Mieheni ei osaa pukeutua!!

mari0000

ongelma kuulostaa ehkä vähän naurettavalta mutta minua on suunnattomasti alkanut ärsyttää mieheni huono tyyli. osaa kyllä laittautua jos ollaan lähdössä vaikka baariin ja oikeastaan ihan sama mitä käyttää kun on kotona tai töissä mutta jotenkin haluaisin, ettei niillä kotivaatteilla lähdettäisi kaupungille. mieheni kyllä kuuntelee mielipiteitäni ja kysyy usein onko tämä hyvä paita jne. ja silloin sanon suoraan onko vai eikö mutta miten voisin hienovaraisesti loukkaamatta sanoa, että jotkut mieheni vaatevalinnat ovat yksinkertaisesti aivan hirveitä? mieheni mielestä ne kun ovat tyylikkyyden huippu.

18

3070

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noir et blanc

On sulla ongelmat tosiaan. :D
      Mieheni pukeutuu myöskin erittäin epätrendikkäästi, mutta on itse tyylinsä valinnut. Alkuun ostin hänelle vaatteita, mutta sitten opin, etteivät ne kerta kaikkiaan kelpaa, esim. musta, harmaa ja valkoinen ovat ainoita värejä jotka kelpaavat. Minulla ei kuitenkaan ole mitään tarvetta pukea miestäni uudestaan kuin hän olisi jokin nukke. Mies päättää itse miten pukeutuu, niin kuin aikuisen ihmisen kuuluukin. Toki, jos pukeutuisi likaisiin / rikkinäisiin vaatteisiin, puuttuisin ainakin sen verran, etten sitten liikkuisi hänen kanssaan yleisellä paikalla. :D

• diudiu1111

Täällä sama "ongelma". Tosin mies ei laita itseään oikein edes baariin tai minnekään. Osaa kyllä vaihtaa vanhan kulahtaneen t-paidan kauluspaitaan kun juhliin ollaan menossa, mutta pystyssä ja joka suuntaan sojottava tukka riitelee tuon kanssa. Liikkuu usein ihmisten ilmoilla aina se kamala t-paita päällä mitä vihaan, tulee mieleen joku maalaisjuntti. Itse taas laitan itteäni juhliin lähtiessä todella kauan, haluan että kaikki on viimeisen päälle. Myös arkena tykkään laittaa itseäni, tuskin tää mies jaksais mua joka päivä katsoa lökäpöksyissä ja meikittä. Tai ainakin varmaan katse harhailis muihin naisiin. :D

Mutta onneks tuo on vain suurin juttu mikä mua haittaa, eikä sekään haittaa paljoa. Joskus vaan tekis mieli sanoa, että kuinka hyvältä hän näyttäis jos pistäis hiukset paremmin ja jonkun tyylikkäämmän paidan. Näyttäis sillon ikäiseltään. Nyt tulee mieleen lähinnä joku kolmekymppinen tennissukkasandaali mies, vaikka kyseessä on parikymppinen henkilö. En tosin viitsi sanoa, koska hän taitaa tietää sen itsekkin ... ei vain taida kiinnostaa kattoa miltä näyttää. Joskus tulee paha mieli, kun kuulemma pitää mun takia olla kaikki hyvin, että potee huonoa omatuntoa huonosta tyylistään. Tulee mieleen että olen joku kamala pinnallinen paska ... noen. :) Mutta olis joskus kiva ajatella että ah ompas mulla hyvin komea mies, koska hän on! Ei vain ymmärrä korostaa hyviä puoliansa vaan piilottaa ne.

• miehenpuolikas -76
        diudiu1111 kirjoitti:

Täällä sama "ongelma". Tosin mies ei laita itseään oikein edes baariin tai minnekään. Osaa kyllä vaihtaa vanhan kulahtaneen t-paidan kauluspaitaan kun juhliin ollaan menossa, mutta pystyssä ja joka suuntaan sojottava tukka riitelee tuon kanssa. Liikkuu usein ihmisten ilmoilla aina se kamala t-paita päällä mitä vihaan, tulee mieleen joku maalaisjuntti. Itse taas laitan itteäni juhliin lähtiessä todella kauan, haluan että kaikki on viimeisen päälle. Myös arkena tykkään laittaa itseäni, tuskin tää mies jaksais mua joka päivä katsoa lökäpöksyissä ja meikittä. Tai ainakin varmaan katse harhailis muihin naisiin. :D

