemattomana pysyvä taho. Syyksi on ilmoitettu kukkaroministeri Käteisen aikomus ottaa taas ulkomaanvippiä "veroteknisistä syistä"

Minä voin sponsoroida sinulle kaulakiikun ja rasvata sen huolella, jos sinä lupaat hypätä. Maailma olisi taas vähän parempi paikka. ;-)

• Ratikkakoski
        Ratikkakuski kirjoitti:

Minä voin sponsoroida sinulle kaulakiikun ja rasvata sen huolella, jos sinä lupaat hypätä. Maailma olisi taas vähän parempi paikka. ;-)

sotaan köyhyyttä vastaan, se riittää hyvinkin 170000 köyhän manilaköyteen.
        Motivoiduin suureksi hyväntekijäksi, kun psykoterapeutti avasi silmäni näkemään henkisen köyhyyteni, jonka voin kompensoida luopumalla jumalastani MAMMONASTA

• En ole hypännyt kun en ole koskaan ollut semmoisessa paikassa jossa se vieressä olisi silloin kun mulla on ylimääräistä rahaa. Mä en ole tainnut ylipäätänsäkkään olla lähelläkään moista mahdollisuutta.

Kyllä mä haluan ja hyppäisinkin heti, jos/kun vaan tilaisuus eteen tulee.

• tässä iässä, saattaisin tulla nitrosta riippuvaiseksi.

• Ei se ota sydämestä. Sitä paitsi Rouva Ratikkakin yrittää jatkuvasti säikäytellä minua ja väittää, että se vain vahvistaa sydäntä. ;-)

• koska ei ole

naista johon tekisin (tai kertoisin) vaikutuksen yltiöpäisellä meta-rohkeudellani.

Muuten tuo tuntemattomaanhyppäämistouhuhan on aika turhaa. Eikö?

Uimahallin 10m olen joskus hypännyt itsekseni.

• Outoa ajatella, että tekis jotain tollasta kenenkään muun kuin itsensä takia..?! Ja miten tuo nyt edes mitään "rohkeutta" todistaa..?! X)

• Minä hyppäsin sen todistaakseni itselleni, että uskallan ja etenkin siksi, että olen elämysnarkkari. Enpä muista moisella asialla kellekään naiselle elvistelleeni.

• TheOne kirjoitti:

Outoa ajatella, että tekis jotain tollasta kenenkään muun kuin itsensä takia..?! Ja miten tuo nyt edes mitään "rohkeutta" todistaa..?! X)

Kun seisoo korin ulkopuolella, katsoo alas ja yrittää irroittaa sormensa kaiteesta, niin kyllä minä ainakin siitä melkoisen itsensä voittamisen fiiliksen sain.

• todistakaan
        TheOne kirjoitti:

Outoa ajatella, että tekis jotain tollasta kenenkään muun kuin itsensä takia..?! Ja miten tuo nyt edes mitään "rohkeutta" todistaa..?! X)

Mutta vaikka turvallisuus on tuossakin tiukasti ennaltamääritetty, niin korkea paikkahan on potentiaalinen hengenmenetyksen paikka, vaikkakin hyvin marginaalinen, ja kuka innostuisi hengenmenetyksestä?

Olisihan se kuitenkin motivoimampaa ajatella että suorituksen jälkeen alhalla odottaisi palkitseva, juuri sinun suoritustasi katsellut, itse uskaltamaton kaunis neito XD

Kun seisoo korin ulkopuolella, katsoo alas ja yrittää irroittaa sormensa kaiteesta, niin kyllä minä ainakin siitä melkoisen itsensä voittamisen fiiliksen sain.

..kuka mitäkin kokee. Itse en koe, että itsensä voittaminen ja rohkeus kulkis useinkaan käsi kädessä.

• että naisen
        Ratikkakuski kirjoitti:

Minä hyppäsin sen todistaakseni itselleni, että uskallan ja etenkin siksi, että olen elämysnarkkari. Enpä muista moisella asialla kellekään naiselle elvistelleeni.

intuitio huomaa kyllä sen oletko hypännyt vai et. Ei tarvitse erikseen elvistellä.

Itse olen kyllä ollut kiinnostunut tuosta benjistä ja myös laskuvarjohypyistä, mutta motivaationi ei ole riittänyt yksikseen harrastamiseen.

