Minulla on yksinkertainen kysymys: onko kellään kokemusta tai tietoa millaista on työskennellä Englannissa laboranttina? Kiinnostusta olisi mutta ei paljon tietoa. KIITOS!
Töihin Englantiin tahtoo minä
4
821
Vastaukset
- 003
Kokemusta on kylla, itse tyoskentelen laboranttina Pohjois-Englannissa. Mita tarkalleen ottaen haluaisit tietaa?
- LabRat83
1. Millä tavoin hait töitä Englannista vai saitko siirron Suomesta sinne? Onko siirto ainut tapa jolla muunmaalainen voi päästä labraan töihin?
2. Millaisessa labrassa olet töissä ja mitä teet siellä?
3. Onko siellä tarvetta omasta mielestäsi ulkomailta tulevalle työvoimalle, tässä tapauksessa laborantteja?
4. Onko Englannissa useita laboratorioalan yrityksiä tai yrityksiä, joiden sisällä on laboratorio, esim. laadunvarmistuslaboratorio?
5. Käykä Suomessa suoritettu ylioppilaslinjan kaksivuotinen laboratorioalan perustutkinto Englannissa vai pitääkö ko. maassa suorittaa joitain pätevyystutkintoja tai muuta sen sellaista että kelpaa työskentelemään?
6. Oliko kielitaitosi hyvä labrasanaston osalta sinne mentäessä vai olitko käynyt jonkun kielikurssin?
7. Millainen arvostus suomalaisia työntekijöitä kohtaan siellä on?
8. Suositeletko minua hakemaan Englantiin laboratorioon töihin vai koetko sen tällä hetkellä turhaksi taloustilanteen takia?
Ei nyt muuta tähän hätään tule mieleen mutta kiitos nyt jos noihinkin kysymyksiin jaksat vastata. - 003
LabRat83 kirjoitti:
1. Millä tavoin hait töitä Englannista vai saitko siirron Suomesta sinne? Onko siirto ainut tapa jolla muunmaalainen voi päästä labraan töihin?
3. Onko siellä tarvetta omasta mielestäsi ulkomailta tulevalle työvoimalle, tässä tapauksessa laborantteja?
4. Onko Englannissa useita laboratorioalan yrityksiä tai yrityksiä, joiden sisällä on laboratorio, esim. laadunvarmistuslaboratorio?
5. Käykä Suomessa suoritettu ylioppilaslinjan kaksivuotinen laboratorioalan perustutkinto Englannissa vai pitääkö ko. maassa suorittaa joitain pätevyystutkintoja tai muuta sen sellaista että kelpaa työskentelemään?
6. Oliko kielitaitosi hyvä labrasanaston osalta sinne mentäessä vai olitko käynyt jonkun kielikurssin?
8. Suositeletko minua hakemaan Englantiin laboratorioon töihin vai koetko sen tällä hetkellä turhaksi taloustilanteen takia?
Ei nyt muuta tähän hätään tule mieleen mutta kiitos nyt jos noihinkin kysymyksiin jaksat vastata.1. Hain monia toita Suomessa asuessani, en pelkastaan laboratorioalan paikkoja. Sainkin sieltakasin toita, ja muutin sitten Englantiin. Ensin olin siis jonkun aikaa muissa hommissa, ennen kuin sain ensimmaisen laborantin paikkani taalla. Vaikea uskoa, etta tanne otettaisi lahetettyja tyontekijoita labrahommiin, lahetetyt tyontekijat kun yleensa ovat vahintaan ylempia toimihenkiloita.
2. Olen petrokemian tehtaassa tuotekehityslaboranttina.
3. Taalla vasta noustaan lamasta hitaasti, missaan nimessa ei voi puhua tyovoimapulasta. Alan tyotilanteesta en osaa sanoa, koska tyonhaku ei ole ajankohtainen itselleni.
4. Samalla tavalla taalla on tuotantolaitoksissa laadunvalvontaa ja tuotekehitysta, kuin Suomessakin.
5. Kylla kay, itsellani on ammattikoulun paperit. Taalla ollaan yleisesti kylla kiinnostuneempia tyokokemuksesta, kuin niista papereista. Suomessahan ne paperit on kaikki kaikessa.
6. En ole kaynyt kielikursseja, tottakai perusasiat ammattikoulun jaljilta osaa ammattisanastoa, ja omasta aktiivisuudesta riippuen sita oppii helpostikin lisaa. Mutta toita tekemalla sitakin oppii, siita ei kannata stressata.
7. En oikein ymmarra tata kysymysta, suomi on kansallisuus siina missa muutkin.
8. Hakea aina voi, mutta sinuna jos tanne kiinnostaa tulla toihin, hakisin myos muita toita. Helpompi hakea taalla ollessa labrapaikkoja, kun pystyy kaymaan haastatteluissa ja on jo tyohistoriaa tassakin maassa. - ulkosuomalainennnnnn
LabRat83 kirjoitti:
Ei nyt muuta tähän hätään tule mieleen mutta kiitos nyt jos noihinkin kysymyksiin jaksat vastata.LOL kysymykselle numero 7. Ihan oikeesti. Harva englantilainen tietää Suomesta mitään muuta kun sen, että siellä on kylmä.
Ei pahalla :)
Maailmalle kannattaa aina lähteä. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 574614
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1554224- 673862
- 1253820
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans473648Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe793478- 983031
- 542885
- 252706
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p152420