Mutta onneks tuo on vain suurin juttu mikä mua haittaa, eikä sekään haittaa paljoa. Joskus vaan tekis mieli sanoa, että kuinka hyvältä hän näyttäis jos pistäis hiukset paremmin ja jonkun tyylikkäämmän paidan. Näyttäis sillon ikäiseltään. Nyt tulee mieleen lähinnä joku kolmekymppinen tennissukkasandaali mies, vaikka kyseessä on parikymppinen henkilö. En tosin viitsi sanoa, koska hän taitaa tietää sen itsekkin ... ei vain taida kiinnostaa kattoa miltä näyttää. Joskus tulee paha mieli, kun kuulemma pitää mun takia olla kaikki hyvin, että potee huonoa omatuntoa huonosta tyylistään. Tulee mieleen että olen joku kamala pinnallinen paska ... noen. :) Mutta olis joskus kiva ajatella että ah ompas mulla hyvin komea mies, koska hän on! Ei vain ymmärrä korostaa hyviä puoliansa vaan piilottaa ne.

Tyyliä on vaikea opettaa. Parhaiten sen oppii itse ja siihen vaaditaan tietenkin jonkinasteista omaa kiinnostusta. Monilla miehillä tätä kiinnostusta ei välttämättä ole, vaan energia suuntautuu muualle, esim. harrastuksiin. Harvat miehet harrastavat shoppailua samaan tapaan kuin naiset. Sukupuolten välillä on siis jonkin verran prioriteettieroja tässä suhteessa.

Olen aina ihmetellyt miten joskus näkyy upeita naisia täysin tollolta juntilta näyttävien miesten seurassa. Toisin päin samaa ilmiötä harvemmin näkee (= rumasti pukeutuva nainen, tyylikäs mies).

Ja pakko ottaa kantaa tuohon ikäasiaan: olen yli kolmekymppinen mies enkä ole koskaan käyttänyt tennis- tai muitakaan sukkia sandaalien kanssa. :)

• Mrs Style
        diudiu1111 kirjoitti:

osta kirppikseltä tai lainaa joltakulta kauheimmat kuteen ja muu rekvisiitta. Sitten pukeudut niihin ja jätät hiukset sojottamaan ja suttuisen meikin. Ehdotat, että lähdette yhdessä bailaamaan.

Vaatteiksi erityisen riitelevän väriset ja kirjavat kuteet, vaikka ruudullinen mummohame ja kukallinen paita, siihen sininen slopoveri ja oranssit kengät. Mieluiten vielä vihret rikkinäiset sukat. Mauttomat korut ja ruma laukku lisukkeeksi.

Jollei pokka pidä kodin ulkopuolella, niin vaihda tyyli pamahtaneeksi kotioloissa. Voit saada paljon huvia kauheista kokonaisuuksista. Pyydä kaverilta apua. Tietysti jokaisen kannattaa pukeutua mielensä mukaan, mutta rajansa kaikella ( miehilläKIN )

• niksnaksykskaks

Ei se munkaan mies juurikaan viitti katsoa mitä päälleen laittaa. No kotonahan se on se ja sama, mitä vaatteita käyttää.Hänellä on yritys ja kyllä joskus olen laittanut hänet ihan kunnolla pukeutumaan, kun kerrankin oli lähdössä johonkin tapaamaan vähän isompaa asiakasta t-paidassa ja farkuissa. Ei herranjumala! Mitä ne asiakkaatki ajattelee...Sitten kun tehdään töitä niin silloin tietty työvaatteet (eli nämä farkut t-paita) päälle, mutta ei tapaamiseen. Muristen veti kuteet niskaansa, mutta periksi en antanut.

Myöskin äitinsä ostaa hänelle vaatteita nykyään, siis 30- vuotiaalle miehelle! Ollaan tasan kaksi kertaa käyty ostamassa hänelle vaatteita, kun ollaa yhdessä oltu. Ja me ollaan oltu jo monet vuodet kimpassa.. Ei lähde mun kanssa kaupoille, kun ei jaksa kiertää jne. Ja minä kun en aikuiselle ihmiselle rupea vaatteita ostelemaan, tosin nyt olen ruvennut kiertämään kirppareita joten sieltä sitten välillä ostelen halpoja paitoja miehelle...

En minä nyt tiedä onko tämä nyt niin maata kaatava asia, mutta minusta välillä tuntuu siltä, ettei mieheni arvosta minua ollenkaan, kun ei viitsi edes pukeutua. Viitsinhän minäkin "laittautua" (=siistit vaatteet, tukka siisti ) ihan vaan sen takia, että käväisisin kaupungilla. Ihan välillä vihreänä kateudesta katson toisia pareja, kun mies on pukeutunut niin fiksusti ja tuoksuukin ihanalta partavedeltä. Mulle sellainen on vain unelmaa..

• kl

mieheni pukeutuu kamalasti, kirjavia räikeitä paitoja, osassa reikä kainalossa tai helmassa, jalkapallopaitoja, kamalan värisiä sortseja (oranssi. ruskea).. päällä välillä punainen paita ja oranssit housut ja sitten ihmettelee miksi en lähde hänen kanssaan kauheasti mihinkään.. miten hienovaraisesati voisin miehelleni sanoa että sen vaatteet ovat kamalat..? Mitään deodoranttia tai muita hajusteitakaan hän ei käytä, olisi kiva jos myös tuoksuisi joskus hyvälle.. minä itse tykkään laittautua ennen ulos lähtöä arkenakin. olemme olleet reilu puolivuotta yhdessä.

• Pinnallinenko?

Sama ongelma täällä myös. Mua ei myöskään haittaa vaikka kotona pukeutuis vauvan potkupukuun, mutta ku jonnekkin lähdetään niin ois kyllä todella ihanaa ku mies viitsis edes laittaa siistin t-paidan päälle, mutta ei!!!
        Kuulostaa ehkä typerältä, mutta kun laitan mieheni puhtaat vaatteet kaappiin niin laitan parhaimmat aina vaatepinon päällimäiseksi ja mahdollisimman eteen. :) Daa, tottakai miehet (tai ne miehet joille on ihan sama miltä näyttää) valitsee sen paidan mikä on päälimmäisenä vaatepinossa. :D
        Syyllistyn myös hänen vaatteiden roskiin heittämiseen ilman lupaa. Mutta vain jos ne ovat reikäisiä yms.

• yövuorolainen83
        Pinnallinenko? kirjoitti:

Sama ongelma täällä myös. Mua ei myöskään haittaa vaikka kotona pukeutuis vauvan potkupukuun, mutta ku jonnekkin lähdetään niin ois kyllä todella ihanaa ku mies viitsis edes laittaa siistin t-paidan päälle, mutta ei!!!
        Kuulostaa ehkä typerältä, mutta kun laitan mieheni puhtaat vaatteet kaappiin niin laitan parhaimmat aina vaatepinon päällimäiseksi ja mahdollisimman eteen. :) Daa, tottakai miehet (tai ne miehet joille on ihan sama miltä näyttää) valitsee sen paidan mikä on päälimmäisenä vaatepinossa. :D
        Syyllistyn myös hänen vaatteiden roskiin heittämiseen ilman lupaa. Mutta vain jos ne ovat reikäisiä yms.

Meillä on sama ongelma, onneksi mies sentään pukeutuu ehjiin vaatteisiin, ettei mitään resupekkaa tarvitse katsella. Kotona on aina päällä musta t-paita (mitä saa kaupasta 5kpl/10e) ja farkut, kaupungilla/kaupasssa sitten t-paidan päällä oleva halpamyymälästä ostettu kauluspaita. Mies ei osaa ostaa erillaisia vaatteita lainkaan, vaan hänellä on joskus ollut jopa kolme tai neljäkin samanlaista kauluspaitaa ja farkku merkkia&malliakaan ei kuulemma ole vaihtanut sitten lukion. Olen joskus yrittänyt saada miestä mukaan vaateostoksille, mutta ei siitä ole mitään tullut kun on melkeinpä kädestä pitäen pitänyt aikuista miestä ostoskeskuksessa raahata. Mies käy ostamassa itse vaatteita 2 kertaa vuodessa, keväällä sekä syksyllä ja aina jostain halpamyymälästä. Töissä sentään puku päällä käy, mutta sitäkään ei ole itse ostanut, vaan työnantaja on sen tarjonnut ja räätäli työpaikalla käynyt mittaamassa ja toimittanut.

• hh*
        yövuorolainen83 kirjoitti:

Meillä on sama ongelma, onneksi mies sentään pukeutuu ehjiin vaatteisiin, ettei mitään resupekkaa tarvitse katsella. Kotona on aina päällä musta t-paita (mitä saa kaupasta 5kpl/10e) ja farkut, kaupungilla/kaupasssa sitten t-paidan päällä oleva halpamyymälästä ostettu kauluspaita. Mies ei osaa ostaa erillaisia vaatteita lainkaan, vaan hänellä on joskus ollut jopa kolme tai neljäkin samanlaista kauluspaitaa ja farkku merkkia&malliakaan ei kuulemma ole vaihtanut sitten lukion. Olen joskus yrittänyt saada miestä mukaan vaateostoksille, mutta ei siitä ole mitään tullut kun on melkeinpä kädestä pitäen pitänyt aikuista miestä ostoskeskuksessa raahata. Mies käy ostamassa itse vaatteita 2 kertaa vuodessa, keväällä sekä syksyllä ja aina jostain halpamyymälästä. Töissä sentään puku päällä käy, mutta sitäkään ei ole itse ostanut, vaan työnantaja on sen tarjonnut ja räätäli työpaikalla käynyt mittaamassa ja toimittanut.

Mitä vikaa t-paidassa ja farkuissa on? Minun mies (alle 25v.) pukeutuu hyvin usein farkkuihin ja t-paitaan, mutta juuri niissä hän näyttää hyvältä! Tosin hän on hyvin tarkka siitä, mistä nuo t-paidat ja housut ostaa, yleensä Jack&Jonesilta.

Tietysti eriasia sitten, jos ne t-paidat on sellaisa muodottomia telttoja :D

• Turhautunut

Tämä on samalla nolo, että tärkeä asia. Jotenkin toivoo, että aikuinen ihminen pitäisi huolen itsestään ja ulkonäöstään. Eikä se ole pinnallisuutta, vaan kohteliaisuutta ja toisen huomioon ottamista. Miksiköhän joillekin miehille riittää, että on vaan jotakin päällä? Ei sen väliksi onko siinä reikiä tai haalistunut kuviointi.

Tapailen miestä, joka on oikein mukava ja potentiaalinen, mutta hänellä ei ole minkäänlaista mielenkiintoa huolehtia pukeutumisestaan. Se on minusta hyvin erikoista ja turhauttavaa. Ja se on totta, ettei miehelle voi sanoa suoraan että hän pukeutuu huonosti tai varsinkaan, että "joo ei tavata enää, kun et pukeudu hyvin". Kuulostaisin todella pinnalliselta! Mutta hän kyllä kiinnittää minun pukeutumiseeni ja estetiikkaan huomiota. Miksi ei siis omaansa? Viihdyn hänen kanssaan, mutten julkisilla paikoilla.

• nainenkin katsoo!

Ah, niin totta. Kyllä naisenakin haluaisi voida olla miehestään ylpeä, tyyliin kun julkisella paikalla liikkuu, olisi ylpeä siitä vierellään kulkevasta eikä häpeilisi.
      Mulla tyylittömän ex-miesystävän kohdalla miehen tylitajuttomuus teki hänestä jopa seksuaalisesti vähemmän haluttoman... nyt kun on nykyisen mieheni kanssa kaupungilla, sitä nauttii hänen katselusta ja se toimii jopa esileikkinä...

• ed.

siis "seksuaalisesti vähemmän HALUTTAVAN"...

• sock shock

Kyllähän sandaalit nyt sukkia parikseen kaipaavat, on se paljon tyylikkäämmän näköistä.
      Onko jotakin hienoa esitellä paljaita varpaitaan ihmisten ilmoilla ..miksi? Mistä ihmeestä nuita turhamaisia piipittäjiä tulee...hohhoijjaa.

• F vm-48

Mieheni on näkyvästi täysin välinpitämätön ja se riittääkin minulle.

Pitkän liittoome alkuvuosien jälkeen olen minä valinnut mieheni vaatteet.
      Perusvaatetuksen alus- ja uniasut sekä T-paidat olen hyllyttänyt mitään puhumatta.

Suoria housuja yms. vastaavia olen tuonut 3 paria / kappaletta kotiin ja ilmoittanut, että yhdet jäävät. Hän saa päättää mitkä.
      Päällysvaatteet ja pikkutakit sekä kauluspaidat tulevat hankintaan siten, että katselen vaihtoehdot etukäteen ja sitten talutan ukkoni valitsemani liikkeeseen.

Kengistä ilmoitan vain milloin hänen on mentävä ostamaan osoittamani tyypin jalkineet.

Ei minulla ole valittamista eikä tämä edes työllistä juuri nimeksikään.

• Tytsäää95-

Ei juma. Onneks mun mies osaa pukeutua siististi. Siis meinaan että on aina ehjät vaatteet päällä jne. Joskus todella harvoin joudun sanomaan että laita puhas paita päälle. Lisäksi mies osaa kyllä ihan omatoimisesti pukeutua juhliin siististi ja silittää itse housunsa ja paitansa ennen juhlia. Ja töikseen on ihan koneiden rassaaja, eli eise tyylitaju todellakaan ole siitä kiinni.

• enymmärrä-

Sinä et osaa aloittaa lausetta isolla kirjaimella. Opettele siis ensin kirjoittamaan kun valitat toisen pukeutumisesta.

• New.look

Minusta huippu oli tämä: eräs tuttavapariskunta oli menossa hautajaisiin. Poikkesivat siinä matkan varrella meidän pihassa, jotain juttua oli ukoilla.
      Ja jumankekka!! Sillä miehellä oli siis ihan puku päällä, ok, mutta jalassa sillä oli sellaset Reinot! (aamutossut)!
      Mun oli pakko kysyä ettet kai sä noilla, juu juu, miten niin? Ei edes itse tajunnut! Ihmettelin kun vaimo ei mitään sanonut, tiesi kai ettei kannata.

• peikkomiesjamä

Jos sillä oli ne reinot vaan ajamisen aikana ja vaihtoi hyvät kengät vasta perillä?

Mutta täytyy sanoa, että tätä ketjua lukiessa nauroin ihan ääneen. Koska mun mies on just tollanen t-paita resupekka! Se ei todella kato, mitä päälleen vetää ja ne kuluneimmat kamalimmat t-paidat on sillä aina päällä. Heittelen niitä joskus roskiin salaa, mutta aina sille ilmestyy uusia samanlaisia. Sillä kun on sellainen työ, että pitää haalarien alla olla joku ei-niin-hyvä paita, ja niitä perust-paitoja on vaikka millä mitalla. Niihin sitten tulee hitsauspillistä reikiä ja ne on pestävä aina uudestaan ja uudestaan ja sitten ne kulahtaa eikä saa heittää pois, koska niitä tarvitaan. Mutta miksi niitä pitää käyttää aina muulloinkin, kuin töissä, sitä en käsitä.

Häpesin silmät päästä, kun tää ilmestyi mun työpaikalle ihan kauheissa risoissa kuteissa ja tukka pystyssä, partakin ajamatta. Näytti ihan puliukolta. Ei nyt tullut katsoneeksi, missä asussa lähti. Juu ei katso, ei.

Kyllä se juhliin itsensä hyvin laittaa, ei ihan niin junttura ole, mutta perus arjessa ei mitään välii. Farkut ja t-paita on ollut sen normiasu ihan koko ajan mitä on tunnettu. Uusia muotijuttuja se ei opi ikinä. Sellaset mustat muovisilta näyttävät umpikengät on sille ne ainoot mahdolliset, niissä ei saa olla nauhoja eikä yhtään vanhvempia pohjia, sellaset perus-kusiluikkarit aina ja ikuisesti. Edes lenkkareita se ei juurikaan pidä, vaikka sillä niitä onkin.

Mäkin olen yrittänyt tuota, että pistän päällimmäiseksi sellaiset paremmat t-paidat. Ei auta, se kaivelee ne haalistuneet ja kulahtaneet sieltä alta sitten. Farkkuja sillä on kahdet, toiset on pesussa ja toiset päällä. Taskujen reunat ja lahkeensuut on molemmissa rispaantuneet, mutta se ei ole vielä merkki ostaa uusia.

Mut mä olen jo niin tottunut ja sitä paitsi rakastan sitä niin hirveästi, kun se on niin kultainen ja kiva mies. Ja komee, jos vaan kunnolla katsoo. Eikä se ikinä haise hielle eikä peelle, käy suihkussa joka päivä ja hamputkin pesee usein. Ja on koko ajan työn touhussa, en tunne ahkerampaa miestä kuin tämä minun. Joten...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5086
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1770
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1639
    Aihe