• Marie-Cecile

Ja oli muuten mahtavaa. Korkeita paikkoja en pahemmin pelkää, mutta se hyppääminen jalat sidottuna, kun pystyy kävelemään kuin ankka 3cm kerrallaan eteenpäin ja narun paksuus on lähellä oman nilkan paksuutta, se on yllättävän itsensä keräilyä vaativaa puuhaa. Mutta se pudotus ja ne jälki pomput... Olis pitänyt mennä uuteen seelantiin tai singaporeen kokeilemaan korkeammalta!

http://www.aijaa.com/v.php?i=6486476.jpg

• Minä hyppäsin muistaakseni vuonna 1998 120 metristä. Minulla on yksi tuttu, joka on hypännyt useammankin kerran ja se väitti, ettei ole suurtakaan eroa hypätä 50 tai 150 metristä. Fiilis on ensimmäisellä kerralla mahtava ja sitten se sujuu vanhasta muistista korkeudesta riippumatta.

Toisekseen olen tänä vuonna katsellut useammankin hypyn ja etenkin hentoiset naiset jäävät varmaan 50 metrin päähän vedestä. Se vasta jotain olisi ollut, jos olisi onnistunut päänsä juuri ja juuri kastelemaan.

• Marie-Cecile
        Ratikkakuski kirjoitti:

Minä hyppäsin muistaakseni vuonna 1998 120 metristä. Minulla on yksi tuttu, joka on hypännyt useammankin kerran ja se väitti, ettei ole suurtakaan eroa hypätä 50 tai 150 metristä. Fiilis on ensimmäisellä kerralla mahtava ja sitten se sujuu vanhasta muistista korkeudesta riippumatta.

Toisekseen olen tänä vuonna katsellut useammankin hypyn ja etenkin hentoiset naiset jäävät varmaan 50 metrin päähän vedestä. Se vasta jotain olisi ollut, jos olisi onnistunut päänsä juuri ja juuri kastelemaan.

mä veikkaisin silti, että jos ilmalento, joka on paras osio, kestää 3x pidempään, se on se juttu. Ainakin mulle. Koska tykkään siis siitä vauhdista. Ei se hyppääminen ollut se kiva juttu vaan se itse lento osio.

Uudessa Seelannissa pääsis kokeilemaan kanjoniloikkaa ja taitolentokoneenkyydissä oloa suht halvalla. Kanjoniloikka kuulemma on aika hurja, koska siinä mennään valjaissa tyhjänpäällä. Vaikka se onkin turvallista, se kun alla on suuri pudotus ja eikä mitään mihin oikein tarttua, tekee siitä ilmeisesti elko extremen kokemuksen. Siinä olis ens joululle tavoitetta, josko sinne asti pääsis tällä kertaa.

Voithan sä kokeilla tuota pään kastamista veteen ilmoittamalla itses kevyemmäksi. Ja jos niillä on vaaka siellä, ettet pääse huijaamaan, niin ei kun heliumkellukkeet kenkiin painonmittauksen ajaksi.;P

• vänksy

Ei ole koskaan vaan ollut samanaikaiseksi mahdollisuutta siihen & varaa tehdä sitä. Mitähän se muuten nykyään mahtaa maksaa?

• 85€

• vänksy
        Ratikkakuski kirjoitti:

85€

lystiä on.

Jos mulla on x määrä rahaa ja pitää miettiä, laitanko sen benji-hyppyyn, vai ruokaan... niin, mähän juon ne rahat.

:D

• rose18

ei enään toimi niin.
      mitä vanhemmaksi sitä enemmän pelkään.
      pelkään jääväni eloon jos jotain tapahtuu,olen loppu elämän vammainen.

• ...ei siedä sellaisia kiihtyvyyksiä, jo selvästi alle 1G:n kiihtyvyydet aiheuttavat aika reilua pahoinvointi.
      En halua olla se heppu jo oksentaa alaspäin mennessä ja kerää oksennukset talteen takaisin ylöspäin mennessä.
      Perinnöllinen oire joka ikävästi estää esim. kaikki moottoriurheiluharrastukset ja huvipuistoriennot. Toivottavasti ei mene iän myötä niin huonoon jamaan, että alkaa rajoittaa normaalia elämistä.

• balance organ

saadaan tasapainoelimen holvikaarissa olevat kalkkikiteet liikkeelle sakkaantumistilasta.
        Korvalääkärit osaavat neuvoa siinä.

• balance organ kirjoitti:

saadaan tasapainoelimen holvikaarissa olevat kalkkikiteet liikkeelle sakkaantumistilasta.
        Korvalääkärit osaavat neuvoa siinä.

Onneks ei oo ittellä vielä mitään ongelmia tuon suhteen.

Joillakin alkaa huimaus- ja pahoinvointikohtaukset niin yllättäen, että se rajoittaa jo työntekoakin. Ei voi työskennellä sellaisissa paikoissa joissa huimauskohtaus voisi aiheuttaa tapaturmavaaran.

• Richartti kirjoitti:

Onneks ei oo ittellä vielä mitään ongelmia tuon suhteen.

Joillakin alkaa huimaus- ja pahoinvointikohtaukset niin yllättäen, että se rajoittaa jo työntekoakin. Ei voi työskennellä sellaisissa paikoissa joissa huimauskohtaus voisi aiheuttaa tapaturmavaaran.

....olettaisin että niilläkään harjoituksilla ei tulla formulakuskiksi, astronautiksi, hävittäjälentäjäksi tjms. jossa pitää kestää yli 1G voimia useampia sekuntteja ellei peräti minuutteja.

• balance oganr
        Richartti kirjoitti:

....olettaisin että niilläkään harjoituksilla ei tulla formulakuskiksi, astronautiksi, hävittäjälentäjäksi tjms. jossa pitää kestää yli 1G voimia useampia sekuntteja ellei peräti minuutteja.

Siitä voi mainita lääkärille, vaikkei oireita kovin hankaliksi vielä kokisikaan.

• balance oganr kirjoitti:

Siitä voi mainita lääkärille, vaikkei oireita kovin hankaliksi vielä kokisikaan.

Mitähän lääkäri sanois, jos menis vastaanotolle ja sanois syyksi, että huvipuiston laitteissa tahtoo tulla huono-olo? Mikähän sairaus mulla on ja miten sen sais parannettua?

• minus.virus

köyden päässä, ei ne ota näin tautisia, mutta henkisesti näemmä kyllä.

• tosivaitaru

En ole hypännyt. Jostain syystä homma ei vaan ole kiinnostanut.

• 15 vuotta sitten. Olihan se ihan kutkuttavan mukavaa. Sillai mieleenpainuva kokemus, että vaikka olin päissäni kuin ankka niin muistan sen selvasti kuin eilisen päivän.

• Täälläpäin ne ei anna hypätä kännissä.

• se on
        Ratikkakuski kirjoitti:

Täälläpäin ne ei anna hypätä kännissä.

niin, että Relaksin kännihypyn jälkeen ei enää päästetä humalaisia narun jatkoksi...

Täälläpäin ne ei anna hypätä kännissä.

pienissä sievissä. -95 juhannuksena koko benjihyppyjuttu oli Suomessa aika uutta, ettei ollu vielä oikein mitään sääntöjä.

• anzzy.

kun tein korkeanpaikan töitä sellaisissa paikoissa, jonne muut eivät uskaltaneet mennä.
      Pelon voittamisest tuli kiksejä kovalla palkalla.
      Yhden kerran putosin ja onnexi oli turvaköysi laitettuna........jäin roikkumaan noin 15m korkeuteen ja ensimmäinen näkijä, joku, reskontrapäällikkö huusi alhaalta, että voisiko hän auttaa jotenkin?

--TOTTA HELVETISSÄ! SOITA 112 JA TILAA PALOKUNNAN SKY-LIFT AUTO

• KoppavaHoro

Joskus nuorempana halusin kovastikin.
      Nyt... en enää tarvitse sitä. Kyse ei ole pelosta.

Ei mua enää rajut huvipuistolaitteetkaan kiinnosta kuten ennen. En siis pelkää, mutta en saa samanlaisia kicksejä kuin joskus nuorempana.

• ei kiinnosta enää olla jokin toimintaleffan stara ja stuntti.
        Kissalla sanotaan olevan 9 henkeä ja olen päässyt jo yli sen, enkö tiedä montako on jäljellä enää

• 18

Jotkut keski-iän kriisistä kärsivät luulevat olevansa nuorekkaita, kun hyppelevät torneista.

• 11

korjaus otsikkoon.

• ,..,,.,..,..,,.

eikä tee mieli testata omaa rohkeutta tuollaisella tavalla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4332
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1533
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1297
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      915
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      843
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe