Esimies juoruaa...

Osis1975

Minun lähin esimieheni juoruaa muiden työntekijöiden asioita työyhteisössä. Esim. uuden työntekijän työterveystarkastuksen tulokset, tuli selväksi kaikille mikä oli veri ja virtsa kokeiden tulos. Samoin eräs baarimestari sai potkut, syy kerrottiin kaikille. Onko tähän mitään keinoa saada loppua?

Alkaa mietityttämään mitä minusta puhutaan poissaolessani. Sanoisin suoraan hänelle mutta on aika helposti jakanut potkuja...

32

6340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muu edushenkilö

      Näinhän se usein menee, että jos nostat ihan aiheellisesti esiin jonkin epäkohdan, niin työsuhteesi saattaa olla liipasimella. Siksi suosittelisinkin, että otat yhteyttä joko luottamusmieheen tai työsuojeluvaltuutettuun ja pyrit hakemaan heidän kauttaan ratkaisua siihen, että esimiehesi ei näytä olevan lainkaan omien tehtäviensä tasalla - ainakaan sen suhteen, mitkä asiat ovat salassapidettäviä.

    • 25

      Työnatajalle korrottiin veri- ja virtsakokeiden tulos? Työterveyshuolto noita ainakaan ei saa antaa työnatajalle, joten et kai erehtynyt niitä itse antamaan? Työhöntulotarkastuksen tekijä saa kertoa vain oletko työkykyinen, -kyvytön tai osittain jompaa kumpaa. Jopa tuo tieto on salattava, koska kaikki terveyden tilaa kuvaava tieto on salattava. Jopa se, että henkilö on sairauslomalla, saadaan kertoa vain niille jotka tietoa tosiasissa tarvitsevat.

      Potkujen syy on arkaluontoinen henkilötieto, joka on salattava.

      Hanki kopio työelämän henkilösuojalaista. Netistä varmaan löyttyy siitä esite, jonka voisit tulostaa ja toimittaa pomoportaalle.

      • ??????

        Työnantajalla ei ole sinun mielestä oikeutta tietää onko työntekijä narkkari, eli senkus palkkaa vain ? Ja jos baarimikko juo töissä niin kyllä sen voi kertoa muille, ettei kannata päissään töitä tehdä baarissakaan. Kolmannesta varoituksesta lentää ulos.


      • MadRose
        ?????? kirjoitti:

        Työnantajalla ei ole sinun mielestä oikeutta tietää onko työntekijä narkkari, eli senkus palkkaa vain ? Ja jos baarimikko juo töissä niin kyllä sen voi kertoa muille, ettei kannata päissään töitä tehdä baarissakaan. Kolmannesta varoituksesta lentää ulos.

        Kuka mistään narkkareista on puhunut?


      • ?????? kirjoitti:

        Työnantajalla ei ole sinun mielestä oikeutta tietää onko työntekijä narkkari, eli senkus palkkaa vain ? Ja jos baarimikko juo töissä niin kyllä sen voi kertoa muille, ettei kannata päissään töitä tehdä baarissakaan. Kolmannesta varoituksesta lentää ulos.

        siis ??????18.8.2010 12:45
        Työnantajalla ei ole sinun mielestä oikeutta tietää onko työntekijä narkkari, eli senkus palkkaa vain ? Ja jos baarimikko juo töissä niin kyllä sen voi kertoa muille, ettei kannata päissään töitä tehdä baarissakaan. Kolmannesta varoituksesta lentää ulos.


        ^ Vitun ääliö. Kyse olikin siitä että kyseinen pomo oli juorunnut siitä alaisilleen mikä on sääntöjen vastaista melkeinpä jokaisellla työpaikalla. Ja jos baarimikko on juonut työaikana,se on sen ja sen pomon välinen asia,ei muiden.


      • todettu on

        Jos esimies hoitaa myös terveysasiat (laskut jne..) tulee laskujen liitteenä potilaalle tehdyt kokeet. Ei kylläkään tuloksia.


    • kulolentopäälikkö

      Ja liity sitten vaikka Räyskälän ilmailuopistoon!

      • ¤#%&/

        Heh. Asian sivusta menee tämä, mutta kerran labrassa tuli laborantti kertomaan odutussaliin täyteen ääneen, kun eräällä naisella oli virtsassa bakteereja. Että on se yksilönsuoja muuallakin kateissa.


    • juorukellot

      Elämäni varrella olen huomannut, että mikään ei ole salaista. Siis esim. taksikuskit, kotiavustajat, sairaanhoitajat, poliisit .....kertovat tuttavilleen työasioita. Useissa ammateissa on, ainakin muissa Pohjoismaissa, salassapitovelvollisuus, mutta Suomessa siitä ei tunnuta välittävän. Minusta jokainen on velvollinen pitämään asiakkaiden henk.asiat omana tietonaan, eikä levitellä aiheettomasti.

    • opettaja-

      sä tulee maaseudulta. Siis juorutaan kaikki seläntakana. Jotenki hieman junttimaista, jo onhan sitä kaupunkilaisissakin, mutta yleisesti ottaen en pysty arvostamaan seläntakana juoruajia.

      Salassapito velvollisuus työnantajalla on ehdottomasti.

      Minä olen tottunut siihen että puhutaan suoraan. Kaikista ei vain ole siihen.

      • "kuski"

        Itseäni ärsyttää julmasti seläntakana puhujat.
        On eri asia puhua selän takana asioista jotka on tarpeellisia, esim. "markun" koira on kuollut ja se ottaa raskaasti sen eli älä kysy koska lähdetään taas lenkille.
        Tai jos joku on dementoitunut ja haluaa lahjoitella tavaroita, siitä voi mielestäni kertoa, että lahjan saaja osaa palauttaa lahjan omaisille koska ei ollut tarkoitettu sitä oikeasti saamaan.
        Jos joku juo työaikana ei se asia kuulu kellekkään paitsi luottamus miehelle ja ehkä pomolle. Seuraava työn antaja soittaa asiasta jos sitä kiinnostaa. Voihan olla, että henkilö joi työ aikana mutta oppi ettei se toimi ja ei juo enää seuraavassa paikassa laisinkaan, mutta voi haitta ilman syytä jos juorutaan alkoholistiksi.

        Asiat jotka häiritsee jossakin ihmisessä (esim deodorantin puute) pitää kyetä sanomaan asianomaiselle suoraan tai pitää päänsä kiinni ja kärsiä! asian omainen esim. ei välttämättä haista tuoksuaan itse ja kuvittelee ettei häiritse ketään.
        Allekirjoittanut esim. Ajan uloste säiliötä enkä itse haista jos tuoksahdan niin, että kuoleetkin oksentelee. Jos joku minulle suoraan sanoisi asiasta niin tottakai teen sille jotain, muttei kukaan ole tosin mitään sanonut.


    • aikuisen äiti

      ei saa kertoa mitään työtekijänsä asioita ei terveys eikä muutakaan..siitä on laki olemassa...työlaki ..työntekijällä velvoitteensä ja esimiehellä omansa....poikani joutui työssään juorujen kohteeksi joita esimies toisen työkaverin kanssa levitti..poikani otti liiton lakimiehen hoitamaan asiaansa ja voitti jutun..joutuivat maksamaan aikamoisen summan ja esimies ei ole neää esimies firmassa..oikeus voitti..

      • aikuisen äiti

        enää esimies firmassa ...yksityisyyttä ei saa esimiskään loukata..asioista voidaan työssä puhua jos as omainen haluaa..mutta asiaan ei saa puuttua jos henkilö ei halua asioitaan reposteltavan sen sai kokea esimies karvaasti..ja mainekkin meni ja ystävyys toisenkin henkilön kanssa välit jonka kanssa toisen terveyden tilaa ym koti asioita puhuivat.....nekun ei kuulu työantajalle kenenkään työasiat jos hyvin työnsä tekee..ja saanut muualla vain hyvät arvostelut.kenkku esimies voi saada paljon pahaa aikaan kun saa työstä tukea toisilta..ja eiväthän he välttämättä tiedä mikä on totuus ,jos esimies levittää perättömiäkin ja värittää kertomustaan..poikanikin ihmetteli muiden suhtautuminen muuttui häneen ei sanottu lopulta päivääkään.totuus kun paljastui ihmettelevät esimiehen käytöstä..ja muka esimiehet ovat aina oikeassa tälläinen narsistinen pomo saa paljon pahaa aikaan työ yhteisössä.työsuojeluun,työterv huoltoon voi ottaa yht ja kysyä neuvoa kuinka edetään...poikani sai apua ja voitti lopulta jutun.pitää vain olla näyttöä ja voimia viedä eteenpäin ja taistella.kiusaukseksi sanovat tai se meni siksi lopulla...ei saa antaa valtaa esimiehelle tuollaiseen juoruiluun työssä.heti stoppia eneko paisuu kui pulllataikina.


    • Työntekijätär

      Mistä esimies on saanut veri- ja virtsakokoeiden tulokset? Ei niitä ainakaan työterveydestä hänelle ole annettu. Esimiehelle ei tarvitse uskoutua ja kertoa omia henkilökohtaisia asioitaan.

      Jos eräs baarimestari on saanut laillisesta syystä potkut, ei syy ole sinällään salaisuus.

      Ja hei, jos joku dokaa työaikana, se on KAIKKIEN asia, ei siis asianomaisen oma asia.

      Jos otat juoruilun asiallisesti puheeksi esimiehen kanssa, keskustelun sisältö ei voi olla syy potkuihin. Muuten tuntuu olevan paska duuni, joten suosittelen työpaikan vaihdosta.

      Pidä hyvä ihminen puolesi!

    • hoitsu75

      Syytettä kehiin, oppivatpahan juorukellot...

    • Yualle

      eikös työterveystarkastuksen tulokset kuulu vain ja ainoastaan asianomaisen henkilön tietoon?

      Missä firmassa näin tapahtuu?

    • Yatzi

      asiat ovat heidän henkilökohtaisia. Pomolle kerrotaan vain välttämätön/pakollinen, ja jos hän näitä levittelee on asia vietävä VÄLITTÖMÄSTI eteenpäin. Eli liitto tai luottamusmies, jollei uskalla sanoa esimiehelle suoraan. Itse puhun suoraan ja aina olen saanut kärsiä, mutta jollen itse pidä puoliani ja heikoimpien puolta, ei sitä pidä kukaan muukaan. Valitettavasti ISS:llä on myös esimiehiä, jotka juoruavat henkilöiden asioita jopa palveluita ostavalle yritykselle. Mutta ainoastaan puuttumalla siihen siitä voi tehdä lopun!!! Voimia!

      • aikuisen äiti

        just näin tehtävä eli eteenpäin viemällä saat loppumaan lörpöttelyt ..säikähtää ja ehkä oppiikin.Siedämme liikaa esimieheltä...juopottelu ym muu huono käytös toki syy sanoa...mutta jos henkilö tekee työt hyvin hänen terveys ,koti ym asiat on yksityistä ja kuuluu salassa pidettäviin ei koko työ porukalle


    • Niin se vaan on...

      Mun entisessä työpaikassa ISS:llä oli ihan samanlaista toimintaa. Esimies juorusi kaikkien asiat ja haukkui työntekijänsä muille työntekijöille... Työkaverini soitti kerran ja kertoi esimieheni haukkuneen minua, sekä puhuneensa miksi olen sairaslomalla! Esimies kielsi asian kun kysyin suoraa häneltä, väitti työkaverini soittelevan kännissä päättömiä...tota mistäs se työkamu sitten olis tienny sairaslomani syytä jos ei olis sitä kuullut esimieheltä?! Isompi päällikkö ei puuttunut asiaan pyynnöistä huolimatta. Olivat hyviä kavereita! Luottamusmiestä ei kiinnostanut tippaakaan, ei tehnyt asialle mitään... Eikä liittoakaan hetkauttanut!

    • oikea tapa

      sakin hivutus on tuollaiselle lörpölle paikallaan tai toinen mahdollisuus istukaa se pihalle

      • Kuulolla ollut....

        Kyllä tota esimies juoruilua esiintyy aika monessa duunipaikassa.
        Itse olen kovasti sitä ihmetellyt että eikö tosiaankaan "ESIMIEHET"että suu täytyy pitää supussa muiden asioista.


    • *_

      jooo'o... ihan tuttua itsellekin. eikun asia eteenpäin ja tarkastajat pyörähtämään työpaikalla. Kova kovaa vastaan, ja itsekunnioitus kehiin.

    • Suomessa on laki nimeltään: Laki yksityisuuden suojasta.

      Jos henkilö toimii esimies tehtävissä niin hänen pääsääntöinen työtehtävänsä on:
      - Luoda yritukseen positiivinen, innostunut, mukava ilmapiiri, ja motivoida kutakin alaistaan parhaaksi näkemillään asiallisilla asioilla.
      Ja saada aikaiseksi innostunut ilmapiiri jossa kaikki paiskivat töitä innolla.
      - Salassapito velvollisuus on ehdoton pomon ja työntekijän kahdenkeskeinen asia eikä niistä kuulu puhua.
      - Mikäli pomo on HÖLÖ HÖLÖ LOPPALEUKA ns. ALAHUULI TUULESSA LEPATTAA. Niin ehdottomasti se kertoo vakavasta AMMATTI TAIDOTTOMUUDESTA. Isoissa yrityksissä sellaiset pomot yleensä laitetaan VIESTINTÄTAIDON UUSINTAKOULUTUKSEEN tai siirretään MUIHIN TEHTÄVIIN.
      - Pienissä firmoissa ei yleensä auta muu, kuin pyytää todistajia, jotka ovat valmiita tulemaan oikeuteen todistamaan Loppaleuka pomoa vastaan.
      - Ja käydä Poliisilaitoksella tekemässä rikosilmoitus yksityisyyden suoja laikia rikkovasta pomosta.
      - Kannattaa olla yhteydessä myös työsuojelupiiriin sikäli, kun he kerkeävät niin käyvät myöskin konahtamassa kurittomalle pomolle. Mitä suomen laki sanoo yksityisyyden suojasta.

      - Varoitan teito Pomot tämä on erittäin vakava asia ja voi tulla yrityksellenne erttäin kalliiksi. Pelkästään teidän ns. kunnianne ja ylpeytenne takia.
      - Itse sain Typerältä työnantajalta, joka laittomasti oman ylpeytensä vuoksi halusi väkisin purkaa työsopimuksemme.
      Puolen vuoden palkat siihen asti kertyneet palkat, lomarahat yms. lisät ja lisäksi Ylpeä yrittäjä, joutui maksamaan oikeudenkäyntikulut ja liitto järjesti kaiken ja käräjöi puolestan.
      Koonaisuudessaan laiton irtisanominen tuli silloin maksamaan yrittäjälle noin 25 000 €

    • saariston mies

      Että tuollainen esimies! Helkkari, minä en katsoisi tuollaista hetkeäkään. Sattui minullekin kerran tuollainen esimies kohdalle ja arvatkaas mitä tein? Ilmoitin samantien hänen esimiehelleen eli paikan omistajalle että nyt irtisanon samantien itseni jos tuosta esimiehestä ei heti pääse eroon. No eipä heti päässyt vaan vaihdoin sitten työpaikkaa joten olin hetken ilman töitäkin ja silti en mennyt enää takaisin vaikka omistaja sanoikin että tuo juoruesimies oli saanut lähtöpassit. Siinä vaiheessa minulla oli jo muuta tekemistä ja ajattelin että olisi ollut tosi hälmöä jos tuollaisia ääliöitä joku alkaa sietämään. Kyllä tässä maailmassa töitä löytyy jos vain haluaa ja katsoo vähänkin eteensä mitä aikoo sietää. Sama se on muuten asumisen kanssa että jos joku juntti sattuu tulemaan naapuriksi niin ei muuta kuin isännöitsijältä häätöpyyntö tälle ja jos ei mitään tapahdu niin ei kun asunto samantien myyntiin. Näin tein ja joku onneton sai sitten jonkun paskasuomalaisen savolaisen mölisijän naapurikseen. Että näin on, tuollaisia ei todellakaan tarvitse sietää, ei juorulijoita eikä mölisijäjuntteja! PISTE1

    • mielensä pahoittanut

      Ja sitten se yksi pomo ryhmä joka ei voi kysyä tai soittaa henkillölle suoraan
      jonka asioista on kiinnostunut.Ei voi vaan kysellään muilta työkavereilta tämän henkilön asioista.
      Ja sitten ihmiset jotka eivät muista tai eivät ole kuunneelleet tarkasti antavat mutujuituilla höystettyjä
      tietoja ja jotka tietenkin jäävät elämään.
      Eikö jokainen itse ole paras kertomaan missä mennään ??

    • onkohan ihan totta

      Ei meillä ainakaan pomoille kerrota verikokeiden tai virtsakokeiden tuloksia. Pomolle lähtee työhönottotarkastuksesta vain tieto että onko henkilö terveytensä puolesta sopiva tehtävään vai ei. Kokeiden tulokset kerrotaan vain henkilölle itselleen. Jos terveysasema on kertonut tulokset pomolle, niin myös siellä on tehty virhe.

    • ***

      ota sanelukone taskuusi ja nauhoita keskustelu.
      haasta oikeuteen.(laiton irtisanominen ja vaitiolovelvollisuuden rikkominen)
      hae rahat palkkaturvasta.
      karenssia et saa pääset suoraan liiton rahoille.

    • Kyllästynyt juoruilu

      Meillä duunissa sama juttu!!! Eikä siinä vielä kaikki; myös alaiset juoruilevat asiakkaille kaiken mitä sylki suuhun tuo. Tuntuu että aika monella pomolla/työntekijällä on unohtunut että mitä sana vaitiolovelvollisuus tarkoittaa.

    • Liinuliina

      Jollei työpaikkavaltuutetusta ole apua niin varaa aika työterveyslääkärille. Kyseessä on "työpaikkakiusaaminen". Työterveyslääkäri ottaa sitten asiakseen tiedottaa tästä työnantajaa. Toinen vaihtoehto on ottaa yhteyttä omaan työsuojelupiiriin http://www.tyosuojelu.fi/fi/.

    • annixx

      mun ex-pomo oli semmonen että se puhu kylillä työntekijöittensä asioista ja anto myös potkut kaikille ketkä sano sille vastaan. ite sain potkut siks ku olin raskaana ja mulla oli kauhea aamupahoinvointi. Kaikki työntekijät pelkää sitä eikä uskalla sanoa työasioistakaan mitään jos jokin asia on mennyt pieleen. siitä seuraa huuto valitus ja koko kylä saa siitä tietää. ja tämä pomo myös puhuu kaikille miten hän on tehnyt paljon töitä vaikka todellisuudessa hän ei tee mitään vaan hänen sairas miehensä.

    • piiri pyörii

      Kun ihmisellä on pissiä päässä, mitkään lait tai henkilötietosuojat eivät häntä pidättele. Itse olin taannoin työpaikassa, jossa esimies, luottamusmies ja yleinen juorukello apureineen muodostivat porukan, joka teki ja puhui mitä halusi. Todella kamala paikka! Ei ihme, että työntekijät sairastivat paljon. Heidän pahoinvointinsa tietysti tuottaa paljon juoruttavaa noille juoruhenkilöille tänäkin päivänä :(

      • niinhän se pyörii

        loppujen lopuksihan ne juorukellot ovat juuri niitä jotka voivat pahoin, ja yrittävät omaa pahaa oloaan toisiin purkaa ja kohdistaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      624
      4622
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3509
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3211
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2469
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2309
    6. 252
      1867
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1457
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1340
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe